Sunday, September 8, 2013

4 INDIVIDU INI YANG WAJIB BERTANGGUNGJAWAP !


KLIK SINI

23 comments:

M. Ismail said...

Wanita ini bukanlah "kaki botol" macam "keling mabuk todi". Dia minum minuman keras yang berjenama sahaja dan mengikut masa. Apapun arak tetap arak. Daripada nama, dia 100% Melayu asli, tapi daripada segi penampilan, dia tak punya ciri wanita Melayu dan Islam dan cenderung pada Melayu yang berfahaman liberal. Najib tidak sepatutnya mengambil individu seperti ini dalam membantu pentadbiran. Pembawaan wanita ini boleh menyebabkan penyokong dan para pengundi UMNO yang konservatif "angkat kening".

pemerhati said...

ini bukan masalah konservatif ke tidak..kalau dah nama islam melayu tu..even kalau dia hidup kt tahun millennium 3015 pun kelakuan mesti berdasarkan agama & budaya kita!

M. Ismail said...

Pemerhati, saya setuju pendapat saudara. Saya, tukar kata "konservatif" itu kepada "kaum Melayu". Juga saja pinda perkataan "angkat kening" kepada "angkat kaki".

Anonymous said...

tora tora minta izin. ...

Anonymous said...

PM wajib berhati-hati dan berhemah dalam pentadbiran.

Anonymous said...

orang melayu sedang menilai DSN.. PRU14 mereka adili.. tukar tukang punasihat jika tidak menguntungkan melayu.. tidak menguntungkan islam.. jika DSN leka...tukang2 punasihat yg tidak ketahuan kiblat mereka yg akan menghancurkan islam/melayu dari dalam!!!!

Anonymous said...

Show cause letter perlu kenapa MAS kena denda..jangan bazir duit pembayar cukai..dan ini satu bentuk pembaziran dan mana penasihat undang undang MAS dalam kes ini..atau BN akan menerima show cause VOTE from BN hard-core voters in GE 14...

Anonymous said...

Saudara Blogger

Minta maaf kerana isu saya lari tajuk. Saya mohon tuan siarkan dengan niat yang baik demi Perpaduan Ummah dan Perpaduan Melayu.

Metro Ahad 8.9.2013 menyiarkan cerita berkenaan Ajaran Syiah khasnya berkenaan Kahwin Mutaah dikalangan penganut Syiah seperti yang diceritakan oleh wanita janda 3 anak Suhana 34 tahun, yang telah melalui pernikahan secara mutaah sebanyak 3 kali dalam empoh 2 tahun - pertama selama 4 bulan dengan mas kahwin sebuah kitab Syiah, kedua 3 minggu dengan mas kahwin sebuah telepon bimbit dan ketiga 2 bulan dengan mas kahwin RM2.00.

Kepada kaum wanita yang bernikah mutaah saya nak sedarkan kalian, maruah anda adalah jauh lebih hina daripada seorang pelacur. Untuk tidur satu malam dengan seorang pelacur orang lelaki sanggup bayar paling tidak pun RM200.00 (2nd class prost). Kalau first class mungkin RM500 - RM1000 untuk satu malam.

Sedangkan Suhana hanya dibayar RM2.00 untuk ditiduri selama 60 malam (2 bulan) atau RM0.03333 sen untuk satu malam. Sebab itu saya berani berkata maruah Suhana berkali2 lebih hina dan rendah daripada seorang pelacur kaki lima.

Tetapi alhamdulilah, akhirnya Suhana sudah sedar dan insaf dan kini beliah sudah kembali kepada ajaran ASWJ.

Jika anda kata saya berbohong, cari Metro Ahad 8.9.2013 dan baca lah.

Apa yang nak saya sampaikan adalah WANITA DALAM AJARAN SYIAH HANYA LAH ALAT UNTUK MEMUASKAN NAFSU LELAKI SEMATA2 .. LELAKI DAPAT MELAMPIASKAN NAFSU SEKS TERHADAP WANITA YANG DIA SUKA DAN WANITA ITU REDHA TANPA DIA TUDUH BERZINA.

