Wednesday, January 1, 2014

MANA PERGI CINABENG ? JANGAN PEMIMPIN BN PANDAI-PANDAI SYOK SENDIRI OKAY..


banyak foto memalukan mengenai demo malam tadi.
malu kerana dah tak ramai nak turun demo.

tapi mana pergi cinabeng yang selama ini giat menyokong demo pembangkang...? mana pergi cinabeng yang suka pakai baju ubah,stop lynas dll..

haaa.....
cinabeng tetap cinabeng...

JANGAN ADA PEMIMPIN BN KATA CINABENG TAK TURUN DEMO PASAL DAH TAK SOKONG PEMBANGKANG BLA BLA BLA...

cinabeng tetap cinabeng....jangan tertipu dengan kekurangan kehadiran mereka ini.




35 comments:

Anonymous said...

Cina ni pergi buat bisnes. Tingkat keupayaan ekonomi. They are smart.

Ghazali said...

Betul. NEVER TRUST THE CHINESE

Ghazali said...

Betul. NEVER TRUST THE CHINESE

Anonymous said...

Setuju.... cinabeng tetap cinabeng. Seorang guru American Peace Corp mengajar BI semasa saya sekolah dulu ada berkata... "...the only thing straight about a Malaysian Chinese is his hair..." Yang bermaksud; perkara-perkara lain yang melibatkan cinabeng semuanya tak lurus... bengkang-bengkok, seperti telunjuk lurus tetapi kelingking berkait (bengkok). Wallahualam.

Alifmimyaro.

Anonymous said...

cinabeng nak kaut untung dengan menaikkan harga barangan keperluan ..bukan suruh turunkan harga..lol

Anonymous said...

kesiannnnnn bangsa MALAYU NI.....dari zaman dahulu kala @ purba kala sampai la ke saat ini, dari pembesar kerajaan dan sultan sampai la ke rakyat jelata.....asyik kena tipu jer dgn kaum kafir yg satu ni.....bila ka kaum MELAYU ni akan sedar dan bersatu serta menggunakan akal yg waras utk berfikir????
dalam diam, senyum ketawa kaum kafir ini, di belakang mereka akan ketawa sesama mereka melihat kan kebodohan kaum melayu yg berdemo malam tadi.....realitinya harga barang tetap mereka yg control.....!!!! para pemimpin melayu kalau bising bising akan mereka sumbat dgn ratusan ribu ringgit supaya diam.....anda yg berdemo malam tadi dapat apa????

Unknown said...

MEREKA DOK SERONOK DAN KETAWA BEDEKAH DEKAH MENGENANG KAN KEBODOHAN MELAYU MELAYU TONGONG YANG RELA BERDEMO BAGI PIHAK MEREKA.MERKA TAKUT TURUN SEBAB FOBIA DGN 13 MEI.

Anonymous said...

Yg syok sendiri hanya Najib......jgn salahkan org lain.

Unknown said...

Penulisan artikel Yang Razali Kassim yang mencemarkan PM Najib di editkan oleh akhbar Straits Times Singapura pada 28hb December, 2012 sungguh menghina keadaan politik Makaysia sekarang.

Gambaran seorang pemerhati Melayu Singapura yang terlalu kowtow kerana sudah meresap budaya dan elemens pemerintahan PAP, senang saja mencemoh pemerintahan Melayu Umno.

Sangat menghampakan pendapat penulis Yang Razali Kassim seolah-olah tidak sedar di mana rohnya akan berada dari liang lahad ketika dia sudah mati kelak.

Bertajuk “Umno sets the new rules of the game.”

Memperlikan perjuangan Umno walau sedikit pengorbanan minda lama yang dicadangkan oleh PM Najib untuk mengubah dan menambah dari kepintaran idea beliau.

