Wednesday, October 9, 2013

BIAR BETUL ISTANA BERKEMPEN ??? TANDA KERISMUDIN CKMM TAKDE KEKUATAN DAN SUDAH DESPERATE ??!!


baca pendedahan bloger ABITW.

kerismudin sudah terlalu kantoi dan desperate sampai suara dari istana mohon kerismudin dipilih jadi VP dah mula menjadi bualan hampir 3 juta ahli umno.

desperate sangat kerismudin nih ??!!
tak yakin pada kebolehan sendiri ke ??
tak yakin pada kredibiliti sendiri ke ??

istana adalah satu institusi yang tinggi dalam perlembagaan dan ia melangkau aspek politik.. 

istana adalah PAYUNG UNTUK RAKYAT. 

jangan diheret NAMA BAIK ISTANA KE KANCAH PEMILIHAN POLITIK !

bab kata ABITW.. kedudukan istana adalah MELANGKAU DARI ASPEK POLITIK ,ANTARA POLITIK TERMASUK PEMILIHAN PARTI POLITIK..

The Malay rulers are clear in  their understanding of their role in administration. The sovereign is above partisan politics and intra-party politics, including internal party election.

KATA BLOGER ABITW..KERISMUDIN DAH LANGGAR ETIKA PEMILIHAN..


If the Vice President candidate really had used his family link and Istana connection to gain influence of delegates to vote him, he has abused his position and broke party election ethics.


There implication of his action is that it gives the wrong message to the Istana that people are not capable of self rule and it requires Istana intervention to enable the people make the right decision to vote him back.



TAK JANTANLAH KEMPEN STAIL MACAMNI !

kepada 146,500 perwakilan umno, hang fikir lah sendiri mana calon yang kredibel dan mana calon yang pakai kabel !


17 comments:

Anonymous said...

Bah. pertama:

Menteri Pengangkutan harus TURUN PADANG dan membela umat Islam/Melayu, yg. adalah majoriti terlibat dlm. kemalangan jalanraya, yg. amat dicurigai!
KDN-ATM-PDRM-Kem. Pengangkutan di K’jaan PUSAT, mesti bekerjasama MEMBELA Bumiputera Islam/Melayu, yg. makin DIANIAYA dgn. pelbagai cara, termasuk melalui kemalangan di jlnraya! Setiap hari, kebanyakan yg. terlibat dan meninggal dlm. kemalangan, adalah umat Islam/Melayu (yg. malangnya sering diPERSALAHkan seolah cuai sendiri – apalagi bila hanya diserahkan siasatan pd. polis negeri). Ini ialah kerana JENAYAH kemalangan makin BERLELUASA, terutamanya ke atas golongan miskin dan sederhana serta pekerja JPA , termasuk polis kita, terutamanya dari umat Islam/Melayu, serta juga termasuk pekerja asing Islam. Bayangkanlah jumlah setahun yg. meninggal dlm. kemalangan, yg. amat malang buat agama dan bangsa kita, mengalami BALA ini! Kita bukan nak menyoal takdir, namun angkara jahat pd. mangsa dan keluarga mereka, tidak boleh dibiarkan terlepas dlm. Islam.

Saya cadangkan Kem. Pengangkutan menyediakan SUBSIDI utk. kamera "dashcam" MURAH kecil, yg. tersembunyi (http://news.malaysia.msn.com/community/hit-and-run-accident-caught-on-dashcam - utk. golongan miskin dan sederhana, dan setiap pekerja JPA terutamanya polis), di setiap kenderaan, di depan dan belakang. Kerana bila berlaku kemalangan, boleh dikaji sebab yg. sebenar.

Bahkan saya juga syak GENG KONGSI GELAP BUKAN ISLAM, terutamanya pemandu/PEMILIK lori dan 4WD (termasuk warga asing) makin mensasarkan mana-mana umat Islam/Melayu temasuk pekerja asing Islam (senang dikenali dari pakaian atau lambang Islamnya termasuk tudung atau pd. kenderaan), terutamanya yg. naik motosikal (lori/kereta di depan tekan brek tiba-tiba atau cuba bergesel dgn. kereta/motosikal yg. nak potong mereka, menyebabkan kereta/motosikal di belakang/yg. nak potong, TERBABAS ke jln. bertentangan- dan lori/kereta depan tersebut akan terus pandu dan HILANG mcm. angin DAJAL, bila berlaku kemalangan). Lori-lori yg. kerpa berhenti tepi jln. Tanpa tanda amaran atau tidak cukup amaran serta mengangkut muatan dgn. bahaya,terutamanya besi dan papan juga amat berbahaya buta pemandu (cthnya pemandu/penumpang kenderaan belakang yg. ditikam dgn. besi atau papan bila lori terbabas atau tekan brek tiba-tiba)!

