Monday, September 2, 2013

DAP NAIK SURCAJ AIR 100 % MANAKALA BN NAIKKAN MINYAK 20 SEN..


itulah hakikat keadaan ekonomi sekarang.
kos semasa senantiasa menjadi bual bicara rakyat.
manakala pemerintah baik BN atau DAP pun terpaksa akur kepada keadaan.

DAP terpaksa akui memerintah dan membuat janji adalah 2 perkara berbeza.

mereka terpaksa naikkan surcaj air sebanyak 100 % bagi menggalakkan pengguna menguna air dengan bijak.

manakala BN pula mengotakan JANJI DAN DESAKAN PEMBANGKANG DAHULU YANG MAHUKAN HARGA MINYAK DIAPUNGKAN MENGIKUT HARGA PASARAN.

janji memang senang, nak penuhi janji pun bukan senang.

so sekarang apa komen pakatan ?
sukarkan nak memerintah !

DAP KATA TAK MAMPU TANGGUNG SUBSIDI..



Jaseni berkata, PBAPP tidak lagi mampu memberi subsidi sebanyak RM65.4 juta setahun untuk bekalan air kepada pengguna domestik dan unjuran perbelanjaan modal bagi projek bekalan air di negeri ini adalah sebanyak RM99.9 juta. - UTUSAN ONLINE


© Utusan Melayu (M) Bhd 


122 comments:

Anonymous said...

harga air naik belum tentu harga barang naik..

kalau minyak naik, dah tentu ayam pun naik..ayam sekarang hatar pakai motor..

bodoh ke bahlol..nak samakan air ngan minyak..

hangkedee said...

Ah jib gor thank kayu

Anonymous said...

Aku cabar najib naikkan harga penjualan air mentah ke Singapura pulak...

Anonymous said...


DAP minta PM perjelas status hutang 1MDB sebanyak RM38.4 bilion...

DAP hari ini meminta penjelasan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berhubung faedah serta pertumbuhan ekonomi yang dinikmati rakyat Malaysia daripada pinjaman bernilai RM38.4 bilion oleh 1Malaysia Development Bhd (1MDB) yang menyumbang kepada peningkatan kadar hutang kerajaan persekutuan dalam KDNK sehingga mencapai 70 peratus.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng (gambar), berkata jaminan pinjaman yang begitu besar dan tidak dijelaskan oleh kerajaan persekutuan mengakibatkan agensi Fitch Ratings menyemak semula unjuran kredit Malaysia daripada ‘stabil’ menjadi ‘negatif’.
“Fitch mempersoalkan hutang yang tidak disenarai rasmi melalui jaminan kerajaan sehingga mencecah hampir RM150 bilion, yang meningkatkan jumlah hutang rasmi kerajaan daripada RM502 bilion menjadi RM650 bilion pada penghujung 2012....

Anonymous said...


Kayanya Dia..!!: Anak Taib Mahmud ada lebih RM3bilion, kata Shahnaz

Shahnaz A Majid mendakwa bekas suaminya mempunyai wang tunai berjumlah AS$700 juta (RM2.1 bilion) dan pegangan dalam 21 syarikat, bernilai lebih daripada RM1 bilion.

Shahnaz (kiri), yang memberi keterangan dalam kes tuntutan mutaah RM100 bilion mendakwa perkara itu hari ini....



Untuk geng2 ni, depa x heran pun pasai minyak naik.

Anonymous said...

Sept 2: The 88 year-old doctor in the house is giving another dose of antidotes to fix UMNO from within, this time calling the older leaders to make way to stop people from the perceiving the Malay party as corrupt.



In his column published in Mingguan Malaysia, Dr Mahathir Mohamad said the people think that UMNO is mired with corruption.



"In fact, UMNO leaders in all level are perceived that they join UMNO not to protect the race, religion and nation, but to enrich themselves," he said.



He urged UMNO to give way new and young untainted leaders to purify UMNO's tainted image.



"(Then) it will become a reality and accepted by the people," he said.



Mahathir's call came amid a poll of UMNO's old guards openly stated their intention to contest in the UMNO's upcoming party polls.



Felda chairman Isa Samad and former Malacca chief minister Ali Rustam, both were found guilty of money politics by UMNO disciplinary board in the past, had expressed their intention to bid for the party's vice presidency.



UMNO Youth chief Khairy Jamaluddin had also announced that he would defend his decision. Khairy was also alleged to be involved in money politics, but was let off with a warning.



Reacting to call to retain all UMNO supreme council members, Mahathir said the proposal would drive the people to doubt that UMNO would change.



"They will remain with their despise feeling against UMNO," he warned

Anonymous said...

