Thursday, November 7, 2013

PAS VS DAP : DRAMA KUALITI LONGKANG DAH MULA..


2 hari lepas karpal singh kata kewujudan persatuan dan parti berasaskan kaum dan agama PERLU DIHAPUSKAN demi untuk rasionalisasikan semangat negara .

semalam bapa komunis kebangsaan, kit siang kata karpal cakap berdasarkan kapasiti sendiri dan tidak mewakili parti.

tadi tuan berahim tuan man sergah karpal, katanya karpal tak boleh cakap macamtu...

SEBAGAIMANA PAS PERMAINKAN ISU HUDUD DAN NEGARA ISLAM MENJELANG SETIAP KALI PRU, BEGITULAH JUGA DENGAN PEMILIHAN.

asas mereka gaduh ini mudah.

PAS TAK MAMPU DAN TAK MAHU KENA BALUN DENGAN PERWAKILAN MUKTAMAR DISEMBER INI.

puncanya kerana kemerosotan sokongan melayu terhadap pas pada pru 13 dan sg limau.

ini taktik diversion, yakni mengalih tumpuan dan akal pendek hampir seluruh ahli pas terhadap ISU SEBENAR YANG BERLAKU.

ingat lagi kes ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT ?
apa jadi pada perseteruan karpal vs anwar..

kih kih kih satu malaysia kena tipu !

dap vs pas ....apa isunya di sini ?

ISUNYA PAS TAKUT DILABEL AHLI SEBAGAI KELDAI DAP.

ISUNYA PAS KANTOI PASAL JADI TALIBARUT KRISTUS DALAM KES KALIMAH ALLAH !

majoriti orang melayu dah paham stail lelucon drama pukul 2 petang pas vs dap ni.

kepada yang belajar politik, konsep diversion senantiasa perlu dilakukan untuk mengelak dari kena balun.

tolonglah, carilah penulis skrip politik yang ada otak sikit pas oooi...

DRAMA LONGKANG PAS VS DAP NI MEMUALKAN  DER !

18 comments:

Anonymous said...

Blogger GAP

Maaf posting saya tak relevan dengan tajuk, tapi penting diketahui ramai khas oleh pemimpin Umno.

Cina Tetap Cina

Saya baru terbaca satu artikel dalam Utusan Malaysia oleh Datok Ahmad Faris bin Abdul Halim - beliau mengulas berkenaan PRK DUN Sg Limau Kedah.

Beliau mendedahkan :

1. Pada PRU13 hanya 180 cina (10% dpd 1800) undi BN .... BN Kalah.
2. Semasa kempen PRK Sg Limau - penglibatan MCA/Gerakan macam " nak tak nak saja " atau sekadar " melepaskan batuk di tangga ".
3. Sambutan cina Sg Limau hangat sekali bila Lim Kit Siang turun padang, dan sangat dingin bila pemimpin MCA/Gerakan turun.

Saya tak tahu siapa tipu siapa. Adakah Muhyidin tipu cina atau cina tipu Muhyidin. Tetapi saya berani kata yang kena tipu adalah Muhyidin, yang nampak bodoh adalah Muhyidin. Rupa-rupanya pengundi cina lebih cerdik daripada Muhyidin.

Walau pun Muhyidin beri 2.4juta kpd sekolah cina, namun hati cina tetap cina yang tak dapat dibeli dengan 2.4juta. Wang mereka sapu tetapi sokongan tetap juga kepada DAP.

Najib dah terkena (tertipu) pada PRU13. Di Klang 60ribu cina turun sambut Najib. Najib senyum sampai ke telinga gah beritahu satu negara " orang cina dah kembali kepada BN ". Tetapi pada lewat tengah malam keputusan PRU13, Najib dengan bermuka sardin, bermuka tempe memberi tahu satu dunia " Tsunami cina menyebabkan BN hampir kalah ".

Baik Muhyidin mahu pun Najib. Tak serik-serik masih juga percaya kepada cina, masih juga nak pujuk cina, kalau pujuk free lantak lah, tapi ini pujuk dengan berjuta-juta RM ... sakit hati dan semakin meluat orang melayu kepada Umno.

