Friday, November 1, 2013

BLOGER MYMASSA DEDAHKAN PERANGAI BURUK CINABENG !


KLIK SINI

15 comments:

Anonymous said...

PENERIMA RASUAH KENA JAIL, PEMBERITA RASUAH BEBAS.
ADIL KAH...TADAK PEMBERIT ADA PENERIMA KAH. ?
CANTIK DAN INDAHUNDANG UNDANG MALAYSIA KAN.
KALAU NAK FRAME SESAORANG SENANGKAN....HARI INI BERI, ESOK REPSRT KAT SPRM.
WHAT A BEAUTIFUL LAW WE HAVE.

Anonymous said...

JALAN TU CHINATU PUNYA KAH...
ATAU GOMEN PUNYA.
BODOH OH BODH PUNYA OLANG..
SIAPA KATA CHINA PANDAI.
PROF TONG SAMPAH JE YANG TAK MALU..

Anonymous said...

Bukan saja Cinabeng yang berperangai buruk, tetapi para PTD di JPA berperangai buruk juga, dasar penyokong PKR, membuat dasar menindas penjawat awam yang lain dan menjadikan Chain of Command dalam pentadbiran pejabat menjadi huru hara.

Contohnya J17, J22, J26, dan J29 sedia ada digabungkan jadi J29, sekarang siapa yang akan jadi penyelia dan siapa yang akan diselia? Gred sama, tapi bebanan tugas berlainan, sedaplah yang buat kerja yang ringat, inilah tahap tolol PTD di JPA yang nak memusnahkan perkhidmatan awam dengan dasar-dasar dungu mereka kerana mahu kerajaan dipandang hina dan dilihat bodoh, malahan Najib pun dah jadi bangang, mengikut apa saja para PTD penyokong PKR di JPA itu.

Bukan itu saja untuk gred FT 17 pasal apa tak naik ke 29 juga? Sedangkan jika J17 kata naik gred 29 kerana ada sijil politeknik, gred FT 17 juga ada sijil politeknik juga, pasal apa FT 17 dianak tirikan? Inilah buktinya PTD di JPA yang merupakan penyokong PKR yang mahu menghancurkan kepercayaan kakitangan awam kepada kerajaan.

Malahan PTD sangat takut dengan gred Pegawai Eksekutif hinggakan mereka namakan semula Pegawai Eksekutif sebagai Penolong Pegawai Tadbir. Ini kerana mereka dengki dengan gelaran E.O. yang diberikan kepada Pegawai Eksekutif (Excecutive Officer). Malahan kerana dengki dan khianat terhadap Pegawai Eksekutif, mereka menyekat usaha KEPAK iaitu kesatuan sekerja Pegawai Eksekutif yang mahukan nama Penolong Pegawai Tadbir dipinda semula kepada Pegawai Eksekutif, sebab para PTD takut dengan bayang-bayang sendiri.

Lihatlah apa salahnya Penolong Pegawai Tadbir dikembalikan namanya kepada Pegawai Eksekutif? Kerana Pegawai Khidmat Pelanggan yang gred 17 pun boleh guna gelaran pegawai, para E.O. tidak pernah dengki pun dengan Pegawai Khidmat Pelanggan, mengapakah PTD sangat dengki dengan Pegawai Eksekutif (E.O)?

Bukan itu saja para Pegawai Eksekutif telah dipinggirkan dalam setiap kali kajian semula jawatan di peringkat negara, semuanya kerana kedengkian para PTD di JPA terutamanya yang takut dengan E.O. yang dilihat lebih berpengetahuan dalam tugas berbanding mereka.

Sekarang para Pegawai Eksekutif melalui KEPAK berusaha untuk memartabatkan kembali E.O. sebagai pegawai kelas pertama setaraf PTD sebelum ini yang telah diturunkan taraf oleh para PTD keparat yang dengki dan iri hati dengan E.O.

PTD sepatunya buat kerja mereka iaitu menggubal dasar, jangan masuk campur dan merampas kerja Pegawai Eksekutif sebagai pegawai operasi di jabatan. Sekarang PTD telah rampas urusan Pegawai Eksekutif tapi apa yang dibuat oleh PTD hanyalah minitkan sila uruskan, sila selaraskan, sila itu sila ini tetapi kerja-kerja sebenarnya tetap dibuat oleh Pegawai Eksekutif dan Ketua Pembantu Tadbir.

Pegawai Eksekutif perlu dikembalikan kepada kedudukannya sebelum ini di gred 41 hingga Turus 1 melalui bidang Pegawai Eksekutif iaitu Pengurusan Sumber Manusia, Pengurusan Kewangan, Pengurusan Aset dan Stor serta Pentadbiran.

Bersambung.................

Anonymous said...

sambungan............