Masalahnya gap..kalau nak naik minyak kenapa a
Alasan nak bagi brim?

Anonymous said...

Masalahnya gap..kalau nak naik minyak kenapa a
Alasan nak bagi brim?

Anonymous said...

Mmm...kalau itu artikel tu peningkatan surcaj hanya untuk setiap 1000 liter bagi penggunaan melebihi 35000 liter...betulkah pemahaman aku....atau macam mana tu...namun peningkatan air tidak mengakibatkan kesan berantai seperti petrol...dan itu pun untuk orang Penang sahaja....tapi petrol naik...satu malaysia kena tempiasnya....adakah ianya sama....jangan nanti ada yang kata ini bagus untuk Petronas...sebab bukan petronas saja yang terlibat tapi semua syarikat minyak yang ada di negara kita...bersabarlah semua...bila laa pendapatan sebagai seorang pekerja akan turut berdaya saing seperti itu....takkan nak suruh berhenti kerja pulak untuk berniaga...kalau macam tu baik suruh penjawat awam mulakan dulu...berhenti kerja dan berniaga...tapi sapa pulak nak uruskan sebarang urusan rakyat dengan pihak berkuasa...aaahhhhh pening aku....

Anonymous said...

mesti kena naik maaa,

ahjib gor mau jemput lagi PSY next chineese new year..

kita melayu dodol raya pun kena beli sendiri...

Anonymous said...

yeh..yeh..minyak naik..suka nya..
ini lah hadiah yg paling bermakna..

20 sen jer..tak kisah lah..
tak sabar nak tuang minyak esok..

Anonymous said...

Masalah air tu di PUlau Pinang aje..tp minyak mcm2 akan naik ..hampir segenap lapisan masyarat kena tempias...sederhana dan miskin..

Anonymous said...

Gap hati dah gelap..

x boleh bezakan minyak ngan air.

perkiraan aku yang bekerja dengan industri minyak and gas nie,

kerajaan akan memulakan semula RON 92 sebagai ganti kepada RON 95.

Stanby jer lah duit kocek awal2 nak hantar keta kerap ke workshop..

Anonymous said...

Najib perlu ditumbangkan untuk memulihkan UMNO. Lihatlah kerana Najib dan kuncu-kuncunya selama ini, nama baik UMNO dan Barisan Nasional telah dicaci maki dan dicerca oleh orang ramai.

Kalau Najib masih lagi jadi Presiden UMNO dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, jangan terkejutlah Barisan Nasional akan terguling dalam PRU 14 kelak.

Oleh itu sedarlah semua, UMNO dan Barisan Nasional perlu diselamatkan dari dipunah ranahkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu.

Selamatkan Malaysia, Tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Najib, esok naikkan harga tepung jadi RM 100 dan harga tepung naikkan jadi RM 10000 supaya mudah untuk kamu semua berjoli sakan dengan program lancau seperti PLKN dan PERMATA.

Lepas tu bawak Rosmah dan kuncu-kuncu untuk bersiar-siar ke luar negara setiap hari.

Ingatlah ahli-ahli UMNO sekalian, janganlah kerana Najib dan kuncu-kuncunya ini meruntuhkan UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak.

Bertindaklah segera, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO yang akan datang untuk menyelamatkan Malaysia, UMNO dan Barisan Nasional.

Ingatlah UMNO dan Barisan Nasional memang relevan hingga ke akhir zaman, cuma golongan perosak seperti Najib dan kuncu-kuncunya serta Menteri dan Timbalan Menteri tak guna yang perlu ditumbangkan.

Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

YEEHAA..MINYAK NAIKKKK.PADAN MUKA.

Anonymous said...

YEEHAA..MINYAK NAIKKKK.PADAN MUKA.

Anonymous said...

lpas ni tunggu apa plak naik?

harap kote jer lah yang naik free.

Anonymous said...

Cuma najib tak pandai bagi tau rakyat, ni lah sebab yang sebenarnya

http://quotes.ino.com/charting/index.html?s=NYMEX_CL.V13.E&t=&a=&w=&v=d12

minyak dah naik harga dipasaran dunia berbanding berapa bulan lepas purata $90.00 sekarang dah $105.00 disebabkan oleh kekacaauan di negara arab

Anonymous said...

TAHNIAH DAN SYABAS KEPADA SEMUA PENGUNDI-PENGUNDI BN..PAKATAN NAK HAPUSKAN PTPTN,TOL DAN TURUNKAN HARGA MINYAK TAK NAK..SOMBONG LAGI BODOH.

Anonymous said...

Tak per minyak naik asal barang kita naik dan tak mengecewakan pasangan.

