Thursday, August 22, 2013

BILA BACA ARTIKEL INI, SEGERAKAN DOA ANDA..


62 comments:

Anonymous said...

kita memang dah masuk tahap permulaan akhir zaman.. semakin lama semakin parah.. umat islam diseluruh dunia akan terus bergejolak.. tak akan pernah berhenti...

ini semua tdk boleh dipisahkan dr FREEMASON.. ILLUMINATI.. KABBALAH.. dan pertubuhan syaitan syaitan lain... suka tak suka.. percaya tak percaya.. inilah hakikat yg kita hadapi... kita semua wajib mempercayai dan menghadapi kenyataan yg telah berada didepan mata kita..

hamba Allah 1

Anonymous said...

Mmg sejak mende neh dah jadi isu saban waktu xlupa utk memohon ke hadrat Ilahi perkukuhkn iman n kesatuan kite umat Islam...

Namun terusik juga hati bila ada org yg ngaku Islam pulak yg lebih2 mnyokong puak kafir mnggunakan kalimah Allah...bg mrk apa yg di sokong oleh 'wali' mrk itula yg betul...

Anonymous said...

pergerakan syaitan ini ditunjangi dan dipelopor diketuai oleh org org yahudi zionist israel usa bertuhan mata satu...

pergerakan syaitan ini meresap dan meyusup dlm semua aspek dan tempat termasuk dlm keyakinan agama... mereka boleh jadi apa saja.. tapi musuh utama mereka adalah ISLAM yg bermazhab ASWJ yg diyakini akan melahirkan satu nyawa bernama IMAM MAHDI...

mereka akan melakukan apa saja utk menghancurkan islam.. ada yg sedar tapi ada juga tanpa disedari telah dipergunakan oleh pergerakan syaitan ini..

hamba Allah 2

orang johor said...

Bagi saudara2 ku dr PAS & PKR marilh kita bersatu dlm pertahankn kalimah ALLAH ni..aku merayu..
Klu tak mampu nk ke depan cukuplh klu kita sama2 panjangkan doa2 (senjata mukmin) agar kesucian kalimah ALLAH ini dpt dpertahankan dan tanahair ini terhindar dr helah tipu daya puak kafirun..amin.

Anonymous said...

beringat ingatlah kita.. berpesan pesan lah berbagi ilmu... kita ambil contoh industri hiburan.. lihat filem apakah yg sedang rancak dipertontonkan kpd dunia???

anehkan dunia brt yg terkenal dgn logik.. mengagungkan logik.. berdasar hanya kpd sains.. majoriti tdk mempercayai alam ghaib.. mistik.. tapi kini berkuar 360%..

ditv.. kita dipertontonkan cerita alam ghaib.. yg dulu kita berkata org melayu mcm mana nak maju asyik cerita hantu aje..

pergerakan syaitan ini sedang
menyediakan tempat utk menyambut
kedtgan tuhan bermata satu.. DAJJAL... tdk salah melihat filem.. tapi kita yg dewasa wajib mendidik yg kecil yg muda agar tdk terpengaruh...

filem anak anak... kini terlalu byk karton yg mana wataknya pasti ada watak bermata satu.. dan watak bermata satu yg dimainkan berwatak baik.. secara halus pergerakan syaitan ini memainkan mental anak anak.. suka.. sayang.. berbaik dgn org berwatak mata satu.. selalu sgt jika kita teliti watak bermata satu ini akan membantu org atau manusia dlm kesusahan...

begitu juga filem dewasa.. mereka akan memainkan watak alam ghaib dlm berbagai cara... inilah salah satu cara modus operandi pergerakan syaitan selain dr yg dah kita ketahui.. mcm artis bergambar selalu menutup mata sebelah dan gaya gaya aneh syaitan..

hamba Allah 3

Anonymous said...

Ya Allah, Kau halang lah usaha musuh-musuh Islam daripada menghancurkan agama suci Mu ini. Amin.

Anonymous said...

ini baru cabang filem... bagaimana cabang ekonomi??? agama??? sosial hidup???

ini hanya utk berbagi ilmu agar anak kita mudah dididik dr kecil... dr bayi... semoga hati anak kita kuat hadapi dunia syaitan yg menghancurkan islam ini...

mungkin ramai yg telah amalkan.. apa saja yg kita masak... semasa masak semasa mengacau makanan bacalah bismillah.. selawat ke nabi.. dan doalah apa saja yg baik utk kita sekeluarga.. atau org yg akan memakannya.. terserah berapa byk mau diulang.. sepjg memasak pun boleh.. tukarlah cara ini drpd menyanyi lagu brt..

cth doa.. mintak makanan yg dimakan halal. jika tdk halal keluarkan sebagai najis. tdk menjadi penyakit. zat vitaman membuat anak membesar dgn sihat dan taat kpd ajaran Allah.. taat kpd ibubapa.. mudah diajar.. dilindungi dr org org kafir.. tdk mudah terpengaruh dgn agama kafir.. terserah apa saja.. jdkan satu amalan..

begitu juga ketika menyuap makanan ke mulut anak kita.. jika mampu setiap suapan diiringi doa terutama doa dr org yg melahirkan anak itu.. anak pasti ada nakalnya tapi awasilah ia.. pasti mujarab..

apabila makanan dihidang.. sebelum ditutup bacalah bismillah .. dan hembus ke makanan itu dan ditutup.. begitu juga semasa masak.. doa dihembus ke makanan yg sedang dimasak..

oh ya.. tdk salah melihat karton bermata satu.. tapi kita harus memberi tau anak yg dah faham bahawa watak itu sebaliknya.. ceritalah kisah dajjal... jgn jauh dr anak kita..

jika nak baca surah semasa masakpun boleh.. itu lebih bagus jika rajin.. masak lamakannnnn.. jgn mengumpat pulak dgn hp..

hamba Allah 4

ZanSala said...

Salam, aku sedih aku tkdpt hadir ke perhimpunan penting sbg hamba Allah SWT ini.

Tp aku yakin doa dan solat dr jauh ini. Aku tk redho sama sekali Kalimah Suci Allah SWT ini dipakai guna oleh puak2 kuffar. Puak2 yg menolak Allah SWT itu Tuhan Sekalian Alam, Tuhan Yang MAHA ESA.

AKu berdoa semoga Malaysia ini dijauhi kemurkaan Allah SWT dgn terpeliharanya Kesucian Nama-NYA. Aku berdoa keputusan Mahkamah akan menyelamatkan kerja jahat musuh2 Islam dan Munafik akhir zaman.

Jika sebaliknya berlaku semoga mereka yg terlibat dlm merosakkan Nama-MU Ya Allah, Ya Mutakabbir, dihukum oleh-Mu di dunia lg sbg pegajaran buat hamba-Mu yag lain.

