Friday, September 20, 2013

CALON NAIB PRESIDEN PILIHAN BLOGER DET... APASAL XDE KERISMUDIN DET ??


KLIK SINI

27 comments:

Anonymous said...

Hisam lembik..aku keciwa nape hisam letak menteri pertahanan? Askar yg gagah akan nmpk lembik jika menterinya juga lembik..askar mcm singa akan menikus bila ketuanya seperti tikus tpi askar tikus akan menjadi singa kalau ketuanya seperti singa..sepatutnya hisam letak menteri pelancongan baru betul..kalau tidak letak jawatan jer..

Anonymous said...

Say No 2 Miss Shamudin..

Anonymous said...

CKMM boleh blah ! gi jaga JPJ sudah .

Anonymous said...

Sokong 100%

Masa beramaran-amaran dah berlalu!

Anonymous said...

kenapa Ali Rustam? Bukankah dia sendiri mengaku menolong Cinabeng dulu?

sayap ilusi said...

Kalau Tok Ali tak pyh la kot.Bukan nk menidakkan segala jasa baik beliua selama ni.Tp dia dh tua.Bg la muka muda sikit.Antara penyebab org muda menjauhkan diri dari umno adalah kerana pemimpin yg dh bercucu cicit pon susah sgt nk berundur.

Anonymous said...

Blog ini akan dispam semula mulai esok. Harap maklum!

Yogi Marsahala said...

apapun pilihan para blogger, hendaknya yang terbaik bagi Malaysia, kunjungi pula blog saya www.goocap.com

anak jati johor said...

hisamudin x payah dilantik lagi..
jasa dia ni masa dlam KDN..buat aku x lena tidur..sesak nafas..marah
pada pendapat aku..dia antara punca orang melayu/islam senang2 dihina kaum2 lain..
adakah orang umno sangup berdepan situasai seperti itu lagi?
sekarang kita dah kenal siapa hisamudin dan gaya kepimpinannya..
harap ahli2 umno jangan silap pilih pemimpin..

" memilih pemimpin lembik..bermakna kita akan tewas dalam perjuangan "

Anonymous said...

CANTIK DAN KEMAS GANDINGAN INI.
SEMOGA BERJAYA.
HIDUP UMNO....UMNO FOREVER.

Anonymous said...

Bapak Mamak Mahakutty nak anak jadi PM tak lama lagi. Melangkah perlahan-perlahan ke halatujuannya. Lagi 5 tahun, empire Majapahit dan Sri Vijaya memerintah lagi.

Bangsawan, hulubalang, pendekar Melayu semua disula dari belakang oleh Mamakutty perlahan-lahan. Ahli KIMMA boleh mengundi ke?

Mamak Power di UMNO.

samagreen said...

Salam Ano 3:08 PM,

Bukan ke AI/LKS pun impikan LGE/Nurul utk jadi PM?

Dia dh sula baik semua org!!

Kapal pun ada cita yg sama utk anak2.

Mangkok kroni paling hebat dlm politik negara.

Anonymous said...

HISHAM@AMARAN SILA BLAHHH

MASA AMARAN AMARAN NI DAH HABIS

Anonymous said...

BODOH KAU NI 3.08
MAMAK KE MINANG KE BANJAR KE YG PENTING JIWA MELAYU BERAGAMA ISLAM
ABC..ASALKAN BUKAN CINA WOII BUDAK BANGANG

Malay X said...

Agak sukar dijangka persaingan kali ini, secara ringkasnya antara kekuatan dan halangan calon2 terbabit:

1. Mukhriz - beliau amat pasti menerima sokongan padu UMNO Kedah kerana kejayaan merampas semula Kedah dgn bergaya sekali, selain itu faktor Tun M juga akan membantu beliau di mana sebahagian besar penyokong Tun M amat pasti akan menyokong beliau. Dasar2 tegas dan pembaharuan2 yg dilakukan seperti rang undang2 anti-syiah serta pelbagai projek ekonomi baru di Kedah akan membantu beliau dilihat sebagai pemimpin muda paling berpotensi.Beliau juga akan menerima sokongan golongam muda yang mahukan pemimpin2 muda berada di barisan kepimpinan tertinggi UMNO. Namun antara halangan yg akan dihadapi adalah dari puak2 pesaing politik tradisi beliau yang akan berusaha sepenuhnya untuk menghalang kebangkitan berterusan politik beliau. Namun peluang beliau dianggap paling cerah berbanding calon2 lain berdasrakan kaji selidik undi di Internet.