Anonymous said...

bodoh,

apa kena mengena harga minyak dunia dengan minyak Malaysia.

Kita ni kat malaysia pengimport minyak ke?

bila hati dah gelap, yang buruk pun nampak sempurna..

Anonymous said...

Bila mana harga minyak naik, sepatutnya malaysia mendapat benefit dengan penjualan harga crude oil ke negara2 net importer..

Anonymous said...

Dgr kabo kak mah beli umah d london...harga tak bnyk 12 j paund je cuba gap tnya k mah betul ke

Anonymous said...

Oit ahjib gor,

rakyat lantik ko sebagai PM tu untuk meringankan beban rakyat bukan menyusahkan rakyat..

kalau gini lah caranya nak tadbir negara, dengan mudahnya naikkan harga komoditi utama, aku pun boleh jadi PM..

Mudah kan, semudah ABC..

Anonymous said...

bertambah gemuk lah kak mah kita nanti..

Anonymous said...

Aku menci najib...lg worse dari pak bodolah...ape ke bangang punye alasan nk naik kn harga myk dgn naik kn brim brom bagai...myk ni org rasa sakit ari2...belanja pun trpksa naik tiap bln...brim tu dpt sekali setahun ...abis pun sekali...bn ni mmg be end x lm lg...rkyt di suruh nyer bayo gst la...skg naik myk...adoiii...darah aku pun naikk sama dhhh

Anonymous said...

Cuba faham. Surcharge hanya dikenakan apabila penggunaan tinggi. Ini adalah untuk mengelakkan pembaziran. Kadar tariff air P Pinang masih paling rendah di Malaysia. Harga minyak naik, semua orang terjejas. Jangan hanya menyokong tanpa kajian

Anonymous said...

rumah kawe yang 4 beranak ni nak cecah 15000 sebulan pun payah.

analisis tahap longkang saudara GAP..

Anonymous said...

BUKAN KE PAKATAN JUGAK YANG MINTAK HARGA DIAPUNGKAN ?

MASA TURUN KITA TERIMA,
MASA NAIK NAK MELALAK ..

RASIONAL LE BRO !

anti-BewakHidup said...

Adoi hai....apa kena degan Ah Gib Gor ni....RM0.20 seliter tu banyak lah brother. HAng ken aingat bila minyak naik, yang lain semua naik tau.

Kamu cakap nak cover dalam BR1M....iyo lah untuk yang berpendapatan rendah, untuk yang middle income ni apa cerita???? Majority Malay voter dalam bracket middle income tahu....kamu nak kita orang boikot BN/UMNO dalam PRU 14 nanti ke??? We have long memory ok. Hang tanyalah Pak Lah.

Cuma lah ko dengar sikit rintihan orang-orang melayu yang vote ko masa PRU13 dulu. Jangan dok dengar sangat punisihat2 ko tu. Depalah yang dok nak perjatuhkan ko tau tak???

Anonymous said...

rupa2 nya kerajaan xde duit..

nak bagi brim pun kena pau rakyat dulu. kalau mcm tu aku pun boleh jadi PM

pi mai pi mai tang tu jugak lah..

neuro6 said...

Harga minyak zaman Tun Pak Lah lagi gila,sampai mencecah Rm2.70-Rm2.50, ni zaman gawat ekonomi America 2008 dan sudah pasti terkena tempias nya di seluruh dunia.

Anonymous said...

pembangkang boleh cakap apa saja sebab mereka belum memerintah! kita tidak diberi jaminan bahawa semua tindakan mereka bila memerintah akan mengikut apa saja kemahuan rakyat!

kenaikan harga petrol masih lagi ditahap yg boleh diterima! kita masih lagi berada dalam 10 negara harga minyak yg terendah didunia!

tidak banyak negara yg memberi subsidi begitu tinggi kerana ia lebih baik disalurkan ketempat lain utk kemajuan dan keselesaan rakyat!

namun disebabkan dasar subsidi kerajaan sejak dulu, banyak kebaikan telah dapat dirasai oleh segenap rakyat! kenaikan minyak sebanyak 20sen ini adalah pengorbanan yg kita perlu tanggung demi kesinambungan kemajuan negara kita!

ada sesetengah projek2 besar yg tidak perlu dijalankan sekarang kerana kita tidak mampu menanggung kos yg besar! namun penangguhan akan menyebabkan kos yg lebih tinggi dimasa depan..dan projek2 ini akan menjadi aset kekal negara serta dapat menjana pendapatan kita!
ada sesetengah projek, kita terpaksa mendahulukan negara lain bagi membawa masuk pelaburan dari luar negara dan dapat menyediakan peluang pekerjaan!

