Thursday, July 25, 2013

FITNAH PERKAUMAN : PEMIMPIN KITA TERLALU LEMAH UNTUK PERTAHANKAN BANGSA MELAYU !


terbaik kupasan ini.
cinabeng dan pak koliang makin berani pijak kepala melayu.
fitnah kemudian mintak maap.
fitnah kemudian mintak maap.

itulah hakikah yang sedang berlaku dalam malaysia, pemimpinnya dari parti umno. pemimpin kita terlalu lemah untuk pertahankan MARUAH ISLAM DAN BANGSA MELAYU.


1. kantin sekolah tersebut sebenarnya mengalami masalah dalam menampung sebanyak 350 pelajar yang keluar untuk waktu rehat pada masa yang sama. Hal ini berlaku semenjak Januari 2013 lagi.


2. Pelajar- pelajar duduk disekitar kantin kerana kantin terlalu kecil dan tidak dapat menampung mereka yang lain untuk makan di dalam kantin itu sendiri.

3. Pengetua yang melihat situasi ini memutuskan untuk mengunakan bilik PERSALINAN yang terletak BERHAMPIRAN dengan kantin.

4. bilik persalinan tersebut mempunyai beberapa buah kerusi dan meja yang telah dibuka sejak bulan MAC 2013. Ini adalah salah satu inisiatif dari Pengetua untuk mengelakkan pelajar-pelajar duduk di sekitar kantin dibawah terik dan panas matahari.

5. Sehingga bermulanya Ramadhan, semua pelajar termasuklah pelajar MELAYU telah pun menggunakan bilik persalinan tersebut sebagai "kantin"

6. Sebenarnya TIADA tandas berdekatan dengan bilik persalinan tersebut.

7. Yang sebenarnya, ia hanyalah dua bilik persalinan untuk lelaki dan perempuan yang terletak bersebelahan.

7. Kamu boleh mengatakan bahawa ada tanda "tandas" (gambar lelaki dan perempuan yang selalu kita lihat di depan pintu tandas) di situ. sebenarnya, itu bukan tanda "tandas" tetapi tanda yang membezakan bilik persalinan lelaki dan perempuan.

8. Tiada sebarang MANGKUK TANDAS didalam bilik persalinan tersebut dan jika dilihat secara dekat, pelajar meletakkan KASUT mereka diluar bilik persalinan.

9. Pengetua menggunakan bilik persalinan (lelaki) kerana ia mempunyai fasiliti seperti sinki. Tempat itu juga adalah tempat yang paling DEKAT dengan kantin. Bilik persalinan perempuan masih tidak di gunakan buat masa ini.

10. Di sekolah tersebut mempunyai 3 orang guru BUKAN MELAYU (2 orang india dan seorang lagi orang asli) . Semua mereka sedar tentang hal ini dan mereka tiada masalah berkenaan dengan solusi sementara kerana masalah ruang kantin yang kecil dan tidak dapat menampung kesemua pelajar. Jika kamu berfikir bahawa pelajar INDIA di layan teruk, mestilah dua orang guru india juga akan bersuara dan marah tentang hal ini bukan? PIBG sekolah juga sedar akan hal ini .

11. Ibu bapa yang telah menyebarkan gambar ini di facebook, hanyalah melawat sekolah setelah diberitahu oleh pemandu bas sekolah yang kononnya pelajar makan didalam tandas. mereka TIDAK TAHU perkara ini telah berlaku sejak bulan MAC 2013.

12. Sekolah itu telah di arahkan untuk tutup "kantin sementara" dan telah menerima alternatif yang lebih baik dan telah dipersetujui oleh pengetua sekolah.

Ini adalah sebahagian daripada kisah sebenar yang GAGAL untuk difahami oleh sesetengah pihak.

- gambar di atas sudah cukup untuk menepis tuduhan bahawa sekolah ini memberi "layanan buruk" kepada pelajar bukan islam. Guru-guru sendiri pun menggunakan bilik tersebut sebagai tempat untuk menjamu selera.

82 comments:

Anonymous said...

Lemah dan dayus!!!!!!

Jane Duncan said...

kekecohan timbul dari tuduhan orang yang tidak terlebih dahulu usul periksa! Orang yang menyebar dan mengerohkan suasana ini sepatutnya ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan hasutan!

Anonymous said...

mari kita sama-sama jerit " 1 Malaysia"...yehaaa!

Anonymous said...

ada yg mendapat keuntungan dari kes ini..mereka nak melayu dan india pulak bertelagah...tsunami cina telah berlaku...kini mereka nak tsunami india dgn membangkitkan isu2 seperti ini..

penyebar dakyah kes ini perlu dibawa kemuka pengadilan...ia memalukan negara dan mengugat keharmonian kaum..

penguatkuasa undang2 jgn jadi dayus...isu2 kecil dan diperbesarkan tanpa bukti akan menjadi satu mimpi ngeri jika tidak ditangani segera sebelum ia menular..

