Sunday, October 20, 2013

BEZA JUMLAH UNDI MUKHRIZ DAN HISHAM CUKUP SENGIT !


memang sengit pemilihan naib presiden umno semalam.
berikut jumlah undi mengikut kedudukan.

tadi najib mengaku mukhriz cukup hebat walaupun beliau lambat umumkan pencalonan !

malah muhyidin kata ini KEJAYAAN TERBESAR MUKHRIZ !

1. Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi : 
188 undi (94,562 undi perwakilan)

2. Datuk Seri Mohd Shafie Apdal : 
177 undi (82,252 undi perwakilan)

3. Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein: 
101 undi (56,604 undi perwakilan)

4. Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir :
 93 undi (57,189 undi perwakilan)

5. Datuk Seri Mohd Ali Rustam :
 7 undi (15,294 undi perwakilan)

6. Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad : 
7 undi (12,783 undi perwakilan)

38 comments:

Anonymous said...

Jika mahu mengukur undi popular maka PR mengatasi BN. Maka itu usah diperbesarkan tentang undi popular. kemenangan diputuskan dengan banyak mana sokongan Bahagian. Dengan undi yang diperolehi oleh Hisyam, maka terbukti Hisyam masih memperolehi undi dari kebanyakan Bahagian. Untuk itu isu siapa yang dipilih sudah diketahui. Terima sahaja keputusan dengan hati yang terbuka dan fokos untuk mengembalikan keperyaan orang melayu terutama kaum muda untuk terus menyokong UMNO. Mukhriz masih mempunyai banyak kerja untuk memperkukuhkan UMNO di Kedah dan seterusnya merampas sebanyak kerusi dari PR. Masa depan politik Mukhriz bukan penamat bilamana tidak dipilih sebagai Naib Presiden. Mukhriz seharusnya bershukur dengan kekalahan mungkin ada hikmahnya. Percayalah, jika Mukhriz boleh berkerjasama dengan Khairy dengan mengenepikan elemen dendam pada kekalahan perebutan Ketua PEMUDA maka saya percaya UMNO akan menjadi parti pilihan anak muda. Buangkan sifat ego dan berkhidmat dengan penuh kejujuran dan amanah.

Anonymous said...

Baki 624 orang yang mengundi hisham mungkin geng2 pondan dan suka buat amaran2.

Anonymous said...

Bodohlah hangpa dlm umno yg buat perbezaan undi popular..dah nak jadi pembangkang ka? Org lama panas bila hangpa over over bagi hisham malu...kami takkan berdiam diri jika ada gerakan menjatuhkan kj dan hisham...hahaha..lagi 3 tahun kita lawan kempen lagi...

hangkedee said...

Tranformasi ala Ah jib goat

Anonymous said...

mm dpt 55k lebih laaaa

Anonymous said...

Shabas Dato Paduka, saudara kalah jumlah UNDI tapi MENANG DiHati PERWAKILAN.....TAHNIAH

Anonymous said...

Kepada semua pemimpin umno, anda tak perlu belanja duit yang banyak atau guna pelbagai saluran utk kemenangan. Cukup sekadar anda memberi kami keyakinan bahawa anda pemimpin yg teguh dlm memperkasakan Islam dan Melayu tanpa mudah dimanipulasi musuh seperti yg ditegaskan dalam Al-Quran. Kami mahu pemimpin yg boleh bfikir, bijak dan berani bercakap dan btindak demi keuntungan agama dan bangsa Melayu. Utk meyakinkan dan mengkagumkan rakyat, pemimpin umno diharap tidak mengikut pendirian pemimpin pkr dan pas yg sanggup mlacurkan agama dan bangsa sendiri, amat memalukan dan memualkan.

Anonymous said...

