IKLAN BERBAYAR

Wednesday, June 5, 2013

TEMPELAK SINIS TUN MAHATHIR BILA JAWATAN TERTINGGI UMNO ENGGAK MAU DIPERTANDINGKAN !


aku ingat lagi kata najib masa perhimpunan agung lepas.. saya buka vest kalis peluru untuk benarkan kesemua ahli bertanding dalam semua jawatan...termasuk jawatan presiden umno sekalipun..

amacam presiden ?
nak bukak ke atau nak pakai balik...

tuan punaisihat....mana engko ?
takpe tuan sadiq, saya ada satu cadangan...
sok sek sok sek...
hehehe bagus cadangan kau tuan penasihat !
25% ........


10. Kenapa?. Kerana UMNO tidak lagi berjuang untuk bangsa, agama dan tanahair. UMNO ternampak dan memang pun benar, berjuang untuk kepentingan orang-orang tertentu dalamnya dan ahlinya sahaja. UMNO berjuang untuk jawatan dan pangkat, untuk memperkayakan diri, untuk sagu hati, untuk poket sendiri.
11. Untuk ini mereka berusaha mengurangkan kemungkinan diri mereka dicabar, kurangkan kemungkinan diganti oleh sesiapa yang lebih layak. UMNO adalah hak ahlinya, hak pemimpinnya yang sedia ada dan bukan hak orang Melayu. Setelah mereka mendapat tempat jangan benar orang Melayu lain, terutama yang memiliki kebolehan tertentu, menyertai UMNO. UMNO adalah untuk pemimpin dan ahli semasa, dari ketua cawangan kepada ketua bahagian. UMNO tidak perlu tambahan ahli, tidak perlu penyertaan sesiapa lagi kerana ahli yang sedia ada perlu memelihara habuan mereka. Jika terlalu banyak ahli, habuan perlu dikongsi. Dan habuan yang dikongsi tentulah tidak sebanyak sebelum berkongsi.

49 comments:

Anonymous said...

Patut la UMNO ketandusan pemimpin yang berwibawa, habis semua dicantasnya. Tak mahu berkongsi. Akhirnya tinggal la pemimpin2 pondan dan yang cinabeng wannabe. 'Transformasi' la sangat.

Anonymous said...

Sekarang aku makin tabik dengan blog ni,aku ingat cuma 24 jam je nak tempelak pihak pembangkang,tapi aku silap.Aku sokong admin dalam berjuang demi agama,bangsa dan tanah air...

Anonymous said...

TS Khalid dulu disabotaj dlm umnu..

bersihkan umnu sebelum terlambat

Anonymous said...

Najib kini bertambah "popular" walaupun selepas PRU13. (Ini Afyndi Fantasia).
Najib kini lebeh "mendekati" mereka yg gagal memangkah BN.
Najib kini kian rancak dgn "Transformasi"
Najib kini lebeh menjauhkan dirinya dari mengalas amanah yg diberikan olih orang Melayu terutamanya dikampong2,Ran Felda, pekan2 yg mati2an menyokong BN.

Titik tolak telah kita nampak dan dapat kita rumuskan yg Najib bersama Penasihat2nya telah membuka "pekong" yg tersirat.

Bolih kita katakan Najib sama sekali gagal untuk menterjemahkan sokongan padu dari orang2 Melayu.

DISANGKA PANAS SAMPAI KEPETANG RUPANYA HUJAN DITENGAHARI.

"Judgement Day" bakal menjelma. Kita mengharap semua perwakilan berani membuka mata dan pantas "ubah" tampuk pimpinan UMNO sekiranya berhajat untuk terus menaruji PUTRAJAYA.

Sentuhan JITU pengundi2 tegar Bangsa Melayu agar perlahan2 layu dan kesannya akan menghantui seluroh keturunan Bangsa Melayu sendiri.

Pada Najib kalau gagal membalas budi baik kami "berundurlah" dgn hati ikhlas dan terbuka. Ramai lagi dari kalangan kalian yang lebeh wibawa dan berani untuk menunaikan tugasan bangsa ugama dan negara.