Ya Allah Selamatkan lah kami dr Azab-Mu. Berilah pertolongan buat kami dlm memelihata kesucian Agama-Mu, ketinggian dan Ke-Esa-an Nama-Mu Ya Rahman.. Peliharalah Kalimah 'ALLAH SWT' tu sbg nama Mutlak yang hanya boleh digunakan oleh mereka yang beriman dgn Agama-Mu sahaja. Sebaliknya dtgkanlah Azab buat musuh2 Mu yg mempergunakan Nama-Mu yg Maha Mulia ini untuk kesyirikan dan fitnah pada Islam dan Kesucian ZAT-MU Ya ZalJalaaLiwal Ikramm..

Aminn Ya Robbal A'laminn..

Anonymous said...

saya ada teman yg pernah kerja di filipina..

biasalah negara bukan islam.. pasti sekolah yg agak bagus.. majoriti beragama kristian.. jadi mau tak mau kena hantar sek kristian juga.. kena la rajin setiap hari bawak makanan dr rumah.. HALAL.

filipina ni mcm indo.. kristian diamalkan bebas.. kahwin campur boleh.. tapi yg sedih di notice board sek.. papan kenyataan sek tu selalu sgt ditampal aktiviti murtadkan org islam terutama di indo.. mereka bangga telah berjaya murtadkan islam indo setiap tahun.. katanya dpt hidayah bebbb...

siap dgn jumlah.. beribu ribu bebbb.. dgn gambar sekali.. bayangkan perasaan org islam yg baca.. di manila pulak.. org islam biasanya tak mengaku agama islam.. menyorok agama.. jika tak susah dpt kerja.. mcm di singapork tekanan ke org melayu nak dpt kerja bagus atau kita kena tau bahasa mandarin.. ada yg sanggup pergi gereja bersama teman off.. berlakun jadi org kristian.. lama lama dah asyik minum air tu.. masuk kristian juga bebbb..

begitulah tekanan yg dihadapi oleh islam dinegara kafir...bab kahwin campur ni lain pulak kisahnya.. jika di indo yg wanita islam bila kahwin lelaki kristian.. pasti akhirnya masuk kristian ikut agama suami.. tapi jika wanita kristian kahwin lelaki islam tak mau pulak masuk islam ikut suami.. liat bebenor..

hamba Allah 5

Anonymous said...

jika dlm bab agama.. keyakinan hidup mati seseorg manusia.. pergerakan syaitan akan menggunkan agenda agama kristian utk memecah belah dan murtadkan org islam..

apa saja dilakukan.. inilah yg sedang kita hadapi sekarang... mendekati org islam dlm berbagai cara.. lihat cara mereka mendekati pemimpin pas yg dikatakan parti islam.. dr penampilan hingga menggunakan duit utk mencapai tujuan.. mereka tau satu pihak maukan kekuasaan dan kemenangan politik.. disinilah bermula jarum bergerak menguasai org islam..

akhirnya pas dlm genggaman dap.. nama aje parti islam.. tapi tdk bersuara bila penghinaan ke atas islam berlaku... hingga kalimah Allah sanggup di DEAL utk menang politik pru...

tapi jika dgn anak anak islam yg kurang didikan agama atau kurang pengawasan ibu bapa atau broken home.. modus operandi kristian dlm cara yg berbeza...

apa yg terjadi di indo.. mau dilakukan di negara kita.. merapat dulu ke pemimpin pas.. guna kalimah Allah.. nanti mubaligh kristian ni akan berkata ke anak kita.. lihat tuhan kita sama.. Allah.. tuhan kristian juga Allah.. seperti yg didendangkan di indo.. diracun pulak dgn ayat ayat lain..

kena pulak.. dlm kristian ni byk kebebasan hidup dunia.. sesuai la kpd MELAYU BERFAHAMAN LIBERAL dan LGBT... bukan lagi tapak tgn ditadah tapi satu dunia dibagi... itulah kemauan dan tujuan tuhan bermatu satu dajjal..

hamba Allah 6

Anonymous said...

Sepatutnya kes hari ini dijadikan tajuk utama di semua blogger Islam. Tp malang sekali semua sibuk ckp hal dunia.. hal politik siang malam.. dan hal2 yg xkisahkan isu berat ini..

Umat Islam akhir zaman nabi Sabda akan dihinggapi penyakin Wahhan.. penyakit takut mati cinta dunia... leka dgn hal2 seronok dunia, wang, wanita, keseronokan nafsu.

Allah sengaja datangkan ujian spt ini untuk lihat sejauh mana kita yg sedang KENYANG, MEWAH dgn hidup ini mahu rasa kasih pada Kesucian Allah Yang Esa, puncak segala yang ada pada Agama-iaitu Aqidah.

Tapi malang.. media2 semuanya BISU dan SEJUK..

Apakah kita tidak rasa takut pada Allah? Kemurkaan-NYA??

Nauzubillah.. moga isu ini dimenangi oleh yang HAQ- Islam!! Aminn

Anonymous said...

tekanan berat selain agama...EKONOMI.. pemimpin islam yg bagus. bukan hanya fikir RM.. bukan hanya melihat ekonomi dr satu arah.. hujungnya RM.. bukan hanya melihat ekonomi brt dr depan sahaja... bukan hanya pandang atau kupasan kulit luar aje..

korek lah ke isi isinya.. carilah punca dibelakang itu semua... walaupun ia tdk lagi melibatkan ekonomi.. berfikirlah sendiri sejauh jauhnya... bacalah dan fahamilah yg TERSIRAT dan TERSURAT.. yg selama ini kita hanya melihat yg tersurat di bahagian kupasan luar sahaja..

apa yg dimalukan.. jika kita perlu bertegas.. kumpulan pergerakan syaitan ini akan berusaha berjuta cara.. hingga kita tdk pernah menduga tindakan mereka..

jika gagal menguasai dr luar atau sekitar kita.. mereka sanggup masuk dlm skop.. linkungan PERIBADI.. salah satu cara yg mudah.. masuk islam dan berkahwin..

pikat memikat.. goda menggoda.. berlakun watak baik didepan pasangan masing masing.. akhirnya terikat... jika benar kerana Allah masuk islam.. alhamdulillah.. tapi yg berlaku sebaliknya..byk bermulalah penguasaan pengaruh ke atas pasangan secara tdk langsung... amat bahaya jika berlaku ke org org berpengaruh dlm negara.. ini telah terbukti diseluruh dunia..

hamba Allah 7

Anonymous said...