Anonymous said...

nk bt mcm mn... melayu islam itu sendiri tidak mahu b1 & ada melayu islan itu sendiri yg mkhianati melayu islam... nabi pn da ckp, puak kifir x kn puas hati selagi islam x tunduk & ikut ckp mereka... even kafir srh msk dlm lubang biawak pn pkhianat itu sgup... nabi dah ckp 1400 thn dlu dah...

Otak geliga said...

To Jane Duncan

GB dah buat laporan polis utk heret si penyebar fitnah ke muka pengadilan....tunggu je lah laporan GB ni dijadikan pekasam yg seterusnya

AntiHipokrit said...

Mana pemimpin UMNO? Takde sorang pun yg pertahankan SK dan GB nya. Ah Jib Gor dan Muhyiddin memang gampang.

http://sejarahmelayu.blogspot.com/2013/07/hot-luahan-hati-kekecewaan-guru-besar.html

AntiHipokrit said...

Keling haram jadah nak makin naik tocang. Sial

Anonymous said...

PIBG tunggu apa lagi..saman saja dia nii

Anonymous said...

Patutnya NGO-NGO Melayu/Islam lawan habis-habisan - dan bangkitkan balik kes GURU BESAR CINA yang panggil anak Melayu ´babi`dsbnya! Lagipun apa jadi kesnya - tak dengar berita pun!

Jangan kita Melayu/Islam TUNDUK pada si RASIS dan si PENIPU BIAWAKDAP/PKR!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)


Anonymous said...

Buat apa saja tuduhan kepada Melayu... Teruskan segala fitnah kepada bangsa Melayu wpun sekecil2 perkara... kerana bangsa melayu sememangnya lemah dgn pemimpin mereka semuanya buduh.. pemimpin mereka akan segera melompat dengan memangsakan bangsa mereka sendiri sehingga betul2 mereka xboleh dipersalahkan....dalam tempoh itu, kita tgk berapa ramai melayu y akan menyampah dgn pemimpin mereka

Anonymous said...

Aku bercita2 .... Alangkah baiknya jika pru13 diulang semula supaya aku dpt mengundi parti bebas atau tak menundi langsung supaya semua pemimpin melayu dayus dlm umno melingkup......

Anonymous said...

Semakin dipendam dlm hati, semakin geram dgn kepimpinan yg ada skrg. Apakah mungkin tsunami melayu akan berlaku lg pd PRU 14? Soalny pd siapa undi itu akan diberi? Pd pakatan rakyat jauh sekali. Pd barisan nasional hati semakin sakit. Mungkinkah akan wujud parti baharu yg benar2 vokal dan tegas dlm menjaga kepentingan melayu islam? Jika ada, itulah yg bakal dipangkah.

Anonymous said...

NAJIB BACUL
UMNO LEMBIK
ANAK BANGSAWAN PERUT BUNCIT
SEMUA KENYANG DUIT CINA
PASAL TU BACUL PENGECUT DGN CINA

TUMBANGKAN NAJIB BACUL
COME ON MUHYIDIN ZAHID

Anonymous said...

takda apa yg nak diharapkan dgn pemimpin melayu yg perasan dan tak sedar2 mereka itu dipilih oleh org melayu...ORANG MELAYU !!

aku hanya nampak mukriz dan ali rustam aje....yg lain tu, bikin GEMPAK utk PAU boley la....

aku pun skrg ni semakin menjauhi puak UMNO tapi tidak sekali utk menyokong PAS yg lebih sikit haru birunya. aku kini sbar menunggu kalau2 ada pemimpin yg dpt mengembalikan maruah agama,bangsa dan tanah air utk anak cucu aku. wahai pemimpin UMNO....cermin2lah diri itu dan muhasabahlah kalau anda semua masih benar2 melayu islam.

Anonymous said...

Boikot paper the star...smlm muka depan letak tajuk toilet besar2..hari ni dia pusing pulak...changing room.....mmg cina x kira kerajaan atau pembangkang mmg sial....

Anonymous said...

jgn kerek sgt ngan result pru 13 tu..nnt ramai melayu yg sokong umno meluat dgn korg...apakata jd kan jer bn tu parti tunggal..xdela org melayu bengkek kalo korg xde telor..1 msia 1 msia...phuii la

salim hasan said...

Malaysia akan aman kalau kelingkia ngan cinababing tak ada

salim hasan said...

Ini semua hasil kelenbikkan PM 1 Malaysia dan sepupu nya CKMM mennjana sikap besar kepala dan kurang ajar puak cinabeng dan kelingkia paria

Esperalzi said...

