Friday, August 2, 2013

DAH TIBA MASANYA BANGSA MELAYU ..TERBALIKKAN FAKTA INI.


masanya dah tiba untuk kita....

12 comments:

Anonymous said...

Kita mesti buktikan kepada golongan yang bongkak dan sombong ini dan perlu mengenalkan pada mereka erti bersyukur dan berterima kasih.

PROGRAM UTAMA DI HARI RAYA:

EDARKAN SENARAI BARANG BUATAN ISLAM DAN BUMIPUTERA KPD SEMUA SANAK-SAUDARA, KAWAN-KAWAN DAN TERTAMU-TETAMU. Sambil makan ketupat cerita pasal KEMPEN SOKONG EKONOMI ISLAM DAN BUMIPUTERA ni.....

FLYERS dan SENARAI BARANG boleh didapati dan download di:-

bbcdrasmi.blogspot.com

Duit fotostat NIAT di hati SEDEKAHKAN utk UMAT ISLAM MENCARI YG HALAL.

TERIMA KASIH BRO GAP.
Selamat hari raya, maaf zahir dan batin kpd semua saudara Islam.

Anonymous said...

Kat Parit Buntar Perak, sekarang ni cina tersenyum riang, apa tidaknya berpusu-pusu melayu dari ceruk kampung serbu pekan untuk membeli keperluan raya, tak menang tangan dibuatnya.

Anonymous said...

BODOH PUNYA CINA!!!

Satu kedai tayar terbesar di Kluang ,Johor (new hock gee hin tyre) aku pernah berbual dengan bos dia, dan dengan bangga dia kata 80% pelanggan adalah MELAYU !!!

Satu kedai kain terbesar di kluang (Nian Yuan) ada dua cawangan dan bosnya pakai pelbagai kereta mewah dan 90% dalam kedai adalah kain dan fesyen MELAYU!!

AKU MERAYU KEPADA MANA2 KEDAI TAYAR MELAYU !! BUKA CAWANGAN DI KLUANG,JOHOR SEGERA!!! KLUANG ADALAH DAERAH DITENGAH-TENGAH JOHOR..MELAYU MERSING, BATU PAHAT, BANDAR TENGGARA dll aku cari.

AKU MERAYU PEMILIK KEDAI KAIN TERBESAR ISLAM (JACKEL) dll, buka C
cawangan di Kluang,Johor!!! AKU PASTI SEBARIS KEDAI KAIN CINA BELAKANG THE STORE LAMA AKAN TUTUP..nIAN yUAN JUGA AKAN BUNGKUS!!

gen2felda

Anonymous said...

sokong gen2felda 100%! inilah masanya kita bertindak! kesedaran umat melayu islam kian membara..kian bergelora!!

Anonymous said...

INIKALILAH CINABENG

Anonymous said...

Kalau ada orang melayu yang tinggal di Taman Saujana, Kluang Johor baca blog ni....kita stop lah beli barangan kat kedai runcit cinabeng yang ada di taman tu. 3 kedai runcit cinabeng lawan satu kedai runcit melayu. beri sokongan pada kedai runcit melayu tu. barangan yang ada tak banyak beza dengan kedai2 cinabeng yang ada tu tapi masih ada melayu kat taman tu yg masih masuk dan berbelanja di kedai cinabeng2 sial tu. Padahal majoriti penduduk taman saujana kluang tu Melayu. UBAH lah !!!.

Anonymous said...

baru balik shopping di speedmart sbb tak ada pilihan lain yg dekat. nak beli minyak saji. eh dia boleh sorok duduk belakang minyak cap cinabeng. depa dah rasa bahang boikot melayu agaknya. ada satu lg kedai runcit cinabeng kat sekitarnya tak tambah stok minyak saji n aliff sbb nak habiskan minyak cap cinabeng di rak tu dulu.

Anonymous said...

Sbb kat parit buntar melayu pas ramai sangat.. kemengan pas di parit buntar dari undi org cina.. melayu pas parit buntar tak cerdik mana pun..

Anonymous said...

67% pembeli/pengguna yg tentukan sape yg diorang nak kayakan..cari jalan untuk sedarkan seramai mungkin melayu..jika itu terjadi dlm masa singkat ekonomi Muslim akan meningkat mendadak..

jangan putus asa..teruskan usaha..InsyaAllah..niat baik ada jalannya..anda mampu mengubahnya..

'MUSLIM BERJAYA DALAM EKONOMI, ISLAM TERBELA'..

Anonymous said...

Betul tu..org felda dan kg takda pilihan kat kluang tu, mana2 org melayu yg ada modal bukak lh kedai kat kluang ni..bengkel kereta, kedai tayar dan kedai kain memang keperluan mendesak kat kluang ni..masuk jackel,maidin dan bengkel melayu memang boleh cpt kaya sbb pembeli majoriti mmg melayu..



Orang kulai menantu bandar tenggara..

Anonymous said...

BAWAK KELUARGA TGK WAYANG TANDA PUTERA!! 29 OGOS INI...KEMBALIKAN ROH MELAYU DALAM DIRI KITA SEMUA INSYAALLAH!!

Anonymous said...

KITA BUKAN BENCI CINA TAPI KITA MAHU KEKUATAN KITA DIKEMBALIKAN...BERSATULAH MELAYU!!! AYUH TUKAR TUKAR TUKAR!!!