Wednesday, September 11, 2013

KALID SAMAD 'EJEN' TERBAIK UMNO..


tanpa disedari, keseronokan kalid samad dalam menongkah arus mengenai isu kalimah ALLAH sebenarnya telah memperlihatkan kepada umat islam akan wajah sebenar pas.

di kala umat islam begitu berazam pertahankan kalimah ALLAH , kalid samad seperti biasa terus menerus mempertikaikan kewajaran untuk islam malaysia berlaku sedemikian.

betullah kata orang tua, yang bijak pandai ni tak semestinya cerdik.

mohon kalid samad terus pertahankan kenyataannya dengan lebih jitu, berazam, ampuh dan kenyal.

dengan sikap sebegini, pas akan lebih cepat mati.

bro lid, lu  memudahkan kerja kami.



68 comments:

Unknown said...

Bagi saya apa yang YB Khalid lakukan tak bercanggah ngan Islam. Perbezaan fahaman ini sebenarnya menguntungkan semua pihak. Kenapa kita harus pertikaikan pendapatnya.
YB Khalid juga seorg berkelusan tinggi dlm bidang fiqh, dia tahu batasan yg dibenarkan dlm islam.

Anonymous said...

KELULUSAN TINGGI TIDAK SEMESTINYA CERDIK DAN BIJAK.
THINKING POWER LEBIH PENTING.....YANG ADA SPARKS.
BIASANYA KITA TENGOK KHALID NI MACAM TIN KOSONG..........APA APA AKAN SALAHKAN UMNO.
MAJLIS FATWA DI ANGGOTAI OLIH ORANG OANG YANG PAKAR DALAM PELBAGAI BIDANG UGAMA, BUKAN FIQH SEMATA MATA !

Anonymous said...

Ramai org Islam akan keliru. Tuhan umat Islam ialah Allah. Tuhan org Kristian ialah Jesus. Kenapa org Kristian nak menyibuk...

Zubir said...

Penggunaan kalimah Allah di dalam penerbitian Kristian Malaysia dalam bahasa Kebangsaan perlu dilihat matlamat tersembunyinya bukan berdasarkan ada atau tiadanya dalil dan nas yang menghalangnya. Khalid yang konon mahir dalam ilmu fekah perlu juga memahami apa interpretasi bertakliq buta. Siapa yang mempolitikkan nama Allah sebenarnya? Parti politik atau majoriti umat Islam Malaysia?

Anonymous said...

'Keluarga' Pak Samad memang menjahanamkan negara. A. Samad Ismail, Khalid Samad & Sahril Samad semua pendukung aliran Liberal. Agaknya sama-sama mad tak?

Anonymous said...

YB konon. Pakar fiqh konon. Guna bahasa Melayu pun tunggang langgang si tua bingung ni. Penggunaan bukannya kegunaan. Bukan, bukannya "x".

Cahaya Al Majid said...

Salam. Apakah Khalid Samad nak menyamakan kepercayaan Kristian terhadap Jesus dan Allah SWT itu sama taraf. Kalau begitu dimana kedudukan Surah Al Ikhlas yang Khalid Samad baca waktu sembahyang?

Anonymous said...

Wahai Khalid Gereja, nak bagi tau sikit. Ibarat mempelam muda. Memang siapa saja boleh makan. Tapi kalau dimakan waktu pagi masa perut kosong. Sebelah petang kau pasti sakit perut cirit birit.

Anonymous said...

Dunia Islam/Dunia Ketiga juga JANGAN tunduk lagi kpd. ancaman loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH DAPSYAITAN/PKR (dan sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel) dgn undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIAQ Barat-Zionis (kononnya "universal human rights" - PENIPU betul), salah satu SENJATA plg. DAJAL mereka utk. MENJAJAH Dunia Islam/umatnya dan seluruh Dunia Ketiga!

Dan JAKIM/JAWI mesti berusaha lebih keras utk. menggagalkan projek DAJAL si Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR dan sekutu mereka, utk. “MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan” Bumiputera miskin Sabah-Sarawak dan Orang Asli. Puak Kristian Zionis sebenarnya disyaki pengikut SATANISME, yg. berkaitan rapat dgn. Zionisme (lihat simbol Zionisme – hampir sama dgn. simbol Satanisme jika diteliti betul.betul) – di mana puak Satanisme /Freemason adalah disyaki DALANG utama di belakang rejim Barat-Israel, EU/NATO, ICC dan UN, yg. begitu bencikan islam, sentiasa dahagakan DARAH kaum Islam, serta asyik merompak kekayaan Dunia Islam terutamanya limpahan minyak-gas oleh Allah SWT. Kerana Satanisme juga berkaitan rapat dgn. Materialisme dan Darwinisme – di mana akhlak manusia menajdi spt. binatang buas, dan sentiasa tamak dan bongkak dgn. amat rakus [lihat di http://www.youtube.com/watch?v=h4yXIpsliYY, Pemujaan Syaitan (Evil Rituals), oleh www.harunyahya.com]