Memang perlakuan sex itu berlaku dengan kerelaan kedua2 belah pihak sebagai suami dan isteri .. suami tanpa tanggung jawab terhadap isterinya. Dalam kolum ini, saya tidak berhajat menyentuh risiko kesusahan yang bakal ditanggung oleh wanita selepas tamat tempoh pernikahan mutaah.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Najib sendiri memang liberal. Birds flock together.

Anonymous said...

Birds flock together ? tu...gay!
Birds of a feather flock together..

M. Ismail said...

Saya kurang bersetuju bahawa nikah kontrak itu adalah satu proses bagi memenuhi keperluan nafsu kaum lelaki. Naluri seks ada pada semua manusia tidak kira jantina kecuali mereka yang mengalami sindrom-sindrom tertentu.

Pun begitu, tidak bermakna saya adalah penganut fahaman Syiah dan menpraktikaan apa jua ajaran yang mengiringinya. Dalam anutan ASWJ juga, perkahwinan boleh tidak kekal lama melalui talaq, ukarela mahupun terpaksa, akibat kecacatan dalam penafkahan batin dan sebagainya. Namun, saya cenderung melihat bahawa wujud kemungkinan dalam masyarakat Melayu, bahawa Syiah dianuti semata-mata kewujudan nikah mutaah ini yang dilihat sebagai satu jalan keluar ke arah perzinaan halal daripada prespektif syarak atau mungkin prostitusi yang ekonomikal.

Anonymous said...

Tengoklah - apa ke BANGSAT ni; mcm mana boleh dpt LESEN, mana JAKIM/JAWI, sedangkan Tanah Melayu ini NEGARA ISLAM!! Sebuah pub terbaru dinamakan "Universiti Minum" - disyaki maknanya UNIV: MINUM ARAK! Patutlah anak muda IslamMmelayu kita makin TERSONGSANG - inilah yg. disyaki di mahukan PENJAJAH Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR - dan sekutu mereka dari PAP-Barat-Israel! Bila budaya Islam/Melayu dihancurkan, senanglah mereka nak MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan Tanah Melayu ini, lansung dpt. MENJAJAH Islam/umatnya!

Lihat di http://mob.com.my/happenings/entertainment/september-2013/drink-university-brings-a-new-degree-in-partying?feed=MOBlatest10blogs#.Uiw9P3-Df1U, Drink University brings a new degree to partying, POSTED BY MOBerator 3, 9/8/2013:

Kuala Lumpur's newest club, Drink University, opened its doors last week to party-goers looking for a degree in fun without having to study at all.

Kuala Lumpur's newest club, Drink University, opened its doors last week to party-goers looking for a degree in fun without having to study at all.

The club, located on the corner of Jalan Raja Chulan and Jalan Sultan Ismail in Kuala Lumpur, even had the staff members dressed in complete graduation robes to greet guests at the doors…..At the outdoor area, ‘students’ who had graduated had their photo taken as a gift to bring home after a memorable evening.

Keeping true to its theme, the university is also offering several courses such as the Frat Boy Beer set, Mexican Student Margarita set, Whiskey Faulty, Single Malt Chemistry and the Sorority Sisters Cocktail set for their opening ‘intake’ till Sept 30.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

KOPORAT YANG KEPARAT....

Anonymous said...

Datuk Najib sekarang ni dah nampak mcm dah hilang arah, tak tahu nak buat apa, tak ada vision dan tak bermaya..bergantung sepenuhnya dgn pemandu yg tak boleh dipercayai.. Harap Datuk Najib dapat kembali dgn idea bernas dan betul2 ikhlas dlm memperjuangkan bumiputra khasnya yg setia semasa PRU13. Sekarang ni policy yg diperkenalkan banyak meruntuhkan dan memusnahkan hak2 kaum bumiputra.Bubarkan pemandu yg merosakan.. dan sentiasa mengingati Allah.

Anonymous said...

assalam gap dan semua,
pemandu dan Syiah adalah masalah kita semua. Pada pendapat aku masalah pemandu adalah masalah negara dan bangsa melayu. Syiah adalah masalah akidah.

