Friday, June 7, 2013

CUBAAN RAZALI IBRAHIM JADIKAN PEMUDA UMNO 'PONDAN'.


KLIK SINI
presiden dimintak tiada pertandingan.
timbalan presiden dimintak tiada pertandingan.
wanita dikatakan dimintak tiada pertandingan.
ketua pemuda dimintak tiada pertandingan...

katanya pada semua, alasan perpecahan perlu dielakkan.
perpecahan atau takut kepada kekalahan ?

KATA TRANSFORMASI ?

MANA ELEMEN PERLAKSANAAN TRANSFORMASI KALAU PERTANDINGAN PUN TAKUT DILAKUKAN ?

kalau semuanya takde pertandingan, BUAT APA UMNO GUBAL UNDANG-UNDANG PASAL MEMBENARKAN HAMPIR 180RIBU AHLI BOLEH MEMILIH PEMIMPIN DARI AKAR UMBI ?

asas perkiraan sini mudah, dan aku mintak razali ibrahim tolong jangan terus mengajak ahli umno untuk turut sama sebingai dengannya..

kalau kau yakin buat kerja dan diterima, kenapa takut pada pertandingan ? 

isu di sini bukan perpecahan. ahli umno terlalu matang dan gentleman, mereka sedia terima siapa menang dan kalah..

yang TAKUT pada pertandingan adalah razali ibrahim, naib paling perasan bagus..

52 comments:

Anonymous said...

Dulu masa menang..ramai yg jerit KJ rasuah2 !! Tolak, UBAH, bersihkan Umno segera..

Bagi peluang kepada bijak pandai yg ikhlas..yg tahu selama ini makan duit laba rasuah berundurlah SEGERA sebelum rakyat memancung anda..

zaman dah berubah

Anonymous said...

Bersatulah kita..

Anonymous said...

tolong adakn dan gubal syarat baru untuk dong zong..guru2 yang tak fasih bahasa melayu, tak boleh jadi guru...pemimpin umno kalau nk jdi kuat, jgn kecut dan penakut sdg kn cina makin lantang bersuara

SELAMATKAN MALAYSIA said...

Semua yang tak nak jawatan dipertandingkan adalah PENGECUT!!!!

Anak Bukit Jelutong said...

Salam.

Sebagai seorang ahli aku amat berharap UMNO tidak dibawa untuk membincang sesuatu yang akan membuat kita menjadi lemah.

Kita ada misi yang lebih penting - menghadapi PRU 14 dari serangan "serigala-serigala" yang berazam bukan setakat meruntuhkan BN, tapi sedang membuat persiapan untuk mengambil alih negara tercinta ini dengan perancangan-perancangan untuk menghapuskan "Ketuanan Melayu" dengan menjadikan negara ini sebuah republik dan menukarkan status agama Islam.

Aku percaya pemimpin datang dan pergi.

Berilah peluang kepada semua untuk membuktikan kemampuan masing-masing. Biarlah; usah cuba sekat. UMNO adalah hak bangsa Melayu keseluruhannya. Tak ada parti lain yang mampu buat macam UMNO.

Usahlah serabutkan pemikiran bangsa dengan idea-idea "nujum sangkamara"
Sebagai orang Islam percayalah perancangan Allah maha sempurna.


VETERAN UMNO said...

BERUBAHLAH WAHAI PEMIMPIN PEMIMPIN UMNO SEBELUM KAMU SEMUA DI UBAH.

KENALI SIAPA YANG TELAH BENAR-BENAR BERJUANG UNTUK UMNO.

UMI HAFILDA MOHD ALI ADALAH PEJUANG TULIN. BELIAU TELAH DENGAN BERANI MENGAMBIL RISIKO YANG TINGGI DENGAN MENDEDAHKAN KEROSAKAN MORAL BEKAS TPM.