Penat mulut aku cakap pasal ni GAP! Selagi mala'an bernama Najib "Rosmah" Razak jadi PM, selagi tu Cina, India dan segala kafir laknat akan hina agama, bangsa dan istitusi Melayu/Muslim kita. Si pengkhianat Najib "Rosmah" Razak dah dibeli Omar Ong dan semua Cina...Mala'un Najib "Rosmah" Razak ni perosak bangsa Melayu dan agama Islam di Malaysia, dia lebih jahat dari PAS..tak slamat Melayu/Muslim selagi Najib dan Rosmah berkuasa dalam UMNO dan Malaysia..

Anonymous said...

Bukan semua India yg paria,

Tapi puak2 paria ni mmg suka mengada-adakan cerita..

maklumlah nak famous psl muka **tam.

Anonymous said...

KALAU KORANG MUSLIM NAK PUASA, KORANG PUNYA PASAL TAPI KENAPA MUSLIM NAK MENYUSAHKAN ORANG LAIN.

JIKA INI KELAKUAN MELAYU, BAIK KORANG BALIK KE INDONESIA AJELAH, BARU AMAN SIKIT MESIA.

Anonymous said...

ya, tocang memang sudah naik. Apa lancau lu mau?

Anonymous said...

Kamu yang patut balik ke Indon. India Paremeswara tiba di Malaya terlebih dahulu diikuti oleh Melayu dari Indon.

Anonymous said...

PM lancau

Anonymous said...

Anon at 1:11 AM

Ni budak tak belajar sejarah..
Tahu tak maksud Nusantara...ni semua Kepulauan Melayu..

Malas nak argue dengan orang tak faham fakta..pi tanya Timb. Menteri Pelajaran Kaum India dulu...

Bilik tu pun digunakan oleh semua kaum sejak sekian lama. Gambar diambil bulan puasa maka nyatalah tidak ada kaum lain menggunakan bilik tu..

Jangan melatah..pigi tempah tiket balik India!!

Anonymous said...

Hang yang buta sejarah, perkataan kepulauan Melayu dicipta oleh British.

Mana ada kaum Melayu di Indonesia. Istilah Melayu dicipta oleh British.

Anonymous said...

Tindakan ambil ke atas semua orang yang terlibat dalam penyebaran isu 'makan dalam tandas' ni. Kalau tidak perkara ni akan berulang lagi pada masa akan datang.

Sepatutnya orang yang menerima cerita tu pergi periksa dan lihat sendiri dulu, kemudian tanya Guru Besar sebab-sebab kenapa kena makan di bilik persalinan. Kalau Guru Besar kata perkara tu dah diputuskan dalam Mesyuarat PIBG, minta Minit Mesyuarat PIBG tu dan baca sendiri.

Tapi malangnya mereka ni lebih suka melenting, terus masuk dalam facebook, buat ulasan, komen tanpa melihat atau siasat keadaan sebenar. Ini adalah satu tindakan GOPOH dan GELOJOH.

Disebabkan isu ini sudah menjadi isu yang berbau perkauman jadi pihak berkuasa mestilah mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas setiap orang yang terlibat. Siasat juga kenapa melibatkan agama Islam, Allah dan Nabi Muhammad dalam ulasan, post dan komen mereka yang berkenaan. Sedangkan perkara ini tidak sepatutnya dijadi isu racist dan melibatkan sesuatu agama.

Anonymous said...

Baru baca portal Perak Today yang kata Ah Jib Gor orang yang ke15 popular dalam dunia kerana orang ikut twitter dia.

Kalau kita ingat semasa PRU13 beratus ribu orang cina yang datang ke majlis makan besar besaran dia sambil pegang banner "We love Ah Jib Gor",tapi haram satu cina pun tak undi dia. Banyak penggikut tak semestinya makna dia popular dan di sukai.

Tak sebak nak tengok juga Ah Jib Gor pukul gedang rabana untuk hari raya ni macam dia buat untuk Tahun baru Cina.

Apa pun Hari raya ni geranti open house raya dia berjuta juta orang cina yang di sayangi akan datang makan FREE.

Anonymous said...

Ini bukan masalah puasa...semasa bukan bulan puasa murid melayu pun mkn di sini...masalahnya di sini, si penyebar fitnah yg berniat jahat jadikan ini isu perkauman...seolah2 non-malays dipaksa makan di "toilet"...pembohongan pertama-pelajar bukan Islam diasingkan utk menghormati bulan puasa...pembohongan kedua-"bilik persalinan" BUKAN toilet!!

rosadnan said...

Kamu yang patut balik ke Indon. India Paremeswara tiba di Malaya terlebih dahulu diikuti oleh Melayu dari Indon.

