Saturday, September 21, 2013

KETUA PEMUDA : SOKONGAN TERBUKA GAP KEPADA AKRAMSYAH..


DEMI ALIF BA TA..

maka sewajbnya seluruh ahli pemuda memilih untuk akramsyah YANG TELAH ISTIHAR UNTUK MEMARTABATKAN SEMULA PERJUANGAN ALIF BA TA dalam saf kepimpinan pemuda umno..

artikel di bawah ini gap sokong 100 peratus.



116 comments:

Anonymous said...

Percayalah. KJ akan cuba walau cara apa sekali pun utk mempertahankan jawatan.

Rekod dah ada sebelum ini...

bentara guru said...

duit vs semangat melayu.percayalah orang umno akan pilih duit.dan tinggal semangat melayu

Anonymous said...

Burung kakak tua pun pandai cakap hidup Melayu ....pada pandangan aku kalau nak berjuang untuk bangsa melayu takperlulah jawatan ......betulah kata orang orang kat sawah padi tu kalau nak kaya jadilah pemimpin UMNO

Anonymous said...

Bertandinglah secara bersih dan sihat. Ini dapat memperkasakan umno semula.

Anonymous said...

Asalkan bukan KJ

Anonymous said...

BUDAK BUDAK LEVEL 4 ?
Alarm BERJIWA RAKYAT, tak SIKIT ANYAK punyaibsifat SAYANG BANGSA macam ayah dia.
I VOTE FOR AKRAM.

Anonymous said...

Porrah! Pukimak lu.

hangkedee said...

Dalam enteri TM tempuh hari Tun ada sebut kalau (tak silap) tempuh pengiraan amat lama Apa benarnya ekk?

Anonymous said...

PERSETANKAN KJ!!

ipohmarley

Anonymous said...

Kj ada karisma
Kj lepasan oxford
Kj tak pernah perlu tarik balik cakap dia, never being mis-quoted
Kj berani, lwn anwar, jui meng head on
Kj politically correct, Image tak nampak racist
Kj is future pm material

Anonymous said...

ade bohong sikit tak pegang kata pegang. mcmmane nak nak memimpin negara tentu 2 kali 5......

Anonymous said...

Meskipun KJ tetap menang, tapi ego KJ berjaya diturunkan apabila majoiti kemenangan menurun secara mendadak. Sekurang-kurangnya kita telah menghantar isyarat jelas kepada KJ agar tidak sama sekali mengabaikan melayu atau mengguris hati melayu.

Anonymous said...

Apa yang aku nampak, KJ saling tak tumpah mcm Anwar Junior, bercita-cita tinggi, berkeingin untuk naik ke jawatan yang tertinggi dalam tempoh yang singkat, suka berdebat, suka berpidato, sukakan glamer dan populariti, membina kroni dan pengaruh serta berjaya membuatkan peminat beliau mengaguminya dengan menonjolkan personaliti sebagai seorang pemimpin harapan seperti berkarisma dan berkeyakinan tinggi. Aku sama sekali tidak akan tertipu dengan pesona KJ. Aku pernah tertipu dengan imej alim dan warak Anwar Ibrahim selama 16 tahun beliau memegang jawatan sebagai TPM. Aku tak mau tertipu untuk kali kedua.

Anonymous said...

lepasan oxford tapi tgklah degree apa , politik, philosophy and economics.. multidisciplinary.. bukan nya major in economics or finance mcm Tan Sri Zeti yg geliga itu..

Akram lulusan chemical enginnering dari Imperial College, London yg mana merupakan top 5 uni di UK. ooiii.. chemical enginnering.. yg mana subjek fizik, add maths memainkan peranan penting

Anonymous said...

Turun pemimpi dari lagit pun,kalau perangai Melayu tetap sama-nak cepat senang,tak sanggup kerja kuat,lebih banyak berpolitik dari bekerja utk maju,suka menyalahkan orang lain,cepat 'kelabu mata',tak cermin diri sendiri hanya tahu menyalahkan org lain,org Melayu tak akan kemana,malahan akan kian' merempat'.

M. Ismail said...

Tertarik dengan kenyataan Akhram yang pencapaian beliau hari ini adalah kerana Dasar Ekonomi Baru dan penjuangan UMNO mempertingkatkan pencapaian bangsa Melayu.

Masa kini, tidak diperlukan ahli-ajli UMNO yang terlalu berpolitik demi keuntungan peribadi.

Sokongan moral saya pada beliau sebagai Ketua Pemuda UMNO (saya tidak layak mengundi kerana bukan ahli UMNO).

Anonymous said...

Duit duit duit...inilah persepsi&realiti yang boleh melemahkan orang2 melayu terutama UMNO..UMNO harus membuktikan 'kedemokrasian' dalam pemilihan pada bulan October nanti.Jika UMNO ingin terus utuh untuk masa depan,inilah masanya UMNO harus menefikan kata2 negatif&fitnah yang melata diluar sana...

Anonymous said...

I vote for Saudara Akramsyah, semoga saudara menang hebat insayallah. Please don't vote that as..... kj, he will ruin this country and a sellout to bangsa Malayu.

Anonymous said...

Boleke Akram nak lawan mr sampul ada isi nnt?....semua itu bergantung pada pemuda umno sndiri...samada mrk mahikn pemimpin yg berjuang demo semangat alif ba ta atau yg bertunjangkan 'sampul ada isi'.....

Pilihan di tangan pemuda umno....