SEPATUTNYA PM MENGIKTIRAF UMMI HAFILDA BUKAN PELAKUN MITCHELL YEOH. JASA UMMI HAFILDA TERLALU BESAR KEPADA NEGARA. BELIAU LAYAK DIBERI ANUGERAH SERKANDI MALAYSIA. BELIAU TELAH MENJELAJAH KE SELURUH NEGARA UNTUK MEMBANTU BN DI PRU 10 DULU DAN PRU 13. UMMI HAFILDA SUDAH SELAYAKNYA DIBERI ANUGERAH DATO ATAU TAN SRI ATAS JASANYA YANG BESAR ITU.

Veteran UMNO

Anonymous said...

JIKA NAK TAHU KEHEBATAN DI ANTARA HANG TUAH DAN PANGLIMA PEMILIK TAMING SARI PERLU BERADU SILAT DAHULU.PERTANDINGAN INI AKAN MENGESAHKAN UNGKAPAN" TAK KAN MELAYU HILANG DIDUNIA" MENGAPA? TAKUT HILANGKAH?

Anonymous said...

Sokong UMI HAFILDA dilantik dia sebagai SENATOR seperti Ezam kalau takut nak bagi gelaran Datuk atau Tan Sri. Aku rasa Umi Hafilda telah menabur jasa kepada UMNO tanpa mengira malu, keluarga, wang dan masa hadapam dan mengenali siapa musuh dalam UMNO sebenarnya. Apa ada pada Tan Sri Michelle Yeoh, Jimmy Choo saudagar kasut tu dari sudut politik jika dibandingkan dengan Umi Hafilda? Adakah kerana mereka kaya raya maka mereka pun diberi gelaran Tan Sri dan Datuk?

Anonymous said...

Ahli ahli UMNO sememangnya BODOH. itu sebab dapat pemimpin BODOH. Aku cadangkan SEMUA ahli bangkit dan pecahkan ruyung untuk mendapatkan sagunya. Pemimpin yang ada sekarang ni CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

rakab said...

Apa nak sekat-sekat...biarlah bertanding!. PRU14 jauh lagi. Kalau nak bentuk semula kepimpinan dipelbagai peringkat, lebih baik bermula dari awal.

Anonymous said...

Ummi Hafilda memang patut diberikan penghargaan, terutamanya oleh Umno.

Anonymous said...

saya mewakili akar umbi melayu umno mahukan pertandingan utk semua jawatan dlm umno. umno hak ahli bukan hak segelintir pemimpin yg amat selesa dgn kedudukan mereka. biar ahli tentukan siapa pemimpin yg mereka mahukan. selalu dah diwar2kan ahli umno semakin matang tp bila sampai waktu pemilihsn semua pemimpin ambil langkah undur ke belakang. cakap tak serupa bikin. ingat..kami memerhati dsn akan sampai masa bila kami dah bosan umno akan terima hukuman dari ahli-ahlinya sendiri. percayalah..

Anonymous said...

pemimpin nak rakyat berubah tapi mereka semua kecut telur, masing2 nak jaga status, ingatlah pru14, mcm2 boleh berlaku..kalau sayangkan umjo, berubah jadi pejimpin hebat dulu baru lah pengikut pun hebat

Kate Bob said...

Kawan2, kita kat bawah ni jugak bising..yang kat atas berdegar2 suara dlm alam maya tp realiti semua membisu...semua setuju...tolonglah tukar...aku setuju dengan Anak Bukit Jelutong...

Anonymous said...

Ini semua takur pada bayang2.

Kalau tak ada pertandingan tak payah buat perhimpunan. Kos, masa dan yg banyak "duit" yg bertaburan dialam maya.

Ramai ahli UMNO yg berwibawa yg masih belum diketengahkan. Beri mereka peluang untuk sama berjuang melalui suara ahli.

Apa yg berjawatan terasa tergugat.

Anonymous said...

pertandingan ni tak semestinya baik selalu. kekadang boleh membuatkan orang tu berpecah belah. cukuplah perpecahan yang ada dikalangan malayu skang.

raismazzadam said...

