Monday, February 24, 2014

PRK KAJANG : PENGUNDI MELAYU KAJANG TAHU TAK KIT SIANG ?


11 comments:

Anonymous said...

CHINA CHINA SEMUA DAH BESAR KELAPA.
DULU PERTIKAI HAK MELAYU.
KINI PERTIKAI ISLAM.
NEXT PERTIKAI RAJA RAJA MELAYU.
LEPAS ITU AMBIL ALIH TANAH ELAYU.
KERAJAAN PERLU TEGAD MENANGANI MASSALAH INI.
GOMEN NAMPAK HILANG ARAH, TAK MAMPU SELESAI MASAALAH.
CHINA DAP MAKIN BERANI, DEMI HARI KE HARI. GOMEN SEMAKIN LEMAH.
DULU PIJAK GAMBAR WAJAH MELAYU.
NNT PIJAK PULA KEPALA ORANG MELAYU.
DIA TUDUH ORANG RASIS. WALHAL DIALAH RASIS YANG PALING CELAKA, SIAL HARAMJADAH.
MELAYU DI PROVOKOSI TERUK. ISLAM PUN DIMASUK CAMPUR.
PASTI KALAU MELAYU BANGKIT.....NNT TAK TAHU BERHENTI.

Anonymous said...

Tok tak tahulah sampai bila orang Melayu akan sedar bahawa sepanjang masa tidak bijak dalam mencatur politik seterusnya mentadbir negara.

Dari kisah sebuah pulau (Singapura) tempat asal usul Tanah Melayu bermula, tergadai tanpa setitik air mata mahupu darah kepada kepada bangsa mendatang dari benua berbeza (China)

Tidak cukup dengan itu, menyusul pula Pulau Batu Putih yang akhirnya Malaysia sekali lagi berputih mata dengan kehilnaganya.

Terlalu banyak kelemahan orang Melayu, kalau tok nak tulis di sini sudah tentu tiada siapa yang ingin membaca.

Pendek cerita, akhir-akhir ini satu episod baru muncul untuk merebut Kajang dari tangan DAP.
Dari mula langkah orang Melayu sudah (UMNO) salah langkah.

Tok tidak berminat dengan Parti PR, tetapi langkah mereka lebih bijak dari BN.Dulu Kajang milik DAP (Cina) walaupun Kajang didiami oleh majoriti orang Islam. PR melalui MB Selangor mencalonkan calon mereka(Melayu), kalau nak dikira dirampas dari DAP (Cina) kenapa tidak UMNO calonkan Melayu?

Percaturan yang begitu mudah pun UMNO tidak mampu! Malayu lawan Melayu, kalau satu kalah, yang dapat Melayu. Melayu lawan Cina, sapa-sapa menang Cina tidak akan rugi tetapi kalau mereka menang, "manyak ong" itu macam maaa...

Ali said...

Tok tak tahulah sampai bila orang Melayu akan sedar bahawa sepanjang masa tidak bijak dalam mencatur politik seterusnya mentadbir negara.

Dari kisah sebuah pulau (Singapura) tempat asal usul Tanah Melayu bermula, tergadai tanpa setitik air mata mahupu darah kepada kepada bangsa mendatang dari benua berbeza (China)

Tidak cukup dengan itu, menyusul pula Pulau Batu Putih yang akhirnya Malaysia sekali lagi berputih mata dengan kehilnaganya.

Terlalu banyak kelemahan orang Melayu, kalau tok nak tulis di sini sudah tentu tiada siapa yang ingin membaca.

Pendek cerita, akhir-akhir ini satu episod baru muncul untuk merebut Kajang dari tangan DAP.
Dari mula langkah orang Melayu sudah (UMNO) salah langkah.

Tok tidak berminat dengan Parti PR, tetapi langkah mereka lebih bijak dari BN.Dulu Kajang milik DAP (Cina) walaupun Kajang didiami oleh majoriti orang Islam. PR melalui MB Selangor mencalonkan calon mereka(Melayu), kalau nak dikira dirampas dari DAP (Cina) kenapa tidak UMNO calonkan Melayu?

Percaturan yang begitu mudah pun UMNO tidak mampu! Malayu lawan Melayu, kalau satu kalah, yang dapat Melayu. Melayu lawan Cina, sapa-sapa menang Cina tidak akan rugi tetapi kalau mereka menang, "manyak ong" itu macam maaa...

Anonymous said...

Tok tak tahulah sampai bila orang Melayu akan sedar bahawa sepanjang masa tidak bijak dalam mencatur politik seterusnya mentadbir negara.

Dari kisah sebuah pulau (Singapura) tempat asal usul Tanah Melayu bermula, tergadai tanpa setitik air mata mahupu darah kepada kepada bangsa mendatang dari benua berbeza (China)

Tidak cukup dengan itu, menyusul pula Pulau Batu Putih yang akhirnya Malaysia sekali lagi berputih mata dengan kehilnaganya.

Terlalu banyak kelemahan orang Melayu, kalau tok nak tulis di sini sudah tentu tiada siapa yang ingin membaca.

Pendek cerita, akhir-akhir ini satu episod baru muncul untuk merebut Kajang dari tangan DAP.
Dari mula langkah orang Melayu sudah (UMNO) salah langkah.

