Thursday, January 16, 2014

KALAU DAH MACAM TU FIKIRAN KAMU WAHAI CINA DAP..


50 comments:

Anonymous said...

Jangan salahkan orang cina sahaja,kalau Ah Jib Kangkong sendiri tak kesah hal ini,siapa lah kita nak bising2 ni?

Mungkin ini adalah cara yang consultant nya menasihat nya untuk Ah Jib Kangkong boleh 'connect' dengan orang2 cina ini. Macam Jesus Christ bila orang tampar pipi kiri offer pipi kanan juga,jadi dengan perbuatan ini mereka akan terbuka HATI. Kesabaran Ah Jib Kangkong ini ibarat sama macam malaikat!!!

alfie

Anonymous said...

MAsya Allah..
sampai macam tu puak2 babi ni hina Najib. Sedihlah dh melampau batas ni. Najib bukan ckp kotor..cuma bagi contoh saur kangkung..tp dipermain2kan sebegini rupa..

YA ALLAH..DATANGKANLAH PENGAJARAN KEPADA MEREKA2 INI.. BERILAH KEKUATAN KEPADA PEMIMPIN NEGARA INI UNTUK BERHADAPAN DENGAN KARENAH MAHA JAHAT RAKYAT YANG TIDAK KENANG BUDI..

Amiin!

YG beragama Islam.. relakah dengan penghinaan begini? Apakah esok lusa orang lain dr kalangan kita juga akan dihina sebegitu rupa?

Anonymous said...

Kita asyik menghentam Najib..
pencacai PAS hentam Najib, Blogger pro UMNO hentam Najib..jd kafir laknat dan puak pemakan Babi ini ambik ruang luas ini utk jatuhkan kepimpinan Najib.

Kenapa sayur kangkung dihina..tidak takutkah nanti Allah turunkan musibah sehingga semua rakyat melata mencari sayur kangkung.. jgn dihina..jgn dipermainkan sayur yang baik lagi halal ini..

Yg Haram seperti babi, pelacur, gay lesbian menghina kalimah Allah tidak dipedulikan..disenyapkkan..tiba2 kangkung dipermaikan dihina.. apalah salah Najib.. yg naik brg ialah taukeh2 dn peniaga kenapa Krjn Najib dihukum lebih2?

Seronoklah Cina main kepala Melayu.. cuit main harga barang..Melayu melatah hukum pemimpin Melayu..

Takkan terlalu bodoh game politik Melayu sampai xboleh hidu permainan jahat Cina?

Anonymous said...

Tidak ada rasa kasihan kah kita pada Najib sehingga terlalu melampau dia dihina.. apa salah dia pada kita? Banyak bantuan dan kebaikannya daripada keburukan..

Kenapa kita tak takut dengan Tuhan..kita tiru sikap biadab Cina DAP, sokong ampuh oleh Melayu2 PAS.. dan kini blogger2 pro UMNO sudah mula gigit Najib mungkin tak cukup makan.. inikah kita umat Muhammad? Baru Semalam Maulidurrasul.. tp hari ini sudah bersifat wajah Yahudi?

Apakah ini cara Nabi ajar? Siapakah yg beri hukum untuk kita buat begitu pada PM?
Jika tidak suka atau ada dosa besar yg kita rasakan lebih hebat dr Tuhan, kita nk hukumkan.. tunggulah pilihanraya nanti.. bukan dengan cara biadab begini..

Ditakuti Allah akanm turunkan AzabNYA bila suatu kaum itu melampui batas..

Anonymous said...

Pergi lah jolok segala macam atok nenek gula-gula dan wang ringgit pada kaum pemakan babi tegar malaysia tu lagi...kau ingat puak yahudi kuning ni nak sokong orang melayu ker wahai najib....mimipi di siang hari lah kau. Dah terang perangai hodoh puak pemakan babi tegar ni tolak orang melayu dan islam dalam negara ni ...kau masih buat bodoh piang tak abis2. Rugi dan rasa menyesal aku ada pemimpin yang lembik macam kau ni. Kesian bangsa aku semakin hari semakin di hina di bumi sendiri. Moga Allah swt turunkan balasan setimpal pada puak2 yang mempunyai agenda jahat sama ada dari puak pemerintah mahupun puak pembangkang.

