Wednesday, June 5, 2013

BOIKOT BISNES CINABENG : TEKSI MELAYU,KEROPOK MELAYU,INSURAN MELAYU..



teksi... 2 malam lepas jam 11.30 malam aku lalu highway NKVE..

dari tol bukit jelutong nak masuk NKVE..
sebelah kereta aku nampak teksi melayu..

orang tua, pak haji berkopiah.
bawak penumpang india..
dalam hati aku , sian pak cik ni. dah tengah malam masih carik rezeki.. nampak muka letih, sangat.. aku paham dia kena cari seberapa banyak penumpang untuk cover kos semasa..

sian sungguh aku tengokkan muka penat pakcik tu. AKU DOAKAN REZEKI DIA BERTAMBAH LAH, SAMA DENGAN PEMANDU TEKSI LAIN..

kes ke 2, aku naik teksi dari KLIA nak balik umah..

dulu suka parking kat KLIA, tapi caj mahal. sekarang naik teksi dari KLIA pun senang. pasal bukan saja airport LIMO yang ada, teksi persendirian pun dah boleh ambil penumpang yang baru turun ..

aku naik teksi pemuda melayu, kecik orangnya.. sopan sungguh sampai 10 cerita aku bukak, 1 jawapan je dia balas..

dia pun nampak letih.. 
ada orang kata pemandu teksi ni hampir 80% pembangkang terutamanya pas..

sahabat pembaca sekalian, beginilah aku nak pengakuan ikhlas..
pada saat ini ya, hati aku dah malas nak cerita pasal pas , apatahlagi nak balun pas.

sejak 5 may, korang checklah, takde satu pun artikel aku balun pas..

aku lebih fokus balun cinabeng..
aku lebih fokus perbetul silap pemimpin melayu.

aku tengok muka pemandu teksi pertama dan kedua, aku yakin dorang ni pas..

tapi entahlah gang, aku dah takde stim lagi nak balun pas ni.. aku kesian pulak kat penyokong dorang. pas dah kalah teruk, leti it be. yang lepas lepaslah..bagi aku ALLAH dah balas silap pas..

kalau korang tanya aku sekarang, apa yang aku pandang ?

aku akan jawap semua wajah melayu yang aku pandang ni dah takde dalam otak aku muka pas,muka umno...

takde takde.. AKU NAMPAK MELAYU JE.
MELAYU MELAYU MELAYU.. MUKA MELAYU...
baik pakai kopiah melayu..
yang tak pakai kopiah melayu..

aku cite ni sekadar nak bagitau korang, lepas ni kita kayakanlah middle class melayu..

pemandu teksi melayu,
salesman melayu..
peniaga melayu..
yang jual keropok dari sungai besar melayu..

kumpulan sasar inilah kita bantu UP kan pendapatan mereka.
takpelah yang buta datang jual tisu, kita belilah..
dia pun nak makan.

aku nampak melayu begini berselerakan dalam ruang lingkup masyarakat kita. 2 bulan lepas, waktu tengah makan ada budak insuran datang jual kat aku.. aku terus amik pasal dia melayu, kebetulan pulak memang aku tengah cari insuran peribadi...

korang pandang kelompok masyarakat kita, kebanyakan yang aktif itu melayu..

melayu jual insuran. melayu jual keropok, melayu bawak teksi dll...

JIKA PADA SAAT ITU SERVIS DAN JUALAN MEREKA KORANG PERLUKAN, TAK PAYAH PIKIR BANYAKLAH.. langgan ajelah demi tingkat ekonomi sebangsa kita..

maaflah sahabat kalau aku berubah sikit, tak kisahlah dia umno ke pas ke.. kita tolonglah mereka..

kalau berani sikit cakap kat dia, saya tolong ni pasal pakcik melayu ! ITU AYAT YANG AKU BAGI KAT BUDAK SALESMAN INSURAN YANG JUAL KAT AKU...TAPI AYAT AKU TAKLE KASAR..

ingat bila propaganda ini dibicarakan, hati yang keras akan jadi lembut..

sejauh manalah kita nak bermusuh sesama melayu, baik pas dan umno.

aku cakap bab melayu bergaduh ni sebenarnya boleh bersatu bila teringat kisah nabi saw satukan muhajirin dan ansar..

yang kaum ansar pulak itu disatukan diantara aus dan khazraj..

nabi saw dah tunjuk contoh YANG KITA NI BOLEH BERSATU. JADI BERSATULAH ...BERSATU APA GAP ?