1. Katanya menjelang 2014, PM Najib merasai ‘kebimbangan besar’ – bagaimana cara untuk memenangi pada PRU ke 14 nanti. Sekali lagi Y R Kassim pemerhati politik si angkuh dari S.Rajaratnam School of Studies, NTU, mencemoh kemenangan BN dan memehak kepada Anwar Ibrahim kepala hotak homo Pakatan Rakyat. Y R K (Liang Lahadi Masin) si angkuh ini mencerca 1Malaysia.
• Satu-satunya strategi kesinambungan dalam Malaysia mesti di tolak tepi dahulu.
• Lambang visi PM Najib untuk menyatukan perpaduan masyarakat berbilang kaum yang di laung-laungkan pada PRU 2013 telah terancam dan diketepikan sementara.
• Dalam ucapan pada perhimpunan Umno Disember lepas, PM Najib tidak sentuh pun tentang 1 Malaysia. PM Najib tidak respond apabila seorang delegasi mendesak menghapuskan idea 1 Malaysia dengan menggantikan 1 Melayu. Namun, PM Najib berucap dengan penuh semangat menaikkan kemajuan orang Melayu dan Ummah yang melambangkan signifikan tunggal Umno menuju ke PRU ke 14 nanti.
• Mantan perdana menteri Mahathir Mohammad merasa tidak senang selepas pilihan raya yang lepas, tetapi PM Najib lebih dari itu – dengan satu mata menyelam kearah keadaan nyawa politik sebagai nyawa di hujung pedang. Sudah tentu PM Najib justeru, berusaha memujuk ahli Umno yang berpehak konsevetif.
• Pengikut tunjang parti Umno memang yakin akan kemenangan Umno kerana jasad kekuatan Islam Ummah, tetapi 1 Malaysia telah melembekkan kuasa PM Najib kerana kegagalan beliau mencantumkan masyarakat cina dan kaum bukan Melayu dalam PRU yang lepas.
• Pehak penyokong keras Umno memegang teguh bahawa lupakan keingkaran pengundi bukan Melayu kerana Umno berupaya berdiri atas kaki sendiri. Kekukuhan politik Melayu amat penting untuk kestabilan dan keselamatan politik negara Malaysia, kemajuan dan perkembangan ekonomi.

Unknown said...

2. Liang Lahadi Masin (YRK) meluahkan perasaan bimbang (adakah ini mewakili kebimbangan PAP?) apabila PM Najib mahu memperbaharui parti Umno yang bukan sahaja sebagai parti lebih kemelayuan, tetapi lebih kekuatan keislamian pada masa yang sama, berdasarkan perubahan PM Najib yang menunjangkan tema “Memperkubukan Masa Depan” parti.

3. Berdasarkan tiga arahan strategi :

(i) menegakkan penegasan syariah,
(ii) menguatkan lebih kekuatan Melayu dan agenda bumiputera
(iii) parti transformasi Umno pada abad ke 21.

(i) Terpapar perubahan pembentukan lebih keislamian bagi parti Melayu nasionalis seperti Umno . Ideology yang mengasaskan perkauman nasional sudah tentu mengundang perbalahan oleh kaum lain. Umno sudah jelas meletakkan kedudukan politik sebagai asas kenderaan politik Melayu dan Ummah. Dengan itu akan meninggikan harapan bersedia berkuasa bersama PAS walaupun Umno bertentangan PAS tetapi jelas dan benar cuba memujuk PAS untuk bersatu.

Pembaharuan parti Umno bercondong ke arah lebih identity keislamaan dihala tujukan kearah membela kesucian Sunnah dalam menghadapi ancaman Syi’ah yang sedang berleluasa di negara ini. Perlembagaan Umno akan difrasakan atau diedit kenyataan “Sunnah Islam Wal Jamaah” bukan setakat Islam Sunnah sahaja. Umno terdesak kerana pergerakan politik untuk menghalakan tujuan timbalan presiden PAS yang berfaham Syi’ah dilihat sebagai ancaman baru.

(ii) Arahan strategi kedua menyatu padukan rakyat Melayu dan bumi putera di seluruh Semenanjung Timur. PM Najib akui Sabah dan Sarawak adalah Negara “simpanan tetap” bagi kemenangan Umno pada PRU yang lepas.