Gap,
dalam pemandu buka sahaja perempuan clubbing ni je. Aku dapat info berkenaan pemandu ni (since 2011) dimana pemandu juga mempunyai kuasa dalam petronas. Jadi setiap kontrak yg petronas nak bagi pada kontraktor telah di tentukan di pihak PMU lagi. Maksud aku kontrak yg besar. Jadi sebab itulah syarikat kontraktor dialog berjaya mendapa projek berbillion billion di sebabkan pemandu juga. Musibat dia adalah Omar Ong.

Jadi persoalan aku di sini, kenapa pegawai pegawai atasan petronas seperti di zip mulut di sebabkan pemandu? Adakah pemandu lebih berkuasa drp mereka? Kalau petronas gagal dalam industri minyak dan gas, siapa yg harus di persalahkan? Staf staf petronas? Atau pemandu?

Najib jangan tutup mata dlm hal ini. Ramai kontraktor melayu semenanjung berlesen petronas mengeluh kerana syarikat syarikat seperti dialog, pfce selalu mendapat kontrak yg besar. Malah, mereka juga merebut utk kerja kerja kecil. Jadi kontraktor melayu yg kecil nak makan apa? Masalah ini jadi selepas TDM bersara dan TS Hassan Merican tidak di lantik semula.

Pada aku, wajib kerajaan membubarkan pemandu yg telah menjahanamkan negara. Aku desak najib tolong perihatin.

Isu syiah. Kebanyakkan syiah di malaysia ni convert drp ASWJ ke syiah sebab kahwin mutaah.

Aku ada dua org kawan yg syiah dalm isteri isteri mereka adalah drp perkahwinan mutaah. Aku tak nak ulas perkara ini. Sebab ana muslimah telah memberi huraian panjang. Aku sokong syiah di hapuskan sama sekali.

Conclusion.
Gap,
kalau diberikan pilihan, pada aku pemandu wajar di berikan di hapuskan dan gap, kau kena full force attack pemandu. Perlu di ingat, nasib bangsa melayu adalah bergantung kepada survival umno. Kalau umno tumbang, dan kalau dap, pas, pkr memerintah, rasanya syiah mungkin di benarkan utk mengembangkan ajaran mereka.

Jadi dalam hal ini, orang melayu amat sensitif jika di usik hak hak mereka. Ianya termasuk juga dalam hal penghapusan ISA.

Kalau umno dan bn tumbang sebab pemandu, maka syiah akan lebih cepat berkembang.

Hapuskan pemandu dan syiah.

Anonymous said...

Minta kerajaan gesa OIC buang negara Iran dari jadi anggotanya serta mendesak Arab Saudi menghentikan masyarakat Iran dari mengerjakan haji...sebab hari khamis baru ni aku ada tengok rancangan di saluran oasis pasal syiah ni...katanya mereka ni ajaran sesat.
Jadi apa pendirian kerajaan tentang hal ni sedangkan JAKIM sendiri dah mengatakan mereka ni kumpulan ajaran sesat. Teruskan usaha pihak kerajaan hingga ke peringkat antarabangsa. Itupun kalau ada keberanian.

Anonymous said...

Salahkan rosmah, salahkan nazir razak, salahkan azran rani, salahkan idris jala, salahkan omar ong, salahkan tony fernandes, salahkan kerismudin, salahkan farah intan, salahkan nazri aziz, salahkan alies anor, salahkan waytha moorty, salahkan chua soi lek, salahkan tsu koon, salahkan palanivel, salahkan gengster2, salahkan bangla, salahkan indon, salahkan myanmar, salahkan ayam, salahkan kucing, salahkan anjing, salahkan babi, salahkan anai2, salahkan semua...

Yang tak bersalah langsung ialah Najib razak...

