Wednesday, September 18, 2013

CINA BALUN CINABENG... YA BETUL ! CINA BALUN CINABENG !


28 comments:

Anonymous said...

Aku Hensem

First

Anonymous said...

THE TRUTH IS PAINFUL ERGH........

aku melayu rasis said...

saya sikitpun tak percaya pabila tgok cina sama cina bergaduh balun sama sendiri.
Boleh dikatakan tak patut letak dihati sebab mereka ini adalah kaum mengamalkan pepatah "carik2 bulu ayam, lama2 bertangkup jua"
Tak seperti kaum melayu kita, bermusuh sampai tahap masuk kubur.
Oleh itu, mohon kita supaya berhati-hatilah dengan helah cina-cina kafir ini. Melainkan dengan cina beragama sebetulnya islam.
Di Negara kita, cina kafir ini sangatlah jahat, baik kelakuan, propaganda dan halatuju kehidupan. Mereka ini jika dihalau balik kenegara asalnya cina tersebut, mereka juga tak mahu balik kesana kerana, disana pemimpin mereka juga berkelakuan jahat sesame sendiri.
contohnya: jika sesiapa yg menolong mangsa langgar lari, sipemberi pertolongan itu pulak yang akan didenda. Sebab itulah jika kita terlihat kejadian langgar lari disana, tiada siapa yg memberi pertolongan, malah sekadar melihat seperti patung. Apakah itu etika baik kita sesame manusia?
berbalik kepada bangsa cina di sini, mereka berazam untuk membina sebuah Negara cina disebelah sini, membawa seramai mungkin rakyatnya disini, lari dari kehidupan kongkongan rejim komunis di Negara asal mereka.
Mohon kita orang melayu, kesedaran kita hendaklah ada. Jangan sampai Negara tercinta ini jatuh ketangan cina jahanam ini. Berkelahi dalam mempertahankan pendapat tak mengapa, tapi bila berhadapan dgn kaum jahanam ini mohonlah kita bersatu..Demi untuk anak cucu kita..jangan sampai mereka menangis dan kita tak dapat berbuat apa di dalam kubur sana.
sekadar luahan pendapat saya.

Anonymous said...

Cina xde nk gaduh sama Cian krn Melayu yg ngok mcm PAS bergolek atas jalan lawan Sultan. Jika negara ni ada ada Raja Cina, dn kita minoriti, jgn haraplah ada bangsa Cina yg akan SEMBAH DERHAKA mcm si Nizar Sial tu prnah buat..

hakikatnya bangsa Melay bangsa yg baik ditempat yg salah. Bkn main sopan santun klu dgn Cina Babi, bkn main sopan jika di depan, tp samseng sesama melayu, ganas di jalanraya bile memandu.. itulah bangsa yg lupa diri skrg ni.. belum lg dikira Melayu2 elitsu spt artis2 yg lagak sombong dgn life BARAT..

Anonymous said...

ditempat aku ada sekor GM cina kongkek salesgirl melayu xtau agama apa. Bini ada di Kuantan, tinggal anak bini kejar jawatan GM kat sini, malam2 kongkek pantat si betina melayu sekor yang dia bela tu. Hujung bulan balik kuantan celop pantat bini makan babi, lepastu celop pulak pantat betina melayu..jadilah 1 Malaysia.

Anonymous said...

ditempat aku ada sekor GM cina kongkek salesgirl melayu xtau agama apa. Bini ada di Kuantan, tinggal anak bini kejar jawatan GM kat sini, malam2 kongkek pantat si betina melayu sekor yang dia bela tu. Hujung bulan balik kuantan celop pantat bini makan babi, lepastu celop pulak pantat betina melayu..jadilah 1 Malaysia.

Anonymous said...

Kepada,

Gap,
Tailong,
Dol Kampung Pisang,
Saudara/i,

EVOLUSI ATAU PAKSAAN?

Pengekalan jati diri keCinaan waima di mana saja atas muka bumi ini harus mendapat pujian.

Contohnya meskipun berada di Barat tetapi jati diri ketimuran (asal usul) tidak dilupakan sebaliknya bertingkek-tingkek.

Kalau keadaan perlukan asimilasi, ia tidak berlaku secara evolusi sebaliknya susulan keterpaksaan.

Berbeza dengan Melayu yang mana jati diri adalah seumpama Chipsmore..."sekejap ada sekejap tak ada". Ada tak penting, tak ada tidak menyusahkan.