Syabas Mukhriz, kerana menerima keputusan dengan lapang dada walaupun mendapat undi popular. Inilah pemimpin yang sangat diperlukan oleh UMNO yang banyak bekerja dari bercakap atau memberi amaran demi amaran saja. Insyaallah.., in 3 years you will be there Mukhriz. Allah cuma menangguhkan kejayaan besar anda. Teringat pulak aku kat si sekor al-jub tu yang tak mahu menerima keputusan. Last-last angkat sumpah gak!!!

Anonymous said...

TAHNIAH mukriz kerana anda mendapt UNDI POPULAR yg byk dr akar umbi ini menandakan AMARAN buat hisamudin...

Tukang Komen said...

Dua calon tua dapat 'under 10'. Lain kali sendiri mau ingat beb.

Anonymous said...

UMNO bukan parti untuk rakyat biasa, tetapi ia lebih mirip legasi keluarga yang sudah serasi dan telah diinstitusikan.

Bangsawan menguasai parti sehingga Tuanku Sultan diheret ke dalam kempen semata-mata mahu melindungi legasi keluarga tertentu, itu hakiki dan itu hakikat, senario itu telah berlaku, dan semestinya akan berlaku lagi.

Apa yang akan berlaku seterusnya adalah perlindungan maksima terhadap sepupu bagi memastikan baton di-pass kepada 'the chosen one' pada pemilihan akan datang, bukan kerana merit, bukan kerana hebat dan jauh sekali ia ada kaitan dengan faktor kualiti kepimpinan.

kerana dia sepupu, kerana dia bangsawan, maka semestinya dia adalah pewaris takhta.

Terima lah hakikat, jangan berasa sedih, UMNO terus mara, untuk yang elit sahaja....

Zaeydee said...

Kekalahan bermaruah...

Anonymous said...

Yang paling padan muka adelah Ali Rustam...
Konon byk berjasa semasa tadbir melaka...
Ini balasan yg diterima?
Mmg patotpon...dulu si Rustam ni bukan main menjaga sgt hati org cina,bg itu ini
Dia mmg byk berjasa..tp kpd org cina yg akhirnya mengkhianati dia
Dia pula TANPA SEGAN SILU x mengaku mengkhianati melayu di tempatnya
Mmg patotpon last2 sedar dia sebenarnya x popular di kalangan kaumnya sendiri.
Jgn nak syok sendiri.

Anonymous said...

Ali Rustam yang kalah tu, tak salahkan orang UMNO ke?

Mana pi sokongan Bahagian FELDA untuk Isa Samad?

To Live Again said...

anon October 20, 2013 at 8:31 PM,

Saudara,Mukhriz telah menerima keputusan tersebut dengan hati terbuka dan tak ungkit pon pasal UNDI POPULAR.

Ya,Mukhriz memang ada BANYAK KERJA untuk memperkukuhkan umno Kedah,tp harus didingat,bukan UMNO kedah sahaja yang perlu diperkukuhkan,tetapi umno MAalaysia jauh lebih tenat.Malah Johor yang dikatakan sebagai TIANG SERI UMNO pon dah mula goyang dan bakalj tumbang jika asyik syok sendiri.

Berhubung SARANAN saudara supaya Mukhriz MEMBUANG SIFAT EGO untuk BEKERJASAMA dengan Mukhriz,saya ingin bertanya di sini,siapa yg EGO sekarang ini? Siapa yang terdesak sangat sampai sanggup menggunakan emak sendiri yg konon digelar VETERAN UMNO yg sanggup mengecam Mukhriz yg menwarkan diri untuk jwtn VP hanya berbekalkan alasan dia masih muda dan tak dapat sokongan akar umbi.Kalau cakap dengan kawan2 sendiri takper la.Ini gunakan medium media iaiatu NST.Saper yg ego dan sombong sekarang ni?

Sudah-sudah la back up ketua anda yang lembik dan gagal 2.

Rakyat TAK PERNAH LUPA pasal isu ECM LIBRA,MV AGUSTA,AIR ASIA dn juga AMARAN!AMARAN! AMARAN dan AMARAN!

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

tak apa Mukhriz....lain kali boleh cuba lagi..yang penting rapatkan barisan...gempur lawan PRU14 makin hampir.

siti said...

