Tuesday, October 1, 2013

NAIB KETUA PEMUDA :SOKONGAN BLOG GAP KEPADA LOKMAN ADAM !


baca kenyataan  lokman adam mengenai keputusan kerajaan negeri kedah...

Saya menyokong penuh kenyataan YAB Menteri Besar Kedah, Datuk Paduka Mukhriz Mahathir yang menetapkan pendirian bahawa pihak Kerajaan Negeri akan memberikan keutamaan untuk membantu rakyat yang mengundi BN, berbanding mereka yang jelas tidak menyokong. 

Tindakan ini sewajarnya dijadikan contoh oleh semua Menteri Besar dan Ketua Menteri BN, yang saya yakin turut menerima nasib yang serupa, iaitu dikhianati oleh penyokong DAP, walaupun pelbagai usaha telah dilakukan bagi memenuhi semua permintaan mereka sepanjang lima tahun lepas. 

Selama hari ini, penyokong-penyokong DAP ini  tidak menghargai langsung apa yang telah diusahakan oleh para pemimpin BN dan rata-rata mereka juga tidak berfikir panjang bahawa tindakan menolak BN ini akan akhirnya 'memudaratkan' diri mereka kembali. 

Dan, sekiranya BN masih lagi meneruskan dasar menunaikan segala apa yang dipinta dalam keadaan sedar bahawa ia akan dibalas dengan pengkhianatan, maka percayalah bahawa peluang untuk menarik balik sokongan penyokong-penyokong DAP ini tidak akan diperolehi sampai bila-bila.
  
Hari ini pemimpin Melayu khususnya UMNO, harus sedar bahawa masa utk memujuk sudah pun berakhir. Hari ini tibalah masanya kita perlu sedarkan mereka yang telah mengkhianati kita, apa yang mereka akan "hilang" sekiranya mereka terus mengkhianati kita. 

Sikap mereka yang jelas menunjukkan ketidak sediaan untuk hidup bersama kita sambil berkongsi kek kekayaan ekonomi negara amatlah dikesali. Saya percaya umum sudah maklum bahawa tindakan majoriti daripada penyokong DAP ini yang menolak BN pada PRU yang lalu adalah kerana mereka sudah tidak mahu lagi menerima sebuah Kerajaan yang ditunjangi dan ditentukan hala tujunya oleh orang Melayu. 
Sungguhpun Anwar Ibrahim, Ketua Umum Pakatan Pembangkang berbangsa Melayu, namun beliaulah satu-satunya manusia yang berani menaruhkan nasib anak bangsanya sendiri dengan menjual harapan untuk menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB) serta menghapuskan hak istimewa org Melayu atas nama keadilan dan kesamaraataan. Sokongan luarbiasa yang Anwar terima dari penyokong-penyokong DAP ini sebenarnya kerana mereka sudah bosan berkongsi kek kekayaan ekonomi negara bersama dengan kita. 
Kek Ekonomi Sektor swasta sudah lama mereka kuasai hampir sepenuhnya, menjadikan apa yang tinggal untuk dibahagi-bahagikan kepada Bumiputera hanyalah di sektor awam. Itupun hanya sebahagian kecil kerana adanya DEB, yang wujud demi untuk merapatkan jurang ekonomi antara Bumiputera dan bukan Bumiputera. Kerana DEB jugalah, ekuiti Bumiputera di Negara ini telah berjaya kita lipat gandakan dari 2.3% sebelum Tragedi 13 Mei 1969, kepada lebih 10 kali ganda kini. Sungguh pun matlamat kita untuk mencapai 30% pegangan ekuiti masih belum berjaya, namun jika tanpa DEB kita pasti ditakuk lama.
  