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAPSYAITAN/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Lihat NGO Barat-makin-KURANG-AJAQ ini, Transparency International, yg. berpusat di Berlin (pusat Kristian Zionis), nak paksa K'jaan tukar undg-undg PERLEMBAGAAN (satu lagi pertubuhan Jerman Konrad Adeneur dan juga Vatican, nak masuk campur hal "hak asasi" kesamaan agama kat M'sia)! Sedangkan rejim-rejim Barat-Israellah sedang membunuh umat Islam sesuka hati spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013 (lepas itu si Barat-Israel BERPURA kononnya asyik diserang al-Qaeda/Taleban)!

Di samping itu, kat Jerman/Barat, hanya perayaan Kristian sebagai acara RASMI negara; adakah mereka sambut Aidilfitri, Deepavali, Hari raya Cina dsbnya dengan sama - jgn haraplah! Gereja boleh tumbuh macam cendawan tapi masjid dan rumah ibadat agama lain, dikawal ketat. Dan wanita Islam pakai tudung tak boleh kerja dengan k’jaan di Jerman (di swasta, selalu diharamkan). Jadi jelas sekali PENJAJAH Barat-Zionis memangnya HIPOKRIT, PENIPU dan SAMSENG LAKNAT! Maka kenapa loyar-loyar SAMPAH DAPSYAITAN/PKR tak MELALAK pula hal ini?!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.


Anonymous said...

PEMBETULAN:

Dan JAKIM/JAWI mesti berusaha lebih keras utk. menggagalkan projek DAJAL si Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR dan sekutu mereka, utk. “MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan” Bumiputera miskin Sabah-Sarawak dan Orang Asli. Puak Kristian Zionis sebenarnya disyaki pengikut SATANISME, yg. berkaitan rapat dgn. Zionisme (lihat simbol Zionisme – hampir sama dgn. simbol Satanisme jika diteliti betul.betul) – di mana puak Satanisme /Freemason adalah disyaki DALANG utama di belakang rejim Barat-Israel, EU/NATO, ICC dan UN, yg. begitu bencikan Islam, sentiasa dahagakan DARAH kaum Islam, serta asyik merompak kekayaan Dunia Islam terutamanya limpahan minyak-gas oleh Allah SWT. Kerana Satanisme juga berkaitan rapat dgn. Materialisme dan Darwinisme – di mana akhlak manusia menajdi spt. binatang buas, dan sentiasa tamak dan bongkak dgn. amat rakus [lihat di http://www.youtube.com/watch?v=h4yXIpsliYY, Pemujaan Syaitan (Evil Rituals), oleh www.harunyahya.com]

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

fauzi, si khalid tu intelektual-pal-hotak-dia dan kau! Golongan 'intelektual' PENJAHANAM Islam mcm. ni patut dimasukkakn ke sekolah PONDOK utk. belajaq mengaji balik!

Muslim said...

Rabb semua sama, Allah swt diakui atau tidak. Ilah berlain, hanya Muslim sahaja yg ber Ilah kan Allah swt. Yg kufur ber Ilah kan selain Allah swt, kerana mrk menyembah dan meminta kpd selain Allah swt yg sebenarnya bukan Rabb. Dan mrk memberi nama yg bermcm mcm kpd ilah mrk.
Bg Muslim Rabb dan Ilah nya adalah sama dan Dia sendiri yg menamakan diriNya Allah (swt).
Rabb Yg Mencipta, Mentadbir, Menguasai, Mengatur, Memberi balasan, bg Muslim Allah swt.
Ilah kpdNya kita menyembah, beribadat dan meminta, bg Muslim Allah swt.
Allah swt itu Esa, tidak dua, tidak tiga, tidak berbilang, tiada yg menyerupaiNya, tidak beranak, tidak berbapa. Kufurlah yg mengatakan Dia berbilang.

Anonymous said...

Pada khalid dengarlah kata kata Ustaz Harun Din pada kemelut ini.

Anonymous said...

Hai Khalid Gereja cuba pula tunjukkan ayat Alquran atau Hadis yang membenarkan orang kafir menggunakan kalimah Allah....

Anonymous said...

