Friday, February 28, 2014

ANTARA 3 PERKARA YANG MELAYU WAJIB TUNTUT SEMULA..



1) cadangan untuk sultan kedah mengambil semula pulau pinang.

2) cadangan kerajaan negeri johor untuk REVIEW balik perjanjian bekalan air ke singapura..

cadangan ketiga. di bawah.

CADANGAN MANTAP ISMA. ELOK DI BAWA KE MAJLIS RAJA-RAJA MELAYU.

tak salah untuk kita STAMP MATI kan hak melayu.

kemudian satu persatu kita perbetulkan.
yang salah kita perbaiki.
yang bagus kita kemaskan.

TANAH MELAYU.. INDAH NAMA MU.

Kita mahu dunia mengiktiraf  bumi ini sebagai warisan dan hak orang Melayu. Sama seperti dunia mengiktiraf benua Cina adalah hak warisan orang Cina dan benua India hak warisan orang India, England untuk Inggeris, Ireland untuk orang Irish dan Germany untuk orang  German dan seterusnya.  Atau adakah orang Melayu tidak punya tanahnya sendiri ?  Sudah tentu inilah benua Melayu dan inilah tanah untuk bangsa Melayu.


 Beberapa bulan yang lalu satu pasukan penyelidik Melayu berprofail tinggi mendedahkan asal usul bangsa Melayu. Antaranya kajian saintifik Mitochondrial DNA (MtDNA) menunjukkan genetik Melayu ditemui terbukti lebih awal wujud dari genetik bangsa Cina dan India. Genetik Melayu berusia 60,000 – 70,000 tahun berbanding genetik Cina yang hanya berusia sekitar 40,000 – 45,000 tahun. Benua Sunda yang berpusat di bumi Melayu yang kita pijak ini di sebut sebagai ‘ the Cradle of Human Civilazation’ yang membiakkan kaum etnik lain. Maka sah, bumi ini asalnya adalah bumi orang Melayu.


 Tidak berapa lama dahulu, Majalah 3 TV3 pula menyiarkan penemuan mercu tanda penting lagi bersejarah di Lembah Bujang Kedah oleh pasukan Arkeologi Universiti Sains Malaysia  yang diketuai sahabat sekolah saya Prof Mohtar Saidin. Di situ ditemui kesan sejarah tamadun maju Melayu Kedah Tua yang dianggarkan berusia seawal abad ke2 sebelum Masihi. Jadi, sah sekali lagi bahawa bumi ini warisan bangsa Melayu lebih awal dari Angkor Wat atau Borobudur.


 Oleh itu, kita mahu orang Cina, India atau sesiapapun tidak lagi mempersoalkan kedudukan Melayu. Kita juga mahu seluruh dunia mengiktiraf bumi Malaysia ini yang sebelumnya dikenali Malaya dan sebelumnya lagi dipanggil TANAH MELAYU sebagai warisan Melayu dan hak Melayu.


 Kita mahu dunia mengktiraf perkara ini sama seperti dunia iktiraf benua Cina adalah hak warisan orang Cina dan benua India hak warisan orang India. Ini adalah identiti negara ini dan agama anutan terakhir orang Melayu di bumi ini sejak berkurun-kurun lamanya adalah addeenul Islam.


 Islam mengiktiraf pendirian ini dan menuntut umatnya mempasak berpendirian ini kekal sampai Hari Pengadilan. Di bumi mereka sendiri umat Islam mesti izzah dengan Islam dan keimanan tanpa kedayusan dan wajib berpegang dengan pendirian ini.  Sebagaimana para sahabat salafussoleh dahulu izzah tanpa gentar walau berdepan raja kuffar, berjuang sehingga tidak ada fitnah di muka bumi.


 Islam adalah satu sistem bersepadu yang mencakupi seluruh aspek kehidupan. Islam adalah negara dan tanahair atau kerajaan dan rakyat. Islam adalah akhlak dan kekuatan atau rahmat dan keadilan, pengetahuan dan undang-undang atau ilmu dan kehakiman, benda dan harta atau pendapatan dan kekayaan.


 Islam adalah jihad dan dakwah atau tentera dan gagasan. Selain itu, Islam adalah aqidah yang sejahtera dan ibadah yang sahih.


