Saturday, September 14, 2013

SOKONGAN TERBUKA GAP UNTUK CALON EXCO PEMUDA INI..


tak payah nak cerita banyak pasal calon ni.

gap umumkan sokongan terbuka untuk calon ini bertanding jawatan exco pemuda umno malaysia.

54 comments:

Anonymous said...

Ok..setuju.

James H said...

Aku sokong sepenuh hati...

Anonymous said...

Ini ularmak..? Tambah kuota le dia, lagi dua ...

Anonymous said...

Aku 200 pesen stuju.....

Adik aku tuu.....hehe

Pernah jumpa dlm otw ke jb di klia....

Fitrah perjuangan yg cukup hebat....

Kene beri peluang.....


Spatial analyst
Klia

Anonymous said...

Boikot I-City, org atasan I-City semua cina

Melayu Perak said...

on bro....tapi apesal orang kuala sanglang tolak dia.....

seperti menolak rezeki yang didepan mata.....

Servant of God said...

Setuju GAP! Aku pun sokong!

Anonymous said...

Agamawan yang menggunakan hujah untuk menghalang al-Kafirun mencemarkan nama khusus keTuhanan dan diusahakan kerana agama, adalah nampak lebih tinggi kecendekiawanannya dari agamawan yang membenarkan al-Kafirun menyamakan konsep ketuhanan tunggal dan ketuhanan berganda demi kepentingan politik.

Anonymous said...

Aku sokong 110%. Beliau memang bagus.

Anonymous said...

Ramai yang mempersoalkan mengapakah Ularmak Muda ni berkahwin di Selatan Thailand tidak di Malaysia?
Selain itu ada juga yang mempersoalkan kenapa beliau menyorokkan perkahwinannya itu, adakah beliau kahwin lari, takut bini?
Adakah beliau takut kepada Pak Mertuanya ? kenapa daftar di Terengganu? Kenapa tak buat majlis, kenapa tak hebah ..? Dan berbagai-bagai persoalan lagi......

Kalau nak tolong kawan sekali pun takkan sampai nak kena kahwin dengan adiknya? Ramai lagi yang boleh direkomen pada adik kawan UFB nie. Kenapa mesti UFB yang kena kahwin dgn GRO Filipin tu...?
Kantoi lah UFB nie ... kealiman da xde makna lagi.. bawak kuar la hadis berbakul2..ayat quran berjela2...baik jadi pelakon la lagi baguih..bawak watak ustaz dlm drama..kah kah kah...

pemerhati said...

utk anon September 14, 2013 at 12:13 PM:

kalau ko org islam ko kena ingat dosa fitnah tu lebih besar drp membunuh.

kalau ko ni sbnarnya red bean dapig mmg no wonder la

untuk semua, sy rasa better kita baca penerangan drp UFB sendiri

http://ustazfathulbari.wordpress.com/2013/01/19/menjawab-tuduhan-ustaz-fathul-bari-nikah-kali-ke-2-di-thailand/

ALahaI sI LunCAi said...

DIA ELOK PERGI NAIB KP. MEMBERI WARNA BARU KEPADA PEMUDA...APA KATA KORANG?

Azahari Rahman said...

den pun sokong jugak

Anonymous said...

Bagi mengimbangi liberalisma KJ,kita memerlukan ramai exco yg Islamik dan nsionalis. .

Anonymous said...

anon,12.13,

Kalau aku ada adik perempuan atau anak perempuan yg sesuai dgn DFB,aku pun sanggup jadikan mereka isteri ke dua atau ketiga DFB jika beliau mahu menerimanya,berbanding di jadikan isteri pertama hang.

Anonymous said...

anon 1.17,

aku pun gitu,asalkan dia tak buat nkonsultasi di bilik hotel pukul 3.00 pagi macam ust.PKR.

Anonymous said...

Ada pengomen yg tengkuk masih berikatkan tali Kepimpinan Pakatan Roboh nampaknya kat sini. Minda yg dijajah secara separa sedar akan berkesudahan sebagai boneka yg hanya mampu berilusi sahaja.
Sedarlah kamu wahai si polan lepaskanlah tengkuk kamu dr perhambaan minda bawaan Pakatan Runtuh supaya hidup kamu mempunyai erti dan manfaat.

