Friday, August 23, 2013

GAP DESAK DIHARAMKAN SYARIKAT CINABENG GUNA NAMA/LOGO ISLAM/MELAYU DALAM PRODUK MEREKA.


mohon pemakan belacan seluruh malaysia,kerajaan,majlis agama islam ,NGO islam, NGO melayu pergiatkan usaha.

untuk mengharamkan syarikat cinabeng daripada 'MENGGUNAKAN NAMA/LOGO DAN LAMBANG MELAYU/ISLAM' DALAM KESEMUA PRODUK MEREKA.

tujuannya supaya pengguna islam tidak dikelirukan produk yang milik islam dan bukan islam.

dengan pengharaman ini akan memudahkan pengguna islam memilih barang tanpa berasa was-was dan tertipu lagi..

contoh syarikat cinabeng di bawah telah melabelkan produk pau nya dengan nama 'PAU AHMAD'.

umum dan secara spontan sekiranya produk ini dijual di pasaran, sekali imbas pengguna islam akan berasa yakin ini keluaran melayu sedangkan pada hakikatnya tidak.

syarikat ini sepatutnya menggunakan nama PAU LIM dan bukannya PAU AHMAD.

contoh produk cinabeng yang menggunakan NAMA/LOGO  ISLAM/MELAYU yang telah mengelirukan pembeli islam seperti di bawah...

PENGASINGAN INI PERLU DIPERSETUJUI DAN DILULUSKAN DALAM PERUNTUKAN UNDANG-UNDANG..!

selama ini cinabeng cukup mempertahankan hak cinabengnya dalam isu yang berkaitan dengan ras.

dong zhong tidak mahu SJKC di kebangsaan kan.

cinabeng tidak suka berkongsi dengan bangsa lain jika ianya melibatkan keuntungan.

sifat kemut,kedekut,tamak adalah gambaran sebenar masyarakat cinabeng.

jika mereka terlalu ultra, mengapa tidak bangsa melayu ?

ini masanya kita ajar cinabeng MENGENAI HAK DAN KEPUNYAAN MELAYU DAN ISLAM.

lu cinabeng sepatutnya tidak dibenarkan sama sekali untuk menggunakan apa juga lambang/nama/logo melayu dan islam dalam cubaan kamu untuk meraih keuntungan.

kes semalam membawa erti yang besar kepada umat islam ( selain pas).

kalimah ALLAH tidak dibenarkan sama sekali untuk gereja gunakan .

ini kemenangan pertama yang baik untuk umat islam.

isunya mengenai HAK EKSKLUSIF.


mengapa kita tidak kuat kuasakan undang-undang untuk hak eksklusifkan kesemua nama/logo islam dan melayu daripada digunakan oleh bangsa lain ?

HAK EKSKLUSIF DALAM JENAMA PERNIAGAAN PERLU DISEGERAKAN.

cinabeng dilarang sama sekali mengguna pakai milik islam/melayu dalam produk mereka.

sila cari nama lain..

bangsa melayu wajib bersatu untuk meruntuhkan ekonomi cinabeng kafir ini yang semakin galak untuk menghancurkan institusi islam/melayu di tanah melayu.

ini adalah jihad !

jangan diberikan barang seposen duit bangsa melayu ke tangan cinabeng.


dengan cara ini ( hak eksklusif perniagaan ) maka pengaliran wang bangsa melayu ke tangan peniaga cinabeng dapat diminimakan dengan lebih proaktif lagi !








92 comments:

Anonymous said...

Kempen yg. bagus dan benar GAP! NGO Islam/Melayu kena buat REPOT POLIS dan kpd. JAWI, kerana ini PENIPUAN ke atas umat Islam. Bayangkanlah juga, umat Islam dr. warga asing yg. tak fasih bahasa Melayu mahupun bahasa Inggeris contohnya pekerja Bangladesh miskin, tentu mereka juga akan fikir ini produk Islam/halal!

Saya juga syak ini bukan hanya utk. dpt. keuntungan buat si Bukan Islam TAMAK HALOBA, tetapi juga perancangan halus dan jahat oleh MUSUH Islam/Melayu utk. manjatuhkan keimanan umat Islam/melayu. Kerana bila kita makan/minum makanan haram, tentulah zahir kita pun sudah tak suci, maka akidak kita pun senang terpesong.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...


PEMBETULAN:

Kerana bila kita makan/minum makanan haram, tentulah zahir kita pun sudah tak suci, maka AKIDAH kita pun senang terpesong.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Kita bangkit daripada didodoikan oleh cinabeng yang menikam kita dari belakang.

PRU13 telah menyedarkan kita bahawa kesyumulan sikap Melayu yang rela bertolak ansur (ditolak dan benansur kita ke belakang. Akhirnya yang duduk di bandar pun terpaksa masuk ke hutan kerana BERANSUR kerana ditolak). Itu yang cinabeng mahu. Sejak 13 Mei 1969 lagi dia orang dah cakap supaya Melayu balik kampung masuk hutan. Kepada DAP, Polis-polis ni semua cibai saja tertulis di dalam kamus mereka.

PRU13 dengan jelas menunjukkan bahawa 93% cinabeng sokong supaya BN (dibaca: UMNO milik Melayu dan Bumiputra) ditumbangkan. Terima kasih DAP, PKR dan PAS kerana telah memberikan kesedaran kepada Melayu. Ini bukan rasis tetapi mempertahankan hak Melayu kita. Kalau dongzong boleh tolak persetujuan mengenai polisi pelajaran kebangsaan yang nyata mereka menyokong pada mulanya, kita hanya mempertahankan apa yang sepatutnya milik kita.

InsyaAllah istiqamah kita ini dimaqbulkan Allah. Amiin.

Anonymous said...

Kiki kempen bodoh tnya pemimpin umno dgn siapa mereka minum ptg.tokey melayu mana bg duit utk. Umno rasuahkan pengundi jng jadi rakyat bodoh d tipu pemimpin sendiri

Anonymous said...

Dalam diam semua benda telah dirompak oleh cinabeng. Kita masih belum terlambat....segerakan usaha ini.