Anonymous said...

SATU PENGHINAAN YANG SUNGGUH MEMALUKAN.
BAGI LAGI DUIT KAT MEREKA, ITU YANG GOMEN DAPAT.
BAGI BILLION LAGI KAT DONG ZONG.....NANTI DIA SUMBAT TAHI BABI PULAK..
SEDARLAH........NILAI LAH.......

Anonymous said...

KITATAK PERNAH DENGAR PEMIMPIN CINA HALANG PERBUATAN BEGINI.
KALU PERDANA MENTRI BOLIH DIPERLAKU BEGINI.........MANA NAK TARUK MUKA.
INILAH MASAALAH YANG DI CARI.......
MELAYUNDI PERLEKAH.......TAK APA......BAGI DONG ZONG DUIT LAGI SUPAYA MEREKA DAPAT HASILKAN MENTALITI CINI SEUMPAMA INI..
SALAH SIAPA ?

Anonymous said...

Nampak gaya UMNO sedang sakit tenat diserang bertubi tubi olih puak chauvinis Cina.
Elok makan ubat sebelum terlambat...
Mengapa Cina begitu berani dan garang sekarang ?
Adakah UMNO terlalu LEMBUT Dan LEMBAB ?

Anonymous said...

Barang naik disebabkan mainan pembekal yg rata2 di monopoli oleh golongan tertentu.

Anonymous said...

Pemimpin paling kangkong dalam sejarah UMNO

Anonymous said...

Nasihat baik buat PM Najib yang perlu beliau fikir baik2 sekarang.

1. Pm Najib perlu menunjukan ketegasan didalam membuat keputusan2 penting yang melibatkan maruah, bangsa, agama dan ekonomi.Jangan terlalu lambat dan lemah membuat keputusan. Nanti diketawakan orang.
2. Sikap lemah lemubutnya perlu diubah kepada lebih garang dan tegas.

3. Jangan buat keputusan ekonomi seperti kenaikan harga petrol,tol, letrik dan sebagainya dengan sewenang2nya kerana ini akan dimanipulasi oleh musuh2 dalam selimut bagi menaikan harga barang; yang akhirnya kerajaan yang dipersalahkan.
4.Perlu mendengar nasihat dan rintihan rakyaat sebagaimana yang diwar2kan oleh pemimpin2 politik, agama dan sebagainya.Ini bertujuan menepati janjinya dalam perhimpunan UMNO lalu yanag berjanji mendengar keloh kesah dan rintihan rakyaat.Jangan cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Secantik mana pun ah moi tu, sepandai mana pun cinabeng-cinabeng tu (kerana mereka mengaku sebagai 'a superior race', itu sebab tak mahu campur belajar dengan Melayu di sekolah arus perdana), tetapi kelakuan yang kurang ajar itu tidak menjadikan dia cantik dan tidak menjadikan dia bijak. Malah sebaliknya.

Saya yakin ramai cinabeng lain tidak setuju dengan kaedah yang mereka lakukan itu. Macam kelakuan kanak-kanak, macam tak pernah pergi sekolah (tak taulah kita berkemungkinan di sekolah vernacular diajarkan cara itu).

Walau bagaimanapun kita fikir secara positif, kita anggap: Ini adalah perlakuan oleh sekelompok cinabeng sahaja hasil dari dorongan oleh segelintir Melayu yang suka bertindak tidak sopan dan tidak beradab.

Saya melihat gambar ini pun... saya yang merasa malu... kulit muka mereka agaknya terlalu tebal, macam kulit b...

Wallahualam.

Alifmimyaro.

Ghazali said...