Jangan pula hendaknya Najib memulakan satu ruang lain untuk kita berpecah (spt yg ada sekarang).

Anonymous said...

aku sarankan supaya diadakan pemilihan ala pilihanraya. berikan ruang kepada SEMUA ahli UMNO untuk memilih pucuk pimpinan dan SEMUA jawatan dalam UMNO. memandangkan UMNO parti untuk ahli dan bukanya hanya segelintir pencacai saja. dengan cara ini tak akan ada lagi politik wang atau politik DODEK.

Anonymous said...

Najib...aku adalah ahli umno...
Aku masih sayangkan umno...
Najib....
Aku nak tunggu ko bukak mulut joint dgn pas.
Najib...
Kalau itu pun ko xleh buat....
Aku akan tunggu pas keluar dari pr.jalan solo.
Masa tu akulah org yg pertama akan masuk pas.
Aku yakin masa tu pas boleh gantikan umno.
Najib...
Masa pru14 bukannya jauh.
Pejam celik...pejam celik...dah setahun...
Pejam celik lagi dah nak dekat pru14.
Masa tu kalau ko gagal maka gagallah melayu.
Melayu bergantung pd ko jek.
Najib...
Tolong menjadi melayu yg betul2 melayu.
Jdlah pemimpin yg kuat...
Jgn jd pemimpin yg lemah.
Kelak ko yg akan menyesal nanti.

Anonymous said...

Adakah tun juga salah sorang tentera kacang merah???...

Anonymous said...

Tu pasal aku x pngkah BN. Mmg sah Najib memberi lebih perhatian pada org yg x pangkah BN. Klu nk dpt jom pangkah PR PRU14. Itu fakta!

Anonymous said...

UMNO skrang dah nazak...cuba perhatikan dan snaraikan pemimpin pelapis yang berjuang diatas PRISIP UMNO yang asal.....ketua Pemuda pun terlibat dengan Rasuah.... Kalau sayangkan UMNO kita kena ubah,,, ibarat SEBATANG POKOK KITA TEBANG DAN BUANG SELURUH RANTING DAN DAHAN...LEPAS TUE TUNASNYA KITA KAHWINKAN DENGAN BAKA YANG BAIK...dengan ini InsyaAllah buah yang terbaik dihasilkan... Kita lakukan pada PAU13 nanti..

zopinion said...

Masa untuk UMNO kembali kepada perjuangan asal. Last Call At The Bar.
Demi Melayu dan bukan Demi UMNO.

http://wubra.blogspot.com/2013/06/demi-melayu-bukan-demi-umno.html

Anonymous said...

Terlalu panas topik ni, nak komen yg membina, dahulukan kepentingan bangsa, Agama dab negara daripada kocek sendiri, mungkin susah nak dicapai....

Anonymous said...

Nak ngundi pilihan raya kena ada k/P, nak memilih pemimpin UMNO kena ada keahlian. yang di luar lompatlah mana nak lompat (stadium sesuai). xleh mengubah apa2. simpan jelah hujah2 tu.. bertempik kat dlm stadium leh ramai gak yang dengow. dapat gak rasa bangga masa keluaw stadium (macam bangau). hahaha..

Anonymous said...

GAP apa pasal aku tengok kau asik bantai Najib saja. Tak pernah pulak aku tengok kau taruh sama Al Juburi. Ada apa-apa kot?

Anonymous said...

Kalau dua posting lagi si GAP ni tak cari bahan bantai Al Juburi. Aku tak akan datang lagi blog ni. Buat la apa yang kau suka.

Anonymous said...

GAP dah jd tentera kacang merah kot?..bape bayo sebulan?...

Anonymous said...

Al juburi nak buat perhimpunan haram lagi kali ni kat dataran. Takde komen ke takat ni?