59 comments:

Anonymous said...

Kelakar betul tetapi amat bijak! Dah tiba masa Melayu dan Bumiputera lain, dan yang Islam, tolong Melayu dan Bumiputera lain, dan yang Islam, HABIS-HABISAN! Biarkan Cina RASIS berambus - tahu nak tamak tak kesudahan, dan bongkak penuh kudis-nanah, akibat jilat kaki DAP-/PKR DAJAL yang jilat pula kudis-nanah Penjajah ganas Barat-Zionisnya!! Jilatlah kau selamanya CINA RASIS!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Bunuh bisnis cina

Anonymous said...

Masaalah yang pemandu teksi melayu ini semua boleh kata adalah penyokong PAS dan keAdilan,anti BN.

Anonymous said...

Orait, perkara yg baik mesti sokong.. Yg saya faham, 1. Kita perlu boikot cinabeng, 2. Betulkn pemimpin melayu dan 3. RAPATKAN UKHUWAH ORG UMNO DAN PAS (cari satu medium penyatuan - mungkinkah melalui jihad ekonomi?)

Anonymous said...

Dgn pemandu teksi ni kena jawab balik. Diam mmg syok la dia.

Rahmat Alim said...

Sebagai seorang Islam saya tidak membezakan fahaman politik dan saya adalah penjawat awam di Selangor. Terkadang saya saya terguris juga dengan politik kebencian yang ditaburkan oleh rakan-rakan saya waima baru lepas solat berjemaah di surau. Saya yang berpangkat rendah ni dengar je lah kalau pegawai-pegawai atasan bercerita, apa yang saya buat adalah sarung kasut dan terus jalan. Puak-puak ni menyanjung LGE dan dapigs macam tiada kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan selama ini. Bangga sungguh, tapi bila undi balik kampung. Golongan ini sepatutnya sedar yang kampung mereka hanya UMNO lawan PAS sahaja yakni orang Islam lawan Isle dan jangan risau siapa yang jadi pemimpin tetap Islam dan Melayu. Macamana kita nak bantu orang Islam ataupun Melayu dibandar, kita sepatutnya mengundi ditempat kita cari makan barulah kita boleh membantu dari segi ekonomi Muslim dan barulah Islam/Melayu kuat dimana-mana saja. Kita kena akui di Selangor undi Cina banyak membantu kemenangan PAS dan kita kena akui Islam/Melayu tiada kuasa yang dapat dibanggakan hanya Sultan sebagai penyelamat. Renung-renungkanlah, teruskan usaha kita sebagai Pengguna Islam/Produk &Perkhidmatan Muslim.

asyraf rosli said...

bro gua ni belajar kat luar negeri. dkt tempat gua ni, gua sorang je melayu.ramai cinabeng. gua dengan mmber2 gua ni semua ok sbb diorang tau stail gua buat kerje macam mana. assignment mesti tiptop. tapi lps pilihanraya. cinabeng2 ni dah bape kali perli2 aku kata aku melayu bodoh melayu bodoh. walaupun dia ckp gelak2 tapi gua tau sangat hati budi bangsat ni.

Anonymous said...

Golongan ini macam mata sepet, bagilah apa saja, tayar, permit persendirian, pinjaman kereta baru dan bermacam lagi langsung tak dihargai, yang jadi penghasut yang kulit hitam. Kalau ada penyokong kerajaan pun tak lebih 10% yang rajin dan mempunyai wawasan tahu membahagikan mana sewa, mana duit minyak, mana duit penyelenggaraan dan mana gaji, beli insuran peribadi dan daftarkan perniagaan sebagai punca pendapatan. Ini tidak semuanya gaji dia, itulah duit dapur, itulah duit rokok, itulah duit ngeteh, duit beli nombor, itulah duit todi dan berbagai lagi, bila dah habis salah kerajaan, banyak operasi padahal sendiri yang cari pasal

Anonymous said...

Baru-baru ni aku pergi ke 2 buah kedai jualan kereta Proton.
Kedai pertama mata sepet jadi salesman..
Kedai kedua melayu jadi salesman..
Disebabkan aku melayu, aku pilih kedai nombor 2..

Anonymous said...




CUBA TEKA DEPA NI SAPA-sebenarnya



written by Ariff Mahkota, June 04, 2013 19:18:47
Christians insult Allah and Muslims by calling their dead Jesus Allah, their Holy Pontianak Allah,







.