Kalau Najib dan Muhyidin mahu orang melayu terus mempertahankan Umno pada PRU14, renti kan lah " kerja bodoh " itu. Saya berani berkata DALAM PRK CINA AKAN ADA RAMAI JUGA YANG UNDI BN, TETAPI BILA DALAM PRU ... SORRY LA BRO NAJIB DAN MUHYIDIN... KERANA MEREKA MAHU DAP MENGGANTIKAN UMNO.

Saya nak ingatkan Najib dan Muhyidin, YANG MAHU UMNO TERUS MENJADI PEMERINTAH ADALAH ORANG MELAYU ... MAKA BERI LAH PERHATIAN KEPADA ORANG MELAYU.

Sesungguhnya kenyataan NAJIB MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA PENGUNDI CINA kerana mengundi BN pada PRK Sg Limau ... adalah menafikan sumbangan undi orang melayu kepada Umno. Cukup cukup lah ... kerana PRU14 belum tentu cina yang sama akan undi Umno sekali lagi.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Cakap tak serupa bikin, dulu bila kerajaan hendak ujudkan sekolah satu aliran mereka yang dulu sekali membangkang. Integriti patut disemai dari bangku sekolah. Dasar DAP karpal sengkek fikiran, itu pun puak PAS sanjung lagi...

usin said...

Toksah layan, benggali gila.

Anonymous said...

Drama lagi..PAS tiada pemimpin berwibawa semua pengecut, semua jaga kocek sendiri, berani kat belakang aje..cakap berdegar degar..KOSONG..koi yang penyokong tegar PAS pun dah bosan dengan kerenah pemimpin pemimpin PAS yang tiada satu pun yang boleh dibanggakan kecuali warna hijau aje..lelain zero..frust betullah..bilalah PAS akan ada pemimpin yang tidak dipijak kepala dan bermaruah tinggi lagi berkarisma..bila ya..

Anonymous said...

KARPAL SINGH CADANG PAS DIHARAMKAN

Saya petik semula ulasan Pemimpin Kanan Pas (Ketua Penerangan) Tuan Ibrahim Tuan Man yang bertaraf Ulamak untuk sama2 kita nilai adakah " ada ummppp atau tidak ".

1. Tuan Ibrahim berkata, kenyataan itu menunjukkan Karpal gagal memahami perjuangan Pas.
2. Tuan Ibrahim berkata, Karpal sepatutnya lebih bijak sebelum mengeluarkan kenyataan yang boleh menjejaskan hubungan baik dalam PR.
3. Tuan Ibrahim berkata, kenyataan sebegini juga merugikan DAP secara amnya.
4. Tuan Ibrahim berkata, Pas menyerahkan kepada kepimpinan DAP untuk mengambil tindakan berhubung kenyataan tersebut ”

Setelah anda membaca berulang kali 4 kenyataan yang saya petik itu, tolong nyatakan di bahagian mana yang ADA UMMMMPPPP ...... Entah lah, bagi saya itu kenyataan yang MAHA LEMAH. Kalau dapat saya nak ibaratkan seperti seekor anjing yang menyalak tetapi DALAM NADA LEMAH kerana KUKU DAN GIGINYA TELAH DICABUT ...... nak mencakar tak daya, nak menggigit lagi lah tak upaya. Ini lah keadaan parti Pas selepas bersahabat baik dengan DAP.

Tuan Ibrahim tentu nak tahu dan bertanya, " kalau kenyataan aku yang macam tu punya keras kau kata tak cukup ummmppp, habis kenyataan macam mana baru kau nak kata cukup ummmpppp dan cukup keras ". Saya nasihatkan Tuan Ibrahim pergi belajar daripada KARPAL SINGH untuk mendapatkan ilmu UMMMPPPP.

Karpal Singh pernah berulang kali berkata2 didepan dan dibelakang para ULAMAK dan ULARMAK PAS, " OVER MY DEAD BODY FOR THE ISLAMIC STATE " (diterjemah ke bahasa melayu supaya orang Pas mengerti, " LANGKAH MAYAT AKU DULU JIKA NAK BUAT NEGARA ISLAM " ).