Seorang kawan dari Padang, Indonesia kata, di tempat mereka business cinabeng memang tak diizinkan membesar. Setakat kecil kecilan dibenarkan. Jika ada yg degil akan dihalau keluar. Pekara ni dah jadi amalan dari dulu. Di Malaysia pula sudah terbalik.

Anonymous said...

Cina celaka tak suka bahasa melayu sekolah kebangsaan dan semua yang berkaitan dengan melayu.Tapi bab nak cari untung cara mengelirukan pembelian orang melayu tanpa segan silu menggunakan tulisan jawi dan jenama berbau melayu dan islam.Teh masjid dan bilal...siapa sangka product kafirun?

Anonymous said...

ada juga anjing2 DAP spt anon7.30 yg melalak diblog GAP, pikir guna kupiah cakap pakai janggut. BOdoh tak boleh diajar tapi nak kurang ajar sebab bontot dah kena sumbat.

Anonymous said...

Harap admin bersuara sedikit. Kerajaan sekarang semacam ingin mewujudkan etnik baru di Malaysia pada masa akan datang. Tidak cukup dengan lebih kurang 500 ribu yang sedia ada 1.4 juta lagi warga Bangladesh akan dibawa masuk. Masih tak sedar lagi siapa yang suka sangat menggaji rakyat Bangla ini di sini. Cuba lihat siapa jadi menjadi bos sekarang kat Petaling Street dan Low Yat. Siapa tenaga kerja utama industri PKS kaumyang satu ini. Siapa yang jaga kedai serbaneka 24jam yang tumbuh bagai cendawan di bandar-bandar. Kerajaan kita mudah tunduk kepada desakan majikan yang majoritinya kaum yang satu ini tanpa sedar bahawa pekerja Bangladesh ini boleh menjatuhkan BN pada PRU-14 nanti. Tidak percaya? Masih ingat lagi beberapa bulan sebelum PRU-13, begitu banyak gambar pekerja Bangladesh berlegar di laman sosial. Siap ada video lagi di Youtube menunjukkan kerajaan bagi IC kepada pekerja Bangladesh. Video itu adalah lakonan dan bukannya rakaman curi yang menunjukkan ia adalah dirancang untuk tujuan tertentu. Menjelang hari pengundian pula, makin banyak gambar mat Bangla memakai baju BN. Gambar-gambar ini juga diambil secara dekat seolah-olah telah mempunyai maksud tertentu untuk memburukkan kerajaan. Hasilnya undi BN di kawasan bandar banyak yang hilang dan tidak mustahil akan mempengaruhi pengundi luar bandar pada PRU-14 nanti jika diambilkira perkembangan dunia teknologi ICT masa kini. Disebabkan mudah tunduk kepada majikan dan ejen pembekal, kerajaan membawa masuk pekerja Bangladesh sesuka hati. Siapa akan jadi 'tuan' nanti jika anak-anak muda Melayu dbiarkan hanyut dengan arak, dadah dan bermacam masalah sosial lain dan orang Bangladesh pula menjadi tulang utama pembangunan negara......jangan pula pada masa itu orang Melayu baru nak memekik 'Apa lagi Bangla Mahu'....Selamat Hari Merdeka

Servant of God said...

Cayalah GAP! Teruskan usaha bro!

Aku tak sudah2 aku cakap kat bini aku, mana produk bumiputra, mana cinabeng punya, sampai dia lak dah pandai cari sendiri. Benda2 yang aku lupa nak cakap kat dia, pun dia dah tau. Alhamdulillah...

Inilah perjuangan kita.

Anonymous said...

aku 1000% setuju dan menyokong ABC..tapi bila sampai di kedai/pasaraya untuk membeli barang kita jadi keliru..tak dapat bezakan keluaran ahbeng atau Melayu sebab nama islamik dan melayu digunakan...banyak kali terkena dan tertipu...

Good job brader..teruskan usaha anda demi agama dan bangsa!

Azahari Rahman said...

setuju dgn cadangan...namun pihak berkenaan nk amik tahu ke berkenaan hal nih.

Anonymous said...

Jadikan ia satu "kenyataan"kami sekeluarga menyokong usul n usaha ini...teruskan hingga ada yg mendengar...

Anonymous said...

kepada Anon 8.52....

Untuk makluman anda, sehari sebelum PRU 13, rumah kedai yang kami sewa dari cinabeng yang digunakan sebagai surau dan 99% kariahnya pekerja Bangladesh telah buat solat hajat dan berdoa supaya kerajaan BN menang dan terus memerintah Malaysia....

Ingatlah, rata-rata rakyat mereka adalah miskin....tak banyak manapun hasil bumi tanah melayu yang dibawa balik....cuba fikirkan siapa sebenar yang cuba merampas segala harta kekayaan tanah melayu...sehingga tanah kubur bangsa cinabeng ni pun besar2...

Anonymous said...

sokong cadangan ini..pihak berkuasa agama islam negeri2 sewajarnya bertindak & bekerjasama dgn ssm bg mengatasi masalah penipuan produk makanan menggunakan identiti islam oleh bukan islam yang dilihat berleluasa sekarang ini...mereka menggunakan identiti islam utk mengaut keuntungan tanpa disedari umat islam di negara ini..bacullah umat islam jika tidak berani bertindak..pastikan kita makan dari sumber halal utk mendapat keberkatan..

Anonymous said...

Yaaaa setuju dengan GAP......kita mahu pihak berwajib tidak sewenang2nya membenarkan cina dap ni guna pakai nama2 atau logo berunsur islamik.....sebab ini menyebabkan kekeliruan dan ketakpaan orang2 melayu........

Anonymous said...

Setuju kempenkan secara besar besaran penipuan cinabeng selama ini supaya umat islam beli dan makan produk cinabeng.

Anonymous said...

Yang pasti Dapig (anti-tulisan jawi) seperti mangkuk ayun THERESA tidak akan MAKAN pau yang tertera tulisan jawi meskipun pau ini dijenamakan semula sebagai تيريزا الحقيبة

FIKIR-FIKIRKAN

Anonymous said...

Tidak ada suatu kempen ataupun tindakan pun yang lebih berkesan untuk runtuhkan empayar perniagaan kaum cina dalam negara ini melainkan dengan perlaksanaan kempen Boikot Barangan Cinabeng sampai khiamat. Dan hasilnya, ekonomi melayu akan berkembang dan bertambah mantap dalam negara ini. SOKONG HANYA PRODUK MELAYU SELAMANYA !

salim hasan said...