Ya la tu.... merasakan diri tu pandai sangat.... orang lain tidak bijak kerana menggunakan kangkong sebagai contoh.... Tapi tak sedar kebodohan sendiri, yang akhirnya menyebabkan cerit kangkung ni diulang-ulang.... bodo...

Ghazali said...

Ya la tu.... merasakan diri tu pandai sangat.... orang lain tidak bijak kerana menggunakan kangkong sebagai contoh.... Tapi tak sedar kebodohan sendiri, yang akhirnya menyebabkan cerit kangkung ni diulang-ulang.... bodo...

Anonymous said...

NOK NOK
Ahjib Goh manyak lapar kangkung leiii...huahahahaha...padan muka Najib...jilat lagi la bontot cina2 nie...kalo da pemmpin lemah dan xde kredibiliti pemimpin mcm ni la jadik nya..orang langsung x respect...lps ni kasik lagi la bantuan kat skolah SRJKC...xlama lagi nk thn baru cina pakai main gendang cin algi la ..phuiiii...

Anonymous said...

Nak buat cam mana ...... dari generasi ke generasi .... puak puak tu tumbuh merayap ke serata dunia MACAM KANG KONG. sebab tu la ingat kang kaong aje. Depa cuba menutup kejahatan menaikkan harga barang di kedai masing masing dengan menuding jari ke arah kerajaan. YANG MENIAGA TU SIAPA? KERAJAAN KE?

Anonymous said...

Speechless....im speechless

Anonymous said...

Admin,

Dengar lagu ni lagi best

Kangkung Remix feat. Najib - YouTube

Anonymous said...

Kangkung Remix feat. Najib - YouTube

Anonymous said...

Admin,

Dengar lagu ni lagi best...
Kangkung Remix feat. Najib - YouTube

Anonymous said...

Admin,

Dengar lagu ni lagi best...
Kangkung Remix feat. Najib - YouTube

Anonymous said...

Admin,

Dengar lagu ni lagi best...
Kangkung Remix feat. Najib - YouTube

Anonymous said...

Admin,

Dengar lagu ni lagi best...
Kangkung Remix feat. Najib - YouTube

Anonymous said...

Najib sendiri nak dimalukan, ini nak salahkan orang lain pulak!

Anonymous said...

Do we still want to tolerate this nonsense from the chinese? WAKE UP, PLEASE.

Anonymous said...

bayaran hospital kerajaan hanya seringgit siapa pun tak bising...kenapa TAK maki2 najib suruh naik harga sama seperti di US?PUIIIIIIIIIIIIH.....

Anonymous said...

Lantak lah cinabeng dan pakatan haram nak cakap apa pun pasal kangkung. Fokuslah pada Giat MARA yang nak ditutup oleh si cinabeng DAP.

Kadang aku menyampah gak dgn kerajaan yg lembab nak respond satu2 isu. Yg untung si cina.

Anonymous said...

Peniaga yang naikkan harga barang-barang mentah dan barang-barang makan adalah penyokong Pakatan Rosak. Mereka menaikkan harga kerana hendak membusuk-busukkan kerajaan BN supaya nama dan pemerintahan BN akan lebih teruk dan lemah. Kemudian mereka menghasut rakyat supaya menentang kerajaan BN. Itulah taktik kotor bapak homo, pemimpin PAShit dan DAPigs.

Anonymous said...

Cina pura pura buat tak tahu...! yang naikan harga barang sebenarnya ialah peniaga CINA sendiri yang tamak haloba!!

Anonymous said...

Tengok tu cinabeng pengotor dan pengkhianat!!! Cinabeng betina pakai seluar pendek, akal dan hati pun busuk seperti bau bawah seluar dalam dia!!!

Anonymous said...

NOK NOK
Jilat lagi Ahjib GOh...jilat ...nnt thn baru bole main gendang cina lagi...hahahaha....hanya pemimpin yang lemah sahaja yg boleh diperlakukan sebegini..mencatit sejarah ..PM Melayu paling lembik...phuiiiii!!!

