Friday, April 19, 2013

SELANGOR BANGKIT : MAK LAMPIR AMPANG DAH BUAT ONAR KEPADA PENGUNDI..



AHLI PARLIMEN AMPANG TERLALU BERPOLITIK

Baru baru ini saya terbaca kenyataan Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin yang disiarkan dalam akhbar Suara Keadilan. Beliau dengan tegas mengingatkan Syabas agar tidak berkomplot dengan BN dengan mencipta krisis bekalan air berikutan masalah gangguan bekalan air yang berlaku di kawasan Ampang dan Gombak  baru baru ini. 

Sebagai Ahli Parlimen, kenyataan sedemikian sebenarnya menyerlahkan lagi sikap sebenar Ahli Parlimen itu yang begitu cenderung untuk mengambil kesempatan. Mempolitikkan isu air yang melibatkan kepentingan orang ramai dengan menolak kebenaran memang kelebihan yang ada pada beliau menandingi kecerdikannya berfikir.

 Lebih malang lagi apabila dalam keadaan kecemasan seperti itu beliau sendiri tidak melakukan apa apa untuk membantu rakyat di kawasannya yang turut terjejas selain hanya pandai menuding jari.  Gangguan bekalan air berlaku selama 4 hari di Gombak dan Ampang baru baru ini diberitakan berpunca dari paip besar pecah akibat banjir kilat.  Kenyataan lengkap dilaporkan oleh media massa, jelas dengan gambar dan visual di kaca TV.

 Masalah pada Zuraidah dan golongan pembangkang ini ialah mereka tidak menonton berita TV, tidak membaca akhbar, dan lebih parah lagi ialah beliau tidak turun padang menyaksikan sendiri apa yang berlaku walaupun ianya melibatkan kawasannya sendiri.  

Tidak hairanlah kalau beliau tak tau apa apa mengenainya. Dengan ertikata lain beliau tidak menjalankan tanggungjawab sewajarnya sebagai wakil rakyat di kawasan itu.

Bayangkan kalau BN dan Syabas merekacipata krisis ini, sebenarnya siapa yang rugi? Sebagai rakyat biasa, saya sendiri boleh mencongak kerugian yang terpaksa ditanggung oleh Syabas apabila masalah gangguan bekalan air ini berlaku. 

 Apatah lagi apabila ianya melibatkan jumlah pengguna yang besar sehingga mencecah hampir setengah juta orang. Maka, dengan sengaja mencipta krisis adalah tindakan yang paling bodoh kalau itu dilakukan oleh SYABAS. Selama 5 hari air tidak dibekalkan melalui meter berapa banyak penyusutan pendapatan berlaku? Syabas juga hantar air dengan lori tangki dengan percuma berlori-lori jumlahnya, 

kakitangan terpaksa bekerja lebih masa, berhadapan pula dengan keji, fitnah dan cacian, ini belum mengambil kira kos kerja baik pulih dengan anggaran yang besar.  Bagi BN pula kejadian ini mengundang kecaman seperti yang dilakukan oleh Zuraidah walaupun mereka sendiri tidak kena mengena dengannya.  Adakah dalam tempoh hampir dengan PRU13 ini BN sanggup mengambil risiko dengan merekacipa sesuatu yang boleh merugikan mereka.  

Kepada Zuraidah, saya nasihatkan beliau agar berfikir sebelum membuat kenyataan.  Sepatutnya dalam keadaaan krisis seperti itu, beliau mengambil langkah langkah proaktif, turun padang, melihat apa yang berlaku, berbincang dengan Syabas untuk membantu rakyat di kawasannya yang terlibat, memanggil mana mana agensi Kerajaan negeri yang boleh membantu penduduk dan apa apa tindakan yang selayaknya dilakukan oleh seorang wakil rakyat.  Bukan dengan hanya pandai melontarkan tuduhan, mengatasi kebijaksanaannya berfikir dan bertindak.

ANAK KIYAI
Selangor
Norhayati Sufira Ibrahim

11 comments:

Anonymous said...

KUBURKAN PAS!!!
PIGI MAMPUSLA PKR!!!
BOLEH BELAH DAP!!!

HIDUP BN
HIDUP BN
HIDUP BN

Anonymous said...

Algojo said...

Nama pun mak lampir...menyalak jelah...tak pun duduk mengangkang yelah depan tv. Bayangkanlah der...duk mengangkang pun dah transform viva jadi camry...buat apa pening2, KEJA MUDAH JE TU...pastu ada masaalah cari kambing hitam...

Anonymous said...

Inilah hasilnya kalau seorang wakil rakyat itu tidak berpendidikan.

Anonymous said...

Perempuan serabut ini tak mampu melaksanakan tugas sebagai MP.. Jangan sesekali beri undi kpd dia.. kali ini pastikan dia menganggur!!
Biar dia merayau-rayau sekitar Ampang sambil menyanyi-nyanyi lagu Enjit Enjit Semut.. itupun satu bentuk hiburan percuma kpd rakyat.. lalu kalau yg berduit sila sedekahkan sekupang dua buat belanjanya!!

Anonymous said...

Mcm gambo bapuk tua gila ler pulak

Zul Baha said...

aku ingat lepas Penamaan Clon ari nie baru lah Mak Lampir ini akn menunjukan Muka yg memang x nak org nak tengok dikawasan Paeliment dia...Silap2 siap nak Hantar Air Free lagi...

Anonymous said...

nanti bila ko pi Ceramah dikawasan Ampang ko bawa Air Free yer Mak Lampir

Zul Baha said...

aku ingat lepas Penamaan Clon ari nie baru lah Mak Lampir ini akn menunjukan Muka yg memang x nak org nak tengok dikawasan Paeliment dia...Silap2 siap nak Hantar Air Free lagi...

Zul Baha said...

Lepas nie dia berniaga depan Office PKR dekat Ampang Jaya lahhhh

Zul Baha said...

aku ingat lepas Penamaan Clon ari nie baru lah Mak Lampir ini akn menunjukan Muka yg memang x nak org nak tengok dikawasan Paeliment dia...Silap2 siap nak Hantar Air Free lagi...

Anonymous said...

balik sumatra lagi elok,x dak standard jd mp di malaysia