Wednesday, September 11, 2013

STAF RTM SABOTAJ DAN HINA PDRM ?!


KLIK SINI

21 comments:

Anonymous said...


Patut dipindahkan dan diturunkan pangkat kepada orang2 yang bertanggungjawab itu. Ada berani kah?

Anonymous said...

ada musuh dlm selimut ???

Anonymous said...

inilah hakikatnya pemimpin kn sedar,,,, rtm terlalu myimpan ramai penyokong totok pbangkg.... ttp kalau ada staff yg pro bn n kerajaan, sisplh dtindas n dkerjakn oleh tgn2 ghaib.... cuba puak pbgkg,,, tak berani diorg nk sentuh..... yb menteri kena siasat btl2 hal nie....

Anonymous said...

Bukan di RTM saja...Lain2 jabatan kerajaan bersepah dgn musuh dalam selimut.
Hantarlah sejuta kali kursus BTN pun, mereka ni tetap dengan perangai menjatuhkan kredibiliti staf kerajaan.
Yang lebih meloyakan, org tu terdri dr ketua2 jabatan/bahagian atau sector.
Perkhidmatan baik hanya diberi pada org yg sekutu dgnnya. Tp kepada mereka yg agak pro kerajaan layanan diberi macam "setan". Kalau pn baik, hanya bermuka-muka saja..

Ular Menyusur Akar said...

Setelah merdeka 56 tahun, RTM masih tidak menyimpan logo PDRM dan perlu download dari internet? Alasan-alasan.....Kat mana-mana, bayangan nuar tetap ada.....

Anonymous said...

Penjawat awam adalah sarang pembangkang. Sedahlah.

Unknown said...

Assalam Tuan. Blog Tuan sangat menarik dan banyak mengandungi info-info yang terkini untuk dikongsi bersama..Mohon http://toramalaya.blogspot.com/ ini dimasukkan dalam bloglist Tuan. Blog Tuan sudahpun di linkkan dengan blog saya.

Terima Kasih & Salam Perjuangan. Wassallam.

Anonymous said...

Camana nak 'buang' kakitangan yg belot sedangkan 'maharaja' pembelot dok pelok2 pm kesayangan kite..siap menjadi pemandu arah pm kesayangan kite utk mentadbir negara...

Cara yg terbaik buang dulu akar pembelot samada dgn meracun atau mncabot akar tuh ...nnt tumbangla pokok pembelot dlm kjaan..

Anonymous said...

kesian en. najib....
tunggulah apa akan jadi PRU 14 kalau ada umo panjang..
Itulah padahnya kalau awal2 tak mahu benteras. Calon hadir temuduga yang betul2 nak kerja tp tak ada surat dari "kabel besar" haram dilayan. Sebaliknya yang ada surat sokongan datuk2 yang kebanyakkannya si talam dua muka, calon itulah yang diambil bekerja dlm jawatan awam.
Nah, sekarang sayangilah staf kesayangan kau en. najib.

Anonymous said...

Sahih..kena main PDRM...memalukan..orang kata RTM Rehat tungga mampos...

Anonymous said...

kena siasat..mungkin juruteknik telah di'beli'..

Anonymous said...

Ini kerja SHABERY CHEEKY .... sabotaj!

Anonymous said...

Ini sebab ada PENGGANAS RED BEAN KURAP/GENG KONGSI GELAP menyusup masuk RTM! KDN tolong ambil tindakan atas JENAYAH KEGANASAN SIBER ini; mesti boleh dpt. kesan siapa si DAJAL yg. buat angkara MENGHINA PDRM BERJASA dan Raja-Raja Melayu kita!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Sudah tiba masanya najib razak berundur.