Anonymous said...

Jangan suka fitnah .. check dulu. Itulah kalau selalu dgr ceramah maki dan fitnah sepanjang tahun.

Anonymous said...

Setuju. UMNO perlu kekalkan kepemimpinan bermoral. Perkukuhkan lagi nilai moral, Islam, mudah mudahan bangsa & negara tidak dikuasai oleh kepimpinan yang menggadaikan moral.

Anonymous said...

dah takde calon yg senonoh kee?????alahai UMNO......aku dah muak nak tgk muka2 calon2 yg penuh kontroversi...

berlatar- belakangkan agama, tp bab nikah lg satu ngan anak org, pg lari ke THAILAND....adakah itu contoh yg boleh diikut kee?????

nie semua ketentuan TUHAN.....endless posibilities....

Anonymous said...

Hehe.....I sokong 200%....nper....ader jelous ka...

Anonymous said...

Mesti ke kita mengahwini seseorang untuk mengislamkannya? Jadikan adik angkat pun boleh jugak.

Adakah ini satu trend ustaz2 umno pas pkr?

Kat malaysia ni kalau kahwin 2 atau lebih adalah kerana sudah terlanjur atau nafsu extra...

AnNisbah said...

Walaupun ustaz fatul berkahwin 2 dalam umur yang masih muda, itu hal peribadinya. Tapi bagi aku memandangkan dia public figure kenalah berhati hati terutama sekali banyak kes2 ustaz2 pas berkahwin lebih diperli kerana nafsu yang berlebihan.

Rasulullah berkahwin lebih dari 1 kerana status dan pengaruhnya yang sangat luas untuk merapatkan tali siratulrahim dan belas ikhsan tapi sebagai manusia biasa kita hanya mengundang fitnah.

AlQuran pun tak menggalakkan kita kahwin lebih dari 1 jika kita tak mampu zahir dan batin. Apabila banyak alasan kepayahan diberi untuk sebab berkahwin lebih, ia hanya menimbulkan lagi syak wasangka.

Tapi aku lihat ini jugak sebagai ujian Allah swt kepada ustaz fatul. Semuga dia berjaya dunia akhirat.

Tiada masalah untuk aku beri sokongan kepada ufb. Mungkin dia boleh kembangkan kreativitinya tentang soal keadilan dalam poligami.

Anonymous said...

hey anon 11:51am, BANGSAT lu hina ulamak dgn "ularmak!!lu ini asyik baca PORNO LUCAH aahhh - sebab itu agaknya lu ni BANGANG sgt, mcm KERBAU KURAP! Mungkin juga sebab lu lahap itu BABI punya KANGKANG dan mabuk minum KENCING BABI aahhh?!

Anonymous said...

Sy suke gak kalo UFB menjadi ketua Pemuda....tapi sy lebey suke kalo UFB di pilih menerajui satu sayap baru dlm UMNO..ULAMAK...

Bg sy UFB trlalu naif utk bertanding dgn 'politik sampul surat'...sayang seandainyer nnt UMNO kehilangan sokongan Ulamak atau ahli agama...sayap baru itu mungkin berfungsi sbg penunjuk arah pembimbing arah tuju UMNO..

Maaf ini hny pendapat doposen sy...

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. pencalonan pejuang Islam/Melayu yg. BERANI ini, Dr. Fathul Bari!

Betul tu GAP - Asalkan bukan satu lagi Melayu/Islam LIBERAL, yg. dah cukup MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu yg. mat bahaya, dari puak SATANISME Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR!

Skrg. makin galak si PENGKHIANAT Islam/Melayu LIBERAL dlm. UMNO, nak menguasai UMNO! Golongan LIBERAL Islam/Melayu memang PENJAHANAM agama, bangsa dan negara. Kerana mereka sudah TAKSUB dgn "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! Kononnya falsafah dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' (pala hotak si KAPIR SATANIS Barat-Zionis PENIPU ini!), di mana wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah (termasuk kanak-kanak), dadah, alkohol dan perjudian – telah MENJAHANAMKan akhlak dan akidah mereka, sbg. umat Islam/Melayu! Bakal kita jadi Bumiputera Islam MEREMPAT Palestin/Singapura!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

rakab said...