July 26, 2013 at 1:19 AM
***********************************
Untuk pengetahuan Anon 1.19. Parameswara adalah dari keturunan diraja bangsa MELAYU Palembang (Indonesia) dan beragama Hindu. Tapi beliau memeluk Islam setelah berkahwin dengan puteri dari Pasai. Beliau juga agalah Raja Temasek (Singapura) yang terakhir dan kemudiannya menjadi pengasas Kesultanan MELAYU Melaka.

Sekian, harap maklum.


Anonymous said...

Betul. Saya pun ada baca berkenaan sejarah parameswara.

Anonymous said...

Buto ko ko pegi balik cina tanah nenek moyang ko. Ini tanah muslim ko sedar sikit . Jgn jadi kafir harbi dasar immigran x sedar diri

Anonymous said...

Cukup2lah salahkan Najib, beri pahala free je kt dia bulan puasa ni. Mungkin najib mahu menterinya berfungsi.. bkn semua harapnya. Sbb tu Zahid skrg bebas buat keputusan.

Bosan aku skrg ni bukak blog pro UMNO maki caci Najib siang mlm mcm le dia dh jual Agama cmm Nik Najis dan ANwar buat.

Sudah2lah.. PERKASA pun dh balun Najib semalam dlm pertemuan 1 jam.. PANAS Najib kena hentam masa sesi dialog tu.

Kita yg kt luar ni tahu mencarut maki Najib, puaslah sedekah PAHALA FREE pd Najib.. nnt korang muflis di akhirat baru tau..

sabar2 sama..


Anonymous said...

Buta sejarah.. Ko pegi rantau ni kat msia je ko bole jumpa keling. Ko sedar sikit kalo atok lu x dtg sini ko skarang ni pariah je sana. Keja cuci taik..ntah2 india pun ko x penah jejak psal tu ko dungu

Anonymous said...

Balik indonesia? Yg bukan dr Nusantara mcm ko tu balik mana? China? Macau? Taiwan? Atau India? Tamil Nadu?

sedar diri dulu sblm ckp..buat kacau dr dulu sampai skrg bangsa pendatang ni! nama pun Tanah Melayu.. apa hal bangsa pendatang mau suruh tuan rumah keluar? mau cari nahas?

Anonymous said...

Cina dulu2 dtg tanah Melayu jd hamba Melayu..kutip najis dr dalam tong jamban org Melayu. Bangsa yg cukup hina dan kotor. Tanya sama lu punya moyang la.. dlm itu kubur jirat Cina Mampos.. lu pigi tanya ada betoi tak..
Sekarang kaya pun duit dtg dr org Melayu, Cina mana ada duit, main pelacor, minum arak, main judi, mahjong, hutang Ah Long lepas tu beli kereta mewah hutang mau tunjuk lagak.. BODOH punya Cina..

mau sedar diri dulu sblm ckp pasal melayu.

Anonymous said...

Cina hari2 sikit demi sikit mau provokasi org Melayu.. dia punya moyang dlm itu jirat cina mampos tk sempat beri tahu jgn cari pasal sama Melayu.. so skrg ini anak2 Cina byk makan BABI sudah kenyang dan lupa.. itu moyang sudah kena dulu sama Melayu..

Chin Peng pun ada tabik sama Melayu talak berani masuk ini Tanah.. dia mesti mampos di Siam punya.. sudah kena sumpah talak boleh masuk ini Tanah Melayu.. kalau dia masuk juga, Hantu akan makan dia.. jgn cari pasal..

tobeng said...

Semangat perkauman nampaknya semakin meluap2 dikalangan rakyat Malaysia tak mengira bangsa.Inilah hasil kerajaan yang lemah yg diterajui oleh pemimpin yg lemah.Inilah hasil politik kotor adu domba kaum2 pendatang dan barua2 berbangsa Melayu yg gila kuasa.

Undang2 pencegahan dibubarkan sesuka hati semata2 demi undi.Rakyat(baca bukan Melayu)bebas menghasut dan menghina kaum lain(baca Melayu)dan agama lain(baca Islam).

Pemimpin2 Melayu sangat2 menyedihkan,hampir semuanya(atau memang semuanya) sanggup menggadaikan apa saja demi mengemis undi dari kaum lain.Sangat2 tak bermaruah dan dayus.Perjuangan mereka adalah semata2 demi kuasa,wang dan harta juga untuk memenuhi hawa nafsu masing2 belaka.

Perjuangan untuk agama,bangsa dan negara cuma tinggal slogan parti masing2 yg lebih kepada retorik untuk memancing undi.


Anonymous said...

