Tuesday, October 15, 2013

AIDIL ADHA PALING BERMAKNA UNTUK UMAT ISLAM DI MALAYSIA !


ALLAH SWT mengkabulkan doa umat islam di malaysia apabila berjaya menang kes kalimah ALLAH semalam.

ini adalah kejayaan paling bermakna untuk umat islam di malaysia kerana KITA TANPA MENGIRA LATAR BELAKANG bersatu teguh untuk mempertahankan kalimah ALLAH ini daripada digunapakai oleh kafirin.

syaitan dan iblis pasti sedang menangis melihatkan kesepakatan dan persaudaraan sesama islam di malaysia.

pas turut bersedih atas kekalahannya semalam kerana merekalah dari presiden sampai ke bawah adalah penyokong tegar untuk merelakan kristus cuba merosakkan akidah umat secara yang paling halus..

pasca pru 13 melihatkan titik permulaan untuk umat islam bersatu.

mereka telah bersatu dalam keputusan.
kini bersatu atas mempertahankan kalimah.

blog ini mengharapkan momentum kekuatan ini terus memuncak dan takkan padam.

musuh kita ada yang nyata ,munafik, kafir ,liberal dan segalanya...

KITA MESTI TERUS BANGKIT UNTUK PERTAHANKAN ISLAM DAN MELAYU DI MUKA BUMI MALAYSIA YANG TERCINTA INI.

aku cukup yakin bila kita pertahankan dan muliakan islam, ALLAH SWT AKAN MEMBANTU PERJUANGAN KITA.

aku happy hari ini, alhamdulillah syukur.

12 comments:

Anonymous said...

Bertepatan pada Hari yang mulia ini marilah kita menzahirkan kesyukuran atas Kemenangan berganda Umat Islam di Malaysia pada tahun 1434 Hijrah bersamaan 2013 Masehi iaitu kemenangan UMNO (pembela Islam tanpa mendebik dada) menewaskan golongan LGBT, liberal, syiah, cauvinis, kafir harbi, dan yang seangkatan dgnnya, serta seterusnya kemenangan kedua Umat Islam Malaysia mempertahan Kalimah Allah daripada digunakan oleh kafir laknatullah......amin.!.

rosadnan said...

Syukur Alhamdulilah. Semoga ALLAH melindungi negara kita dan semua umat Islam di Malaysia khususnya bangsa Melayu Islam dari segala perkara yang tidak diingini dan disatukan hati dan kita agar dapat mengatasi segala dugaan yang mendatang.

AMIN, AMIN, AMIN.

Terima kasih ALLAH atas segalanya.

Anonymous said...

Paderi mereka masih nak buat rayuan di Mahkamah Persekutuan pula dgrnya. Mereka takkan berenti kerana ada org Islam sendiri yg sokong dan bersikap liberal. Hmm apa komen KP Umno tentang keputusan ni ya?

Anonymous said...

Salam Bro GAP,
Dlm blog jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com ada non-muslin yang menggunakan FIRMAN Allah bersangkutan dgn isu kalimah Allah.......dgn memetik Surah Al-Imran Surah 3 ayat 64......"katakanlah hai ahli kitab marilah (berpegang) kpd satu kalimat.....bahawa TIDAK kita sembah KECUALI Allah"

Jawapan saya begini:
Bukankah petikan Ayat Ali Imran itu ialah FIRMAN dari ALLAH yg terkandung DLM AL-QURAN? Oleh kerana petikan itu DIAMBIL DARI AL-QURAN, jadi MAKSUDNYA mestilah juga BERPANDU dari MAKSUD yang TERKANDUNG dalam AL-QURAN juga........Atau ertikata yang lain apabila kita nak tahu maksud katA seseorang, maka kita mestilah BERPANDUKAN kepada MAKSUD ORANG yg BERCAKAP tu sendiri......dan yang BERCAKAP / BERFIRMAN melalui ayat Ali-Imran itu ialah ALLAH tuhan yang MENURUNKAN AL-QURAN dan AL-QURAN ialah KITAB UMAT ISLAM. Betul tak?

Jadi bagaimana dengan maksud......"katakanlah hai ahli kitab marilah (berpegang) kpd satu kalimat....bahawa TIDAK kita SEMBAH KECUALI ALLAH"...?? Bukankah maksudnya MARILAH ialah MENGAJAK / MENYERU ahli-ahli kitab semua memegang kpd SATU KALIMAT dengan TUJUAN untuk TIDAK MENYEMBAH YANG LAIN KECUALI DARI ALLAH, Tuhan yang DISEBUT dan DIMAKSUDKAN dalam AL-QURAN itu. Jadi disini....adakah orang non-Muslim MENYEMBAH ALLAH TUHAN YANG BERFIRMAN DLM SURAH ALI-IMRAN itu sendiri.......yakni TUHAN SAMA YG MENURUNKAN AL-QURAN kepada UMAT ISLAM?

Saudara, AWASILAH diri kita jangan sekali-kali terjebak dgn hasutan iblis dan kuncu-kuncunya yg mengajak kita dalam cara yang HALUS.....yang tidak kita sangka dalam diam-diam kita sudah JATUH KAFIR kerana condong ke arah jalan yang MENDORONGNYA perbuatan syirik MENDUAKAN Allah dengan sesuatu yang lain.....MELAWAN ZAT ALLAH yg SATU, Dia tidak BERANAK dan tidak pula DIPERANAKKAN.