Namun begitu, pegangan ekuiti 30% yang disasarkan pun sebenarnya masih lagi satu jumlah yg tidak adil kerana ianya tidak sampai separuh daripada jumlah yang sepatutnya dituntut oleh 67.3% kaum Bumiputera di Malaysia. Andainya dihapuskan juga DEB, maka apakah nasib terutamanya usahawan Bumiputera yang rata-ratanya bermodalkan kecil dan sederhana? Apa akan jadi sekiranya semua kontrak dan peluang perniagaan dianugerahkan berdasarkan kepada merit semata-mata? Mampukah orang Melayu dan India bersaing dgn kaum Cina yang merupakan pembekal bahan, tokey kuari, pasir, simen dan bahan mentah lain sejak sekian lama? Ini akan mengakibatkan kaum Cina sahaja yang akan menguasai semua peluang perniagaan dan percayalah, akibatnya nanti lebih buruk daripada apa yang berlaku ketika rusuhan kaum di Indonesia tahun 1998 dahulu. Kita pasti fenomena seumpama ini akan memberikan impak yang sangat negatif terhadap kestabilan politik dan keamanan negara.

Sehubungan dengan itu, saya sekali lagi menyatakan sokongan penuh terhadap kenyataan dasar daripada YAB Menteri Besar Kedah dalam hal ini selain ingin menasihatkan YB Teresa Kok agar mencerminkan dirinya terlebih dahulu sebelum boleh bercakap soal keadilan sosial dan keharmonian kaum.  Pernahkah DAP memberikan keadilan kepada penyokong BN di negeri-negeri yang mereka perintah.

Kenyataan Media              
Lokman Noor Adam
Exco Pemuda UMNO Malaysia

17 comments:

Anonymous said...

sokong artikel GAP 100%! MB mukriz telah buat keputusan yg tepat! dgn kekangan kewangan mengurus kedah.. golongan sasaran perlu diutamakan! 'yang kaya' dikemudiankan..adalah tamak haloba jika 'yang kaya'pun masih menagih bantuan!

Anonymous said...

setuju..ini baru betol..
selamanya kerajaan telah memberi isyarat yg salah..
yg selamanya diterjemahkan...jika kita menentang kerajaan..kerajaan akan memberi lebih banyak pada kita..
jika kita sokong kerajaan..kerajaan buat x tahu..semata mata kerana penyokong akan terus memberi undi pada kerajaan

Pol Po Li Tik said...

Pendirian MB Kedah ini perlu diteladani oleh MB dan KM lain khususnya di Perak, Melaka dan Johor di mana majoriti penikam balik ini mudah dikenalpasti.

Kerajaan Pusat telah lama melakukannya di Kelantan dan TDM berjaya mengekang DAP di Pulau Pinang dengan sedemikian cara (tidak membina LRT dan enggan melayan permintaan Pulau Bebas Cukai di situ).

Pentadbiran A Ahmad Badawi memberikan mereka jambatan II dan menjana lebih pelaburan asing, tetapi tidak dihargai sama sekali dan DAP pula yang mendapat nama.

Anonymous said...

Its new dawn,its new days, an i m feeling goodddddd....

Anonymous said...

Pergi Mampos dengan semua cinabeng yang ada di tanahairku malaysia. Cinabeng dan kelingkia memang bangsa yang kuat perkauman dan anti-melayu. Bangsa-bangsa ini yang pura-pura dan tamak dalam segala urusan dunia. Lihat sahaja andai mereka kaya. Hidup menongkat langit ibarat malaysia ni kepala bapak datuk nenek mereka yang punya. Memang sial dua2 bangsa ni kat malaysia. Hapuskan sekolah vernakular cina atau india yang langsung tak ada faedah bagi orang -orang melayu mahupun tanahair tercinta.Jangan di layan lagi sebarang permintaan bangsa lahanat ni.

Anonymous said...

Saya mahukan pemimpin UMNO yang berani bersuara dan pro melayu .

Anonymous said...

PENDATANG CINA NAIK TONGKANG
MARI NEGERI MELAYU JADI KULI
BANGSA PENGEMIS KEJE KOTOR
MINTAK SEDEKAH KAT DATOK KITA
TUMPANG TINGGAL TANAH MELAYU..

PENDATANG TAK SEDAR DIRI
MULA BUAT KONGSI GELAP
JUAL PELACUR JUAL CANDU
SEKARANG MAU JADI TUAN
DITANAH NEGERI MELAYU..