Anonymous said...

GAP perihatin, Anda bagai mana?

Anak Bukit Jelutong said...

Salam.

Aku orang kampung. Kampung 99% orang Melayu.

Kita gelut berpolitik, dua buah kedai runcit Melayu "hidup segan mati tak mau"

Kesedaran untuk orang Melayu mengutamakan bangsanya sepatutntanya digerakkan sejak 10 atau 15 tahun yang lalu.

Walaupun dah lambat tapi masih boleh dilaksanakan.

Hidup Melayu.

Anonymous said...

Graduan Melayu didiskriminasi

KUALA LUMPUR 4 Jun - Satu kajian yang dilakukan seorang penyelidik sebuah universiti awam mengesahkan wujud diskriminasi terhadap graduan Melayu yang memohon pekerjaan di syarikat swasta yang majoriti dimiliki kaum Cina dan asing.

Menurut kajian itu, faktor kaum lebih diutamakan berbanding kualiti pendidikan dengan graduan kaum Cina menjadi pilihan untuk dipanggil temu duga berbanding kaum Melayu yang merupakan penduduk teramai di negara ini.

Kajian selama enam bulan itu mendapati, syarikat yang dimiliki oleh kaum Cina dan pihak asing lebih mengutamakan graduan kaum Cina untuk bekerja dengan mereka.

"Daripada lebih 3,000 resume yang dihantar kepada syarikat terbabit, kaum Melayu hanya mempunyai 4.2 peratus peluang untuk dipanggil menghadiri temu duga.

"Kaum Cina pula mempunyai sebanyak 22.1 peratus peluang walaupun mereka mempunyai kelulusan setara dan lepasan universiti sama dengan kaum Melayu," menurut kajian itu.

Kajian tersebut hanya melibatkan graduan yang baru menamatkan pengajian daripada institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan swasta (IPTS) tempatan yang memohon bekerja dalam bidang kejuruteraan, perakaunan dan kewangan.

Menurut kajian itu, graduan daripada IPTA yang dikenali dan diiktiraf iaitu Universiti Malaya (UM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Malaysia (USM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) lebih diutamakan majikan.

"Sambutan majikan terhadap graduan IPTS adalah rendah dan hanya graduan Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) termasuk kaum Melayu yang belajar di situ menjadi pilihan terutama dalam bidang perakaunan.

"Graduan kaum Melayu yang boleh menulis, bertutur dan membaca dalam bahasa Cina juga lebih berkemungkinan dipanggil menghadiri temu duga berbanding yang tidak mempunyai kebolehan itu," mengikut kajian itu.

Kajian itu merumuskan supaya kerajaan memandang serius isu berkenaan bagi memastikan diskriminasi terhadap graduan Melayu tidak berterusan.

"Sudah sampai masa kerajaan menerusi Kementerian Sumber Manusia menggubal Akta Peluang Saksama dan menubuhkan sebuah suruhanjaya bagi memantau pelaksanaan akta ini supaya tiada sebarang diskriminasi berlaku di negara ini," menurut kajian itu.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130605/dn_02/Graduan-Melayu-didiskriminasi#ixzz2VIMkECJ6
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Perangai orang Kelantan yg cari kekayaan di luar negeri kelantan pun sibijik macam perangai Cina!

Anonymous said...

den setuju bona ngan admin..masa berpolitik dah abis dah..lupakan sengketa politik ni..xkan 5 tahun ni nak berpolitik je...lebih baik kita buat macam ni..kuatkan ekonomi dan dlm masa yang sama kita cari jalan menyatukan orang melayu...ini yang lebih baik...kalau pas ke umno ke pkr ke yang patut bergasak ialah mereka yang dah diberi mandat wakil kita baik di parlimen ataupun dun..gasak la secukupnya untuk berbakti pada rakyat.mereka buat keja lain..kita pula meh buat perkara lain yang asal kebaikan untuk bangsa melayu..kalau orang politik tak leh nak buat mari kita ramai ramai sebagai melayu buat perkara ni..jihad ekonomi..

Anonymous said...

aku rmi geng dari kelantan keja kakitangan awam...tpi bila sebut umno, dia lebih rela mencebik dan lebih rela membela dap, cam mna tuh?