(iii) Sekali lagi Liang Lahadi Masin (YRK) tidak yakin tentang agenda (NEP) New Economic Policy yang berakhir pada tahun 1990. PM Najib tidak melanjutkan secara official, hanya nama sahaja tetapi tidak dipratiskan lagi. Ketua pengurus dalam syarikat kerajaan telah di tambahi dengan “kunci petunjuk perlaksanaan” untuk mencapai arah tuju. Sudah tentu dan sangat padah dilihat janji kontrak mereka tidak diperbaharui lagi.

4. Untuk melengkapkan ketiga-tiga strategi, Umno masih meneroka lagi mencari
kemenangan dari pengundi generasi baru.

Dalam PRU akan datang, enam juta pengundi baru akan mengambil bahagian pada kali pertama. Tetapi kebanyakan mereka bersikap anti-kerajaan dan anti-Umno. Mereka lah yang akan menetapkan perubahan kerajaan dan bukan pun PRU ke 14. Padan lah PM Najib menjelaskan :
• Umno mesti menarik pengundi baru,
• Generasi baru yang menguasai media supaya dapat menguasai kecerdasan media.

Implikasi :

1. Kegigihan Umno untuk menebus kekalahan dan sokongan telah mendapat keputusan yang tidak dijangka walaupun keupayaan Umno masih boleh diperdalami. Persediaan untuk berbaris dengan pemukul canai berbunyi ibarat amaran kepada musuh atau pun kawan yang di bentangkan sebagai syarat permainan yang ditetapkan oleh Umno sendiri.

2. Bagi pehak parti komponen kaum ethnic BN, khabar untuk mereka adalah perkongsian kuasa BN tertakluk kepada syarat-syarat Umno. Kepada parti pembangkang, berita yang nyata ialah : Sesiapa yang berkuasa atas tanah Melayu dan Ummah akan merajui penaklukan. Dan bukan untuk pembangkang yang tidak homogenous, atau tidak satu kaum, dalam ideology dan berbilang perkauman.

Umno terdesak untuk menang. Semua pemegang penting dalam system politik akan terpaksa merenung dalam pengertian mereka dan negara.


Bukankah Yang Razali Kassim turut menyumbang dalam langkah-langkah oleh pemerhati politik dan pembaca di Singapura, bertujuan menaikkan semangat kebencian Umno yang dipimpin PM Najib?

Anonymous said...

Mesti akan ada pemimpin BN yang excited giller bila cinabeng tak support Himpunan Guling Kerajaan.

Mesti akan ada kenyataan dari pemimpin BN - keadaan itu menunjukkan orang cina sudah tidak lagi menyokong pembangkang.

Mesti akan ada kenyataan syok sendiri daripada pemimpin BN - tiada sokongan orang cina kepada Himpunan Guling Kerajaan membawa petanda orang cina beransur-ansur menolak gerakan parti pembangkang.

Siapa itu pemimpin BN yang akan buat kenyataan semacam itu ? Lu tahu dan gua pun tahu beb. Kita tak perlu sebut namanya, tapi dia adalah salah seorang pemimpin Umno yang kena kencing dengan cinabeng dalam PRU13.

Apa pun kita tunggu lah statement dia dalam satu atau dua hari lagi. Mesti dia akan puji cinabeng.

Unknown said...

Lester Kong dari Straits Times Singapura semalam (31 Disember) memetik komen dari James Chin, samseng sial dari Institute of SEA Studies yang selalu memberi komen berbau kebencian kepada Umno dan PM Najib :

“Dibawah 40 persen pengundi merasa tertipu kerana kenaikan harga. Perhimpunan ini menunjukkan musibah kepada PM Najib dan BN, yang memulakan tahun baru dengan protes.”

Jikalau sesiapa yang ada tembak pakai cili padi pedas, boleh tujukan kepada mulut, mata, hidung dan kepala James Chin didepan mukanya sendiri supaya dia sedar apa yang dia kata.

Sebenarnya James Chin ini rakyat Malaysia sebelumnya. Cuba siasat kalau dia sudah jadi rakyat Singapura.

Inikah yang dinamakan elite cina ? menaikkan semangat perkauman?

