Tuesday, April 2, 2013

CUBAAN KERISMUDIN CKMM CUCI TAIK DALAM BULETIN UTAMA MALAM TADI MAKIN TAK LAKU..


anda kenal foto di atas ?
anda kenal shoichi nakagawa ?

shoichi merupakan bekas menteri MITI jepun tahun 2009.
dia hadir pada majlis persidangan G7 di rome italy dalam keadaan mabok.

wartawan jepun membidas perangai shoichi yang telah memalukan maruah negara jepun dalam persidangan negara G7..

apa shoichi buat ?
sampai airport shoichi terus letak jawatan !

ya dia letak jawatan kemudian selang setahun dia membunuh diri !

meletak jawatan adalah tindakan terhormat shoichi.
dia tahu dia telah memalukan jepun hanya kerana foto dia tertidor masa persidangan G7.

kerismudin..
kerismudin ckmm.
kerismudin cium keris mintak maap..
kerismudin menteri amaran..

dalam kes rusuhan bersih tahun lepas, ramai anggota polis telah dibelasah oleh perusuh !


MANA TINDAKAN KERISMUDIN ?

kes lahad satu, kerismudin telah kantoi dalam kenyataannya yang mengatakan 100 orang yang menceroboh lahad datu dengan berpakaian tentera dan membawa senjata BUKAN PENGGANAS.

 sedangkan penduduk pada 11 februari telah membuat laporan polis akan kelibat 100 lebih penyangak berpakaian tentera dan membawa senjata telah memasuki lahad datu.. !


pencerobohan ini telah mencemar kedaulatan negara.
pencerobohan ini cuba menggugat keselamatan negara.

PAHLAWAN KITA TELAH TERKORBAN SYAHID KERANA MEMPERTAHANKAN NEGARA.

POLIS YANG DIBELASAH PERUSUH BERSIH TERUS MEMENDAM RASA TIADA TINDAKAN TERHADAP PERUSUH...


ini persoalan maruah dan keselamatan rakyat.

jikalau shoichi nakagawa pun punyai maruah untuk letak jawatan hanya kerana mabok, apatahlagi si kerismudin yang punyai liabiliti terbesar yang kerap memalukan najib.

yang mabok dah letak jawatan..

kerana dia percaya dia punyai integriti dan semangat kebertanggujawapan.

apa kerismudin perlu buat adalah mengakui kesilapan kenyataan dan bukannya masuk buletin utama tiap malam kononnya nak tunjukkan dialah hero yang dah aman kan sabah..

buletin utama malam tadi cuba cuci taik kerismudin. sayang taik tu dah tak boleh dicuci kerana hakikat sebenar kronologi lahad datu dan kenyataan kerismudin tidak boleh dipadam...

kerismudin sudah tidak kompeten dan tidak layak untuk dicucikan kesilapan besarnya..


43 comments:

Anonymous said...

demi rakyat dan negara menteri ini kena berundur sebelum rakyat bangkit.hrp2 lps pru13 mukanya tak ada lagi.

Anonymous said...

demi rakyat dan negara menteri ini kena berundur sebelum rakyat bangkit.hrp2 lps pru13 mukanya tak ada lagi.

Anonymous said...

berundur la dengan cara terhormat atau jgn sampai rakyat sendiri yang mengundurkan beliau.....


HISHAMMUDIN MMG TIDAK LAYAK MENJADI MENTERI......

AMARAN KERAS DARI AKU.......BERUNDURLAH...

bzz said...

Nak buat camne bro...
sedara Najib

Anonymous said...

Warga pdrm mudah lupa..selute kat dia buat apa..lembik..bersih 1,2 dan 3 tegngok polis kena apa? Di pukul , d hentam, d maki di hina ..d sabah MATI..pergi bunuh diri lah Krismudinn..ooop dia syok sendiri tatau dalam hati warga pdrm dia maki mangkok ni..itunsilap polis setia membabi buta..

Anonymous said...

Amatan amaran amaran amaran amaran amaran amaran..jgn dgr kabar angin ..penceroboh tu bukan penganas..akhir nyawa polis melayang..dia buat muka sial aja

Anonymous said...

MALU SENDIRI ATAU MEMANG TAK TAHU MALU.
TAKE STOCK OF YOUR LIABILITY TO THE GOVERNMENT AND WHOLE OF MALAYSIA PARTICULARLY TO THE POLICE FORCES.
SEDAR SENDIRI DAN BERUNDOR SEGERA.
TO PM PLEASE REMOVE HIM IN YOUR LINEUP

Anonymous said...