Apa akan jadi pada anak, cucu , cicit, ciut , miut kita nanti .... mungkin dia punya keturunan tak apalah... teruskan pertahan wahai Khalid semoga anak cucumu memberkati apa yang telah ko telah lakukan

Anonymous said...

bukan khalid saja berpandangan macam tu... ramai lagi org PAS.. kalau dah jadi parah macam indonesia..siapa nak persalahkan ????
GAP, kalau sudah majoriti PAS berpendirian begitu tak jadi kudispun kat mereka.. PKR cam tu jugak..walaupun pemimpin mereka tidak 'suci'..majoriti 'merestui'..

kebencian pada UMNO melebihi segalanya..itulah media pro pembangkang islam bisu, buta dan tuli kes khalimah Allah sebab mereka tidak mahu memperjuangkan bersama UMNO..

jikalah UMNO kata boleh digunakan, mereka2 ini akan tentang habis2an! DAP pun akan spin balik kata BN yg benarkan..kononnya, pihak gereja baru nak bersuara, sudah dapat lampu hijau!

khalimah Allah sudah jadi macam majlis perdebatan.. satu pencadang (DAP).. satu pembangkang (UMNO).. PKR/PAS pula penyokong DAP kafir harbi.. itu dapat dilihat dimahkamah.. kepartian melebihi segalanya di malaysia.. agama sebagai sandaran untuk kepentingan politik!

Fadzli said...

Punya la orang Shah Alam menyampah dengan UMNO sampai terpaksa pangkah Khalid Samad penyokong gereja ni. Fikir fikir kan lah

Anonymous said...

agama kristian di cipta oleh gereja la khalid bodoh bahlol

Melayu Perak said...

khalid bodoh ni mana ada kepakaran fiqh...????

taik kucing semua itu....

dia belajarpun dari wales england dalam kejuruteraan....

Anonymous said...

sebab dia dah masuk pas, dia jadi ular'mak, kih kih kih, dunia2, tu tak masuk lagi MP lumut berarak bersama2 salib 2 ari lepas.

Mat jongok said...

SIAPA MULAKAN KEGUNAAN KALIMAH ALLAH.
INI SEMUA POLITIK,NAFIKAN HAK ISLAM.
SAMA JUGA DENGAN HAK BUMIPUTRA, MEREKA AK NAFIKAN.
INI MEMANG TUJAUAN JAHAT PENDATANG CHINA.
MELAYU BODOH DAN TOLOL, YANG SANGKA MEREKA PANDAI, PUN SOKONG.
INILAH MELAYU MELAYU BAHLOL YANG TAK SEDAR DIRI.
SANGGUP DI PERMAINKAN, DAN DIANJINGKAN OLIIH CINA CINA PENDATANG.
INILAH MELAYU BACUL YANG SANNGUP JADI BARUA, UNTUK MENDAPAT SOKONGAN POLITIK.
KITA KENAL SIAPA DIA KAN ?

Anonymous said...

Sokong dan setuju Khalid Samad ..... memang tiada dalil dari mana mana kitab atau Al-quran melarang bukan Islam guna kalimah Allah. In the Name of The Father and of The Son, Amen "Dengan Nama ALLAH dan dengan nama ANAK ALLAH, Amiin" Jesus@Isa adalah anak ALLAH... bukan kah gitu Sdra Khalid Samad? Pejuangkan habis habisan Khalid ....

Anonymous said...

khalid ni mungkin ahli freemason melayu..

Anonymous said...

GAP aku rasa kita memang tak boleh nak tumbangkan si khalid ni kat shah alam tu...

dulu hang kata PRU 13 nak tumbangkan dia tapi tengok dia masih kat sana

sedih lah gap

khalid ni betul dah sesat tapi org shah alam sanggup nak buat camana

Anonymous said...

Fauzi,masa bila Khalid tu mengaji tinggi dalam bidan fiqh,setahu aku dia seorang Jurutera?Kau ni kenal ke tidak Khalid ni?.Mana dalil apa yg Khalid buat tak bercanggah dgn Islam?.

Anonymous said...

KLUK KLEK KLUK KLEK KLUK KLEK

Kenyataan Rasmi Majlis Syura Ulamak

Mesyuarat Majlis Syura Ulamak pada 2 Rabiul Awwal 1434 bersamaan 13/1/2013 mengambil keputusan sebulat suara bersetuju untuk menyatakan perkara-perkara berikut:

1) Allah adalah kalimah suci yang merujuk kepada Tuhan yang diimani oleh umat Islam, iaitu Allah Yang Esa, Tunggal, tidak beranak dan tidak diperanakkan.


2) Kalimah Allah adalah alami (universal) kerana Allah Tuhan sekalian alam. Siapa pun boleh menyebut kalimah Allah seperti mana orang Arab Jahiliyah yang tidak Islam menyebut Allah lah yang menjadikan alam ini.


3) Kalimah Allah adalah kalimah khusus yang Allah menamakan diri-Nya Allah. Kalimah itu tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar dari kalimah ini. Demikian juga tidak boleh kalimah asing hendak diterjemahkan kepada kalimah Allah.