Anonymous said...

Korang percaya kah dengan dakwaan pemimpin Umno kononnya mereka berhimpun nak menggulingkan kerajaan. Korang ingat nak guling kerajaan ini macam nak guling batang pisang kah. Nak gulig batang kelapa pun kena buat perancangan dan perkiraan yang teliti, ini kan pula nak guling kerajaan.

Sebenarnya pemimpin Umno ini mereka-reka cerita untuk memesongkan kemarahan rakyat terhadap kenaikan kos sara hidup yang pasti berlaku mulai tahun 2014.

Hanya yang kurang cerdik sahaja yang percaya. Yang cerdik dan celik, sikit pun tak ambil kisah. Siapa yang kurang cerdik ? Mereka itu adalah yang berdemo tak habis-habis dan buat laporan polis tak berhenti-henti. Kasihan mereka !!!

Anonymous said...

Yang banyak buat report kat balai polis org melayu dan yg banyak keluar membuat demo bantahan dan rusuhanpun org melayu... org cinebang pula buat2 tak tahu kerana dalam apa keadaanpun atau siapapun yg jadi pemerintah Malaysia...nasib keturunan mereka akan tetap terbela..tetapi tidak kepada keturunan Melayu yg sanggup jadi dalang kepada negara sendiri...mungkun sejarah melaka berulang kembali...melayu tetap jadi hamba kepada bangsa cinabeng

Anonymous said...

Guling Kerajaan. Haa haa haa bunyi macam semudah nak berguling atas jalan raya saja. Yang buat cerita ini ada niat tersembunyi. Hanya dia saja yang tahu kenapa dia buat cerita akan ada Himpunan Guling Kerajaan semasa sambutan Ambang Tahun Baru.

Apa pun dia sudah berjaya memperdayakan berjuta-juta rakyat terutamanya orang melayu. Kisah ini sama lah dengan kisah dalam buku cerita kanak-kanak bertajuk Budak Gembala Kambing Dengan Serigala.

Anonymous said...

cinabeng nak tengok melayu hentam melayu

Anonymous said...

Cinabeng kaum pragmatik..survivor terbaik. Pandai cari makan dan optimis. Melayu juga yg bangang dan sentiasa tertipu oleh keadaan dan orang yang menipu sehingga sanggup berpecah belah demi sekor dua yg tamak kuasa..agama sendiri pun sanggup dijualnya! MasyAllah!

usin said...

alamak gap, jangan pelik la pasal kenyataan menteri malaysia kita berkaitan cinabeng. mesti ada punyalah yang akan kata cinabeng dah tak sokong pembangkang, sebab dah tak turun demo. tak caya tunggu berita mulai hari ini sehingga seminggu akan datang. ingat apa yg baru2 ni menteri maharajalawak mega sebut. sebab tak ada sapa2 hantar bantahan ke kementerian dia, dia kata rakyat sokong kenaikan harga barang! tak ke biol buat statement macam tu. apapun, senario cinabeng tak turun malam tadi kerana sebab paling mudah. kalau barang2 naik harga, siapa yang jual? mestilah suku sakat sebangsa semakan babi cinabeng. itu la pasal cinabeng tak turun, sebab yang akan bertambah kaya raya kerana kenaikan harga barang ialah keturunan si pemakan babi juga.

Anonymous said...

idris harun x nak ckp apa-apa ke?hahaha

Anonymous said...

CINABENG NI MEMANG BANGSA SIAL!!

KASI TUMPANG TEMPAT NAK BUAT BUAT NEGERI!!

CONTOHNYA DI MERATA DUNIA ADA CHINATOWN DAN PULAU DI SELATAN ASAL TANAH MELAYU JADI NEGARA MEREKA!!

BERHATI2 LAH WAHAI MELAYU/BUMI SEKALIAN!!!

SESAL DAHULU PENDAPATAN SESAL KEMUDIAN MCM KAMI MELAYU KOTA SINGA JAWABLAH SENDRIK!!!

