Wednesday, March 19, 2014

KENYATAA MEDIA YMA...MOHON DISEBARKAN.

KENYATAAN AKHBAR MENJELANG SESI PENERIMAAN MUKTAMAD SEMAKAN BERKALA SEJAGAT BAGI MALAYSIA DI MAJLIS HAK ASASI MANUSIA, GENEVA, SWITZERLAND

Pada 20 Mac 2014 ini, Malaysia akan menghadiri sesi penerimaan muktamad (final adoption) syor-syor yang telah dikemukakan 104 negara-negara anggota Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu, semasa pusingan kedua yang telah diadakan pada 24 Oktober 2013 lalu. Sebanyak 232 syor-syor telah dikemukakan terhadap Malaysia berkenaan rekod dan pencapaian hak asasi manusia di sepanjang empat tahun yang lalu.

Sementara pertubuhan Yayasan Murni Aqidah menyedari kepentingan sesi tersebut untuk menjelaskan keadaaan sebenar rekod dan pencapaian hak asasi manusia, kami juga sedar dan berwaspada tentang tindakan manipulasi yang telah dibuat oleh beberapa NGO Hak Asasi Manusia liberal-sekular, khususnya yang bergabung atas nama COMANGO. COMANGO telah mengemukakan tuntutan-tuntutan kontroversi dan tidak berasas yang mencabar kesucian Islam di Malaysia dan kedaulatan undang-undang serta menghakis prinsip kesopanan dan kesusilaan di dalam Rukun Negara. Secara khusus, terdapat 6 tuntutan kontroversi yang bersifat biadab dan ditolak kesemua NGI (NGO-NGO Islam) di Malaysia melalui kesepakatan gabungan delegasi NGI ke Semakan Berkala Sejagat, MuslimUPRo.

Pihak kami menyertai penegasan MuslimUPRo dan lain-lain NGI di Malaysia di dalam menolak tuntutan-tuntutan kontroversi COMANGO. Pada hakikatnya, fahaman liberal-sekular yang dianuti COMANGO sangat berbahaya kepada kedaulatan negara dan kemaslahatan umat Islam, khususnya dalam jangka masa panjang, oleh kerana melibatkan perkara-perkata asas aqidah, syariah dan akhlaq umat Islam. Sikap bongkak dan kebiadaban yang dizahirkan COMANGO ini terserlah, kerana walaupun mereka menyedari tuntutan-tuntutan mereka bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang negara, mereka masih melobi di pelbagai peringkat dengan tujuan memburuk-burukkan nama negara melalui tuduhan-tuduhan dan member persepsi salah mengenai negara kepada media antarabangsa. Ini termasuklah mengenai isu kebebasan beragama, hak golongan LGBT, pengamalan agama Syiah, kedudukan istimewa Melayu di dalam Perlembagaan Persekutuan dan institusi-insitusi Islam seperti Majlis-majlis Agama Islam Negeri dan Mahkamah Syariah.

Justeru, kami menyeru kepada Kerajaan untuk terus konsisten di dalam menegaskan asas-asas Perlembagaan Persekutuan semasa membuat penerimaan muktamad kelak. Kami yakin bahawa kepemimpinan YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak tidak akan berganjak dari pendirian memelihara Islam di negara ini yang telah ditegaskan selama ini. Kami juga yakin bahawa Kerajaan menjunjung prinsip keluhuran Perlembagaan dan kedaulatan undang-undang di dalam menerima syor-syor yang telah dikemukakan kepada Malaysia, tanpa melupai tanggungjawab untuk memperbaiki keadaan Hak Asasi Manusia berdasarkan tuntutan-tuntutan yang mempunyai asas keabsahan (legitimate basis).