GAP AKU CABAR KAU BUAT ENTRI PAPA GOMO BACUL..ADA BERANI...BG AKU PAPA GOMO BLOGER YANG TAK BERTANGGUNGJAWAB...DI KECOH SELURUH ALAM MAYA BUKTI ITU...BURUK INI...LAST KAU SENANG-SENANG BERSARA...INGAT PERJUANGAN KITA BELUM SELESAI SELAGI BAPAK-BAPAK DAJAL NI HIDUP LG...TAK MUSTAHIL LPS NI ANWAR TARIK SAMAN DKT PAPA GOMO...AKU BERDOA GOMO TAK TUKAR JERSY....GAP ADA TELOQ TAK JGN MENYALAK HAL ORANG JE HAL KAWAN DOK DIAM...PEACE

Anonymous said...

Syarat baru ...mudah je....

Kiranya GAGAL matapelajaran B.Malaysia....

Keputusan SPM pun dikira GAGAL KESELURUHANNYA....Syarat WAJIB LULUS.

Anonymous said...



Kalau kata pertandingan dalam Perhimpunan Agung UMNO akan menyebabkan perpecahan dalam kalangan ahli-ahli UMNO, rasional yang sama boleh diguna untuk pilihan raya umum. Selepas ni nanti tak perlu adakan PRU14 sebab akan menyebabkan perpecahan dalam kalangan rakyat Malaysia.

Ada baca ka??

Anonymous said...

Saranan Razali Ibrahim sebenarnya tak mengutamakan kepentingan umno atau pemuda tetapi kepentingan peribadinya. Semua org tau pendirian mcm inilah akan membuat pengundi termasuk ahli umno sendiri semakin jelak dan meluat dgn parti. Maka makin susahlah umno nak menarik sokongan dlm pru14. marilah kita bantah syor razali ini beramai-ramai, tidak kira ahli umno atau umat melayu yg menyokong parti keramat ini.

Anonymous said...

Tuan GAP,
Tlng marakkan bantahan kpd syor razali ibrahim yg bingai ni. Klu pemimpin pemuda pun tak mampu menghayati mood akar umbi, punahlah umno pru14 ni.

legsorbreast said...

Razali ckp cam tu, bukan utk diri sendiri, sbb dia dah tua, tak layak jd pemuda lg.

Anonymous said...

Hang ni nak buat umno ni parti mcm dap ke...? Penuh dgn pakat2 anak beranak je...?

Anonymous said...

adakan pertandingan batu seremban,tarik tali atau main guli.nak lagi glamer pertandingan ayam katik tercantik

Anonymous said...

Raismaazam aku setuju dgn komentar kamu..Kpd semua gua nak kasitahu wlupun pertandingan itu boleh d laksanakan tetapi cadangan utk tidak ada pertandingan juga merupakan antara tranformasi dlm parti UMNO.Yg kamu semua sakit hati sangat tu kenapa ?? Nk bersara kihkih Rasanya Gomo ada teloq ker ??

Anonymous said...

YANG TAKUT BERTANDING DLM UMNO ADALAH PENGECUT. DAN PENGECUT TAK LAYAK BERTANDING DLM PRU 14 NANTI. KENA BERANI DARI SEKARANG UTK JADI PEMIMPIN. JGN CUBA TAKUTKAN AHLI UMNO TTG PERPECAHAN. INI CUMA PERBEZAAN PENDAPAT DAN PILIHAN. INI ADALAH GAMBARAN AWAL SEBELUM PRU14 SIAPA YG MASIH DITERIMA DAN SIAPA YG DITOLAK. MASIH BANYAK UTK KITA BERSATU DAN PERKUAT BARISAN SEBELUM PRU14.

Anonymous said...

Itu pasal la pimpinan UMNO pondan dan lembik. Takut bertanding. UMNO sedang bertransformasi untuk mengekalkan pemimpin pondan. Punah orang melayu. Punah negara.

Anonymous said...

BOO BOOO!!! BOOOOO!!!!! KALAU BERTANDING JE NAK BERPECAH... INI SATU PENGHINAAN TERHADAPA KEMATANGAN AHKLI UMNO... PARTI2 KAT US BERTANDING JAWATAN CALON PRESIDEN SETIAP KALI NAK ELECTION...TAK PERNAH BERPECAH PUN.... COME ON LAH ...KALAU SAYANG JAWATAN CAKAP JE LAH... AHLI UMNO LEBIH PENTINGKAN CALON BARU DARI PERPECAHAN.... VOTE FOR UMNO NOT INDIVIDUAL...