Dan logo halal juga WAAAAJIB!!! DIBERIKAN KEPADA PRODUK DAN SYARIKAT MUSLIM SAHAJA

Anonymous said...

Rakan-rakan saya TAK PERNAH BELI dan juga memberi tahu rakan-rakan yang lain agar tidak melakukannya kerana ia adalah produk yg tidak tulen dan mengelirukan pengguna.

Tidak salah jadi pengguna mutlak tetapi biarlah celik dan bijak. PPIM mungkin dapat memaikan peranan lebih dalam aspek kecelikan dan kebijaksanaan pengguna.

Anonymous said...


Wah, tak sangka beras Jati dan Bernas keluaran orang Cina juga.

Mi Maggi, Cintan, IndoMee, Sedap pun keluaran syarikat Cina atau majoriti pemilik syer Cina.

Dutch Lady pon sama. Pengurus DL Malaysia semuanya Mat Salleh, Cina, dan Hindu. Melayu hanya dipilih menjadi direktor dan dia Malayu liberal dayus.

Tengok samada jenama ialah milik syarikat ibu Parmalat, Nestle, Fonterra, Fraser & Neve, Coca Cola Company, atau Tetra Pak. Pemilik syer, pengurus, direktur, jurutera, eksekutif tempatan biasanya Cina

Jangan lupa boikot semua jenis sayur. Kbnykn petani sayur iaalah jenis Cina dr Cameron, Perak, Pahang. Biarkan kita sembilit tak berak 1 minggu dari bagi wang kita kpd petani sayur cina!

Anonymous said...

Flyers kna edarkn dkt masjid2.
Kpd ketua kluarga & lelaki, nasihat didik isteri ank2 kakak ibu nenek bli brngan muslim bumiputra, korg kna tegas laa.
Imam2 dkt masjid kna igtkn makmum ttg pntngnye bli brngan muslim.
Kpd bloggers kempen dgn skala bsr kna truskn smpi kiamat...
Btw dlm PaU akn dtg jgn lupa boikot kl, nazri & kerismudin. Ksi depa ddk bwh diam2 smpi ble2... Ini kalilah!!!

Anonymous said...

pergilah mana-mana kedai yang jual pau ini dan perhatikan dan sahkan siapa yang membentuk 99% golongan yang memnelinya. kenapa?

jawapannya jelas iaitu NAMA itu sendiri... AHMAD. ini membuktikan produk mukmin sememangnya laris dipasaran asalkan diusahakan secara besar-besaran.

Anonymous said...

Anon 11.27,
janganle sampai sembelit tak makan sayur pulak...
Saya tengah siapkan petak2 untuk tanam sayur sendiri untuk dijual di kedai runcit kami....
Saya sarankan kita boleh tanam sayur secara kecil2an di sekitar kawasan rumah (yang ada kawasan le)...ala ala edible garden gitu...
selain kita pasti kehalalannya, juga menjimatkan duit dapur, juga sebagai bekalan sekiranya tiba2 berlaku darurat (mana tau)...
Macammana pun saya setuju sejuta persen cadangan GAP yang mantop ni..

Anonymous said...

Senang jer nak bezakan cinabeng & islm punya product. Suruh pejabat zakat keluarkan sticker utk syarikat yg keluarkan zakat. Gerenti syarikat yg keluarkan zakat adalah syarikat Islam

Anonymous said...

Kesian orang-orang kampung, bila lihat logo masjid nama melayu pd produk, dgn tersenyum mereka membelinya konon-kononya itu produk melayu islam, rupanya cinabeng punya kompeni, nasihat saya janganlah kita membantu orang yg pd akhirnya bakal memusnahkan kita.

Anonymous said...

sokongan infiniti! tahniah GAP! artikel2 sebegini perlu dipergiatkan lagi oleh blogger2 sewaktu dgnnya!!

kita lemah bila kita lalai..kita tertidur bila tidak dikejutkan!!! melayu pula mudah sgt lupa!!!

13 mei ramai dah lupa!! ramai tak ambil pedoman!!

PRU 12 ramai dah tutup sejarah!! ramai lupa ambil pengajaran!!

PRU 13 ramai masih mamai!! ramai lupa nak tutup kelemahan!!!

melayu baru sudah sedar..tiada agenda yg lebih besar utk memartabatkan bangsa melayu islam di tanah melayu melainkan ekonomi!!

ekonomi!!! ekonomi !!! ekonomi !!!

tahniah!! kesedaran kita walaupun agak terlewat..namun kita wajib kejar kembali masa2 yg telah ditinggalkan!!

kekuatan kita dalam menyokong ekonomi umat melayu islam wajib digerak gempurkan keseluruh tanah melayu!!! tiada jln pintas.. semuanya perlukan pengorbanan..

jika flyer bbcd memudahkan kita utk berjihad..teruskan!!!

jika melalui share dan like di medan sosial kepada rakan2.. teruskan!!

jika melalui SMS.. teruskan.. masukkan link ke blogger2 GAP dan sealiran dgnnya dan bbcdrasmi serta seangkatan dgnnya!!

masa sedang berjalan..jihad pantas berkembang..halatuju kita sudah jelas..sekarang masanya kita gandakan kekuatan melalui semua cara..semua saluran!!!

tanpa simpati..tanpa belas kasihan!! tanamkan azam dan nekad yg satu!!

peka dgn berita!sekarang ini byk peniaga2 muslim telah mula dgn kaki kanan..perniagaan mula diperbesarkan dan produk2 baru mula dikeluarkan!!!

inikalilah kita ubah!!! kalau tidak bila lagi kita semua nak berubah????

Anonymous said...

Selain senarai di blog BBCD, boleh juga rujuk senarai nama syarikat bumi di http://www.teraju.gov.my/inisiatif/syarikat-bumiputera-berprestasi-tinggi/senarai-terbaru-syarikat-teras-mac-2013/ ni senarai syarikat bumi yang berdaftar dengan govt...Mydin ada, Suhan Movie pun ada...

Selamat berjuang...Hujung minggu ni nak operasi cetak senarai BBCD lagi nak edar kat masjid2 berhampiran...