Anonymous said...

orang yahudi rosak kerana kebanyakan ahlil kitab mereka tidak mencegah dari perbuatan salah dan menyuruh berbuat kebaikan. umno juga akan rosak.

perjuangan mengharapkan balasan memang tak berguna, kalau nak cari duit dan emas bertimbun baik pergi berniaga, jangan berjuang ada faham?

Anonymous said...

salah sbb UMNO selalu guna ayat PARTI AGAMA,BANGSA,NEGARA.patot NYE AGAMA BANGSA NEGARA BARU PARTI.nk cari mask UMNO.!pandai ampu bodek.sure poket penuh.ni la yg bnyk org2 melayu meluat meyampah dgn perangai segelintir ahli umno.pejuangan pengasas2 UMNO dulu dh kluar dp landasan.pm kalu nk ikot kepala dia dn con2 sultan dia,pru 14 sure lg ramai org2 melayu dn bumiputra x akn bg bn menang!ash x sedar2 dp mimpi!

Anonymous said...

5.22 cuba kau bagi alternatif parti orang melayu lain? Kau seolah-olah samakan UMNO dengan parti Sukarno, Suharto, Sadam Hussin, Gadafi dll diktator lain. Fakta dia di Malaysia ni ada ke Melayu mati kebulur sebab terlampau miskin kerajaan tindas. Melangak tepi jalan takde kerja? Kau pergi negara mana pun di dunia ni ada ke kuota bumiputera dalam pendidikan tinggi dan ekonomi? Fikir lah perjuangan yang UMNO bawak pada kita orang Melayu. Jangan pasal dua-tiga orang kau terus busukkan nama parti keramat dan penyelamat orang melayu ni kawan.

Anonymous said...

Bukankah DSN sudah menyatakan dia terbuka. Saya rasa dalam keadaan sekarang, apa perlunya pertandingan? Kami kat cawangan pun dah malas nak bercakap tentang pertandingan. Baru lepas penat PRU13. Lebih baik tumpu perbaiki dan perkuat dulu mana yang patut. Lagipun memang PRU13 baru ni Alhamdulillah, undi kepada UMNO memang naik cukup mendadak di kawasan kami kat Kedah ni.

Anonymous said...

sekarang najib duk sokong cina, melayu masih boleh harapkan kerajaan negeri untuk bangunkan melayu didalam dan luar bandar, selebihnya melayu harus bangunkan diri sendiri dan bangsa, agar kita terus mempertahankan Agama Islam dibumi bertuah ini.

BOIKOT BARANG CINA SAMPAI KIAMAT!!!

Anonymous said...

Blogger sebelum PRU nak kasi BN menang dulu, lepas PRU baru kita basuh dan balun mana2 yang tidak kena dgn kerajaan..

Sebabnya kite taknak anwar jadi PM.

Pekong Pondan said...

Tun Mahathir and PM Najib are good as they are.

Hantu Anwar Homo Ibrahim and his pussy Azmin Ali.

Anonymous said...

TIADA PEMIMPIN DIDUNIA INI YANG LEBIH TULUS, LEBIH JUJUR, LEBIH IKHLAS DARI TUN DR. MAHATHIR. INI ADALAH HAKIKAT YANG TIDAK ADA SIAPA YANG BOLEH NAFIKAN. ALLAH SAJA TAU BETAPA KAMI SAYANGKAN TUN DR MAHATHIR DAN KAMI BUKAN PUN WARGA MALAYSIA.

SAMPAI HARI KIAMAT PUN TIDAK AKAN ADA PEGANTINYA. HE'S ONE IN A MILLION.

Dari Negara Jiran

Anonymous said...

TANYA PADA NAJIB

APA SEBAB GOYANG

NANTI JAWAB NAJIB

UMNO DAH MULA HILANG.

Anonymous said...