kenaikan 20sen ini juga akan membawa kesan negatif dari segi kenaikan harga barang! peniaga2 tamak akan mengambil kesempatan dari kenaikan ini. dulu kita pernah mengalaminya semasa zaman Pak Lah, harga brg naik mendadak..bila minyak diturunkan..barang tak pulak turun!! selamanya ini kita sebagai pengguna sering ditipu dgn mengkambing hitamkan kerajaan!

kenaikan ini memberi satu mesej kepada kita bahawa inflasi merupakan satu tekanan yg dirasai oleh semua pemerintah diseluruh dunia! kita juga tidak terlepas! kita akan merasainya bilamana kenaikan pendapatan kita lebih rendah dari kenaikan harga barang!!

mulai hari ini, kempen jimat cermat hendaklah disemaikan oleh kita semua..beli barang2 yg wajib sahaja..abaikan brg2 yg tidak perlu seperti brg mewah dan brg tak perlupun jika tiada! semai anak2 kita menghargai duit yg kita berikan!

kebanyakan produk2 muslim adalah brg2 mesti dibeli utk kesinambungan hidup kita! kita sokong produk2 melayu islam utk pengukuhan ekonomi kita! abaikan brg2 yg diiklankan utk memanipulasikan kehendak kita!!kebanyakan barang2 inipun bukannya elok utk kesihatan, buang saja dalam senarai perbelanjaan kita!

kebanyakan peniaga hanya menyerap kenaikan ini kepada pengguna! ada sesetengahnya menyerap lebih dari sepatutnya dgn menghasilkan keuntungan yg lebih tinggi dari sebelumnya! ini yg perlu dipantau!

apaun 100% sokongan kepada produk melayu islam @ 100% produk muslim!!! itu adalah sebaik2 jihad ekonomi islam!!!

ABC SELAMANYA....

Anonymous said...

ABC SELAMANYA

Kupasan cukup menarik. pakatan bukan kemain gila zaman paklah mintak petrol diapungkan, la ni memekak bila ada isu turun naik minyak..

SOALAN ?

Kalau najib turunkan harga minyak lepas kemelut selesai, KITA MELALAK NAK ?!

BELAJAR LE RASIONAL SIKIT DER..

Anonymous said...

Barang Naik Kalau Minyak Naik ?

Masa raya barang naik tu pasal kerajaan naikkan harga petrol ke ?

Anonymous said...

Golongan sasar subsidi adalah golongan yg berpendapatan rendah.
Org berpendapatan rendah biasanya pakai kenderaan cc kecik, jadi tak byk pakai petrol.
Org kaya pakai keta cc besar, selalu ronda2 sana-sini... jadi kat sini, org kaya lebih byk dpt subsidi banding org miskin.
Golongan sederhana dan kaya yg pertikaikan bantuan pada org miskin ni adalah golongan yg tamak.

Anonymous said...

hehhhh bontot! otak bontot! kalau nak banding air dgn petrol baik banding suasa dgn emas bontot!!!!

tobeng said...

Aku tak sokong harga minyak naik.Memang semua orang marah.Tapi najib kenalah cerdik sikit.Tunggulah sikit hari lagi kes syria meletup ke,harga mencanak naik sampai 120-130 ke.Tunggu sampai betul2 berlaku bukan sekadar berdasarkan spekulasi awal dah kelam kabut naikkan harga.

GAP KEMBALI said...

GUA X BANDINGKAN HARGA AIR DAN MINYAK LE SAMDOL OOI..HEHE

GUA BAGITAU KERAJAAN BN DAN PAKATAN AKAN AKHIRNYA AKUI KOS SEMASA BOLEH MERENCATKAN 'JANJI POPULIS ' YANG PERNAH DILAFAZKAN.

SUKAR NAK JADI KERAJAAN NIH.

PERBANDINGAN NI SEBAGAI MUKADIMAH NAK TUNJUKKAN KEPADA PEMBACA KOS SEMASA BOLEH MENJADIKAN KERAJAAN ITU TIDAK POPULIS WALAUPUN PERNAH BERJANJI 'POPULIS'.

TEMPIAS TU DAH KENA PADA DAP.

MENDIDIK MASYARAKAT UNTUK FAHAM SITUASI SEMASA DALAM DAN LUAR NEGARA PENTING.

Anonymous said...

pakatan nak turunkan harga minyak? harga air pun tak mampu nak maintain..

Anonymous said...

Der September 2, 2013 at 10:53 PM,
Memang dah tahap rasional ni..
Najib bagi segalanya pada cinabeng..apa cinabeng nak bagi..bila pru13, cinabeng tak bagi undi..