Kalah tetapi secara moralnya Mukriz menang....kalu tak kerana pengudi PAHANG diberi arahan,hehehe. .....tersungkur kerismudin.


Anonymous said...

kesian hisham, dah all out dah tu. smpai ke istana pun dia mintak nyawa. tambah lagi najib bg arahan especially kat pahang suruh undi sepupu dia tu. kalau dia nobody, nyawa dia sama mcm lg 2 ekor tu. UMNO semakin bodoh dengan pemimpin bodoh. aku dah 3 kali mengundi, nama hisham ada tapi smpai sekarang aku tak Nampak apa kelebihan nak pilih dia. so, PRU14 nanti, aku masih 50-50 dengan UMNO & BN...

Anonymous said...

Lepas najib, naik hisham pula jadi PM,masa tu hangpa semua jangan buat terkejut pula,sebab hangpa yang pilih dia..kah..kah..kah..adoyaii,macam ni punya menteri amaran masih ada lagi yang sayang nak lepas..ada masyuk kerr???

Anonymous said...

Hisyamudin kena ubah stratiji politik. Kena war2 kan semangat juang untuk bangsa melayu.Itu pun dia asas UMNO di tubuhkan dulu.Kalau tidak kerusi kepimpinan makin menghesut kebelakang.
Dalam apa keadaan pun melayu mesti di dahulukan.Kerana UMNO adalah untuk melayu.Dan undi UMNO adalah undi melayu.
Jangan syok sendiri.Kaum lain tak akan mengundi dalam UMNO. Tak ada jalan...

By: Cikgu"S"

Anonymous said...

cuba lepas ini, semua yg mengundi pemuda dan majlis tertinggi diberi kelayakkan untuk mengundi, gerenti calon muda akan menang.

masa mengundi pemuda, 5 orang perwakilan layak. ketua pemuda, timbalan serta 3 orang ajk. (begitu juga puteri).

bila mengundi MT, hanya ketua pemuda serta ketua puteri diberi kuasa untuk mengundi MT, manakala selebihnya dari golongan tua. (4 orang pemuda dari perwakilan pemuda tadi tidak boleh, bos sahaja boleh undi MT)

Cawangan saya ada 5 orang yg mengundi MT (puteri tiada).

Saya sorang yg mengundi Mukhriz, yang tua2 termasuk ketua wanita lebih suka kepada Hisyam.

Anonymous said...

Saya cadangkan perlembagaan umno diubah supaya jawatan NP ditambah satu menjadi empat. Kita memerlukan 4 orang NP dan bukannya sekadar 3 orang sahaja.

Anonymous said...

Bala musibah buat UMNO bila menipu TRANSFORMASI.. kepala hotak perwakilan pikir apa?

Nk remajakan UMNO atau nk melemaukan UMNO dgn campurtangan2 luar? Si Kitol? Istana yg xbrapa rapat dengan isi hati rakyat?

Melayu dimana2 pun dipebodohkan.. tk kiralah dlm PARTI AJARAN SETAN- Nik Najis-Hadi Bongok dan Mat Sabu memperbodohkan Melayu dgn Agama Palsu mereka. Islam dipemain2kan sehingga Melayu terus diperbodohkan dgn doktrin Isle PAS.

Mana kala UMNO pula menipu soal ketuanan Melayu.. tp pemimpin UMNO lh yg khianat dan menindas Melayu. Baru nk pulihkan UMNO tiba2 dtg gerombolan si kitol yg mahu jd PM seawal muda.. bersama dgn Najib Sepupu yg mahu legasi mereka di utamakan.

Menteri Amaran ini dikekalkan sbg Naib utk apa? Dia mahu apa? Tk cukuplagikah semasa dia jd Menteri Amaran, Islam di hina, melayu dipijak2. POLIS jd mangsa penghinaan, penjenayah dijulang, pencacai2 Anwar yg berkelakuan spt BINATANG bebas melakukan provokasi dan kerosakan.

