Tuesday, June 11, 2013

TOP URGENT : KERAJAAN MALAYSIA WAJIB HENTIKAN SEMENTARA DAGANGAN DUA HALA DENGAN MYANMAR.


masyarakat islam rohingya di rakhine myanmar makin tersepit.

aung san su kyi yang heboh diperkatakan sebagai hero hak asasi menyepi diri.

kerajaan myanmar dilihat sekadar membiarkan sahaja pembunuhan etnik berlaku.

jika islam bunuh budha, maka akan kedengaran suara penjongos hak asasi melalak.

tapi bila islam dibunuh secara sistematik di myanmar oleh budha, semua senyap..

SIAL SUNGGUH !

aku mendesak agar MT UMNO adakan mesyuarat tergempar mendesak kerajaan malaysia HENTIKAN sementara dagangan dua hala malaysia dan myanmar sebagai tanda protes.

pada masa yang sama, najib boleh bertemu susilo,sultan brunei untuk sepakat keluarkan kenyataan mengutuk pembunuhan dan MENDESAK SELURUH NEGARA ASEAN melakukan embargo dagangan dengan kerajaan myanmar SEHINGGA JAMINAN TIADA LAGI KEMATIAN UMAT ISLAM rohingya dikeluarkan sendiri oleh kerajaan myanmar !

jumaat ini gerakkan seluruh umat islam berdemo depan kedutaan myanmar ! melayu umno dan pas SILALAH BERSATU PERTAHANKAN SAUDARA KITA !



28 comments:

Anonymous said...

NEGARA-NEGARA OIC HENDAKLAH MENGENAKAN SEKATAN PERDAGANGAN DENGAN MYNMAR SERTA MERTA DI SAMPING MENDESAK PBB MENGENAKAN SEKATAN TERHADAP REGIM MYNMAR. PENERIMA ANUGERAH KEAMANAN "SAN PUKIMAK" SEPATUTNYA DILUCUTKAN ANUGERAN KEAMANAN YG DITERIMANYA.

Anonymous said...

dulu ada orang rohingya di malaysia mempertikaikan kemasukan pekerja miyammar budha ke malaysia tapi kerajaan tak ambil endah. sekarang lihat, kebimbangan mereka ada asasnya. saya tak suka bangsa ini kerana pengotor. semua binatang di lantaknya. dengan rupa paras buruk dan bau busuk, ia menambah pandangan kotor di malaysia. jangan suruh mereka kerja di restoren.

Anonymous said...

BOIKOT SUKAN SEA 2013 MYANMAR.

DI MEKTILA 1000 rumah licin di bakar..manusia mati dibakar hidup2..

BURMA tempat jual dadah & muslim tak mahu beli dadah

Renegade said...

GAP jom kita sama2 gerakkan satu bantahan secara aman dekat kedutaan Myanmar mendesak supaya di hentikan kekejaman ke atas umat Islam Rohingnya dan mendesak kerajaan Malaysia dan negara-negara Islam yang lain memberi bantuan kepada rakyat Islam..ak tau GAP ada pengaruh dan kenal orang-orang dalam ni..

Renegade said...

GAP jom kita sama2 gerakkan satu bantahan secara aman dekat kedutaan Myanmar mendesak supaya di hentikan kekejaman ke atas umat Islam Rohingnya dan mendesak kerajaan Malaysia dan negara-negara Islam yang lain memberi bantuan kepada rakyat Islam..ak tau GAP ada pengaruh dan kenal orang-orang dalam ni..

Anonymous said...

Salam 2 All..jom tengok kuliah dan ceramah agama di www.kuliahtube.com

Anonymous said...

Kah3... gap nak mintak najib pakat dengan brunei dan asean untuk kutuk myanmar?

Kah3... najib tu ada telur ke? Kat home ground pun menyorok dan membisu aje tak mampu nak lawan penyangak rakyat.

Org2 melayu malaysia pun dia tak terbela. Jauh panggang dari api bro... tak payah nak harap kat najib n co. Nak bertanding sesama sendiri pun takut...cheh.

Anonymous said...

Sokong gap..!
Lakukan yg trbaik..
Aku rasa yg konon hak asasi manusia kt mana2 negara mmg hampas lh..
Ptt Group hak asasi ni kena dipantau betul2 lh..
mereka smcm syaitan brtopeng yg nk jauhkn agama islam atas nama hak asasi..
SOKONG DEMO UTK ROHINGNYA!

BOIKOT BARANG CINA!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Jual dan beli atau iklankan perniagaan anda di www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

raismazzadam said...

Aku sokong...jumaat ni kita bersatu...kita tunjukkan pada bangsa lain juga...BILA ISLAM DI MALAYSIA BERSATU...INI UTK SAUDARA SEISLAM KITA..JGN HANYA BERDEMO UTK KEPENTINGAN SI PENJUBO..

Anonymous said...

Umno pun dah tk mampu menguruskan diri sendiri.

Anonymous said...

kasiannye ko...

syukor.. negara malaysia, rakyat dapat hidup aman dibawah kerajaan umno, dulu, kini dan selamanya.. kalau pr perintah dah lama org islam/melayu jadi mcm bangsa rohingnya myanmar...
sekarang pun melayu pr dah ada ciri2 utk jadi balaci pada orang2 kafir dap

Anonymous said...