La ni alasan najib dia akan gantikan kenaikkan minyak rm0.20 tu dgn br1m..masalahnya..aku bukan penerima br1m pun..mana layak der..

Der..lu cakap kalau minyak turun lu nak ajak melalak der...tapi baramg turun ke? Nak ke cinabeng tu turun harga barang?

Cina tetap cina..lu rugi tak apa..janji wa ada untung ma..itu cina..

Najib naikkan harga minya tanpa, emahami penat jerih rakyat. Naik rm0.20 nampak sikit der...tapi lu kena tau rantaian kenaikkan dia macamana..lu belanja sebulan beli barang dapur rm1000 tapi lepas kenaikkan cuba lu check..confirm naik 20%-30% punya der..

Aku nak cakap la..aku pun pengundi bn..umno khususnya..aku sokong apa yg en mohamad nasionalis melayu cakap..

Gap..lu cakap pun kena ada fakta..memang susah mau jadi kerajaan..tapi bukan bn je yg pandai tadbir..pr pun pandai jgk..la ni..mana sama air dgn minyak..kalau di campurkan pun air dan minyak tak combine pun..jadi mana rasionalnya kamu kata macam tu..

Bro gap..aku rasa baik kau tarik artikel kau ni..sememangnya rata rata marah dgn kau ni..termasuk aku gap..

ABC selamanya..

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)


Anonymous said...

anon 10.55pm. soalan yg baik!

ekonomi malaysia adalah ekonomi campuran.. iaitu melalui prinsip ekonomi islam, sosialis dan kapitalis!

bukan semua barangan disubsidikan oleh kerajaan dan tak semua peniaga jujur dan tidak tamak!!

semasa musim perayaan harga barang naik! ini adalah kerja kapitalis.. mereka menaikkan harga barang bila permintaan melebihi penawaran!! dalam sistem kapitalis, kerajaan tidak boleh campur tangan bila berlaku keadaan begini!

jika mahukan campurtangan, kerajaan perlu memberi subsidi setiapkali berlaku kenaikan harga!! jika semua barang2 perlukan subsidi, ianya sudah menjadi ekonomi sosialis dan akan membantutkan perkembangan ekonomi negara serta kemajuan dan perkembangan infrastruktur negara!

kenaikan ini sebenarnya adalah sikap TAMAK...diulangi sikap TAMAK..peniaga2 cinabeng yg mengambil kesempatan diatas permintaan yg sudah tentu tinggi semasa musim hari raya!!!

akhirnya siapa yg menjadi kambing hitam????? anda mempunyai pendapat sendiri..itu adalah pendapat saya!

ABC SELAMANYA..

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

Ni la hadiah Najib bagi untuk orang Melayu yang mengundi BN PRU13 ari tu..

Tima kasih Najib!!Tima kasih PEMANDU!!

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

Gap..
Memang kamu tak menterjemahkan artikel ini utk perbandingan kenaikkan minyak dan air..betul kamu kata menjadi kerajaan memang susah bila nak buat sesuatu keputusan terutama bila melibatkan keputusan tidak populis..

Tapi kamu kena ingat gap..menaikkan minyak dalam masa rakyat tengah kekeringan duit lagi membuatkan sesebuah kerajaan itu tidak populis..

Air adalah keperluan rakyat..sama jgk dgn minyak..tapi minyak bila naik..semua naik gap..susu..pampers..ayam..daging..ntah la gap..

Penat dah aku..bn kalah kat selangor pun sebab najib percaya dgn pernahsihat dia..

Najib hapus isa pun..sebab omar ong yg tak pernah ada pengalaman dalam keselamatan..cuba kau tgk gap..hapus isa tahun 2010..effect dia sekarang ni bro..sapa yg susah? Polis? Tentera? Rakyat? Umno? Bn?

Walau macamana pun en mohamed tetap betul..

Anonymous said...

dekat Penang macai-macai DAPigs orang Melayu sedia menjilat bontot guan enggg , sebab tu dorang tak kisah

Anonymous said...

Dah jgn gadoh psl harga mnyk...jawapan betulnya adalah begini:-
Hanya orang yang bapak dia x hantar pegi sekolah je yg bg alasan/kira2 bahawa harga minyak patut naik..tu je..xde dakwa dakwi lagi...!syyyyyyyyyhhhhh..

Anonymous said...

Dah jgn gadoh psl harga mnyk...jawapan betulnya adalah begini:-
Hanya orang yang bapak dia x hantar pegi sekolah je yg bg alasan/kira2 bahawa harga minyak patut naik..tu je..xde dakwa dakwi lagi...!syyyyyyyyyhhhhh..