Anonymous said...

akram nie keje ngan syarikat myk (bkn petronas)..dealer2 stesen syrkt mtk ni byk melayu..tp bila dealer melayu mntk tolong akram utk bantu dealer2 nie fight dgn management yg byk cina kt syrkt myk ni, akram diam je, siap setuju....jgn berkobar2 citer nk perjuangkan hak melayu secara total kalau mntk fight dlm skala kecil pun x mampu..aku x suka kj tp jgn la yg lawan die pun jenis cakap je lebih..harap2 akram dh berubah..

Anonymous said...

BOLEHKAH TANAM PADI BERTINGKAT MCM IDEA BAPANYA, APA KESANNYA DULU.....MELAYU JANGAN MUDAH LUPA....JANGAN IKUT PERSEPSI DAN PUAK2. SAMA2 BUAT KEPUTUSAN BERDASARKAN ILMU DAN KEMAHIRAN, KEBOLEHAN TERBUKTI DAPAT MELAWAN PMBANGKANG

Anonymous said...

Secara peribadinya aku sokong Akramsyah, KJ aku dah nampak cara dia dari dulu. Namun apa yang paling penting ialah semua orang Melayu dalam UMNO samaada sebelum atau selepas PAU 2013 nanti kena bekerja sama untuk main peranan dan menguatkan teamwork untuk mengubah persepsi beracun bawaan Pakatan Runtuh demi kesejahteraan rakyat Malaysia seluruhnya.

Anonymous said...

Nak pilih pemimpin jangan pilih yang boroi sbb bila boroi tu maknanye kuat makan tapi tak kuat kerja....nafsu lebih utama....x byk guna otak.

Anonymous said...

Kalau nak berjuang x perlulah mesti jadi ketua, sikap salah yg masih dianuti oleh'segelintir melayu bodo' yg merasakan umno ni emak bapak dia punya ...

Jangan sampai kami melayu yg x berparti ini membantu pembangkakng mengkuburkan umno! !!!!

hangkedee said...

Say No 2 kitol kj.sleeping partner Aljuburi&menantu kuat tiduri

Anonymous said...

Asal bukan KJ yg dah hilang semangat ke melayu an. Buktinya tengok lah siapa kwn2 disekeliling dia.

Anonymous said...

Anon 1.16 tak lama lagi kj pun boroi la. akramsyah tak boroi tapi agak gemuk tapi tak segemuk babi kemuk rafizi bekas jambu peliwat negara

Anonymous said...

Komen mcm 1.16 yg sengal tahap mangkuk tak pass spm ni la yg buat GAP tapis komen sampai 3 hari.

Anonymous said...

Adakah engko nak kata Anwar Ibrahim lebih baik peribadinya daripada Allahyarham Tun Ghafar Baba ? Jika engko hanya fokus kepada fizikal semata-mata, engko memang tidak layak menilai peribadi manusia.

Anonymous said...

Mana Melayu Perak ? Tak nak pertahankan KJ ke ?

Anonymous said...

Wahai KJ, sila buat pilihan secara muktamad dan tegas. Sama ada engko nak pilih Regina Lee atau Agenda Melayu. Jika engko dah pilih salah satu, engko kena singkirkan yang satu lagi. Yang manakah yang engko akan pilih.

Jawajohor said...

PERJUANGAN AKRAMSHAH LEBIH REAL DAN PAKSI KEMELAYUAN.
KJ NI MODEN SIKIT.
AKU SESUAI DGN CARA AKRAMSHAH, SEBAB MATLAMAT PERJUANGAN BELIAU JELAS SEKALI.....UNTUK MELAYU, UNTUK ISLAM DAN UNTUK NEGARA.
HIDUP UMNO !

Anonymous said...

Ketua pemuda biarlah lebih bersuara tentang kepentingan Melayu, x kira siapa yang akan menang nanti, cuma aku nak pesan disini kpd Wanita Umno, dah ada orang nak bertanding, pilihlah orang baru, Sharizat sudah terpalit terok dgn Isu NFC, walaupun kes itu dlm perbicaraan, x kisahlah, suaminya, akan menang atau tidak dlm perbicaraan itu, pengalaman berkempen dlm PRU13, isu NFC sukar kita patahkan, isu itu akan pudar dgn sendirinya, hanya dgn Sharizat berundur atau dikalahkan saja dlm pertandingan nanti, kita perlu sedar PRU14 nanti, akan lebih getir jadinya, olih itu, pemimpin2 kita yg bermasaalah perlu kita cantas sekarang.

Anonymous said...

Walaupun aku tak kenak ni anak Sanusi tapi aku yakin dia jauh lebih baik dari KJ...

Buat KJ, duit dah bertimbun, nak buat apa lagi jadi Ketua Pemuda?

jangan sampai nak kira duit sekeping sekepin pun tak sempat, kau mati dulu kerana terlalu banyak nak kira...kalau tak takkan cina kafir Lim Kit SIang boleh panggil kau lelaki yang paling kaya tidak bekerja?.

Anonymous said...

Kah,kah,kah org Umno pagi petang siang malam citer pasal nak pilih siapa nak tolak siapa,siapa layak ,siapa tak layak,siapa berjuang tuk Melayu ,siapa tak ada semangat Melayu.Ting,tong,ting tong tak habis-habis politik,tapi ahli Umno dok tang tu juga.PM dari Umno buat polisi nak perkasakan Bumiputra yg mejoritinya ahli Umno atau geng Umno.Bila agenda di laksanakan yg dapat faedah bukan ahli Umno tapi ahli Pas yg mejoritinya memang berniaga dan agak rajin kerja,org Kelantan lah yg ramai,sedangkan parti mereka tolak dasar assobiyah Umno.org Umno yg beria-ria sokong hanya dapat RM 50 hasil pemberian mereka yg nak jadi ketua,nak jadi pemimpin Umno.Susidi,gran,dah entah apa-apa lagi bantuan kerajaan yg di lacarkan oleh pemimpin Umno,org Pas yg songlap9org PKR kurang sebab perangai mereka 2X5 org Umno sebab asalnya sama).Bodohnya ahli Umno,kalau ada pun yg cerdik itulah yg dahg jadi prut boroi lebih pulak mentekedarahnya ,dia sapu semua.Yang ting.tong,ting,tong kat sini habuk pun tarak.