Oleh kerana itu, menterjemah kalimah God atau Lord dari mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah tidak dibolehkan kerana ianya salah dari segi makna dan salah guna, tidak menepati kehendak sebenar yang boleh membawa kekeliruan yang nyata. Oleh kerana itu ia hendaklah dicegah.


Kenyataan media ini adalah memperjelaskan maksud kenyataan Al Mursyidul Am, Presiden dan seluruh kepimpinan PAS.

Mesyuarat Majlis Syura Ulamak PAS ini juga telah membincangkan isu sedutan ucapan Tuan Guru Presiden yang diangkat martabatnya menjadi amanat dan memutuskan untuk mendesak kerajaan supaya membenarkan Tuan Guru Presiden memperjelaskan isu tersebut sekurang-kurangnya satu jam secara langsung menerusi TV1 dan TV3.




Tuan Guru Datuk Bentara Setia
Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat
Al-Mursyidul Am, Parti Selam Se-Malaysia


Tuan Guru Datuk Dr Haron Din
Timbalan Al-Mursyidul Am, Parti Selam Se-Malaysia

Anonymous said...

KLUK KLEK KLUK KLEK KLUK KLEK

Kalimah Allah: Islam benarkan tapi jangan salah guna

Abdul Hadi Awang,
08 Jan 2013
1. Parti Selam Se-Malaysia (PISS) adalah mempunyai pendirian yang konsisten dalam isu ini, seperti dalam kenyataan media saya pada 4 Januari 2010 dan saya juga telah mengemukakan kertas kajian dalam seminar anjuran Institut Kefahaman Islam (IKIM) pada tahun 2010 yang telah diterbitkan sebagai buku kecil yang bertajuk: "Allah: Kalimah yang Benar, Tujuan yang Salah" pada bulan Januari 2010 yang lalu.

2. Kalimah "Allah" adalah satu perkataan yang mengikut maksud asal bahasa al-Quran (Dia Sahaja Tuhan Yang Maha Esa), adalah tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa secara tepat.

3. Kalimah "Allah" tidak wajar disalahgunakan oleh pihak lain terhadap masyarakat Islam sehingga menimbulkan kekeliruan. Oleh itu penganut Islam berbagai bangsa tetap menyebut perkataan Allah (tanpa terjemahan) apabila menterjemah al-Quran dalam bahasa masing-masing dan ketika beribadat.

4. Walau bagaimanapun Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah "Allah" dalam amalan mereka, walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran.

5. Al-Quran menyebut penggunaan kalimah Allah oleh kalangan bukan Islam (ahli kitab) dengan penjelasannya:

"Katakanlah (Wahai Muhammad): "Wahai ahli kitab, marilah kepada satu kalimah yang bersamaan antara kami dengan kamu, iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah, dan kita tidak sekutukan dengannya sesuatu jua pun; dan jangan pula sebahagian dari kita mengambil akan sebahagian yang lain (para paderi, sami dan pemimpin) untuk dijadikan orang-orang yang dipuja dan didewa-dewakan selain dari Allah". kemudian jika mereka (Ahli Kitab itu) berpaling (enggan menerimanya) maka katakanlah kepada mereka: "Saksikanlah kamu bahawa sesungguhnya kami adalah orang-orang Islam." (Ali-imran: 64)

6. PISS merasa sangat kesal terhadap Umno yang mewakili pihak Melayu Islam dan Barisan Nasional (BN) yang memerintah negara kerana menjadikan kalimah Allah sebagai satu isu yang dipolemikkan sebebasnya oleh pihak media arus perdana dalam kempen politik pilihan raya, tanpa peduli terhadap salah faham dan ketegangan penduduk berbagai-bagai agama dalam masyarakat majmuk.

Abdul Hadi Awang
Presiden PISS
8 Januari 2013

Anonymous said...

kah kah kah kah.. lepas buat mesyuarat majlis syura, N.ajis, Hadi boroi pun lari ikut pintu belakang takut nak jumpa wartawan. Takkan aku lupe sampai bile2..

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Pakcik-Pakcik dan Makcik-Makcik kat kampung tidak berpeluang membaca, mendalami, dan didedahkan dengan isu-isu semasa sebegini.

Oleh yang demikian ia memberi peluang yang luas kepada juak-juak PAS (yang juga mungkin tak tahu satu dit pun mengenai isu semasa yang sedang hangat ini) 'mentarbiyahkan' pendengar mereka di forum kuliah subuh, dsbnya.

Kasihan para pendengar itu dikelentong oleh Melayu untuk orang Melayu menjatuhkan Melayu. Kerana satu undi kepada PAS bermakna satu undi untuk DAP/PKR (ada faham???).