ITU SIMBOL KEGAGALAN menteri AMARAN. Tp mengapa org ini dikekalkan? Bukan mahu menghina dia. tp krn sifat dirinya yg mcm itu.. gantikanlah. Beri dia rehat atau kedudukan lainyg lebih sesuai.

Hebat sungguh permainan org2 elit UMNO-KJ oxford dlm diam mengatur langkah kemas. KP xdicabar, tp Naib ti perkotak2 katik kan mengikut selera puak2 jahanam ini.. Ijat Lembu pembawa liabiliti.. juga di jadikan biawak hidup sbg tanggungan UMNO. Tidak ada Wanita berwibawa lain lagikan sehingga susah sgt nk tukar betina baju ketat ini??

Apa mau harap lagi PRU14 dgn keadaan UMNO mcm ni?
Najib syok sendiri dgn kapalnya..tunggulah!! akan berlaku tsunami melayu besar2an!!

Insya Allah!

Anonymous said...

Hishamudian bengang bila digelar lembik....tapi dia xsedar ke yg dia mmg lembik...dia kata dia x lembik sbb dia turun lahad datu dgn anak dan bini dia.....kah..kah..kah...aku nak tergelak bila ada org umno mcm ni...ko pegi lahad datu dgn bini ko ..ko dok dlm kem tentera ke?..atau ko dok dihotel 5star?.....mmg bangang punya hishamudin.....elok kaju balik lembik ko tang mna!!!!!!

Anonymous said...

najib ngong tu tak ikhlas puji mukhriz..sebenornye dia takut orang umno kedah boikot sg limau..

Anonymous said...

AHli umno yg kutuk calon2 VP yg kalah xde semangat sejati umno. Kalah sekarang bukan kalah selamanya. Setiap orang ada sumbangan, kekuatan dan kelemahan masing2. Jgn terlebih kutuk. Ingat peringatan yg diberi Allah s.w.t., ....mungkin anda benci seseorang tetapi dia yg mberi kebaikan, dan mungkin anda sukakan seseorang tetapi dia mungkin mbawa keburukan kpd kamu... Lebih kurang gitu la..Wallahualam. Klu sayang jgn sayang semua dan kalau benci jgn benci semua kecuali musuh yg nyata. Yang penting kematangan ahli umno memfokuskan keperkasaan parti keramat Melayu muga diberkatiNya, InsyaAllah.. Tak lupa tahniah kpd DS ALi Rustam dan DS Isa Samad kerana mbantu menghidupkan demokrasi dalam umno.

Anonymous said...

mcm mna la gagap ni bole dipilih lg..tk satu pun jasa dia kat org melayu..bodoh rasanya..jd ahli umno pun nk bersuara tk laku..nk kena jd anak pemimpin walau bodoh pun org Angkat jd pemimpin..teringin nk kawin anak menteri la camni..

Anonymous said...

najib bela cina..si gagap lak dok asyik senyum kerang busuk..jasa kat melayu takda...najib menang undi melayu masih lupa kn melayu..dap menang perak segala cina nk di beri..tu la bodoh nya pemimpin umno yg pro cina..akhirnya jd mcm ali rustam...setiap inci permintaan cina dianggap mulia..org melayu minta di kata peminta sedekah..akhirnya cina yg wat dia tergolekk.syabas la..baru dia sedar diri..nasin baik ada org nk jd kn senator..jasa kt melayu takda langsung...

Anonymous said...

najib bela cina..si gagap lak dok asyik senyum kerang busuk..jasa kat melayu takda...najib menang undi melayu masih lupa kn melayu..dap menang perak segala cina nk di beri..tu la bodoh nya pemimpin umno yg pro cina..akhirnya jd mcm ali rustam...setiap inci permintaan cina dianggap mulia..org melayu minta di kata peminta sedekah..akhirnya cina yg wat dia tergolekk.syabas la..baru dia sedar diri..nasin baik ada org nk jd kn senator..jasa kt melayu takda langsung...