Anonymous said...

BERTANDING!!!! JHANGAN TAK BERTANDING!!!! PONDAN DALAM UMNO BOLEH BELAH!!!!!

Anonymous said...

Yang buat Melayu jatuh ada kerana pemimpin Melayu yang bacul dan mcm sial.

Anonymous said...

abaikan Ummi halfilda..mahu orang yng berwawasan & boleh berbuat sesuatu..

bkan hanya tahu MENYEBAR BURUK LAWAN..

Jane Duncan said...

Aku sangat terharu dengan apa yang terjadi pada PRU13! Terharu kerana yang masih memperkuat UMNO ialah, orang veteran UMNO dan ramai bijak pandai UMNO yang sebenarnya "unsung heroes" yang masih mampu menilai masa depan UMNO dan orang Melayu Malaysia.Tetapi percayalah rata-rata yang bijak-bijak dalam UMNO sudah lama pun disingkirkan! kalau nak kata tabiat politik Melayu, dalam PAS pun begitu , bijak pandai Melayu PAS juga tersingkir! Inilah percaturan politik Melayu yang memperjudi masa depan bangsanya sendiri dengan meletak manusia Melayu yang hanya boleh duduk "diam-diam, angguk-angguk, bacul-bacul, pengecut-pengecut, bodek-bodek, cilok-cilok, tipu-tipu, pilih-kasih, bingung-tolol, sikit-sikit pandai,dan kuat hipokrit! Apa UMNO masih tidak faham????Don't you get it?? Are you so dumb??? nak meletakkan UMNO dalam risiko sedangkan umum di kalangan yang sayangkan UMNO memerlukan pemimpin yang berani, bijak, jujur, mementingkan ahli dan masyarakat bangsanya, cepat bertindak, tinggi maruahnya, disayangi masyarakat, dan yang hebat jati dirinya??? UMNO janganlah terus mempertolol ahli setelah jelas transformasi sangat-sangat diperlukan untuk memperkukuh semula jiwa dan kesayangan ahli UMNO terhadap kepimpinan Melayu dan memperteguh institusi Melayu beraja dan membudaya kesucian agama Islam. Aku menangis dalam hati kerana aku meramal dari tindak tanduk ramai yang masih bacul dikalangan pemimpin politik UMNO yang masih mahu jadi pemimpin tetapi tidak mampu menghayati kepemimpinan yang mantap yang bakal menghancurkan Melayu dan UMNO. Mahu jadi apakah UMNO??? tunggu sehingga kami semua meluat dan tak perlukan UMNO lagi???

Anonymous said...

umno xpayah buat PAU 2013.. buang masa je.. pi makan pau lg best..

sesejuk mata memandang said...

Kita mencaadangkan semua yang mahu bertanding mengemukakan manifesto ' apa akan saya buat untuk memperkasakan UMNO dalam semua bidang ekonomi, pendidikan , agama kebudayaan bahasa dll '

Sesiapa yang rasa layak bertandinglah.

Untuk peringkat Pemuda , elok lah di pertandingkan jawatan KP atau TKP atau Naib dll kerana temapt mereka ini merupakan satu proses orentasi bagi ahli dan rakayat menilai kemampuan pemimpin bagi menetukan pewaris siapa layak menajdi pemimpin nombor satu negara

Anak Kota said...

when the best is left, nothing fear in front

Anonymous said...

pertandingan ni tak semestinya baik selalu. kekadang boleh membuatkan orang tu berpecah belah.
cukuplah perpecahan yang ada dikalangan malayu skang.

June 7, 2013 at 8:48 AM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
pertandingan perlu untuk memilih pemimpin yang benar2 pemimpin, yang tak perlu adalah perpecahan, kekadang kita perlu berpecah untuk memisahkan yang baik dengan yang buruk, kalau yang buruk itu dibiarkan akhirnya ia akan memecah belahkan perpaduan.

kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai!!!