Begitu juga Ketua Pembantu Tadbir yang kini Gred 22 dan 26 perlu naik ke gred 27 dan 36 kerana lihatlah J22 dan J26 pun dah naik gred 29, apa cerita gred N22 ditinggalkan?

Apa yang terjadi kini adalah pemikiran tongong para PTD yang dengki, khianat dan penindas yang hanya mahu membolot semuanya kepada mereka sahaja sedangkan orang lain mereka sekat itu dan ini.

Oleh itu bertaubatlah para PTD terutama di JPA yang tamak halobat, khianat, dengki, dasar penindas dan rakus kerana ingatlah akan ajaran agama.

Selalunya PTD suka guna istilah, itu sudah rezeki masing-masing, tapi bila PTD lempar racun dalam periuk nasi skim lain apa kejadahnya pula?

Skim yang tercicir dalam 81 skim yang diumumkan oleh Perdana Tongong Malaysia iatiu Najib perlu diperbaiki, malahan Najib patut berundur kerana menjadi tongong mengikut telunjuk PTD yang tamak haloba itu.

Sedarlah semua.

Kami penjawat awam masih sokong kerajaan, tapi meluat dengan Najib dan PTD di JPA yang merupakan talibarut PKR yang mahu melingkupkan negara ini.

Jangan kerana Najib dan PTD penyokong PKR buat onar hingga UMNO dan Barisan Nasional jadi mangsa kelak sudahlah.

Sekian, terima kasih.

Kassim

Anonymous said...

1Malaysia bagi Najib:

1Malaysia: Najib Didahulukan, Rosmah Diutamakan.

1Malaysia bagi PTD di JPA yang merupakan penyokong PKR:

1Malaysia: PTD Bolot Segalanya, Biarkan Skim Lain Tertindas.

Sekian, terima kasih.

Kassim

Tukang Komen said...

Memanglah BN nak kemenangan di Sg. Limau tapi berpada2lah menabur budi. Sewaktu PRU 13 slogan dikalangan masyarakat cina ialah 'SUSAH CARI MAKAN KALAU UMNO MENANG'. Kata2 demikianlah yg membawa padah. Cina memang terkenal kuat makan dan mengejar kekayaan. Mereka jugalah yg memulakan rasuah di negara ini dgn memperkenalkan 'duit kopi'serta sikap ' bikin kawan'. BN nak bikin kawan dengan pengundi cina kena beri duit kopi ke?

Anonymous said...

kalau aku campak je kerusi tu...cina tu beli rumah takat dinding je...haha

Anonymous said...

jgn harap le boleh menang dlm prk kali ni.....TPM sendiri yg bagi pisau untuk melukakan hati melayu....naak tak nak melayu terpaksa la undi PAS....walaupun tahu yg PAS ni pun sama 2x5 mcm UMNO...menggadai maruah agama pda kapir harbi....

Anonymous said...

Assalamualaikum. Hai En. Kassim diatas tu. Apa yang kau merapu sgt2 tu. Kalau dasar makan gaji buat je lah mcm orang makan gaji. Apa yg dirancang oleh JPA mungkin tak baik utk kau tapi masa depan semasa anak dan cucu kau besok oklah tu. Apa yg terjadi tu mesti ada masalah yg perlu diatsi oleh JPA. Diantaranya banyak pgwai PTD ni makan gaji buat je. Tak da sikap tanggung jawab dan berlagak sombong je. Asyik2 tunggu bos masuk baru nak kerja. Itu pun klu bos benkeng takut pula nak jumpa bos. Alamat masuk bakul sampahlah. Mana taknya, cuba lihat apa2 yg kau tak suka, kau salahkan Najib. Kalau kau pegawai yg baik, kau lah uruskan hal kau tu dgn KSN kau tu. Jangan buat spekulasi melampau, nanti buruk padahnya. Yg mustahak kau kerja dgn jujur dan bertanggung jawab. Ramai rakyat menderita ni disbbkan pegawai mcm kau ni lah. Ramai kontraktor tak dapat payment sbb takut jumpa bos dan kau nak komisen sikit.

Anonymous said...

Assalamualaikum. Hai En. Kassim diatas tu. Apa yang kau merapu sgt2 tu. Kalau dasar makan gaji buat je lah mcm orang makan gaji. Apa yg dirancang oleh JPA mungkin tak baik utk kau tapi masa depan semasa anak dan cucu kau besok oklah tu. Apa yg terjadi tu mesti ada masalah yg perlu diatsi oleh JPA. Diantaranya banyak pgwai PTD ni makan gaji buta je. Tak da sikap tanggung jawab dan berlagak sombong je. Asyik2 tunggu bos masuk baru nak kerja. Itu pun klu bos benkeng takut pula nak jumpa bos. Alamat masuk bakul sampahlah. Mana taknya, cuba lihat apa2 yg kau tak suka, kau salahkan Najib. Kalau kau pegawai yg baik, kau lah uruskan hal kau tu dgn KSN kau tu. Jangan buat spekulasi melampau, nanti buruk padahnya. Yg mustahak kau kerja dgn jujur dan bertanggung jawab. Ramai rakyat menderita ni disbbkan pegawai mcm kau ni lah. Ramai kontraktor tak dapat payment sbb takut jumpa bos dan kau nak komisen sikit.