Anonymous said...

INI KALILAH.
KITA BERJIHAD MAKMORKAN PENIAGA MUSLIM KITA TAK KIRA PARTI APA PUN..

UBAH.
CARA KITA BERBELANJA DAN CARA KITA BERFIKIR..

INSYAALAH KITA BOLIH..

Anonymous said...

Hey anon 8:52am, lu jgn nak MENYAMAQlah! Lu ini saya syaki red bean KURAP nak MENBGHASUT org. Melayu benci sesama umat Islam, pekerja Islam dari Bangladesh aaahh! Apasal lu tak hentam si PELACUR-PELACUR CINADOLL yg. dibawa masuk GENG KONGSI GELAP CINA?! Kalau lu tak suka mana-mana umat Islam, lu boleh BERAMBUS!

Anonymous said...

hey anon 7:30am, lu maki UMNO sebab lu benci sgt. Islam/Melayu aaahh?! Mulut lu memang mulut BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANGkah?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?!

Anak Bukit Jelutong said...

Salam.

Amat setuju dan sudah sampai masanya kita,pemakan belacan ini kena ambil tahu dan jaga tepi kain orang terutama yang tak senang melihat kita senang.

Kita perlu agresif dalam hal ini.

Aku suka mencadangkan pihak berkuasa yang meluluskan pendaftaran produk lebih ambil berat dan bukan dengan sewenang-wenang meluluskan permohonan.

KENALAH RASA MACAM ORANG ISLAM PATUT RASA.

Anonymous said...

Kena edarkan pada org kampung.....ramai yg taktahu lagi terutama makcik pakcik......kita org muda mmg sentiasa follow up kat blog.....mak aku sendiri pun tktahu tapi aku bagi flyers klu gi tesco mutiara damansara beli produk islam

Anonymous said...

Lagi satu, orang melayu dan semua islam di malaysia, korang kena beranak ramai2 supaya jumlah peratus bangsa kita di negara ini banyak, nabi pun suka umat nya ramai, bangsa cinabeng ni takut nak beranak ramai sebab, satu takut mampos masa beranak kedua takut tak mampu besarkan anak.

Otak geliga said...

dgr citer PAU AHMAD diambil sempena nama PEMANDU BOSS Cina Kafirun.

kesian AHMAD....ntah berapa syer dia dpt sbb si BOSS KAFIRUN guna nama dia utk kaut untung ribu2...brapa persen Ahmad dpt?

bab manipulasi utk keuntungan, bagi CINABENG pemakan babi ni mmg depa pakar.....masalahnya tuuuuu PM kita tu dia punya JILAT CINABENG menakutkan.....hah yg ni mcm mana kita nak sedarkan

apa2pun kita teruskan kempen BOIKOT BARANG CINABENG sampai bila2....insyaAllah berjaya....kita persetankan suara2 syaitan yg memperlekehkan kempen boikot ni....kita boikot CINABENG sampai bankrap!!

Anonymous said...

Jangan lupa kibar bendera Malaysia yang kita cinta ye....

Sedeh tengok sambutan bulan kemerdekaan tahun ni, macam negara ni dah tukar pemerintahnya pulak, jarang-jarang nampak Jalur Gemilang dikibarkan.

Esok nak gi Tesco beli Jalur Gemilang banyak2 nak kibar di pagar rumah.

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Tanah Melayu

Anonymous said...

Hey anon 8:52am, lu mahu MENGHASUT orang Melayu benci pekerja Bangladesh miskin sebab kebanyakan Islam!

Tapi lu TAK pula hentam rejim Cina PAP S’pura (geng kuat si Cina DAPigs/PKR), yg. telah beri kerakyatan kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari bukan Islam Cina, dan Kristian/Yahudi untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu Singapura; iaitu polisi DAJAL yang ditiru dari PENAJAnya, Yahudi Zionis Israel, yang ambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis, untuk MENGECILKAN jumlah dan MENINDAS umat Islam Bumiputera Palestin!

KURANG AJAQ lu!

Makcik Sambal Belacan

Anonymous said...

Kepada mak cik sambal belacan dan anon 2.24, sedikit sebanyak betul juga apa yang anon 8.52 sebut tu...jgn sempitkan pemikiran anda.
kita dah cukup susah sebab penjajah dah bawa masuk orang Cina dan India dulu. Jadi kita tentu tak nak anak cucu kita merasa susah sebab ramai benar warga asing baru jadi rakyat malaysia. memang benar bangla itu islam. cina pun ada islam dan india pun ada yang muslim kerana islam agama universal. ramai bangla yang ditangkap kerana kes maksiat dengan perempuan melayu itu islam macam mana?

Anonymous said...

sokong GAP 100%! kita londehkan penipuan dan penyamaran cinabeng satu persatu!

Anonymous said...

ADA BERAS KAT GUNINYA LAMBANG BERNAS
BERLORI LORI MASUK KILANG CINA KAT JALAN GOMBAK LEPAS TU REPACK DAN KELUAR
LAH BERMACAM MACAM JENAMA...TU MCM
MANE PULAK KES NYE?

Anonymous said...

Anon 4.28, aku bukan nak membela warga Bangladesh yang cari makan kat sini, cuma kalau ko pernah tengok macam mana diaorang ni kena maki hamun macam anjing dengan majikan cinabeng dan juga kalau ko pernah tengok sendiri macammana keadaan rakyat bangladesh (takyah pergi kat kampung, tengok kat ibunegaranya Dhaka dah cukup) merata-rata peminta sedekah, ramai yang tidur beratapkan langit dan bertilamkan bumi di padang-padang, ditepi2 jalan, ko mesti berpendapat seperti aku...

Tentang kes maksiat tu, melayu tak buat maksiat kerrr....

oklah aku taknak bertelagah pasal ni....cuma aku tak kesah berkongsi rezeki dengan umat islam dari mana-mana negara miskin yang mencari rezeki kat sini...

Anonymous said...

Lucu lagi melucukan.

Nama produk AHMAD tetapi ditambah logo halal.

Apakah selama ini ada produk AHMAD yg tidak halal?