Celuparnya ADUN PAS CHUKAI ini. tidak menerima kekalahan sebagai takdir dan muhasabah kenapa PAS ditolak!! Semoga Allah beri balasan buatnya!



https://www.facebook.com/HajiHanafiahMat/posts/355847821209103


HAJI HANAFIAH MAT · 2,052 like this
20 hours ago ·


Umno belanja 400 juta untuk menang PRK, kira2 rm23000 untuk seorang pengundi. Maknanya menang tanpa maruah dan memalukan. Menaikkan 171 undi dengan 400 juta? Alhamdulillah, kita tetap menang kerana penyokong PAS tidak boleh dibeli dengan 400 juta. Ini kekuatan kita yang menggerunkan Umno BN sehingga mereka buat apa sahaja untuk menang. Apa yang baik adalah wang kembali kepada rakyat. Apa yang berlaku adalah Umno hanya mampu mempunyai penyokong yang BODOH dan jahil tetapi mereka gagal menakluk mereka yang cerdik di bandar2. Terima kasih kepada seluruh penyokong PAS di k.besut yang mempunyai maruah dan jati diri, tidak mudah dibeli dengan jutaan wang ringgit. Berusahalah untuk mencapai kemenangan akan datang.

Anonymous said...

Kasi potong lu punya lancau la byk busuk....

Anonymous said...

Kalau tak changing room murid2 makan duduk tepi longkang.
Patutnya biarkan murid2 yg dalam gambar pertama tu dibiarkan duduk tepi longkang.

Anonymous said...

Tulah tak periksa dulu percaya apa bloger tulis. The Starlah yang memperbesarkan issu ni apabila jadikan ia sebagai tajuk utama pada akhbarnya. Turut juga tertipu ustaz fathul bari dan dr asri yang memberi komen tanpa usul periksa dan percaya apa bloger tulis. Kedua2 patut minta maaf kepada guru besar sekolah ini. Guru besar telah difitnah dan dizalimi. Kita patut sokong guru besar sekolah ini.

Anonymous said...

Pukimak punya UMNO!!!!

Hoi!!!! Najib kau dah kena makan nasi kangkang pantat Rosmah!!!

Mampus kau Najib!!!

Anonymous said...

Pukimak punya UMNO!!!

Najib dan Rosmah dan mahyudin adalah 3 orang melayu yang menjahnamkan anak bangsa melayu !!!

Mampus la kau umno!!!!

Anonymous said...

Pukimak punya UMNO

Anonymous said...

Dalam jamban pun ada orang makan ais krim. Apa kecoh-kecoh?

Anonymous said...

orang cina & ibdia tak sedar diri... datang ke negara bernama' Persekutuan Tanah Melayu' orang Melayu dipaksa terima mereka oleh British......sekarang dh jadi nama Malaysia..nk ambil alih pulak negara ni. kalo nk cari gaduh......GoTo Hell !!!

Anonymous said...

muhyiddin....menteri pendidikan?

hang nak ambik tindakan mende..hang punya kementerian ...

UMNO irrelevance ...day by day...

perkasa should move on-as a single malays party...

Anonymous said...

Api yang kecil ini kalau tak padam ianya akan menjadi besar dan marak , apabula menjai taufan api tak boleh nak tahan lagi, kerajaan harus lihat perkara ini jangan dok diamkan diri buatlah sesuatu demi keamanan negara, kepada orang Melayu sikap berdiam diri bukanlah kerana mereka tu takut atau merelakan kepala mereka dipijak tetapi kalaulah telah hilang sabar mereka akan bertindak tak adalah bunyi amok Melayu sejarah telah membuktikan apabila Melayu mengomuk tiada boleh tertahan lagi , apakah kerajaan yang ada sekarang berkeinginan untuk melihat 13 mei kembali semula sesuatu harus dibuat untuk mengengkang permasalahan ini, janganlah asyik amaran! amaran! amaran rakyat bawahan dah bosan

Anonymous said...

Cilaka kau cina keling kau balik india kau merempat di malaysia bikin anak saja pandai habis tu menyemak saja macam gagak mengotor bangsa kau lah yang banyak jadi gengster kerana tak cukup makan .

Anonymous said...

Anon 5.50AM, ko ni Islam ke atau bukan Islam? Jika Islam ko berpuasa tak? Awal2 pagi mencarut2 tk tentu pasal, ko nk DOSA free dan sdekah PAHALA ko pd Najib ke? ko nk jd Muflis di Akhirat nnt?

Cukup2lah maki mencarut, ni bulan Ramadhan, lebih baik ko pergi jumpa Najib dr ko mencarut mcm ni.

Jgn jd perangai syaitan di bulan yg Syaitan dibelenggu..