Satu lagi 'kelainan' Melayu ialah: asimilasi rentas benua, contohnya antara Tanah Melayu-Timur Tengah, boleh berlaku secara maya atau secara 'jarak jauh'... satu-satunya di dunia.

PEMERHATI

Anonymous said...

ditempat aku ada sekor GM cina kongkek salesgirl melayu xtau agama apa. Bini ada di Kuantan, tinggal anak bini kejar jawatan GM kat sini, malam2 kongkek pantat si betina melayu sekor yang dia bela tu. Hujung bulan balik kuantan celop pantat bini makan babi, lepastu celop pulak pantat betina melayu..jadilah 1 Malaysia.

Anonymous said...

Saudara, terlebih dahulu saya bukan ahli Red Bean Army atau penyokong mana-mana parti dgabungan PR. Saya mahu katakan bahawa bukan 100% kaum Cina bersikap chauvinistis dan tidak langsung mengundi BN dalam pilihanraya yang lalu. Kita perlu berlaku adil pada mereka ini. Kita mengalu-ngalukan pandangan sebegini dari kaum Cina sendiri, apatah lagi ia merupakan kritikan bertulis . Sama ada ini sandiwara atau tidak, ia bukan suatu isu. Yang mustahak ia telah ditulis dan diterbitkan.

Anonymous said...

Selamat sejahtera dan salam 1 Malaysia tuan-tuan semua.
Saya ingin mempersetujuikan yang dicakapkan oleh encik September 18, 2013 at 1:21 PM. Bukan semua orang-orang berbangsa Cina adalah sikap chauvinist dan membencikan orang-orang Melayu. Orang-orang yang berbangsa Cina adalah ramai juga yang mencintaikan perpaduan dan keamanan dalam Negara. Mungkin semasa pilihanraya yang telah dilalui mereka terlalu ikutkan pengaruhi DAP. Tetapi sekarang adalah ramai yang merasaikan kesilapan apa yang DAP cakapkan. Adalah kita berharapkan orang-orang Melayu mahu maaf dan terimakan kembali orang-orang berbangsa Cina untuk berbaik-baik. Kami menjanjikan untuk mengembali sokongkan orang-orang berbangsa Cina kepada BN dan Datuk Seri Najib. Saya harap tuan-tuan semua adalah memahamikan apa yang cadangkan dari saya mewakilikan orang-orang berbangsa Cina yang inginkan kembalikan pangkal jalan.

Anonymous said...

Pada pendapat saya, kenyataan di atas hanya satu tindakan psyops dari cina komunis di Tanah Melayu. Mahu mengambil hati orang Melayu Islam selepas kantoi puak kapir ni nak ambil kuasa dari kerajaan berdaulat Melayu Islam.

Kita perlu ingat 97% cina komunis di Tanah Melayu mengundi DAP pru lepas. Maknanya ahli MCA, Gerakan juga berpakat jatuhkan BN. Hampir semua ibu negeri jatuh ke tangan DAP. Kawasan bandar pun sama.

Orang Melayu perlu ingat semasa Lim Kuan Yew memakai songkok masuk ke kampung semata-mata nak ambil hati kita. Jangan ditipu puak pemakan babi ni berulang kali. Mereka tak akan berputus asa sehingga berjaya memerintah bumi berdaulat ini.

ABC



Anonymous said...

Saudara Blogger

Mohon anda siarkan posting ini yang sebelumnya telah saya kirim ke Blog Ridhuan Tee sebagai respon kepada artikel beliau bertajuk Mengubat Hati Melayu. Saya mahu supaya semua melayu yang terlalu ghairah dengan Tahalus Siasi PAS-DAP nampak kesan buruk yang menanti kita (melayu/islam) jika PAS masih mahu berTahalus Siasi dengan DAP. Berbanyak terima kasih dari saya jika anda sudi menyiarkan.

TAHALUS SIASI atau TAHALUS SIAO-SI. Which is which ? (Yang mana satu ?)

(Melayu tidak bersatu hati. Masing-masing mempunyai agenda tersendiri. Melayu tidak mahu dengar nasihat sesama Melayu. Melayu memandang rendah sesama Melayu. Inilah hati Melayu) .. seperti yang ditulis oleh Ridhuan Tee

Benar dan benar dan memang benaaarrrrrrrrr ........

Ini lah dia puncanya melayu semakin lama semakin lemah dalam penguasaan politik di negara ini.