Itu lah dia kenyataan yang cukup cukup atau maha UMMMMPPPPP. Sampaikan Ularmak Nik Aziz tersasul mengeluarkan kenyataan, " Ah, Karpal Singh tu ore tua, dah nyanyuk, cakap dia tak boleh pakai, itu kata dia, DAP tak kata gitu pun ". Siapa yang nyanyuk sebenarnya, adakah Karpal Singh atau Ularmak Nik Aziz. Yang sebenarnya nyanyuk adalah Ularmak Nik Aziz sebab dia tak sedar yang bercakap itu adalah Pengerusi Parti DAP, suara dia adalah suara DAP. Nampak ke tidak betapa BODOH nya ULARMAK PAS jika nak dibandingkan dengan pemimpin DAP.

Walau pun saya tak suka pemimpin DAP, namun saya respect mereka punya " interlectuality ". Insyallah, jika ada masa saya akan ulaspanjang perkara no. 3 dan 4. Something very interesting untuk saya nak cuba sedarkan pemimpin dan ularmak Pas " siapa lah mereka jika nak dibandingkan dengan pemimpin DAP ".

Ana Muslimah

anti-syiah-kominis-pengkhianat said...

Tu diaaa....Wayang Cina DAPpigs dan Wayang Kulit PAS-pis-pus sudah mula. Masing2 nak tutup kudis buta hanyir kat badan masing2. DAPpigs dengan isu pilihan CEC dia yang tak akan sudah-sudah tu dan PAS-pis-pus dengan isu pemilihan parti depa hujung tahun ni.

Woi bagero2 semua, ko orang mainlah wayang2 yang ko orang suka tapi hakikatnya tetap sama - DAPpigs dengan perangai cina totok mereka dan PAS-pis-pus denga sikap keldaian dan syiah mereka ...kahkahkahkah.... kharrk ptuiiihhhh.

Anonymous said...

Bila Karpal bersuara, Kit Seang kata itu pandangan peribadi Karpal yg tak kena mengena dengan DAP...Pulak, jadi Karpal ni siapa?...tali barut atau "anjing" UMNOI/BN ke? Bukan ke dia tu BABI PELIHARAAN DAP! Cuba kalau pemimpin UMNO/BN yang buat kenyataan, tiap hari Sabtu mesti ada "demonstrasi" jalanan. Sebagai rakyat biasa sya berpendapat bahawa DAP/KARPAL/ 2 LIM/ANUAR DAN BINI DAN ANAK/HADI AWANG/NIKNAJIS MERUPAKAN BARUA YANG TELAH DILAKNAT OLEH ALLAH. YANG PELIKNYA, MASIH RAMAI YANG MENJILAT "TELOR KELEPIUR" DEPA2 NI. ELOKLAH TU...PADAN MUKA KITA.

Anonymous said...

Bila Karpal bersuara, Kit Seang kata itu pandangan peribadi Karpal yg tak kena mengena dengan DAP...Pulak, jadi Karpal ni siapa?...tali barut atau "anjing" UMNOI/BN ke? Bukan ke dia tu BABI PELIHARAAN DAP! Cuba kalau pemimpin UMNO/BN yang buat kenyataan, tiap hari Sabtu mesti ada "demonstrasi" jalanan. Sebagai rakyat biasa sya berpendapat bahawa DAP/KARPAL/ 2 LIM/ANUAR DAN BINI DAN ANAK/HADI AWANG/NIKNAJIS MERUPAKAN BARUA YANG TELAH DILAKNAT OLEH ALLAH. YANG PELIKNYA, MASIH RAMAI YANG MENJILAT "TELOR KELEPIUR" DEPA2 NI. ELOKLAH TU...PADAN MUKA KITA.

KALAU DAH JENIS YANG SUDAH BERAK CALIT KERTAS TISU JE....BERUPA SYAITAN "MUSUH YANG NYATA" KATA ALLAH (BUKAN KATA KITA) KARPAL SHOULD BOOTED / KICKED OUT...

Anonymous said...