ADA SERBAN ADA KOPIAH
TAPI SANGGUP JADI ANJING BARUA
JADI MACAI PENDATANG SEPET..

FUCKATAN BONGOK LAGI BAHLOL
ISLAM DILACUR ALLAH DILELONG
DEMI UNDI PENDATANG SEPET
PAS LANCAU PKR HOMO CIBAI

ASALKAN BUKAN HISHAM@AMARAN

Anonymous said...

Pol Po Li Tik October 1, 2013 at 11:18 PM

MB dan KM lain nak kalut buat apa, depa bukan nak bertanding Naib Presiden ...

Anonymous said...

Bangsa cina DAP ini hanya akan tunduk kepada ketegasan dan kekerasan, sejarah menunjukan bahawa spesis ini tidak kenal erti budi dan membalas budi , sejarah spesis ini sejak dari negara asal mereka dari era dinasti ke dinasti sehingga kini ..hanya pentingkan diri sendiri, semuanya mereka mahu kuasai dan mahu bolot,

kerajaan harus mengakui kesilapan selama ini sejak merdeka, iaitu terlalu menurut dan beri lemak kepada mereka, apa dipinta semua diberi ..apa dipohon semuanya ditunai, konon hendak menjaga hati demi sokongan mereka kepada kerajaan !
kini apa jadi ?? walau lautan atlantik diberi kepada mereka , walau lautan lesen perniagaan atau permit atau kontrak mega diberi kepada mereka, mereka tetap tolak kerajaan dan undi pembangkang ,

kerajaan pula masih terhegeh-hegeh mengemis dan memanjakan bangsa ini , sampai bila ?
siapa bijak dan siapa bodoh sebenarnya?

pemimpin yang takut dengan ChinaPig ..pemimpin yang terlalu memelihara DapPig , pemimpin yang tidak ambil peduli melayu , yang hanya mahu bermain sensasi demi hayat politiknya WAJIB ditolak ,

tolak Hishamuddin amaran , tolak Nazri Aziz , tolak mereka kedalam longkang kehinaan !!!!!!

Anonymous said...

Cina DAP Kominis ni adalah Bangsa yng paling Sial di bumi Malaysia!!

Melayu yang berkerjasama dgn Cina DAP Kominis sial adalah Melayu jenis Barua Pembelot Haram Jadah!!

Singkirkan kedua2jenis BANGSAT ni!!!

Anonymous said...

Anuar punya spy dalam UMNO....
ati-ati memilih PAU13

Anonymous said...

mana boleh begitu,nanti najib x dpt beramah mesra 1malaaysia dgn ah soon,ah fatt,mutu,samy

Anonymous said...

mana boleh begitu,nanti najib x dpt beramah mesra 1malaysia dgn ah soon,ah fatt,mutu,samy

Anonymous said...

Sbb tu Jepun pancung je klu jmpa spesis ni masa perang dlu. Dan Jepun tinggalkan lebihan spesis ini di tanah Melayu supaya kita kenal Spesis ini ialah spesis yg mempunya sifat yg sama dgn Yahudi di Asia barat.

Spesis ini malang sekali telah di bela dan ditatang hebat oleh UMNO BN selama 55 tahun. Skrg bila mereka dh bangkit brulah TERHEGEH2 pemimpin UMNO nk fikir Melayu. Dh terlambat dah.. itpun ada seor dua berok spt Nazri dan KJ yg sedia menjilat spesis pemakan BABI ini..

Anonymous said...

bagus GAP.... buktikan kehebatan yg kita sokong, bukan menghentam yg kita tak sokong.... transformasi minda Umno mesti terus positif!!!

Anonymous said...

Tahniah Lokman Adam.. calon buat kerja..

Anonymous said...

Lokman Adam ni tak boleh bekerja dalam pasukan. Apabila telah buat keputusan untuk mengurangkan subsidi minyak, perlulah pertahankan. Bukan mengkritik pula. Ini bukan calon pilihan saya.