Perlu diperhatikan bahawa peguam Responden dalam rayuan ini boleh membatalkan rayuan (menang - kekalkan keputusan mahkamah tinggi)dengan menggunakan pendekatan teknikal i.e. mencari kecacatan-kecacatan prosedur dalam pemfailan kertas-kertas rayuan dan rekod rayuan Perayu. Apapun, mahkamah rayuan tetap bukan venue terakhir. Mana-mana pihak yang kalah akan membuat permohonan untuk merayu di mahkamah terakhir iaitu mahkamah persekutuan. Keputusan Mahkamah Persekutuan adalah yang penghabisan dan tiada ruang lagi untuk merayu pagi kedua-dua pihak.

Anonymous said...

negara kita juga samakan.. byk pemimpin kita seperti di atas.. kita juga telah masuk fasa penguasaan dlm lingkungan PERIBADI..

begitu meluas linkungan penguasaan ekonomi yg dibelakangi freemason... illuminati... kita juga terkejut dgn tercatat nama nuor dlm senarai freemason..

tdk mungkin hanya satu nama yg bergerak menjlnkan kerja jahat freemason.. tentu byk nama dan pertubuhan bernaung di bawah pergerakan freemason.. mereka
inilah yg akan menjlnkan tugas tugas yg diarah freemason.. sedar tak sedar org yg berteman atau bersekutu dgn org freemason juga akan menggerakkan agenda freemason ini.. tanpa disedari mereka telah dipergunakan oleh org org freemason..

yg menyedihkan kita.. dah terbongkar rahsia org freemason ini.. tapi masih juga ada org percaya dan bersekutu dgn org ini.. harusnya mereka menjauh dan berhati hati.. itulah kerana harta dan kekuasaan dunia.. tdk peduli akan akibat ke agama bangsa negara..

hamba Allah 8

Anonymous said...

jgn sesekali masuk dlm kumpulan freemason... sign aje nama anda... TARUHANNYA NYAWA ANDA.. tdk ada kata taubat.. bertaubat.. tdk mau lagi ikut agenda.. nyawa boleh melayang.. bisnes boleh lingkup.. karier boleh musnah.. kita boleh diperangkap difitnah sampai hancur..

mereka tdk akan membenarkan sesiapapun membocor PERTUBUHAN RAHSIA PERGERAKAN SYAITAN... mau cuba??? dunia ikut telunjuk manusia syaitan bermata satu.. mati di laknat Allah...

kenikmatan harta dan kuasa hanya sementara...

hamba Allah 9

hangkedee said...

Pas telah berjaya mengIslamkan Dapig. Antaranya kalipah lim guan eng.tak percaya tanya pork niky

Anonymous said...

"Hampir tiba zamannya manusia mengerumuni kamu sepertimana lahapnya mereka yang mengerumuni makanan. Ada sahabat bertanya: apakah karena sedikitnya jumlah kita pada masa itu? Baginda bersabda: Bahkan jumlah kalian pada masa itu banyak. Tetapi kalian pada saat itu bagaikan buih yang hanyut. Dan Allah akan mencabut dari dada-dada musuh kalian (rasa) ketakutan kepada kamu, dan Dia akan memasukkan ke dalam hati-hati kamu al-wahan. Lalu sahabat bertanya: Ya Rasulullah apakah al-wahan itu? Beliau bersabda: cinta dunia dan takut mati."

Unknown said...

JADI SALAH TAK KALU ADA ORANG PERGI BAKAR RUMAH IBADAT DIORANG?? (FREEMASON) BYK KAT TEMPAT KITA NI. KALU DAH TAU KENAPA BUKAN SEKARANG??? DAN KITA BUKAN MEMBAKAR GEREJA, KUIL TETAPI RUMAH IBADAT FREEMASON YG MEMILIH UNTUK MENYEMBAH SYAITAN DAN BERKERJA UNTUK MEREKA. KETAHUILAH ISLAM DAN KRISTIAN TIDAK BERMUSUH. DAN MUSUH KITA SAMA, MEREKA INILAH.

Unknown said...

BY THE WAY AKU PERCAYA KALU ADE ORG CAKAP YG NAJIB IS THE 32ND DEGREE MASON. DAN SEBAB ITULAH DIA SEKARANG NI NAMPAK MACAM BUKAN SEORANG PM BAGI SEBUAH NEGARA ISLAM YG SEBELUM INI SANGAT LANTANG MENGECAM DUNIA DAN KEZALIMAN. KORANG INGAT BERITA BAIK KE ARINI KITA PERGI OIC SUPAYA TAKE ACTION KAT MESIR DAN DIORANG X MENTION PUN SYRIA. KORANG INGAT DIA X TAU SYRIA LAGI TERUK??? TAU... TAPI X BOLEH.. APA YG BERLAKU DI SYRIA MAHU DISEMBUNYIKAN. DGN TERCETUSNYA KEKECOHAN MESIR KITA DILUPAKAN AKAN SYRIA. YANG JUMLAH YG MATI SGTLAH RAMAI. ALHAMDULILLAH.. MEREKA ITU SYAHID. KITA DALAM MENCARI KEBENARAN DAH X BOLEH HARAP MEDIA MEDIA KITA. MEREKA JUGA DIKAWAL. KALU X KENAPA BULETIN UTAMA YG MCM BYK SGT INFORMASI TUH ( SMPAI 1 JAM) TAPI CITER MESIR SAHAJA ITUPUN 2 SLOT DAN TIADA CERITA SYRIA. KETAHUILAH NABI ISA AKAN TURUN DI SYRIA. PERCAYALAH SEMUA, MEREKA KALAU BOLEH TIDAK MAHU KITA TAHU JIKA IMAM MAHDI ATAU NABI ISA YANG KITA SEMUA TUNGGU TELAHPUN TURUN. KITA HAMPIR SAMPAI KE KLIMAKS OF ZAMAN YG KE4 YG DISEBUT NABI IAITU ZAMAN KERAJAAN MENYOMBONG SEBELUM KITA KEMBALI KE ERA KHALIFAH. HANYA KEMUNCULAN MEREKA SHJ (NABI ISA DAN IMAM MAHDI) YANG AKAN MENUTUP PERISTIWA DI SYRIA, MESIR , PALESTIN DAN AKHIRNYA SELURUH DUNIA. SIAPA YANG TIDAK BERSETUJU DENGAN SAYA SILA NYATAKAN SIAPA LAGI YANG MAMPU SELAMATKAN MEREKA? NAJIB??? KAH3... YG PANGKAT DIA 32ND DEGREE TUH..

Anonymous said...