Pemuda umno memang amat memerlukan insan yang berilmu dan berani seperti ustaz Fathul dalam barisan exconya terutama apabila berdepan dengan ancaman kekalutan agama oleh pemimpin-pemimpin Pas.

Sokong sepenuhnya !

Anonymous said...

Anon 2:28 PM

Pemimpin2 pakatan semuanya suci ke? Kote dok terjuntai smp semua org bole tengok hangpa dok sanjung bagai maharaja...yg tua kerepot kincing merata2 smp kat tiang bendera (macam anjeng) ...yg serban melilit tuh dah pulangkan balik ke tanah rakyat Kelantan...laki bini dapat tanah ..berjuto2 hengget woo...dulu kata sbg pemegang amanah skrg dah xjadi MB xkan terus jadi harta peribadi kot??? tu belum masok yg spenda xxxl gedabak, yg makan aiskrim dlm jamban..yg dok sedut aiskrim belakang pintu....

hooiiii...tgk dulu cermin sblm mngutok org len ye wahai anjeng pakatan....

nasirwise said...

http://nasirwise.blogspot.com/2013/09/ustaz-fathul-bari-tidak-dipertimbangkan.html

Anonymous said...

amat setuju!

Othaman Ahmad said...

Walau apapun dia nikah 1 atau 2, itu tetap normal asal jangan jantan sama jantan atau betina sama betina; dan lebih teruk lagi bila bersedudukan tanpa nikah & nikah campur tanpa memeluk agama Islam. Itulah pegangan LGBT & Liberalisme.

Anonymous said...

GAP,

kenapa UFB tak di calon kan aje ketua pemuda?

kenapa hanya calon exco pemuda?

bermula dari hishamudin hingga lah ke khairi dan timbalannya si Razali tuh...semua nya HAMPAS dan BACUL!

telor kerandut bagi simpan kat mak depa!

nak ulang lagi skali....

HAMPAS dan BACUL!

Anonymous said...

`Tidak dinafikan sumbangan beliau dalam menangkis setiap serangan dari pembangkang dalam isu agama dan juga isu semasa. Boleh dikatakan team Dr Fathul Bari adalah satu-satunya team yang ke depan dalam menjawab isu agama dengan agak efektif dan selektif isu semasa yang yang aagk kritikal.

Kami juga merayu supaya UMNO membuka mata dan memberi laluan dengan menaikkan agamawan seperti Dr Fathul Bari dan sekaligus menguatkan lagi UMNO dengan sumbangan yang bakal beliau hulurkan. InsyaAllah.'

Read more: http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/09/umno-naikkan-agamawan-sokong.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+sebastianphiu+%28Sebastian+Phiu+%7C+Sebtv+%7C+True+Tv%29#ixzz2ergdOBob

Anonymous said...

Kasi langau la KP satu kali
tapi yg memilih kadang2 tak ikut suara akar umbi
mcm mukhriz kena hari tu

Anonymous said...

Tak kira sapa pun, kalu dah betul nikah, nak pertikai apa, Allah bolehkan, nak pertikai apa. Kalu tak nikah tu yg berdosa, maksiat, dosa besar pulak tu.

Anonymous said...

Ni bukan red bean..ni puak green bean PAS..suku sakat Mahpuz bean...
Group yg hanya memilih utk dengar apa yg nak dia dengar sj..

ReentryCapsule said...

Kau calonkan ParPunDek la.Mest Ah Jib Cayang punyeeeerr....standard BMI untuk Ahli Umno yang lembam.Gemok,Lebar dan Lembam.

PtuiiiiHHHHH...!!!!

Warghhhh.....Kah...Kah...!!!

Anonymous said...

Gendot perut

Anakbukitgantang said...

Maaf -kita mmg kena naikkan golongan ulama tapi jangan Fathul Bari-sebab dia Wahhabi

Biarlah PAS dgn Wahhabi dan Syiah serta Liberalisasi ugamanya tapi bukan UMNO

Anonymous said...