PRU 14 lama lagi. Dengan yang demikian UMNO mampu untuk membentuk kepimpinan yang baru dan segar untuk menerajui UMNO ke peringkat yang diharapkan oleh ramai orang melayu. Dari titik ini, senario politik akan lebih mencabar dan memerlukan pemimpin utama yang berkaliber, berwawasan dan mempunyai semangat juan yang tinggi, demi untuk mertabtkan UMNO dan orang melayu. Ahli UMNO perlu diberi peluang untuk memilih kepimpinan UMNO kesemuanya. Mungkin perubahan kepada kepimpinan tertinggi (presiden, tim. presiden and naib presiden) adalah baik untuk UMNO.

Esperalzi said...

GAP..Najib perlu digulingkan melalui pemilihan Umno hujung tahun ini. Suku sakat dia seperti Kerismuddin juga perlu digulingkan. UMNO kini penuh dengan parasit2 Anu Brahim.

Najib perosak bangsa agama, negara dan Umno. Selagi Najib dibenarkan pegang kuasa, kedudukan org Melayu, Muslim, Malaysia dan UMNO akan tergadai. Najib akan gadai satu demi satu hak2 kita untk jaga temolok dan kuasanya dan untuk jaga Cina dan pembangkang.

Dia dah mansuhkan ISA, satu tindakan yg cukup sial dari Najib.

Dia dah mansuhkan Akta Buang negeri, satu tindakan sial dan haramjadah.

Dia hapuskan kuasa menetri pelajaran tutup sekolah Cina, satu tindakan sial.

Dia lulus pembinaan sekolah2 menengah swasta Cina beberapa hari sebelum PRU13, satu tindakan cukup sial..

Terkini dia dok sibuk nak tunggalkan BN (nak hapus Umno tu) dan dia letakkan SPR bawah Parlimen, esok2 bila Pembangkang menang dan kuasai Parlimen, apa jadi?

Najib seolah2 berkomplot nak hancurkan Malaysia dan UMNO.

Anonymous said...

Bodoh punya kaninabo. Yg nak hilang tu parti PKR sebab zionis dah fedup dgn Nuar Al Homori auta lebih habuk tarak. Bila tok uwan ko ni dah blah @ diblahkan maka pondan2 dalam PKR yg selama ni harap kat tua homo ni akan gugo bulu last2 harap cinabeng .

Produm Muslim said...

Assalamualaikum

Senaraikan produk muslim yang anda tahu atau produk anda sendiri untuk dijual di direktori laman

web www.produkmuslim.info

Segala penyertaan anda amat dihargai

Terima kasih

Anonymous said...

u all perasan tak now ah jib mana ada sebuk pasal felda lagi dh.tunggu pru14 baru dia sebut hal felda balik.parlimen pekan almost 70% kot org felda.dia nak secure undi dia je.tak ikhlas langsung.lagi satu dia nak highligt balik sapa disebalik penubuhan felda tu.pemilihan umno nanti wajib diadakan pertandingan,biar ahli umno memilih calun yg berjiwa melayu,bukan jiwa jln duta,bangsar,damansara.kami nak presiden umno mewakili ceruk kampung ,pedalaman sabah sarawak.ini hak kami kea atas umno.kami yg mengangkat martabat umno hingga dpt memerintah sejak sekian lama.cukup2lah michele yeoh.dh tak larat nak tgk muka nyonya ni.

Anonymous said...

Jika PAS bergerak solo, brtanding disetiap kusi yg UMNO bertanding, aku pun akan sokong PAS. Menyampah gak tgk najib n sepupu dia tu.

Anonymous said...

Michele yeoh tu pun ntah reti ckp melayu ke tak. Najib da kesaruk undi cina sgt tu.

Anonymous said...

Itu menunjukkan lu pakatan kui bukan Umno. Umno tetap Umno berjuang utk Melayu bangsa negara. Umno akan dibetul dlm Umno. Org umno akan berjuang utk Umno kecuali nuor dan org yg ada kepentingan sendiri.

Pemimpin Umno silih berganti. Umno tetap. Bukan mcm lu parti anak beranak...dr dulu sama ajeeeee..tak berubah

Apa yg pakatan buat. Lagi teruk jadi hamba cina kena tunggang di cina. Mana boleh org bawah tegur pemimpin pakatan. Nak kena saman nak kena halau.

