Monday, July 22, 2013

KEMPEN BOIKOT PRODUK CINABENG DIZAHIRKAN DALAM BENTUK TESTIMONI.


kalau korang ada kelapangan , apa kata setiap barang dan servis yang korang BOIKOT CINABENG tu, amik foto dan ceritakan kat kami. 

stage testimoni ini perlu dipergiatkan lagi sebelum raya dan selepas nya..

caranya mudah :
1 ) boikot barang cinabeng
2) barang keluaran bumiputra dibeli.
3) amik foto barang yang dibeli dan ceritakan keseronokannya.
4) email kat kami.. gapkembali@yahoo.com

TAHNIAH KEPADA PENGIRIM EMAIL KAT BAWAH.

Assalamualaikum Gap.


Sejak boikot barangan cina, aku dah 2 bulan beli produk buatan melayu ni.walaupun sikit tp cukup berbaloi sbb wang yg aku laburkan dapat pada bangsa melayu.



Aku harap Gap teruskan usaha war-warkan boikot ini.pasal boikot ini mmg terkesan yg sangat mendalam buat bangsa melayu.Mereka akan ambil masa sikit untuk menerima produk melayu.lama kelamaan insyaallah...matlamat kita utk boikot produk cina dan menaikan ekonomi melayu akan berjaya.



Teruskan usaha lu Gap.aku sokong lu 100%...


TEBU HITAM.

23 comments:

Anonymous said...

beza harga seekor ayam semasa ramadhan dan sebelumnya ialah lebih kurang RM 2.

kalau dalam sehari keperluan ayam mukmin adalah 2 juta ekor, ini bermakna mukmin berbelanja ekstra RM 4 juta sehari dalam bulan ini yakni 4 x 30 = RM 120 juta.

tanpa disedari hampir semua wang berkenaan masuk poket Dapig kerana rata-rata merekalah penternak ayam komersil.

macam mana tuh?

JAS SALLEH said...

Mudah je Anon july 22, 2013 4:56 am

Solusinya ialah kembali menternak ayam. Satu reban ayam bagi sebuah rumah. Kt kg banyak lagi tanah kosong, Pakat ramai2 ternak ayam kampung kasi cinabeng terus lingkup bisnes ayam!

Anonymous said...

Apalagi,kalau tak nak terus perkayakan DAP, Melayu mesti berusaha keluarkan semua brg keperluan harian asas terutamanya brgn makanan.Jumlah pengguna Melayu paling ramai di Malaysia,70 persen drpd jumlah aliran tunai harian sepatutnya masuk keluar dikalangan peniaga dan pengguna Melayu sahaja.

Anonymous said...

sokong anon 5.46am 100%!

Anonymous said...

Terbaek!!!!....

Anonymous said...

Jangan cemburu kejayaan orang lain. Tak suka boleh sendiri ternak ayam jadi awak pun ada peluang berjaya. Jangan tengok orang kaya macam senang sendiri buat baru tahu rasa.

Anonymous said...

kita import lebih banyak ayam kat pasaran, sampai melambak, gerenti harga turun, takyah ternak ayam pun. baru padan muka.

MukminBrands Admin said...

Salam,
Dalam website www.mukminbrands.com ada iklan untuk ayam dari pengusaha Islam / Melayu. Tapi untuk area Utara sahaja.

insaniah said...

Aku sokong bersama2 korang 100%.
Semlm aku ada majlis berbuka, doa d solat terawih dirumah sdra. Setiap ruang d masa yg ada aku ambil utk kempen abc/bcl. Aku siap survey barang2 dapur mrk...aku bthu macam2 d syukur Alhamdulillah 60% dari kerabat2 aku dah tahu d mrk pun still be able to2 bersemangat.

Semoga akan membiak subur terus menerus jenerasi anai2 yg aktif memamah d meruntuhkan istana cinabeng. Selama ini mrk hipokret d kaki penipu no.1.

"BUKAN CINA KALAU TAK MENIPU, BANGSA CINA MESTI PANDAI TIPU"
Amat jelas perbuatan mrk apalg segala macam akiviti maksiat d jenayah, sehingga ketahap menghina Islam d hak termaktub dlm perlembagaan pun mrk pijak2.
Mrk memang bangsa yg amat kotor d amat hina hatinya.

Jka mrk ahli akademik pun kita tahu mrk siapa d harus berwaspada akan ketulusan hatinya. Cuma teramat sedikit d tak sampai 10% yg berhati sopan d hurmati kesusilaan negara ini.

Gul ini kita hurmati mrk d sy sendiri tabek dgn prof senior um tu d beberapa org lg...d mrk ini juga aset yg berkualiti utk kesejahteraan negara yg berbagai kaum.

Bila kita postmortem semua ada punca d kisah yg panjang...no.1 adalah dasar sistem pelajaran yg gagal melahirkan jenerasi perpaduan. Hasil tgn pemimpin dulu dgn skrg telah melakar sejarah.
Ia bermula dari agenda tersembunyi aljuburi sikitul tu sewakyu didlm kem pelajaran d diikuti dari kelemahan pemimpin2 seterusnya hingga yg terkini memang amat jauh beza tahap kualitinya.