Bro Gap,
memang tiap-tiap malam kerismudin akan keluar dlm buletin utama..keluar je muka dia aku terus tukar channel 411..

terus terang aku cakap, mamat ni pun ada agenda dia..memang dia nak jadi pm..aku rasa adalah lebih baik kalau dia bertanding pru13, ini adalah last term..

kalau lepas jadi pru dia nak jadi menteri jgk, lantik lah dia jadi menteri asas tani..

aku nak menteri kdn bila dengar nama je dah gerun mcm allayarham megat junid..baru aman malaysia..

Anonymous said...

Sebenarnya dia tumpang nama ayah dia Tun Hussein . . Tumpang tak jadi hal . . .tapi boleh buat kerja tak apa . . . Awak ni dari portfolio menteri yg dulu2 hingga sekarang . .tk ada satu pun yg oleh dibanggakan . . Elok awak resign ssja Hishmuddin. . Awak pun dsh kaya rsya ssham sna sini. .

Anonymous said...

Sebenarnya dia tumpang nama ayah dia Tun Hussein . . Tumpang tak jadi hal . . .tapi boleh buat kerja tak apa . . . Awak ni dari portfolio menteri yg dulu2 hingga sekarang . .tk ada satu pun yg oleh dibanggakan . . Elok awak resign ssja Hishmuddin. . Awak pun dsh kaya rsya ssham sna sini. .

Anonymous said...

Aku penyokong tegar UMNO but this fella has got to go.

Mat Nig Nog said...

Jangan le kacau daun dia... dia ada cita2 besor nak jadi PM satu hari nanti... apa la nkorang nii..

Anonymous said...

Kak Shamuddin wajib letak jawatan dan tidak bertanding lagi di PRU13 ini, KPI tinggi tapi yang nyata terbalik. Hang sepupu PM sajalah tidak lain dari itu. Kerja tetap kerja. Tak mampu buat bagi orang lain! Aku hardcore prokerajaan pun dah lama benggang dengan kak shamuddin ni, lemah lembut, bagi amaran! Apa terjadi sekarang, bawah kementerian Kak Shamuddin nie kita lihat banyak kelemahan macam kak sham juga...kebanjiran jutaan pendatang asing Indonesia, Myamar, Bangladesh, Nigeria dan lain2 negara..Mereka ini kalau merusuh, teruk rakyat malaysia! Cegah sebelum parah!

Anonymous said...

kerismudin memalukan sepupunya....sepupunya pulak serbasalah....nak pecat or tak?

Anonymous said...

Menteri yang paling lemah... Memang x
layak jadi menteri.PM cari lah menteri yang tegas terutama menteri yang melibat keselamatan negara.

Anonymous said...

JIKA LAIN2 NAJIB MAMPU MENTRANFOMASINYA MASAKAN DEMI RAKYAT DENGAN MELETAKKAN MENTERI INI DISATU SUDUT YANG LEBIH SESUAI DGN INDENTITINYA NAJIB GAGAL?PADA DOTO'NAJIB HARAP JGN SIMPAN LAMA2 MENTERI YG MEMILIKI VIRUS MERBAHAYA SEPERTI INI.LETAKLAH KEPENTINGAN NEGARA LBH UTAMA DARI KEPENTINGAN SAUDARA,SESUNGGUHNYA MENTERI INI HANYA MENJADI DANA POLITIK PEMBANGKANG MENCEMAR KEWIBAWAAN NAJIB,CUKUPLAH DENGAN MASALAH YG DIBAWA OLEH DTN ROSMAH HISYAMUDDIN JGN MEMBERATKAN LAGI MASALAH NAJIB.SESUNGGUHNYA HISYAM TIDAK LAYAK DITABALKAN UNTUK MENJAGA KESELAMATAN NEGARA,MENGEKAL HISYAMUDDIN BERERTI UMNO/BN CUBA MEMBUAT RAKYAT SEMAKIN BENCI DGN UMNO YG CUBA PENTINGKAN KRONI DARI KESELAMATAN.RAKYAT BERHAK UNTUK MENYUARAKAN HAL INI KERANA IA AKAN MELIBATKAN KESELAMATAN RAKYAT.HISYAMUDDIN WAJIB BERUNDUR BERILAH KEPADA MEREKA YG BENAR2 LAYAK MENYANDANG TANGGUNG JAWAB TERSEBUT.

Anonymous said...

Mohon Dato Seri Najib mendengar suara rakyat MAJORITI agar tidak akan memberi jawatan pada sepupunya ini....wp kita tahu sukar bagi beliau...bak kata pepatah ditelan mati emak diluah mati bapak!!!