Anonymous said...

Saya berpendapat biarlah ada pertandingan supaya pemilihan yang telus dapat dilaksanakan oleh akar umbi sepertimana peraturan baru yang digubal oleh UMNO sendiri. Ada segelintir yang rasa kurang selesa dan takut jadi untuk menyenangkan diri mereka maka dicadang supaya tiada pertandingan. Benar kata Tun, Melayu mudah lupa

Anonymous said...

ku adalah naib pemuda umno cawangan.haha....aku jd pemuda pun dah naik menyampah dgn propaganda2 yg dibuat oleh ketua pemuda bahagian n kuncu2nya.Sapa2 yg x sebulu dgn ketua pemuda bahagian, termasuklah aku yg x sebulu dgn beliau, jgn harap apa2lah.silap2 pemuda cawangan pun dia x kenal.aku pun dia x kenal.Call x penah pick up.sms pun 5 kali send, sekali je balas.Nak aku sebut nama dia kat sini?...haha...malu besar beb kalu aku tayang namanya kat sini.Ketua pemuda bahagian ni org kuat KJ....Hahaha......makin meluat aku.....

Anonymous said...

mungkin semah tu klient jimmy choo,zang toi.tulah dpt tan sri.lepas ni senanglah sikit dpt diskaun.depa ni fikir depa n keluarga depa je.ayuh kita desak semua level jawatan dipertandingkan.biar padan muka ah jib gor.dia nak menang suruh masuk mca ke dapig ke.jadi melayu dia tak suka,apa pasal ko nak jadi presiden umno.ko jadilah presiden mca ke.aku menyampah ah jib gor ni.jom kita desak beramai2 suruh dia letak jawatan ,dia tak layak langsung nak pimpin umno.go go gor.sampai nama pun nak nama cina.wat he hellllllllllll

Anonymous said...

razali ni telinga dia pekak. hebatnya mulut dia boleh bercakap.

MASAALAH SEBENARNYA ADALAH DIA TAKDE BOLA

teruslah pernagai kebudak2an kau. pru14 kau bungkus kelak

shahrulmuazam said...

Sy setuju. Umno perlu berubah atau dli ubah masa ge14. Klu masa tu ada parti melayu tulen ..confirm aq akan undi. Pemimpin di atas semua pura pura belaka...

shahrulmuazam said...

Dato najib kena perlu berubah.. asyik berckp nk tolong melayu..tumbuhkan teraju..apa fungsi nya? ..hampeh..abiskan duit rakyat saja

shahrulmuazam said...

Sy setuju. Umno perlu berubah atau dli ubah masa ge14. Klu masa tu ada parti melayu tulen ..confirm aq akan undi. Pemimpin di atas semua pura pura belaka...

Anonymous said...

Banyaknya pemimpin UMNO makan duit cina tu yang telo dah kene pegang. kita kene tukar pemimpin melayu yg makan duit cina, tengkuk lembik dgn cina. tah2 gian pantat cina. tu yang lembik je ngan cina.

Anonymous said...

Apa lagi ahli-ahli umno. Kalau dah lama tidak dibuat pemilihan, buat la aduan kat ROS. Barisan kabine umno perlu dipilih semula dan dibersihkan atau diputihkan.

Kalau dah tiada pemilihan, cawangan boleh protes dengan tidak membuat mesyuarat bahagian.

Pastikan hanya agenda Melayu yang dibincangkan dalam mesyuarat agung. Jangan agenda kaum lain pun nak bincang. Tu boleh dibuat dalam mesyuarat BN.

Anonymous said...

Saya sokong UMMI HAFILDA dilantik sebagai senator memandangkan jasanya pada Agama Bangsa dan Negara. Melalui tindakan yang berani beliau telah mencetuskan penyiasatan dibuat terhadap Anwar dan akhirnya ternyata Ummi Hafilda benar. Kalau tidak hari ini PM malaysia ialah seorang peliwat.

Jasa Ummi Hafilda terlalu besar kepada rakyat Malaysia sebenarnya.

nasirwise said...

