Thursday, January 16, 2014

BELACAN JOHOR DAH BANGKIT : FOTO PENGURUS SJKC KANGKONG YANG ARAH BUKAK TUDUNG INI WAJAHNYA...




KENYATAAN MEDIA KETUA PEMUDA UMNO JOHOR


Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor (PPUNJ) hari ini melahirkan rasa dukacita dan membantah keras di atas tindakan seorang ahli jemaah Pengurus sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Nan Ya Telok Sengat Kota Tinggi yang telah mengarahkan seorang guru Islam supaya membuka tudung ketika mengajar selain memberi ancaman keselamatan terhadap guru tersebut. PPUNJ juga merasa amat kesal dengan sikap berdiam diri Guru Besar sekolah terbabit yang seolah-olah merestui tindakan terkutuk itu.


PPUNJ berpendapat bahawa hak seorang Islam untuk mengamalkan ajaran Islam telah dicabuli selain seolah-olah tidak menghormati Agama Islam sebagai agama Rasmi Negara. 


Tindakan tersebut juga telah membangkitkan kemarahan rakyat terutamanya penganut agama Islam di negeri Johor. Untuk itu, saya mendesak Kementerian Pelajaran supaya mengambil tindakan tegas terhadap guru besar sekolah tersebut sesuai dengan peruntukan undang-undang sedi ada bagi memastikan kes seumpama ini demi tidak berulang lagi.



Saya difahamkan bahawa guru tersebut telah membuat laporan polis di IPD Kota Tinggi. Dengan ini PPUNJ juga mendesak pihak polis agar dapat memulakan siasatan segera dan membawa ahli Jemaah Pengurus Sekolah tersebut ke muka pengadilan berdasarkan peruntukan sedia ada di dalam Kanun Keseksaan memandangkan terdapat unsur-unsur ancaman ke atas keselamatan diri guru Islam tersebut. 

Kes ini tidak boleh diselesaikan sekadar permohonan maaf dari pihak berkenaan kerana ia melibatkan keselamatan awam. Tindakan segera dan tegas perlu diambil demi memastikan keharmonian kaum di negara ini terus terjamin. 



Selari dengan amanat YAB Presiden dan Timb Presiden dalam Perhimpuan Agung UMNO yang lalu bahawa UMNO akan terus menjadi perisai agama Islam maka untuk itu, PPUNJ melihat perkara ini secara serius dan akan memainkan peranan bagi memastikan kesucian Islam tidak lagi diperkotak katikkan di Johor ini. Atas sebab itu,

 PPUNJ hari ini menawarkan khidmat guaman secara percuma kepada Guru beragama Islam terbabit yang disediakan oleh Pertubuhan Sukarelawan Peguam Malaysia (SukaGuam). Selain itu, PPUNJ juga akan memastikan keselamatan guru terbabit dan ahli keluarganya sentiasa terjamin.



PPUNJ juga mencabar Pakatan Rakyat khususnya PAS yang kononnya memperjuangkan Islam bagi menjawab isu ini. Tindakan berdiam diri PAS itu membuktikan yang mereka gagal dalam perjuangannya mempertahan kesucian Islam kerana terlalu tunduk kepada sekutu mereka iaitu DAP dan PKR. Saya berasa kesal kerana kerakusan PAS untuk berkuasa membuatkan mereka sanggup menggadaikan perjuangan Islam.


PPUNJ juga menyeru kepada semua pemimpin politik termasuk dari Pakatan Pembangkang supaya mencontohi kepimpinan Menteri Besar Johor, YAB Dato' Mohamed Khaled Nordin di atas ketegasannya dalam menjaga kesucian Islam.

Hal ini dapat dilihat dengan penukaran  cuti mingguan ke hari Jumaat, penutupan pusat hiburan yang menjadi sarang maksiat dan tidak membenarkan sebarang kasino beroperasi di Johor.



Akhir sekali, PPUNJ menyeru kepada semua rakyat Malaysia agar sentiasa hormat menghormati supaya keharmonian kaum yang kita warisi dari generasi terdahulu di negara ini dapat terus dikekalkan. Semangat bersatu padu di kalangan rakyat berbilang kaum dan kepercayaan agama itu telah terbukti merupakan resipi kepada setiap kejayaan yang telah kita kecapi selama ini.

 Sama-samalah kita menolak pihak-pihak yang cuba menanam sifat kebencian antara rakyat. Semoga Malaysia terus maju di samping rakyatnya sentiasa hidup dalam suasana aman dan makmur. Insya-Allah.