Ini tidak MUSTAHIL kerana, Geng-geng GANAS ini bukan sahaja penjenayah biasa tetapi terlibat dgn. politik, disyaki dgn. politik paling GANAS DAPSYAITAN (dgn sekutu Barat-Israelnya), nak menghapuskan beramai-ramai umat Islam/Melayu dlm. pembunuhan beramai(GENOCIDE) di TANAH MELAYU ini! Dan mereka juga makin mensasarkan peneroka Bumiputera Islam/Melayu Felda/Risda, termasuk di Sabah/Sarawak (apa hasil siasatan cthnya ke atas kemalangan kejam ke atas dua keluarga anak-beranak naik motosikal, dilanggar 4WD, dan penyelia /peneroka Felda/Risda yg. asyik dibunuh/dirompak dgn. kejam?)

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Bah. kedua:

Di samping itu, geng-geng KAPIR SAMSENG/PENGGANAS/KONGSI GELAP tempatan dan asing, saya syaki, sedg. mensasarkan umat Islam/Melayu di M'sia, Indonesia, selatan Thailand dan Mindanao, utk. bunuh/rompak/bakar rumah-kpg-kedai (utk. rampas tanah atau halau penduduk/peniaga cthnya di syaki yg. menimpa peniaga Islam/Melayu di Pendang semalam)/keracunan makanan-minuman (cthnya keracunan makanan yg. ganjilnya, asyik menimpa pelajar-pelajar Islam/Melayu termasuk di asrama penuh)/suntikan kimia (termasuk yg. boleh sebabkan sakit jantung/kanser, terutamanya ke atas pemimpin/bijak pandai/usahawan berjaya Islam/Melayu)-wabak penyakit dsbnya, dlm. pembunuhan beramai-ramai (GENOCIDE) seperti di Mexico dan Latin Amerika. Di mana kaum Bumiputera dibunuh beramai-ramai dgn. kejam oleh rejim pemerintah (cthnya rejim pro-Barat-Israel Mexico, El Salvador, Guatemala dll) atau oleh sindiket dadah/pornografi/pelacuran besaran,yg. ditaja Barat-Israel (lihat di http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011!). Di samping cuba menghancurkan moral jenerasi muda, terutamanya umat Islam, melalui penglibatan dlm. JENAYAH termasuk akibat penggunaan dadah/senjata api/pornografi/kebebasan seks (terutamanya kegiatan homoseksual/kehamilan remaja luar nikah dan keguguran anak secara haram) dsbnya untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas. Jadi senanglah mereka nak MENJAJAH seluruh Dunia Islam/Dunia Ketiga termasuk di Nusantara Melayu, yg. amat kaya minyak-gas ini - walau tidak dgn. perang pencerobohan biasa!
Lihat juga pembunuhan pemimpin-pemimpin Palestin/Islam melalui racun kimia, oleh Mossad di http://www.globalresearch.ca/israels-secret-nuclear-biological-and-chemical-weapons-nbc/5352454, Israel’s Secret Nuclear Biological and Chemical Weapons (NBC), By Manlio Dinucci, Global Research, October 01, 2013

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Kepada SEMUA PENGUNDI UMNO..... di bahu anda semualah letaknya AMANAH rakyat MELAYU. Sebelum membuat pemilihan silalah TOLEH kepada kami rakyat Melayu ni......KESINAMBUNGAN atau "SURVIVAL" kami terletak di bahu SIAPA yang anda PILIH. Jadi buatlah PILIHAN yang TERBAIK, IKHLAS dan AMANAH untuk kami rakyat Melayu semua.

Pilihlah PEMIMPIN yang MEMIMPIN bukan yang DIPIMPIN.
Terima kasih.

Anonymous said...

Esok malam ada live wawancara berkaitan ATM....heran da terdesak la mamat amaran ni

Anonymous said...

walau istana kayangan sekalipun keluarkan arahan atau permintaan agar pilih dan undi Hishamuddin , aku tak akan ikut ! aku tak akan undi atau sokong Hishamuddin, pasal apa ? pasal aku dah nampak dan aku dah merasa bagaimana mutu kerja serta budaya kerja si Hishamudddin , hancur ..sampah, kosong,

Undi Hishamuddin bermakna aku meminta kehinaan, sokong Hishamuddin bererti aku mendoakan kehancuran kepada umat islam dan bangsa melayu
Hishamuddin sudah diberi peluang yang luas, tapi apa Hishamuddin buat? apa guna status sepupu Najib ..apa guna status bangsawan jika perjuangan dia hanya utk selera usus sendiri?

saya menyeru kepada 3 juta ahli UMNO , jangan sesekali sokong Hishamuddin, tolak dan tamatkan riwayat angan2 Hishamuddin !!

Anonymous said...

KALAU PANCING PANJANG SEJENGKAL JANGAN........ KALAU TAKUT DILAMBONG OMBAK JANGAN ..........KALAU TAKUT KALAH JANGAN.........

Anonymous said...