Anonymous said...

melayu pkr ni mcm mn plak GAP? ako kadang2 naek menyampah ble bckp dgn dorg ni, cite nk gud-gud je, then yg fitnah 2 pn dorg tetap ckp btl. aiseymen...

Anonymous said...

Aku orang tersangat sangat gembira kerana Melayu telah sedar untuk memboikot barang cina. Sebenarnya cina telah melakukan berpuluh puluh tahun sudah terhadap Melayu. Sayang bukan semua Melayu sudah sedar, masih lagi bagi duitnya untuk cina. Aku sudah berpuluh tahun boikot barang cina kecuali yang terpaksa beli.

Anonymous said...


Setuju dengan GAP.
Politik, politik jugak tapi bab tolong sesama Melayu Islam ini setuju sangat.

ABC
BCL
BBC
Boikot Air Asia
Hapuskan STJK(C)

Servant of God said...

Ya betul GAP! Dah sudah laa kita berpolitik, sekarang masa kita bersatu dan saling kuat-menguatkan antara kita.

Ms Pearl said...

GAP? I setuju. Kuncinya ialah bersatu padu.

Anonymous said...

Bila semua melayu dan bumiputera bersatu 65% cinabeng 30% akan takut.

Anonymous said...

Bunuh bisnis cina kapir lahanat,,,

Pok nik kata dapat pahala tau,,,

Anonymous said...

Salam aku dah lama tolong melayu tak kira pas atau umno atau pkr serta atas pagar ,ataupun tak ada parti .... rakan rakan dan jiran aku tahu aku ni totok UMNO....niat aku satu kerana Alllah SWT.....Alhamdulillah rakan dan jiran aku dapat terima ku dengan baiknya ketepikan pendirian politik bila pergi surau atau masjid aku tinggalkan fahaman politik aku bermasyarakat kerana perintah Allah SWT aku wajib membantu mengenal jiran dan rakan terutama 40 rumah kiri kanan depan belakang...aku tolong org sakit,meninggal,gotongroyong kenduri khawin anak nak msk univesiti nak pindah kerjalah mcm mcm lagi dan apa tanggung jawab aku terhadap jiran yang aku mampu ..beli dan gunakan produk melayu aku dah puluhan tahun gunakan dan menyokong perniagaan orang melayu Islam..semasa sibuk kempen pilihanraya adalah YDP Pas dan ajk PKR jumpa aku tanya ..aku tak nak masuk jadi Calun BN ke aku jawab senang aje sebab Allah SWT lebih mengetahui siapa aku ...mana yang lebih layak aku pikul dan lakukan...dan aku berdoa setiap waktu agar Allah SWT aturkan kehidupan yang terbaik bagiku dan keluargaku dunia dan akhirat...Amin...syukur akan nikmat yang Allah SWT berikan kepadaku dan keluargaku....dimana aku rasakan apa yang aku miliki hari ini bukan layaknya aku memiliki...aku anak kampung sekolah pun tak pandai...setakat spm bodoh aje.... bahasa inggeris pun tonggang langgang Alhamdulillah rakan beniaga aku orang Arab,orang Qatar,Oman orang Jepun,orang putih diLondon orang putih di Italy Perancis semuanya kerana usaha berdoa dan bertawakal kepala Allah SWT....aku boleh dikira insan yang berjaya jugalah ...tak ada mcm idola aku TSM Albukhary...apapun dalam hidup ini lakukan segalanya dengan niat kerana Allah SWT....semasa menulis ini aku dan keluarga berada dikota London..aku terpaksa duduk dihotel..yang dimiliki oleh rakyat Malaysia berbangsa cina...aku duduk sbb dia rakyat Malaysia...yang memiliki hartanah disini pasti wang yang aku bayar akan dibawa balik ke Malaysia...skrng....dia baru sampai dari Malaysia ke London...dia ajak aku breakfast diMalaysian Hall...pagi ini...falsafah hidup...ku Berusaha,Berdoa,Bertawakal Berkorban dan lakukan dengan penuh keikhlasan dan kemampuan yang kita mampu lain berserah kepada Allah SWT......Amin Amin Ya Rabbal Alamin....Syukur kepadamu Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim yang empunya sekelian Alam ini.....Wassalam

Anonymous said...

Bunuh bisnis cina kapir lahanat!!!

ABC...

Anonymous said...

GAP, AKU SOKONG ARTIKEL KO SEBAB KO MELAYU

Anonymous said...

Puak pemecah umat.orang cina dan yahudi suka puak ni anwa pun tau.