Itulah kelebihan Umno..ada tempat beri suara..najib ditegur utk membetulkan keadaan sebelum terlambat. Jika tak tentu ahli akan ambil tindakan dlm parti bukan lari ke pakatan yg lagi teruk. Umno akan bertambah kuat.

Anonymous said...

Fakta apa..fakta pakatan kalah..dah kalah tuduh mcm mcm..

Tak wujud isu...cari isu utk dijaja

Dr sekarang ahli Umno telah bertindak menegur pemimpin Umno supaya Umno lagi kuat semakin kuat. Yg undi pakatan cina kui dan Melayu yg dah dibodohkan. Membabi buta percaya.

InsyaAllah Melayu itu akan sedar kejahatan cina dap kui..akan bergabung dgn Umno dan undi Umno. Pru 14 umno BN makin kuat

Anonymous said...

Punya la byk berita lain...mata hang buta ka. Jgn jadi mcm penyokong pakatan buta mata buta hati. Atau hang kroni punahsihat... Marahlah tu....bukan hang seorg dlm Umno. Umno punya Melayu Bumiputera. Yg salah harus ditindak.

Anonymous said...

orang melayu memilih umno kerana dasarnya yang membela serta mempertahankan hak melayu islam.orang melayu tiada alternatif lain.orang melayu terpaksa memilih umno tetapi cukup menyampah dengan pemimpin umno.lihat sahaja dicawangan2. ada ketua cawangan yang memegang jawatan sehingga 20 tahun.bila mesyuarat pemilihan cawangan ahli tidak diberi notis,buat mesyuarat dikalangan saudara mara shj.sudahnya ahli semakin lama. semakin jauh daripada cawangan.bijak pandai tidak dipelawa menyertai umno kerana ketua cawangan takut jawatan tergugat jika ada ahli lebih pandai daripada mereka.sbb tu ramai dikalangan ketua cawangan umno bodoh2 belaka..tak caya pi la check.

Anonymous said...

ketua cawangan unno kebanyakkan tidak mempunyai wawasan,ramai daripada mereka hidup menempel dgn ketua bhg..ketua bhg pula suka dgn ketua cawangan yg mcm ni sbb senang diperbodohkan..hasilnya umno banyak melahirkan ahli yg tidak berkualiti dan tidak pandai berdikari.masuk umno kerana kekayaan bukan kerana mahu memikul amanah agama dan bangsa..perkara ini juga dah mula berjangkit pada pas dan pkr.kalau tidak dibendung orang melayu akan mati kering dibumi sendiri.

Anonymous said...

Najib bengong ....termakan sumpah altantunya kah?
Beri perhatian pada org Melayu dan Islam lah....asik duk jilat org kafir dan so called urban jer.....buang terus najib ni....sebok sgt nak tukar nama BN....tukar terus pemimpin BN daaaaa....melayu dah fedap!

usin said...

gap, teruskan momentum serangan kpd mr transformer. jika beliau tetap dgn strategi meraih populariti dan gila glamour, perhebatkan lagi serangan. dalam PAU akan dtg mr transformer akan mencipta rekod presiden umno yg tewas dalam pemilihan presiden dan perlu lepaskan jawatan pm kerana sifat terlebih baik tetapi penuh dgn kebodohan dan kedunguan.

usin said...

gap, teruskan momentum serangan kpd mr transformer. jika beliau tetap dgn strategi meraih populariti dan gila glamour, perhebatkan lagi serangan. dalam PAU akan dtg mr transformer akan mencipta rekod presiden umno yg tewas dalam pemilihan presiden dan perlu lepaskan jawatan pm kerana sifat terlebih baik tetapi penuh dgn kebodohan dan kedunguan.

Anonymous said...

Semenjak UMNO menang lebih kerusi dari PKR dah terbalik jadi gerakan anti UMNO pulak. Sejak habis PRU aku tak nampak pemilik blog ni kutuk Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Nurul Izah dll. Aku jadi sangsi di belah mana GAP duduk.

