Friday, October 18, 2013

GEMPAR KONPEM MALATOP ! MUKHRIZ TELAH ISTIHAR MELAYU AKAN DIDAHULUKAN !


mengikut maklumat semalam, perjumpaan penuh sesak mukhriz dengan perwakilan di IOI selangor telah mendapat sambutan yang cukup gemuruh !

MUKHRIZ TELAH ISTIHAR MELAYU AKAN DIDAHULUKAN SELAGI BELIAU MENJADI MB KEDAH !

inilah contoh priority dan keutamaan yang perlu dilandaskan oleh pemimpin yang nak jadi naib presiden umno.

MELAYU DIDAHULUKAN !

SATU KONSEP YANG MENARIK DAN PERLU DIJADIKAN IKON LANDASAN PERJUANGAN SELURUH AHLI UMNO !



18 comments:

ReentryCapsule said...

Tepuk jer gemuruh.Esok kalah jugak.Tak caya sudah.

Dinzi said...

Hishamudin xde?? Haha..

Anonymous said...

Sudahlah mukhris...ini ayat kempen..kata mula dari bawah...tapi apa satu jasa hang ? Lawan ketua pemuda kalah tapi jadi menteri...dalam ramai ahli parlimen dulu ...pasai apa hang dilantik menteri..aku bukan apa..hang ni nak cepat naik pasai apa..? Nak jadi pm ka.? Toksah lah kata nak tolong melayu...aku orang lama...aku masak dah politik setahun jagung..

Anonymous said...

Hangpa pi tanya sat mukris..apa komen dia tentang kalimah allah..tgk sat..dia nak jawap sama mcm mufti ka sama mcm ayah dia jawap..ayah dia kata sabah sarawak buleh pakai..aku pon tak pasti..tapi depa kata ayah dia jawap macam tu la...klau betoi..kantoilah perwira melayu ni...melayu mana dia nak tolong..tanya dulu manatau aku silap..aku sokong kekalkan yang lama

Anonymous said...

anak muda harus bijak menilai..yg mana pejuang yang mana mencari peluang..kekalkan yg lama..dato seri najib pasti mempunyai agenda yg belum sampai kepada rakyat..mukris hanya memecahkan melayu muda dan yg lama..org lama paham benar politik peluang yg ditonjolkan mukhris..kenapa perlu tergesa gesa..takut khairy menjadi pencabar ke nanti..pejuang adalah org seperti khairy...sabar...dan berani berdebat dgn pembangkang..sebagai veteran ..
Aku sokong dikekalkan barisan umno yg lama..tak perlu ada perubahan mendadak atas dasar keutamaan melayu...

Anonymous said...

Saya sependapat dgn Tn GAP.... calon 1 dan 2, yg no3 antara tiga orang itu, pilihan saya Shapie Afdal, sebagai wakil Sabah dan Sarawak.

Saya doakan kemenangan calon 1 dan 2. Umno perlu berubah, jika tak mahu jadi bahan tontonan di muzium oleh anak cucu kita nanti.

Anonymous said...

Melayu mesti didulukan.Itu baru pemimpin umno.Pemimpin yang berani menyatakan halatujunya.Kita mesti sokong.Melayu yang perlu didulukan adalah Melayu yang menyokong umno.Tak semestinya dia ahli umno atau aktif dalam umno.Sebenarnya terdapat ramai yang situisinya begitu.Umno kena beri perhatian kepada golongan ini. Cari dan dekati mereka.Kerana inilah aset yang berharga kepada umno.Golongan ini menyokong umno bukan untuk mendapatkan apa apa habuan.Mereka cukup berbahagia apabila ditegur, disapa dan masalah mereka didengar dan dicatat dalam diari pimpinan umno.Jadi sokongan mereka kerana percaya umno akan mempertahan,menjaga agama dan hak melayu sebagai tuan kepada tanahair ini.Saya perhatikan umno kurang mendekati golongan ini.Tubuhkan pasukan untuk mendekati golongan ini disetiap cawangan.Latih mereka bercakap berhujah dan menawan hati orang.Tapi jangan lantik mereka yang ada jawatan parti.Mereka akan jaga krooni dan buat laporan yang indah-indah saja. Dan tak payahlah pakai unifom umno.Tak payahlah pujuk mereka jadi ahli umno atau bergiat aktif dalam umno.Beri sokongan kepada kegiatan mereka.Tapi janganlah buat majlis yang menyebabkan orang menunggu.Itu yang menyampah.Contohnya kalau nampak sekumpulan belia main bola.Bola dah lusuh.Campaklah sebiji bola.Bukan mahal sangat.Tapi besar ertinya.Umno kena berubah dan berfikir ke depan musuh.
Umno tak perlu menyamar seperti pas yang nampak kian liberal tapi hakikatnya tidak. Kerana apa yang dihajat belum masuk dalam mulut .Umno kena jadi dirinya sendiri nyatakan dengan jelas.Baru musuh gerun dan takut.Musuh yang takut senang ditewaskan.

Anonymous said...

aku sokong.

Anonymous said...

Buktikan jaga melayu 5 tahun di kedah..sabar sat..dok kalut nak buat apa ..? Bukan nak hilang kerusi tu..bagi sat org lama dok dulu..

Anonymous said...

masih nak pilih ke yang tua2 ni?
Bagi Mukriz peluang jd Naib Presiden.

Anonymous said...

Mukhriz mari Najib goyang. Kuasa ada penyokong sayang

Anonymous said...

Mukriz dan mahathir nasib sama...buat baik memang orang tak nampak ...itulah bangsa melayu....bersyukur memang susah ...

Anonymous said...

Yang tua tu tolak tepi la. Bagi peluang org muda.

Mandy said...

KERI'S KERI'S KERI'S
HA HA HA.
PELAKON PELAKON PELAKON.
CARTOON PUN BOLIH JADI VP UMNO.
SKRNG AKU TAHU RAMAI YANG HATI BUSUK ADA DALAM KEPIMPINAN UMNO, LELAKI POMPUAN SAMA SAHAJA.
CAKAP BERDEGAR DEGAR, TAPI BANYAK NANAH DI DALAM BADAN......
KPD ALLAH KITA BERSERAH.

Anonymous said...

Melayu semakin jauhkan diri dari UMNO kerana UMNO menjadi sarang dan dikuasai oleh mereka yang tidak cintakan tanahair dan berjiwa PKR seperti 7.02,7.51,9.49 dan 12.11.

Anonymous said...

Melayu semakin jauhkan diri dari UMNO kerana UMNO menjadi sarang dan dikuasai oleh mereka yang tidak cintakan tanahair dan berjiwa PKR seperti 7.02,7.51,9.49 dan 12.11.

Anonymous said...

Seseorang yang lahir sebagai Islam boleh jadi murtad (lina joy??). Lahir sebagai bangsa belanda bukab Islam boleh peluk Islam, walaupun seketika (Natrah?).. Tp dlm surat beranak tetap takkan berubah bangsa anda dilahirkan.

Anonymous said...

Oi manusia..xkisah politik setahun jagung ke ape..yg penting dia ada niat tolong semua melayu.. klau org lama tu btul2 buat kerja bagus dan xpilih bulu nak tolong orang xkan benda ni timbul..tapi yg pentingnya dia ada niat nak tolong bangsa dia sendiri..ko ada?