Anonymous said...

Ingt si kitol oxford tu nk diam diri ke? Hebat tu mamat liberal tu punye game plan. Jgn ingt dia senang2 nk biarkan pewaris Tun M naik. Kan die nk jd PM termuda dlm masa terdekat ni.

next.. transforBASI UMNO.. wayang kulit hebat.. mau remajakan UMNO kunun.. istana pun masuk.. 100% Pahang tolak Mukriz.. apa maksud tu? demokrasi ala si pengecut?? arahan atasan pd perwakilan Pahang??

Then Najib pulak sygkn sepupunya.. sepupu AWWW.. cium keris lepas tu minta ampun mahap pd Cina Kapir tanpa sbb.. DAYUS lagi BODOH! maaf aku ckp kasar.

Plg jahanam ialah semasa sepupu Najib ni jd Menteri Amaran, betapa hur hara dan rimasnya situasai dlm negara. BERSHIT anjing2 ANwar Ambiga bermaharajalela. POLIS mcm di sekat dr buat ketegasan. Agama Islam, Melayu dihina hari2.. Kerismudin terus tersenyum lebar.. menipu rakyat dgn keadah lembiiknya..

so la ni mau apa lg dr kepimpinan UMNO?? nk remajakan apa wahai perwakilan kalau otak xboleh fikir utk Agama dan Bangsa?

PRU14 nnt lihatlah.. jika gagal Najib urus UMNO.. tsunami besar2an Melayu akan melanda.. org mcm Mukriz di asak dan di pukul belakang oleh kitol2 Melayu.. PENGECUT namanya.. yg menang dgn cara ini tkkn kekal lama dan Insya Allah tkkn berkat.. pasti akan jatuh tersungkuh mcm Anwar juga..

Anonymous said...

SETUJU DGN TO LIVE AGAIN....

Anonymous said...

puas hati dgn keputusan . . Hishamuddin menang tipis . . . . Hishamuddin sudah dapat message . . amaran . . dari akar umbi . . mukhiz kalah sebab kita tak mau orang kata Tun M guna dia untuk pengaruhi umno kemudian hari . . . jadi harap Hishmuddin akan ubah sikat 'tak tegas' belau . .

Anonymous said...

puas hati dgn keputusan . . Hishamuddin menang tipis . . . . Hishamuddin sudah dapat message . . amaran . . dari akar umbi . . mukhiz kalah sebab kita tak mau orang kata Tun M guna dia untuk pengaruhi umno kemudian hari . . . jadi harap Hishmuddin akan ubah sikat 'tak tegas' belau . .

Anonymous said...

Sepatutnya bertandinglah secara bermaruah. Jadilah pemimpin yang beretika. Binalah peribadi yang bersahsiah murni. Tunaikan amanah yang digalas. Jangan jadikan tema AKU HEBAT KERANA AKU ADA KUASA DAN AKU BERKUASA KERANA AKU HEBAT.Sesungguhnya ALLAH MELIHAT SEGALA2NYA.

Anonymous said...

Sepatutnya bertandinglah secara bermaruah. Jadilah pemimpin yang beretika. Binalah peribadi yang bersahsiah murni. Tunaikan amanah yang digalas. Jangan jadikan tema AKU HEBAT KERANA AKU ADA KUASA DAN AKU BERKUASA KERANA AKU HEBAT.Sesungguhnya ALLAH MELIHAT SEGALA2NYA.

Anonymous said...

Assalamualaikum...
alaaaaaaa....menghantu ex pm jd pm kemendew klo bn jd pembangkang...owh lupew bley lompat lompat lompat....
najib pemohong besaq nala putar alam manda...hindik melayu najib jgn tak hindik..hindik rapat...caittt....

Anonymous said...

Anon-Oct 22, 2013 at 12:06 AM kata..........kalau otak xboleh fikir utk Agama dan Bangsa?

Saya setuju dengan saudara.