Penyakit Melayu yang asas inilah yang patut dinyahkan daripada kaum Melayu terlebih dahulu. Jangan taruk gerabak di depan lokomotif (ia tak berjalan. Kalau bergerak secara disondol boleh. Tetapi menyeksakan). Tapi taruk lokomotif kat depan gerabak. Barulah keretapi Melayu kita berjalan sempurna (By way of this analogy, I make it as simple as possible so that simple readers can understand; i.e. first thing first). Kalau tidak, Melayu akan kecundang walaupun belum turun ke gelanggang.

Kasihanilah diri kita sebelum mengasihani orang lain. Orang lain tak kan ambil kesah kita Melayu (nak melingkupkan kita lagi, ada. Dia baling batu kat kita, kemudian sembunyi tangan dalam poket. Buat muka sadin. Sorry... buat muka limkitsiang. Atau limguaneng). Kita kena mabil inisiatif memperbetulkan yang asas ini terlebih dahulu.

Any takers amongst the present Malay leaders to spearhead this unenviable task? (I 'admire' the dongzong leader who is unperturbed by non-stop verbal onslaughts (sic) by others who disagree with his confused statements. Eventhough he looks like an out-of-this-world clown and sounds like a moronic fool, he couldn't care a damn. He plod on nevertheless).

I hope someone (preferably a person with academic credential but apolitical) will take up this jihad (as for me, hari dah senja). Sekianlah halnya adanya. Wallahualam.

ReentryCapsule said...

Haji Ah Jib pun macam rilek jer pasal kes ni.Sekali Idris Jala Kristian tu berdehem terduduk PM Lembam Si Bibir Merah tu.Tak guna punya Haji Ah Jib dan Hajjah Rosmah.

PtuuiiiiiHHHH...!!!

ReentryCapsule said...

Anon 6:20PM

Stopa plak lepas lari ikut pintu belakang terus on da way pergi main tebar-tebar spender laboh. Tak guna punya PASyiah.

Anonymous said...

Ko nak komen pasal isu Islam & isu Allah nie, ko tahu ke? Baik tak yah, ko komen je pasal keling gendut tu cukup lah, itu je ko punya expert .. pegi besarang kat blog mabuk tu baru sepadan dgn ko, lalok ...

AnNisbah said...

Sangat menakjubkan cara Allah swt mendidik umat melayu-islam di negara ini memahami erti sebenar nama atau kalimah ALLAH.

Tidak pernah dalam sejarah sejak nabi Noh a.s lagi yang tercatit mengenai maksud dan debat kalimah suci ini secara terperinci antara islam dan kafir. Walaupun jawapannya mudah dan jelas tapi pihak kristian mencari jalan yang susah dan memadahkan diri mereka sendiri.

Maka benarlah akan kedatangan suatu umat seperti yang termaktub dalam surah AlMaedah:54. Kitab yang sebenarnya yang tidak dimiliki oleh penganut kristian kerana sifat syirik mereka. Allah swt menganugerahkan kepada kita umat muslim sebagai tanda penghormatan kepada hamba2Nya yang tegas, konsisten dan sabar.

Alhamdullilah kita sedang berada didalam khayalak kaum tersebut. InsyaAllah.


Anonymous said...

Anon8.04pm, nak bosarang aponyo, mat rc ni dah kona cantaih & blacklist dongan si pk tu, sobab molampau sangat hontam pm. Masuk kek sini pulak, mat rc ni kona cap rba. Mat rc ado baik poyi masuk komen dlm blog pombangkang ajo lah, layi baik .. buat monyomak yo .. ajak sokali pak motuo ekou, man kadok tu ...

Anonymous said...

Agaknyalah ... adakah semua org Islam di Shah Alam bersetuju dgn YB mereka tentang ini ?

Org Islam Shah Alam mesti tegaskan pendirian mereka tentang ini segera !!!

Anonymous said...

Hah hah hah .. lawak giler, lawak, lawak ...berguling2 aku gelak ....
Aku lawat masuk house pk, dekat entry:"Monday, September 9, 2013, PANAS! AKU TETAP AKAN SOKONG PM DATO SERI HAJI NAJIB TUN RAZAK".

Komen dari RC tak ada, tapi komen yg hentam, balun, tibai, paku dan taji RC banyak .. awat jadi lagu tu?
Hih hih hih .. Amik ko, nak lawan lagi dengan orang Najib .. jalan dah RC ..

Anonymous said...

Eden nie geng NR, KJ, HH, NA & SA ...
Eden tak pueh hati dan ado hutang dongan RC lalok & OA kadok sobab solalu hontam kato kami liberal sosat. Eden pun nak buat tindakan mcm HH, nak buru cari duo ekor mangkuk nie walau sampai lobang cacing sokali pun ... tunggulah bilo bebudak europ tu habih exam, eden ajak join sokali ... mampuih duo ekor nie ...

Anonymous said...

Kalau macam tu boleh tak kita panggil semua Ustaz/ Ustazah..sebagai Tok Sami/ Nun/ Sister sebagai merujuk mereka sebagai ahli agama..!

