Monday, October 28, 2013

PAS DAN COMANGO SATU SAF : LAGU BARU RASMI PAS AKAN BERKUMANDANG DALAM MUKTAMAR NOVEMBER INI !


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mempersoalkan tuntutan Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan Malaysia (Comango) di dalam proses Semakan Berkala Sejagat (UPR) yang membuat aduan terhadap kerajaan Malaysia di Geneva atas nama hak asasi manusia.
Jakim melalui khutbah Jumaat hari ini mengingatkan hadirin pada 24 Oktober, Malaysia akan dinilai dalam UPR di Majlis Hak Asasi Manusia oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

"Berdasarkan daripada maklumat yang diterima terdapat beberapa laporan yang dihantar secara berasingan kepada majlis tersebut oleh Comango jelas akan menggugat kedaulatan Islam di negara ini.
"Di antaranya ialah tuntutan hak kebebasan beragama, pengiktirafan terhadap golongan lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, queerperson (LGBTIQ), mempertikaikan peruntukan tertentu dalam Undang-Undang Keluarga Islam yang didakwa mendiskriminasi wanita Islam, dakwaan diskriminasi terhadap pengikut Syiah, bantahan pengharaman bahan-bahan penerbitan yang menyalahi hukum Syarak dan lain-lain.



Aktivis Pas, Norman Toha berkata, Pas perlu segera keluar daripada pakatan pembangkang sekiranya tidak mahu imej 'kuda tunggangan' dan 'lembu dicucuk hidung' terus membelenggu parti itu oleh DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).





"Bagaimanapun, saya melihat tahaluf siyasi masih membelenggu banyak pemimpin utama Pas kerana sehingga kini mereka tidak berani menempelak Comango walaupun perkara itu bertentangan dengan prinsip Islam dan menyalahi fitrah manusia," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, hari ini.



Menurutnya, lagi lama Pas bertangguh untuk keluar daripada pakatan pembangkang, lagi banyak Pas akan berdepan dengan tuntutan-tuntutan oleh rakan pembangkangnya yang akan menghakis kepentingan orang Islam dan Melayu.



Sebelum ini, Ketua Delegasi Gabungan Pertubuhan-Pertubuhan Islam Dalam Proses Semakan Berkala Sejagat (MuslimUPro), Azril Mohd. Amin berkata, keberanian Comango mengemukakan tuntutan yang menyentuh sensiviti umat Islam kepada PBB dipercayai ada kaitan dengan sokongan pembangkang.





"Saya melihat tuntutan Comango ini merupakan ujian untuk mengukur sejauh mana dominasi Pas dalam tahaluf siyasi, kalau Pas takut dan teragak-agak untuk menjuarai isu orang Islam, saya kira tahaluf siyasi itu telah gagal," katanya.



Dalam pada itu, bekas Ahli Jawatankuasa Pas Kawasan Teluk Kemang, Mohd. Hidzir Othman berkata, Pas perlu mengambil iktibar terhadap apa yang berlaku dengan perpaduan ummah sehingga Comango berani membuat tuntutan yang mencabar Perlembagaan Persekutuan dan kedudukan agama Islam di negara ini.



"Sekiranya tiada perpaduan, dibimbangi perkara-perkara yang lebih buruk akan dituntut oleh lebih banyak NGO, maka Pas perlu mengutamakan perpaduan ummah supaya umat Islam menjadi kuat dan disegani serta digeruni oleh pihak lawan dan kawan," katanya yang juga Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Insan Penyayang Negeri Sembilan.


5 comments:

Anonymous said...

Pas dah tersesat jauh tak boleh nak buat apa dah... dah terlajak habis kalimah Allah, akidah dah dijual.. semua ularmak2, kiyai2, lebai2 dalam pas dah jadi SYAITAN BISU.. syaitan yg berserban, berjanggut yg berlakon alim, bercakap pasal agama tapi habis semuanya digadaikan..

Pas dah semakin songsang...

Unknown said...

Salam.. mohon letakkan link ke blog saya di blog tuan, www.puake.net


#BROTHERHOOD

Anonymous said...

Bah. pertama:

Tak habis-habis MUSUH Islam/Melayu nak HANCURKAN Bumi ISLAM kita ini serta umatnya; nak buat ibadah Korban pun kena jaga hati si KAPIR! Bagusnya kalau kita buat mcm. kat Arab Saudi dan Brunei, laksana hukum Hudud, tapi dah terlambat nampaknya sebab si KAPIR MUSUH ISLAM/MELAYU makin naik muka, termasuk gunakan PBB (UN) dan "demokrasi-hak asasi" LIBERAL SAMPAH Barat-Zionis, utk. PIJAK K'jaan Islam kita. Baik tak usah jadi negara maju kalau Islam dan hak umat Islam/Melayu TERGADAI – kerana ini adalah PERANGKAP MUSUH Islam/Melayu!

Dan puak KAPIR Kristian Zionis yg. menguasai birokrasi UN, juga sdg. MEMERANGKAP K'jaan dgn. asyik skrg. memberi anugerah bermcm-mcm - yg herannya waktu Comango-JAHANAM sdg. menuntut segala mcm. hak KAPIR kat PBB buat masa ini. Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131024/dn_26/Malaysia-dapat-pengiktiran-PBB, Malaysia dapat pengiktiran PBB:

KUALA LUMPUR 24 Okt. - Malaysia mendapat pengiktirafan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) hasil sumbangan besar negara ke arah Matlamat Pembangunan Milenium....
Turut mendapat penghormatan PBB ialah Unit Perancangan Ekonomi (EPU), Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Program Kerjasama Teknikal Malaysia serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) antaranya Kumpulan Tindakan Bersama Bagi Kesaksamaan Gender (JAG), Perikatan Tindakan Penyusuan Ibu Sedunia (WABA) dan individu perseorangan yang juga pencinta alam, Gurmit Singh. - UTUSAN