Kkkhhhhaaaakkk ptuiiii.!!!

pemerhati said...

salam semua & September 8, 2013 at 8:16 PM,

aku sokong pendapat ko tu..apa kata ko ajib pegi cuti kejap, sehari je la..PM kan..

cuba munasabah & sentiasa mengingati Allah. Aku nak share sikit la..cuba korang selak2 buku sejarah..negeri mana yg pentadbirannya plg lambat jatuh ke tangan inggeris?

Kalau dipandang luarannya mmg la orang akan kata sbb sultan dia + bendahara dia genius.

tu bukan jawapan 100% tepat. menurut sumber2 yg dipercayai, tuanku ada menyuruh seorang alim ni berzikir & bermunajat pd Allah supaya negeri tu selamat..Alhamdulillah mmg selamat pun selama mana tuanku..org alim & bendahara masih mengingati NYA.

Itu kira PEMANDU negeri xxx yg bergunalah..

orang alim tu menolak secara baik utk tinggal di istana tapi tiap2 hr org alim tu ulang alik drp rumah dia.

sekarang adala group2 zikir tu di amalkan dikalangan masyarakat kat sana.

Moral of the story ajibbb pun kena la ada org yg mcm tu disamping dia. nampak tak penting..tp penting di saat2 nak buat keputusan yg sgt2 chronic & sbgainya..ingat Allah ajib utk semua urusan kita..Insha Allah selamat dunia akhirat..

usin said...

adakah PEMANDU penting dalam pentadbiran najib? selama dalam perhatian rakyat, PEMANDU lebih banyak memberi idea bagaimana rakyat boleh menjadi semakin sakit hati dan benci kepada pentadbiran kerajaan. adakah najib terlalu naif sehingga satu agensi yg sentiasa membawa cemar kpd pentadbirannya dibelai manja. pada pandangan rakyat marhein, hapuskan sahaja PEMANDU kerana ia bukan pemandu yg akan membawa kemakmuran kepada negara, hanya menjahanamkan.

usin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Assalamu'alaikum GAP.

Saya rasa sudah tiba masanya diwujudkan lagi satu blog yang bertajuk Gerakan Anti Melayu Sombong (GAMS). Mengapa? Kerana terlalu ramai Melayu yang bodoh tapi sombong, terutama di KL ni. Kita terlalu mengutuk orang lain tetapi adalah kita tahu ramai di kalangan kita yang tak sedar diri.

Baru belajar Chapter 1 How to Fly a Kite, dah cerita macam mana nak naik ke bulan. Begitulah kira-kiranya kerenah GAMS ini. Saya dengar macam nak muntah. Mungkin orang lain pun begitu.

Saya tak memperihalkan orang politik, orang kenamaan, atau orang bangsawan kerana mereka semua tergolong dalam 'in the league of their own'. Apa yang saya cerita adalah orang biasa. Orang marhaen.

Bila mereka bercakap ada kalanya berbunyi macam orang Indonesia baru nak memulakan pelat Melayu Malaysia (faham-faham saja apa maksud saya). Jadi GAMS boleh menjadi wadah untuk kita komen mengenai orang-orang ini. Fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

Mansuhkan saja PEMANDU ni. Mengabiskan boreh jo... Cerita yang kita dengar buruk lebih banyak dari yang baik. Hati pun sakit. Bayar diorang ni bukan murah-murah. Habis duit rakyat tak tentu harah.

Anonymous said...

Hey anon 9.25am, lu ini PENYAMAQ Red Bean Kurap aahhh, menyamar jadi Melayu anti-Cina kononnya, asyik KEMPEN nak hentam pekerja asing Islam, termasuk pekerja/umat Islam Indonesia?!

Nampak sgt PENGGANAS RED BEAN KURAP mahu MENGHASUT org. Melayu benci sesama umat Islam, terhadap pekerja Islam dari Bangladesh, lepas tu semua kaum Sulu Islam (seolah semua pengganas sedgkan ramai dari kaum Sulu adalah Bumiputera Islam Sabah, kerana Filipina termasuk Kepulauan Melayu sebelum PENJAJAHAN Inggeris/Sepanyol), lepas tu umat India Islam ('mamak') dan skrg. pekerja/umat Indonesia Islam pula! Pergi MAMPOS lu!