Anonymous said...

semoga pemandu teksi kita dapat cari makan lebih skit

Anonymous said...

You are right GAP, kita kena bermula dari sekarang. Bantu apa yang kita mampu. Tolong orang kita dulu... Forget about party differences. Macam tuan cakap, utamakan Melayu dulu.. Yesss! Hidup Melayu

Anonymous said...

Dia orang rasa dizalimi tetapi sebenarnya permit sendiri dengan sewabeli sebenarnya sama saja. Syarikat teksi juga tanggung risiko kemalangan penyewa malas. Penipu.dan macam macam karenah dan sikap penyewa teksi.saya kalau mati hidup balik tanak jadi tauke syarikat teksi.

Anonymous said...

Himpunan red bean sabtu ni diaorang buat kat mana ekk.. rumah ambiga ka

Anonymous said...

Himpunan red bean sabtu ini ada kemungkinan cetuskan balik peristiwa 13 mei 1969. rakyat patut buat laporan polis mintak batalkan!

Anonymous said...

aku g cat kereta kat melayu 1 bulan siap... huhuhu harga sama ngan cina tp seminggu siap... xpa janji tolong melayu... walaupun kene maki ngan melayu... tolong melayu... wapaupun rugi...

Anonymous said...

GAP cakap begitu sebab GAP mempunyai semangat melayu sejati. Tetapi ada melayu yang sanggup menghina melayu kerana semata-mata hendak membela rakan parti, ini memang tahap melayu tak bermoral dan tak bermaruah. Tak berguna kepada melayu walaupun guna nama melayu.

Anonymous said...

Sokong boikot cina, support melayu!! Please pass on to others

Anonymous said...

Baru td aku pergi ke NSK.saja nak buat survey pembeli2 melayu.
Biasa time2 kol 8, 9 pagi ramai melayu membeli belah di sini.skrg pun baru awal bulan.duit gaji masih byk.
Aku rasa ada perubahan sikit la.nampak melayu tu ada..tp boleh dikira.mgkin diorg ni peniaga2.dlm trolly pun brg basah je byk.peniaga kedai makan la gamaknya.
Cina mmg ramai...mmm...tp diorg pun bkn beli brg byk pun.pasal diorg ni makan kat luar.jarang jarang masak.
Pada hemat aku la...boikot ni hampir berjaya.syabas kepada bangsa melayu.kerana bersatu.dan terima kasih juga pd blog2 spt GAP n lain2 blogger pasal menghangatkan boikot produk cina ni.
Tahniah...kpd semua...
Teruskan BOIKOT PRODUK CINA!!!!!....

Anonymous said...

GAP...plan ke 2 plak...
Boikot telah berjaya...
Apakata ko war2 kan plak anak2 melayu menceburi perniagaan.jual nasi lemak tu dah ramai.dah biasa.
Kena buat yg lebih advance lagi.
Contoh....
Buka kilang minuman.mula2 bkk la kecik2.peh2 buat proposer minta modal kat bank atau intitusi yg layak spt tekun ke atau apa saja.jgn along plak.
Aku rasa ko boleh naikkan semangat melayu kita GAP.
Aku percaya pada ko...

Anonymous said...

Thank you bro GAP,
Saya adalah seorang dalam industri oil dan gas, memang saya amalkan ambil subcontraktor saya melayu dah 8 tahun dah, alhamdulillah,
Terima kasih kerana memulakan gerakan ini.

buy chinese last.

Anonymous said...

Skrg pon kalu naek teksi mmg aku amik org melayu..
ABC!! BCL!!

Anonymous said...

sy setuju dgn GAP..

sy dah lama praktikkan..kebanyakan kedai2 runcit melayu kedai org pas..kedai makan pun lebih kurang ler..tp sy x kisah, asalkan melayu/Islam sy sokong dan beli..sebab tu mereka tak sangsi dgn sy walaupun sy penyokong tegar umno..sebab sy banyak membantu mereka dlm bisnes..dan dgn itu juga mereka dpt lihat kita bukan dr golongan jumud..kita pentingakan persaudaraan sesama Islam..lagipun cuba rapat dan sembang2 dgn diorg..diorang pun sebenarnya anti cinabeng..org berniaga tahu cara cinabeng..

jauhkan persengketaan sesama kita..musuh sebenar dah kenalpasti dan menonjol..rapatkan persaudaraan..rapatkan juga jurang ekonomi..bantu membantulah sesama Islam..allah huakbar..