NERGARA OIC KE NEGARA OHHHH I SEEEEE

Anonymous said...

Mana orang-orang PAS dalam perkara nie" Tak kan sekadar berdoa dan kutip derma untuk rohingya? (duit derma pun entah pergi ke poket sapa!!!). PAS buat lah demo kat pejabat duta Myanmar atau unhcr.

Anonymous said...

Baiklah bawa banyak-banyak Rohingnya dan bagi mereka kerayatkan jadi undi BN lebih selamat...

Anonymous said...

sepatut pekerja warga myanmar buddha kat malaysia di perhambat balik jer, x taw ler kerajaan malaysia ni terlalu lembik dengan pendatang asing

Anonymous said...

Dulu saya tersilap, risau kalau Malaysia di banjiri pelarian! Tapi, memang wajib Malaysia sebagai NEGARA ISLAM ambil mana-mana pelarian Islam (pastikan mereka betul-betul Islam), apalagi masyarakat Rohingya memang makin dibunuh dengan kejam, oleh PENGGANAS yang disyaki di taja oleh CIA-Mossad-MI5; yang sebagai biasa menggunakan agama sebagi senjata untuk membunuh orang Islam dan menawan tanah mereka. Sebabnya negeri yang majoriti kaum Rohingya, Rakhine penuh minyak-gas.

Di Eropa dan Amerika Utara terutamanya di Jerman, mereka, mereka terang-terangan mengamalkan polisi mengambil hanya pelarian Kristian, contohnya dari Syria sekarang. Yang Islam, yang dibunuh pengganas buas yang ditaja Barat-Zionis sendiri sebagai pemberontak kepada K'jaan Syria, dan yang makin ramai jadi pelarian, tidak lansung di pedulikan oleh si HIPOKRIT ganas dari negeri-negeri Barat-Zionis ini! Mereka ini tahu nak suruh negara Islam amalkan demokrasi, hak asasilah, persamaan hak semua bangsa dan agamalah, hak asasi homoseksuallah dan segal amcam lagi sampah PENIPUAN mereka - tapi jangan haraplah mereka buat sendiri di Barat-Israel!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).


Anonymous said...

Islam ditindas bumi yg kafir kuasai..

kita jangan sampai jadi begini..sedarlah cina dah bersatu(undi DAP), kita bila lagi?..

ABC...BCL...

Anonymous said...

Burma Buddha ialah jika dipadamkan agama & bahasa mereka ialah specis melayu juga..ada sifat AMOK dalam baik2 ramah mereka..

Manakala Rohingya Ialah specis india..

Inilah negara yang tiada DEB dimana rohingya menguasai ekonomi & amat dicemburui burma..

Anonymous said...

Pelik! Persatuan kristian + hindu + buddha + tao + sikh = MCCBCHST, yang dalamnya ada buddha pun membisu. Kalau tang Islam di sini pandai pulak buat bising. Bila tiba rakan seagama di Myanmar jadi pengganas, senyap pulak.

Anonymous said...

kilang tempat saya keje ada pekerja mynmar n ada seorg yg beragama islam tp bkn rohingya.dia n kwn2 mynmar yg buddha ok je.yg masalah si rohingya sedara dgn bangla n jenis suka kacau perempuan org.

Hamzah Junior said...

aku sokong renegade. haii terkoyak koyak rasa jiwa dan raga ni bile tengok berita diorang. budha babi.

Anonymous said...

AGAMA ITU UNTUK KEBAIKAN:

1. YANG buas itu bukan agama tetapi manusia bertopengkannya.

2. Agama untuk lembut tetapi manusia bertopengkan agama yang menggunakan kebuasan untuk kelangsungan diri.

3. Agama itu benar tetapi para agamawan yang secra sedar atau tidak memesongkan agama dari landasan yang asal.

Anonymous said...

Kalau sesama agama (si Mamat dan Mahfuz) boleh berpatah arang dan berkerat rotan makanya apa nak hairan antara dua kelompok berlainan agama.

Anonymous said...

Boleh supply mineral water spritzer muslim kesana nie

Anonymous said...

Aung San Syu Puki Tua bodoh nak mampos!

Anonymous said...

Untuk anon @7:07pm, spritzer bukan company walaupun directorsnya ada yg muslim. hakikatnya itu cina punya. MD cina. chairman cina. sila baca annual report dia - ini meniaga adik beradik dan suku sakat cina. harap maklum.

Anonymous said...

Ven. Dr Ashin Indaka from Myanmar charged RM400 per who want to be monk at SAMNAK SAMBODHI TAMAN DESA JAYA BUDDHIST TEMPLE...ANYONE GO THERE, MUST CAREFUL...THIS IS MAKE BUDDHIST SHAMEFUL...Buddha is never asks money from his students..A lot people unhappy with that cost...

Buddhism, a religion over 2,000 years old, focuses on the here and now. Buddhists live in the present, don't worship a creator god and teach basic tenants that are straightforward and practical. If you want to become a monk, you must meditate, learn the teachings of the Buddha and practice the Buddhist religion.
But Ven. Dr Ashin Indaka make easy or make short cut for who want to be monks, he waited for Chinese New Year and just give yellow robes to devotees and shave head to observe precepts.

Malaysia Buddhist Association, Kuala Lumpur, Malaysia