Apakah nanti kalau ada produk kicap AHMAD dan pengusahanya adalah mukmin tulen, tetapi tidak diletakkan tanda halal makanya ia adalah tidak halal?

Nampak tak kebengapan dan kebengapan itu berlaku susulan jenama yang mengelirukan.

Nak salahkan siapa?

Anonymous said...

4:28,

Kenapa nak bangkitkan isu moral PATI pulak nih? apakah Mamat lokal yang pi kat negara asing tu tak ada yang berkhalwat dengan Minah kat negara asing ker? adillah sikit bro.

Anonymous said...

Daripada korang ambik tahu pasal bangla kan lebih baik korang ambik pot pasal kesemua PATI.

Petunjuk yang perlu anda fikir-fikirkan ialah kenapa peratusan populasi Dapig dan Hindgraf terusan menaik wal hal kadar kelahiran adalah menurun?

Ramli Syarif said...

Sebab ditulis HALAL pada Ahmad maka kita tau itu bukan keluaran mukmin.

Adeek Maneez said...

Ya la bangla tu islam saudara kita..kita tak buat zalim pada depa..tapi kita tak buleh nak layan depa tu macam warganegara malaysia satni naik kepala..

Anonymous said...

anon 4.47pm..kalau ibu kita buat karipap ke atau kek ke..kena ada tanda halal jugak ke? atau pergi kenduri kahwin..tanya katering melayu islam tu halal ke tidak ni??

Anonymous said...

SYABAS satu cadangan yang amat baik

Anonymous said...

aku pun sokong...org melayu dah lama makan hasil air tangan org cina...sbb tulah asyik berperang je sesama islam sbbnya makanan dan minuman yg masuk kedalam perut telah menjadi racun dihati org islam...yg lebih beracun lagi bila org islam menjadi pak turut dan dalang kepada bangsa tersebut untuk hancurkan ekonomi dan aqidah org Islam

hangkedee said...

Cakap banyak guna TV 3 suku masih hebat mempromosi Ali Cafe dll.Memboikot apa jadahnya.

Anonymous said...

X lama lagi ada kaum bamak = bangla campur melayu, amak = afrika campur melayu x masuk lg myanmar nepal dan lain2 kaum yg bakal masuk. Rasanya lepas ni geng2 chicano pulak. Colombia dah stat masuk sikit2.... Tgu dlm 50 thn lagi. Malaysia truly asia africa america latin... Kegemilangan empayar melaka bole disambung

Anonymous said...

Aku sokong sepenuhnya. Damn the dogs!

Anonymous said...

Tahniah gap......

Bob

Anonymous said...

SETUJU,EDARKAN LAGI FLYERS,BELUM MEMUNCAK LAGI KEMPEN BOIKOT NI!
PENTING KT MASJID2 DAN LAIN2 TEMPAT DI KAMPUNG2.
KESIAN PAKCIK KT KAMPUNG KONON NAK TOLONG MELAYU,MINUM LA KOPI JANTAN MODEL ORANG TUA MELAYU,RUPANYA KELUARAN BANGSA PENYEMBAH BERHALA PUNYA!

Anonymous said...

Pau Cina sedap kalau tak percaya tanya sama Abang Nuar yang suka pau Amoi

Anonymous said...

ahmoi dlm gambar pegang poster ini kalilah cun giler, sape dia?

Anonymous said...

Sampai bila nak boikot ni, saya dah tak tahan, nak makan jugak barang-barang jenama popular pasaran tak kisah lah owner dia siapa

Anonymous said...

Hey anon 4:28pm, lu yg. otak SEMPIT mcm. CACING MENGGELUPAR! Kalau lu Melayu, lu harus sedar sekrg. si Bukan Islam RASIS DAPigs/PKR tengah galak kempen ANTI-pekerja Islam Bangladesh; tapi tak pula bising pasal Chinadoll berlambak jadi PELACOR, atau yg. mana-mana pekerja Bukan Islam. Dan kalau lu Cina DAPBANGKAI; lu boleh BERAMBUS!


Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

i know what you mean, it's like your wife begging you to consummate but because you have period you need to boycott her...sampai bile man

Anonymous said...

Hey "adeek maneez", gua pikiaq lu ni PENYAMAQ si Red Bean KURAP! Yg. GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA, yg. kebanyakan rakyat M'si, yg. makin naik kepala, lu tak HENTAM aahhh! Bangang lu!

Anonymous said...

copulate lahhh bangang

Anonymous said...

Hey anon 9:58pm, lu ni si CINABANGKAI gila PORNO SEKS 2 ekoq tu aahhh?! Pi KANGKANG BABI!

Anonymous said...


PEMBETULAN:

Hey "adeek maneez", gua pikiaq lu ni PENYAMAQ si Red Bean KURAP! Yg. GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA, yg. kebanyakan rakyat M'sia, yg. makin naik kepala, lu tak HENTAM aahhh! Bangang lu!

Siak Kechik said...

Mereka meggunakan pendekatan 'kemelayuan & islamik' tidak lain hanyalah untuk memperdaya orang melayu sekaligus menguasai pasaran makanan/kosmetik masyarakat melayu/Islam. Pihak berkuasa sepatutnya menyekat penggunaan nama produk yg 'kemelayuan & islamik' oleb bukan melayu/bumiputra/islam kerana berniat jahat utk mengeliru & memperdaya golongan tertentu.
Pengiktirafan HALAL juga tidak sepatutnya diberi kpd sykt yg dikuasai oleh bukan Islam kerana mereka tidak tahu hukum-hakam islam & tidak bertanggungjawab diakhirat kelak.

Anonymous said...

Kompeni cina wajib bayar royalty kepada orang2 melayu jika guna nama melayu untuk lakukan produk mereka.

Alternatifnya ialah cina wajib lantik pengarah melayu yang diberi share lebih dari 30%.

Sekiranya engkar, produk mereka akan dilabel sebagai 'Tidak Halal'.