Anonymous said...

maksudkan kangkong penyokong pembangkang. Kongkang memang nak sebotaj gst saya pernah dengar tokey sparepart keta kata masa kongkang gagal pru13 u orang tengokle spare part akan naik harga nantila tunggu telepon. Saya agak je munkin najib akan turun harga minyak elektrik kereta masa permulaan gst . Teori ekonomi makmal elektrik arus ulang alik.

Anonymous said...

Kingkong kera kongkang .teori evolusi darwin

Anonymous said...

Kong kali kong pru 14 si kitol

siluman said...

sudah2lah kita nak bertempik pd pembangkang. selagi kjaan tak ambik satu tindakan tegas dan drastik utk mengajar bangsa yg kurang ajar ni,trima ajelah kutukan mereka. tian chua yg patut disaman, atas nama keterbukaan...UMNO tarik saman. ini yg aku katakan nasib melayu diSIALkan terang2. masa PAU punyalah gah gempak nak jadi naib, la ni....melayu yg nak jadi sultan punyalah cpat diambik tindakan. Puak2 kurang ajar cha dan isu kalimah Allah sampai la ni berpolimik. Ya Allah betapa remuknya hati ini melihat pemimpin UMNO sendri membiarkan nasib melayu dibangsatkan. Semoga Allah menganugerahkan barisan pemimpin baru yg pekat alif ba ta nya.

Anonymous said...

Bila la nak sambut 13 mei secara besar besaran...

Anonymous said...

Bila la nak sambut 13 mei secara besar besaran...

Anonymous said...

Bila la nak sambut 13 mei secara besar besaran...

Anonymous said...

Ini lah akibatnya kita islam sesama islam suka bergaduh... puak kafir ni ambil peluang lah.... pm tolong lah tegas sikit jgn la biar kapala di pijak kalu pm bule di pijak pijak kita yg bawah ni jadi tempat ludah cina sial hamjadah la.....umno pas n pkr bersatu la demi tanah melayu....

Anonymous said...

Bagi sangat muka kat bangsa bangsat ni . Kerajaan yg ada sekarang memang pengecut !!!.

Anonymous said...

PETALING JAYA, Jan 14 — A Christian pastor has urged both Muslims and Christians to stop spreading their faith amid deepening tensions over the “Allah” row between the two Abrahamic religions.

Rev Dr Hermen Shastri, general secretary of the Protestant umbrella body, Council of Churches of Malaysia (CCM), said that religious discourse could not continue if non-Muslims are prohibited from propagating their beliefs to Muslims, while the reverse is allowed under the law.

“So it is better for Christians and Muslims to declare ‘we don’t proselytise anybody’, and we’ll live in peace,” Shastri told a forum on freedom of religion here last night that was mostly attended by non-Malays.



Article 11(4) of the Federal Constitution prohibits non-Muslims from propagating their faith to Muslims, which has been used as the basis for various state laws throughout Malaysia — except for Penang, Sabah, Sarawak and the Federal Territories — to ban non-Muslims from using certain Arabic words and phrases, including the word for God, “Allah”.

The Christian minority in Malaysia has been accused of attempting to proselytise to Muslims, with Terengganu Mufti Dr Zulkifly Muda reportedly commending the Selangor Islamic Religious Department (Jais) for confiscating Malay and Iban-language bibles to stem such purported conversion attempts.

At the forum, Dr Ahmad Farouk Musa, chairman of Muslim think tank Islamic Renaissance Front (IRF), questioned why Muslims could not put themselves in the shoes of Christians who are banned from sharing their faith to Muslims.

“If I were to live in Australia, and Australia says that I can’t share my beliefs with my friends, I’ll feel like I’m being persecuted,” said Ahmad Farouk.

“Why can’t Muslims feel the same? Feel what Christian brothers feel when they are prevented from sharing what they believe. Just because we’re the majority in this country, we can do what we like? That’s wrong,” he added.

- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/for-peace-pastor-wants-muslims-christians-to-quit-converting-others#sthash.CMYkXHHX.dpuf

Anonymous said...

abc selamanya

Anonymous said...

Apo nak d kata....PM 1Malaysia. So tak kesah lah kalu dia d perli dan dijenakakan oleh cina. Ada dia orang tahu ka dosa pahala..kafir tetap kafir. So PM ini bukan lawak..take action.nanti orang kata you tak ada telor...
orang tua 1957

salim hasan said...

CINA CINA NI MUNGKIN NAK RASA LAGI SEKALI PENANGAN MELAYU AGAK NYA.MUNGKIN 13 MEI DULU TAK PUAS LAGI KOT!!!

Anonymous said...

strategi DAP..setiap hari,mereka membayar cyber trooper mereka..cyber trooper akan dpt bonus jika dpt reka gambar,lagu atau video yg kreatif..setiap hari mereka menyerang kerajaan melaui media sosial..strategi ini nampak berhasil terutama kepada golongan muda..

Anonymous said...

Harap ahli politik lebih bijak dalam mempertahankan kerajaan BN dr serangan jahat PR. Penjelasan isu oleh ahli politik BN dilihat agak naif dan boleh dimanipulasi dgn mudah oleh PR. Contoh penjelasan defensif tipikal ahli politik dlm isu kenaikan harga barang oleh peniaga cina, "kerajaan berharap (sepatut cakap merayu) peniaga tidak menaikkan harga barang kerana harga petrol naik dua posen je, kerajaan masih tanggung subsidi 20 billion lagi, (maka kasihani dan sokonglah kerajaan)." Kami penyokong kerajaan harap jawapan yang ofensif dan tegas drp ahli politik, contoh cmni; "slps kenaikan harga petrol sebanyak dua posen, kerajaan masih menanggung 20 bilion subsidi, dengan itu rakyat diminta memboikot peniaga cina yg menaikkan harga barang sesukan hati. Kenaikan harga barang adalah tindakan peniaga cina itu sendiri tiada kaitan dengan kerajaan." Jawapan begini selari dgn apa yg rakyat alami, contoh: sy ke kedai barangan pertanian tny hrga satu barang kat nyonya dia kata RM10, pastu sj tny lg kat laki nyonya dia jawab dgn tunjuk muka kesal dan sedih, ...harga rm12 la sbb itu kerajaan sudah ata naik mcm2 cukai lo..." jawapan mcm bangang nk membangangkna pembeli melayu...

Anonymous said...

umno tido.....
mana cyber trooper..tido..
mana pemuda..tido...
mana pak menteri...tido...
kah...kah...kah....
itu lah selayak nya utk orang tido...

Anonymous said...

tak usah terbakar kat sepet. tak usah mengenang 13 mei. pasai apa? pasai la ni melayu kongkang banyak! melayu kangkang pun banyak. semua sayang kat pemfitnah yang gila kuasa. selagi pemimpin depa tak jadi PM, selagi itu semua isu di tuding kat najib. apa yang najib buat untuk negara tak pernah Nampak, sebaliknya apa pemimpin dia cipta isu, semua dijaja seluruh dunia walau hanya fitnah. MELAYU KONGKANG DAN KAKI KANGKANG INI JUGA YANG AKAN MEROSAKKAN MELAYU

Anonymous said...

Mengapa puak tu terkesan bak kangkung ... ingat tak lagi sejarah 600 tahun dulu bilamana Tun Pepatih memperbodohkan maharaja cina dengan kang kung ... ingat tak lagi ? PM Najib seorang yang bijak ...

Anonymous said...

Mengapa puak tu terkesan bak kangkung ... ingat tak lagi sejarah 600 tahun dulu bilamana Tun Pepatih memperbodohkan maharaja cina dengan kang kung ... ingat tak lagi ? PM Najib seorang yang bijak ...