Anonymous said...

Onani 2:51 PM

Mmg penganut PAS muke tembok...bila UMNO lancarkan program mmprkasakn bputra korg brmati2an bantah konon xadi utk cina tapibdlm diam korg gak yg sebat....tuh dlm kjaan berlambak2 org Kelantan yg paling tnggi assobiyah dlm makhlok di donia.,..ape2 peluang mrk akan dulukn kaum kerabat n suku sakat mrk wlpon sgl maka porogram di buat oleh UMNO,,.

Mmg puak korng cakap xserupa bikin .,...di mulut kemain lg menuduh org assobiyah ,rasuah, mungkar tapi di hati 'sebat' n 'rembat' apa saja peluang....

Dkm PAS semua ulama....semua pookimak ada la....

Anonymous said...

Sama juga dgn pas ..klw betul islamnya x payah masuk politik

Anonymous said...

VOTE FOR AKRAMSYAH..persetan KJ.

Anonymous said...

Sorg jatuh dia ni sorg lambung dia ni. weiii bertepuk tangan cinabeng tengok kita tak sokong MELAYU sendiri la. !! Dua-dua ade kekurangan dua-dua ade kelebihan. SOKONG JELA DUA DUA. Ape susah?!!

hahaha

TEMAN SOKONG KJ !!!. HIDUP BELIA !!

Anonymous said...

wow looks like a fat bum with a lot of fat support for his fat hopes

Azman Adnan said...

Umno lebih terbuka dalam pertandingan...pilih lah samada kj atau pencabar; tetapi aku sendiri sokong kj..bijak berdebat, bila diajak berdebat berani keluarkan fakta..nak harap pemimoin umno yg lain??? Hmmm

Anonymous said...

Sdr. Azman Adnan,

Anwar Ibrahim pun bijak berdebat jugak. Kenapa tak sokong Anwar Ibrahim? KJ ni sampai bila nak "playsafe"? Takut dilabel rasis ke? Malu aku kalo Ketua Pemuda UMNO Malaysia takut dilabel rasis. Kalau takut dilabel rasis, macamana nak bela melayu, mempertahankan melayu dan memperjuangkan hak-hak melayu?

Kalau UMNO ke depan dalam memperjuangkan agenda melayu, percayalah melayu tak lagi memerlukan Perkasa sebagai suara pendesak. Kita perlukan KP UMNO yang berani menentang bila Islam diusik, raja-raja melayu dipersenda dan hak istimewa orang melayu diperlekehkan. KJ bukan sahaja gagal menyatakan pendirian dengan tegas, malah bersikap apologetik terhadap bangsa kiasu. Mana maruah kita sebagai orang melayu?

Anonymous said...

Aku sokong Akram bukan kerana aku suka Akram. Tapi aku sokong sesiapa sahaja yang bertanding, asalkan bukan KJ. KJ tak layak mewakili suara pemuda kerana beliau adalah seorang yang liberal. Aku mahu KP UMNO yang tak malu mengaku rasis dalam membela orang melayu.

Anonymous said...

Ini yg aku kata posting yg guna akal fikiran bukan nafsu dan otak yang tak mampu mencerna hakikat dan fakta.

Anonymous said...

Kalau setakat bertanding hanya kerana nak memuaskan nafsu politik baik tak payah. Kalau setakat nak menjadi kambing hitam Tun M atas dendam kepada KJ baik tak payah bertanding.

tobeng said...

Jawatan ketua pemuda umno ni penting.Berpotensi untuk jadi pm di masa akan datang.

KJ memang iras2 aljub semasa muda,tinggal lagi aljub memperalatkan agama manakala kj pula liberal dan tak ada jatidiri Melayu,cuma berbekalkan karisma dan bijak berpidato.Rekod ketika 'memerintah' negara di tingkat 4 pun sudah cukup meresahkan.Cara kj menang jawatan ketua pemuda pun dikaitkan dengan politik wang(sama macam aljub).

Apa sumbangan dan peranan kj semasa menerajui pemuda?Pemuda jadi bisu dan pondan sepondan2nya.Pemuda jadi malu untuk membawa suara Melayu,nak sebut Melayu pun segan.

Aku tak tahu akhram macamana orangnya tapi aku pilih orang yg kuat jatidri Melayunya sebab umno adalah parti Melayu.

Demi alif,ba,ta!Hidup Melayu!




Anonymous said...

Bro, kalau tak suka Akram pun, janganlah pulak nak menuduh beliau sebagai proksi Tun M. Bersangka baik itu adalah lebih baik.

Anonymous said...

Mentaliti pengomen2 yg ala2 PAS dan seakan2 neutral ni tetap tak dapat nak sembunyikan tengkuk dia yang dah kena pasung dengan rantai karat kepimpinan Pakatan Runtuh. Wahai si polan kesengsaraan dalam keadaan separuh sedar ni hanya akan dapat diredakan dan akhirnya dilepaskan jika kamu memutuskan pergantungan dengan kepimpinan pendakyah halus akhir zaman kamu tu.

Anonymous said...