Saudara Ridhuan, izinkan saya menambah sikit lagi kepada kenyataan anda itu ...

" Melayu adalah satu kelombok masyarakat yang hidup penuh dengan kepura-puraan. Melayu juga adalah pelakon yang paling hebat di pentas sandiwara di negara ini "

Saya ada fakta, ini bukan tuduhan liar. Hanya melayu yang " membuta babi " sahaja yang tidak mahu menerima hakikat. Ini dia faktanya :

MELAYU BERSATU HATI, BERSATU MATLAMAT, BERSATU PERBUATAN DALAM SOLAT TAK KIRA SAMA ADA SOLAT NAFSI (SENDIRI-SENDIRI) ATAU SOLAT JAMAAH KERANA AGAMA MEREKA HANYA MENERIMA DAN MENGIKTIRAF SOLAT YANG SEBEGITU RUPA SAHAJA. LALU MEREKA MENIPU TUHAN MEREKA (ALLAH) SEOLAH-OLAH MEREKA BERSATU SEBAGAIMANA YANG DIPERINTAHKAN OLEH TUHAN MEREKA. SETELAH SELESAI SOLAT MAKA MEREKA KEMBALI BERCAKARAN HANYA KERANA MEREBUT KUASA DAN BAHAGIAN, WALHAL MEREKA SEPATUTNYA DUDUK BERBINCANG SESAMA JAMAAH UNTUK MEMBAHAGIKAN KUASA DAN BAHAGIAN SAMA RATA SAMA ADIL DI KALANGAN MEREKA ATAS NAMA SEMANGAT PERMUAFAKATAN ISLAM.

Saya tidak takut mahu mengatakan ADA MELAYU YANG SANGAT SADIS KEPADA TUHAN MEREKA SEHINGGA TERGAMAK BERPAKAT DENGAN MUSUH ISLAM UNTUK MENEGAKKAN ISLAM DI BUMI MALAYSIA INI SEDANGKAN SAUDARA SEISLAM ADA DI SEKELILING MEREKA.

Saya ingin mengingatkan kepada kelompok melayu tersebut HANYA MUSUH ISLAM YANG GILA (SAKIT MENTAL) SAHAJA YANG AKAN DENGAN IKHLAS MEMBANTU ANDA UNTUK MENEGAKKAN AGAMA ISLAM.

Saya ingin bertanya kepada kelompok melayu tersebut ANDAI KATA MEREKA (MUSUH ISLAM) MINTA ANDA MEMBANTU MEREKA BERJUANG UNTUK MENEGAKKAN AGAMA MEREKA ADAKAH ANDA SANGGUP ATAS NAMA TAHALUS SIASI.

Saya ingin memperbetulkan persepsi anda ANDAI KATA ANDA TIDAK SANGGUP UNTUK MEMBANTU MUSUH ISLAM DALAM PERJUANGAN MENEGAKKAN AGAMA MEREKA, SEDANGKAN ANDA DI BANTU OLEH MEREKA (MUSUH ISLAM) DALAM PERJUANGAN UNTUK MENEGAKKAN AGAMA ISLAM .. Jangan anda sebut permuafakatan anda dengan mereka sebagai TAHALUS SIASI .. paling tepat sebut saja sebagai TAHALUS SIAO-SI (KERJASAMA GILA-MATI).

Apa itu TAHALUS SIAO-SI : Satu pakatan diantara dua pihak yang secara terang dan nyata bermusuhan sejak berzaman, dengan matlamat untuk mengalahkan satu lagi pihak yang menjadi musuh bersama mereka, dan setelah berjaya mengalahkan musuh bersama, mereka akan kembali bermusuhan seperti keadaan sebelum terbentuknya TAHALUS SIAO-SI diantara mereka.

Saya katakan pakatan PAS-DAP sebenarnya jatuh dalam kategori TAHALUS SIAO-SI. Maksud saya, setelah Umno berjaya dijatuhkan maka PAS dan DAP akan kembali bermusuhan seperti sebelumnya, malah saya jangka akan lebih dahsyat lagi. Dan akhirnya keamanan dan kesejahteraan negara akan menjadi GILA dan akan ada rakyat yang MATI (Terkorban).

Wahai umat islam khasnya yang menyokong PAS, ingat lah BAHAWA PARA PEMIMPIN PARTI KAMU SEDANGKAN MENGADAKAN SATU BENTUK PAKATAN GILA DENGAN DAP (MUSUH ISLAM) YANG AKHIRNYA BOLEH MENYEBABKAN ISLAM MATI DI BUMI MALAYSIA INI.