Anonymous said...

salah satu gurindam yang sangat terkenal iaitu Gurindam dua belas (12) beserta maksudnya - karya Raja Ali Haji.

Gurindam I
Ini gurindam pasal yang pertama:

Barang siapa tiada memegang agama, sekali-kali tiada boleh dibilangkan nama.
Barang siapa mengenal yang empat,maka ia itulah orang ma’rifat Barang siapa mengenal Allah,suruh dan tegahnya tiada ia menyalah.
Barang siapa mengenal diri,maka telah mengenal akan Tuhan yang bahari.
Barang siapa mengenal dunia,tahulah ia barang yang terpedaya. Barang siapa mengenal akhirat,tahulah ia dunia melarat.

Gurindam II
Ini gurindam pasal yang kedua:

Barang siapa mengenal yang tersebut, tahulah ia makna takut. Barang siapa meninggalkan sembahyang, seperti rumah tiada bertiang.
Barang siapa meninggalkan puasa, tidaklah mendapat dua temasya.
Barang siapa meninggalkan zakat, tiadalah hartanya beroleh berkat. Barang siapa meninggalkan haji, tiadalah ia menyempurnakan janji.

Gurindam III
Ini gurindam pasal yang ketiga:

Apabila terpelihara mata,sedikitlah cita-cita.
Apabila terpelihara kuping,khabar yang jahat tiadalah damping.Apabila terpelihara lidah,nescaya dapat daripadanya faedah.Bersungguh-sungguh engkau memeliharakan tangan,daripada segala berat dan ringan.
Apabila perut terlalu penuh,keluarlah fi’il yang tiada senonoh.Anggota tengah hendaklah ingat,di situlah banyak orang yang hilang semangat Hendaklah peliharakan kaki, daripada berjalan yang membawa rugi.

Anonymous said...

Semenjak UMNO menang lebih kerusi dari PKR dah terbalik jadi gerakan anti UMNO pulak. Sejak habis PRU aku tak nampak pemilik blog ni kutuk Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Nurul Izah dll. Aku jadi sangsi di belah mana GAP duduk.

June 6, 2013 at 2:09 AM

ini bukan gerakan anti umno, ini adalah teguran membina, kalo tak tegur lama kelamaan akan melingkup lah jawabnya.

contoh: apa akan jadi pada seorang anak jikalau sibapa tidak menegur bila sianak membuat salah?

kita kutuk anwar, azmin, nurul izah sekarang ini buang masa saja, buatkan mereka seronok kerana ada orang melayan kerenah mereka yang tak pakai akal, biarkan mereka dengan masaalah mental mereka, sebab pru14 jauh lagi, macam tebas lalang nanti dia naik balik buat penat jer, baik tunggu masa pru14 dah dekat baru letak racun biar lalang mati kering.

sekarang ni kita kena perbetulkan pati sendiri dan boikot barang cina.

Othaman Ahmad said...

Saya sekeluarga dan sdra mara mengundi UMNO pd PRU 13 kerana tidak mahu Pakatan Rakyat memerintah. Jika PR menang, maka DAPlah yang paling menonjol melihat pada jumlah undi dan kerusi parlimen yg diperolehinya pd PRU 13. Jika Anwar dinobatkan sebagai PM pun, dia hanya akan jadi patung budak suruhan DAP.

Ramai yang sayang kepada UMNO dan masih percaya hanya UMNO boleh mempertahankan hak-hak dan kepentingan orang Melayu serta mengekalkan kestabilan kepada Negara. Bukan kita tidak sayang pada PM Najib, akan tetapi ramai yang kecewa kepada corak kepimpinan beliau selepas PRU 13. Lagi pula bak kata Tun Mahathir, hanya PM Najib pilihan yang ada antara barisan yg sedia ada. Justeru UMNO perlu membuat muhasabah diri dan membuat analisa RICE (Reduce, Increase, Cultivate, Eliminate) iaitu satu analisa memperbaiki tanggapan atau persepsi umum kepada UMNO.

Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang telah berjaya wemujudkan persepsi buruk kepada UMNO dan BN sehingga Pakatan Rakyat berjaya dapat 51% popular votes dalam PR13. BN atau UMNO berjaya mengekalkan kuasa kerana kelebihan kerusi di kawasan-kawasan yang pengundi tidak banyak terdedah kepada media internet, tetapi sekiranya sesuatu tidak dilakukan maka UMNO akan kecundang di PR14.

Belum terlambat buat UMNO untuk bersaing dan ini memang perlu pada era IT ketika ini. Buatlah kajian segera untuk memerangi persepsi negative pihak pembangkang. Ramai pengundi di bandar adalah penyokong tegar UMNO tetapi akan terpengaruh dengan kempen pembangkang yang bagai bertali arus menyerang dgn persepsi negative terhadap UMNO. Sementara itu, pemimpin-pemimpin UMNO (termasuk PM & Isteri) usahlah menunjuk-menunjuk kemewahan dan terlalu menonjolkan diri kerana hal seperti ini membuat rakyat mual dan jaki.

Kepada PM Najib, berbuatlah sesuatu yang boleh mengembalikan keyakinan kami terhadap kepimpinan UMNO demi Agama, Melayu dan Negara.

Veteran UMNO

Anonymous said...

Itulah yang ada pada orang Melayu, sifat menyalahkan orang nombor satu, selepas PRU sepatutnya masing masing ambil peranan untuk memajukan diri dengan peluang yang ada, ini tidak, masing masing nak cari saah orang lain.

Kita patut lihat dahulu apa strateji yang akan dimainkan oleh DSN selepas Negara telah dirosakkan sabeumnya dan selaku rakyat kita kena beri sokongan padu.

Perlu diingat, perubahan bukan boleh dibuat secarA harini cakap esok mesti berubah....!

Kita bagi setahun dua lagi...kalau tak berubah juga maka KITA UBAH!

Anonymous said...

Assalamualaikum...sriyes...najib klo blom bacer buku dok umum dier kne bacer...saaaaangat baik tok tingkatkan jatidirinyer yg longlai mcm agar2 xjadi...tolongla najib fikirkan bangsa ugama negara melebihi kau fikirkan diri n kuarga sendiri...m'sia bkn hak kau kuarga n sekutu engkau sendiri...m'sia hak kami sumer seluruh marhein n genarasi yg akan dtg tok tinggal disini...najib jgn hancorkan m'sia..

Anonymous said...

Aku sebagai penyokong serta pengundi UMNO-BN amat kecewa apabila senario2 yg melanda di negara kita disebabkan keputusan2 yg dibuat oleh DSN:

1. Meletakkan pemimpin Hindraf dalam senarai kabinet-apabila seorang yg tidak hormat undang2 negara diletak sebagai pemimpin,bole h byngla sendiri..

2. Terlalu ikut cakap pembangkang sampai tertipu

3. Meletakkan sepupu beliau yg lemah dari menteri wanita utk portfolio kabinet yg memerlukan pemimpin tegas spt kem pertahanan dan KDN.

4. Tidak dapat mengawal isteri beliau yg kadangkala bila kita lihat dah macam menteri (sharizat berhenti pun takde effect sbb kerja beliau telah diambil alih oleh isteri PM).

5.Terlalu lembut dan tidak tegas.

6. Konsep politik beliau lebih kpd penggunaan wang (manusia ni bagi wang byk mana pun tak kan rasa bersyukur, lebih2 lagi penganut PAS.percayalah penganut PAS 90% yg terima BR1M tapi masih pangkah PAS. Yg tegar pulak siap pakai baju PAS/ BERSIH masa nak ambik duit. Rasa bengang pun ada).