Kepada Anda Yang Memaki Pas

Terima lah kemenangan Pas. Kerana Pas bukan menang gitu2 saja. Pas menang kerana orang Sungai Limau mahu Pas menang. Kenapa orang Sungai Limau tolak Umno pada hal pada peringkat awal kempen saya pun nampak peluang Umno menang adalah tinggi berbanding dengan Pas. Tapi tak pasal2 orang mula bercakap yang tak enak yang Umno buat kepada orang Melayu. Baca rungutan pelawat2 dalam blog. Mereka yang sebelum ini bersemangat mahukan Umno menang tetiba beralih angin mahu pengundi Sungai Limau mengajar Umno supaya tahu menghormati dan menilai orang melayu seperti yang sepatutnya.

Isu utama yang diperkatakan adalah Bantuan Kepada Sekolah ... sekolah cina ada 3 buah dapat sekian banyak, sekolah melayu ada 12 buah dapat kurang daripada sekolah cina. Saya rasa itu puncanya.

Bagus lah Umno kalah. Setidak2nya Umno dah tahu bahawa dengan orang melayu pun jangan buat main2, orang melayu sekarang pun dah ikut dan tiru cara pengundi cina " lu mau gua undi, lu kasi apa gua mau ".

Syabash kepada orang Sungai Limau yang telah memberikan satu pengajaran yang berguna kepada Umno dan kepada pengundi2 melayu di seluruh negara. Kalau cina dan india boleh desak Umno bermacam2 menjelang PRU13, dan Umno boleh bagi macam2 dekat mereka, tak kan lah kita orang melayu nak tengok saja kut.

Cuba ingat balik. Buka mata dan lihat sendiri di tempat anda. Dulu kuil hindu kecil dan tak cantik pun, tetapi sekarang dah membesar pun kuil itu dan makin cantik pula (macam anak dara, semakin membesar semakin cun pula). Tokong cina pun sama. Sekolah Cina juga. Sekolah Tamil tak ketinggalan. Semua ini terjadi dalam jarak masa diantara 2008 - 2013. Sedangkan mesjid, surau dan sekolah melayu ada juga perbuahan tapi tidak lah ketara sangat macam entiti2 yang saya sebut sebentar tadi.

Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut sampai sampaikan lah sesama kita untuk menjaga melayu dan islam. Umno tak baik semua, dan Pas juga tak jahat semua. Tapi kalau dengan DAP kena berhati-hati dan berwaspada setiap masa.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Kepada Anda Yang Memaki Pas

Terima lah kemenangan Pas. Kerana Pas bukan menang gitu2 saja. Pas menang kerana orang Sungai Limau mahu Pas menang. Kenapa orang Sungai Limau tolak Umno pada hal pada peringkat awal kempen saya pun nampak peluang Umno menang adalah tinggi berbanding dengan Pas. Tapi tak pasal2 orang mula bercakap yang tak enak yang Umno buat kepada orang Melayu. Baca rungutan pelawat2 dalam blog. Mereka yang sebelum ini bersemangat mahukan Umno menang tetiba beralih angin mahu pengundi Sungai Limau mengajar Umno supaya tahu menghormati dan menilai orang melayu seperti yang sepatutnya.

Isu utama yang diperkatakan adalah Bantuan Kepada Sekolah ... sekolah cina ada 3 buah dapat sekian banyak, sekolah melayu ada 12 buah dapat kurang daripada sekolah cina. Saya rasa itu puncanya.

Bagus lah Umno kalah. Setidak2nya Umno dah tahu bahawa dengan orang melayu pun jangan buat main2, orang melayu sekarang pun dah ikut dan tiru cara pengundi cina " lu mau gua undi, lu kasi apa gua mau ".

Syabash kepada orang Sungai Limau yang telah memberikan satu pengajaran yang berguna kepada Umno dan kepada pengundi2 melayu di seluruh negara. Kalau cina dan india boleh desak Umno bermacam2 menjelang PRU13, dan Umno boleh bagi macam2 dekat mereka, tak kan lah kita orang melayu nak tengok saja kut.