Sedangkan JAG adalah di bawah naungan WAO, dan WAO juga terlibat dlm. Comango, lihat di
http://www.wao.org.my/Universal+Periodic+Review+%28UPR%29_96_5_1.htm:

WAO is a member of the coordinating committee of the Coalition of Malaysian NGOs in the UPR Process (COMANGO). For the upcoming UPR Working Group Session, COMANGO submitted reports on the human rights situation....and…will be meeting diplomats in Geneva before the 2013 UPR Working Group session begins.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Bah. Kedua:
Sebenarnya, UN, Mahkamah Antarabangsa UN/ICC serta undg-undg/budaya ‘universal’ "demokrasi-hak asasi" LIBERAL SAMPAH Barat-Zionis, hadiah-hadiah Nobel/UN, pertubuhan Commonwealth, TPPA, NGO-NGO yg. ditaja Barat-Zionis dsbnya, adalah SENJATA si KAPIR DAJAL Barat-Zionis utk. MENJATUHkan Islam/umatnya dan MENJAJAH kita, apalagi bila kaya minyak-gas, limpahan kurnia ALLAH SWT. Maka, K'jaan/UMNO/JAKIM/JAWI mesti lawan HABIS-HABISAN, tuntutan Comango/UN! Barat-Israel (dan sekutu mereka dari DAPBANGKAI/PKR di Malaysia), hanya tahu hendak memaksa Dunia Islam/ “Dunia Ketiga“ mengamalkan "demokrasi- hak asasi" LIBERAL SAMPAH itu, yang termasuk kesamaan hak semua bangsa-jantina-agama, serta hak asasi kebebasan-mutlak penagih seks-pornografi (termasuk merogol haiwan dan melancap/bertelanjang di tempat awam)-homoseksual (termasuk Mak Nyah)/pengguguran anak-kehamilan luar nikah (terutamanya dr. remaja)/penagih dadah-steroid-judi, dan segala macam lagi perangai BUAS-KEJI-mcm-pengikut-SYAITAN!

Patutnya pemimipin Islam/Melayu kita kena bertindak dgn amat TEGAS tanpa sebarang kompromi, spt. Sultan Brunei dan negara Liga Arab (dan siapa-siapa Bukan Islam buat aniaya kat umat Islam juga, mesti kena bawah Hukum Hudud spt. di Arab Saudi - bukan hanya yg. Islam dihukum)! Pedulikan kecaman KEJI si KAPIR-KAPIR Barat-Zionis (lihat akhbar anti-Islam di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2471776/Sultan-Brunei-introduce-new-sharia-laws.html). Atau buat mcm. African Union, yg, sekarg. gertak keluar ICC dan Gambia, negara ISLAM, yg. baru keluar Commonwealth (Commonwealth sebenarnya adalah dipengerusikan Queen Elizabeth yg. sebenarnya dipuja Kristian Zionis sbg. "Ratu Israel"!).

Dan si Kapir-BUAS Barat-Zionis ini juga asyik nak kutuk undg-undg Syariah Islam kita, yg. termasuk Hukum Hudud, yg. menghukum aqidah dan akhlak SONSANG! Tetapi di bawah "demokrasi/hak asasi" LIBERAL SAMPAH Barat-Zionis, boleh pula dihalalkan rejim-rejim Barat-Israel untuk membunuh umat Islam dgn. amat BUAS, sesuka hati secara beramai (GENOCIDE) spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Pakistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN, BOKO HARAM, Al SHABAAB, AL-QAEDA dsbnya adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan MENJAJAH umatnya, di negara-negara Islam yg. kaya minyak-gas. Lihat KEBUASAN Barat –Israel di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013 (lepas itu si Barat-Israel BERPURA kononnya asyik diserang al-Qaeda/Taleban dsbnya)!

Jadi kenapa si PENGGANAS-PENGANAS Barat-Israel sendiri tidak pula di hukum “Mahkamah Antarabangsa UN/ICC“ (ICC: bukan bawah UN - lihat http://www.icc-cpi.int/en_menus/icc/about%20the%20court/Pages/about%20the%20court.aspx). Barat-Zionis juga cuba memutar-belit dengan sering membangkitkan isu kononnya ada rejim Barat, Serbia yang dihukum di bawah Tribunal UN, tetapi sebenarnya sebab rejim Serbia yang dulu walaupun memang dihukum sebab membunuh umat Islam Bosnia, tapi matlamat utama Serbia dihukum ialah kerana ia pro-Komunis dan amat anti-EU/US (maka Serbia sahaja satu-satunya rejim Barat yang dihukum di Tribunal UN; sedgkan Croatia pula terlepas).

Dan lagi, Ban ki Moon dari UN dan birokrasi atasannya, rata-ratanya dikuasai pro-Barat-Zionis! Ki Moon adalah bekas Menteri Luar Korea Selatan yang amat pro-US/Barat-Zionis; begitu juga Presiden ICC dan Bank Asia, keduanya juga dari Korea Selatan - tidakkah ganjilnya ini [Pres. Bank Pembangunan Asia (ADB) juga mahu paksa K'jaan kita tandatangani TPPA]!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

itulahsebanya melayu kena bersatu dalam apajua keadaan,dan sebulat suara menentang apa jua isu yng melibatakan bangsa dan agama,kerajaan kena tegas,jangan terlalu menjaga hati bangsa asing yg terang-terang menentang kerajaan semasa pru 13 yg lalu.kenakan tindakan .jgn habis dgn amaran.ini negara kita ,kita kena tegas.orang akan lebih hormat kita dgn pendirian tegas kita.