Anonymous said...

Smlm aku servis aircond, aku cari kedai melayu..jumpa jgk kdai melayu .aku tpaksa menunggu hampir 3 jam baru siap servis..tidak apa lambat, janji kita tolong sma melayu..

Anonymous said...

Kempen boikot ni aku rasa sia-sia sahaja KALAU para usahawan Melayu tidak meningkatkan mutu perniagaan mereka sama taraf dengan cinabeng. Aku sokong untuk utamakan Melayu tapi yang Melayu pun kenalah juga bagi servis yang lebih bermutu. Aku harap kita boleh jadikan blog ni untuk berkongsi idea dan pendapat.

Anonymous said...

ARTIKEL MENARIK DR GAP...JOM RMAI2...KITE JIHAD EKONOMI...KWN2..SAPE2 TAU KEDAI KRETE MELAYU..PM AKU KT FB..JOEHAN JOE..TP KLO LEH AREA SELYANG..BT CAVES OR GOMBAK..SBB AKU DUK SLYNG..

Anonymous said...

Aku sokong gap...
Ni lah masa nya bersatu...
Mase pru aku xkesah jika pas menang pun,sbb ada org2 mereka mmg beKerja keras utk melayu dan islam..
Bila sekarang rami yg berstu,yg keras dan buta hati tu insha Allah akan cair dan terbuka juga..
Yg penting trus sebarkan..
Hari2 aku share kt fb page usahawan muslim n bumiputera trmsuk lah page fan gap,boikot barang dap dan lain2..
Wlaupun xramai yg nk share mgkin masih baru,atau friend mareka ada terdiri dari cina..
Tp wlupun dlm friend list aku ada cina juga ,aku tetap share..biar lah mereka nk kata apa,jika kita semua bersatu utk share like dsb nya sgt cepat kita bersatu..
Cuma page tu kena lembutkan sikit nama nya..
Aku xsuka ada perkataan cina dapig dsb..
Baik tukar kpd jihad ekonomi kita atau nama lain yg lembut di mata melayu dan bumi..

Anonymous said...

Tak silap kalau nama k.s.s auto tu org melayu punya..
Tp xtahu ditempat saudara ada ke tak..
Di klang ada..
Atau cari group kt fb nama 'kereta bawah 15k' buleh tanya kt situ..

Anonymous said...

kita satukan kembali 60% muslim yg berpecah..tak boleh bersatu dlm politik kita bersatu dlm ekonomi dulu..seimbangkan kembali ekonomi yg dah senget..kaum lain ramai, kaum lain yg kaya raya..

bantu kedai2 runcit dlm kwsn muslim terutamanya, bantu kedai2 pomen, bantu kedai2 telefon, banyakkan membeli di pasar2 mlm, kenali barangan2 keluaran muslim..buangkan dengki dan curiga, majukan dulu perniagaan muslim/melayu

jihad ekonomi..martabatkan melayu dan Islam di tanah melayu..

Anonymous said...

Betul tu GAP. Pendapat anda memang baik. Mulai sekarang keutamaan UMNO mestlah orang Melayu. Tingkatkan ekonomi orang Melayu, baik peniaga kecil-kecilan mahupun golongan marhaen. Jangan asyik kenyangkan kroni sahaja. Kongsilah sama kemakmuran kamu itu dengan orang Melayu yang lain. Satu contoh,kita lihat masy Cina, mereka amat bermurah hati dan berkongsi kekayaan dengan kaum yg sebangsa dengannya. Lihatlah sahaja kpd SJKC, sekolah ini mendapat derma drp golongan korporat mereka. Banyak acara dan majlis yg dianjurkan oleh pihak PPD dan JPN pun selalu menggunakan kemudahan dewan d SJKC. Sepatutnya korporat Melayu juga lakukan begitu dengan mementingkan kebajikan Sek Keb.

Anonymous said...

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia

Anonymous said...

cina suka panggil melayu bodoh, sekarang mari kita bodohkan cina balik.

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

minta persatuan pengguna Islam malaysia mendaftarkan peniaga Islam dan publish senarai peniaga2 Islam dilaman web PPIM.

Anonymous said...

Mydin ditempat saya proses renovation... Saya sanggup ke mydin taman sebelah walaupun ada speedmart99 di sini. Alhamdulillah ... Semoga kita istiqamah membantu melayu/bumiputera

Anonymous said...