Cuba ingat balik. Buka mata dan lihat sendiri di tempat anda. Dulu kuil hindu kecil dan tak cantik pun, tetapi sekarang dah membesar pun kuil itu dan makin cantik pula (macam anak dara, semakin membesar semakin cun pula). Tokong cina pun sama. Sekolah Cina juga. Sekolah Tamil tak ketinggalan. Semua ini terjadi dalam jarak masa diantara 2008 - 2013. Sedangkan mesjid, surau dan sekolah melayu ada juga perbuahan tapi tidak lah ketara sangat macam entiti2 yang saya sebut sebentar tadi.

Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut sampai sampaikan lah sesama kita untuk menjaga melayu dan islam. Umno tak baik semua, dan Pas juga tak jahat semua. Tapi kalau dengan DAP kena berhati-hati dan berwaspada setiap masa.

Ana Muslimah

Anonymous said...

dulu mereka mirip khawarij..
kini mereka menjadi sarang Syiah..

TAK PUAS HATI ???

sila jawab kenapa masa pembentangan akta anti Syiah di DUN kedah baru2 nih semua badut pas menentang?

gen2felda

Anonymous said...

kita tengok apa nak jadi dgn pas.. kerana dap pas dah melongkangkan negara islam dan hudud..
kerana dap pas gadaikan kalimah Allah swt..
kerana dap juga pasti pas akan jual serban dan janggut.. akidah, islam dan bangsa, pas akan gadaikan sedikit demi sedikit hanya kerana mempertahankan hubungan songsang/kafir dgn dap...

pas semakin songsang

Anonymous said...

aikk.. parti politik berasaskan kaum je ke si Karpal ni nak tukar? sekolah berasaskan kaum, tak nak tukar ke? dah tua pun bodoh lagi si karpal ni..

AntiPASshit said...

PAS xsibok pun npe kita nk membela PASngok tu sgt? PAS klu UMNO BN yg buat statemnt aku rasa mcm nk kiamat dh Malaysia ni di hentam..

tp bila Kafir Harbi DAP yg hina mereka, hina Islam mereka spt anjing bodoh atau tikus mondok yg lari mencicit..

PAS yg sial, kemudian baru Karpal.. xusahlah nk bela PAS.. mrk dh bersetubuh dgn DAP sehingga boleh hasilkan BERSHITs series yg amat berjaya serta BLACKOUT 505 begitu hebat.. gah.. apakah kita mahu mengganggu hubungan CINTA HARAM PAS-DAP ini?

Lu sedar la sama GAP.. pesan sama blogger UMNO BN lain xpyh halang hubungan CINTA ZINA PAS-DAP ini! PAS bkn mreka tk tahu, kn mereka ada ularmak2 hebat.. termasuk HADI bongok tu.. tp saja buat bodoh!

Full-Stop

Anonymous said...

Baik juga parti tanpa guna politik agama. Kerana tuhan pun tak tolong mereka menang undi guna Bangla lagi baik ! Hehehe..

Anonymous said...

Mak aku orang susah dan ibu tunggal tapi tak layak dapat bantuan BRIM. . Orang cina yang pakai BMW, M-BENZ, ALFARD dan lain-lain kereta besar berduyun-duyun menerima BRIM.

hamidah yusof said...

Saya setuju dgn apa yg d paparkan di sini. Menarik! Hrp kluarkan lagi apa yg trsurat dan trsirat yg mmbutakan mata2 pak2 lebai malng dlm PAS tu.

Anonymous said...

pelikkk... la.. pas pis pus ni..
buat lawak mega ke pashit ni...

dap nak syirikan kalimah Allah, pas setuju plak.. tapi dap nak pisahkan politik dgn agama pashit tak setuju plak...

mana lebih penting bagi pas..??
kalimah Allah yg patut dipertahankan..??
atau..
mempergunakan agama utk kepentingan politik...??

pas sudah pilih demi agama utk kepentingan politik..
kalimah Allah dah dijual, negara islam tetiba tak ada dalam al quran, hudud senyap dan sunyi...
ini semuanya gara2 mengikut kehendak rakan karip pas iaitu dap yg maha maksum buat pas...

pas perlu bertaubat.. sebelum terlambat..