Thursday, June 6, 2013

CINABENG KATA BN TAK ADIL ...


cinabeng kata bn tak adil..
aku dah malas nak layan retorika gampang cinabeng..
malas nak ulas lagi dan lagi..

malas malas malas..
aku melayu rasis kata BN pun tak adil kat melayu..
jadi sekarang melayu nak ajar cinabeng erti adil..

bermula keadilan ala rasis melayu adalah memboikot sampai bankrap bisnes cina..
itu baru adil..

melayu mesti pegang ekonomi !
itu baru adil..
melayu mesti jadi besar dalam malaysia..
ini baru adil..
melayu mesti menjadi pemerintah mutlak dalam malaysia..
ini lagi adil..



32 comments:

Anak Bukit Jelutong said...

Salam.

Kalau cinabeng kata BN tak adil, nyatakan dengan jelas adakah parti pembangkang adil.

Apakah baru adil namanya kalau apa yang dituntut cinabeng ditunaikan dan demi menjaga keharmonian negara Melayu kena bersedia berkorban?
Setiap masa dan dalam semua hal?

Sampai bila ?



Anonymous said...

Satu hari nanti kaum cina akan kata melayu tidak adil kerana ekonomi malaysia melayu sudah pegang.bisnes mereka kita sudah ambil alih.

Itu tidak mustahil akan berlaku...

Anonymous said...

Apabila kaum cina buka mulut...ibarat anjing yg menyalak tgh malam bila nampak dia pya datuk...haha...
Liancau la lu kaum cina...

Anonymous said...

yg adil ialah cina kiasu jd PM,gabenor (bukan YDNegeri)melaka,sabah,sarawak & penang cina),tpm cina,mnteri KDN cina,b mandaarin b.rasmi,semua sekolah bahasa phantar mandarin),ktua polis negara cina,ha ni baru adil

Anonymous said...

Bukan melayu saja yg mudah lupa, mereka pun lupa juga tetapi selepas 3 generasi.

Anonymous said...

piraaahhh. dah macam2 bagi kat kaum cina. itupun taknak sokong BN lagi. jangan bagi muka sgt. silap2 michelle yeoh pun sokong DAP. buat apa nak bagi dia jadi Duta IM4U. baik ambik Mawi je. baru world

waghih biduanda said...

Salam perjuangan, pohon tuan pautkan blog saya dalam blog tuan
http://rezabtanahadat.blogspot.com/?m=1

Terima kasih, salam perjuangan.

Anonymous said...

CINA2 NI MMG SUWEYLA. DIORANG YG KUAT MAKAN BABI LEPAS PANGGIL ORG MELAYU PULAK BABI. MMG BODOHLA DIORG NI. DIORG LUPA TGK CERMIN PASAL BYK MKN BABI MUKA PUN SERUPA SUDAH.

Anonymous said...

Persetankan cakap cakap cinabeng cinabi ni...tak payah ambil tahu dan buat tak endah je kata kat cinabeng cinabi ni...kita tak perlukan sokongan orang cinabeng cinabi ni pu orang melayu bumiputra boleh memerintah negara..PRU13 sudah terbukti...teruskan memartabatkan dan mengangkat ISLAM MELAYU RAJA..tamadun tamadun hebat melayu dulu seperti Sriwijaya Melaka Langkasuka Funan terkenal gah di seluruh dunia adalah dari pentadbiran 100% orang melayu.Sudah sampai masanya kita berdiri sendiri..!!kita sudah banyak bagi muka pada kafir harbi ni..

Anonymous said...

Kerusi yang Mic dan Mca menang Pru13 lepas pun kawasan majoriti MElayu...sepatutnya ia adalah Kerusi Hak milik Umno...terng dan nyata umno dan parti bumiputra/islam di sabah sarawak berjaya mewujudkan kerajaan berdaulat tanpa sokongan orang cinabeng cinabi ni..persetankan kata kata cinabeng cinabi ni..

Anonymous said...

Najib,please tak note,laksanakan seperti apa yg Cina ini mahu,confirm populer

Anonymous said...

Bila da dpt msia ni, bru la adilkn...bodo, berambus la weiii!!!

mat13 said...

Sorry ini bukan parti keadilan kehkehkeh.....Aku sokong supaya BN jadi parti yang tidak adil......pi mampus dengan cinabeng hahahahahahahah...lompat...lompat...apek lompat....telejun dalam laut laaaaa baru adil......

Anonymous said...

Assalamualaikum...masallah problemnyer pm n d gang cayerrrr bolat bolat bolat lonjong pannnnjannnng...asai bkn melayu jer teros masuk kalbu dier...xluah lg dier dah bg sumer dah....

Anonymous said...

Assalamualaikum...masallah problemnyer pm n d gang cayerrrr bolat bolat bolat lonjong pannnnjannnng...asai bkn melayu jer teros masuk kalbu dier...xluah lg dier dah bg sumer dah....

zin zorro said...

MINTA PENDAPAT TUN MAHATHIR TENTANG BOIKOT BARANGAN CINA
PLEASE TUN BAGI KOMEN

usin said...

tak adil? tak hadil hotak ko la. sial punya statement, cam haram. yg kaya siapa? yg dominan ekonomi siapa? yg dpt lesen niaga besar2 siapa?. woi sial, kalau nak yg adil, pegi berambus la cina oii!!!! dh tak sokong kerajaan mintak macam2...pegi mampos la lu...

Anonymous said...

Memang tak adil...
Yang pandai sejarah, ada tak dibuat referendum untuk terima pendatang jadi rakyat Tanah Melayu...

Dalam Islam pun tak boleh kongsi kuasa dengan kafir. Mereka cuma layak diberi perlindungan dan kena bayar cukai..

Memang pendatang tak boleh diberi kuasa mentadbir...!!