Kita nak tengok orang muda yang berani hunuskeris pusaka melayu. Keris yang jadi lambang dalam UMNO itu sendiri. Menghunus keris juga adalah lambang perjuangan dan keberanian. Bukan semestinya mahu beralawan. Kecuali kalau ada orang mahu menjual.

Kalau dah bertukar pemimpin jangan lagi di takuk lama. Kembalilah di takuk asal.

Hidup Melayu! Bangun Pemuda ! Hidp UMNO!

By;Cikgu"S"

Anonymous said...

Jom ramai-ramai kita tolak Melayu Plastik yang berwajah melayu tetapi berhati liberal. Semasa PAU nanti, mereka akan berlakon sebagai pendekar melayu sambil menghunus keris. Dengan ucapan berapi-api dengan penuh semangat sehingga boleh menaikkan bulu roma. Jangan sesekali terpedaya dengan lakonan mereka. Kita gerakkan Tsunami Melayu secara besar-besaran bagi menyingkirkan parasit-parasit yang boleh merosakkan umno dari dalam. Kita tolak pemimpin yang berjiwa liberal dan kurang jatidiri melayu. Orang yang pertama yang wajib disingkirkan ialah Ah Jib Gor.

Anonymous said...

wah...akhirnya ada juga melayu berhati melayu...dia ni islamik jugek..tak kisah lansong kalau dia proxi mader...lagi bagus..harap dia menang

Anonymous said...

Salam semua.
Maaf saya menyimpang.

Kawan-kawan, bagi yang belum baca sila baca blog Dr Ridhuan Tee bertajuk: Pas Mesti Keluar Pakatan.

Ulasan yang bernas dan sama-samalah kita ambil iktibar dan peringatan demi umat Islam Malaysia dan tanahair tercinta.

AnNisbah said...

Sayang sekali datuk razali ibrahim tak bertanding ketua pemuda. Aku rasa dia yang paling sesuai.

Sepatutnya presiden dan tp pun ditandingi supaya pm dan tpm insaf dan bekerja lebih ikhlas. Kini mereka sendiri pun tak tahu tinggi rendahnya mereka berada.

Orang2 melayu kena belajar bertanding dengan terhormat kerana itu salah satu cara untuk kita sedar diri. Sistem khalifah atau dinasti keluarga tak relevan lagi kerana sudah ramai anak2 melayu yang bijak pandai dan kita perlukan khidmat mereka sekarang.

Anonymous said...

Akhramsyah Sanusi adalah seorang pemimpin muda yg bijak serta merendah diri dan bersih..Umno perlukan pemimpin yg sebegini bagi membela nasib agama dan bangsa cukup2 lah bagi golongan pengamal rasuah masa yg sesuai utk singkirkan mereka..semoga Allah SWT berikan kemenangan kpd Akhramsyah dan walaupun golongan pengampu dan penerima rasuah org2 KJ telah mulakan permainan fitnah mereka namun kuasa Allah penentu segalanya.

ReentryCapsule said...

Harap geng-geng KJ belajar-belajar lah berlatih catwalk.Nanti kalau ada masa free takder menda nak buat boleh lah jadi model catwalk sambilan untuk butik Nouri yang gah kat Pavilion tu.Kalau untung dapat masuk majalah fashion.

Wargghh....Kah..Kah....!!!!

Asalkan bukan KJ aku nyokong aja.ChaiiTT..!!!!

Terima KaseeeYY...!!!

Anonymous said...

How u !
Melayu Perak.

Anonymous said...

RC, mana member baik engko En. Othman ? Ko tak berdebat ngan Melayu Perak ke.......

Anonymous said...

Alamak, Ah Jib Gor menang tanpa bertanding. Cisss......

ReentryCapsule said...

Anon 7:58

Tuan Othaman tengah rilek jadi observer.Syok KP Umno ada orang cabar.

Sistem komen blog GAP ni tak berapa syok lah.Mohon adjust setting macam blog gendot tu.Senang nak baca kalau orang reply kat kita.

Sekian

Anonymous said...

GAP, please update.......sekarang untuk post Ketua Pemuda UMNO berlaku perlawanan 5 penjuru. Memang sengit sungguh.

PakKaduk said...

1. Sesiapa pun yang boleh mengembalikan kegemilangan Pemuda UMNO iaitu sebagai kumpulan pejuang/pendesak/pelaksana aktiviti2 melayu/bumiputera yang tersohor sepatutnya disokong.

2. Ketua Pemuda UMNO mesti BUKAN seorang yang liberal. Beliau mesti mempunyai jiwa melayu/bumiputera sejati. Berani untuk dilihat sebagai seorang pejuang bangsa dan tidak takut dilabel rasis demi memperjuangkan nasib bangsanya demi agama dan tanahair.

3. Sudah sampai masanya tugas utama Pemuda UMNO yang terpaksa dipikul oleh NGO2 melayu terutamanya PERKASA dan PEKIDA digalas kembali dan diketuai oleh Pemuda UMNO.

4. Imej seorang pemimpin secara fizikal juga penting. Kebanyakan orang-orang berjaya di dunia ini menjaga penampilan diri. Jika Akhram berjaya, lepas ni kena berdiet dan jaga penampilan diri.

5. Selain daripada itu, jangan cakap tak serupa bikin. Orang menyampah.

Anonymous said...

