Saturday, January 25, 2014

BANGSA MELAYU MERINDUI PERPADUAN MELAYU..


kepada melayu yang averagenya muda di zaman 80an  dan 90an.
pasti anda telah lama menantikan foto kasih sayang ini.

SEMOGA ALLAH SWT MEMAKBULKAN DOA KAMI AGAR UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU AKHIRNYA BERSATU SATU HARI NANTI..

sesungguhnya umat islam itu bersaudara.

aku cukup berkeyakinan perpaduan melayu mampu tercapai . jika aus dan khazraj pun boleh bersatu lantas membentuk perpaduan islam muhajirin dan ansar, apatahlagi kita melayu ni...

kita kuat, maka pemusuh islam akan tunduk.
kita kuat, maka munafikin akan gentar.
perpaduan menguatkan kita,perpaduan menggentarkan jiwa kafir.




48 comments:

Anonymous said...

Nak hilang kuasa baru nak cari perpaduan . Dulu siapa yang tendang keluar PAS masa kat BN?

Tu lah perangai Melayu UMNO.

Anonymous said...

Mustahil....selagi pas masih ada...

Usaha perpaduan sbnrnya berterusan...halangannya adalah pas terutamanya dari kelantan

bujai said...

itulah yang kita harapkan, sdr.

semoga ianya menjadi kenyataan... amin!

Anonymous said...

Islam kalau bersatu In sha Allah hukum Allah dapat dilaksanakan tanpa banyak halangan. Ingatlah pakatan yang ada hanya untuk kuasa sahaja, apa yang perlu adalah PAS perlu keluar dari pakatan, terus perjuangkan hudud walaupun sendirian. Muzakarah bersama UMNO untuk penyatuan ummah, usahakan bersama, In sha Allah jalan pasti terbuka, fikir yang positif. Islam itu adil. Wallahualam.

Mat KONTOT said...

KITA MENGAKU KITA ISLAM, KITA DARI PATI ISLAM.
TETAPI KITA LUPA AKAN AJARAN ISLAM.......SIMPLE....SESUNGGUHNYA ORANG ORANG ISLAM ITU BERSAUDARA. SIMPLE KAN.
KITA SOMBONG, KITA ANGKUH DAN KITA RIAK. TUNTUTAN ISLAM YANG MUDAH NI KITA LUPA DAN ABAIKAN.
KITA UTAMAKAN PERJUANGAN DUNIAWI.
KITA TAK PERTAHAN ISLAM LAGI.
KITA MENGAKU ISLAM, TETAPI KITA BERSUBAHAT DENGAN KAFIR LAKNATULLAH.
SESAMA ISLAM KITA JADIKAN MUSUH.
MUSUH ISLAM KITA JADIKAN KAWAN YANG KITA SAYANG !
APA GUNA NYA ADA Phd......PENUH HASAD DENGKI..........SESAMA ISLAM.
WALLAHUALAM ..

Anonymous said...

Satu lg contoh pengikut pas yg telah dibrainwash

Anonymous said...

PAS jgn sombong bodoh..

Anonymous said...

Pas diminta kluar dr pakatan haramjadah tu. Bjuang atas kaki sdiri. Tak perlulah join umno. Buat apa ikut umno klau pm sdiri pn buat tak kesah aje keluh kesah org melayu. InsyaAllah kami angkat pas sbg parti utama dgn syarat, benar2 pjuangkan islam dan bangsa melayu. Jgn tunduk pd bangsat cina harktuih!!!

Anonymous said...

Salam Bro,kepada anon Januari 25 2014 11:25 kenapa asyik menyalahkan kan UMNO sahaja? Dapatkan fakta yang betul.Jangan ikut emosi.Siapa yang tendang siapa? Sekarang ni pun PAS lebih teruk kerana berpakat dengan DAP semata-mata nakkan kuasa.

Anonymous said...

Inilah apa yang orang Melayu mahu kan sebenar nya - PERPADUAN !

Jika ada pemimpin PAS yang sebijak, berkemampuan, berjiwa besar,meningkatkan ekonomi,Islam, pelajaran dan boleh membela,memperkasa kaum BUMIPUTRA di Malaysia dan sama atau lebih baik dari Tun Dr. Mahathir maka kami akan menyokong pemimpin itu!

Persoalan nya adakah pemimpin PAS mahupun didalam UMNO mempunyai kewibaan seperti Tun di Malaysia ini?

Sekurang-kurangnya, besatulah lah Melayu, demi agama mu!

Anonymous said...

Terjemahan Al-Quran Surah Al-Fath ayat 29 -

[29]Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam)... hingga akhir ayat.

Kenapa ramai yg ingkar ?
Tak kira PAS atau UMNO !!!