Anonymous said...

SEJAK LU ORG MASUK INI TANAH MELAYU LU ORG SUDAH TAK ADIL SAMA MELAYU SEMUA LU ORG MAU ORG MELAYU BANYAK KASI CAN SAMA LU ORG TARA SERUPA LAIN NEGARA INDONESIA KATA LU ORG SEMUA CINA KOMINIS TAK BOLH KASI MUKA KALAU KASI MUKA INI INDONESIA DIA ORG MAU LU CINA KENA FAHAM AH DUNIA TARA SUKA SAMA BANGSA CINA TANAH MELAYU SAJA YG MAU TERIMA LU JADI LU DUDUK DIAM DIAM INI MALAYSIA ORG MELAYU YG PUNYA LU ORG MARI TONGSAN SAMA TOKANG SAJA LU INGAT AH JANGAN NAIK MUKA NANTI HABIS LO.

Anonymous said...

Mana ada BN...

Yang ada cuma UMNO...
Hanya Melayu saja yg boleh memerintah...

Apa lagi BABI mau!!!

Anonymous said...

Xpayah lah nk cerita adil xadil utk cina...
Naik meluat aku..
Sekarang lah nk tunjuk adil ka xadil!
mau adil sgt,sini aku boikot sampai bankrup!
Buy chinese no more!

Anonymous said...

Setuju...You are what you eat ...
kata omputeh...

Anonymous said...

inilah hasil proses penyembahan najib razak pada cinabeng sebelum pru13..cinabeng sudah perasan megah diri sendiri kononnya sekarang orang melayu terhegeh hegeh lagi nak sembah dapat undi cinabeng...maaf hanya najib razak sorang saja yang beria ria menyembah kamu...kami orang melayu majoriti sudah sepakat untuk boikot dan bersatu hati menentang kamu yang Chauvinist dan Ultrakiasu..

udah udah la Najib Razak buang jauh jauh nama Ah Jib Gor tu..sebab cinabeng ni sudah perasan hebat dan bagus kononnya melayu terhegeh hegeh seakarang nak undi orang cina...

terbukti sekarang melayu/bumiputra boleh bina kerajaan dan memerintah malaysia tanpa skongan padu orang cina yang hanya baru 25% di malaysia ni..

asal bukan cinabeng! ABC

Buy Chinesebeng last!! BCL

Anonymous said...

BUAT STIKER TAMPAL KAT KERETA ATAU MANA2 A.B.C MAKSUDNYA FAHAM SENDIRI

Anonymous said...

Cinabeng dah mcm yahudi aku tgk........

Anonymous said...

Tunjuk statistik apa yang tak adil, asyik merapu je bangsa tak guna ni, boleh pindah negara lain, zahid pun dah warning. Tak faham lagi.

Anonymous said...

Memang BN tak adil pada mata mereka. Mereka hanya akan kata BN adil bilamana kerusi empuk PM diserahkan pada mereka dan kaum melayu semua merempat dan ada yg kena tinggal dengan kera dalam hutan, ketika itu barulah BN diangkat sebagai parti yg paling adil!

Ketika ini semua bangsa lain hanya mampu bermimpi akan kekayaan yg dimiliki kaum Cina, tetapi mereka juga lah yg paling kuat komplen., tak adil sana sini.

Anak2 mereka mampu dibiayai belajar sampai ke luar negara dimana bendera negara kita ditunggangterbalikkan, di ketika mana bangsa lain hanya mampu menghantar anak ke kolej komuniti dan kolej kerajaan.

Jika bercakap pasal percutian, bangsa lain hanya kebanyakan hanya mampu ke lokasi tempatan, seperti langkawi dan port dickson. Sedangkan mereka bercerita tentang Tokyo, London, Paris.

Buta kayu kah kita kerana masih mendengar keluhan puak ini yg seperti orang kaya yang mahu terus merompak hak rakyat lain yg lebih miskin dari mereka?

Anonymous said...

Kalau diberi langit dengan bumi pun belum tentu cukup bagi dia orang.

Kedai, hotel, pusat beli-belah, pasaraya dia orang dah penuh satu bandar pun tak adil jugak lagi?

Isshh, kalau dilayan kita pulak yang sewel.

Anonymous said...

haha..dah terkantoi tak bole tumbangkan BN spin cerita kata tak adil...memang lucu..

Anonymous said...

NAJIB tak boleh harap....
UMNO pun tak boleh harap....

Tiba masa utk Tsunami Melayu membela agama bangsa dan negara.....lakukan segala termampu....

Logan Raj said...

Semua orang diberi hak yang sama dalam ekonomi Malaysia. Padahal , orang Melayu diberi banyak keistimewaan seperti Mara , diskoun pembelian rumah dan sebagainya . Namun , majoriti ekonomi dicontrol oleh orang Cina kerana mereka rajin berusaha . Oleh itu , tidak wajar mempersalahkan kaum lain untuk kesilapan diri. Untuk pengetahuan semua , tanpa orang Cina dan India , tak mungkin Malaysia maju sebegini . Kerjasama kaumlah yang bawa Malaysia ke ambang baru . Oleh itu , jagan rasis :)

Logan Raj said...

Semua orang diberi hak yang sama dalam ekonomi Malaysia. Padahal , orang Melayu diberi banyak keistimewaan seperti Mara , diskoun pembelian rumah dan sebagainya . Namun , majoriti ekonomi dicontrol oleh orang Cina kerana mereka rajin berusaha . Oleh itu , tidak wajar mempersalahkan kaum lain untuk kesilapan diri. Untuk pengetahuan semua , tanpa orang Cina dan India , tak mungkin Malaysia maju sebegini . Kerjasama kaumlah yang bawa Malaysia ke ambang baru . Oleh itu , jagan rasis :)