Anonymous said...

sokong artikel ini...sasaran kita utk boikot mudah..telah tahu siapa empunya bisnes terus boikot!! atas diri sendiri..tiada campur tangan sesiapa!!

iklan2 seribu kali seharipun tidak menggoyangkan nekad!! media arus perdana perlukan iklan utk keuntungan..kita biarkan..sapa yg untung???

sekarang kita hanya nak tahu siapa punya bisnes dgn pendedahan demi pendedahan....dan kuatkan kekuatan tentera anai2 ini..itu saja..

setiap syarikat yg langgan iklan2..kos akan diserap melalui keuntungan atau naikkan harga produk..biarkan..produk2 muslim biar wira2 blogger dan kita yg iklankan..

dua perkara yg penting ialah kenali produk muslim dan kuatkan tentera anai-anai...

2 perkara ini bersifat umum...jika bersifat tempatan ialah kenali premis2 dan produk2 muslim ditempat anda dan tambah melayu seperti kita ditempat anda!!

kita berada dilaluan lurus sekarang dan laluan semakin membesar.. kesedaran semakin memuncak..

pengembangan peniaga2 melayu islam dalam semua sektor bergantung kepada kekuatan sokongan kita!harapan menggunung diletakkan keatas bahu kita!!

kita adalah aset yg amat bernilai!!! kuasa beli kita telah dimanipulasikan dgn menggunakan iklan2 dan penyamaran nama2 melayu dan islamik...kali ini melayu baru takkan tertipu lagi..sudah2 lah kita asyik tertipu..berapa kali kita nak jatuh dilubang yg sama??

tiada titik noktah dalam jihad ini..jadikan ia satu gaya hidup baru umat melayu islam dibumi malaysia..kita baru nak mula...cinabeng dah lama dah...

tutup buku lama..buka buku baru..
inikalilah kita ubah!!

wayau said...

Saya setuju dengan desakan tersebut. Nak tahu, isu ini sebenarnya menyebelahi kita. Kita ada backing daripada undang-undang sebenarnya.

Secara ringkas, dipetik daripada blog Ridhuantee "Bacalah undang-undang setiap negeri. Misalnya, Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Pulau Pinang) 2004, fatwa di bawah subseksyen 48(3) dan (4) Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Pulau Pinang) 2004, Mufti Negeri Pulau Pinang atas perkenan Yang Di-Pertuan Agong. Kalimah-kalimah yang tidak boleh digunakan adalah Firman, Allah, Ulama’, Hadith, Ibadah, Kaabah, Qadhi, Ilahi, Wahyu, Mubaligh, Syariah, Qiblat, Haji, Mufti, Rasul, Iman, Dakwah, Solat, Wali, Fatwa, Imam, Nabi, Sheikh, Khutbah, Tabligh, Akhirat, Azan, Al Quran, As Sunnah, Auliya’, Karamah, Syahadah, Masjid, Baitullah, Surau, Musolla, Zakat Fitrah, Hajjab, Taqwa, Soleh.

Lihat juga Fatwa telah dibuat dan diluluskan oleh Mufti Kerajaan Negeri Sabah di bawah Seksyen 35 Enakmen Pentadbiran Undang-Undang Islam 1992. Begitu juga subseksyen 48(6) Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Johor) 2004 [Enakmen 16 Tahun 2003], Jawatankuasa Fatwa bagi Negeri Johor, atas perintah Duli Yang Maha Mulia Baginda Tuanku Sultan. Subseksyen 21(3) dan subseksyen 24(4) Enakmen Mufti dan Fatwa (Kedah Darul Aman) 2008 [Enakmen 10] Jawatankuasa Fatwa dan atas titah perintah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Negeri Kedah Darul. Tidak ketinggalan seksyen 37 Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Perak) 2004, Jawatankuasa Fatwa, dengan perkenan Duli Yang Maha Mulia Sultan."

Perkataan-perkataan ini sudah dikanunkan dan tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam. Mana-mana perkataan yang digunakan oleh syarikat bukan Islam bagi tujuan perniagaan yang mana sasarannya adalah orang Islam itu sendiri boleh dikenakan tindakan undang-undang. Desak supaya hukuman berat dikenakan.

GAP dan blogger lain serta kita semua perlu menjadi kuasa pendesak untuk majlis agama Islam negeri/JAKIM dan KPDNKK untuk mengambil tindakan kerana ini adalah satu pelanggaran undang-undang bagi tujuan mengelirukan orang Islam.

Selain itu bagi perkataan-perkataan berunsur Islam yang tiada dalam enakmen, desak ROC untuk memastikan pegangan orang Islam melebihi sekurang-kurangnya 65% (mesti lebih daripada 51%) dalam syarikat-syarikat yang menggunakan nama atau logo berkaitan Islam bagi tujuan perniagaan atau lesen dibatalkan / tidak disambung; jika mereka terus mahu menggunakan perkataan/nama/ logo berunsur Islam.

Ini adalah cara yang berkesan... jika pihak berkuasa ada telor. Ada brannnn?

Anonymous said...

Salah kita jugak khasnya JPM pandang
sebelah mata je.....sepatutnya LOGO bergambar Masjid serta LOGO benama Melayu dikhaskan untuk pengusha melayu saja begitu jugak lah dengan LOGO HALAL JKIM tak perlulah cinabeng
diberi peluang sama rata dalam soal haram halal bukan falsafah hidup bangsa yang berteraskan tamak haloba dengki
kianat sampai kiamat pun nafsu nya tak pernah puas......percayalah... selama ini kita ter makan benda haram...... dah jadi darah daging keturunan melayu pun......tak caya ?....mengapa peroduk makanannya lazat....minuman nya diketagihkan..
contohnya Biskut apa jenis biskut pun pasti ada ramuan lemak......
binatang....belum tentu senbelihan
halal........
masa nak test je JAKIM ada, bab nak
kan sijil halal lepas tu hai entahlah.....
masa dulu kan dah ada cerita lipas
lalat malah cebisan tulang apa tak tau la....dalam makanan produk cinabeng kat malaysia hebuh waktu itu kemudian senyap....
kalau bole lah kasi hak mutlak tanda LOGO nama, gambar masjid lebih lagi LOGO HALAL khas untuk produk keluaran Melayu sahaja, takut besuk gambar KAHBAH pulak digunakan bangsa haramkejadah ni..
jom kita beramai ramai buat memoramden bantahan segera sebelum
teelewat.

Anonymous said...