Hahasrin Hashim
Ketua Pemuda UMNO Johor
Tel: ‪0123834747‬
16 Januari 2014

38 comments:

Anonymous said...

apamacam..lpas nih kita pakat campak babey btina nih dalam kandang babey jantan..
makin hari makin cibai betollah puak cina bukit nih...
telebih makan cibai babey agaknya

Anonymous said...

Mana perginya barua mujadid....nak telor'ansi sangat dengan kafir....bab ni mujahid letak telor dia kat dalam perut...ulamak pas lain dah jadi tukun campak dalam laut...mana barua barua pas mujahid n the gangs yang nak bertelor'ansi dengan puak ini...

Anonymous said...

Awas Melayu Johor.
Gelang yg ada telah dipatahkan.
Kulai telah terkulai layu
Batu Pahat baru sahaja dipahatkan
Kluang dijadikan kluangman
Whats next

anti kominis dan DAPpigs said...

Nak tunggu apa lagi KemPel & KDN??? Herat babi betina DAPpigs tu bawah tuduhan rasis perkauman

Salleh said...

Knp org bkn islam makin kurang ajar terhdp org islam?. Krn mereka telah bnyk diberi muka oleh PKR dan terutama sekali PAS. Smpi org dh x hormat org islam. Tahniah PAS. Korang mmg berjaya sgt2.

Anonymous said...

APALAH ADA PADA PAS......JADI BARUA CHAUVINIS CINA BOLIH LAH..

Anonymous said...

Pas Gelang Patah akan turun padang nak bukti taatsetia kat maharaja Lim kot

Anonymous said...

Percaya tak kalau aku kata...nothing drastic will happen.

Di bawah Najib, Islam dikotak-katikkan...

Najib tak ada telor!!!

Anonymous said...

GAP sejak bila PAS memperjuangkan Islam...selama ini mereka mempergunakan islam utk kepentingan politik. . persaudaraan mereka dgn dapig menyebabkan cinabeng pijak kepala orang islam sekarang ini. ..sila betulkan artikel anda. .

Anonymous said...

PETALING JAYA, Jan 14 — A Christian pastor has urged both Muslims and Christians to stop spreading their faith amid deepening tensions over the “Allah” row between the two Abrahamic religions.

Rev Dr Hermen Shastri, general secretary of the Protestant umbrella body, Council of Churches of Malaysia (CCM), said that religious discourse could not continue if non-Muslims are prohibited from propagating their beliefs to Muslims, while the reverse is allowed under the law.

“So it is better for Christians and Muslims to declare ‘we don’t proselytise anybody’, and we’ll live in peace,” Shastri told a forum on freedom of religion here last night that was mostly attended by non-Malays.



Article 11(4) of the Federal Constitution prohibits non-Muslims from propagating their faith to Muslims, which has been used as the basis for various state laws throughout Malaysia — except for Penang, Sabah, Sarawak and the Federal Territories — to ban non-Muslims from using certain Arabic words and phrases, including the word for God, “Allah”.

The Christian minority in Malaysia has been accused of attempting to proselytise to Muslims, with Terengganu Mufti Dr Zulkifly Muda reportedly commending the Selangor Islamic Religious Department (Jais) for confiscating Malay and Iban-language bibles to stem such purported conversion attempts.

At the forum, Dr Ahmad Farouk Musa, chairman of Muslim think tank Islamic Renaissance Front (IRF), questioned why Muslims could not put themselves in the shoes of Christians who are banned from sharing their faith to Muslims.

“If I were to live in Australia, and Australia says that I can’t share my beliefs with my friends, I’ll feel like I’m being persecuted,” said Ahmad Farouk.

“Why can’t Muslims feel the same? Feel what Christian brothers feel when they are prevented from sharing what they believe. Just because we’re the majority in this country, we can do what we like? That’s wrong,” he added.

- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/for-peace-pastor-wants-muslims-christians-to-quit-converting-others#sthash.CMYkXHHX.dpuf

Anonymous said...

Muka tak cebok!!!!!

Anonymous said...

GURU BESAR BABI HARAMJADAH NI PINDAHKAN KAT HUTAN SARAWAK.
DIA BOLIH SJAR ORANG HUTANDISANA..

Anonymous said...

Mengapa guru cina Islam itu dipindahkan ke sekolah lain? MasyaAllah.

Adakah ini bermakna jika negara Malaysia ini dipalitkan keseluruhannya dengan daging/darah babi, kita pulak yang berpindah ke tempat lain? Kita hendak berpindah ke mana? Ini kan negara kita? MasyaAllah.