Tok Sami Nik Aziz..kenapa tak boleh..?
Satu..gelaran datang atas dasar ilmu
Dua..status dimata manusia dan pencipta
Tiga..membezakan gelaran dalam ugama yg berbeza.

Allah dlm konteks Malaysia terlalu exclusive dgn siftat tauhidNya..

Agama lain tidak brdaya utk mgangkat sifat tauhid ini..

Anonymous said...

fauzi mat zain

berkelulusan tinggi dlm bidang fiqh , tidak bermaksud dia BETUL DAN PANDAI sentiasa dalam hukum hakam islam !

baik kau baca balik surah Al-Ikhlas dan maknanya . baru kau tahu , kenapa majoriti umat islam dan UMNO menentang keras penggunaan kalimah alif lam lam ha itu utk Kristian malaysia ! kristian tetap kristian .mereka cuba sedaya upaya untuk menyeleweng dari pelbagai sudut !Allah dlm konteks pemahaman mereka adalah sama seperti tuhan bapa dlm konsep triniti kristian ! kalau kau islam , kau patut tahu apa perbezaan Allah dan tuhan bapa kristian itu. umat islam malaysia takkan menentang kalau kristian nak menggunakan bahasa aremic untuk kata ganti tuhan mereka dlm bible .tapi kalimah Allah itu bahasa arab.bahasa MUHAMMAD SAW & AL QURAN ! ADE KO FAHAM ??


(Abg bawak lori)

Anonymous said...

Walaupun Khalid gereja menang di Shah Alam kerana undi bukan melayu tetapi tahniah juga kerana anda telah memberikan undi besar melayu di negeri -negeri lain berpihak pada BN..

Anonymous said...

apa nak diharap pada khalid gereja tu, kalau berkelulusan tinggi dalam bidang fiqh pun, tapi suara syura ulama dalam PAS sendiri pun dia tak mau dengar. Mungkin dah rasa diri dia sorang2 je betul dalam PAS kot, kalau Mat Sabun yang keluar kenyataan cam khalid gereja tu aku tak kisah la sangat, belajar pun tara mane je..

Anonymous said...

Sdra Reentry Capsule.....

Parpu keling ada bawa masuk 3 posting baru dlm blog house PK nya tapi tak dapat satu respon pun. Nampaknya blog dia mcm dah kena boikot. Allah SWT telah mengabulkan do'a kita. Tidak sia-sia kita berjuang di alam cyber. Apa yg kita berdua luahkan itulah inti pati yang saya perjuangkan selama ini. Syukur Alhamdulillah....

Biru Tetap Biru Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Tetap Pilihanku
Dulu Kini Dan Selamnya

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Aku sokong abg bawak lori . fauzi mat zain ni merapu tahap longkang ! kalid tu kelulusan engineer . tak payah la sembang tipu semata2 nk backup kalid . kau ni nama melayu tapi sembang merapu mcm cinabeng yg kafir tu la bro. so shame with u . ini bukan soal dalil & nas . ini soal maruah agama * umat islam itu sendiri . tidak takut ke kau , bila kau di tanya di mahsyar nanti , ape peranan dan usaha kau dlm melindungi agama Allah dari serangan kafirun alaf 21 ini ?kau bersetuju dgn kalid , beerti kau mengiyakan kesesatan yg kalid perjuangkan dlm parti pas . pas skrg bukan pas zaman fadhil noor atau yusuf rawa . pas skrg pas sampah ! sanggup bersekutu dgn puak2 penentang islam dgn alasan bangang ciptaan mereka , tahlul siasi .

Anonymous said...

bodoh piang fauzi mat zain . cakap guna kepala lutut. tapi fakta 0 .

Anonymous said...

fauzi mat zain otak zero..

Xpas said...

Jgn kerana marahkan UBN rela diri tersesat, menyanggah ayat ayat Al Quran dan golongan ilmuan agama yg jauh pencapaian ilmunya dr kita.

ReentryCapsule said...

Salam Encik Mohammad Nasionalis Melayu yang saya hormati.

Takperlah.Biarkan jerlah dia dan geng palsunya meraban disitu.Mana geng geng dia yang turun macam hujan lebat sewaktu Open Declaration Taik nya tu.Kelibat bulu hidung pun tak nampak.Encik Mohammad,Tuan Othaman dan lain-lain yang melonjakkan rating blognya tapi satu ucapan Terima Kasih pun tarak.
Blog CheDet yang TERSOHOR tu pun tak pernah block atau edit komen saya.Itulah keterbukaan Tun Dr Mahathir.Sedia berhadapan dengan apa jua cabaran ombak dihadapan bukan macam Haji Ah Jib Ptuii cuma pandai main gendang dan bajet cool,rilek dan santai.