PAS barua DAP.....kl PAS tak kena main ngan DAP...takan DAP menang besar dn PAS kalah teruk. PAS sial kasi cina DAP lebih kuasa dlm Parliment.

Anonymous said...

Salam GAP, terusakan usaha sdr ini sehingga berjaya kita naik kan business Melayu, jangan lah boikot ini terhenti separuh jalan. saya minta agar GAP dapat siarkan kembali jenis barangan Melayu untuk saya sebarkan kpd rakan Melayu di pejabat, mereka pun ramai nampak berminat utk turut serta. Kpd sesiapa yg ingin tahu ada sebuah kedai baiki kereta diTaman Melawati di Urban2 kepunyaan Melayu, (anak Felda) peralatannya lengkap bayaran pun lebih kurang sama dgn workshop cina, hasil kerja dijamin. (jangan khuatir saya bukan pemilik atau rakan kongsi, cuma pelanggan. Mula mula dulu nampak kosong saja tepai Alhamdullilah sekarang dah nampak ramai kaum Melayu dah datang hantar kereta. Bantu lah mereka anak Felda ini. kalau kita tak bantu kaum kita sendiri siapa lagi.

Anonymous said...

Korang tak sedih ke tenguk budak kita asyik kena keje McD dan kat kedai Cina jer?sampai bila kita nak tenguk Melayu jadi pekerja saja, padahal budak kita yang buat kerja kat situ semua dan ada experience boleh buka business mereka sendiri.Sama-samalah kita galakkan umat Islam buat bisnes dan sokong mereka bagaimana Cina sokong ahli perniagaan mereka.Setiap kali kita kasi bisnes kat orang Islam , kita dapat pahala kerana lagi banyak mereka boleh bayar zakat.
Satu lagi,patut kerajaan buat undang -undang yang pengundi hanya boleh undi ditempat mereka tinggal dan bekerja dan bukan di kampung mereka yang dah lama ditinggalkan.

Anonymous said...

Aku sokong GAP. Teruskan usaha murni ko. Cetuskan keinginan berniaga di kalangan kita. Di mana ada masalah di situ ada peluang perniagaan. Masalah : nk servis kereta kt kedai Melayu. So tu satu peluang utk run biz kt area tersebut. Ramai anak2 melayu giatmara, ikm yg berkebolehan. Ni la masa terbaik. sampai bila nk bg cinabeng kaya raya pastu dok kutuk kita. Sedangkan kita mampu membantu sesama kita. Aku dulu keje makan gaji je, gaji 800 sebln (graduan usm, ye aku x memilih kerja sebab aku ada tanggungjawab nk hantar duit ke kg). Bos cinabeng, yg aku tgk gaji dok naik sedap geng depa jugak even spm je pun! Skg aku dah ada biz sendiri. Alhamdulillah sgt lapang dada. Korang xkan rasa sesak, semput nk tunggu gaji masuk. Ada je rezeki Allah bg setiap hari. Aku dah rasa nikmat berniaga walaupun bnyk lg nk improve. Ayuh para graduan, usah tunggu kerja dtg bergolek! Start ur own biz now!

AnakJatiSetaq said...

Kita saja yg kata kesian kt PAS.. tp pi duduk la dgn lubuk org PAS.. depa tk habis2 duk kutuk dan bermusuh dgn org UMNO.

siap puji lagi DAP LGE tu bagus.. bkn mcm UMNO dlu.. Kg Buah Pala LGE yg support beri 600k rumah..

haha.. aku nk kata kt HANG GAP.. hang SILAP..

kalau hang KESIAN kt org PAS.. sbb hang tk kenai depa..

depa ni mcm YAHUDI jugak perangai.

La ni depa buat lembik tengkuk sat.. tp jgn percaya.

Hang boleh balun Najib.. hang kena lagi2 balun PAS lah.. sbb PAS lah punca org Melayu bandar tolak UMNO.

Konon UMNO rasuah.

PAS lah yg pukul tarian utk Melayu sokong DAP dan PKR dan pelucah2 PKR cmm Anwar dan STopa PAS diam bisu.

Hang juga SILAP GAP bila hang stop korek KEJAHATAN PAS.