Nk ckp pasal Najib, tu Hadi dan Nik Najis tu terang2 buang Islam dan ambil Kafir dan DAP sbg jalan politik.. bapak setan tu dua ekor.. terang2 ckp Allah SWT tu Tuhan utk agama lain jugak.. klu dia ckp Tuhan untuk semua makhluk tu betul.. tp Tuhan untuk agama lain sudah jd Syirik..
apakah pemimpin berserban dua ekor tu bertaubat dan insaf? smpai skrg pencacai PAS masih 'beriman' dgn fahaman setan dlm PAS..

usah tuding Najib.. Najib mmg xIslamik pun tp dia xrosakkan Islam cmm Nik Najis dan Hadi Bongok, ada pengethuan Islam tp lacorkan demi politik..

adakah PAS anjurkan demo/ Solat Hajat di padang utk isu ini? menagap PAS boleh bergedik2 dgn betina2 mereka semasa isu Liwat mahkamah tahun lepas.. tp tidak pd isu berat ini??

Semuanya PALSU.. akhir zaman Islam dipermainkan oleh Munafik2 yg mahukan keuntungan dunia!!

Anonymous said...

Bukan sahaja Melayu Liberal yang wajib diperangi...

Golongan Islam Liberal juga perlu dihapuskan kerana mereka menutup mata dan telinga apabila Islam dihina semata-mata nak meraih undi Bukan Islam.

Anonymous said...

Cuba kita tgk palsu dan munafiknya pencacai dan pemimpin PAS. Semasa isu di BERSHIT, Blackout bkn main galak mereka berdemo di padang, xtido, yg betina2 tudung labuhnya, yg jantan2 kopiahnya cmpur gaul dgn betina2 dan jantan2 kafir...

isu Mesir bergolak bkn main hebat mereka seru..Tp dlm negara sendiri Aqidah Islam sdg dhina, mereka lari sembunyi dlm lubang2 biawak.. ini SEBIJIK2 sifat puak MUNAFIK di zaman Nabi dlu..

PAS bapak penipu!!!

Anonymous said...

dr adam lagi.. iblis telah bersumpah dan memohon tangguh dr Allah.. depan Allah sendiri akan menyesat umat manusia.. cucu cicit nabi adam.. jadi pergerakan freemason dah terancang dgn baik oleh iblis... dijlnkan digerakkan oleh tgn manusia... ingat siapa iblis ketika bersama malaikat sebelum adam dicipta..

iblis mengetahui byk rahsia sebelum ia dihalau dr langit oleh Allah.. setaraf tempat malaikat.. kerana itu pergerakan freemason bertuhan mata satu bergerak sesuai dgn hadis nabi saw.. hanya setelah dihalau.. iblis tdk lagi mengetahui rahsia Allah yg telah tercatat dlm kitab..

itupun masih iblis mengendap mendgr perbualan malaikat.. akhirnya diperintah Allah supaya iblis ditembak dgn petir.. zikir zikir malaikat memanah menghentam iblis jika cuba mendekati langit cuba mengendap..

freemason.. bermakna kebebasan hidup dan kehidupan dibangun kembali... bebas yg bagaimana??? bangun bagaimana??? lihat simbol yg diguna oleh pergerakan tuhan bermata satu ini... kajilah yg tersirat???


didiklah anak kita.. jagalah makan dan diiringi doa.. semoga kuat pegangan agama.. tdk mudah termakan hasutan kumpulan freemason.. semoga anak anak kita menjadi pemuda pemudi yg teguh iman sebenarnya.. yg akan bersama imam mahdi..

illuminati.. yg bermaksud kekayaan.. kekuasaan.. kemewahan.. harta kuasa popular.. apa saja.. semuanya kesenangan kehidupan dunia.. tapi bukan melalui jln Allah.. berlawanan arah.. syaitan tau dan teramat sedar.. manusia mengejar kehidupan dunia.. tdk pernah puas.. bahkan rakus dan serakah.. inilah yg akan digunakan utk mengikat manusia dgn FREEMASON... byk lagi kumpulan nama yg lain.. sesuai dgn tujuan..semuanya bawah freemason..

mcm kumpulan kabbalah.. seperti kita ada
majlis itu ini... mereka membantu sesama ahli utk kehidupan dunia.. semua kumpulan bawah freemason ada syarat syarat.. yg masuk saja tau terms and conditions... semakin tinggi pangkat semakin besarrrrr tanggungjawab dan risiko.. paling besar NYAWA bebbbb.. tapi semakin bykkkkk duittt hartaaa melimpahh.. duniaaa

sebab tu yg level atas ni.. akan buat apa saja.. walaupun kita kata tindakan bodoh... org dah tau masih juga buat.. masih juga heboh.. mereka tdk.bodoh tapi telah terikat dgn freemason.. agenda wajib ikut...

ini hanya sebagai cth.. lihat sebelum dan selepas pru.. tapi apa yg dilapur... dakwat.. mcm bodohkan.. tapi segelintir dah percaya.. tujuan huru hara.. nak tumbangkan pemerintah negara islam.. nasib baik kita diberi petunjuk oleh Allah..

freemason... illuminati.. kabbalah.. saling berkait.. syaitan menggunakan simbol tertentu
utk menyuci otak kita.. menunggang isu isu tertentu yg berlaku di dunia.. yg akhirnya memburuk nama nabi Allah.. yg parah sejak dr zaman nabi yaakub.. nabi musa... seterusnya..

lihat simbol yg diguna.. mereka hanya ketakutan dan mengikut perintah ketika zaman nabi sulaiman.. yg telah dianugerah oleh Allah menguasai 2 alam.. nyata dan ghaib..

hamba Allah 10

Anonymous said...

bangunan itu batu.. pemimpin gereja telah byk diresap org org freemason... mereka ditunggang utk mengubah ayat Allah.. lihat firman Allah tentang kaum yahudi dan nasrani.. byk ayat ayat Allah yg menceritakan penyelewengan ayat.. byk nabi dibunuh... semua bertopeng agama...

adakah bible asli??? bagi umat islam.. TIDAK.. tiada tolak ansur lagi.. begitu juga yahudi.. byk memutarbelit ayat..

nabi zakaria as.. nabi yahya as.. dan pendeta pendeta ketika itu yg merupakan ahli kitab taurat sebenar dikejar diperangi dibunuh oleh org yg memanggil mereka org yahudi.. atau org bangsa lain seperti bangsa rom yg menganut agama yahudi.. kemudian juga menggelar diri mereka yahudi sehingga sekarang.. padahal sesungguhnya mereka bukan darah yahudi dr keturunan nabi yaakub..

mereka inilah yg memburukkan nama nabi yaakub dan keturunannya yg taat kpd ajaran Allah.. org org freemason inilah yg menunggang nama yahudi.. mereka bukan yahudi sesungguhnya..

tdk dinafikan ada keturunan yahudi yg jahat.. tapi dikatakan kini yg berada di israel lebih byk org bukan keturunan yahudi sesungguhnya... nenek moyang mereka memeluk agama yahudi dan mengatakan mereka org yahudi...

sebab tu ada sejarah yahudi dr eropah.. yahudi parsi atau iran... atau juga digelar syiah yahudi.. semua telah diresap oleh freemason..

