Sunday, March 10, 2013

PENGGANAS SULU TAJAAN ANWAR :DIBURU SAMPAI MATI !



"Jangan ada seorang pun penceroboh terlepas...kita mahu penceroboh militan ini sama ada ditembak mati atau ditangkap hidup-hidup," demikian bentak Zahid Hamidi sambil berkata kerajaan Malaysia tidak akan berkompromi selain menahan kumpulan penceroboh dari selatan Filipina itu kerana mereka telah bertindak kejam membunuh lapan anggota polis dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.

"Dalam undang-undang peperangan sekalipun tidak ada yang membenarkan mana-mana penceroboh atau anggota yang terlibat dalam peperangan boleh mencungkil mata, boleh penggal kepala atau memotong anggota tubuh badan."

"Apa yang mereka lakukan ini tidak boleh diterima rakyat Malaysia kerana perbuatan ini tiada belas kasihan," kata Zahid yang menyelar tindakan kumpulan militan yang mencungkil mata, boleh penggal kepala atau memotong anggota tubuh badan anggota-anggota polis yang mereka tawan adalah tidak wajar dan merupakan satu jenayah.

."Pihak polis pun bertindak mengikut undang-undang sedia ada untuk mengambil tindakan terhadap pengganas militan itu dan kumpulan pengganas Sulu itu harus dibicarakan mengikut undang-undang Malaysia kerana telah bertindak kejam dan tidak berperikemanusiaan."

Zahid, yang ditemui pemberita selepas merasmikan Karnival Barisan Nasional dan Badan Bukan Kerajaan kawasan Gopeng, Perak semalam juga tidak menolak kemungkinan bahawa pengganas dipengaruhi dadah atau menggunakan ilmu hitam sehingga bertindak kejam terhadap anggota pasukan keselamatan yang terkorban.

"ATM (Angkatan Tentera Malaysia) apabila kita berada di barisan hadapan, kita harus musnahkan musuh...kita hormati bidang kuasa yang ada pada polis dan kita serahkan kepada polis dalam menjalankan tugas mengikut perundangan," kata Zahid menegaskan mana-mana pihak tidak perlu mempersoalkan tindakan pasukan keselamatan iaitu Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan ATM dalam insiden pencerobohan itu.

"Kita mahu memperlihatkan kepada masyarakat bahawa di dalam keadaan yang memerlukan polis dan ATM adalah pasukan yang bergerak bersama-sama sebab itu pada sidang akhbar Panglima ATM dan Ketua Polis Negara sentiasa bersama," katanya.

Mengenai tawaran gencatan senjata oleh Jamalul Kiram III, didakwa dalang pencerobohan itu, beliau berkata Malaysia tidak akan berkompromi dengan pihak tersebut kerana tiada tanda-tanda mereka akan bertindak demikian.

"Saya telah berada di ground zero dan saya dapat merasakan bahawa mereka memang berhasrat untuk terus menduduki kawasan-kawasan diceroboh kerana mereka (pengikut) telah dijanjikan sejumlah wang dan dijanjikan dengan tanah untuk ladang-ladang di Sabah oleh Jamalul Kiram dan pemimpin-pemimpin lain," katanya.

Dalam perkara berkaitan, seorang remaja lelaki yang berusia 12-tahun di Kampung Sungai Bilis, Lahad Datu turut terbunuh mankala seorang lelaki, 30 tahun, cedera di kaki ketika Ops Daulat  yang telah memasuki hari keenam.sedang dijalankan untuk membersihkan saki baki kumpulan bersenjata Sulu di kawasan tersebut semalam.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar yang mengesahkan kejadian  itu berlaku kira-kira pukul 9.45 pagi itu sewaktu anggota keselamatan menahan dan memeriksa orang yang melalui kawasn tersebut dan menasihati orang ramai agar menjauhkan diri dari kawasan-kawasan di mana polis dan tentera menjalankan operasi untuk mengusir lelaki bersenjata.

15 comments:

Anonymous said...

Pengganas Kiram SULU ini ada 'sedara mara' kt semenanjung jugak.. puak yg percaya janji 'sorga'..PAS pencacai Nik Najis. Mereka sanggup buat apa shj utk dptkan JANJI SORGA PAS dgn tumbangkan UMNO BN..

bunga melati said...

kami percaya pengganas telah mengambil dadah jenis shabu kerana sabahkan dekat dgn filipine.shabu popular disana.perangai mereka setelah ambil dadah shabu akan bertukar menjadi extream aggresif.mereka boleh lakukan apa saja tanpa rasa takut.perompak merompak bank semuanya ambil dadah jenis shabu atau eramin5.tak percaya buatlah dna urinetest mesti kantoi.

Anonymous said...

Filipine pun patut Jgn Biarkan Pengganas balik..

Bila balik mereka akan buat kacau..