Anon 3:18am, sungguh bernas pandangan kamu, tolong hantar komen segera atau talipon kat Perstauan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)! Bayangkanlah, si KAPIR guna lambang Kaabah/al-Quran; dahlah Masjid pun nak permainkan! Bayangkan peniaga Cina letak gambar kuil Hindu - mungkin HILANG KEPALA!

JAKIM/JAWI kena KEMBALIKAN ketegasan di dalam mempertahankan KESUCIAN Islam dan HAK umat Islam, apalagi Islam sbg. AGAMA PERSEKUTUAN dan Malaysia, bumi PUSAKA kita ini, sbg. NEGARA ISLAM. Kalau kat negara liga Arab terutamanya Arab Saudi, jgn. harap si KAPIR berani ANIAYA/PIJAK Islam/umatnya mcm. ni!

Makcik Sambal Belacan.



Anonymous said...

PEMBETULAN:

Anon 3:18am, sungguh bernas pandangan kamu, tolong hantar komen segera atau talipon kat Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)!

Makcik Sambal Belacan.

Ghost of Amina said...

Pointing my finger to AG.

He has an attitude of playing politics and pleasing his political masters then being steadfast to his work.

He has got Patel in his blood so ampu mengampu and pusing memusing is only expected.

Musa Safri's statement to the police showed there was no najib involvement and it was a miscommunication.

Sirul and Azilah are UTK trained to kill upon instruction without asking. One will not expect any motive simply because they themselves do not know why?

One can suspect that Gani Patail had wanted to please the boss then Pak Lah who was under pressure to resign. Most likelihood Khairy had got to him and proposed the idea of fixing Najib.

Gani created controversy on Najib by not putting Musa Safri on the stand, botch the case against razak to get him acquited early, etc.

Heard Gani wants to appeal but it is not for anything else but for play acting. He is now helping the revival of Pak Lah's faction.

Anonymous said...

setuju. kita boikot berterusan

Anonymous said...

Enough with the Altantuya shit. Accessories whom delivered the final blow that ends the bitch's sorry life had been sent to the gallows. It does not matter who is the principal to the killing; be it Pak Lah's aid or highly likely a jealous lover to the Mongolian or probably lover to the her lover who escaped justice for lack of evidence. The case is not related to the purchase of weapons by the government nor to the security of the nation whatsoever.

Anonymous said...

setuju..GAP kena high lightkan perkara ni selalu dan minta ngo ngo islam ambil tindakan..jgn minta umno bertindak sbb najibtengah kipas cina..bread story dah masuk kedai mesra petronas..mati la pengusaha kecil melayu yg buat roti secara home made dan kecil kecilan terpaksa bersaing jualan didalam kedai mesra itu pun kalau masih boleh dibenarkan jual.

Anonymous said...

Minta semua produk2 melayu letakkan logo '100% PRODUK MUSLIM' di bungkusan. walaupun telah wujud tapi tak banyak lagi....

Anonymous said...

setuju BOYCOT boikot DAP PRODUK CINA AH BENG ...BOIKOT SAMPAI HANCUR DAN LUNYAI ...

TANAH ORANG MELAYU JGN DIJUAL KEPADA CINA nanti mereka buat rumah harga Mahal mahal RM300,000 SEUNIT ORG Melayu tak boleh beli ...nanti CINABENG SINGAPORE dtg beli .
melayu pemakan belacan jgn jd bodoh sibuk jual tanah kpd CINABENG....di PERAK byk Melayu bodoh dok sibuk jual tanah kpd CINABENG....harus ikut INDONESIA ...org CINA hanya boleh sewa tanah tak boleh beli ...kalau mahu beli tanah sila balik BEIJING CHINA beli tanah di TANAH BESAT CHINA di sana ....sini TANAH MELAYU ...

Anonymous said...

bagus pendedahan ini..teruskan GAP! kalau undang2 negara tidak menyebelahi kita..

kita ada undang2 rakyat..kita ada undang2 pengguna..kita ada undang2 pembeli..

biar tindakan berbicara..biar kuasa beli menjatuhkan hukuman!!!

Anonymous said...

Nak sangat guna bahasa melayu, hapuskan saja sekolah cina dan arahkan guna bahasa melayu. Org melayu patut perkenalkan logo sampingan mcm haccp yg berbunyi KELUARAN MELAYU atau PRODUK KELUARAN MUSLIM.. Mana ppim ni...?

Anonymous said...

Sokong bro....

Ore kelate
Kg lalat.

Anonymous said...

Selamatkan malaysia dengan menghapuskan dhong zhong.

Anonymous said...

Ramai yg tak sedar DAP tidak bersuara pun apabila lebih sejuta lebih lagi pekerja asing di bawa masuk. Yang bersuara cuma PAS. Kenapa? Sebab DAP tahu ini modal terbaik untuk Red Bean pada PRU-14.Tak nampak lagi permainan mereka pada PRU-13? Banyak gambar dan video pekerja asing memakai baju BN tersebar di laman sosial. Ini semua hanyalah lakonan semata-mata kerana gambar itu semuanya close-up. Pekerja ini dah diupah majikan mereka. Video pendek pekerja asing mendapat IC pun ada di Youtube. Benda-benda ini dpat mempengaruhi pengundi muda yang lebih suka guna emosi dari akal yang waras. Jangan kita diperbodohkan Cinabeng. Tauke mana yang suka menggaji pekerja asing dan mengetepikan pekerja Melayu tempatan? Dah pergi ke Low Yat dan Petaling Street? Pekerja asing di sana di bawah kawalan siapa? Pekerja asing ini juga dah mula berniaga sekarang di bawah lesen bumiputera. Siapa yang rugi?
Orang Melayu kalau nak berniaga yang penting kena pastikan rangkaian pengedar di bawah kawalan orang Melayu. Tak guna kita menjadi peniaga tapi rangkaian pengedar di bawah kawalan cinabeng. Mereka menjual satu produk ke bangsa mereka 50 sen tapi menjual kepada orang melayu RM 1. Macam mana kedai-kedai Melayu nak berlawan dengan kedai-kedai Cina. Ada pengedar telefon bimbit drpda jenama popular terkenal yang dipunyai bangsa Melayu? Semuanya di bawah kawalan mereka. Kita nak beli handset pun terpaksa beli dengan cina.
Kena ada persefahaman antara peniaga-peniaga Melayu bukan bersaing sesama sendiri. Ni kalau Peniaga Melayu A buat Kicap muncul pula peniaga B-Z buat produk yang sama. Peniaga Melayu kena bijak macam Syed Mokhtar. Kena kuasai semua jenis perniagaan. Kena wujudkan konsortium barulah kita dapat bersaing dengan cinabeng di negeri sendiri.