Sape akram ni? Macam nak karam jer.
apasal seblum ni tak ke depan dlm agenda melayu?
bila dah nak agm umno baru muncul n janji mcm2.
tgk pun mcm takde gaya ketua. just another anak org kaya yg nak mula terus dari atas. dah bosan jadi engineer ke?
sbgai ketua pemuda kena lah jadi contoh yg baik bagi para belia...kj ni boleh tarik org2 muda utk dekat dgn umno. terutama melayu muda urban ni. kj active dlm sukan, pidato, pandai ekonomi, menteri etc.

Anonymous said...

Kj akan kalah. nanvis. Omak den dah pakat tak nak undi dia lagi. KJ bye bye

Anonymous said...

Aku rasa melayu perak tengah main dengan anak patung transformer dia agaknya kut...

Atuk osman sibuk layan cucu...

Kj pulak tengah cirit birit tuuu....

Anonymous said...

apasal takde org yg berani cabar najib sbgai presiden umno? kempen nak jatuh kan dia dah lama n mcm2 kutukan najib dapat. kata najib tak ckp melayu kena ganti lah blablabla...tapi skrg hampehh...berani kat cyber jer lah.

Anonymous said...

SIAPA DIA NIE?

1. Fasih berbahasa Melayu.
2. Fasih berbahasa Inggeris.
3. Petah bercakap.
4. Serious dlm percakapan.
5. Yakin dlm penghujahan.
7. Banyak hujah ilmiah.
7. Disukai oleh anak2 generasi muda.
8. Berfikiran matang dlm membuat kenyataan.
9. Bersikap terbuka kpd kritikan.
10. Tidak mudah melatah bila dikritik.
11. Bersikap liberal dan toleransi.
12. Berfikiran terbuka dan menerima pandangan orang.
13. Berani berhujah dan menyatakan pendirian.
14. Tegas dlm pegangan & pendirian.
15. Low profile & tidak suka menunjuk-nunjuk.
16. Mahu membentuk generasi Melayu baru yg lebih kompetan.
17. Mahu bawak keluar orang2 UMNO dari kotak pemikiran dogmatik dan orthodox.
18. Disenangi oleh semua bangsa & lapisan masyarakat, bukan orang2 Melayu shj.
19. Mempunyai kedudukan kewangan yg teguh.
20. Berani berdebat dgn ketua PKR, DS Anwar Ibrahim.
21. Berani berdebat dgn perancang strategi pilihanraya PKR, Sdr Rafizi Ramli.
22. Berani berdebat dgn Presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga.
23. Berani berdebat dgn Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.
24. Berani berdebat dgn Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Al-Tantawi.
25. Muda dan bertenaga .
26. Berkelulusan tinggi, Oxford University, United Kingdom .
27. Banyak kali menjadi ahli parlimen Rembau, Negeri Sembilan
28. Berpengalaman menjadi Ketua Pemuda UMNO Msia.
29. Berpengalaman menjadi Menteri Kabinet BN.
30. Sangat disayangi oleh PM.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Hangat kali ini. Two school of thought. Kita tengok siapa Allah izinkan kali ini. Anda semua merancang. Tetapi Allah jua sebaik-baik perancang. Kita berdoa suara Pemuda yang betul kuat dan lantang.

Anonymous said...

anon 10.18 pm, die tue dan jadi menteri penuh, fair and square lah, sebab BN bukan memerintah untuk melayu saje. Pertandingan ni adalah dalam parti melayu-bumiputera. Jadi, terpulang dan hanya ahli-ahli parti itu saja lah yang berhak untuk tentukan jika ciri-ciri yang tuan senaraikan itu diterima sebagai relevan kepada cita-cita parti yang memperjuangkan nasib dan hala tuju melayu-bumiputera nie.

ReentryCapsule said...

Ingatkah wahai semua.Memilih KJ ibarat memilih Regina Lurve DAP.

Shekian...

Harap Tapau

Anonymous said...

Hampir 90% ciri-ciri pemimpin yang disebutkan di atas ada pada Bang Non.

Anonymous said...

KJ tidak langsung disenangi oleh pemuda pemudi Melayu kerana kurang pendekatan kepada Islam dan keceluparannya mulutnya juga menunjukkan dia ni kurang smart. ramai lagi orang Melayu yang bijak pandai di Malaysia, janganlah perasan awak tu riak pandai sangat. Kepandaian dalam politik di ukur dari pencapaiannya, apa pencapaian KJ sebagai ketua Pemuda UMNO????

Anonymous said...

Tetap KJ.

Anonymous said...

Setuju. Sabah dah sepakat pilih KJ. Dia kerap turun padang. Akram ni sapa ya????

Anonymous said...

100% kami pemuda sokong KJ.

Anonymous said...

kawe sokong 100% kj. Hidup belia

Anonymous said...

Sokong 100%!! Selamatkan UMNO!!

Anonymous said...

27. Banyak kali jadi MP Rembau?Baru dua kali jadi MP.
29. Pengalaman jd menteri kabinet? Baru 100+ hari jadi menteri kbs dah berpengalaman?

Kesimpulan fakta di atas. Syok sendiri.

Asal Bukan KJ

Anonymous said...

teman 1000% sokong akram.

Anonymous said...

KJ !! KJ !! KJ !!

ABAS = Asal Bukan AkhramSyah

haha

Anonymous said...

tak disenangi ??? eh baru haritu KJ di UIA bersama TPM tapi KJ lagi disenangi student student UIA berbanding TPM. ape kes ni bro? ckp kasi fakta sikit la.

Anonymous said...

Klu KJ kalah, Masa akan datang dia akan geng dengan anwar.

Percaya atau tidak terpulang...

Anonymous said...

Kalau KJ kalah, mesti ada sesuatu yg tidak kena ...
kalau KJ kalah, UMNO/BN akan kehilangan sebiji mutiara yg sangat berharga ...
kalau KJ kalah ... aaaahhhh, tak mungkin!!!
Kay Jay, Kay Jay, Kay Jay .....