Hang tgk di KEDAH mcm mana Mahpos Bean Haramjdh tu terus bohong dan hasut rakyat

Hang tgk betapa kesiannya MB Mukriz mewarisi Kedah yg PAS 'rogol' dan lahirkan RM3 billion hutan setelah balak di ratah.. KHTP di rosakkan.. kepala2 GLC Kedha yg PAS kuasai skrg jd PARASIT pd MB baru Kedah.


Hang juga kena TOLONG bloggers Kedah utk buka TEMBELANG puak2 jahanam PAS.. depa tk duduk diam, depa tgh atur strategi nk balun UMNO dan Mukriz..skrg dh mula panas dgn tuduh Mukriz pakai wang rakyat pi melancong.. depa mula tabur fitnah.. yg melencongnya puak2 PAS haramjdh ni. tp skrg mereka fikir Mukriz akan buat perkara bodoh yg sama mereka buat.


GAP, hang kena tolong bloggers Kedah utk post kan muka2 PARASIT2 PAS haramjdh dlm pentadbiran Kedah skrg ini yg belum disingkirkan.. bg org2 kita kenal siapa mereka ini..


Pemandu2 teksi ni yg pro PAS ni jgn kesian.. depa ni la AGEN fitnah besar pd UMNO BN. Smpai pelancong omputih yg tktau apa2 pasai politik kita pun depa selit.. YOU KNOW OUR GOVERMENT SO CORRUPTED WITH BRIBERIES.. terpinga2 omputeh tu bukan tanya pun!!

SO GAP..andaian hang silap kalao hang kesian kt bangsa PAS BEROK ni. Hang tgk kt BLCAKOUT 505 bendera PAS terhegeh2 dipacak jugak.. kalao PAS tu insaf pimpinan atas dh lama bg arahan keras melarang penggunaan bendera rasmi parti mereka di himpunan huru hara.

Tp depa main game utk tipu UMNO BN. Munafi2k PAS pura2 ckp tk sokong..tp dibelakang depa support.. siap bg guna markaz di Kedah lg.

Jgn percaya la kt puak HARAMJADH PAS ni selagi depa tak insaf dn keluar dr PR..

HARAP HANG BACA KOMEN AKU GAP!!

SALAM DAR KEDAH DARUL AMAN.

SEMOAGA KEDAH KEMBALI BEKAT DI BAWAH UMNO BN.AMEEN ISYA ALLAH! GO MUKHRIZ GO!!

Anonymous said...

Melayu sebenarnya ramai yang cerdik pandai. Tapi bangsa Melayu telah di label oleh jembalang tanah bahawa orang melayu BODOH, Malas dan tak boleh diberi jawatan yang tinggi. Sebenarnya bangsa merempat tu lagi teruk. Bercakap bahasa melayu pun tak betul.Bahasa inggeris pun teruk.Tapi dapat jawatan yang tinggi dalam syarikat gergasi. Dah tiba masa orang Melayun kena bantu Orang Melayu untuk memegang ekonomi di tanah MeLAYU ni. RAmai Melayu tertipu. Banyak rumah Banglo dan kondominium mewah dihuni bangsa menumpang sehingga 7 keturunan nya memegang geran. Bangsa Melayu di anak tirikan. Orang melayun kena tolong kerajaan yang ada sekararang untuk menaikkan taraf hidup orang melayu seperti kaum jembalang yg menumpang tapi berangan-angan nak memerintah tu. Kita dah jauh ketinggalan dari segi ekonomi. Orang Melayu kena bersatu dan saling bantu membantu memajukan ekonomi melayu. Kiata war-warm kan produk buatan melayu halal supaya perniagaan orang melayu kini penuh dipasaran.Takbir...Hidup kerajaan dulu, kini dan selamanya. Bangsa laknatullah tu lupa daratan. Kekayaan dimiliki adalah dari pemerintahan orang Melayu yang baik. Kini tarik balik keistimewaan yang diberi kpd puak haram. LINDUNGKAN PERLEMBAGAAN KITA KERANA IA MELINDUNGI HAK KEISTIMEWAAAN ORANG MELAYU. TAKBIR..BN..BN...BN TAKBIR...

Anonymous said...

Sapa lagi nak naikkan melayu kalau bukan melayu sendiri yg naikkan, cina tak akan membantu.

Anonymous said...

Tanamkan dalam diri setiap hari dan juga kepada anak anak bahawasanya "kami ingin melihat cina menjadi kurang di bumi ini".Sejak dari dulu hingga sekarang mereka ini sangat kurang ajar dan senantiasa menyakitkan hati orang Melayu.