Anonymous said...

keeling dgn cinabeng kat Negara ni sama jer, depa dah mula tunjuk lagak sebab Melayu sendiri lemah dan berpecah belah, dapat pulak pemimpim lembik dan tak der otak...punah

Anonymous said...

kalau sekolah itu adalah SJKC...dah lama pemimpin tertinggi turun padang memabantu, pemimpin dah hilang arah, melayu sangat layu di bumi sendiri

Anonymous said...

tutup bilik tu, biar semua makan kat longkang, mmg smua yg komplen tu pun dtg dari tongkang

Anonymous said...

paria pun sudah pandai tiru CinaBabi utk fitnah dan cari pasal dgn org Melayu. Kasihan Guru Besar tu tertekan dan ditekan oleh JPN jugak.

yg si babi Alvin pulak dibebaskan Mahkamah dgn ikat jamin murah punya..
eloklah.. sistem undang2 dh rosak.. Najib murha hati sgt mansuh itu ini..
makan diri skrg..

PAU 2013 ni semua ni akan jatuhkan Najib...

Mat13 said...

saman malu je puak-puak ni .Jangan terima mohon maaf dia orang ni ...damage dah berlaku.....maaf hanya diterima dengan saman rm1juta sebab satu dunia tahu ini cerita.Biar pi mampus dengan dia orang ni.

Anonymous said...

1:11,1:42,1:19am,

Parameswara adalah malayu Nusantara yng beragama hindu. Kerana beliau seorang raja sudah tentu dari kasta tinggi sekurang2nya Ksatria.

Orang Hindu di Malaysia sejarahnya di bawa oleh British.77% mereka ini dari Tamil Nadu.Oleh kerana sistem kasta menebal dalam agama hindu di india kebanyakn mereka adalah dari kasta paria!

Untuk membetulkan salahfam pengetahuan kamu antara parameswara beragama hindu dan pendatang india beragama hindu hanyalah ugama mereka sahaja yng sama.Sosiology dan antropologi mereka berbeza.

You dari keturunan mana?

Di tanah melayu sebelum kedatangan parameswara telah ada penduduk.Mereka mengamalkan anamisma.Islam sampai kemudian melalui pedagang arab.


Baca sejarah nanti jadi orng terperasan.Jangan belenggu diri anda dengan fakta syok sendiri.

Anonymous said...

KEMENTRIAN PELAJARAN BOILH AMBIL TINDAKAN UNDANG UNDANG ATAS SEBAB FITNAH.
KERAJAAN PERLU BERANI DAN TEGAS.
INI AKIBAT KERAJAAN LEMAH DAN TERLAY BERTOLAK ANSUR.
WAKEUP WAKE UP.

Anonymous said...

CERITA DULU DULU LAH...........
CINA DATAN KAT TANAH MELAYU KERJA KAT LOMBONG
KELING DATANG KAT TANAH MELAYU KERJA KAT ESTET, DAN KULI BUAT JALAN RAYA.
MELAYU DI TANAH MELAYU JADI PENTADBIR NEGERI NEGERI MELAYU

anak melayu said...

KEPADA ANON YANG KONON2 NAJIB DAPAT PAHALA FREE KERANA KENA KUTUK TU SEDAR DIRI SIKIT EH... AKU RASA DAPAT PAHALA KERANA MENGUTUK DAN MENGEJI TINDAKAN PEMIMPIN ISLAM YANG MEMBIARKAN ISLAM DI HINA. APA HAL KAU SUNGGUH SUNGUH SANGAT PUJI NAJIB? KE KAU PUN SAMA DAH HISAP KONEK NAJIB?

Anonymous said...

Kalau kat india , kaum ni berumah di tepi longkang , mandi, berak semua kat situ, ambik air longkang tu je......dok kat mesia ni baru merasa pakai jamban...aku dah sampai kat mumbai , aku dah tengok dah semua ni.....dasar kaum tak sedar diri...

Anonymous said...

Jangan ambil apa2 tindakan. Itu bukan menghasut, tapi menegur dengan amat berhemah namanye . Kalau di ambil apa2 tindakan , nanti mereka tak sokong UMNO/BN. Tak dapat undi , PRU14 boleh kalah.Pemipin melayu akan hilang kuasa, hilang kedudukan, perut jadi kempis dan periuk nasi terlungkup.Habis lah kita.

So, biarkan saja. Itu jalan selamat.

Tetapi kalau ada bebudak melayu gatal tangan, atau celupah mulut buat komen atau keritik kerajaan, cari mereka walaupun kelubang cacing. Tangkap. Heret kemahkamah. Sumbat dalam penjara atau hukum gantung sampai mati. Itulah baru betul.
Kan hebat pemimpin melayu hari ini.

Teman harap sahabat teman Datok Ibrahim Ali bawa PERKASA daftarkan jadi parti politik. Teman gerenti dapat sokongan melayu 100%. Amacam Datok ?. Ada berani ka?