Anonymous said...

KJ ada wawasan, cerdik ... dia tahu bila LGE amik gadis Melayu sbg setiausaha dlm DAP, maka LGE ada point untuk kata DAP tidak ada perkauman & tidak racist dan UMNO adalah parti yg racist ...
Namun hujah yg bakal LGE bawa itu, KJ patahkan awal lagi dgn mengambil Regina Lee sbg setiausaha dia ... ko bijak KJ, bukan shj orang dlm UMNO susah nak makan ko, puak PR pun sama ...

Anonymous said...

Puak2 yg nak masuk bertanding Ketua Pemuda tu sekadar nak buat kacau daun saja ... kalau kena acah dgn Rafizi PKR tu, lari tak cukup tanah ... Hanya KJ yg ada sbg sandaran untuk patahkan segala tohmahan dan kecaman pembangkang terhadap kerajaan di luar dewan parlimen ...

Anonymous said...

Geng PR sebenarnya susah hati bila UMNO memiliki tokoh seperti KJ ... mereka nak kutuk atau hentam KJ, tak ada point langsung, sebaliknya mereka guna reverse psikologi, mereka puji KJ ... Banyak juga blog yg aku lawati, bloger2 pro PR tuliskan banyak perkara baik ttg KJ .. bukan apa, mereka seperti nak pinang KJ ... ha ha ha ... tapi KJ faham sangat dgn jerat & tipu helah puak2 PR tu ... mereka sengaja nak bagi nampak KJ cenderung kpd mereka supaya orang2 UMNO kais keluar KJ ... kalau Kj dikais keluar, pasti berebut2 antara PAS & PKR nak sambar amik KJ ... tapi tak mungkin, sbb KJ akan jadi PM di bawah kerajaan BN ...

Anonymous said...

Akhramsyah? Ceh .. dlm MAYC pun terhoyong hayang ... apa kelebihan dia, selain bapak dia sbg orang setia Tun M ... Itukan proksi yg terbaik yg Tun M boleh cari untuk cantas KJ? Bukan aku risau pasal KJ nak dicabar tapi aku nak lihat kalau nak ganti KJ pun biarlah orang yg lebih hebat atau setidak2nya selayak KJ ...

Anonymous said...

Bukan seperti permata yang digilap tetapi seperti permata yang hilang.

Begitulah perumpamaan yang lebih tepat patut ditujukan kepada KJ. Setakat ini aku masih belum menjumpai melayu dalam diri KJ. Ke manakah menghilangnya melayu dalam diri KJ?

Anonymous said...

PADAKU KAU BINTANG KEJORA

Kalau kau antara pohon, kaulah pohon yg paling segar
Kalau kau antara bangunan, mencecah langit engkau mencakar
Kalau kau antara ribut, badai geloramu pastinya menggegar
Kalau kau antara tebing, tak runtuh walau ombak melanggar

Kalau kau antara perwira, semangatmu sentiasa membakar
Kalau kau antara pahlawan, kau sanggup bila pun dicabar
Kalau kau antara kesatria, langkahmu ibarat pendekar
Kalau kau antara pejuang, semangatmu tak pernah kan longgar

Kalau kau antara murid, kau cerdik tak susah diajar
Kalau kau antara pendebat, siapa pun lawan kau tak gentar
Kalau kau antara pemidato, bicaramu petah dan pintar
Kalau kaun antara penyanyi, kau ibarat penyanyi cilik si Tegar

Kalau kau antara pemimpin, kau tak gelabah tak juga celupar
Kalau kau dalam pencalonan, tak takut ditohmah digempar
Kalau kau dalam pemilihan, lawanmu laluannya pasti sukar
Kalau kau dalam pertandingan, musuhmu ramai yg gulung tikar

Kalau kau bersama belia, langkahmu sentiasa digemar
Kalau kau antara manik, kaulah mutiara paling bersinar
Kalau kau antara permata, kilaumu kan lama tak pudar
Kalau kau antara bintang, kaulah KEJORA di kala fajar

KAU ADALAH SEINDAH RUPA DAN KHABAR
TANPAMU BERSAMA UMNO KAN HAMBAR
MENANTI KEMENANGANMU HATIKU BERDEBAR
MENUNGGU KAU JADI PM RASAKU TAK SABAR

Anonymous said...

Penyokong Sleepy flip flop memang ramai dlm blog ini, KJ nak jadi PM jangan buat pasal, habis Melayu kena jual. Tau tau nanti Mukhriz Mahathir pulak yg naik jadi PM. Budak Rombau nie setakat ni ajo lah.

Anonymous said...

PEMUDA UMNO DULU BERTARING RIMAU...THE GINGER GROUP.
SEKARANG BANYAK FLIP FLOP..WARISAN TINGKATAN 4 MASI ADA.
GAGAL GAGAL GAGAL.....FAILED.
AKRAM UNTUK SURVIVAL MELAYU.

Anonymous said...

aku sokong Akhramsyah Sanusi menjadi KP UMNO kali ni sbb dia sanggup memertabatkan islam dan bangsa melayu bukan macam KJ senyap sunyi takut utk pertahankan islam dan melayu

Anonymous said...

Pertandingan kali adalah utk hala tuju BANGSA MELAYU... pilihlah calon yg ada jati diri melayu. Kj dulu siapa pn x kenal....bila Tun Abdullah jd pm, tup tup nama dia jd gah... the truth..pemuda umno lemah dbwh kepimpinannya... we want something fresh, we dare to take risk..vote 4 brother akramsyah.