Bagi pihak Dato Hisham sendiri...agar rela berkorban demi kekuatan Umno/BN...untuk menolak pencalonan jika nsma anda dicalonkan...kerana anda akan lebih disanjung jika berbuat demikian....tanpa menimbulkan rasa bersalah di pihak Dato Seri Najib jika menggugurkan nama anda...

Rakyat Msia hanya inginkan seorang Menteri/Naib Presiden Umno yg berani & tegas agar dapat mengembalikan keyakinan rakyat pada kerajaan BN....yang kelihatan amat lemah sejak kebelakangan ini....Demi AGAMA BANGSA & NEGARA ini.....BERUNDURLAH DATO HISHAM!!!!

Anonymous said...

OK LA DIA TU,KORANG APA ADA?DIA JADI MENTERI,KORANG JADI PENCACAI MENGKRITIK TAK SUDAH.MACAM MANA BANGSA MAU MAJU.

Anonymous said...

GENG2 UMNO DENGAR SINI !! KALO KORANG NAK BN LINGKOP MACAM ZAMAN PAK LAH 2008 LEPAS, KORANG NAIKKAN LAH SI HISHAMUDIN NI ! BN KALAH 2008 KERANA PAK LAH DITOLAK ORANG UMNO SENDIRI, ORANG UMNO SEDARLAH, JGN BIARKAN PISANG BERBUAH 2 KALI, AKU BERI NASIHAT INI KERNA AKU SAYANGKAN UMNO, AKU X MAHU PEMIMPIN YG X SEPATUTNYA DIANGKAT JADI PERDANA MENTERI TETAPI DIKALAHKAN RAKYAT MCM PRU PRU 12 LEPAS!

Anonymous said...

MUKA TEMBUK MCM AL JUBURI..TAK TAU MALU TAK TAU ORG DA MLUAT KAT SEPUPU NAJIB INI

Muhamad Adib Iqbal said...

undur, gnti yg lebih mampu
Kalau dah namanya lelaki~~
Penderaan Iklan Terhadap Minda Pengguna

Anonymous said...

sauadarku gap,

hishamuddin adalah hanya manusia biasa, kalau kita berada ditempatnya, apa perasaan kita....bukan mudah nak jaga keselamatan negara...bukan kacang, najib tahu apa yg dia buat....

Ahmad Albab said...

I like.. Marilah kita sama2 berkempen supaya Hishamuddin tidak lagi wujud di arena politik negara... HISHAMUDDIN MUST GO!!! Dalam sejarah negara, dialah Menteri KDN paling tak guna..

Anonymous said...

lembik sbb dia gay boyfren anuar zain

abe ja said...

di Malaysia memang tiada budaya "bertanggungjawab atas kesalahan". tengok aje di syarikat2 korporat. bos2 atasan songlap duit,bila kantoi yang kena tendang kerani,peon yg pinjamkan nama untuk clearkan cheque (ikan2 bilis).macam tu jugak di kementerian2.ksu,pak menteri buat decision mengarut2 dalam meeting.cakap orang bawahan takmau dengar.bila backfired,selamba taichi kesalahan pada balaci2 gred 41.taktau malu.menteri pun sama,walau kantoi kesalahan besar mana pun,boleh selamba buat muka tebal macam takde apa2 berlaku.

pembangkang takyah cakap la.totey satu dunia dah tengok pun selamba mcm takde pape berlaku.malah macam bangga plak bila orang tau totey dia besorr

Anonymous said...

kerismudin nie nak kena buat macam Dollah Tidur kena...baru sedar diri skit.

Kerismudin liabiliti BN n Najib...harus berundur

Anonymous said...

Kak Shamuddin wajib letak jawatan dan tidak bertanding lagi di PRU13 ini, KPI tinggi tapi yang nyata terbalik. Hang sepupu PM sajalah tidak lain dari itu. Kerja tetap kerja. Tak mampu buat bagi orang lain! Aku hardcore prokerajaan pun dah lama benggang dengan kak shamuddin ni, lemah lembut, bagi amaran! Apa terjadi sekarang, bawah kementerian Kak Shamuddin nie kita lihat banyak kelemahan macam kak sham juga...kebanjiran jutaan pendatang asing Indonesia, Myamar, Bangladesh, Nigeria dan lain2 negara..Mereka ini kalau merusuh, teruk rakyat malaysia! Cegah sebelum parah!

Anonymous said...

Semua insan ada perasaan.... tapi Kerismudin memang PERASAN dia menteri baguih....kahkahkah

Jijan Mali.... said...