Anonymous said...

Oiii..lu bangkala ke bietnam...tulisan maNyak bolooo la cinabengggg..

Anonymous said...

..Alangkah syukurnya kalau semua umat melayuIslam kat malaysia ni sedar dan menyahut kempen ni..bertapa tinggi nya martabat bangsa dan agama di tanahair ni klu kita semua meletakkan kepentingan melayu/Islam mendahului dr kepentingan diri dan politik..

Anonymous said...

pergi mampuslah cinabeng...pihak admin patut kluarkan flyer utk diedarkan kped org ramai terutamanya d masjid2 ...pasti kempen ni berjaya..

Anonymous said...

Melayu hari ini sudah tak ada teloq.Kerajaan Najib pun sudah kena kasi,"zaman kerajaan tahu semua perkara sudah berakhir",itu yang keluar dari mulut si Najib sendiri,jadi sekarang kerajaan perlu bantuan orang macam pemimpin Hinfraf,orang-orang dari DAP dan petualang-petualang sekelian untuk 'mengurus' kerajaan bangang ini.Persatuan silat,pekida dan macam-macam lagi hanya berani pukul Melayu sahaja.Kenapa ini terjadi?Jawapannya adalah pemakanan yang diambil oleh bangsa Melayu.Dalam dapur rumah kita penuh dengan produk makanan cinabeng yang tidak suci (walaupun ada tanda HALAL Jakim).UMNO mengizinkan cina memonopoli perniagaan dan di sini kita mengingkari suruhan Tuhan yakni fardhu kifayah.Akibat daripada ini hati orang Melayu bertitik hitam dan titik hitam itu membesar dan diwarisi pula kepada anak cucu kita.Kesannya,UMNO menjadi alpa, buta dan sering bermegah dengan kehebatan lampau,dan hasil daripada kealpaan ini maka UMNO mengeluarkan najis-najisnya yang merosakkan Islam,bangsa Melayu dan tanahair tercinta ini.Najis-najis ini ialah PAS dan PKR.Apabila negara menjadi hub kepada industri makanan HALAL,kita memberi keizinan seluas-luasnya kepada orang kafir untuk turut serta.Apa sahaja dari Malaysia akan mudah diterima oleh masyarakat Islam dunia kerana nama Malaysia itu sendiri adalah jenama yang sangat diyakini mereka.Sayangnya produk-produk cinabeng yang bertanda HALAL yang mendapat pertolongan JAKIM memenuhi pasaraya di Amerika Syarikat dan Eropah.Sepatutnya dalam soal industri HALAL ini,keutamaannya adalah 100 peratus kepada orang Islam.Kalau tidak ada,wajib kita wujudkan.Di atas kertas nampak macam kita ikut perintah itu,tetapi hakikatnya, tetap cina bintang tiga yang semakin kaya dan biadap sementara Melayu kekal dihina.Demokrasi dan politik ini merugikan Islam,bangsa Melayu dan negara ini.Melayu berpecah akibat setiap hari makan makanan yang tidak bersih.Sedarlah wahai Melayu jika kamu bermaruah.

Anonymous said...

Cina tidak mahu cakap Melayu dan sekolah Melayu,tetapi dia guna nama Melayu dan tanda halal ke atas produk dia.JAKIM turut bersubahat dalam melakukan dosa ini.Sepatutnya JAKIM keluarkan tanda atau logo TIDAK HALAL kepada produk kafir di Malaysia ini.Wahai orang Melayu terutama sekali pemimpim Melayu,sampai bila kamu nak biarkan bangsa Melayu diperbodohkan?Sambutan kemerdekaan tidak membawa apa-apa erti selagi kita tidak berani untuk berubah.Motivasi 'berani menerima kekalahan' sudah tidak boleh dipakai lagi kerana ianya hanya membawa kekalahan,sepatutnya bangsa Melayu mesti 'BERANI MENCIPTA KEMENANGAN'.

Anonymous said...

boikot cinabeng 100%! sokong anon 9.41pm! melayu baru 'berani mencipta kemenangan'!!! melayu baru 'takut menerima kekalahan'!!!

Anonymous said...

Tadi 9.00PM cawangan kat kampong Guua berkumandang sologan BBC!BBC!.......
dari pemceramah politik wakil perasmian majlis mesyuarat UMNO bahgian TUAN HAJI ABUBAKAR MD.AFFENDI
begitulah harapan kita kian dihargai
serta diteliti demi kelangsongan kuasa melayu dibumi bertuah ini.....
walau pun bernada sinis serta lambat
diperkasakan laungan keramat yang dinantikan dari pemimpin lebih tinggi kedudukannya dan mempunyai kuasa mutlak........... amatlah diharapkan...oleh itu bersamalah menyingsing baju lengan terhunus badik keunggulan bangsa melayu...
syukur ALHAMDULILLAH akhirnya kata kata nista melayu cincalok , budu , belacan , tempoyak ,keropok lekor , diterima tanpa rasa segan silu serta bersifat tawa'aduk penuh keinsafsan......
MELAYU TAK KAN HILANG malah hidup
selamalamanya.........
HIDUP MELAYU !....
HIDUP UMNO !.......

Anonymous said...

Suami saya pulak tak endah dan pandang sepi usaha saya BMF. Saya je berjuang sorang2. Camne nak psycho suami tanpa jatuhkan ego dia?

Anonymous said...

Makanlah rumpai laut dari bumiputera sabah...khasiat lebih baik dari sayur...

Anonymous said...

Biarlah, yg untungnya tv3 dpt duit iklan bulih memajukan tv3. Org melayu boikot tetap boikot produk DAP! Yg DAP pun tv3 suku tu jugakla yg dia cari utk mempromosi produk dia. Nak wat camne kan, dh terdesak.

Anonymous said...

start daripada 2013 semua dilarang guna nama melayu islam..hak ekslusif org melayu!!