Friday, November 8, 2013

BATALKAN PERSATUAN BERASASKAN KAUM : DONG ZHONG DAN PERSATUAN CINABENG KARPAL JANGAN LUPA !


14 comments:

Anonymous said...

Inibenggali kapiaq ni walaupun statement macam haram jadah tapi konsisten. DAP tetap sokong statement dia tanpa ada yg kata pandangan peribadi atau dia punya pasal. Tapi PAS, macam-macam pandangan yg kuar... Lihat saja isu kalimah Allah, ada yg kata boleh, ada yg kata tak boleh dan ada yg kata itu dia punya pasal.

AntiPASshit said...

PAS xsibok pun npe kita nk membela PASngok tu sgt? PAS klu UMNO BN yg buat statemnt aku rasa mcm nk kiamat dh Malaysia ni di hentam..

tp bila Kafir Harbi DAP yg hina mereka, hina Islam mereka spt anjing bodoh atau tikus mondok yg lari mencicit..

PAS yg sial, kemudian baru Karpal.. xusahlah nk bela PAS.. mrk dh bersetubuh dgn DAP sehingga boleh hasilkan BERSHITs series yg amat berjaya serta BLACKOUT 505 begitu hebat.. gah.. apakah kita mahu mengganggu hubungan CINTA HARAM PAS-DAP ini?

Lu sedar la sama GAP.. pesan sama blogger UMNO BN lain xpyh halang hubungan CINTA ZINA PAS-DAP ini! PAS bkn mreka tk tahu, kn mereka ada ularmak2 hebat.. termasuk HADI bongok tu.. tp saja buat bodoh!

Full-Stop

Anonymous said...

Loyar Buruk si Kapal Sink ni hanya nak alihkan isu pemilihan semula CEC aje tu! Sampai skrg pun belum bagi bagi lapuran kat ROS.

Kalau tidak krn CEC rasanya dia takkan melalut nyanyuk sampai begitu. Dia dan DAP pasti sedar persatuan2 yg paling rasis dan mendatangkan masalah dlm negara adalah yg berasaskan kaum cinabeng penyokong tegar PR dari parti 'Dogs And Pigs'.

usin said...

mamat OKU ni guna kapasiti dirinya sahaja untuk keluarkan isu. dia heran apa kalau dong zong ka, apa zong ka, parti2 cina harbi ka, persatuan2 agama ka semua dibatalkan pendaftaran oleh ROS. hatta kalau persatuan sikhpun, dia mana ada heran. nama dia je ada singh, hakikatnya dia bukan penganut sikh yang baik. dah murtad dari sikh tu. cer tengok dia dan anak beranak dia, semua dah tak pakai turban. semua potong rambut. ada dia heran agama sikh kata haram potong rambut? entah2 dan tak ada agama kot. itu sebab LGBT dia bagi sokongan. asalkan boleh gembira di dunia. hari pembalasan di akhirat tiada dalam kamus iman dia. kalau menurut perlembagaan malaysia, semua rakyat mesti beragama. rakyat yang tiada agama boleh dilucutkan kewarganegaraan. so, kasi gegar la orang tua ni, biar dia goyang!!!

mabong said...

Jangan lupa, pertama2nya sekolah berasaskan kaum perlu lah dihapuskan, lepas tu identiti nama berasaskan kaum juga mestilah dihapuskan contoh, penggunaan akhiran singh/kaur, atau Surname contoh: gobind singh, nittu singh, Lim, Lee, Ong, Wong, etc

Ahmad Albab said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan suara.tv

Anonymous said...

BUAT APA NAK DILAYAN BANGGALI OKU NI. ITU PUN BUKANNYA SKRIP DIA, YANG MERENCANAKANNYA IALAH ALJUBORI, DIA CUMA BARUA YANG IKUT SAJA APA YANG ALJUBORI SURUH. ITU SEMUANYA WAYANG, BAIK BiaDAP, HamPAS, IblisPKR JANGAN TERPEDAYA DENGAN OMONGAN KOSONG MEREKA. ITU SEMUANYA MEMBUANG MASA DAN CUBA MEMPOROKPERANDAKAN MELAYU/BUMIPUTRA. MEREKA TAHU SEKIRANYA MELAYU/BUMIPUTRA BERSATU, SUDAH PASTI MEREKA AKAN HANCUR DAN LUPUS SECATA NATURAL.CUMA CUBA RECUCEKAN KEUJUDAN ORANG-ORANG SEPERTI KJ, MAT SABU,DAAN MR.BEAN

Anonymous said...

Saya nak cerita bukan fasal Persatuan berasaskan kaum atau agama. Tetapi yang ada kait-mengait dengan sikap Melayu yang tak sedar diri (bukan unconscious) dan yang hampas langsung tak ada jati diri.