2.Zahid Hamidi - Beliau mengecapi populariti mendadak selepas menjawat jawatan Menteri KDN menggantikan CKMM. Tindakan2 tegas diambil beliau menyebabkan beliau diangkat sebagai harapan baru UMNO di kala ramai orang Melayu kerajaan terlau baik dan berlembut kepad penentang2 kerajaan. Malah beliau juga adalah "internet darling" di mana menerima sokongan padu blogger2 UMNO kerana kehentan karisma dan kekutan diri dimiliki.
Namun persoalannya, mampukah populariti beliau diterjemahkan dgn sokmongan padu pada PAU - 2013??? Namun berdasarkan keadaan semasa beliau masih antara calon popular untuk menang diambil kira beliau juga memenangi pemilihan 2009 naib preseiden dgn undi tertinggi. Jika trend tersebut beterusan ditambah populariti dikecapi sekrang peluang mengekaklkan kerusi naib presiden UMNO adalah cerah.

3. Shafie Afdal
Beliau amat pasti menerima sokongan padu UMNO Sabah. Selain itu, faktor hutang budi pada UMNO Sabah juga akan membantu beliau di mana mungkin bahagian2 UMNO di Semenajung akan mengundi beliau. Namun berbanding Mukhriz dan Zahid nasib beliau masih agak sukar dipastikan.

Sambung Next Comment...

Malay X said...

Sambung last comment....

4. CKMM@Keirsmudin@Hishammuddin

Beliau dianngap musuh awam di dunia siber oleh blogger UMNO disebabkan kelemahan beliau sebagai Menteri Dalam Negeri yang membawa kepada beberapa siri demonstrasi dan penghinaan kepada Islam. Konotasi Menteri Amaran memeberikan imej buruk kepada beliau untuk memenangi jawatan naib Presiden UMNO. Namun begitu, beliau dikatakan menerima sokongan kukuk UMNO Johor yang terap mahukan calon Johor memegang jawatan penting tersebut. Selain itu, pastinya sepupu kesayangan beliau pasti akan turut membantu menggerakkan jentera dan pengikut beliau di seliru negara untuk memastikan satu2 proksi beliau paling setia akan terus mengekalkan kuasa sebagai Naib Presiden. Ini kerana jika CKMM kalah, beliau tidak banyak pilihan selain menggugurkan jawatan beliau dari dalam kabinet seterusnya kehilangan proksi penting di dalam UMNO.

5. Tan Sri Isa Samad
Ketika beliau digantung jawatan dlm UMNO dahulu, ramai yang mengatakan dakwaan politik wang oleh beliau sebagai bermotif politik kerana dikatakan Pak Lah dan Khairy gentar dgn pengaruh besar beliau di akar umbi. Malah pada ketika itu, Pak Lah tidak mahu ada pengaruh Tun M yg ramai tahu beliau adalah penyokong Tun M. Namun beliau membuat "comeback terhebat dlm sejarah UMNO" apabila memenangi PRK-Bagan Pinang dan seterusnya dilantik sebagai Penerusi Felda. Dilantik sebagai Penngerusi Felda, beliau tidak mensia2 kan peluang tersebut sehingga FGVH berjaya disenaraikan dgn IPO terbesar dlm sejarah. Malah beliau juga memastikan kemenangan besar UMNO di Felda dan meningkatkan kembali kerusi dimenangi UMNO. Dijangkakan jika beliau akan menerima sokongan padu UMNO Negeri Sembila, bahagian2 UMNO di Felda serta penyojong2 akar umbi nya yang setia. Jika sokongan ini menjadi kenyataan, beliau akam menjadi calon "Dark Horse" untuk perebutan jawatan Naib Presiden UMNO.