Dulu lagi aku dah cakap...Meneri Amaran ni tak boleh ada di KDN. Kat KDN ni, boss dia kena type yang cengih, tegas dan berani, bukannya jenis CKMM. Kalau DS najib nak bagi post kat Menteri Amaran ni pun, lantik lah dia jadi Menteri kat JPM dalam post yang tak melibatkan orang ramai - jaga bangunan parlimen ke, jaga parking bangunan PM ke. Kalau dia screw up pun yang marah orang kat situ saja dan bukannya rakyat marhean sekelian.

Anonymous said...

beberapa tahun lepas apabila media melaporkan kebanjiran pendatang asing yg membimbangkan rakyat di K.L...menteri ini pernah mengeluarkan kenyataan itu kes terpencil.....saya betul2 sakit hati membaca kenyataan menteri ini. Dia patut pergi buat pemeriksaan gigi di klinik pergigian kerajaan di bangunan cahaya suria. Selain drpd klinik tersebut seluruh bangunan itu dah pun `ditawan' oleh Myanmar

Anonymous said...

Sebenarnya semuanya terletak pada pengundi Semberong. mereka berada dalam keadaan yang amat baik untuk 'mengtalkinkan' si pencium keris kemudian mintak maap!!. Jadi mintak maaplah Din ye.., Semberong will show you the way out.

Anonymous said...



PRU13

hishamuddin menteri kdn lawan tunggul kayu

hisham kalah wang pertaruhan!

the Malaysian Government do not need baduts as menteris

Anonymous said...

Kepada pengundi krismudin sekiranya dicalonkan lagi jangan undi krismudin undilah kris bengkok bapak nuar

Anonymous said...

Menteri mangkuk ni tkkn berundur punyer..mana dia tau malu..kalau dia tahu malu dari dulu lg dia dh letak jawatan..aku semakin hari semakin menyampah dgn Menteri KDN nie..heran la sebab DS Najib tk nmpk ker apa yg sepupu dia nie buat..

Anonymous said...

besaralah dari politik,supaya yb dapat memberi tumpuan yg lebih kepada keris yg lama dh bekarat..

Anonymous said...

Kena bagi post menteri wanita di masa depan

Anonymous said...

4.4.2013 satu pengumuman mungkin dibuat oleh PM pasal pinda perlembagaan. Kalau betul itu bukan dari PM tapi dari sepupu die dengan kerjasama orang Jpn dengarnye. Percubaan untuk tipu PM.

Anonymous said...

kerismudin ni memang sambil lewa..nampak x serius pegang jawatan/amanah/tanggungjawab...samaada dia faham x kerja dia..
selalu sangat ambil mudah..
bagi amaran tapi x tegas..amaran dah jadi bahan lawak dan x mengerunkan..
orang macam ini bahayakan keselamatan dan keamanan negara..
suka2 cakap tanpa fikir risiko..
akhirnya polis dan tentera kita dibunuh pengganas..
sejak dia pegang jawatan kdn...ramai yg hampir kena sakit jantung.

Anonymous said...

sejak budak lembik ni pegang kdn...pengkianat x takut apa2..
undang2 pon xde makna..

Anonymous said...

pengundi semberong jalankan tnggjwb anda....tamatkan riwayat menteri lembik ni.....

Anonymous said...

Anon 11.04 a.m.

Kita sokong dan undi dia dengan harapan dia akan melaksanakan tugas dia dengan berani. Nama pun menteri KDN.

Tapi kalau setakat bagi amaran je, anak aku yang form 2 pun rasanya le terror lagi.

Anonymous said...

Isti polis maki mangkok ni keluar tv..sial punya pondan..meka takutblaki meka mati keran mat krismudin ni..atau di tahan keja mcm semasa bersih..Pendemomtak tuduh polis di kambing hitam x ikut SOP..pantat mak dia..Polis ke pukul, d pijak, di maki di hina..dia boleh kata kedaan terkawal..puki jantan pondan ni..apa polis tu robot tak ada perasaan kah..Pergi lah melawa alai luar ..pejabat polis tu..jgn pergi melawat bilik gerakan yg sah da tersedia nanti mangkok ni datang..Najib kalau x dengar suara rakyat akar umbi, suara warga pdrm fan keluarga meka yg duduk di pejabat dan rumah bocor, pam rosak , pejabat air con ta ada, kertas A4 pun x ada beli sendiri.. Sepupu Najib ni elok di pecat atau x payah jadinmenteri..Jadi juru lukis kah, jut tari kah, atau guru tabika lagi elok sesuai dgn wataknya yg sotong guy boy ni

Anonymous said...

tu yang gua pelik bro...apasal dalam mahkamah polis je kena...anak2 haram yang merusuh tak kena pulak...camana ni