Sedar lah kalian sebelum terlambat. Hayati dan fahami kebimbangan yang diluahkan oleh seorang lelaki bangsa Cina yang dahulunya bernama Tee Chuan Seng tetapi kini beliau merasakan dirinya adalah sebahagian daripada bangsa Melayu kerana beliau seagama dengan kita.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Percayalah sekiranya Mayat Chin peng dibawa balik dan ditanam disini , Kuburnya akan dijadikan tokong dan sumber inpirasi oleh para pemujanya

Anonymous said...

saya tetap akan sokong barangan muslim di dalam kehidupan saya. saya juga berasa gembira apabila ramai orang melayu bertambah kaya kerana hasil kekayaan mereka itu di zakatkan.

Anonymous said...

MASAALAH SAMPAI BILA PAS NAK JADI ANJING SURUHAN DAP.
MINTA AHLI PAS SEDAR.
BERBAIKK DGN UMNO LAGI MENGUNTUNGKAN DARI SEGI UGAMA AN KEJAYAAN MELAYU..
UMNO + PAS = MELAYU ISLAM GAGAH PERKASA

Anonymous said...

Pedulikan si CINA-CINA
PENDATANG KAPIR asyik TAMAK, RASIS dan BONGKAK disyaki dr DAPSYAITAN/PKR ini; asyik MELALAK mcm. ANJING/BABI HUTAN LIAR! Mereka boleh BERAMBUS dr. Tanah Melayu ini!! Awatlah bangsa PENDATANG ni tak sedaq diri yg ASAL mereka, dibawa PENJAJAH British-Zionis laknat ke Tanah Melayu PUSAKA nenek moyang kita ini!

Kalau kat Eropah (tapi di Amerika/Australia/Canada/N. Zealand - Bumiputera di sana adalah Native American, Aboriginal Australian dan sbgnya,yg. diJAJAH Orang Putih), tak pula berani ramai PENDATANG Cina/India buka mulut, nak mcm-mcm keistimewaan sampai nak PIJAK kepala Bumiputera Barat Eropah, terutamanya yg. orang Putih! Mana ada perayaan rasmi hari raya Cina mahupun Deepavali, apalagi bahasa mereka di Eropah tu - apahal tak pula MELALAK si "pencinta hak asasi” kesamaan dari kaum Cina/India, termasuk yg. kat TANAH MELAYU ini, terutamanya loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH dari DAPSYAITAN/PKR?! Tapi bukan main lagi si pencinta penipu ini MENJILAT kaki kudis Barat-Israel, yg. MELALAK kat M’sia ni, nak paksa pemimipin Islam/Melayu amalkan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Lebai labu labi said...

Macam mana nak bersatu kalo penuh sifat dengki khianat. Berniaga warung rezki xseberapa pun guna santau busung kasi mati orang. Ini kan pula berniaga dlm skala yg lebih besar. Jiran bli sofa baru pun da dengki fitnah sekampung ini kan pula kalo bli kerata ferari. Tatasusila bangsa melayu dikawal adat. Bila adat budaya da ditinggalkan jadila mcm org barat. Anak selamba maki mak bapak. Org kita lg best saman mak bapak lg tu.. mak bapak yg derhaka pun makin ramai. Malas didik anak. Serah bulat2 pd bibik ngn cikgu sekolah.

Lantak ko la labu..

Anonymous said...

jgn ikut perasaan sgt tuan2. kalau nak tau tee zai kin ni dulu ada keluar satu artikel knp cina x patut jd cauvinis. kita kena hargai cina2 mcm ni. nak dpt 100% mindset mcm melayu mmg mustahil la dah mmg dia cina non muslim. tp sekurang2nya dia paham yg dia duduk dlm negara malaysia yg ada identiti melayu islam. cuba bayang kalau kita kat tempat dia dan ada pendirian yg lawan arus dr kaum dia? bkn senang dah tentu kena kutuk sbb dia ibarat cina pupus kat malaysia ni. kalau la semua cina mcm ni dah tentu aman dan x huru hara malaysia.

jentayu

Anonymous said...

aku tetap curiga cina-cina ni.. waima diberi bungapun aku takut.. mana tahu ada racun bila aku menciumnya..

mungkin ini isu mengalih tumpuan menjelang PRU14. ubah kali ini lebih dahsyat! semasa itu melayu dilayukan kerana cina2 khabarnya telah insaf semasa PRU13!

mungkin ada 100 orang cina sebegini.. tetapi berjuta lagi cinabeng sedang menyusun strategi untuk melingkupkan melayu menjelang PRU14!