Sebenarnya teman dah tak tahan tengok pemimpin melayu yang di terajui UMNO ini.Mereka dah tak boleh di harap jadi payung kepada melayu lagi.Pelingkup ada lah.

Nak harap PAS, lagilah teruk. PAS dah jadi tunggangan DAP pulak lah.Itu satu dunia dah tahu. Budak TADIKA pun dah tahu.

PKR lagi lah jahanam.Yang tu tak payah ulas lagi.Mengarut.

Katanye, kan UMNO itu parti orang melayu. Tapi kenapa jadi begitu gaya kepimpinannye ? Pelik kan?

By: Cikgu"S"

Malaysian Cybertrooper said...

Pada hemat saya yang tidak seberapa ini, saya merasakan sudah sampai masanya untuk seluruh warga Malaysia yang merasakan dirinya berketurunan Melayu agar bersatu dengan memboikot rumah terbuka pimpinan tertinggi UMNO yang sudah pasti akan diadakan pada Hari Raya nanti.

Sekadar cakap-cakap kita dilaman maya ini tidak mereka endahkan maka seharusnya kita pastikan bahawa suara kita didengari oleh mereka yang menjadi pengampu bangsa Cina. Biarlah kemeriahan sambutan Aidilfitri dirumah-rumah terbuka mereka diserikan dengan bangsa yang mereka sanjungi dan bangsa yang mereka pertahankan.

Semoga GAP juga dapat membuat satu artikel berkenaan saranan saya ini kerana pada pandangan saya, laman blog GAP ini amat berpengaruh dan mampu menyampaikan mesej kepada ramai orang Melayu bahawa Bangsa Melayu di Malaysia dah FED-UP dengan Melayu yang menjadi pembela, pengampu bangsa lain.

Anonymous said...

Yang kantin SRJK cina jual makanan tak halal tak de lak orang nak bising. Padahal SRJK tu kan sekolah bantuan penuh kerajaan dan ade pelajar melayu/islam belajar...camna kementerian pendidikan??? Ade berani?

Anonymous said...

Saya kurang bersetuju pemimpin-pemimpin Melayu kini "lebih menjaga" bangsa asing. Pada pandangan saya mereka hanya melaksanakan tanggungjawab sebagai pemimpin (dalam konteks ini UMNO) kepada semua rakyat Malaysia dan di masa yang sama memelihara hak dan kepentingan bangsa Melayu/Bumiputera dengan begitu rapi, tersusun dan teliti berlandaskan undang-undang dan Perlembagaan negara.

Anonymous said...

pada rakan-rakan yg bersimpati dgn nasib GB itu...masukla ke page ini

https://www.facebook.com/sokong.gurubesar.sk.seri.pristana

Tolong bagi sokongan moral pada sesama insan yg di rundung musibah..sokongan kite sbg saudara seagama mungkin dpt mmberi kekuatan pada beliau sekeluarga...

Anonymous said...

jd lembik byk terima hadiah dr cinabeng

Anonymous said...

Oi bengap..itu utk tujuan pemetaan dan sumber rujukan dia adalah dari kewujudan bangsa Melayu tu sendiri..

India & Cina adalah pendatang dan itu ialah fakta yang tidak boleh disangkal lagi...

Melayu yg bina tamaddun maka Melayulah pribuminya walau orang asli turut sama berada di bumi Tanah Melayu..macam US..Red Indian ialah penduduk asli tapi dia tidak bina tamaddun...maka orang putihlah tuan tanahnya kerana merekalah yang merangka sistem sosial dan pentadbiran.

Anonymous said...

HAI APE NAK JADI NI SAMPAI KELING PON DAH NAIK TOCANG , MYDIN LU TIDO KE

Anonymous said...

Gambar siapa kat atas tu, macam gambar pontianak je, dah la buruk hitam perangai pun buruk jugak, puki lagi busuk sudah tentu....uweeek,

Anonymous said...

KAMAL KELING KIMAK RAWANG BARU DAPAT KUASA MCM PUKIMAK….

KASI PIANG ITU KEPALA KELING SATU BUAT KARI…..

Anonymous said...

Malaysia tukar nama jadi Cinasia,

Anonymous said...

Apa orang india dan cina bintang tiga nak???Saya rasa penyelesaian terbaik adalah minta kerajaan uruskan kepulangan kamu semua ke negara asal.Ini kerana kamu kaum pendatang lebih berminat untuk merosakkan bangsa Melayu dan agamanya daripada membina kehidupan yang sejahtera di bumi ini.Selagi hidup di sini selagi itulah kamu tidak akan puas.

Anonymous said...