Anonymous said...

Daripada nak cakap Perpaduan Melayu lebih baik kita cakap Perpaduan Islam-Kristian. Setuju ?

Anonymous said...

Anon 11.25..mintak maaf ya..sapa yg nak hilang kuasa..umno masih memerintah sampai skrg ok..kalau pas kalah sekali mungkin silap..tapi kalau kalah berkali-kali tu bukan silap..tu ada yg tak berkenaan pd allah..allah tak izin..allah uji korang bagi ko tadbir sorang satu negeri..pas ko perintah kelantan..dap ko perintah penang dan pkr ko perintah selangor..allah nak tengok ko tadbir negeri2 ni..blh adil ke..atau lagi teruk dari bn..aku tengok dugaan ni berat bagi ko org dan ko org fail sebenarnya sbb kalimah allah adalah penanda aras ujian allah pd semua melayu dan islam..ko org fail ujian ni sbb ko gadai nama allah pd kafir2 sekutu ko ni..ko tunggu je balasan allah..termasuk pd ko anon 11.25..duduk diam2 dan muhasabah diri..kalau rasa salah insaf..ujian melayu islam sebenarnya pd isu kalimah allah bukan pd isu2 ekonomi dll..tanpa ulama2 pas yg kuat mempertahankan kalimah yg telah pergi sorang demi sorang baru2 ni maka dugaan kita melayu islam adalah lebih berat sbb yg tinggal dlm pas semua nanti adalah berfikiran sekular.satu lagi teguran aku pd ko anon 11.25..salam perpaduan ini sebenarnya dan sepatutnya jgn dikenakan syarat..tanpa syarat sama sekali bagi umno dan pas..bergabung.itu saja..jgn byk dolak dalik..dan org yg mcm ko saja yg mmg tak mahu kpd perubahan.maaf byk

Anonymous said...

Anon 11.25..mintak maaf ya..sapa yg nak hilang kuasa..umno masih memerintah sampai skrg ok..kalau pas kalah sekali mungkin silap..tapi kalau kalah berkali-kali tu bukan silap..tu ada yg tak berkenaan pd allah..allah tak izin..allah uji korang bagi ko tadbir sorang satu negeri..pas ko perintah kelantan..dap ko perintah penang dan pkr ko perintah selangor..allah nak tengok ko tadbir negeri2 ni..blh adil ke..atau lagi teruk dari bn..aku tengok dugaan ni berat bagi ko org dan ko org fail sebenarnya sbb kalimah allah adalah penanda aras ujian allah pd semua melayu dan islam..ko org fail ujian ni sbb ko gadai nama allah pd kafir2 sekutu ko ni..ko tunggu je balasan allah..termasuk pd ko anon 11.25..duduk diam2 dan muhasabah diri..kalau rasa salah insaf..ujian melayu islam sebenarnya pd isu kalimah allah bukan pd isu2 ekonomi dll..tanpa ulama2 pas yg kuat mempertahankan kalimah yg telah pergi sorang demi sorang baru2 ni maka dugaan kita melayu islam adalah lebih berat sbb yg tinggal dlm pas semua nanti adalah berfikiran sekular.satu lagi teguran aku pd ko anon 11.25..salam perpaduan ini sebenarnya dan sepatutnya jgn dikenakan syarat..tanpa syarat sama sekali bagi umno dan pas..bergabung.itu saja..jgn byk dolak dalik..dan org yg mcm ko saja yg mmg tak mahu kpd perubahan.maaf byk

Anonymous said...

Sebab pas jahat..

Anonymous said...

Inggeris jepun komunis yahudi memang dah lama mengkaji pas kelantan ni.

Qadafi Muhamad Shuib said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Sdr 11:25pm...betul kah ini semua salah Melayu UMNO? tolong nyata kan bukti..saya bukan ahli UMNO dan saya mau kan bukti yang boleh menyakin kan saya apa yang benar dan tidak..bagi saya org yg hanya pandai melampakan tuduhan tanpa menyatakan fakta yang benar org yang kurang cerdik dan lembu...hanya ikut apa org lain yg tak betul cakap dan org yang ada kekecewaan dlm hati...melayu apa kau ini??


































anti kominis dan DAPpigs said...

Aku harapkan begitu jugak...tapi selagi ada Pok Nik 'Flip-Flop' Ajis dan Hadi 'U-Turn' Awang dan golongan Anwarista penyokong LGBT Laknatullah dalam PAS-pis-pus tu, selagi tu lah bangsa Melayu terpecah dan hamPAS2 tu menjadi keldaian DAPpigs dan P'Gay'R. Perangai Anon 11.25pm tu contoh kelasik perangai ahli hamPAS yang telah didoktrinkan menjadi Keldai DAPpigs dan Red Bean Army depa....kharrk ptuihhh...