Anonymous said...

BINTANG KEJORA KEJORA DI MALAM HARI

Satu dalam seribu pun sukar nak cari
Tokoh pemuda yang sangat bestari
Bijak dan cerdik umpama jauhari
Tidak sombong tak bermegah diri

Pelbagai bidang kau telah ceburi
Di kalangan belia kau sangat digemari
Tak sia-siakan amanah yg telah diberi
Menjalankan tugas seorang menteri

Sudahlah lulusan luar negeri
Segak dan tampan tiada terperi
Ramailah gadis hatinya kau curi
Kalau kereta kau ibarat Ferari

Ramai rakyat memang menyedari
Masa kan tiba kau perdana Menteri
Ramai musuhmu takut dan ngeri
Terutamanya dari kem malabari

Tangkas langkahmu kanan dan kiri
Siapa mencabar kau tak kan lari
Tunggulah masa tunggulah hari
Akhram dan yg lain kan gigit jari

Ibaratnya permata yg sangat berseri
Cerah masa depan bak sinar mentari
Bintangmu pasti akan terus menyinari
Bagaikan KEJORA di malam hari …

Anonymous said...

Sebagai muslim sila berikan fakta anda..kalau tidak anda samalah dgn golongan munafik yg lain...

Anonymous said...

Teknik tanam padi bertingakt telah banyak dilakukan sekarang spt di jerman dan japan..bapanya tlh mendahului zaman...semoga beliau bijak spt bapanya sehingga boleh merncng masa depan..tq

Anonymous said...

Puak2 ini Sinonim dgn perkataan munafikk.. Kita tengok aje lah mereka buat sarkas..

Anonymous said...

Anonymouse September 22, 2013 at 2:25 PM

Itu tanam bertingkat!
Yg Sanusi suruh buat kerja bodoh tu ialah tanam padi atas bumbung rumah, rumah orang kita mcm mana?

Lagi satu cadangan dia suruh kita jadi mcm kera atau monyet, laki bini katanya, kalau kelapangan pakat lawan cabut uban & cari kutu ...

Aku takut anak dia nie pun akai tongok lebih kurang pak dia ...

Anonymous said...

KJ !! KJ !! KJ !!

Pemuda Sokong KJ !!

Melayu Perak said...

kita tak mahu boyot ketuai pemuda umno....nanti makan semua nya nak sendiri....pikir hal sendiri saja...itulah kerja orang gemuk....makan...makan...sendiri

Anonymous said...

Orang yang mendahului zaman macam Anon September 22, 2013 at 2:25 PM akan faham cara Tan Sri Sanusi berfikir.

Mungkin Anon September 22, 2013 at 4:45 PM kena fikir jauh sikit.

Anonymous said...

Apa cerita mamat sekor ni, awal2 dak nak menipu....
Akhramsyah nie kata dia presiden MAYC tapi dalam berita harian MAYC nafikan mamat ni pernah jadi presiden MAYC!
Itu belum lagi dapat jawatan & jadi menteri. Orang mcm nie kah nak dilantik memimpin pemuda UMNO? Pimpin masuk longkang bolehlah!
Jadi ketua pemuda bahagian pun tak pernah, terus nak jadi ketua pemuda UMNO MSia? Sedar dirilah sikit, ukur baju di badan sendiri!
Pak dia dulu jadi MB Kedah pun tahan 3 tahun shj ... Kedah dah nak jadi lingkup ...

Anonymous said...

Sungai Petani, 21 Sept 2013: Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) mendakwa calon Ketua Pemuda UMNO Kedah, Akhramsyah Sanusi tidak pernah menjadi ahli atau presiden persatuan itu seperti yang didakwanya sebelum ini.

Sehubungan itu, Presidennya, Mohd Hazri Mohd Hadzir, meminta semua pengerusi MAYC negeri segera membuat laporan polis bagi membolehkan perkara itu disiasat.

Beliau juga mengarahkan 30,000 ahli MAYC di seluruh negara tidak memberi sokongan dan bantuan politik kepada anak bekas Setiausaha Agung dan Naib Presiden UMNO, Tan Sri Sanusi Junid ketika bertanding menentang Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin pada pemilihan akan datang.

Katanya, beliau terkejut apabila membaca kenyataan Akhramsyah dalam laman blog dipercayai miliknya yang mendakwa beliau adalah bekas Presiden dan ahli MAYC sebelum membuat siasatan lanjut.

“Berdasarkan pemeriksaan dan siasatan, saya dapati Akramsyah tidak pernah menjadi ahli mahupun presiden MAYC.

“Sehingga kini sembilan laporan polis sudah dibuat di seluruh negara terhadap kenyataan Akramsyah itu.

“MAYC juga mahu Pendaftar Pertubuhan (ROS) membuat penjelasan mengenai kedudukan Akhramsyah bagi membersihkan nama persatuan ini,” katanya selepas merasmikan mesyuarat Agung MAYC Kedah, di sini semalam.

BERITA HARIAN

Anonymous said...

Orang yang fikiran macam kau ni yang masuk dalam kumpulan kecil berfikiran negatif tanpa mencari jalan membetulkan diri unuk bangsa sendiri

Melayu Perak said...

asal saja orang sokong kj....ko kata fikiran negatif....ko tu sebenarnya negatif...

Anonymous said...

KJ ni lebih liberal berbanding TPM.. Penah jadi model majalah.. Pernah berpakaian spt maknyah. .. Itu sebab budak muda yg singkat akal suka kat dia...TPM mana boleh buat macam tu..x leh baygkan TPM pakai macam Nyah tue..hehe..bye bye pencacai nyah semua...