Anonymous said...

freemason di Malaysia sedang kembang biak dlm PKR....

Nik Najis pun sudah berotak FREEMASON..

Anonymous said...

kerana itu jika kita mengkaji... byk rahsia tersembunyi.. dan kini ramai mengakui negara israel itu satu kebohongan besar.. mereka telah menunggang isu hitler dan bawak org yg mengaku org yahudi dr keturunan nabi yaakub.. bertujuan membina EMPAYAR ISRAEL RAYA...

kini mekah dan madinah telah dikepung oleh org org di bawah telunjuk FREEMASON.. satu satu negara islam berperang.. bergejolak.. pemimpin ASWJ dibunuh.. umat ASWJ diperangi...

giliran siapakah seterusnya????????? kita belum sedar??????????

Anonymous said...

dahsyat sungguh islam hari ini..agama kita diserang habis2an..

mungkin inilah tanda2 perang salib akan berlaku lagi?????

Anonymous said...

Orang Islam perlu bermunajat dan mohon pertolongan Allah. Jangan biarkan orang-orang yang cuba meporak peranda negara dibiarkan berterusan dengan usaha mereka

Anonymous said...

jika diizinkan Allah... akan dtg saya akan menceritakan sedikit ilmu yg saya ada utk mencerita tentang simbol yg diguna.. kenapa simbol itu diguna dan kaitan tentang nabi yaakub dan keturunannya bangsa yahudi sebenar..

hanya sedikit yg mengetahui.. semoga kita berkongsi dan tdk diperalat oleh org org freemason.. kaki tgn syaitan...

hamba Allah 11

Anonymous said...

selain berdoa dan berserah kpd Allah.. usaha GAP ini.amat bagus... kita meruntuhkan ekonomi org yg mau menghancurkan islam dan merampas kuasa... jika mereka berjaya hanya ada satu bangsa yg berjaya.. jadilah mcm singapork...

teruskan boikot.. kuatkan ekonomi melayu bumiputera islam...

mat13 said...

GAP aku pegi kat mahkamah pagi ni...Dari rumah semangat aku berkobar.Aku pesan pada isteri dan anak-anak aku bahawa aku pergi untuk memberi sokongan pada mereka yang nak mempertahankan kalimah Allah...Tapi aku agak sedih kerana setiba disana tak seramai yang aku sangkakan. Kalau ceramah ustaz Azhar Idrus boleh penuh stadium kenapa tidak dimasa kalimah Allah ini seperti telor dihujung tanduk.KAlau himpunan parti politik bole penuh satu stadium kenapa tak semasa kalimah Allah dimahkamah rayuan....Ingatlah Allah akan melaknat kita semua jika kita yang mengaku umat ini tak menjaga kalimah Allah.Tapi aku bangga kebanyakan anak-anak muda terpelajar yang ramai memenuhi ruang disamping Jati dan Perkasa dam mungkin dari beberapa ngo islam yang lain.....Allahuakbar

Anonymous said...

Saudara, terima kasih kerana hadir. Namun, saya berpendapat ramai lagi yang tidak menyokong keputusan MahkamahbTinggi itu tidak menghadirkan diri kerana mereka menunggu perkara ini di bawa ke Mahkamah Persekutuan di mana ia merupakan keputusan Mahkamah yang muktamad sebagaimana kes Lina Joy dahulu. Wallahualam.

Anonymous said...

GAP,

Bila Barat Perbodohkan Timur Dalam Isu Ketuhanan: Ada Jugak Yg Bodoh

Pembodohan yang dilakukan oleh Pak Penjajah boleh dianlogikan seperti penjenamaan makanan mayonnaise untuk kegunaan mereka tetapi nama lain digunakan untuk orang Timur.

Di serata Eropah, Mayonnaise (nama yang cantik dan gah untuk Penjajah sahaja) adalah sejenis makanan peram diperbuat dari telur, minyak dsbnya. Kalau lain dari itu, ia bukanlah mayonnaise namanya.

Apabila Pak Penjajah berkunjung ke Timur, mereka nak tunjukkan kebanggan mereka iaitu myonnaise kepada orang tempatan tetapi entah apa sebabnya mereka tidak pula mahukan orang tempatan gunakan nama myonnaise kerana ia khusus untuk Penjajah.

Cari punya cari maka terjumpalah Pak Paderi tadi akan satu jenis makanan Timur yang amat digemari iaitu sebagaimana myonnaise di gemari oleh Pak Penjajah tadi, yg dikenali sebagai tempe'.

Lalunya Pak Penjajah memberi tahu orang Timur bahawa mereka juga ada tempe'' yang lebih baik kononnya, walhal apa yang dibawa itu adalah myonnaise tetapi bukan tempe'yang sebenar-benar tempe'.

Sejak itu adalah segelintir orang Timur yang cuba makan tempe'' yang dibawa oleh Pak Penjajah tadi walhal ia adalah myonnaise, lalu adalah sorang dua yang terpikat tetapi majoriti orang Timur menolak tempe'' Pak Penjajah kerana myonnaise adalah bukan tempe'.

Masa berlalu, Pak Penjajah di abad millenium masih hendak perluaskan pasaran myonnaise tetapi masih mahu mengekalkan jenama tempe''. Alasan yang digunakan Pak Penjajah untuk menjustifikasikan penggunaan perkataan tempe'' tetapi bukan myonnaise ialah kerana tempe'' (mayonnaise) telah lama digunapakai di Indonesia dan dalam kalangan Koptik di Mesir.

Menurut Pak Penjajah, kalau Koptik Mesir dan Pak Musdor dari Seberang boleh terima myonnaise sebagai tempe'', kenapa pulak penduduk majoriti Tanah Melayu tidak boleh?

Sebenarnya betul jugak alasan dan justifikasi Pak Penjajah tetapi apa yang Pak Penjajah tidak perasan ialah tidak semua orang Timur sebodoh mereka. Maksudnya, kesilapan Pak Penjajah dalam menjenamakan semula myonnaise kepada tempe'' di Indon dan di Egypti, tidaklah otomatik melayakkan kesalahan itu di kembangkan di lain-lain negara termasuk di Tanah Melayu.

Pak Penjajah boleh pergunakan sistem perundangan condong ke Barat dan asalnyapun dari Barat untuk menutup kesilapan sendiri dan dalam masa sama terus menegakkan benang yang basah demi mengembangkan pasaran myonnaise tetapi bagi mereka yang celik dan lebih bijak dari Pak Penjajah ini, kita hanya mampu tersenyum sinis kenana kita tahu myonaisse adalah myonnaise sedangkan tempe' adalah tempe' dan bukan tempe''(myonnaise).