Nyahkan ajer si bapok ni..pada masa dia jd Menteri Amaran lar yang bangsa Melayu dan Islam diinjak2 dengan kelemahannya. DI zaman dia lar jugak undang2 pencegahan semua dimansuhkan hingga polis hilang taring..sbb tu masa pembentangan PCA dia tak hadir..sbb ISA dia yang mansuhkan...dia jugak yang bawa masuk si kitol jd orang no 2 dia dulu....mmg kita tak perlukan orang lembik cam dia ni..tak yah lar caya alasan dia kunun banyak benda tersirat dan rahsia yang terpaksa dia simpan..takkan lar cium keris pastu minta maaf pun ada rahsia....skrg tamak pegang dua portfolio dalam kabinet..jangan lar pulak nnt ATM kita pun jd auw auw disbbkan dia ni...ni lar juga keturunan bangsawan yang tidak menyelami hati nurani orang melayu kebanyakan ...

Anonymous said...

Biar betol beb? hisham ni dah terdesak sangat ke hape? takkan ini standard pemimpin yg nak jadi PM & presiden umno? sikap penakot mcm gini boleh ke diharapkan nak memperjuangkan tanahair dan org melayu? bak kata seorang kawan, dia ni hampehhh!

salim hasan said...

DENGOR CITER TV3 PUN DIA GUNA JUGA BETUL KE?

salim hasan said...

DENGOR CITER TV3 PUN DIA GUNA JUGA BETUL KE?

Anonymous said...

DENGAR SEMUA ORANG UMNO
SAYA MENTERI AMARAN TERSOHOR
DARI KEMENTERIAN AMARAN

SAYA NAK BAGI AMARAN
MINGGU LEPAS PUNYA AMARAN
ADALAH AMARAN UTK BESOK
BULAN DEPAN AMARAN SAMA
AMARAN UTK TAHUN DEPAN

SAYA MENTERI AMARAN
JGN SANGGAH AMARAN SAYA
INI AMARAN TERAKHIR
UNDILAH SAYA NAIB PRESIDEN
INGAT TU AMARAN SAYA

HAHAAA
LAWAK LU NI HISHAM@AMARAN
LU BALIK KAMPONG LAA
ORG DAH MUAK AMARAN LU NI
MENTERI AMARAN TAKLEH PAKAI
MANJANG AMARAN AMARAN
SILA ANGKAT KAKI..

anti CKMM said...

Apa nak jadi dengan Tok Mudin CKMM ni....tak habih2 memalukan orang Johor. Oiiiii...udah2lah tu, orang dah tak suka. Pi lah balik Sembarong hang tu. Kat situ orang suka kat hang lagi tapi kalau hang buat perangai lagu ni, silap haribulan kat Sembarong pun hang kena ligan nanti.

Nok said...

salam GAP...saya rasa hishammuddin tetap kantoi kali ni....walaupun pengundi mendapat tekanan dari pihak istana,hishamudin ni memang kedi kalau mengharapkan istana untuk bantu dia.....kalau dia masih di pilih jadi naib presiden lagi memang umno menempah maut...kerismuddin produk bangsawan tak mungkin dapat menjaga kebajikan org melayu.....kalau mercun meletup pun dia akan masuk bawah kain bini dia...kalau bom meletup dia mati terkejut....ini pm pun satu bahlol dan macam tak ada org lain nak pilih untuk jadi menteri pertahanan???allah huakbar....kalau Hishamuddin ada cita2 nak jadi PM lupakan saja lah langsung tak layak...kalau ada org2 Sembrong disini jgn lah sokong mamat ni lagi..sokonglah yg lebih berkeliber demi untuk menjaga kepentingan org melayu akan datang..

Anonymous said...

Pkl 11 mlm ni mangkok ni jd tetamu bual bicara. . Mukhriz pukul 12.30 mlm ? Sabotage ke tv3 oiiiii..

Anonymous said...

Tidak perlulah terlalu menekan dari segi melayu semua orang dah tahu yang UMNO dan parti-parti lain dalam BN mewakili kaum masing2. Apa yang penting UMNO dan BN berjuang untuk kesejahteraan kaum bumiputra dan rakyat secara keseluruhannya. UMNO bukan terdiri orang Melayu sahaja. Kalau beginilah caranya PRU 14 nanti akan gulung tikarlah BN sebab ramai orang Melayu merasa jelek cara cara orang UMNO yang fikir orang Melayu sahaja terutama melayu yang liberal. Mereka ini bukan lupa diri tapi meluat cara pemimpin bercakap. Mereka tahu BN berjasa tapi apabila melihat cara pemimpin bercakap masih cara lama walaupun dah 60 tahun. Saya sangat berharap pemimpin bercakap mewakili semua kaum. Jangan kita sekali2 banding atau tiru cara DAP atau PAS.

Anonymous said...

woi anon 12:57am, lu punya ekoq ni dr. Red Bean KURAP RASIS aahh?! Kalau lu tak suka ISLAM, BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang kami ini, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS dgn. TEMBERANG lu!

Apahal lu GERTAK UMNO bela umat Islam/Melayu - tapi tak pula lu bsing si MCA-Gerakan-DAP bela kaum mereka?!

Anonymous said...

bodoh punya blog