Anonymous said...

akramsyah belum kau pegang jawatan lagi semua kau dah salahkan.bang kalau nak bertanding tak yah lah jadi anwar buruk-burukkan orang. kau yakin ke diri tu bersih suci.nak menang ni cammane.tak pegi ulang pengundi ke? takde jamu teh ke? nak berjuang jadi ahli biasa lagi hebat.ada kau panjat pokok pasang bendera masa pilihan raya? bunyi macam hebat..

Anonymous said...

aku tak nampak lak budak akramsyah ni kumpul kawan-kawan bantah anwar hina pemimpin UMNO,cina hina islam . mungkin bantah dalam hati je atau tunggu menang dulu baru buat bantahan. masa rusuhan BersHit dulu budak ni kat mana. melanggok kat rumah je ke?

Anonymous said...

akhram acah acah nk jadi hero pertahankan MELAYU tapi apa pun tak boleh. hahaha

KJ !

Azman Adnan said...

Sokong Khairy Jamaluddin

Anonymous said...

KJ perlu terus dikekalkan jawatan sebagai Ketua Pemuda , Akhramsyah hanya nampak batang hidung bila nak dekat pemilihan UMNO , bila takde jawatan entah kemana dia hilang....bila dah nak rebut jawatan baru timbul entah dari mana

Anonymous said...

Buat pilihan bijak !

Anonymous said...

DUA ORANG CALON KETUA PEMUDA DAH BUAT HAL!

Seorang calon Ketua Pemuda UMNO, Syed Rosli buat kenyataan dan juga sumpah laknat depan wartawan di PWTC pada hari pencalonan, kalau dia dapat jadi ketua pemuda, dia tidak akan amalkan rasuah!

Apa mesej sebenar yg nak disampaikan oleh Syed Rosli nie? Dia sendiri saja yang tahu …

Tapi bila aku lawat ke blog2 pro pembangkang nak tengok pandangan mereka ttg pencalonan PAU 2013, ramai antara blogger2 tu buat kesimpulan, Syed Rosli nak bagi tahu semua satu Malaysia, bahawa dalam UMNO nie mmg dah sangat biasa, lumrah dan sinonim dgn amalan dan budaya rasuah…

Baru nak masuk bertanding sebagai calon KP dah menjatuhkan maruah dan martabat UMNO di hadapan khalayak ramai, apa cerita ni tuan Syed?

Korang tengok dan nilai sendiri lah akai dan mentaliti pencabar jawatan KP nie … layak untuk nak dipilih ke orang mcm nie …???

Yang sorang lagi tu pulak, anak Pak Sanusi dah mula kecoh dan kecut … ada pihak dari MAYC dah buat laporan polis pasal dia memburukkan nama MAYC dgn mengumumkan diri sebagai presiden MAYC, walhal sebenarnya tidak … Apa hal pulak nie Akhram, awal2 lagi bikin kantoi?

Memang agak benarlah jugak kata Tun M, yang menyertai UMNO nie tak ramai cerdik pandai. Berkelulusan tinggi sahaja, kalau akal fikiran tidak cerdik dan matang, tak usahlah nak berpolitik … lebih2 lagi nak pegang tali teraju … silap2 nanti kena terajang …

Anonymous said...

Entah kenapa sukar aku nak terima KJ.....tak kira dia menang ke apa...aku salah saorang yang tak sokong dia.

Anonymous said...

Dalam UMNO:

Kaulah Jantan, Kaulah Jejaka
K******J******K******J******
Kaulah Jalan, Kaulah Jaya
K******J******K******J******
Kauklah Jati, Kaulah Jasa
K******J******K******J******
Kaulah Jasad, Kaulah Jiwa
K******J******K******J******
Kaulah Juri, Kaulah Jaksa
K******J******K******J******
Kaulah Jeneral, Kaulah Jaga
K******J******K******J******
Kaulah Jaring, Kaulah Jala
K******J******K******J******
Kaulah Jambatan, Kaulah Jendela
K******J*********K******J******
Kaulah Juruteknik, Kaulah Jurutera
K******J**********K******J******
Kaulah Janakuasa, Kaulah Jentera
K******J**********K******J******
Kaulah Jaguh, Kaulah Juara
K******J******K******J******

Dalam Malaysia pun begitu juga!

Anonymous said...

KAU KEJORAKU SAYANG

Kau perwira kan terus berjuang
Kau tak kan undur atau beri ruang
Kau tak kejar material dan uwang
Kau pasti kan punyai peluang

Kau bersuara tegas dan lantang
Kau bercakap sentiasa matang
Kau tewaskan setiap penentang
Kau pastikan undur berpantang

Kau segak dan kemas dipandang
Kau bijak dalam semua bidang
Kau elak mereka nak tendang
Kau tak rasa marah dan radang

Kau yg paling utama sekarang
Kau didengki ramainya orang
Kau tenang dan tak tunjuk berang
Kau tokoh yang bukan sembarang

Kau bakal pemimpin gemilang
Kau naik tak dapat dihalang
Kau awasi musuh dan dalang
Kau tak akan bernasib malang

Kau bijak dan banyak bertenang
Kau bagi belia memang disenang
Kau berjasa dan akan dikenang
Kau bertanding tentu kan menang

Kau mungkin kan dikejar bayang
Kau tak perlu takut dan goyang
Kau juga tak akan tayang tayang
Kau KEJORA yang tetap ku sayang

Anonymous said...

Tiada yang lebih layak melainkan KJ .
Asalkan Bukan Akhramsyah .