6. Ali Rustam
Kekalahan beliau dlm PRU-13 tetap tidak dapat menyekat pengaruh beliau untuk merebut jawatan Naib Presiden UMNO. Selain UMNO Melaka yg akan memebrikan sokongan padu, beliau harus meningkatkan sokonmgan dari bahagian2 lain. Tetapi nasib mungkin menyebalahi dia kerana todak memegang jawatan penting dlm kerajaan selain Pengerusi PUNB.Jadi beliau memiliki banyak masa senggang untuk berkempen di peringkat akar umbi. Namun peluang beliau kali ini dilihat tidak secerah dahulu disebakan selain harus menyaingi pesaing tradisional beliau iaitu Tan Sri Isa Samad beliau juga dilihat sebagai generasi lama yang dikatakan sudah menghamipri tarih luput. Namun semuanya masih tidak pasti lagi kerana beliau pasti akan megeluarkan senjata rahsia orang Melaka untuk mmemastikan beliau memenangi pemilihan kali ini.

Namun apa yang penting, pemilihan Naib Presiden kali ini mencatat sejarah sebagai pemilihan paling kompetitif dlm sejarah UMNO Moden.
Tahniah UMNO!!!!!

Anonymous said...

anon 3.08 kau nak Abg non kunyit jd pm barulah makmur negara yer?

Anonymous said...

Ali rustam mungkin tak pandai berbunga bahasa tapi dia cekap dan cepat buat kerja. Banyak projek di melaka berjalan lancar dan berjaya kerana ali rustam sangat 'hands-on'. Kita perlu pemimpin seperti dia dalam barisan tertinggi umno. Aku sokong.

Malay X said...

Persaingan Naib Preseiden UMNO - Analisis dan Kupasan


Persaingan pemilihan UMNO kali ini mencatat sejarah tersendiri apabila 6 calon heavyweight akan bersaing merebut jawatan untuk 3 jawatan Naib Presiden yang akan menetukan kesinambungan UMNO untuk menghadapi cabaran pada masa kini. 3 orang Naib Presiden iaitu Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi, Dato Seri Hishammudin Tun Hussein dan Dato Seri Shafie Apdal akan dicabar 2 bekas Naib Presiden UMNO iaitu Tan Sri Isa Samad dan Dato Seri Mohd Ali Rustam. Anak kepada Negarawan Ulung dan Bekas Presiden UMNO paling berpengaruh dalam sejarah, Dato Mukhriz Tun Mahathir juga menawarkan diri untuk merebut jawatan ke-3 paling penting dalam UMNO dalam usaha meyahut suara golongan muda untuk mentransformasikan UMNO.

Agak sukar dijangka persaingan kali ini, secara ringkasnya antara kekuatan dan halangan calon2 terbabit:

1. Mukhriz :



Beliau amat pasti menerima sokongan padu UMNO Kedah kerana kejayaan merampas semula Kedah dgn bergaya sekali, selain itu faktor Tun M juga akan membantu beliau di mana sebahagian besar penyokong Tun Mahathir amat pasti akan menyokong beliau. Dasar2 tegas dan pembaharuan2 yg dilakukan seperti rang undang2 anti-syiah serta pelbagai projek ekonomi baru di Kedah akan membantu beliau dilihat sebagai pemimpin muda paling berpotensi.Beliau juga akan menerima sokongan golongam muda yang mahukan pemimpin2 muda berada di barisan kepimpinan tertinggi UMNO. Namun antara halangan yg akan dihadapi adalah dari puak pesaing politik tradisi beliau iaitu Khairy Jamaluddin yang akan berusaha sepenuhnya untuk menghalang kebangkitan berterusan politik beliau. Namun peluang beliau dianggap paling cerah berbanding calon2 lain berdasrakan kaji selidik undi di Internet.



2.Zahid Hamidi



Beliau mengecapi populariti mendadak selepas menjawat jawatan Menteri KDN menggantikan CKMM. Tindakan2 tegas diambil beliau menyebabkan beliau diangkat sebagai harapan baru UMNO di kala ramai orang Melayu kerajaan terlau baik dan berlembut kepad penentang2 kerajaan. Malah beliau juga adalah "internet darling" di mana menerima sokongan padu blogger2 UMNO kerana kehebatan karisma dan kekutan diri dimiliki.
Namun persoalannya, mampukah populariti beliau diterjemahkan dgn sokmongan padu pada PAU - 2013??? Namun berdasarkan keadaan semasa beliau masih antara calon popular untuk menang jika diambil kira beliau memenangi pemilihan 2009 naib preseiden dgn undi tertinggi. Jika trend tersebut beterusan ditambah populariti dikecapi sekarang peluang mengekakalkan kerusi naib presiden UMNO adalah cerah.