Anonymous said...

kenaikan harga air kat Penang adalah contoh hipokrit macai-macai pakatan , kalau air pun boleh naik , harga minyak pun rakyat kena lipaaatttt silap-silap lagi terukk rakyat kena dengan DAPigs .

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

hahah GAP tu tandanya Pakatan sendiri takkan mampu nak turunkan harga minyak , sebab air pun mereka tak mampu nak bagi subsidi

Anonymous said...

Kat Selangor best jugak , cukai naik , saman pun naik ... cukai ngan saman pun naik kat pasaran dunia tau - alasan macai-macai pakatan

Anonymous said...

Kah kah kah..lawak mlm nie...

Anonymous said...

Pakatan naikkan harga air dan tak mampu tampung subsidi air sebab ada perang kat tengah laut .. pasaran air naik satu dunia ... hahahahaha mesti inilah alasan macai pakatan nanti

Anonymous said...

DAP umum tak mampu tanggung subsidi RM65juta.

Kah kah kah

kicik pun tak boleh settle.

Dulu bukan main gila nak tambah subsisi !

Hipokrit

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

CUba ambik tau dan bandingkan harga petrol dan diesel d Malaysia dengan di Indonesia, Thailand, Filipina, etc sebelum nak memekak kat sini. Bila dh dapat tau dan konfom, sila btau kat dalam blog nie. Jgn nak heboh buruk kerajaan jer, yg baik tanam idup2. Indon pun pengeksport minyak jugek

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

KEPADA BAHLOL PAKATAN.

KENAPA TAK NAK MEMEKAK PADA TARIKH INI ? 2/6/2011

1)Petrol RON95- RM1.90,
Harga sebenar RM2.33 sen,
Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong,
Harga Sebenar RM53.62 sen,
Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35,
Harga Sebenar RM1.80 sen,
Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30,
Harga sebenar RM3.50,
Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50,
Harga Sebenar RM3.50,
jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit,
Harga Sebenar RM24.00,
Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Anonymous said...

Anda hanya perlu membayar rm 1.90 utk seliter ron 95 sekiranya anda tunjukan kad keahlian umno di mana mana stesyen minyak seluruh negara t kasih

Melayu Perak said...

RANKING DUNIA HARGA PETROL MALAYSIA


Perhatikan kedudukan Malaysia dalam ranking harga petrol sedunia yang terkini. Kedudukan Malaysia betul-betul berada di bawah negara-negara pengeluar minyak yang terbesar di dunia. Malah kedudukan negara kita jauh lebih baik berbanding beberapa anggota OPEC yang lain iaitu, Angola dan Iraq.

Memang betul Malaysia ini negara pengeluar minyak, tetapi kuantitinya terlalu kecil sehingga tidak layak menjadi anggota OPEC pun. Itupun beza harga dengan Arab Saudi hanya 0.40 sen Euro sahaja (kira-kira RM1.50 sahaja).

Cuba cari pula negara-negara jiran kita yang kita boleh pandu kereta terus dan isi petrol di sana. Hanya Indonesia (bekas anggota OPEC) yang kelihatan, malah negara contoh yang sering diagung-agungkan DAP dan fuckatan, iaitu Singapura, entah ke berapa kedudukan rankingnya.

Jadi, kepada sesiapa yang masih merasakan Kerajaan BN tidak berkebajikan dan mengenakan harga minyak yang tinggi, maka, sila-silakanlah mengisi petrol anda di Thailand atau Singapura (mana lebih selesa).

Bukankah mereka lebih berkebajikan dan pandai menguruskan ekonomi berbanding Kerajaan Melayu BN yang hanya tahu menyeleweng dan rasuah ini?!!

*Tahun 1990-an, ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan, rakyat membayar cukai minyak (yang digelar duti petrol) sebanyak RM0.50.Anwar kutip cukai, bukan bagi subsidi. Itupun ada hati hendak hapus PTPTN

Anonymous said...

GAP otak ko ni same otak anai2 tunggul buruk pun ko kata rumah ko

Anonymous said...

betul GAP! kita kena faham... bebanan kerajaan perlu juga ditanggung rakyat seperti di penang!

tindakan tidak populis adalah adat resam mana2 pemerintah didunia!! tiada negara waima yg paling kayapun akan akan membuat semua tindakan populis semasa pemerintah mereka!

ini adalah kos melepas dalam teori ekonomi! tidak semua yg kita hajatkan dapat ditunaikan dgn pendapatan negara yg terhad! tiada mana2 negara yg pendapatannya tidak terhad! semuanya melalui kekangan yg sama!

kerajaan mengurangkan subsidi 20 sen dari subsidi yg diberikan! kita pula menambahkan 20 sen utk menampung kos yg telah dikurangkan!! ini semua telah kita rasai, semuanya peristiwa yg berulang!

pembangkang hanya menabur janji utk turunkan minyak dan semuanya percuma! dalam politik tidak semua dapat dizahirkan melalui ekonomi! pendapatan negara terhad..banyak perkara penting terpaksa diabaikan!