Hanya era Tun M sahaja satu2nya pemimpin yg tegas d berani bersuara. Lantang d pembelaan beliau disegani 1 dunia tetspi amat malang d rugi kerana selepas beliau turun tahta kualiti kepimpinan seterusnya amat menyedihkan d hingga yg ada sekrg ini...kita semua pun tahu tahap mana kejantanan beliau.

Apapun semua dah terbukti!
Kita tak perlu bercakap bnyk lg... jlnkan kempen ABC/BCL ketahap tegar d pastikan tahun kedua mrk akan terasa lebih bahangnya membakar d tahun2 berikutnya sasaran kita semakin kematlamatnya. Kita tak bermusuh dgn mrk tetapi cuma "UBAH" @ ubah alih kuasa pemegang ekonomi sahaja.

Kita ucapkan terimakasih kpd cinabeng diatas kempen dlm PRU13 yg lalu. Simbolik pilihan mrk tak menjadi tetapi "ubah" itu rupanya sudah makan diri mrk d kita percaya ada hikmahnya kpd kita.

Kita Islam mesti semakin bijak d berilmu. Berfikir arah yg sihat d ingatlah dgn kuasa "DOA YG IKHLAS SUCI SAHAJA" yg akan diterima bersama usaha yg padu d semangat berterusan. Yg pasti AllahSwt tetap akan menyelamatkan umat yg dihina d semestinya pemimpin2 kita membuka mata d hati dgn ketelusan yg ikhlas.

Kat mana2 pun selagi kita masih bernyawa pastikan kempen kita berjln.
Pastikan kematlamatnya d kita terus duplicating tanpa rasa jemu. Salam Ramadhan d semoga segala usaha murni kita mendapat keredhaan Nya. Ameen...3x.

Anonymous said...

Aku pergi ke kadai Az-Zin.tgk bersusun beras faiza emas 5kg dlm setia bungkusan plastik.aku kira dlm 20 beg.
Tya tauke kedai tu...rupanya ada org order utk disedekahkan pd fakir miskin.
Alhamdulillah...pahala dpt,produk melayu pun laris dan yg penting menjana ekonomi melayu secara keseluruhannya.

Anonymous said...

Boikot selamanya..

Anonymous said...

buat stiker banner lah edar satu malaysia...

Anonymous said...

Allah SWT maukan Fardhu Kifayah umat Islam dilaksanakan. Selama ini org Melayu/ Islam hnya jd consumer, mentang2 banyak duit jd kakitangan krjn, so tkpandang kerja2 mulia Sunnah ni spt mengembala haiwan ternakan dan ayam itik.

Kita kuat makan, tp MALAS utk jd pengeluar, mahu kaya cepat, duduk duit di rumah wang masuk 5 angka sebulan? ini semua perosak jiwa org Melayu.

Kita sepatutnya jd pengeluar dr apa yg disuap dlm paruh ayam tu sampailah ke porduk yg siap makan atas pinggan..

Tp malang, usahawan Melayu minat projek2 yg makan untung atas angin (puak politik ambil kesempatan jd kontraktok express-join UMNO). Mereka xberminat dn usahakan ekonomi mikro, yg akhirnya jd makro.

Skrg bila Cina ajar kita, baru nk mengelupur, nk bela ayam pun malas, tau makan je, itu belumn lg masuk industri sayuran. Cina boleh ugut dan ajar kit dgn mcm2 produk penting, kita hanya leka dan kutuk tp tidak konstruktif dlm buat penyelesaian.

Nk amik jln mudah main import je.. aduhhh.. dh merdeka 50 tahun otak masih dijajah... semua bergantung hasil org lain.Import satu kapal kargo ayam pun itu bkn penyelesaikan jangka pangjang. Kita masih melutut di kaki org lain.

Org Melayu kalau kerjaan tk KETUK maka tk bergeraklah. Nk makan ayam pun krjn nk kena ajar bela.. nk kena bg duit. Cina buat bisnes mcm2 tnpa bergayut perancangan kerajaan.

Sampai bila nk mentaliti mcm ni? berbangga pun dgn entiti GLC mcm Felda, Sime Darby, itu belum boleg lega sbb ia bukan kebolehan individu. Kita perlu ada bussiness minded yg berteraskan etika Islam, jauh lebih hebat dn berjaya.

Anonymous said...

Mukmin puasa, Ah Beng kaya; Mukmin berhari Raya, Ah Beng bertambah kaya; Ah Beng mampos, mukmin.....?

Anonymous said...

Mukmin jd kaya la....

Anonymous said...

Bro.
semalam pegi mydin kuala terengganu. Sebelahnya ialah giant..
alangkah terhiburnya hati tgk parking Giant tak sampai separuh..
parking Mydin sampai melimpah..padahal sebelah menyebelah je..

alhamdulillah
gerakan kita semakin mendapat tempat di hati rakyat

Anonymous said...