Anonymous said...

Tanpa sokongan melayu, kaum cina tak dapat kuasai negara ni...kawasan parlimen majoriti cina hanya 45 banding majoriti bumiputera 122.

Anonymous said...

sounds like a malay guy with a chinese nickname....

Anonymous said...

eleh nie semua sandiwara opera cina puak cinabeng jeeee nieee... diorg tahukan yg kerajaan skrg nak memajukan agenda bumiputra. jd diorg buat buatlah opera sesama sndri gaduh konon kononnya...

Anonymous said...

Perkara utama yang perlu diingat. Cina sebenarnya tidak tertipu menyokong DAP. Dah memang niatnya adalah untuk mengambil alih tampuk pemerintahan Malaysia daripada Melayu. Sebab itu 97% menyokong DAP! Bohong kalau mereka kata mereka ditipu oleh DAP.

Yang mereka tertipu adalah, mereka ingat boleh senang-senang ambil Malaysia disebalik segala perancangan rapi, jangka panjang, jangka pendek, dana dari luar yang mencurah-curah. Mereka tertipu kerana mereka menjadikan kerajaan Malaysia ni hampir kerajaan bumiputra sepenuhnya.

Anonymous said...

Cina xde ditipu DAP lah.. DAP dan Cina yg sepakat tipu PASngok.. dn MCA GERAKAN sepakat utk tipu Najib.

Cina mmg sudah letak timeline utk ambil alih kuasa memerintah negara. Tp syg mereka bangsa yg TAMAK HALOBA, ARROGANT dan BULLSHIT, Tuhan pun tk izin bangsa TAMAK menguasai negara ini.

Mereka SIAL dan bawak SUWEY pd mereka sendiri.


mmg bukan 100% Cina tolak UMNO BN, tp klu dh 97% tu ape maksudnye? Melayu nk dibodohkan lagi dgn CinaBeng punye lakon baik? seluruh ekonomi slps merdeka CineBeng pegang dn ugut kite.. so skrg no more lg.. kasi lingkup Cinabeng dgn long term boycott.. and that is my main agendy for every day!!!

Anonymous said...

setujuuuuuu
boikot..
boikot..
boikot...

abc...

cina tak perlu bersandiwara lagi dan tunjuk baik hanya utk wakili 1% - 2%
cina pegi jahanam...

Anonymous said...

cinabeng tak perlu bersandiwara lagi...

Anonymous said...

Salam untuk semua saudara seagama ku.Aku ingin merayu kepada semua bangsa Melayu yang bermaruah agar jangan percaya dan terperangkap dengan permainan saraf pihak DAP ini.Kisah bloger DAP Insider yang kononnya diancam oleh Lim dan lari ke Indonesia adalah direka sebagai alat perang saraf cina ke atas Melayu.Mereka sering berjaya dalam mempermainkan fikiran Melayu.Halusi betul-betul dan lihat dari sudut konsistensi.Kenapa pulak perlu kita menjadikan kisah cina yang mengkhianati bangsa Melayu pada PRU lepas dan sekarang bercakaran sesama sendiri sebagai satu berita hiburan yang melegakan kita?Jangan percaya mereka ini.Demi bisnes mereka cipta pelbagai kisah untuk kendurkan orang Melayu yang mereka lihat sebagai sampah.Cina boleh berniaga apa sahaja,tidak kira halal haram atau yang kotor dan jijik.Sampah juga memberi keuntungan yang cukup luarbiasa kepada komunis bintang 3 ini.Insaflah wahai Melayu,selama-lamanyakah nak dihina dan ditindas oleh mereka?Proses pembangunan ekonomi bangsa akan terus terbantut jika sekiranya orang Melayu terus gagal untuk sedar akan hakikat ini.KORBANKAN NIKMAT MEMBELI DARIPADA MEREKA,AGAR KITA DAPAT MENIKMATI HASIL DARIPADA PENGORBANAN ITU SEHINGGA KE ANAK CUCU DAN SELAMA-LAMANYA.

Anonymous said...

Kalau umno laksanakan islam secara menyeluruh pasti bersatu