1. Pemandunya mabuk champagne dan kabaret.
2. Program transformasinya hanya mengubah najib dari melayu jadi cina.
3. Ahli kabinetnya lebih kepada kabinet dapur terutama sekali keling waythamoorty.
4. Akibat sayang pada sepupu diberi dua kementerian walaupun tak layak.
5. Isterinya lebih gah dari suami.
6. Duit br1m untuk rakyat masuk poket kiri tapi keluar balik poket kanan.
7. Buat perjanjian rahsia dengan peliwat bersiri.
8. Undi melayu ambik tapi nikmat bagi kat cina.
9. ISA dibuang kini panik nak cari undang2 serupa.
10. Walaupun dihina oleh cina2 tapi masih nak mintak simpati dan sokongan cina.
11. Kuasa yang diberi dari kaum melayu tak dipandang malah macam tak berharga kepada dia.

Anonymous said...

Semakin hari, serangan semakin hebat sehingga hampir mengaburi segala kebaikan dan pencapaian BN sepanjang pemerintahan Datuk Seri Najib. Untuk berlaku adil, rakyat harus menilai kepimpinan tanpa terbawa-bawa dengan emosi. Di masa yang sama, kepimpinan juga perlu berlaku adil dengan mengambilkira resah hati rakyat tanpa terbawa-bawa dengan ego dan juga kepentingan diri. Sehingga ke hari ini, tidak dapat dinafikan bahawa Datuk Seri Najib telah melakukan begitu banyak perubahan dan kebaikan kepada rakyat dan negara. Antaranya :

11 Julai 2009 – Mengumumkan penubuhan Tabung Amanah Saham 1Malaysia.
7 Jan 2010 – Menubuhkan Klinik 1Malaysia untuk golongan berpendapatan rendah menjalani rawatan dengan bayaran RM1.
31 Jan 2010 – Menubuhkan Tabung Penyelenggaraan Satu Malaysia (TP1M) dengan peruntukan RM37.6 juta.
28 Jan 2010 – Memperkenal Program 1AZAM (Akhiri Zaman Miskin) bertujuan membina keupayaan golongan ini dan mewujudkan peluang pekerjaan melalui gabungan pekerjaan dan keusahawanan.
23 Feb 2010 – Umum peruntukan sebanyak RM3.4 bilion kepada Sarawak menerusi NKRA bagi merancakkan semua projek pembangunan di negeri itu terutamanya di kawasan luar bandar.
23 Feb 2010 – Umum peruntukan khas RM35 juta untuk tiga projek memajukan kehidupan rakyat di empat skim penempatan semula Kawasan Pemerintah Keselamatan Rajang (Rascom) di Sibu Sarawak. • 25 Mac 2013 – Meluluskan tuntutan Dana Pencen,imbuhan tetap perumahan,pembayaran sagu hati tamat perkhidmatan dan enyelarasan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada tujuh agensi Badan Berkanun yang Diasingkan Saraan BBDS).
25 Okt 2010 – Lancar Program Transformasi Ekonomi (ETP) dengan 18 projek permulaan (EPP). • 11 Jan 2011 – Umum 19 lagi EPP yang akan menjana pelaburan hampir RM67 bilion.
19 Feb 2011 – Lancar Program Transformasi Kedai Runcit Kecil (Tukar) sebagai usaha memodenkan peruncit kecil dan sekaligus membantu mereka meningkatkan daya saing.
22 Jun 2011 – Membangunkan Kedai Rakyat 1Malaysia • 7 Okt 2011 – Memperkenalkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 diberi kepada isi rumah berpendapatan RM3,000 sebulan ke bawah yang kni menjadi inisiatif tahunan
4 Julai 2011 – Mengilhamkan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA)
7 Julai 2011 – Menu Rakyat 1Malaysia diperkenal dengan harga siling RM2 dan juadah tengah hari pada harga RM4
7 Julai 2011 – Lancar projek My Rapid Transit (MRT), kaedah pengangkutan utama Malaysia ke arah memperkukuh sistem pengangkutan awam negara.
7 Okt 2011 – Memperuntuk bantuan tunai RM100 buat semua pelajar sekolah dan RM200 baucar buku untuk pelajar universiti.
19 Dis 2011 – Lancar televisyen Internet dan mobil pertama negara, 1Malaysia TV.