Anonymous said...

kenyataan org tak cukup otak...dah tu bodoh dan butatuli....dah awk dan bajingan buat report polis beratus2 minta berkuasa halang utk berdemo tiba2 awk yg bangang bolih kata takde sambutan.kepala bana punya penulis..agaknya hari2 mkn taik anjing.

Anonymous said...

penulis paling bodoh

Anonymous said...

kalau cinabeng melimpah-limpah, dikatakan chinese tsunami, kalau dah banyak melayu, dikatakan cinabeng tipu lah, main taktik kotor lah, melayu jadi alat pembangkang lah...ei kawan bila hang nak grow up and be a real man hah? cermin diri sikit...kalau pun anti cina ke kubur, sedarlah sedikit..bila dah kojol akan jumpa cina lagi kat dunia yang satu lagi itu, sebabnya mudah saja...cinabeng ke india keling adalah ciptaan Allah jugak!

Anonymous said...

Melayu guling-guling di dataran Merdeka,cinabeng Yam Seng dihotel.....bodoh punya orang

Anonymous said...

Melayu guling-guling di dataran Merdeka,cinabeng Yam Seng dihotel.....bodoh punya orang

Anonymous said...

Cina berhiburlah pada malam itu...

Anonymous said...

bodoh mcm dodol...31 Dis setiap tahun time org barat dan cina celebrate the end of the year, buang suweay kata orang. to welcome the new year, biase org adakan parti, makan2, lepak kat disko atau pub atau main snooker bodohh!!! manelah nak lepak kat dataran merdeka, panas, sesak..org countdown dgn member kat pub lah..yam seng!

Anonymous said...

Teruknye bahasa 5.18. Canne sesat kat sini?
Pada yg kata menteri akan buat statement bagai, sometimes its par t of the strategy, like warfare strategy. Statement2 menteri tu kkadang macam psycho pihak lawan, tapi kkadang ayat/strategy yang digunakan tak berapa tepat. Namun tujuan/maksud disebalik yang tersurat hanya dia yang tahu.

Anonymous said...

cina tengah sibuk nak beli penang. tgh kumpul duit. hati2 kerajaan. korang jgn ingat diorang bagi genting tu kat 20 fox century tu free2. tu semua jual bos. diorang mau beli benda lain.
hati2 dgn serigala. kaum diorang yg banyak bawak masuk pengaruh luar dalam Malaysia. Ada sebab tu.

Anonymous said...

cina tengah sibuk nak beli penang. tgh kumpul duit. hati2 kerajaan. korang jgn ingat diorang bagi genting tu kat 20 fox century tu free2. tu semua jual bos. diorang mau beli benda lain.
hati2 dgn serigala. kaum diorang yg banyak bawak masuk pengaruh luar dalam Malaysia. Ada sebab tu.

Anonymous said...

dr zmn purba sampai zmn millenium melayu mmg mudah kena tipu. dulu mrk dtg dgn tongkang sekarang mrk dtg lg dgn rumah2 mewah dah siap menanti cth di PPinang dan JB. Tak lama lg Sgor.... kilang, rumah kedai, rumah mewah disana sini itu semua sapa yg punya? ahmad albab?

Anonymous said...

wahai bangsaku...bangkitlah...tiada siapa yg dapat bantu kita...melainkan diri kita sendiri...bangsa kita masih yang terbaik...ingat tu...x mcm diorang...dtg merempat di Tanah Melayu ni...

Anonymous said...

Melayu pembangkang juga yang tolol.
Cinabeng jual air syirap tepijalan pada malam tu pun dapat untung ribu2.
Melayu tua sampai rontok gigi mmekik melolong tengah malam tunjuk ketololan. Hai ! kalau dag baghal tu baghal jige.

Anonymous said...

mereka bangkit di saat2 akhir je cinabeng ni..ni baru lepas pilihanraya demo2 pun buang masa diorang jer, baik meniaga..untun dan untun dan yg banyak beli org melayu..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..kayakan pula Muslim, insyaAllah Islam terpelihara

Anonymous said...

my.. a lot of ultra racist malay in here.. generalizing the chinese. At least the malays in PR are not as terrible as those in here.. shameful lot