Wednesday, July 10, 2013

NAZRI AZIZ SI KITOL MESTI SAKIT HATI DENGAN KENYATAAN INI.


PETALING JAYA, July 8 (Bernama) — A law cannot be simply drafted or abolished following demands from certain quarters, including the opposition, former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad said.

In fact, he said a study must be carried out to collect input and opinions from various quarters, or other countries which had enforced or abolished such and act, as well its impacts.

“If we bow to the demands of the opposition, there will be no law. Right now, they are demanding to have a rule of law, but if there’s no law, how can we have a rule of law,” he told reporters after launching Naza World Cup Asia Paintball (NWCAP) 2013 here today.

He said this in response to the demands made by certain quarters to abolish the Sedition Act 1948.

Mahathir said if the Act were to be abolished, the people would be free to do anything or insult anybody.

“We used to have a courteous society where we don’t easily insult people, but now, we have people easily bad-mouthing us, insulting our religion and our Prophet, but we can do nothing about it.

“The problem in not the law, but the people who are abusing the law,” he added.

15 comments:

Anonymous said...

Maintain this and we must also have the Treason Act.

Anonymous said...

Suruh Nazri join orang kurang ajar Namewee dan pasangan gila seks Alvin dan Vivian boleh joint venture, buat projek.

Anonymous said...

nazri dan najib..bila nak undi minta kat melayu bila dah menang org melayu sebelah mata pun tak pandang..ni semua sbb ada kepentingan sbb tu membela sgt bangsa sepet ni.

Anonymous said...

untung jadi cina kat malaysia ni..maki islam dapat duk makan semeja dgn menteri,maki negara dapat kemudahan dan bantuan,maki bangsa melayu dapat pembelaan..mcm mcm la kat malaysia ni..tahniah pemimpin UMNO.

Anonymous said...

Najib PM pakar mansuh....sgl2 undang2/akta di mansuhkan ....xlama lagi bila cina tuntut mansuhkan hak bumiputra...Najib yg takut sgt xdapat jilat jubor cina akan ikot....

Caya la najib...idop pm najib n nazri menteri pelencongan ....

Anonymous said...

Nazri jilat pntat cina .najib kena main dngan cina. Kena dah. Kena dah.

Anonymous said...

Bah. pertama:

Syukur Alhamdulillah Tun Dr. Mahathir masih BERSUARA lantang untuk mempertahankan KEDAULATAN agama, bangsa dan negara! Dan semalam polis dan K’jaan BN kena HENTAM lagi oleh NGO Barat-Zionis! Dan macamlah kat Barat tak ada RASUAH - syarikat mana yang asyik dapat kontrak senjata dan minyak-gas bila negara Islam diJAJAH contohnya! Transparancy International yang berpusat di Berlin/Barat – janganlah diagungkan! NGO-NGO Barat-Zionis dan sekutunya dari DAP/PKR, ini sebenarnya adalah untuk menjadikan Dunia Islam dan seluruh “Dunia Ketiga” HAMBA ABDI PENJAJAHAN Barat-Israel, melalui sekutu mereka dari DAP/PKR!

Di Barat-Israel, termasuk di Eropah dan Amerika Utara terutamanya di Jerman, mereka terang-terangan mengamalkan polisi mengambil hanya pelarian Kristian sekarang, contohnya dari Syria. Yang Islam, terutamanya, yang Shiah, yang dibunuh pengganas-pengganas buas yang ditaja sendiri Barat-Israel sendiri (termasuk rejim Jerman yang amat pro-Israel ini) sebagai pemberontak PENGGANAS kepada K’jaan Syria. Ramai yang ketua pemberontak ini sebenarnya bukan Islam tetapi penganut Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai puak Sunni Islam, untuk menghasut anak muda Sunni Islam menyertai mereka – fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-MI6-Mossad-NATO; untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, termasuk Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas.

Kononnya “jihad” untuk menjatuhkan kerajaan Islam yang Shiah dan memecahbelahkan umat Islam dari berlainan mazhab terutamanya antara puak Syiah dan Sunni, dan membenci serta membunuh umatnya yang orang Shiah, seperti di negara-negara Islam kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur seperti di Syria, Libya, Iraq, Mali dan banyak lagi, dan yang makin ramai jadi pelarian (Sunni dan Syiah bersama) – semunya akibat KEGANASAN yang ditaja oleh si HIPOKRIT ganas dari negeri-negeri Barat-Israel ini! Mereka ini tahu nak paksa negara Islam dan “Dunia Ketiga“ amalkan ala Barat-Zionis, demokrasi, hak asasilah, persamaan hak semua bangsa-jantin-aagamalah, hak asasi homoseksuallah dan segala macam lagi SAMPAH PENIPUAN mereka; tetapi si rejim-rejim Barat-Israellah pula yang membunuh umat Islam sesuka hati! Jadi kenapa si PENGGANAS Barat-Israel sendiri tidak pula di hukum Mahkamah Antarabangsa ciptaan Barat-Zionis, ICC di Hague di Belanda itu?

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Di Israel juga, PENJAJAH GANAS Yahudi yang asyik bunuh, penjara dan menindas BUMIPUTERA Islam Palestin, termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran Yahudi dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Islam Palestin) – tak juga dihentam si pencinta “demokrasi dan hak asasi manusia” dari Barat (kononnya – bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit laknat)!

Juga rejim PENDATANG Cina PENJAJAH GELOJOH Singapura yang menindas BUMIPUTERA Melayu/Islam – termasuk dengan mengambil hanya jutaan imigran Cina dan Kristian, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Zionis! Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini!

Dan lagi, si Ban Ki-moon (bekas Menteri Luar Korea Selatan yang pro-US) dari UN dan birokrasinya, juga rata-ratanya pro-Barat-Zionis!

Maka kita dari dunia Islam dan “ Dunia Ketiga“ , janganlah sampai takut sangat pada GERTAKAN SAMSENG “demokrasi/hak asasi manusia” SAMPAH Barat-Zionis!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Ye laa aku pun tgh cari name yg baru yg lebih nampak kebabiannye.. ah pu ki ok x?

Anonymous said...

Tun M memang betol dan Bijak!!

Melayu UMNO yang bodoh . Sepatutnya gunakan Tun M sebagai penasihat politik dan tidak di sia2 kan kebolehan Tun M.

Melayu UMNO sekarang BODOH!!

Melayu PAS/PKR/DAP BAGHAL dan BABI!!!

Anonymous said...

Kesimpulan Anon:7:11 am...

Melayu Bodoh Baghal sebab itu Bukan Melayu Kurang Ajar dan Babi Bangsat!!

Anonymous said...

Aku mohon Tun M bersuara lantang teros membetulkan kelemahan dan kelembapan Kerajaan Melayu UMNO sekarang!!

HIDOP TUN M!!!

HIDOP TUN M!!!

HIDOP TUN M!!!

Anonymous said...

Paklah punahkan , najib hancurkan leburkan,,yg untung pembela....niat sebenar meka tak nampak...siapa untung jika jenayah byk?

Anonymous said...

Paklah punahkan , najib hancurkan leburkan,,yg untung pembela....niat sebenar meka tak nampak...siapa untung jika jenayah byk?

Anonymous said...

Smasa naajib di london dia kata ka mansuhkan akta hasutan..so shup up..Najib is pm not zahid..ok