Jangan beri signal yang tidak betul. Kaedah ini akan cinabeng gunakan untuk menghalau kita keluar dari negara kita sendiri. Kerana Melayu kalau tak suka dia akan berpindah/keluar membawa diri (sikap Melayu yang sinonim dengan jiwang-jiwang; Membawa Diri).

Memang seronok cinabeng-cinabeng ni membuat percaturan dengan Melayu. Because the Malays have no balls. Forever. Never learn anything from the past mistakes (many of them).

Kita dah tersilap ambil mereka melalui jus soli kerana hendak sangat mendapatkan Kemerdekaan dari Britain. Tetapi apa dah jadi sekarang? Social Contract itu mereka abaikan sahaja.

Bangkitlah Melayu dari tidur. Ambil tindakan tegas yang tidak dibaca sebagai tindakan yang lemah.

Wallahualam.

Alifmimyaro.

Anonymous said...

cina didikan umno

Anonymous said...

di mana PAS dlm isu ini???? dimana telor mu wahai Ketua pemuda PAS & seluruh lebai mangkok PAS????

Anonymous said...

What an ass, what hypocrisy....have you heard yourself talking...I think people will vomit reading some of the paragraphs in the article...dahlah kaki pembodek...nak membesar2kan isu supaya pandangan rakyat dialih drpd isu yg sejuta kali lebih menekan rakyat pada ketika ini, yang mengamit kehidupan rakyat yang susah dari segala sudut kehidupan...i hope your this kind of pariah politics will be a thing of the past...the most degrading and narrow of its kind...gutter politics...stupid GAP as usual...pasal makan kangkung bontot terlalu lama, hisap puting UMNO sampai jadi lembik dan layu

Anonymous said...

Kalau bangsa melayu atau bumi wah cepatnya "MEREKA" bertindak..bila kena bangsa lain sunyi sepi..pemimpin kita da lupa diri, meka naik bukan dgn sendiri dari undi rakyat, bangsa melayu, bangsa bumi tpi bila dapat jawatan , melayu di bakul sampahkan.

Anonymous said...

trend politik sebelum pru13 dan pru14 akan datang tidak akan berubah. Najim jgn terlalu lembut & nak ambil hati kaum cina. Umno & BN harus tumpukan pengundi setia.

Anonymous said...

anon 1246hr...

definitely u are the one that vomit.....close to bleeding through your butts.....an argument worth is one that factually stated...and yours, not there yet...mmmmm...maybe just came out thru your stinking hole......

a display of frustration, hatred, anger......worth shit! should shove some kangkung up your asses.....

if u r non muslim, understood....but if u r a muslim......u r lost brother.......please 'bersyukur'..

selama ni dah biasa senang, sekarang susah sikit.....u start to blame others........

isu sini, muslim sedang di tekan and you are concern about politics......rakyat biasa dah biasa serba kurang atau cukop makan......yang tak biasa ni yang banyak sangat komplen......dah biasa kena suap.....bila suroh suap sendiri, dah tak tahu apa nak buat......marahkan orang lain......i have seen a lot of you guys......habuk pun tarak! ....peace bro...

-anti jubur-
jakarta

Anonymous said...

K.Mah tak pakai tudung kau tak bising pulak...ha..ha...g

Anonymous said...

sekarang baru kita faham kenapa Pas mengkafirkan UMNO. kerana ada idola mereka penganut shiah. shiah memang mengkafirkan Islam Sunni. tak hairan kan. pakai tudung ke tak, kalimah Allah dipakai oleh katolik ke tak, tak jadi masalah kat dia. kalau tunjuk simpati kat tokeh babi yang ditembak babinya atau tunjuk rasa sedih kerana bini bekas KM Singapura mati, hebatkan? kalau pemimpin melayu UMNO, bukan main tunjuk rasa benci dia sampai sanggup nak sembahyang hajat supaya orang UMNO ni musnah. aduhai Pas kenapa korang ni pekak sangat?

Anonymous said...

To anon 12.46..

get the fuck out of here you piece of human shit..this is not about politic..this is abuse of human rights....on what account she needs to remove her head cover? seriously fuck you

Anonymous said...

ini cinbai dap tu pasai racist.. kalo cina mca otak bisnes lu lu wa wa.. ada masa kumpul sama kedai kopi 1malaysia maaaa..

Anonymous said...

Anon 12.46 you r fuck and shit

Anonymous said...