SINIKAL

Anonymous said...

aku belek blog2 PR tadi..tak ada pulak aku jumpa cerita pasal 'khalimah Allah' di mahkamah hari ini dan tak ada pasal wan ji pun..blog2 mereka tak boleh nak komen mcm blog GAP ini...

itulah pasal ramai yg buat tak tahu kalau tak menguntungkan mereka..tak menguntungkan undi PR..

sekarang move mereka utk undi..berlakon 'alim' utk undi..berlakon jadi hero untuk undi..kalau boleh jual agama..utk undi..kalau jual bangsa utk undi..tolak sultan utk undi..

sekarang mereka tak sokong khalimah Allah demi menjaga undi PR...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Selepas PRU12 : 29 kerusi DAP, PKR hanya 25 kerusi, PAS ada 23 kerusi. 38 orang ahli parlimen pembangkang adalah bukan Islam, 39 adalah Islam. Selepas PRU13 : DAP menang 38 kerusi dan mendominasi pembangkang. Daripada 89 kerusi pembangkang, 37 Islam dan 52 adalah bukan Islam. Kesimpulannya, menyokong pembangkang melemahkan kekuatan orang Islam dalam Parlimen.

ISLAM SEMAKIN LEMAH DIDALAM PR.. PATUT LA BLOGGER2 PR TAKUT.. KECUT TELUR BILA MELIBATKAN PERJUANGAN ISLAM VS KRISTIAN ...!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

salam,Allah punya nama tapi mahkamah yg tentukan?sapa yg g sana aku khuatir kalau dalam pandangan Allah bahawa kita dah akui mahkamah boleh tentukan 'nasib' Allah..yg duduk dalam mahkamah yg nak menetukan nanti ialah manusia biasa yg mana kalau dia x makan sehari badan boleh lemah dan otak boleh dungu..berlepas dirilah dari politik ciptaan kafir ni,ianya jalan memusnahkan semua temasuk yg amat2 penting iaitu aqidah..politik ini salah dari akarnya,sebabvkafir yg cipta..Allah la yg tentukan semua sekali,jalan dia dakwah pada tiap2 manusia,bila Allah tegak dgn benar dlm hati semua manusia,insyaAllah tegaklah hukum Allah start dari dalam rumah hingga dalam negara hingga luar negara,ianya x perlu kekuatan mahkamah untuk buat Allah kuat,Allah x pernah sekali2 bergantung pada sesuatu ape pun,semoga kita sama2 faham Allah itu siapa dan mahkamah itu siapa,apetah mahkamah yg lahir dari akal fikiran kafir..pas dan umno bersedara tapi politik ini jugaklah yg buat kamu bermusuh,Allah itu menguasai segala,tapi politik ini jugalah yg buat mahkamah berkuasa tentukan Allah,nauzubilah,semoga Allah lindungi kita semua insyaAllah..tak takutkah kita?jgn suka2 ikut2 ape yg org ramai buat terutama pentaksub2 politik ciptaan kafir ni..mereka meyakini kuasa boleh buat iman tegak,mereka meyakini kuasa boleh buat kehidupan lebih baik,ini berlawanan dgn tauhid,keyakinan mutlak terhadap Allah,mcm mana kita boleh tergamak tggu kat mahkamah,tggu mahkamah buat keputusan tentang Allah taala?..tauhid itu yg melahirkan khilafah,khilafah itu kurniaan atas ketauhidan yg berjaya..itu pun khilafah,bukan politik yg kafir cipta..maknanya bukan khilafah yg melahirkan tauhid,kalau khilafah yg melahirkan tauhid xkan 4khalifah je yg berjaya,patut sampai sekarang la berjaya..maknanya 4 khalifah yg berjaya tu sebab keberjayaan tauhid isi bumi dia la..kesian kena main dgn org2 politik ciptaan kafir yg dia sendiri x perasan dia dah kena main..semoga kita semua sekali termasuk lah pas atau umno di beri pengampunan dari Allah,insyaAllah..

mat13 said...

Terimakasih komen membina dari anon 2:19,tapi saya rasa kita kena hidup dibumi yang nyata pada masa ini mahkamah tulah yang akan menentukan dengan kuasa Allah dan keizinannya yang maha kuasa samada menang atau kalah adalah kehendaknya.Kita manusia ini hanya berdoa dan berusaha.Samalah macam peguam2 yang bertungkus lumus yang hendak mempertahankan kalimah Allah itu.Itu adalah usaha yang mana pada masa ini begitulah proses untuk mempertahankan kalimah ini.Kami yang datang bukan mengharapkan mahkamah yang menentukan tetapi kami memberikan sokongan kepada peguam2 dan badan2 yang bertungkus lumus mempertahankan kalimah Allah ini disamping berdoa kepada yang esa untuk dibukakan hati Tuan2 hakim sekaligus dengan paderi2 kristian tu supaya memnghormati kalimah Allah itu.Bukan mensyirikkan Allah dengan mahkamah.Ingatlah tuan keputusan telah buat oleh mahkamah tinggi yang membolehkan kalimah Allah digunakan dalam bible bahasa melayu .Adakah kita perlu berdiam diri tanpa usaha dari kita sendiri dgn menyalahkan proses yang telah di amalkan atau biarkan kalimah Allah berlalu pergi semata-mata untuk menukarkan proses itu.Saya mungkin salah tapi ini hanyalah pandangan ikhlas dari saya.

Anonymous said...

Ada dakwaan mengatakan gaji CEO TH Real Estate yang diuruskan oleh Azeez Rahim naik dari RM30ribu kepada RM70 sedangkan syarikat TH Real Estate tu zero revenue !!! Apa Azeez Rahim buat ni ?? Macam ni ka Pengerusi Tabung Hajai , patut wang yang dibazirkan tu boleh disalurkan pada tempat lain yang lebih memerlukan . Tolak Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji. http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/08/azeez-rahim-tak-layak-jadi-pengerusi_22.html

Anonymous said...

Mahkamah boleh buat keputusan,tapi jika x menyebelahi majoriti,aku sbg umat islam rasanya xboleh duduk diam dah..

Anonymous said...

Sedara/i,

Prasaan megah: "hanya akau saja boleh gunakan perkataan-perkataan tertentu, bukan saja melata dalam kalangan bukan Islam tetapi dalam kalangan mukmin juga kita dapati ada kelompok tertentu yang berasakan mereka saja berhak gunakan perkataan-perkataan seperti islam (Parti Isler), bai'ah, tahaluf siyasi, ularmaq, samdol dsbnya. Kemegahan yang berakar umbi ini kalau memuncak tentunya akan melonggarkan ikatan silaturrahim sesama umat.

Biarkan, Biarkan?