Beberapa hari yang lalu di dalam siaran Berita Perdana TV3 jam 8.00 mlm dihebahkan (dihebohkan sebenarnya) mengenai kejayaan pencapaian PERODUA dari mula penubuhannya hingga ke masakini.

Mengikut kata bos-bos Perodua tu, produk yang paling laku dan disukai ramai ialah kereta jenama Kancil. Maka banyaklah pujian didendangkan kepada peneraju GLC itu.

Tetapi yang paling anti-climax ialah di segmen penutup berita tersebut.

Seorang mamat ni, dress-up satu macam (itu tak kisah lah kerana dia nak menunjuk dengan coat-and-tie dia, itu hak peribadinya) cakap bahasa London. Oh mak... I no under the stand...

Sedarkah dia bahawa sebagai ketua di GLC tu dia dilantik oleh Lembaga Pengarah dengan persetujuan Kerajaan (bermakna oleh rakyat). Dan yang paling utama ialah pencinta/pembeli Kancil yang beribu-ribu ramainya itu adalah orang Malaysia (tak kisah lah Melayu ke, Cina ke, India ke, Lain-lain ke) kenapa mesti cakap orang putih?

Saya tak faham (maksud saya kerektor dia, bukan makna percakapan dia). Tentu sekali pakcik-pakcik yang kat kampung tu pun tak faham apa mesej yang nak disampaikannya (kan ke kerja sia-sia kalau apa yang nak dicakapkan tidak difahami oleh kumpulan sasar). Cakap Melayu tak boleh ke? Hodoh (status bahasa dan rupa paras anda) sangat ke kalau anda cakap Melayu.

Sebenarnya dia cakap omputih dalam 3 - 4 minit saja kat TV tu. Bermakna dia ada lagi 23 jam lebih nak cakap omputih. Jadi gunakanlah sepenuhnya bercakap selama 23 jam lebih itu, hatta sampai berbuih-buih mulut dalam bahasa London. Ada kita kesah?

Tetapi minta sangat-sangatlah sekelumit 3 ke 4 minit di siaran TV tu bermadah cantik-cantik dalam Bahasa Melayu bahasa ibunda anda (Bahasa Jiwa Bangsa? Konon).

Saya Meluat...

Ghazali said...

I dont want to call you YB because I never choose you to become one.

Siape tidak kenal Mr. Singh....

So who he is, what has he done to the country....and the main thing is I never accept him as a public figure, (maybe for the wrong reason) so... please dont mention his name again ....;.

Anonymous said...

Di mana Ularmak tersohor Pas iaitu Nik Aziz dan Hadi Awang. Jawab lah kalau ada telor.

Pembaca sekalian.

Tahu tak kenapa mereka tak berani nak bercanggah pendapat dengan DAP. Duit duit punya pasal kawan. Korang tahu tak semenjak PRU12 sampailah PRU13, siapa yang duk support Pas dari segi kewangan untuk menggerakan jentera parti. Korang pun tahu kan, Pas itu parti sengkek yang duk minta derma setiap kali buat ceramah. DAP tak pernah pun minta derma bila mereka buat ceramah. DAP loaded Bro.

Aku rasa Pas ni dah terhutang budi dengan DAP, tak tahu lah banyak mana RM yang DAP dah tolong Pas. Betul tak ? Cuba korang tengok setiap kali timbul isu panas menghina islam, tak pernah sepatah pun ayat keluar daripada mulut Ularmak Nik Aziz dan Ularmak Hadi Awang.

Yang lantang dan berani menungkah arus hanyalah Harun Din, Harun Taib dan Tuan Ibrahim. Majlis syura ulamak Pas, cuba2 lah siasat tengok. Jangan lupa DAP tu banyak duit, dia boleh beli apa saja yang dia nak. Mungkin juga ada ULARMAK Pas yang teringin juga nak hidup senang lenang.

Nok said...