Tok tidak berminat dengan Parti PR, tetapi langkah mereka lebih bijak dari BN.Dulu Kajang milik DAP (Cina) walaupun Kajang didiami oleh majoriti orang Islam. PR melalui MB Selangor mencalonkan calon mereka(Melayu), kalau nak dikira dirampas dari DAP (Cina) kenapa tidak UMNO calonkan Melayu?

Percaturan yang begitu mudah pun UMNO tidak mampu! Malayu lawan Melayu, kalau satu kalah, yang dapat Melayu. Melayu lawan Cina, sapa-sapa menang Cina tidak akan rugi tetapi kalau mereka menang, "manyak ong" itu macam maaa...

Ali said...

Tok tak tahulah sampai bila orang Melayu akan sedar bahawa sepanjang masa tidak bijak dalam mencatur politik seterusnya mentadbir negara.
Dari kisah sebuah pulau (Singapura) tempat asal usul Tanah Melayu bermula, tergadai tanpa setitik air mata mahupu darah kepada kepada bangsa mendatang dari benua berbeza (China)
Tidak cukup dengan itu, menyusul pula Pulau Batu Putih yang akhirnya Malaysia sekali lagi berputih mata dengan kehilanganya.
Terlalu banyak kelemahan orang Melayu, kalau tok nak tulis di sini sudah tentu tiada siapa yang ingin membaca.
Pendek cerita, akhir-akhir ini satu episod baru muncul untuk merebut Kajang dari tangan DAP.
Dari mula langkah orang Melayu sudah (UMNO) salah langkah.
Tok tidak berminat dengan Parti PR, tetapi langkah mereka lebih bijak dari BN.Dulu Kajang milik DAP (Cina) walaupun Kajang didiami oleh majoriti orang Islam. PR melalui MB Selangor mencalonkan calon mereka (Melayu), kalau nak dikira dirampas dari DAP (Cina) kenapa tidak UMNO calonkan Melayu?
Percaturan yang begitu mudah pun UMNO tidak mampu! Malayu lawan Melayu, kalau satu kalah, yang dapat Melayu. Melayu lawan Cina, sapa-sapa menang Cina tidak akan rugi tetapi kalau mereka menang, "manyak ong" itu macam maaa...

Anonymous said...

Masalahnya adalah ada manusia Islam/Melayu yang rosak akidahnya yang sanggup bersekongkol dengan cina DAP rasis ini.

Mak Bedah said...

The Star/ Asia News Network pada hari Jumaat lepas, 21/02/2014 melapurkan

1. Sultan Johor ada jual tanah di Johor kepada syarikat swasta Cina sebanyak RM 4.5 billion bulan December lepas.

2. Terkini Sultan Johor sedang membeli stake kepunyaan peribadi MOL Access Portal, yang mendakwa pada Rabu lepas salah satu syarikat pembayaran talian yang terbesar di Asia. Syarikat ini beroperasi MOLPoints, barang mainan talian (online games)digital bayaran micro platform.

3. Membayar sebanyak RM 396 juta bagi pertaruhan (stake) dalam syarikat melibatkan bayaran gerbang talian. Ini kali kedua Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar merebut dengan syarikat yang dijalankan oleh hartawan dan biliawan Vincent Tan.

4. Dalam bulan December lepas, baginda membayar RM 250 juta untuk 20 % pertaruhan Berjaya Times Square yang memiliki komplex membeli belah Berjaya Times Square di Kuala Lumpur.

5. Pada bulan Ogos lepas, Sultan Johor bersatu dengan YTL Power, untuk menghantar pertaruhan 2,000 megawatt digedung syarikat janakuasa.

Yang membeliakkan mata aku tak putus-putus adalah fakta nombor satu.

Jikalau begitulah kebiasaan keluarga diraja Johor, aku tak salahkan kenapa Singapura jatuh ke tangan Stamford Raffles pada tahun 1819. Keturunan diraja yang tanpa kesedaran minda melepaskan tanah air Melayu sedikit demi sedikit ke tangan dari bangsa Eropah ke bangsa cina kafir.

Tok Penghulu said...

Tak kisah laa sapa yang menang . Yang penting satay kajang turun harga .

Anonymous said...

ASAL TENGOK SAJA MUKA APEK NIE...TERINGAT AKAN PERISTIWA....
13 MAY 1969.

aku melayu rasis said...

Kita biarkan..melayu nampaknya telah ditakdirkan jahanam ditangan pemimpin sekarang. Biasalah, melayu..selagi tak merasa susah, melayu tak akan sedar. Bila dah susah, dah hilang segalanya barulah melayu nak bangkit. Jadi, kita tunggulah melayu kita ni betul2 jahanam dulu ditangan DAP. Nanti barulah timbul "Najib, sila letak jawatan!!..menteri2 umno sila berundur!!"
Masa itu barulah merangkak-rangkak melayu menghunus "keris" menentang cina laknat. Mujur baik kalau masih Tanah melayu ini ditakdirkan milik melayu, ataupun saat itu melayu MEREMPAT DIBUMI SENDIRI.

Anonymous said...

Si Lim Kitol Sialan ni memang bapak kafir yang paling sial jahanam. Menghasut bapak kroni homo supaya orang kaum dia berdua dapat takluk tanah orang melayu. Dia sudah berjaya tawan orang melayu bodoh di gelang patah. Sekarang sialan jahanam ini dua kali kong bapak kroni munafik homo nak rampas tanah melayu kajang.

Asal nama kajang kan nama bahasa melayu kita ? kertas kajang, nama yang paling aku kenal masa sekolah dulu.