Teman pernah berimamkan dia ketika solat terawikh satu ketika dulu.Nampak macam okey aje.Tapi betulkah ustaz ni wahabi? Jangan buat fitnah tau !

Ape yang teman tahu, tak ade sesiapepun yang perfek dalam melalui kehidupan ni.Sama ade ulama, ustaz, lebai, haji atau orang biasa macam teman ni pasti ade cacat celanye .Tak zaman kanak2,zaman remaje.Tak zaman remaje mungkin zaman dewasa nye. Tak pun mungkin zaman tua nye. Tuhan sahaje yang tahu.

Yang penting semangat kemelayuan dan keislaman yang ditonjolkan. Soal yang tidak kelihatan biar Allah yang menilai nye.

Segale rahsia akan terburai dihadanNye nanti.

By;Cikgu"S"

Anonymous said...

TAK NDAK SURUH ZAMI IBRAHIM PARTI KITA KEDAH MASUK UMNO KE.DOK TENGOK ASYIK MELALAK AJE PASAL PARTI UMNO DAN DAP DAN MACAM BELIAU YANG HEBAT.PARTI SENDIRI TAK BOLEH NDAH HANDLE DOK SIBUK PARTI ORANG.

Anonymous said...

Nampat sangat kau sakit hati yg tak terperi pada PK sebab kau dah kena ban bin halau bin hambat bin ligan.

Anonymous said...

Lg mulia kwin kat siam dr kena tgkp bsah dgn bini org..dr dodol kelamin

Lg mulia kwin kat siam dr main curi2 nampk spendar..stopa

Lg mulia kwin kat siam dr main blojob dlm jambn..

Lg mulia kwin kat siam dr main dgn jantan

Anonymous said...

Lg mulia kwin kat siam dr kena tgkp bsah dgn bini org..dr dodol kelamin

Lg mulia kwin kat siam dr main curi2 nampk spendar..stopa

Lg mulia kwin kat siam dr main blojob dlm jambn..

Lg mulia kwin kat siam dr main dgn jantan

Anonymous said...

Jadikan dia timb ketua pemuda umno la! Baru boleh tarik orang2 atas pagar yg hendakkan semangat agama diperkuatkan dlm umno!

AnNisbah said...

Tinggalan Rasul kita hanyalah AlQuran dan Sunah baginda. Ramai muslim anggap dengan mengikut sunah itu maka kita adalah ahli Sunah wal Jamaah.

Hakikatnya banyak interpretasi tentang cara addin yang sebenarnya telah berkembang dan ada yang mungkin melencong dan sengaja dilencongkan oleh musuh islam diluar dan didalam.

Semasa aku mengerjakan haji tahun lepas pihak berkuasa arab saudi mengedarkan risalah cara mengerjakan haji mengikut versi wahabi. Walaupun hampir 75% adalah serupa seperti apa yang lembaga tabung haji ajar kepada kita tetapi ada sedikit kelainan yang meragukan tapi tidak membatalkan haji. Jemaah haji dari pelbagai negara lain juga mempunyai versi mereka yang tersendiri.

Yang menjadi persoalan ialah siapa yang lebih betul? Aku bertanya kepada ustaz2 tabung haji tapi mereka pun tidak dapat memberi jawapan yang meyakinkan. Mungkin kita berada ditempat orang maka kita tak layak bertegas kita yang betul.

Pada hakikatnya hanya Allah swt sahaja yang akan menerima ke islaman kita samada kita wahabi, syiah, pas atau apa2 lencongan fahaman kita.

Untuk menyelamatkan diri kita supaya tidak 'terpesong' elok benar kita menghayati AlQuran, terjemahannya dan juga hadith sebagai langkah pertama. Pemahaman atau ikutan kita kepada apa2 cabang islam adalah tanggungjawab kita sendiri. Bagi mereka yang tak pernah keluar negara dan bercampur bangsa lain mereka akan menganggap hanya islam ala pas atau ala melayu-islam umno adalah ikutan yang betul.