……….. bersambung/

Anonymous said...

/sambungan ……..

18 Feb 2012 – Menubuhkan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) pertama di Gopeng,Perak dan beberapa lagi dibuka di Kelantan, Melaka dan Pahang.
23 Jun 2012 – Lancar Pusat Transformasi Bandar (UTC) pertama di Melaka dan pada 22 Sept tahun yang sama,sebuah lagi UTC dibuka di Pudu Sentral.
24 Jun 2012 – Lancar program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma) dengan insentif hampir RM35 juta untuk golongan pemandu teksi.
7 Julai 2012 – Memperkenal Pelan Induk Perusahaan Kecil Sederhana (PKS) bagi membawa pembangunan PKS ke peringkat lebih tinggi menerusi peningkatan produktiviti.
14 Julai 2012 – Lancar Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) sebagai usaha berterusan kerajaan membantu meringankan beban rakyat.
7 Ogos 2012 – Memperkenal kad ’1Malaysia Privilege Card’ khusus buat 241,000 anggota dan pegawai polis dan tentera.
28 Sept 2012 – Melaksanakan pemberian pusingan kedua Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan diperluas kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas.
28 Sept 2012 – Pemberian sumbangan RM1,000 secara sekali bayar kepada bekas tentera yang bersara kurang daripada 21 tahun perkhidmatan serta tidak berpencen. Seramai 224,000 bekas tentera mendapat manfaat.
12 Nov 2012 – Memperkenal Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC) yang beroperasi 24 jam sehari bagi melonjakkan perkhidmatan awam ke tahap bitara.
15 Dis 2012 – Memperkenal Program Pengiktirafan Veteran 1Malaysia untuk kebajikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
15 Feb 2013 – Lancar Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KARISMA @Hati Rakyat) inisiatif terbaharu bagi membantu rakyat berpendapatan rendah dan miskin dengan peruntukan sebanyak RM50 juta diagihkan kepada 200,000 penerima.
16 Mac 2013 – Mini UTC pertama dibuka di Kompleks Perniagaan dan Komuniti Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.


Program-program yang disenaraikan di atas adalah yang melibatkan rakyat secara langsung. Walaupun kelihatan begitu banyak sekali, tetapi entah kenapa masih terdapat rungutan di kalangan rakyat, terutama bumiputera yang merasakan diri mereka dipinggirkan oleh kerajaan?

Serangan berapi-api terhadap Datuk Seri Najib tak lain tak bukan adalah rencana atau agenda politik bukan sahaja pihak pembangkang, bahkan dari dalaman kerajaan sendiri, khususnya UMNO untuk jatuhkan Najib dan menaikkan satu kelompok baru merampas takhta kuasa UMNO dan kerajaan. Siapa kelompok baru itu akan kita dapat lihat suatu masa nanti …

Anonymous said...

Ketua jabatan kelihatan macam dah lama dicatur.

Anonymous said...

RTM adalah sarang pembangkang.Mereka ramai di bilik berita sehinggalah di dalam conti.Pemberitaan memberi kelebihan kepada pembangkang.Masjid Angkasapuri adalah tempat ceramah PAS.Ironinya tidak ada siapa yang kisah........kenapa?Ramai ketua jabatan dan pegawai kanan adalah samada penyokong PAS,PKR dan DAP.SPA pula lebih suka mengambil orang pantai timur.Majoriti juruteknik adalah lulusan politek yang membesar dengan doktrin tok guru.Pejabat adalah tempat memburukkan kerajaan secara terbuka.

Anonymous said...

Betul 2.....

Anonymous said...

Teramat betul kenyataan tuan....saya sokong100%. Bukti terlalu jelas dan nyata.

Anonymous said...

Apa yg di tulis oleh tuan langsung tidak mendatangkan apa2 manfaat dan sedikit pun saya serta keluarga tidak pernah merasakannya....haram klu peruntukan2 itu ada tempias kepada kami sekeluarga...Lundu,Sarawak.