3. Shafie Afdal


Beliau amat pasti menerima sokongan padu UMNO Sabah. Selain itu, faktor hutang budi pada UMNO Sabah yang menyelamatkan Barisan Nasional (BN) pada PRU-13 juga akan membantu beliau di mana kemungkinan beliau menerima sokongan sebahagian
ahli2UMNO di Semenanjung adalah positif. Namun berbanding Mukhriz dan Zahid nasib beliau masih agak sukar dipastikan.

continue next comment

Malay X said...

Persaingan Naib Preseiden UMNO - Analisis dan Kupasan

sambungan.....


4. CKMM@Keirsmudin@Hishammuddin



Beliau dianngap musuh awam di dunia siber oleh blogger2 UMNO disebabkan kelemahan beliau sebagai Menteri Dalam Negeri yang membawa kepada beberapa siri demonstrasi dan penghinaan kepada Islam. Konotasi Menteri Amaran memeberikan imej buruk kepada beliau untuk memenangi jawatan naib Presiden UMNO. Namun begitu, beliau dikatakan menerima sokongan kukuh UMNO Johor yang tetap mahukan calon Johor memegang jawatan penting tersebut. Selain itu, pastinya sepupu kesayangan beliau pasti akan turut membantu menggerakkan jentera dan pengikut beliau di seluruh negara untuk memastikan satu2nya
proksi beliau paling setia akan terus mengekalkan kuasa sebagai Naib Presiden. Ini kerana jika CKMM kalah, beliau tidak banyak pilihan selain menggugurkan jawatan beliau dari dalam kabinet seterusnya kehilangan proksi penting di dalam UMNO dan kerajaan.

5. Isa Samad


Ketika beliau digantung jawatan dlm UMNO dahulu, ramai yang mengatakan dakwaan politik wang oleh beliau sebagai bermotif politik kerana dikatakan Pak Lah dan Khairy gentar dgn pengaruh besar beliau di akar umbi. Malah pada ketika itu, Pak Lah tidak mahu ada pengaruh Tun M yg ramai tahu beliau adalah penyokong Tun M. Namun beliau membuat "comeback terhebat dlm sejarah UMNO" apabila memenangi PRK-Bagan Pinang dan seterusnya dilantik sebagai Penerusi Felda. Dilantik sebagai Penngerusi Felda, beliau tidak mensia2 kan peluang tersebut sehingga FGVH berjaya disenaraikan dgn IPO terbesar dlm sejarah. Malah beliau juga memastikan kemenangan besar UMNO di Felda dan meningkatkan kembali kerusi dimenangi UMNO. Dijangkakan beliau akan menerima sokongan padu UMNO Negeri Sembilan,bahagian2 UMNO di Felda serta penyojong2 akar umbi nya yang setia. Jika sokongan ini menjadi kenyataan, beliau semestinya adalah calon "Dark Horse" untuk perebutan jawatan Naib Presiden UMNO.

6. Ali Rustam


Kekalahan beliau dlm PRU-13 tetap tidak dapat menyekat pengaruh beliau untuk merebut jawatan Naib Presiden UMNO. Selain UMNO Melaka yg akan memebrikan sokongan padu, beliau harus meningkatkan sokonmgan dari bahagian2 lain. Tetapi nasib mungkin menyebalahi dia kerana tidak memegang jawatan penting dlm kerajaan selain Pengerusi PUNB.Jadi beliau memiliki banyak masa senggang untuk berkempen di peringkat akar umbi. Namun peluang beliau kali ini dilihat tidak secerah dahulu disebakan selain harus menyaingi pesaing tradisional beliau iaitu Tan Sri Isa Samad beliau juga dilihat sebagai generasi lama yang dikatakan sudah menghamipri tarih luput. Namun semuanya masih tidak pasti lagi kerana beliau pasti akan megeluarkan senjata rahsia orang Melaka untuk mmemastikan beliau memenangi pemilihan kali ini setelah dinafikan peluang untuk mencabar Tan Sri Muhyiddin Yassin pada persaingan merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO yang menyaksikan Bekas Panglima UMNO Selangor iaitu Tan Sri Muhamad Taib tewas pada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menjawat jawatan kedua tertinggi dalam UMNO.

Namun apa yang penting, pemilihan Naib Presiden kali ini mencatat sejarah sebagai pemilihan paling kompetitif dlm sejarah UMNO Moden.
Tahniah UMNO!!!!!

AnNisbah said...