Semoga kita tidak terlepas dari genggaman Allah. Semoga Allah swt membimbing tingkah-laku kita dan menetapkan iman kita dari tergelincir, amin. Harap kawan sume sama-sama aminkan doa ini supaya dikabulkan Allah swt utk kita bersama. Terima kasih.

Bekas ahli PAS said...

Penyokong2 PAS patut bersatu menyingkirkan pemimpin2 mereka yang menyokong usaha puak kafirun mempergunakan kalimah Allah untuk kepentingan mereka.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

AnNisbah said...

Kejayaan umat islam di era kini terkandung dalam ayat ini;

'Dan sekiranya segala pohon yang ada di bumi menjadi pena, dan segala lautan (menjadi tinta), dengan dibantu kepadanya tujuh lautan lagi sesudah itu, nescaya tidak akan habis Kalimah-kalimah Allah itu ditulis. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.' Al-Quran (31:27)

Teknologi canggih ini menanti umat islam...

Anonymous said...

Tidak boleh menggunakan perkataan Allah atas dasar keselamatan dan keamanan negara satu alasan paling kuat.

Di sini di Malaysia ianya akan boleh menjadi satu pergolakan besar.

Mampus lah penyebar ugama Kristian yang tahu ugama mereka sekarang kurang di minati di Barat.

Anonymous said...

Syukur pada Allah, tapi jangan kita leka kerana puak munafik lebih berbahaya dari kafirin harbi.

Perlu diperbanyakkan program dakwah menerangkan keesaan Allah di semua media agar timbul kesedaran di kalangan umat. Puak iblis dan kaum harbi pun pasti akan terbakar!

Nok said...

salam sjhtra,banyak perkara yg menjadi tanda tanya pada umat islam di negara ini berhubung kes pengunaan nama "allah" oleh penganut kristian di mana kalau tidak tangani dgn betul akan menjadi duri dalam daging dan mengakibatkan kesejahteraan rakya terancam tak secara langsung...yg hairannya kenape ada hujah/pendapat?yg berbeza dari pemimpin2 islam sendiri? dimana Pas dgn hujahnya setuju pengunaan nama allah di buliten bulanan di herald,sedangkan di pihak kjaan pulak mahkamah telah memutuskan sebaliknya.....di sini ingin saya melontarkan soalan adakah islam yg di anuti olih parti ulamak Pas berlainan mahzab/fahaman dgn islam yg dianuti oleh ulamak kjaan? dan adalah d sbbkan oleh kehendak politik yg menyebabkan perbezaan pendapat isu tersebut...sedangkan di ketahui pengunaan nama "allah" telah sekian lama di gunakan oleh penganut kristian....tapi ada pendapat mengatakan POPE vitican sendiri pun tidak mengunakan nama "allah" dalam apa2 upacara agama kristian mereka....wallah hualam

Anonymous said...

Harapkan PAS , mereka itu tidak lebih daripada hamPAS , hanya islam pada nama dan ceramah siang malam ..lebih dari itu tiada , hanya da lidah , tiada gigi!

Raya qorban tahun ini adalah amat dan amat bermakna kepada seluruh umat islam malaysia KECUALI pengikut pas , kepada mereka kemenangan ini adalah bala kepada mereka!

Anonymous said...

Orang kafir telah jelas kesesatannya.....tapi yang peliknya ada antara orang Islam kita yang bersetuju dan menyokong kesesatan kafir itu.

Surah Al-Baqarah (2), Ayat 6:-
Sesungguhnya orang-orag kafir, sama saja bagi mereka, (sama ada) kamu beri peringatan atau tidak kamu beri peringatan, mereka tidak akan beriman.

Surah Al-Baqarah(2), Ayat 120:-
Sekali-kali tidak akan org yahudi dan nasrani redha (suka) kpd kamu sehingga kamu mengikut agama mereka. Katakanlah (wahai Muhammad), sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yg benar). Dan sesungguhnya, jika kamu ikut kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kpd kamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.”

Masya-Allah, apakah orang Islam itu tidak nampak yang mereka sudah mula mengikut jejak kesesatan kafir itu??

Sudah terang lagi bersuluh semua firman-firman Allah di atas....tapi masih gagal mencelikkan orang Islam yang menyokong kesesatan kafir......adakah mereka telah hilang kepercayaan kepada Allah? Oleh yang demikian mereka menolak petunjuk kebenaran firman Allah tersebut?......atau Allah telah menggelapkan hati mereka seperti firman di bawah:-

Surah Al-Baqarah: 85:-
Adakah kamu beriman dengan sebahagian kitab dan kufur dengan sebahagian yang lain.

Surah Al-Ankabut 29:49:-
Sebenarnya, Al-Quran itu adalah ayat-ayat yang nyata di dalam dada orang-orang yang diberi ilmu. Dan tidak ada yang mengingkari ayat-ayat Kami kecuali orang-orang yang zalim.

Wallahualam.....