Ini luahan ikhlas dari aku. Aku masih lagi mengundi BN-UMNO kerana aku pikir bangsa aku masih lagi selamat dibwh parti ini. Cuma aku risau masa PRU 14 nanti byk pengundi tegar yg dah tua2 macam mak aku dah takde kat dunia ni. yanng tinggal cuma pengundi muda yg byk sokong pembangkang. Nak2 ada masalah yg aku sebutkan di atas ni.

Aku harap DSN dapat lihat perbincangan kita dan ambil iktibar. Aku kritik kerana aku masih sayang bangsa aku.

Anonymous said...

NAJIB LETAKKAN SPR D BAWAH PARLIMENT SEBAB DESAKAN PAKATAN, JADI DI BAWAH NI RAKYAT DA BERANGGAPAN SPR SELAMA INI IKUT TELUNJUK UMNO DAN BN, TP NAJIB LUPA SELEPAS INI SURE AKAN ADA PERSEMPADANAN SEMULA , SURE MENGUNTNGKAN PR BUKAN BN, TAK CAYA LIHATBLAH ISU DAKWATVKEKAL, SEMUA PAK KADOKMBN MAIN IKUT AJA, KINI DA DI JADIKAN ISU..NAJIB NAJIB LU NINSEDARKAH APA KAU BUAT, ISA KAU BUANG KAUM BUKAN MELAYU DA KIAN BERANI, KAU BUANG AKTA EO, KINI PENJENAYAH TEGAR BEBAS NAK BUAT APA,,SEBAB NAK SABITKAN MEKA DI MAHKAMAH BUKAN MUDAH, MEKA BUKA PENJENAYAH BIASA YG AKAN MENGAKU SALAH FAN PECAHKAN LOBANG AKTIVITI MEKA, ALONG, JUDI, DVD HARAM, SUNDAL, CETAKMWANG HARAM, PASPORT HARAM, SEMUA MUDAH SEKARANG, PDRM LA NI DA TAK ADA TARING, HANYA TINGGAL GUSI , LIHATBLAH APA PM KITA NI FIKIR ..ADAKAH DIA DGR SUARA RAKYAT SERAMAI 29 JUTA ATAU PENGDEO BERSIH ATAU 505 ?

Othaman Ahmad said...

Khairy Jamaluddin telah melantik si racist Regina Lee yang sangat cintakan DAP dan Tony Pua sebagai Setiausaha Akhbar dia di Kementerian Belia dan Sukan. Apa hal nie KJ..........?????????????

Jika berita ini benar, memang sah ia menambahkan kegerunan kita terhadap malapetaka bakal menimpa terhadap Melayu dek ulah barisan pemimpin-pemimpin Melayu di bawah pentadbiran Najib, baik di kementerian maupun di badan-badan korporat kerajaan (GLC). Apakah Melayu tidak ada kelayakan untuk mengisi jawatan tersebut? Kenapa kera di hutan disusukan sementara anak dibiarkan kelaparan?

Semangat patriotisme Melayu mula merudum sejak era Pak Lah hingga ke era Najib kerana kononnya nak bersikap rasional dan ingin popular. Patut pun ramai anak muda Melayu yang nganggur, bergaji lebih murah berbanding rakan sekerja cina di sektor swasta & badan korporat. Sejak itu jugalah puak cina tanpa segan silu mengiklankan jawatan kosong dgn kenyataan 'Chinese Preferred'. Rata-rata semua jawatan terpenting dan pengurusan di sektor swasta ketika ini dimonopoli oleh kaum cina.

Akibat sikap lembik dan tak mahu dicap racist di kalangan pemimpin Melayu inilah yang merintis cina menjadi biadap dan berani memperlecehkan orang-orang Melayu di peringkat bawahan. Apakah ini sikap Melayu Elit dan Melayu Baru? Mereka hidup bersenang lenang, sementara rakyat bawahan Melayu striving for survival.

Hal ini tidak pernah terjadi semasa era Tun Mahathir, malah 'Bumiputra is preferred' always during those days. The present situations are INTOLERABLE!

SPEAKING WITHOUT PREJUDICE, FEAR OR FAVOUR.