Aku pun nampak ini gandingan terbaik memandangkan senario sekarang. Semuga kesemua mereka terpilih dan berjaya dalam amanah ini.

pemerhati said...

salam semua, saya ok lah dgn pilihan GAP tapi tok Ali tu sy x berkenan lah. bukan dia x bagus tp lebih pd 'syok sendiri'. tgk apa jadi kat tempat dia

Anonymous said...

Salam, bg aku agak 'gopoh' Mukriz bertanding Naib, krn beliau semanisnya fokus kepada Kedah dulu. UMNO Kedah dan pentadbiran Negeri yg sgt perlukan tumpuan beliau dlm transformasi.

Selain itu Mukriz lebih molek bertanding peringkat MT dulu, apa yg nk di kalutkan.. jika kita org bijak dn berwibawa takkan terpinggir, lambat atau cepat pasti akan diperlukan.

Aku harap jika ini terbaik, semoga di permudahkan Allah, jika xbaik moga beliau fikri semula dan kembali pd landasan yg betul. Insya Allahbeliau ada byk masa dan talent.

AnakJelapangPadi

KENA BERUBAH said...

Mukhriz perlu bertanding demi masa depan UMNO. Orang muda sekarang ingin melihat UMNO berubah. Mereka melihat Mukhriz mampu merubahnya. Ia terbukti apabila Kedah kembali semula kepada BN dengan pengumuman DS Najib bahawa sekiranya BN menang PRU 13 Mukhriz akan dilantik jadi MB Kedah. Golongan muda kembali ke Kedah untuk mengundi BN.

Dengan izin dan kehendak Allah Kedah kembali ke pangkuan BN. Alhamdulillah. syukur.

Anonymous said...

ni akau nak cakap , kalau generasi melayu nak dipandang mulia, kalau generasi melayu nak dihormati dan didengari suaranya , kalau generasi melayu nak mereka disegani ....

a] tolak Hishamuddin menteri amaran! jangan sesekali beri nyawa kepada Hishamuddin , dia hanya beri malu ..dia tak boleh diberi keyakinan, Hishamuddin itu bacul lembik , kerana perangai Hishamuddin lah puak2 pakatan lebih berani dan kurang ajar.

b] buang si Nazri Aziz ! ini satu manusia pun tak boleh pakai, ingat kes Namawee ? apa dia buat setelah Namawee hina lagu dan bendera negara , dia hina bangsa melayu , apa Nazri buat? dia jemput Namawee ..siap peluk belai si bangsat ,Nazri ini pun sama spesis dengan Hishamuddin sang amaran!

c] orang2 UMNO yg ada diatas tu, mana2 yg lembik tak boleh buat kerja , yg kerjanya hanya tayang muka ..kita buang jauh2, jangan beri sokongan dan jangan sesekali beri undi ,

ingat, kerosakan itu berpunca dari undi kita , jangan salah pilih, buang mereka yg telah mengecewakan kita !

Anonymous said...

Zahid ? OK ! layak dan kita patut , mesti sokong dia , berkarisma dan berani, boleh diyakini dan boleh diberi kepercayaan.

Mukhriz ? Ok ! berbakat dan berdisiplin, rekod dia baik bersih, patat diberi peluang lebih tinggi!

Shafie pedal sapi? ooo ..yg ini tak seberapa, dia ada agenda peribadi tersirat disabah, dia ada sesuatu yg hanya dia dan sukunya saja tahu , cukuplah diberi peluang selama ini , tukar orang lain pula , ramai lagi diluar sana yg berbakat.

Nazri aziz? huhh ..yg ini tak payah, tak perlu dan tidak diperlukan langsung, menyemak je, buang masa undi si Nazri.

Hishamuddin ? haiyaa ..gua loya tengok muka ini orang , baik tengok muka tenuk lagi mendamaikan, kosong ..kosong dan kosong markah, haram undi Hishamuddin!

fathul Bari ? haaa ..orang muda ini wajib diberi peluang , dalam UMNO kena ada orang sebegini untuk berhdapan dnegan gelagat orang PAS, wajib undi Fathul Bari , dia bertanding ke tak ?

Anonymous said...

kita mati2 x mau sotongmudin tu tp masa pemilihan nanti silap2w dia undi terbanyak,mukhriz silap2 undi palingh sikit,klw betul memang peliklah partu dulu,kini & selamanya ini