Pemerintahpun tidak sempurna, tiada pemerintah yg sempurnapun didunia kini! sebaiknya kita sebagai rakyat..pembangkang mahupun pencadang.. menerima hakikat bahawa bila pemerintah buat sesuatu tindakan tidak populis..mereka sebenarnya menggadaikan sokongan politik terhadap mereka.. seperti juga dipenang..tetapi tujuannya utk kesejahteraan rakyat dimasa depan!

apaun tetapkan halatuju kita kearah memartabatkan ekonomi umat melayu islam! sokongan yg jitu dan padu!!! 100% PRODUK MUSLIM!!!!!

ABC SELAMANYAAAAAAAAA...

Anonymous said...

Anwar mmg layak jadi pm.......apa apa pun kehendak allah tk boleh kita pertikaikan dh ketentuannya ada hikmah dsebalik kekalahan PR harga minyak naik ....apakan daya ....kita yg menyokong kerajaan terpaksa terima hakikat ....tapi sekiranya ditakdirkan allah PR menang harga minyak turun sbb anwar akan jadi pm anwar akan turunkan harga minyak sampai bila2.......walaupun pasaran ekonomi melambung harga minyak kat malaysia tetap sama...takan naik sampai kiamat itula kelebihan anwar ibrahim dia ada kuasa ajaib ....tapi syg atas kehendak allah anwar tk berjaya jadi pm sbb allah lebih mengetahui dr kita

Anonymous said...

Orang cina akan mengambil kesempatan untuk menaikkan harga barang dan juga mengurangkan quantity dalam product mereka.
Segala usaha kita boikot barang cina adalah sia sia kerana dengan walau sale volume mereka kurang sekarang mereka boleh jualan dengan harga yang tinggi.

Tak guna si Ah Jib Gor ni,membuat cina lagi kaya.

Anonymous said...

Aku tak tinggal di Penang.

Anonymous said...

Tanya sikit. Tempoh sebelum minyak ni naik 2 posen seliter berapa kali gaji anta semua naik?

Anonymous said...

Aapala puak pr nk meroyan pasal harga minyak naik ingat klu anwar jadi pm dia boleh turunkan harga minyak buat selamanya ke......porah...klu betul la allah nk nk menangkan pr dh lama allah akan makbul doa puak2 pas masa solat hajat nk jatuhkan bn....tapi bn tetap menang....allah lebih mengetahui dr kita allah maha penyayang pd umat islam di malaysia klu la menang pr kat malaysia ni abis malaysia ni jadi negara sekular dgn kenyataaan pemimpin pkr org melayu bebas menganuti ugama lain.....dgn kalimah allah dibenarkan dlm bible dan gereja....menyokong keselamatan yahudi...DAP yg anti melayu pertikaikan tanah rezab melayu ...uitm hak org melayu bumiputara.....islam agama rasmi dipertikaikan nk buang kakitangan kerajaan yg majoriti org melayu ....tk sedar lagi ke...wahai pencacai pakatan....itula hikmah kemenangan bn pru13

Anonymous said...

mula2 bagi BRIm...skrang amik kau...BROOOM...!!

Anonymous said...

1:12 dh melalut pasal minyak dh naik...hahaha

Anonymous said...

Tok pekong PR kata nak resign & jd lecturer klu x menang. Its within his power..tu pun x larat nak tunaikan.. Spin SPRM tipu lah pulak.
Mana perginya 40K bangla...!?? 'Bangla yg ditangkap sume org PR. 40K bangla & china dolls sokong PR kot.. tu sbb up sikit undi PRU lps.
Janji2 politik.. berbelit lidah ..lagi lah... tipu jer.Janji populis...ikut sedap mulut...mcm janji2 di Selangor...

Anonymous said...

melayu perak

perbandingan mcm tu tak complete..kamu kena ambil kira faktor2 lain spt purchasing power, cost of living dll...contoh: kalu kita yg mkn gaji di sini pegi beli minyak kat s'pura mmg la mahal...

Anonymous said...

Ya la bagi br1m ko yg broom dulu prgi ambik..sebelum subuh ko dah tercegat kat depan

Anonymous said...

Apalah ko ni... minyak mentah utk minyak di M'sia actually diimport ..Harga tertakluk pd demand & supply dan politik dunia... bukak minda..
. banyak2 membaca.. improve general knowledge sikit... jgn follow herd mentality..