Yang perlu ditekankan ialah jangan kita terlalu mencari 'kepesongan' saudara kita tapi kuatkan kesamaan kita. Yang lain biarlah Allah swt sahaja yang tentukan kerana Dia sahaja yang tahu.

Anonymous said...

Tidak usahlah dipertikai sangat soal mazhab. Mazhab Shafi’e, Hanafie, Hambali, Wahabi dll adalah Islam .. bahkan Syi’ah juga Islam. Kita semua umat Islam adalah bersaudara … Perkara mengapi-apikan permusuhan sesama Islam itu sebenarnya adalah melanggar perintah Allah.

Firman Allah dalam surah Al-Hujurat, ayat 10, maksudnya:
“Sesungguhnya orang-orang mukmin itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.”

Baliklah kpd Al-Quran dan Hadis, sepertimana Firman Allah dalam Surah An-Nisaak, ayat 59, maksudnya:
“Wahai orang2 yg beriman, ta’atlah kamu kepada Allah dan Rasul dan orang2 yg berkuasa di kalangan kamu. Maka sekiranya kamu berselisih mengenai sesuatu perkara, kembalilah kpd (ayat2) Allah dan Rasul jika kamu beriman kpd Allah dan hari akhirat. Yg sedemikian itu adalah kesudahan yg sebaik-baknya.”

Memanglah kita lihat pendapat dan pandangan kedua-dua Ust Fathul Bahari dan Ust Mohd Asri Zainal Abidin, banyak cenderung kpd nas2 aliran baru yg agak berbeza dari amalan lama yg kita praktikkan. Ramai dari ulamak2 golongan lama tidak menyukai hal ini dan melabelkan mereka berdua sebagai Wahabi. Maka adalah juga yg lain2 turut mengambil kesempatan untuk mempertikai, membantah, malahan ‘menyerang’ dua ustad ini. Yg hairannya puak2 ini bila pergi Mekah, tidak pula mempertikai, membantah atau ‘menyerang’ Imam masjidil haram. Imam masjid Mekah baca fatihah tak dengar pun bunyi ‘Bismillah’, solat subuh taak baca doa Qunut pun, solat sunat terawih tak buat salawat pun .. tapi bila kat Malaysia, bukan main lagi kutuk, kata fahaman barulah, sesatlah dsb ..

Inilah jadinya bila terlalu jumud, taksub dan tidak banyak belajar dlm agama … Tahu sikit2, baca Quran pun tergagap2 tapi nak berhujah mengalahkan ulamak …
Ust Fathul Bari fahaman wahabi ke apa ke, dia adalah seorang Islam berpendidikan tinggi, ada PHD lah dlm pengajian Islam, korang pun aku tahu ramai yg ada PHD: Penyakit Hasad Dengki…

Anonymous said...

Salam! Apa pandangan Blog GAP tentang hasrat Akramsyah Sanusi nak cabar KJ? Kalau dah betul2 anti KJ, jom mari kita mulakan kempen untuk Akransyah......

otai jb said...

Cibai lu pundek

Anonymous said...

Yg sorang tu da 3 ke 4.hihi..skurangnya kawin sah ,dari berzina,maen belakang,gamaknye mane lagi buruk eh?

Anonymous said...

Daripada kantoi seluar dalam besar. ?? Eh spenda sapa tu non?

Anonymous said...

Awal pagi lagi pemfitnah2 tegar umngok ni mari catat dose. Tak semayang subuh pun gamaknya kome2 nie? Kome komen bab lain lah, bab ustad & bab ugama jgn ikut campur, kome2 jahil bbebenor!

Anonymous said...

Memang sewajarnya ketua pemuda UMNO sekarang ditukar dengan muka baru yang boleh membela agama Islam dan bangsa Melayu. Yang ada sekarang mementingkan diri dan kedudukan sahaja. Kita sokong calon2 seperti:-

1. Idris Haron dan

2. Ustaz FadhulBari untuk masuk gelanggang merebut jawatan ketua Pemuda itu.

Anonymous said...

Terus bertanding ketua pemuda lagi elok, calon yang ada sekarang tak de imej islam langsung.