Tuesday, April 2, 2013

KHALID GEREJA SORANG SORANG DALAM MAHKAMAH..TANDA NAK MAMPUIH !




Perbicaraan kes saman Khalid Samad terhadap blog yang dikatakan dipunyai oleh YB Dato Hamidah Osman yang kononnya telah memfitnah beliau dengan mempamerkan imej beliau berbaju seperti seorang paderi.

Menurut peguam Defendan, Dato Hafarizam setelah diselidik melalui carian alamat internet yang sama seperti yang dikemukakan oleh Plantif mendapati image yang dikatakan gambar Khalid Samad berpakaian seperti paderi tidak kelihatan.

Carian yang sama juga telah dilakukan pada hari yang sama cuma berbeza beberapa jam sahaja mendapati tiada kelihatan image seperti yang didakwa oleh plantif.

Oleh yang demikian pihak defendan mahu pihak plantif mengemukakan bukti asli yang bukannya direka atau ditambah bagi tujuan dengan niat menipu dan memburuk-burukkan defendan iaitu YB Dato Hamidah Osman.

Ini bererti pihak Khalid Samad perlu mengemukakan satu salinan asli daripada blog asal hamidahosman. blogspot yang menunjukkan bahawa gambarnya telah disuperimpose bagi tujuan memfitnah atau sebagainya.

Salinan yang dikemukakan oleh pihak Khalid Samad seolah-olah ditambah image dirinya yang memakai pakaian seperti paderi

Semasa disoalbalas oleh peguam YB Dato Hamidah iaitu Datuk Hafarizam Khalid Samad mengaku tidak bersetuju dengan jawatankuasa fatwa negeri Selangor supaya Kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.

Alasan Khalid Samad adalah beliau pernah bertemu dengan Sheikh Yusuf Qardawi, Sheikh Wahab dari Turki dan Ustaz Asri bekas mufti Perlis dan mereka terkejut dan sedih apabila mendengar Malaysia tidak membenarkan Kalimah Allah digunakan oleh penganut Agama lain.

Menurut Khalid lagi semasa zaman nabi Muhammad pun tidak berlaku sebegini rupa. Jika Nabi Muhammad melakukan seperti apa yang dilakukan oleh umat Islam di Malaysia maka kaum kafir akan menjauhkan diri.

Apabila ditanya adakah beliau telah membuat laporan polis tentang artikel yang dikatakan memfitnah beliau dan Khalid menjawab itu bukan soalnya dan saya fikir tidak perlu buat laporan polis.

Apabila ditanya kenapa semasa artikel itu keluar pada 12.1.2010 beliau tidak mengambil tindakan dan menunggu sehingga 23.11.2011 baru beliau mahu mengambil tindakan. Khalid menjawab bahawa dia perlu membuat persiapan.

Khalid Samad bersetuju bahawa artikel yang telah dikemukakan sebagai bahan bukti kepada mahkamah bukan daripada http://hamidahosman.blogspot.com/ tetapi sebaliknya daripada sumber lain.

Khalid Samad juga bersetuju apabila ditanya pendapatnya bercanggah dengan Majlis jawatankuasa fatwa negeri Selangor. 

Dato Hafarizam menyoal adakah ilmu yang dimiliki oleh YB Khalid Samad jauh lebih baik daripada ahli-ahli majlis jawatankuasa fatwa negeri Selangor.

Khaid Samad menjawab walaupun saya tidak memiliki ilmu khusus tentang agama tetapi saya sentiasa berhujah mengikut sunnah dan dalil. Saya juga mengambikira pendapat beberapa ulamak termasuk Sheikh usuf Al-Qardawi dan Ustaz Asri.

Kata Khalid, saya sangsi dengan fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa ini kadang-kadang mereka melakukan perkara yang haram dikatakan wajib yang yang wajib dikatakan haram

12 comments:

Amsa Mohd said...

Muka minta nyawa, begitulah balasan Allah SWT, kepandaian dan akal diberi sehingga mengapat IR oleh yang kuasa demi politik keagamaan, dia hanyut dengan egonya dengan sanggup menjual Kalimah Allah. Takbir... Mari kita, pengundi-pengundi Shah Alam kalau ada muka nak bertanding, kita talkinkan Khalid Samad.

Anonymous said...

Ayat yg terakhir tu power siot.. fatwa yg haram jadi halal, yg halal jadi haram, cerciter,cerciter....Sapa jadik ahli PAS je dah qualified kondem fatwa beb..ye lah dah kompom ahli sorga.. haha

Anonymous said...

PADAH KALAU TAKKABURRRRRR

Anonymous said...

belajar agama tidak seberapa, fatwa dalam negeri tak bolih di terima tapi pendapat orang luar bolih...rasa rasanya la elok khalid gereja ni pindah jadi warganegara tempat yusuf qardawi...amacam ada berani lucut kerakyatan wahai khalid...?????

Anonymous said...

dari kata2nya mempamirkan sapa diri dia..

rasa2 org ramai rasa jelek kpdnya..

SAM said...

Khalid gereja ni anak haram jadah laknatullah

Anonymous said...

Khalid Gereja ada terencat akal kah? Mungkin kecik2 jatuh dari katil kottt. Itu sebab kecik2 sudah harus maampoi dah tuak menyusahkan diri, mak bapak san keluarga. Hidup pun sia2 saja perosak kepada agama, bangsa dan negara. Sudah harus ikut contoh TBH dan pi terjun dari tingkat 10 itu yg terbaik buat spesis2 yg menganggap diri mrreka suci tetapi tidak sedar suci dalam najis vavi.

Anonymous said...

GAP, mana pergi warga shah alam, dia x nak teman si khalid nie ker?

celana biru said...

Jangan cuba menonjolkan diri jika ilmu yang ada hanya sejengkal.
Sungguh memalukan,

Hamba Allah said...

Kita mohon semoga Allah s.w.t memberi petunjuk dan hidayah pada saudara Khalid dan semua jemaah PAS.Insyaallah

Anonymous said...

minta kristian guna kalimah Allah dgn alasan supaya kapir ni suka dgn islam....lu sendiri pun tak berapa islam lg nak citer pasaln islam

INI LAH MANUSIA YANG BERTOPENGKAN ISLAM NAMUN HAKIKATNYA ADALAH LEBIH TERUK DARI KAPIR HARBI

Anonymous said...

Aku dah Bluetooth malaikat berkenaan pasal khalid gereja. Tak lama lg siap la nkor....