Muka keling paria kasta paling rendah ni la dia. Patul la sami hindu zaman dulu letah manusia mcm ni tahap paling rendah sebab memang jahat pun hati busuk mcm binatang

Anonymous said...

aku cukup sokong 100% idea kreatif dari malaysian cybertropers supaya melayu boikot rumah terbuka pemimpin2 umno yg lemah.....bagi depa ada akai skit, melayu dah meluat dgn balasan sokongan yg depa dpt dari PRU13. GAP mai kita kempen rmai2, jgn depa ingat org melayu ni kemahak sgt nak makan dan bingai utk diperkotak katikkan. mana2 pemimpin umno sperti ali rustam, mkriz dan yg masih ada jatidiri je kita sokong.

Anonymous said...

hey anon 1:42am, apa pasal lu BODOH sangat macam KERBAU penuh LINTAH kat badan KURAP dia, sampai tak tahu sejarah TANAH MELAYU dan BUMIPUTERA MELAYUnya, yang merangkumi Indonesia, Malaysia, Singapura, Filipina, selatan Thailand - sebelum dijajah penjajah PENYAMUN Barat-Zionis! Patutlah BUMIPUTERA Tibet, benci betul dengan CINA yang sampai bunuh satu juta rakyat dia - memang dasar bangsa PENJAJAH SYAITAN! BERAMBUS LU SI BIAWAK PENJAJAH!

Anonymous said...

Guua dah bilang dari dulu lagi bangsa paria memang begitu sifat semula jadinya menjolok fitnah tumpang sekaki jadi barua cina harahkejadah punya keling balek india pun tak diterima bab eksen
nak jatuhkan melayu .tak kan dah lupa, yang dipertua majlis ampang jaya siapa punya kerja ? ...perhimpunan bersih siapa ketua ?
.....kerajaan PP siapa penghasut merobohkan warung gerai melayu ?..
13 may 1969 siapa lebeh cina ?....
dah baling batu tau pulak kecut buah telor , bukan saya lah, dia la
kalau parang dah kat leher cam tu
lah paria dari dulu hingga sekarang
ingat main sorok sorok orang melayu tak bule nampak ka !...
hitam gelap awak hati lagi hitam berkarat tau ?...pundekkalde panas
kasi cuci dulu baru sedap main sorok sorok sama melayu .
kerajaan kita ni pun satu,dah buang tebiat ............ ada ke
gangster keling diangkat jadi menteri perkesutuan, tak berdaftar pulak tu !...kan bagus gangster melayu ......pertubuhan berdaftar
lagi diistirafkan. apa punya otak pemimpin ni ?....pertubuhan haram pun bole jadi jemaah menteri kebinetnya. kalau dah dasar tak bertempat tunggu je la kehancuran
keramat umno,tak salah dikatakan khafir .......bukan guua yang kata
niknajis jugak yang cakap.....
ha ha ha hi hi hi ho ho hooo !

Anonymous said...

Mana pegi NGO melayu menikus aja tak buat repot keatas anak kiling yang bercakap menulu tampa usul peksa , pekara remeh sebegilah bakal mencetuskan api kalau dah dituang minyak..... kesian lah bangsa sendiri kesaorangan melawan asakan membabi buta kaum yang terkenal sifat batu api dalam sekam
jelik lagi memualkan. nak harapkan melayu berkarat harpak cam Guua ni apakan daya tangan tak sampai pun nak peluk gunung . nak harapkan benteng pemuda, pemimpin omno ?... telor tarak mahu main selamat aja ,
orang bersusah payah memenangkan kau pada Pru 13 , hingga keluarga sendiri sakit pun diketepikan demi
memenagkan kau orang umno. apa punya tabiat melayu ni........
makan racun bunuh diri lagi baik terus masuk neraka jahanam.
apa kau buat dono aja kat kiling batu api ni la mencetuskan api perkauman pada 13 may 1969 .
gak mak nya kau orang belum beranak
lagi kot !....tak caya tanya kat atok nenek mak bapak kau , tentu ada jawapan apa Guua cakapkan ni , bukan cam kau mau main selamat aja
siang malam, bukak otak simpul biawak kau dan renong renongkan lah
tak da angin pokok tak bergoyang la
beb........

Anonymous said...

Nak dapatkan minyak perah santannya.
Nak dapatkan sagu pecahkan ruyungnya.
Nak dapatkan anak main main selamat
la ye .
lahabau punya Ngo.
Ayo mak nya punya pemimpin.
kencing tak basuh punya pemuda.
itu le , tabiat umno umno umno
ha ha ha hi hi hi ho ho hoo !

Seri said...

sudah sampai waktunya umno harus digantikan dengan kepimpinan yang baru...

mohamed said...

dari mulut seorang driver bas, seluruh Negara melenting...driver ini memang low class, bangsat..celaka...sial cuba memfitnah...

terima kasih GAP membuat aku banga dengan inisiatif sekolah tu....