Salam Hormat Tuan Mohammad.

Selamat Berjuang.

Terima Kasih.

Anonymous said...

Jangan marah Khalid Samad

dia BUKAN ISLAM mcm

Idris Jala tu dia Kristian

ReentryCapsule said...

Anon 8:27 yang LEMBAM.

Komen aku ParPuPutuSamy dah KUIS N TAMPAL dekat lobang jinggut dia.Kepala Butoh punya Gendot Tali Kechapi.

PtuuuiiiHHHH...!!!!!

ReentryCapsule said...

Tapi kan area Subang Jaya memang real puak cina kristian ni ada usaha nak sebarkan Kristian ni pada orang Melayu.Aku ada member perempuan melayu cun punya.Dia pergi kedai cina ni.Tapi diorang tengok orang jugak kalau nak psiko.Dia ada pass broucher testimoni orang-orang tang dah masuk Kristian.Lepas baca satu dua hari broucher tu dia nak kita pulangkan balik broucher tu.Nanti dia akan follow up call ajak makan kat rumah n sembang-sembang.Aku nasihatkan dia jangan layan.Tolak cara baik n buat bodo jer.Tapi diorang jenis tak memaksa. Ibarat tarik rambut dalam tepung.

Based on the true story.

Sekian

Siak Kechik said...

Setelah ratusan tahun Kristian diamalkan dgn bebas di Semenanjung Tanah Melayu ini, tidak pernah timbul isu utk menggelarkan tuhan mereka sebagai Allah. Kenapa hari ini mereka beria-ia hendak menggunakan Allah sebagai tuhan dlm bibble versi melayu?(sahaja). Versi inggeris lain pula nama tuhannya. Apakah tujuan & matlamatnya?.
Kafir harbi ini tak habis2 membuat onar.
Mereka telah berjaya memperdaya utk merebut pasaran melayu/islam/bumiputra dgn produk jenama berbau 'kemelayuan & islamik' (pau ahmad, safi, nona, cap masjid & sebagainya), dianugerah 'HALAL' pula oleh Jab. KEMAJUAN ISLAM M'sia. Sebagai negara Islam & umat Islam, jgn sesekali membenarkan kafir ini menggunakan nama Allah, tujuannya hanya utk memperdaya & mengelirukan Melayu Islam sahaja.

Anonymous said...

Sekiranya penganut kristian semua memeluk islam maka isu kalimah Allah akan selesai.

Anonymous said...

Pembangkang terlalu taksub menganggap Pemimpin mereka hebat hinggakan tiada kewarasan lagi....tidak nampak apa yang benar apa yg salah....dan terlalu byk memfitnah....

Anonymous said...

Orang portugis perkenalkan agama kristian di Melaka 6 abad yang lalu. Tapi heran ye portugis dan belanda kemudian inggris tak pula meminjam kalimah Allah ketika zaman penjajahan mereka. Mungkin ketika itu penjajah2 ini tidak melihat keuntungan hasil dari penggunaan kalimah Allah....

Anda Tahu X !!! said...

aku xleh bayang kalau suatu masa nanti puak kristian ni ckap kat budak melayu islam "jom p sembah Allah" tpi masuk gereja sembah patung... perrghh.. habis2..

Anonymous said...

kalid samad berlagak pandai. sampai sanggup gadai islam. takde otak ke?? bukankah mereka nak salahguna nama allah untuk sebar kristian.

Anonymous said...

Setuju dengan anon 8:42pm di atas.....yang saya paling saya suka "Tok Sami Nik Aziz".....kih...kih...kih!!!

Anonymous said...

Kalau ikut fatua Datok Harun Din orang kuat PAS itu, Khalid Samad dah masuk gulungan kafirun.

So, Apa pula PAS tunggu? Bolehkah orang murtad berada dalam saf kepimpinan PAS?

ddna said...

Kelulusan saja tinggi tetapi bila fahaman liberal bertahta dlm hati maka akan kata semuanya boleh bikin.
Kalimah ALLAH adalah hak ekslusif Islam yg Mutlak. Mereka yg berfahaman ala kadar, tiada pendekatan sebenar sebagai jatidiri muslimen..d manusia begini tiada berjiwa jihad didlm hal mempertabatkan keagungan agama ISLAM.

Pemimpin2 PAS, dari Tok Guru Ulamak (ular dlm semak) tu kenapa jd BISU? Cuma ada 1, 2, 3...sahaja itu pun tak bersungguh2 utk jadi hero...

Aljuburi d puak2 dia pun sama juga sanggup mengadai kesucian ISLAM...mereka berpeluk tubuh sahaja tetapi bila bab perhimpunan Bersih, berduyun2 dr ceruk rantau mrk berjuang, berkemah berkampung tak kira panas hujan siang atau malam...