Pengganas tetap pengganas tak kira dimana mereka berada

Anonymous said...

Pastikan juga ATM dan PDRM mencari kalau penganas2 tersebut yg dah lama berada di kawasan dan telah tahu selok-belok muka bumi dengan bantuan tali-barut2 berkemungkinan telah membina kubu bawah tanah utk bersembunyi...

Anonymous said...

Pengganas masuk membunuh kat sini pun dengan izin Umno. Tapi bila rakyat dapat tahu, maka umno menghulurkan tengkok nuar di jadi kan korban politik kotor UMNO. Kalau tak percaya meh kita tengok mcm mana mereka boleh masuk dengan senang.

Anonymous said...

UMNO adalah dalang segala melepetaka yg melada malaysia.

Anonymous said...

Setuju. Tapi kenapa anuar pulak umno nak salah kan? Kenapa tidah salah kan org yg menjaga sempada atau org yg bertanggujawap ?

Anonymous said...

Jangan la ko nak tunjuk ajar pada pilipine. Tengok dulu kelemahan yg di bawah kerajaan kamu. Lemah dlm segala-galanya.

Anonymous said...

Lemah kepala bapak ko! Philipina lg maju dari Malaysia ka? Ni la dikatakan bodoh xbole nk di ajar!..baghal punya puak pembangkang!

Anonymous said...

Ni lg sorg pelacur politik yg buat komen guna pala lutut cam mat sabu jugak. Kalu konspirasi, sapa pulak yg berani nk belakon kena tembak kt pala..apa kata pasni amek mak abah ngn tok ko yg dh tua tu jd pelakon kena bom, ok tak? Nk tanya sikit, ko ni mesti x lulus SPM kan? Sbb komen ko ngn lembu sama ler..baghal!

Jawajawa said...

KALAU PENGGANAS DI BURU SAMPAI MATI....DALANG NYA WAJAR DI TEMBAK MATI SAMPAI MAMPOS.
BARU LAH ADIL. PERANCANG NYA YANG JAHAT, YANG BODOH TOLOL HANYA JALAN KAN TUGAS SETELAH DI BATAR UPAHAN.
KAN MUDAH KENAL PASTI DALANG DALANG NYA.
PENGKHIANAT NEGARA NI MAIN WAYANG, DI TUDUH KERAJAAN PULA YANG MAIN WAYANG.
JANGAN LUPA....MEREKA WAJARDITEMBAK SAMPAI MAMPOS.........ANTI NASIONAL PENDERHAKA NEGARA !

Xxx said...

ALJUBURRI ADALAH MAANUSIA PALING BAIK DI DUNIA.
HANYA SI BHAHLOL, TOLOL DAN DOGOL SAJA YANG SETUJU.
PENYOKONG OTAK LEMBU.....CANNOT THINK ONE.
STUPID, STUPID, STUPID......AHLI PKR
OTAK DAH KENA JUBOR.
PKR STAND FOR ...... PARTI RAKYAT BODOH.

Anonymous said...

betul ke UMNO dalang segala mala petaka? bercakap tanpa bukti boleh menjadi fitnah.. besar dosanya..Tuduh menuduh juga tidak membawa kebaikan.. Penceroboh tu kalau dia nak tembak, dia takkan tanya " kamu parti apa? kalau bukan UMNO aku tembak. Kalau kamu orang Islam berdoalah kepada ALLAH SWT agar negara kita dilindugi.. Berdoalah la agar kamu juga tidak menjadi mangsa kekejaman.. tidak dipancung kepala.. tidak dicungkil mata... berdoa adalah senjata orang ISLAM...

Anonymous said...

yg tak berani bersumpah lahanat dgn Allah tu lah yg perancang.. Tak pecaya suruh, gereti sampai mampus pun dia tanak.. Dosa mainkn nama Allah katanya.. Puiiih, kono dosa.. Nama Allah kau nak gadai pd kapir tak takut dosa pulak..! Begitulah kunyit al-liwati

Anonymous said...

Pembangkang sial dr PKR terutamanya tersangat lah bodoh nyer..cer ko tgk pemimpin ko ada ker dr kalangan bekas pemimpin BN..anwar tu kan bekas TP M takkan la sorang pon takder yg dia boleh harap dlm pimpinan BN kalo dia btol berjuang utk rakyat...Tuhan bg otak suruh berfikir bukan untuk buat bodoh sokong orang yg akhir nya akan bunuh ko dan seluruh kuarga ko nanti..ape ko ingat kalo dia jd PM dia nk pakai pendapat dan sumbangan ko lagi ker hah bodoh...baik korang jd babi jer sng dok lam kandang tunggu jer org bg makan smpi gemuk pastu sembeleh..:puki nyer PKR nak hancurkan perpaduan negara..PKR laknatullah