Encik Abdul Rahman Mt Dali
Naib Presiden II ISMA

23 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah, masih ramai Melayu yang kuat keMelayuannya... History of the Malay DNA - based on the HUman Genome Project http://www.youtube.com/watch?v=qQreBYu8AoM

Anonymous said...

Sokong. Saya cadangkan diguna semula nama SEMENANJUNG TANAH MELAYU atau the MALAY PENINSULA.

Anonymous said...

kita mesti mintak kepada pemimpin melayu semua itu....

lihat apa yang ditunntut cina semua sudah tertunai....tInggal p.m je mereka belum dapat....lihat semua yang najib janji semua ditunaikan contoh penghapusan i.s.a,meritrokasi dalam memasuki u,1 malaysia,akta buang daerah,biasiswa jpa,bantuan sekolah cina,tamil,akta hasutan dll....

cuba bandingkan sekolah kebanggsaan dan sekolah agama bantuan kerajaan dengan sekolah cina!wau bagaikan langit dan bumi.....sekolah cina setiap bilik dipasang aircond....sekolah kebangsaan pakailah kipas 20 tahun yang duhulu punya....

kita wajib menuntut daripada najib and the gang.....kebanyakan pemimpin umno yang tolol tu ingat orang melayu akan menyokong mereka membuta tuli.....ingat orang melayu jika najib and the gang teruskan dasar seperti sebelum pru 13

kita wajib undi protes pru 14....

biarpun malaysia ni hancur!

daripada menyokong yang tuli....

Anonymous said...

Mereka menyatakan yang bangsa MELAYU sebagai rasist. Kita makbulkan permintaan mereka dan ayuh terus menjadi racist tanpa berselindung. Kita kembalikan nama SEMENANJUNG TANAH MELAYU sebagai official name. Pedulikan mereka.

Anonymous said...

Sewajarnya kembalikan kpd yg hak barulah adil. Kerana keadilan itu meletakkan sesuatu di tempat yg betul.

Anonymous said...

BAB PULAU PINANG DI AMBIL BALIK KEDAH, ada sesiapa boleh tolong kirakan jika Dun Fuckatan dicampur antara penang dan Kedah boleh menyebabkan fuckatan yg.dapat majoriti dan memerintah 'Kedah Baru' itu nanti?

gen2felda

Anonymous said...

Kalau ikut islam, selangor bukan hak melayu,selangor hak rohinya. Save gaza, apapasal mahu save plestin gaza ,ikut islam bukan hak palestin pegi berambusla arab palestin duduk kat gurun sahara.

Jack said...

Setuju sangat2...logic dn mantap!!!

matt said...

Setuju.. Tukar nama balik.. TANAH MELAYU!!! Buat petisyen sapa2 yg pandai tolong buatkan.. Pleaseee..

Unknown said...

Pengambilan semula PP oleh Kedah adalah sesuatu yang amat disokong dan dipersetujui.... Tetapi adakah ianya akan mendapat sokongan semua rakyat Malaysia....?

Mengkaji semua perjanjian Air dengan Singapura... sepatutnya sudah lama dilaksanakan.... Mudah sahaja... mereka memang sudah lama tak sedar diri dan tak tau malu. Perlu laksanakan segera.

Cadangan ketiga, eloklah dibuat kerana kalau kita boleh menjadikan Agama Islam sebagai salah satu ciri orang Melayu... mengapa tidak boleh diletakkan bahwa hak istimewa itu juga ialah ciri orang Melayu sebagaimana Agama Islam...

Anonymous said...

SAYA AMAT BERSETUJU DENGAN CADANGAN ISMA. WALAUBAGAIMANA PUN ISMA HENDAKLAH MENGAMBIL TINDAAKAN DENGAN TELITI, TERANCANG DENGAN MENGAMBILKIRA KEPENTINGAN MELAYU DAN PERIBUMI YANG SELARAS DENGAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA. YANG PENTING NIAT KITA MELAKUKAN INI ADALAH HENDAK MEMASTIKAN BAHAWA BANGSA MELAYU TIDAK AKAN HILANG DALAM SEJARAH DUNIA, DAN BANGSANYA MERUPAKAN SALAH SATU BANGSA YANG BERTAMADUN. NAMA MALAYSIA PATUT DIUBAH BALIK KEPADA PERSEKUTUAN TANAH MELAYU. DEFINASI BANGSA MELAYU (KALAU TIDAK MENGIKUT PERLEMBAGAAN MALAYSIA) ADALAH SELURUH NUSANTARA, TERMASUK INDONESIA, FILIFINA, SELATAN THAI, KEMBOJA, DAN KEPULAUAN NUSANTARA.. CUMA DI MALAYSIA DIBATASI DENGAN DEFINASI YANG MENAMAKAN MELAYU MESTI BERUGAMA ISLAM.