Lepas PRU 13 macam ada 1 semangat aku lebih berhati hati membeli barang ape2 saje asalkan bukan cinabeng punya walau pun jadi kuli cinabeng tapi hatiku tetap pada produk di dahulukan

Anonymous said...

sejak bermulanya kempen boikot barangan cinabeng...aku mula bergerak beli barangan melayu..kalau sebelum ni beras yg aku biasa beli JATI...kini aku dah beli beras FAIZA,,harga pun sama $26.00 1 kampit 10 kg...aku beli 2 kampit 10 kg x2...ambik..beli barangan kepunyaan melayu akan menyusul selepas ni...tq bro..

Anonymous said...

Semalam aku ke mydin usj... amat bagus susunan terkini d menarik tetapi puas aku cari jus jenama ceres tu...tak ada...terpaksa aku ambil jus delima yg diimport dr Tukiye. Sempat juga aku bthu staff muslim agar masukan jus tersebut atau pihak jus ceres juga harus berusaha utk letakan produknya diseluruh mydin.

Aku tengok giant usj yg sebelah mydin baru bina pulih tak nampak ceria d serancak mydin d tak ramai pelanggan kesana. Cinabeng2 pun belanja kat sini.
Dlm sdg membeli barang2 aku bertegur sapa dgn pelangan yg aku kira boleh celah masyuuk tujuan berkempen ABC lah...

Antara 50% -60% mrk dah tahu kempen kita...syukur Alhamdulillah...aku kesian dgn satu pasangan emas yg syarat barang dlm 2 buah troli...aku senyum2 manis d buat kawan sembang2 dulu sbb mrk berdua ni memang tak ada hp cangih mcm kita ni.

Apalg aku pun mulakan agenda batu ransom...mrk ucapkan TK berkali2... d yg geliht siap minta aku tukar barang2 yg dah dlm troli tu...d aku pun tunjuk apa2 yg patut d bantu mrk...rasa puasht d tak akan berhenti d teruskan lg d lg selama2nya.

Satu kisah lg dimana group student lelaki kita dgn hp canggihnya, lalu tanpa buang masa aku suruh mrk buka blog Gap d mukminbrand... Alhamdulillah ia menjadi2 lg bara batuapi aku...siap dia call d bthu emak dia di Jb.

Aku percaya d pasti dlm masa setahun dua ini kempen d agenda kita akan menghampiri kenyataan. Kpd anak kita yg rajin buang duit dikedai2 stationary cinabeng sebelum ini kita patut jd batuapi seawalnya d pantau mrk bersama kawan mrk.

Flyers aku tgh usahakan. In Shaa Allah dgn niat kerana fissabilillah pasti kita berjaya. Pilihan kedua aku d tak mengapa...biar hrg mahal sdkit kat kedai mamakutty atau kedai bangla tp aku pilih kesitu juga drpd 7e, speedmart d kedai2 cinabeng yg bersepah2.

Selamat bersahur d semoga ibadah mendapat keredhaan dariNya.

Dah 3 bln terasa duit aku dah tak halal jika aku kekedai cinabeng... tiba2 aku jd rasis begini...aku buat ni demi ikuti syariatnya...

Anonymous said...

alhamdulillh....aku dah tiga tahun membeli barangan bulanan di kedai melayu..ayuh majukan!!!

Anonymous said...

Terbaek!!..

Anonymous said...

Bro GAP. Selain usaha kita utk boikot brgan cinabeng ni, saya usulkan juga pihak GAP melakukan tarbiah kepada usahawan bumiputra kita. Dalam kita membantu mereka tak kala ini, mutu perniagaan juga wajib mereka tingkatkan terutama aspek layanan pelanggan. Kadang2 nak tlg peniaga kita ni kena pejam mata jugak lah. Kita masuk kedai dorang, dorang buat layan x layan jer. Kadang2 bahasa xjaga, senyuman apatah lagi. Berbeza dgn pendekatan peniaga cinabeng skrg layanan mereka amat baik dgn pelanggan. Jadi saya usulkan kepada pihak GAP keluarkan satu article utk menyeru para peniaga kita utk tingkatkan beberapa aspek yg lemah. Selain itu jauhilah diri dari sikap sombong dan takbur. Saya tinggal di kawasan yg penuh dengan warga kemboja, cara dorang berniaga patut dicontohilah. Ramah mesra sebab tulah dorang kaya raya sekarang. - MN

anti bohmau said...

ambo beli dari kedai peladang di tanah merah ni & kedai anggun serta wan azizah. biar ada yg kuat sokong pas, ambo tak kisah asalkan melayu/kemboja Islam.

ambo pun dah bagi senarai barangan yg perlu anak2 ambo yg kerja di singapore tp duduk di jb utk boikot! Alhamdulillah, mrk akan ikut kempen nih!