Anonymous said...

Umno tak hilang kuasa, jumlah kerusi keseluruhan 88 kerusi yg.disandang umno adalh menyamai jumlah keseluruhan kerusi fuckatan 89. Dan untuk anon 11.25, check fakta kenapa pas meluar dari BN jika kehadiran umpama duri dalm daging ..Umpama singapore dalam persekutuan tanah melayu.
Yg.semakin hilang kuasa dan sokongan kini adalh pas. Yg.semakin runtuh adalh pGayR..yg.semakin racist adalh Dap.

Gen2felda

Anonymous said...

antara pas dan umno, pas yang teruk hilang kerusi dan hilang negeri kedah dalam pru yang lepas.... umno pula terus kukuh dan bilangan kerusi umno bersamaan dgn campur pas,dap,pkr.... jadi siapa yang makin hilang kuasa sebenarnya... tapi yg lebih baik ialah buang yang keruh ambil yang jernih

Anonymous said...

PAS UMNO bergabung, Melayu jahanam

Anonymous said...

Anon 25/1 11.25 pm

Bersihkan hati, dendam kesumat tak bawa ke mana.

Kisah lama diungkit-ungkit. majoriti Melayu mahu bersatu. Islam soh bersatu sesama Islam..asyik2 beri alasan kena tendang kena tendang..

Semua pemimpin masa tu dah takde dah..nak bersatu tanpa syarat, ada Islam beri syarat untuk bersatu.

Aku sokong agenda perpaduan umat Melayu Islam.tidak kira parti.

Anonymous said...

Yakinlah. Hanya dengan sedetik KUN FAYAKUN, tiada yang dapat menghalangnya walau oleh sejuta blogger pembangkang.

Anonymous said...

Yakinlah. Hanya dengan sedetik KUN FAYAKUN, tiada yang dapat menghalangnya walau oleh sejuta blogger pembangkang.

KING MAKER said...

salam blogger...minta tolong blogger dapat paut kinginwar.blogspot.com ke link blogger... saya sudah pun pautkan link blogger ke blog saya...sekian terima kasih...

KING MAKER said...

salam blogger...minta tolong blogger dapat paut kinginwar.blogspot.com ke link blogger... saya sudah pun pautkan link blogger ke blog saya...sekian terima kasih...

azman said...

anon 11.25pm...

pas tak kena tendang keluar.....
pas yang mengundurkan diri dri perikatan......

Anonymous said...

Jika semua bangsa yang beragama Islam bersatu sekata yakinlah tidak akan ada penghinaan terhadap islam seperti sekarang ini.

Anonymous said...

wa syoklah dapat main tikam belakang bila masa tibaaa...inilah perangai umno dan para pemimpinnya...bermuka2 dan berpura2....kalau buat depan orang, mungkin tak dapat dikesan tapi allah sentiasa ada dan segala2 dikenali dan diketahuiNYA, jangan main buat baik depan orang UMNO, tunjukkan dan pekongkan agenda sebenar anda untuk menghancur dan menimbulkan anarki berpanjangan antara kaum di malaysia...supaya harta dan wang yang disonglap kamu sentiasa terpelihara...dan kamu dapat terus menerus mengikis kekayaan negara ini sehingga akhir zaman...jangan lupa walaupun kamu tak nampak Allah, tapi Allah nampak perbuatan kepura-puraan kamu!

Zaeydee said...

Bacalah fakta sejarah kenapa bn tendang pas keluar...jgn dok dengar momokan pemimpin pas saja..

Anonymous said...

Mvmana nak bersatu. Melayu sendiri pilih nak jadi kuli cina. Mcm ungku aziz ckp mlayu sendiri pilih x moo jd hebat.

Anonymous said...

Mvmana nak bersatu. Melayu sendiri pilih nak jadi kuli cina. Mcm ungku aziz ckp mlayu sendiri pilih x moo jd hebat.

Anonymous said...

salam utk mamat macai kat atas sekali tu.. tolong banyak membaca dan cari kenapa pas ditendang dari bn. tapi mintak tolong jangan la baca surat kabar HARAMKAH, sbb dalam tu memang tk ada cerita yng benar.
tolong ek mamat macai... tolong cair kan sedikit kepala otak tu jangan biar membeku sebab banyak sangat baca HARAMKAH.
Kesian kat ko...

Anonymous said...

salam utk mamat macai kat atas sekali tu.. tolong banyak membaca dan cari kenapa pas ditendang dari bn. tapi mintak tolong jangan la baca surat kabar HARAMKAH, sbb dalam tu memang tk ada cerita yng benar.
tolong ek mamat macai... tolong cair kan sedikit kepala otak tu jangan biar membeku sebab banyak sangat baca HARAMKAH.
Kesian kat ko...