BN KENA BERUBAH DRASTIK UNTUK TERUS RELEVAN- DS NAJIB
Penulis pernah menulis topik ini iaitu dikutip dari kenyataan DS Najib di dalam Majlis Kesyukuran di Pekan. Beliau mengutarakan BN perlu tindakan drastik supaya ia senantiasa releven. Penulis terperanjat kerana DS Najib betul betul buat kejutan.
Pertamanya, SPR akan diletakkan dibawah sebuah Jawatankuasa di Parlimen yang kononnya akan mengelakkan tohmohan yang kerajaan mengawal SPR.
Pada pendapat penulis tidak ada kewajaran terdesak kerana terlalu banyak penambahbaikan yang telah dilakukan oleh SPR supaya PRU di adakan dengan adil, saksama dan bebas.
Adakah ini ekoran daripada siri perhimpuan yang diadakan oleh Anwar Ibrahim.? Adakan perubahan ini jawaban kepada pemberhentian perhimpuan haram anjuran Anwar Ibrahim.?
Keduanya, ada gesaan dari pemimpin UMNO supaya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden tidak dipertandingkan di dalam Pemilihan UMNO bulan Oktober nanti.
Penulis merasa ia tidak selari dengan sistem pemilihan yang baru yang memungkinkan lebih ramai ahli membuat pemilihan jawatan dalam UMNO.
Apa gunanya jika bilangan ahli yang boleh memilih telah di perbanyakkan tetapi jawatan Presiden dan Timbalan Presiden tidak dipertandingkan?
Apa pulak kata Naib naib Presiden yang ingin juga mengekalkan jawatan mereka.? Asyik mereka sahaja yang bertanding.
Penulis faham pertandingan dikuatiri akan memecahbelahkan parti tetapi itu asam garam parti dan ahli politik.
Tindakan ini lah yang diertikan tindakan drastik untuk relevan di mata rakyat.
www.nasirwise.blogspot.com

Anonymous said...

Jangan ada pertandingan langsug! Kekalkan yg mana ada sekarang supaya tidak berlaku perpecahan. Kalau ada yg perlu naik, naiklah ikut heiraki senioriti ... KJ dan Datuk Mukhriz kena sabar dulu ... bagi laluan kpd TS Muhiyudin, DS Ali Rostam, DS Zahid, DS Icamudin ... Tahun 2033 baru turn KJ (umur 57, ok apa) dan 2038 turn Datuk MUkhriz ...

Anonymous said...

Apa yang sedang berlaku terhadap ahli ahli UMNO adalah sindrom mati jiwa......Semangat ada dan bergobar gobar tapi tiada keupayaan untuk berubah........UMNO dibawah kepimpinan yang ada sekarang ini tidak kiralah dari pringkat cawangan hingalah kepusat semuanya lembik ,tamak dan gila kuasa.
kalau anda semua bagus tidak perlu takut untuk adakan pertandingan disemua peringkat.Ketua pemuda yang takut kalah dengan nada bodohnya menyokong tiada pertandingan untuk naib dan presdin UMNO didalam PAU nanti........KJ bercakap untuk siapa?betulke semuapemuda tidak mahu?.
Kepada Najib jangan takut untuk bertanding ,kalau awak tu bagus tentu orang orang UMNO akan pileh......Tapi nampak gayanya anda tidak bagus dan tidak tahu denyut nadi orang orang Melayu......awak gagal dan merosakanya siaplah kau najib ....k

mohd. natar said...

...Saya berpendapat demokrasi perlu ada hadnya. terutama dinegara majmuk seperti Malaysia kita. Jika total democracy (demokrasi sepenuhnya) boleh membawa kearah kehancuran kita tidak per;u mengamalkannya.

Begitu juga didalam hal pemilihan UMNO. Jika pertandingan dilihat boleh memecahbelahkan pengikut lantas menjadikan perti lemah, adalah lebih elok jika pertandingan tidak diadakan. Jika dilihat kepimpinan yang seida ada berkebolehan dan mampu memnegdalikan parti dengan baik apa perlunya ditukar pemimpin cuma sekadar hendak memuaskan maksud demokrasi?.