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah ...kito monang... kito monang ... kito monang...

Mahkamah Rayuan sebentar tadi membuat keputusan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan dan majlis agama Islam berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.

Anonymous said...

3:51,

TH BUKAN MACAM Kohilal yg menaikkan GAJI eksekutifnya dan akhirnya gulung tikar. TH jauh lebih profesional dari itu, kan kan?

Lagipun kalau mukmin tak diberikan kepercayaan pada siapa lagi? he he

Anonymous said...

1:41,

Mamat Blogger PR sume tuh dah terlalu terarah kepada agenda Dapig lalu tertinggalkan agenda asal mereka. biarkan, biarkan!

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah dan tahniah barisan peguam, Allah memberkati usaha kalian, terima kasih juga dariku....semoga keputusan yang sama juga di mahkamah tinggi nanti...Allahhuakbar

Anonymous said...

anon 4.38pm...blogger2 PR tarak klas.. ayat mcm budak2..spin sampai aku nak pecah perut..tapi yg herannya ada jugak mangkuk hayun yg percaya!!!

blogger2 ni mcm robot saja..mana ada berani hantam PR..kalau cium jubur ok la...kita nak komenpun tak dapat..cuba offer mcm GAP..mesti kena tembak hari2..lama2 jadi biol!!!

Anonymous said...

BILA PENGAWAI MELAYU MAKAN SUAP DARI CINA UMPAMA MAKAN TAIK BABI. LAIN KALI YANG MANA MANA MELAYU MAKAN RASUAH DARI CINA, INGAT TAHI BABI.

INGAT, MAKAN SUAP DARI TANGAN CINA IBARAT MAKAN TAHI BABI, SUDAH MURTAD.

Anonymous said...

5:33,

ingat suapan, ingat Bo Lai lai

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas berita baik ini. Dan TERIMAKASIH di atas KEBERANIAN Majlis agama Islam, KDN, PERKASA, JATI, peguam-peguam-peguam/hakim-hakim (TULEN) dsbnya yg. melawan pihak Gereja Katholik/Vatican.

Gereja/Vatican ini, disyaki sudah diambil alih si puak GANAS dan BIADAP dari Kristian Zionis DAPBIAWAK/PKR (dan sekutu mereka dr. rejim PAP-Barat-Israel), utk. MENJATUHKAN Islam/umatnya, kuasa-kuasa MUFTI/Jbtn-jbtn. agama Islam (terutamnya JAWI/JAKIM)/Mahkamah-mahkamah Shariah. Dan tujuan utama puak Kristian GANAS ini utk. MENJATUHKAN Islam sbg. AGAMA PERSEKUTUAN dan Malaysia, bumi PUSAKA kita ini, sbg. NEGARA ISLAM; jadi senang diJAJAH!

Skrg. kita dari seluruh umat Islam/Melayu, mesti tumpu pd. perjuangan seterusnya di peringkat akhir yg. penting pd. 10 Sept., lihat Lapuran Lansung Utusan Online -

Kalimah Allah: Mahkamah tolak rayuan Gereja Roman Katolik
Oleh KHAIRULANUAR YAHAYA

PUTRAJAYA 22 Ogos - Mahkamah Rayuan Putrajaya hari ini memutuskan untuk menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan majlis agama Islam dan pihak lain berhubung kebenaran menggunakan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald

Keputusan berkenaan diputuskan oleh tiga panel hakim yang diketuai Datuk Wira Abu Samah Nordin mula yang bersidang pada pukul 9.30 pagi dan berhenti rehad pada pukul 12.55 tengah hari kemudian bersambung semula 3.30 petang.

Dengan keputusan itu bermakna prosiding rayuan penuh dijangka akan diadakan pada 10 September 2013.......


Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Semoga Mahkamah Persekutuan turut menolak permohonan rayuan Gereja RK ini sekiranya mereka tidak berpuas hati dengan keputusan panel hakim Mahkamah Rayuan. Subhanallah. Allahuakbar!

Anonymous said...

Hey anon 3:51ptg, lu apasal asyik kutuk Datuk Azeez aahhh....?! Baik lu pergi BERAMBUS! Cina DAPigs/PKR yg. disyaki DALANG DAJAL belakang MENAJA GENG KONGSI GELAP Cina/India yg asyik bunuh umat Islam/Melayu termasuk polis, lu tak pula hentam aahhh..! KURANG AJAQ lu!

Anonymous said...

Betapa perjuangan kita umat Islam Malaysia. Seterusnya semoga September nanti panel Hakim membatalkan keputusan Hakim Lau Bee Lan yang ternyata tidak adil kepada majoriti masyarakat Malaysia.

Mat13 said...

Alhamdullillahhhhhhh nak menangis aku dibuatnya....terharu dan sebak rasanya hati ini kerana Allah mendengar doa-doa kita semua...walaupun aku hanya sampai tengahari je berada kat mahkamah tu...Alhamdullillah......sesungguhnya Ya Allah kau mendengar dan makbulkan doa hamba-hamba mu ini.Dan keada rakan-rakan semua teruskan kita berdoa dan solat hajat kita dan yakin dengan janji-janji Allah akan mendengar dan menunaikan doa-doa kita semua jika hati kita benar-benar ikhlas dalam memperjuangkan agamanya.Insyaallah.....Alhamdullillahhhhhh.....Allahuakbar

Anonymous said...

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

Allahu Akbar!!

Menitis air mata ini.. Syukur Allah SWT mendengar doa2 kita semua.. dan menyelamatkan kita dr murka-Nya..

Sama2 kita bersatu untuk Agama Allah. Wpun kita saling tk kenal tapi wadah di sini mendekatkan kita atas nama Tali Allah SWT.

Aminn.. ya RObb.

Anonymous said...

Kalau Lim Guan Eng jadi Pengerusi TH baru dia org puas hati kot, TH bkn BAPAK Azeez punya la, jadi apa2 keputusan Azeez x bole buat tanpa persetujuan Ahli Lembaga Pengarah. Faham x?

Anonymous said...

Alhamdulillah...syukur Allah masih pelihara kesucian Islam di Tanah Melayu.

Kepada umat Islam yang turun beramai-ramai ke Putrajaya tadi tahniah den ucapkan..Semoga Allah merahmati kalian semua..

Maghrib tadi ade sorang cina bukit datang minta derma kat umah den..datang mase maghrib memang xhormat orang Melayu langsung..

Cakap beria-ria minta derma persatuan ntah ape..dia tanya "abang boleh tolong derma x?"den selamba jawab "tak boleh."terus cina kapir ni blah..

Dari den derma kat kapir ni baik den derma kat masjid..

Lupe nak ckp ngan die..den racis..


Anonymous said...