Anonymous said...

Kat siam sana semua kaya ka? Purchasing power siam power ka? Kos of libing siam tinggi ka? Hang akai ada ka?

Anonymous said...

siam brg murah kot...

Anonymous said...

1:44

pd masa yg sama pendapatan ekspot minyak kita pun akan naik

Anonymous said...

klu sekadar kereta proton.. budget minyak naek x sampai RM50 sebulan pun. Membeban sgt ke? Miskin sgt ke org Malaysia?
Bukan selama2 nya pun. Bila world market turun.. turun le balek.Ikut average costs.
Dah diexplain benda ni banyak kali dah..
Tak tahu ker??
Ooh...x baca utusan le ni ya. X tengok TV ke?
Sesekali jenguk2 le.. ada info berguna. Bukan sume nya tipu....
Bila jd partisan.. otak kita boleh jd beku

Voted on fact... not fiction..

Anonymous said...

Harga barang naik sbb cinabeng kasi naik. Sbb cinabeng yg jd pemborong/ distributor. Kita truskan kempen ABCD/BCL...Tak payah kecoh2. Action speaks better than words.
AWASS kedai mamak...Tak kan minyak naek 20¢.. teh tarik/roti pun naik 20¢..klu nak kena boikot.. cuba lah..
Yang melayu/bumi.. u support us..we support u...paham2 sudahlah..

Anonymous said...

Mari sama2 kita tunggu dan lihat.. Cinabeng nak main rege barang depa ka tidak... kalau naik pakat2 boikottttt... tak dapat isi minyak, habis pam minyak kena lingkop.. tapi bila Cinabeng naik rege barang.. nape takde yg nak pi lingkopkan kedai depa...

Anonymous said...

Surcaj penjimatan air di Pulau Pinang tiba-tiba timbul apa hal bayangkan kalau kalau 29 liter Rm 4.29 penguna kena bayar,kalau anak ramai berapa banyak kena bayar,itu air ambil pada sungai saje.Kalau minyak kita tak kesah naik harga kerena nak mendapatakannya pun susah.DAP menekan rakyat Pulau Pinang kenapa tak heboh,Air keperluan harian,kita buka minum minyak petrol.

Anonymous said...

Kalau morah tak dak la peraturan plet keta siam tak bulih beli minuak kat stesen ... Tak dak la orang pakai keta buruk isi full tank 5 - 6 kali sari p seludup minyak ke siam.

Anonymous said...

So kalau siam barang murah teori minyak mahal harga barang punahal dah tak boleh pakai.

Anonymous said...

en mohamad sapa dia koncu-koncu najib tolong senaraikan kami pun nak tau jugak ok.

Anonymous said...

kepada semua.. jangan belanja dapur sampai beribu sebulan.. mentekedarah apa sampai banyak tu. membesarkan kepala berak je.kaya banyak duit br1m pun tak layak, kerja melantak je ke? aku anak 6 org tak sampai 700 belanja makan .alhamdulillah.. walaupun gaji kecik cukuplah hidup cara sederhana. apa2 nak cerita ingat kat tuhan.jangan cerita bersandar kepada pemimpin.

mohd ekhsan said...

Mmg lah import. Kita pnya sweet crude. Tak sama. Its mainly for jet. C

Anonymous said...

Bukankah itu ron97...rasanyalah

Anonymous said...

THANK YOU VERY MUCH FOR VOTING BN BACK INTO POWER....AND NOW AS FOR WHAT YOU HAVE BEEN WAITING FOR....HERE'S YOUR SPECIAL REWARD!!! DONT FORGET TO THANK AND PAT OURSELVES ON A SMART AND BRILLIANT MOVE.....THANK YOU....HERE'S A 20 SEN HIKE AS A SPECIAL GIFT TO YOU, IKHLAS DARI SAYA DAN GENG KAT BN

Melayu Perak said...

wooiii anon 9.36 pm.....

takkan sebab minyak naik 20 sen ko dah nak suruh tumbangkan kerajaan bn....

ada ke kerajaan bn nih zalim...????

berapa ribu rakyat mati dek sebab kerajaan bn...????

abu nawas said...

Bnyak2 mmbaca? Buka mnda? Weh mangkuk anonymous klu myak naik Malaysia untung la bangang..x kira la kita import mnyak ke apa..suruh org bukak minda tp sndiri trtutup..stupidd

abu nawas said...

Byk2 mmbaca? Bukak minda? Weh bangang! Klu hrga myak naik Malaysia untungla mngkuk! Xkira la kita import mnyak ke apa..tu pun x bleh pikir ke..sruh bukak minda konon tp otak sndri letak kt lutut..foolishhh!