Anonymous said...

anon 8:58 pm
kalau ikut hak melayu...kau bukan HAK Tanah Melayu.. baik kau berambus dari sini. ..pegi duduk kat negara asal kau. .

Anonymous said...

Cakap tak guna tembak tak kena siapa nak buat ni?

aku melayu rasis said...

harap ISMA tidak hanya pandai "berkokok di atas pagar"..harap ISMA gerak segera apa yang nak diperjuangkan kerana anda punyai kuasa dan ruang untuk bertindak jika dibandingkan kami rakyat melayu biasa di bawah ni.
Sudah banyak pertubuhan NGO melayu yang hanya lantang bersuara, tapi kecut bertindak. Terbaru, isu klip video Teresa menghina, ada pergerakkan melayu yang berdaftar cakap "ayuh kita mandikan dia dengan darah"! darah apa??? kalau takat darah ayam jer, tak payahlah nak berkokok bagai anjing menyalak bukit. Bukit tak runtuh, melayu ditertawakan.
Bertindak segera. Tak boleh cara kasar, buat cara halus. Hantar aje santau kat betina cina haram jadah tu, biar dia rasa merana penangan orang melayu. Tuan-tuan cakap aku keterlaluan?? so, apakah cina tak keterlaluan??
Mohon ISMA dan pertubuhan melayu segeralah bertindak. Laporan polis, bercakap sana-sini, berhimpun, tunjuk perasaan tidak memadai sudah. Nak tunggu PRU14?? lemau dulu melayu dikerjakan. Dah sampai PRU14 pun belum tentu melayu ada kuasa. Jangan sampai MELAYU BERKUBUR laksana UMNO sedang mengucap dua kalimah syahadat.

Anonymous said...

bagus cadangan2 ISMA ni..dah mereka makin menuntut yang pelik2..apa salahnya kita menuntut kembali hak kita yang asal..sayang nama Tanah Melayu dah ditukarkan..syg seribu kali sayang..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..majulah Muslim dalam perniagaan..bantulah mereka..anda mampu mengubahnya..sedarlah anda pengguna terbesar dan andalah penentu pasaran..gunakan sebaiknya wang anda untuk kayakan Muslim bukan kafirin yang akhirnya mendatangkan mudarat..

Anonymous said...

baru2 ni pegi isi borang untuk buka akaun bank baru di bank rakyat (salah satu cawangan di Kedah)..terkejut dalam kategori bangsa tiada MELAYU..yang ada hanya bumiputera, cina, india dan lain2..

kenapa bangsa cina dan india kekal dalam borang tersebut?..sedangkan MELAYU hilang dan digantikan dengan bumiputera?..adakah semua bumiputera itu Islam?..kenapa bank yang pemiliknya bangsa MELAYU hilangkan nama bangsa itu sendiri?..pelik tapi benar, tak tau le pulak negeri2 lain camner..tp rasanya selaras sebab di setkan dalam sistem berkomputer..

selamat Melayu di Tanah Melayu..selamatlah Islam di Tanah Melayu..

Unknown said...

Jom.. pakat2 buat sticker keter dan t-shirt MALAY PENINSULAR... pastu edarkan..

Anonymous said...

Jom pakat letak sticker dan pakai t-shirt MALAY PENINSULAR.m

Jack said...

Kalau tak buat sesuatu nanti tinggal hanya butang baju Melayu...!!! Timetu baru tau....!!!

Anonymous said...

Kau maksudkan kita buang umno dan sokong pakatan...gitu?......khaaak thuii..!!!

Anonymous said...

Persempadanan semula...

Panglima Sanglang said...

mohon dymm tuanku agong arahkan kuatkuasa semula ISA..kalau nak harap parlimen luluska memang sukar.. tapi jika agong titah.. semua kena jalan..

Panglima Sanglang said...

mohon ISMA Ketengahkan satu lg usul supaya DYMM Tuanku Agong menitahkan guna semula ISA.. kalau nak bincang di parlimen memang sukar.. kalau Agong dah titah.. InsyaAllah...