Anonymous said...

Hmm....maaf la...sekarang memang orang macam saya akan tetap sokong BN....tapi isu utama sekarang adalah peruntukan kepada sekolah cina....apa ni dato najib....jangan la macam nie....xserik2 lagi ke kena tipu dengan cinabeng2 ni....dato mukhriz dah punyai cukup kekuatan untuk menang dalam negeri kedah....itu saya berani jamin.....fikir2kan tentang parti melayu islam umno......sekolah agama dan pondok lagi memerlukan bantuan......beri peruntukan untuk sekolah pondok menjadi sebuah pengajian berteknologi dan selesa.......bukan bagi pada cina yang kepala ketegar macam lembu pendek mereka.......ni sakit hati ni bila dapat tau peruntukan tu......abaikan sekolah depa, beri perhatian khusus untuk melayu.....kalau ditakdirkan kalah, biar kalah bermaruah.......saya dan lain2 akan tetap sokong umno selagi mana ianya masih demi kepentingan melayu dan islam.....tapi mulai hari ini saya akan membantai kerajaan yang setiap kali nak membodek cinabeng2 nie.....buat penyokong2 yang cintakan melayu dan islam, teruskan sokongan kepada dato mukhriz......

Anonymous said...

Penat baca bro....tp aku setuju 100%.

Anonymous said...

buang beras je bantu mereka ni..susu diberi, tuba dibalas..dua kali dan kena patuk..pru 2008 dan 2013..2013 paling teruk mujur tak mati jer..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..muslim juga bisa berjaya dlm perniagaan kalau kaumnya sendiri membantu membeli..cinabeng kaya pun kita yang kayakan mereka..

Anonymous said...

Melayu Perasan.

Jika melayu ada perasaan. Jika melayu tahu marah. Jika melayu tahu berkecil hati. Jika melayu mahu dihargai. UNDI PAS SEBAGAI PROTES TERHADAP UMNO KERANA BERI PERUNTUKAN BERJUTA KEPADA CINA-CINA YANG TAK UNDI BN PUN PADA PRU 13 ITU HARI.

Pemimpin Umno sebenarnya silap percaturan. Mereka ingat mereka boleh beli undi cina untuk selama-lamanya dengan harga RM2juta.

Percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah BN, jika pertandingan adalah diantara Umno dengan Pas, pengundi cina pasti akan undi BN bila BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Mereka tak ralat hendak memenangkan BN di Sungai Limau dan di lain-lain tempat.

Juga percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah PR, atau jika berlaku pertandingan diantara calon DAP/PKR berlawan dengan calon BN, pengundi cina pasti tidak akan undi BN walau pun BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Kenapa ? Hanya yang cerdik saja tahu jawapannya.

Mungkin para bijak pandai dalam Umno akan mengatakan teori saya ini adalah MENGARUT. Tak apa, kita minta doa bagi ada PRK lagi di negeri yang diperintah oleh PR terutamanya di negeri Pulau Pinang, kita minta bagi berlaku PRK dalam kawasan yang diwakili oleh DAP atau PKR.

Saya nak buktikan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang TAK BERAPA CERDIK supaya memperakui bahawa PENGUNDI CINA TAK BODOH.

Kepada Muhyidin Yassin. Awak jangan risau. BN pasti menang di PRK Sungai Limau kerana 100% pengundi cina yang telah dibeli dengan harga RM2juta pasti akan undi BN. Kalau pengundi cina di Sungai Limau tidak undi BN dalam PRK ini, mereka sebenarnya TELAH MENUTUP PELUANG komuniti cina di tempat lain untuk mendapat peruntukan besar daripada BN sekiranya berlaku PRK.

Siapa yang kata macam tu. Bukan saya tetapi adalah rakan-rakan saya bangsa cina yang ada jawatan dalam organisasi yang mewakili suara orang cina.

Cuma sekadar untuk difikir oleh Muhyidin Yasin dan Muhkriz Mahathir. PRK akan ada lagi sebelum tiba PRU14. Akan ada lagi wakil rakyat Pas atau Umno yang akan pendek umur. Di pihak DAP umur wakil rakyat mereka agak liat sedikit.

Melayu

Anonymous said...

Aku dah kata lupakan saja undi cina. Kenapa tpm bodoh sangat bagi 2..5 juta pada sekolah cina? Berapa banyak sekolah agama kat sg limau dan berapa tiap satu dapat? Aku rasa kalau tak belajar juga dari pru13 kita tukar aje. Bagi zahid jadi tpm.