Oleh itu beberapa cadangan agar tidak diadakan pertandingan untuk Presiden dan Timbalan Presiden haruslah diterima demi kebaikan untuk parti.

Lagipun andainya diadakan pertandingan dan pemimpin yang baru pula menanag ia tidak semestinya boleh menjamin kebaikan yang lebih baik untuk parti. Berkemungkinan juga ianya akan membawa kearah kejatuhan yang lebih parah.

Apa yang penting adalah survival untuk parti dan bukannya untuk persendirian. Jika ada ahli parti yang agak tidak betul ianya mesti dikenalpasti dan dicantas dari menerajui kepimpinan.

Ini adalah pandangan peribadi saya....

Anonymous said...


PRESIDEN, NAIB PRESIDEN DAN SAPA SAHAJA YANG MENERAJUI KEPIMPINAN UMNO WAJIB BERANI MENYATAKAN PENDIRIAN. PERTANDINGAN SIHAT ADALAH TANGGA PERTAMA MEREKA DISAHKAN MELALUI PEMILIHAN SECARA SAH. MENGELAK PERTANDINGAN SUDAH TENTU MEMBIARKAN PERTIKAYAN TERUS HIDUP SUBUR DAN AHLI-AHLI MENCEMUH PUCUK KEPIMPINAN.

PEMIMPIN YG BERANI, YANG TULIN TIDAK GENTAR BERTANDING. AHLI-AHLI TIDAK SEBODOH YANG DIANGGAP,
AHLI AKAN PILIH PEMIMPIN YG TERBAIK.
KEMENANGAN 88 KERUSI DIPARLIMEN MENJADI SANDARAN DAN HARAPAN BAHAWA MEREKA YANG (BERNASIB BAIK) KEDEWAN RAKYAAT BUKAN UNTUK TIDUR SEMASA PERSIDANGAN. KEMBALIKAN KEYAKINAN PENGUNDI DAN AHLI UMNO BAHAWA MEREKA TIDAK MENSIA-SIA PELUANG YG TELAH DIBERI.

PERHIMPUNAN AGONG UMNO, SEMUA JAWATAN MISTI ADA PERTANDINGAN....

Anonymous said...

Lagipun andainya diadakan pertandingan dan pemimpin yang baru pula menanag ia tidak semestinya boleh menjamin kebaikan yang lebih baik untuk parti. Berkemungkinan juga ianya akan membawa kearah kejatuhan yang lebih parah.
----------------------------------------------

Masalahnya sekarang yang terang siang hari ialah najib telah gagal...

Najib bersama labu2nya mesti berundur.

Kami sangat terkilan kerana melayu dipinggir demi mengejar undi cina.

Kami rasa sangat benci apabila najib membuat perjanjian sulit dengan peliwat terkutuk. Adakah najib akan beri dajal itu jawatan dalam pentadiran kerajaan?

Letih dan dah nak meletop rasanya baca dan lihat kerenah najib dan kunco2 buat umno macam dia punya kelab.

Pru14 masih jauh lagi. Segala penyakit dalam umno mesti diubat sekarang.

Najib patut umumkan pentingnya jawatan2 dlm umno mesti ditanding dan dipilih secara sah supaya perjalanan umno nanti tidak dibayangi rasa bersalah dan penakut. Sudah pasti yang terpilih akan memiliki rasa keyakinan yang tinggi.

Sehingga hari ini aku masih lagi menanti kata2 keramat yang sepatutnya muncul dari mulut perdana menteri. Cina berterusan menghina melayu dari kerja2 makan gaji, ke institusi2 pelajaran dan hingga ke institusi raja2 melayu.

Najib hanya bisu seribu bahasa. Aku dah tak terfikir dan berharap lagi untuk najib mempertahankan umno.

Semuga najib, khairy dan lain2 lagi mat2 angguk dalam umno mencermin muka mereka kerana orang2 melayu mengundi umno bukan mengundi mereka. Tolong buktikan kami salah jika kamu anak jantan.