PEMBETULAN:

Skrg. kita dari seluruh umat Islam/Melayu, mesti tumpu pd. perjuangan seterusnya di peringkat seterus yg. penting pd. 10 Sept. di Mahkamah Rayuan , terhadap keputusan Mahkamah Tinggi dari hakim CINA, yang membenarkan akhbar mingguan Katolik, The Herald menggunakan kalimah Allah.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

salam memang Allah yg tentukan semua kat dunia ni,tapi jalan yg Allah mahu/isyaratkan ialah quran dan sunnah,bukan ikut citarasa kita..Allah yg buat berhala tapi Allah x suruh kita terima/beharap kat berhala,ini bukan sunnah kalau terima/berharap kat berhala..Allah la yg buat perkara hari ni berlaku iaitu mahkamah nak tentukan tentang 'nasib' diriNya,dan sekelompok manusia yg 'berniat' baik juga telah jadikan mahkamah sebagai sandaran/pergantungan untuk tentukan 'nasib' diriNya..tapi Adakah Allah mau kita terlibat berdiri depan mahkamah dan berharap supaya Allah buat mahkamah menangkan Allah?Allah x perlu mahkamah untuk menangkan diriNya,tiap saat Allah tggi dan menang,masalahnya ialah Allah x perlukan mahkamah,yg kita minta Allah buat mahkamah menyebelahi 'nasib' diriNya buat ape?Allah rendah ke sampai kita mintak Allah perlu buat mahkamah menyebelahi diriNya?kalau Allah memandang kamu telah menyandarkan diriNya pada mahkamah untuk buat diriNya tinggi sedangkan Allah x perlu mahkamah untuk ketinggianNya jgn kata tiada seorang pun dari sedara kamu tidak pernah menasihati kamu ye sedara..salam,tq atas perkongsian..

Anonymous said...

Salam makcik sambal belacan.

Aku perhatikan kau selalu buat posting kat blog2 pro kerajaan hampir setiap hari. Komen makcik pun panjang2. Adakala aku bypass aje komen makcik kerana terlalu 'TEKNIKAL'. Selain tu asyik ada pembetulan pulak macam kita baca surat khabar atau tonton tv.

Sementara masih bulan syawal lagi, aku mohon maaf zahir dan batin kalau makcik sambal belacan terasa kecik hati. Tapi ikhlas aku katakan aku kagum dengan semangat juang makcik sambal belacan.


Anonymous said...

Kepada Anon August 23, 2013 at 12:28 AM

Allah suruh kita solat, puasa dsb. Kalau kita lalai dan tak buat, bukan Allah rugi pun.

Kalau masjid tpt kita solat kena dirobohpun Allah tak rugi, yg rugi tetap kita kita semua juga.

Bagi kau lantaklah kalau nak buat apa pun. Tak gitu?

Anonymous said...

salam,bila masa pulak cerita pasal lalai solat dan runtuh masjid ni..bagi aku lntaklah org lain nak buat pape??ko kenal aku ke hehe?
habis tu yg aku pesan2kan kat sedara2 kita yg mentaksubi jalan politik ciptaan kafir ni dgn niat nak tnggikan iman/aqidah/agama/kebenaran tu wat apenya?jalan ni hanya menipu kita je,jalan ni lah yg buat tali silaturahim sesama kita bersaudara putus musnah dan jalan ni jugalah yg wat mahkamah boleh tentukan Allah Taala,apa lg yg ko ada bro?dan kamu pula pergi berhimpun tggu keputusan mahkamah untuk Allah Taala..Allah taala itu diputuskan oleh mahkamah?x kiralah kamu kate nak sokong sesape yg nak berhujah kat dalam tu,tapi Allah kamu diputuskan oleh mahkamah tau..
lg 1,ko x tau beza syirik dgn maksiat ke bro???memanglah maksiat pun jgn sekali2 buat,tapi tetap ada bezanya tau..
kalo bini ko degil x basuh pinggan,basuh baju,mop lantai,tetap x sama dgn kalo dia menduakan ko dgn jantan lain atas katil ko sendiri kan bro hehe..?kalo dia menduakan ko mau ko tembak kepala dia kan bro?kalo ko x setuju xpe bro..kalau jadi pape berani buat jgn x berani tanggung,dosa syirik itu tidak boleh terampun..sama2 la kita doa untuk sama2 ye insyaAllah..salam..

Anonymous said...

Anon 12:37am, Makcik boleh terima teguran asalkan membina!

Kalau ada yg. tak baca komen Makcik, itu hak dia! tapi Makcik tulis ikut pandangan Makcik - lagipun di zaman kuat fitnah SONSANG oleh puak ganas dari DAPigs/PKR, termasuk loyar-loyar SAMPAH mereka yg. fikir mereka saja "bijak-pandai", jadi Makcik kenalah 'teknikal' sikit. Lagipun, Makcik juga sering mahu membuktikan isu global dgn. tempatan memang berkaitan, jadi terpaksa tunjuk rujukan.

Tapi, kalau geng SAMSENG DAPigs/PKR meluat nak baca Makcik punya pandangan, dan mahu TUTUP MULUT Makcik, mereka boleh BERAMBUS!

Makcik Sambal Belacan.



Anonymous said...

Saya sokong Makcik Belacan. Tulisannya byk beri impact dr tulisan2 entah mamat mabuk ketom mana. Kesilapan teknikal biasalah itu tanda Makcik Belacan seorang yg bertanggungjawab dan Melayu yg progresif dr segi maklumat.

Teruskan Makcik Belacan, jgn risau dgn sekor dua yang tak puas hati.. biasalah Melayu kn kaya dgn DNA PhD- Penyakit hasad Dengki..

Kasi lanyak betul2 pencacai dan jentera DAPiggy dan PASngok serta PKRgay!!

Anonymous said...

Bahasa menunjukan bangsa lah
ngok......ada bahasa ke!...pi mampus,
pi berambus,lahanat hinggakan sanggup
menDAJJALkan hamba "ALLAH"...yang mana keislamannya mungkin lebe beristiqamah lagi ma'sum daripada manusia bernafsukan HARMARAH bertahta
dihati yang tak pernah dicuci berseh
melainkan cintakan HABBU dunia setiap ketika tampa beramal berilmukan DZIKIRLULLAH........
kau ingat dosa sesama manusia berampun ke ?..........
nak maki hamum pun biarlah bersopan......kan bangsa melayu penuh berperibahasa.......jangan bernafsukan SYAITAN nak mati kelak tak dapat mengucap......oleh itu bawalah mengucap sebanyak yang mampu semuga mendapat manufa'at kemahkam nafsu lebe bagus....... sementara didunia maseh bernyawa..
lidah tak bertulang tak terbatas kata kata.....mulut sendiri buat la apa saja....tak siapa melarang.......