Bini pemimpin UMNO tak pakai riding tak kepoh pun. orang UMNO jadi Gila tak tentu pasal bila melibatkan Cina aje. kalau sesama melayu, pemimpin UMNO mentegadarah arak atau meratah betina Cina tak pula kepoh. sebabnya, UMNO itu dipimpin paa munafik.

komandomelayu said...

Butoh lah KDN!!
Kalau babi cina salah ..mintak maaf selesai?
Kalau bangsa melayu sendiri belum tentu salah terus tangkap??

usin said...

kalau bab untungkan puak2 pendatang ni mula la guna hak asasi lah, hak haram jadah la apa la. tapi bila arahkan guru muslim buka tudung, mana hak asasi, mana hak haram jadah yg korang bising2kan? bila dah heboh dan melayu Islam naik angin, semudah A B C mintak maaf. mintak maaf je? tak sial ke camtu!!!

komandomelayu said...

1246

Kalau aku jumpak kau memang aku kangkungkan muka kau!! Kau ingat Negara ni bapak kau yg majukan?

Anonymous said...

Ini bukan isu UMNO PAS atau PKR. Ini isu agama Islam ditolak terang terangan di negara Islam. INI BUKAN ISU POLITIK!!!

Mana Raja2 Melayu yang mempertahankan Islam ni??? Tunggu apa lagi??? Nak tunggu bela babi dalam Masjid ka???

Anonymous said...

Tutup aje sekolah (C) & (T) nih..!

hangkedee said...

Pas barua totok Dapig

Anonymous said...

Sama la jgk dgn pmbgkg. Bknkh pmbgkg lbih pandai mgalih isu. Dlm isu liwat bang nuar, disuruhny rkyat trun brdmontrasi tuk alih isu liawatny dlu. Sma je..

Anonymous said...

X steruk pmimpin kamu yg tibai blkg. Rosmah tu bini pemimpin je. Bkn bang nuar yg brangan nk jd pmimpin tp prangai truk... kuat mnipu plak tu..

Anonymous said...

Mnfitnah... ajaran sape la ni.sape yg lbih munafik, bini pm tu ksalahanny x pakai tdung tp hj Hadi tu bagi pggunaan kalimah Allah kpd agama lain lgsg. Harun din ckp jtuh kufur lgsg.

Koru said...

Stuju.... tukarkn cina yg dh mmg kafir ni k sek lain serta turunkn pgkatnya. Ni melibatkan pgangan agama. Jgn ambil mudah. Pas dh x kisah dgn kes ni sbb kalimah Allah pun mrk dh jual, stkat isu tudung ni mrk lg la blh brtoleransi

Anonymous said...

eh eh nak menyalahkan orang pulak puak2 ni.tu kan sekolah sebelum ni pihak pembangkang tidak dibenarkan melibatkan diri dengan sekolah kerajaan.bila hal sebegini nak ajak orang pulak bertindak la sendiri.sapa yg tak ajar orang kafir mengenali budaya,adat istiadat,hukum hakam islam kepada org kafir supaya mereka faham tetapi yg ada hanya menakut-nakutkan mereka.

Koru said...

Dlu rsa malu jgk bila pmbgkg mmbicarakn psl isu tudung bini Pm tp bila melihat situasi sekarang ni, mereka sbnrny bkn kisahpun dgn isu tdung ni.. dgn kalimah Allah pun mereka sggup gadaikn. Inikn pula isu tudung. Mereka ni saje je nk mgutuk bini Pm. Sbb x de isu.

Anonymous said...

Rosmah tak pakai tudung, itu pilihan dia. Yang guru nak pakai tudung tu, itu pun pilihan dia,so kenapa nak halang pilihan dia,padahal Islam ugama persekutuan, jadi hormatlah skit orang Islam.Tahun 80an dulu anak anak aku bersekolah dan besar di UK,ada gak guru pakai tudung masa tu tapi tak pernah sesiapa suruh buka tudung.Orang Negara kafir pun tau hormat ugama dan budaya orang Islam,kenapa Cina yang beranak pinak kat Malaysia ni tak boleh?Jawabnya ialah mereka dah terlalu angkuh kerana DAP dah dinaikkan oleh Muslim yang tak sedar diri dan yang tak ada rasa cinta pada Allah dan nabi dan pengorbanan bangsa sendiri.Sedih, bangsa sendiri tak dibela, sibuk nak bela bangsa lain.Hoi Melayu pembangkang,cukup, cukup sudahlah tidur tu,bangunlah dan sayangkan ugama dan bangsa sendiri.If we don't love ourselves, no one else will.