Bila hal kesucian Islam adakah mrk sanggup bertindak begitu??? Agenda Yahudi sudah berjaya bertahta kedlm roh mereka2 ini....semoga sdra dapat membuat pertimbangan dgn kewarasan akal anugerah AllahSwt...berhijrah sebelum musnah ruhani Islam.

Bila ISLAM kukuh dalam jiwa maka akan kukuh d kental NEGARA ISLAM itu.
Subbhanalloh...
Alhamdulillah...
AllahuAkbar...

Anonymous said...

Kita boleh jugak panggil 'tok.sami fauzi mat zain'...kakakaa

Anonymous said...

Dan kita dah boleh panggil paderi tu imam besar...sape nak disalahkan?...
Masa tu kompom pas akan salahkan umno...

Anonymous said...

Yg pi sign persetujuan kebenaran bagi kristian guna kalimah Allah tu kita nak panggil apa pulak?

Anonymous said...

YB Khalid seorg berkelusan tinggi dlm bidang fiqh tapi tak layak nak dicalonkan masuk Majlis Syura Ularmak PAShit pun... lawak tahap cipan betul la fauzi mat zain

Anonymous said...

Ni channel youtube kepunyaan tok sami fauzi mat zain..

https://www.youtube.com/user/fauzimatzain8

Anonymous said...

aku dah cakap puak2 pas ni sesat..

kalau pas dah sokong kalimah Allah swt digunakan utk agama kristian.. agak2nya nanti macam mana pulak orang2 pas nak tarbiah orag2 kristian nanti..??

pas: wahai org2 kristian.. Allah itu satu..

org kristian : LU jgn jadi bodoh pas.. lu sendiri yg setuju kalimah Allah, agama kristian boleh guna, Allah bapa, Allah anak, Allah roh kudus, lu sendiri sudah setuju jadi lu pun sudah percaya.. jadi lu sendiri la masuk kristian..

pas : ...OOoo ye ke takebeerr..

dulu pas kata umno kafir semata2 kerana berkawan dgn mca...
tapi sekarang pas bukan saja berkawan dgn dap tapi sedang berjuang bersama2 orang2 kafir utk mensyirikan kaliamh Allah kepada dap/kristian..

TAKBIRRR... SEKARANG KAFIR TELAH TERPALIT KEMUKA PUAK2 PAS.. BALASAN ALLAH SWT KEPADA PAS KETIKA DIDUNIA LAGI..

PAS SEMAKIN HANCUS/SESAT...KERANA POLITIK, PUTRAJAYA DAN MENGHARAPKAN BANTUAN DARI ORANG2 KAFIR UTK BERKUASA.. AGAMA, AKIDAH SANGGUP DIJADIKAN BAHAN JUAL BELI..

pemimpin2 pas dulu2 berjuang kerana Allah swt sbb itu jika dap dengar pas berdehem mereka akan mengigil takut terus tak bersuara.. itu pas dulu2

tapi pas sekarang sudah jadi balaci dap.. nak sebut perkataan islam depan dap pun dah mengigil belum lagi dap berdehem terus tertanggal serban.. sbb itu negara islam dan hukum hudud,pas sudah lama buang kelongkang, senyap dah tak bersuara ularmak2 maksum pas.. dan sekarang kalimah Allah pun pas sanggup gadaikan kerana dap

Anonymous said...

Sbb tu kita perlu pertahankn kalimah Allah...
Sbb agama yg benar hanya islam..yg menyembah Allah yg maha esa,tdk menyekutukn dgn sesuatu..
Bkn smata politik,tp ikhlas nk org lain juga boleh sama masuk ke dlm kbenaran...
Jika mereka percayakan Allah,masuk islam,dan sembah Allah yg maha esa shj..tiada
anak dan sbgainya..

Man said...

biar anak khlaid samad ja pnggil imam plmasjid paderi sb bapak dia bykbilmu..hahaha..

Anonymous said...

Pepatah Kata

Kalau tak memfitnah bukan Pas
Kalau tak mengumpat bukan Pas
Kalau tak maki hamun bukan Pas
Kalau tak ganas dan brutal bukan Pas
Kalau tak guling atas jalan bukan Pas
Kalau tak berjanji bukan Pas
Kalau tak hipokrit bukan
Pas
Kalau berjanji tapi tak tunai janji bukan Pas
Kalau tak kata orang lain kafir bukan Pas
kalau tak bantah usul haramkan SYIAH kedah bukan Pas
Kalau tak kata orang lain buat kebajikan tak dapat pahala bukan Pas
Kalau tak janji syurga bukan Pas
Kalau tak serban dan jubah bukan Pas
KALAU TAK MINTA BANTUAN SETAN (DAP) UNTUK MENGHANCURKAN MELAYU ISLAM BUKAN PAS