Anonymous said...

anon 11.25

nak hilang kuasa punya jati diri ok lagi..( dapat kedah balik-syukur).

bukan saja ni dah pelahap kuasa menempel 'jual' agama...sampai nama tuhan buat muka bodoh lagi TERUK.

Anonymous said...

Perpaduan Melayu agak mustahil tercapai selagi org tua di Kelantan itu masih ada. Ingat apa yang dia pernah kata. "Saya akan ludah muka orang yang datang membawa cadangan untuk menyatukan PAS dengan Umno." begitu lah lebih kurang. Jadi biarkan mereka bersatu dgn kafirin nanti Allah SWT akan memberi kifarah kpd mereka sebelum mendapat petunjuk dari yang Allah SWT.

Anonymous said...

Anon 11.25 ko dengor auta pas byk sangat tu sebab ko x tahu dol.

Anonymous said...

Memang BENAR.
tendang jer pemimpin bodo dlm pas ngan umno tu baru boleh buat hudud

Anonymous said...

Ringkasnya bagi aku..
PAS hanya layak jadi jurucakap DAP dlm pakatan...
Kita tengok dlm kes LGE cakap pasal pggunaam nama ALLAH..DAP tak jawab..PAS yg kena jawab..
Kes gereja DUMC sehingga PAS sanggup memecat YN Dato Hassan Ali
...renteten percanggahan pendapat dgn YB Ronnie Liu...kesannya pd PAS.
PAS terpaksa korbankan salah satu
jenayah hudud dgn menafikan adanya
gerakan memurtadkan orang Melayu Islam. Jadi, apa hudud PAS cakap!?
Tiada kekuatan dlm PAS lagi...
Selain jd jurucakap DAP.
Apatah lagi bercakap pasal perpaduan Melayu..apa dah jd pd Ust. Nasaruddin Mat Isa. Silap hr bulan kena ludah dgn Nicky...(rujuk you tube)

SHEIKH said...

SAYA TELAH MENGIKUTI PERKEMBANGAN BLOG TUAN DARI AWALNYA TETAPI INI ADALAH KOMEN PERTAMA SAYA,,SAYA FIKIR AMAT PERLU UNTUK TUKAR DOMAIN BLOG TUAN KEPADA GERAKAN PENYATUAN ISLAM
ATAU GERAKAN PENYATUAN MELAYU ISLAM
ATAU GERAKAN PERPADUAN MELAYU BERBANDING NAMA SEKARANG YANG JELAS KURANG SESUAI UNTUK PENYATUAN,,
HARAP DIPERTIMBANGKAN DENGAN TELITI DAN MENDALAM

Anonymous said...

Kehebatan para pemimpin PAS rata-rata adalah kerana penghinaan mereka kepada Tun.Adalah perkara biasa bagi Tun untuk menziarah mereka yang uzur,.....malah lebih baik lagi bila Tun menziarahi para ulama yang dijamin sorga.

Anonymous said...

Jangan dok tengok yang dulu, perkara dah jadi sejarah. Yang hendak di lihat ada lah masa depan orang melayu..boloo punya olang.

Anonymous said...

Memang layak di tendang pun pada waktu tu...

Anonymous said...

Pasal auta pas memang hebat, percaya dengan segala auta pun pengikut nya juga, sampai yang tak masuk akal pun di telan bulat2. Pasal tu lah orang macam bang mad sabu boleh hhdup...timbalan presiden kau...

Anonymous said...

Pas dgn umno kalau bersatu...tak dapat nak bayangkan. tapi selagi ada pak tua dalam pas tu jangan harap...

Anonymous said...

Anon January 25, 2014 at 11:25 PM tahu tak kenapa PAS kena tendang dalam BN. Simple je, mereka tamak kuasa hingga mereka lupa makna perpaduan dan kerjasama.

Makanya sekarang PAS bekerjasama dan berpadu dengan DAP dan PKR. Apa yagn PAS dapat? Hehehe... PAS hanya mampu menjadi macai dan kaldai kepada DAP dan PKR, buat memenuhkan stadium dan meramaikan demonstrasi. PAS oh PAS...

anakbochek.

Anonymous said...

Tuan tuan semua salah tafsir ... sebenarnya melayu memang bersatu... cuma berbalah dan berbeza dalam pandangan dalam politik... sokonglah mana mana parti politik... sebab semuanya ditubuhkan atas dasar perlembagaan... keluarga saya ada yg undi pas.. ada yang undi ummo dan ada yg undi pkr.. tapi tetap bersatu...