GAP bila melayu tak kuat dan berpecah inilah jadinya...masa TUN mahathir PM dulu ada ke pernah berlaku camni???sbb TM tahu apa dia buat dan pegang tramp card semua pemimpin2....selagi Najib Tun razak masih PM...UMNO dalam keadean bahaya...kebanyakan rakyat terutamanya org melayu sokongan pada umno semakin kurang dari hari ke hari sbb najib tidak berjiwa rakyat...roh melayu tidak benar2 di hayati olih ramai pemimpin2 umno seperti dulu...Najib dilihat amat lemah dalam menangani isu rakyat terutama kepentingan dan keperluan org melayu secara keseluruhan....jgn asyik nak salahkan pembangkang saja,..umno kena berubah...kalau setakat hishamudin kedi tu masih di pilih naib Presiden umno dan KJ masih ketua pemuda umno...di PRU14 nanti kalau tak betul gaya BN/UMNO akan bungkos atu sekurang2nya tak dapat mejoriti....mana janji najib yg rakyat di dahulukan...minyak naik, gula naik, GST akan dilaksanakan ....senua harga barang2 naik tak secara langsung....ini akan membuat rakyat tertekan...ada najib kisah....tunggu PRU14 nanti samaada apa yg dibuat olih Najib betul2 untuk rakyat...GAP terpaksa spin macam2...untuk menunjukkan UMNO adalah parti yg amat releven umtuk semua rakyat terutama org melayu.....

Melayu Perak said...

arai 40 Orang Paling Kaya di Malaysia 2013
1. Robert Kuok Hock Nien (46,100.00) (Kerry Group/Kuok Group)
2. T Ananda Krishnan (32,904.28) (Usaha Tegas)
3. Tan Sri Teh Hong Piow (13,734.25) (Public Bank)
4. Tan Sri Quek Leng Chan (11,090.00) (Hong Leong Group)
5. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary (10,600.00) (Al-Bukhary Foundation)
6. Tan Sri Lee Shin Cheng (10,557.48) (IOI Group)
7. Tan Sri Lim Kok Thay (8,120.57) (Genting Group)
8. Puan Sri Lee Kim Hua (7,235.44) (Genting Group)
9. Tan Sri Tiong Hiew King (6,346.53) (Rimbunan Hijau)
10. Ong Beng Seng (4,016.40) (Hotel Properties Ltd)
11. Tan Sri Azman Hashim (3,840.00) (Arab-Malaysian Corp)
12. Tan Sri Yeoh Tiong Lay (3,467.13) (YTL Group)
13. Datuk Mokhzani Mahathir (2,669.11) (SapuraKencana Petroleum)
14. Tan Sri Vincent Tan (2,256.08) (Berjaya Group)
15. Datuk Desmond Lim (1,869.20) (Pavilion REIT)
16. Datuk Lee Yeow Chor (1,742.47) (IOI Group)
17. Lee Yeow Seng (1,699.14) (IOI Group)
18. Tan Sri Lau Cho Kun (1,697.84) (Hap Seng Consolidated)
19. Datuk Shahril Shamsuddin (1,642.22) (Sapura Group)
20. Datuk Shahriman Shamsuddin (1,641.03) (Sapura Group)
21. Tan Sri Jeffrey Cheah (1,581.93) (Sunway Group)
22. Tan Sri Tony Fernandes (1,561.92) (AirAsia)
23. Tan Sri Lee Oi Hian (1,557.64) (Batu Kawan)
24. Datuk Lee Hau Hian (1,554.02) (Batu Kawan)
25. Tan Sri Francis Yeoh (1,463.73) (YTL Group)
26. Datuk Yeoh Seok Hong (1,392.56) (YTL Group)
27. Datuk Michael Yeoh (1,367.02) (YTL Group)
28. Datuk Yeoh Seok Kian (1,337,77) (YTL Group)
29. Datuk Kamarudin Meranun (1,316.69) (AirAsia)
30. Tan Sri Dr. Lim Wee Chai (1,281.92) (Top Glove Group)
31. Datuk Mark Yeoh Seok Kah (1,273.52) (YTL Group)
32. Puan Sri Chong Chook Yew (855.75) (Selangor Properties)
33. Ong Leong Huat & Khor Chai Moi (787.31) (OSK Holdings/Willowglen)
34. Ngau Boon Keat (746.99) (Dialog)
35. Datuk Ak Nathan (687.72) (Eversendai)
36. Tan Sri Leong Hoy Kum (665.23) (Mah Sing Group)
37. Datuk Tan Heng Chew (651.31) (Tan Chong Motors Holdings)
38. Datuk Abdul Hamed Sepawi (570.40) (Ta Ann Holdings)
39. Datuk Seri Stanley Thai (488.70) (Supermax Corporation)
40. Tan Sri Kua Sian Kooi (485.34) (KSK Group)
Ranking ini dikira mengikut jumlah pegangan saham mereka di dalam syarikat awam berhad sehingga 18 Januari 2013.
Sumber : Majalah Malaysian Business

MMI said...

Slm mohon di pautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com tq

Anonymous said...

Karpal si tua gayut ni sebenarnya bela hantu raya. Tengok badannya dah mati tapi mulut dia... masya'allah pot pet pot pet...mengalahkan mulut betina. Nak bagi dia cepat mampos..kena buka bumbung rumah dia...muahahahahaha !!!!