Kami juga mendoakan delegasi MuslimUPRo yang telah berada di Geneva akan dipelihara Allah SWT, dianugerahkan kekuatan hujah serta ketajaman akal pemikiran dan keberanian untuk berhadapan dengan NGO-NGO Hak Asasi Manusia yang membuat tuntutan-tuntutan tidak munasabah terhadap Malaysia. Semoga penerimaan muktamad Malaysia pada 20 Mac ini menjadi cerminan mithali kepada kesejahteraan masyarakat dunia dalam aspek pencapaian Hak Asasi Manusia.


Dato’ Aidit Bin Ghazali
Pengerusi
Yayasan Murni Aqidah

18 Mac 2014 

20 comments:

Anonymous said...

Mintak admin link ke bloggers yg lain supaya kita dpt buat solat hajat. Sy akan email jabatan agama islam minta dipersetujui diadakan solat hajat seperti mana yg kita adakan untuk mh370. Sy menyeru pd semua tidak kira apa pun parti politik sama2 kita doakan kesejahteraan dan kemakmuran tanah air yg kita cintai berkekalan hingga ke keturunan kita seterusnya dan kesucian agama islam terpelihara serta bangsa melayu kita bersatu erat dan teguh. YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHHIM.....DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LG MAHA PENYAYANG....AMIN....

Anonymous said...

K'jaan kita mesti JANGAN tunduk dgn. GERTAKAN berterusan si KAPIR Barat-ZIONIS!

Sebenarnya seluruh Dunia, termasuk Tanah Melayu ISLAM kita ini mahu di’GAY‘kan oleh puak pengikut SYAITAN Illuminati Barat-Zionis terutamanya rejim Amerika , melalui ejen tempatannya termasuk si PELIWATPEMBANGKANGSONGSANG - lihat di http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=40983, Repost: Obama’s Sodomite Past Comes Back To Haunt Him, By Wayne Madsen on January 8, 2012 - kalau berita ini tak benar, tentu Obama dan geng Gaynya yg. ramai dlm rejim Amerika, dah SAMAN).

Dan apa maknanya Illuminati ini - lihat di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html, Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel; dan http://www.tokenrock.com/explain-order-of-skull-and-bones-
the-78.htm, The Order of Skull and Bone.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Wak Domo said...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang lagi Maha Adil. Selawat dan Salam ke atas junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W. Sebagai ummat Islam yang inginkan keadilan dan keredhaan Allah, secara perseorangan atau berkelompok, insya-Allah, kami akan mendirikan solat hajat serta mendoakan kesejahteraan dan kemenangan dunia-akhirat (alfalah) bagi delegasi kita yang pergi untuk menegak dan menyokong kesucian dan kemurnian Islam di negara Malaysia khususnya, dan negara-negara Islam yang lain di Bumi Allah ini. Amin, wassalaam

anti-pengkhianat said...

Puak2 NGO COMANGO malaysia tu yang biadab dan mencemar kesucian Islam adalah pengkhianat bangsa dan negara. Kerajaan patut menjatuhkan hukuman yand sekeras2nya kepada pengkhianat termasuklah hukuman mati mandatori sekiranya didapati perbuatan mereaka merupakan khianat dan derhaka kepada Yang Dipertuan Agung dan negara.

hangkedee said...

Pas BARUA TOTOK daPig

Anonymous said...

pembangkang tak nampak macam tu. mereka nampak kerajaan lah yang suka mempromosi benda terlarang agama. kalau isteri PM tak bertudung itu sudah menjadi kutukan mereka. tapi jika pembangkang tak bertudung pun tak jadi hal. semua kena kat depa saja.

Anonymous said...

MAS MH370 hilang semasa membawa ramai penumpang Cina dari KL ke Beijing ..

Jam Omega pula hilang semasa melanggan seorang pelacur cina ...

Betulkah orang cina tu nak mogok lapar?? tapi tak apalah kerana mereka memang sentiasa pun lapar sehingga babi pun nak di mentekedarahnya.

Biarlah mereka nak cabut bendera umno..lepas ni pastikan setiap ahli umno pikul sendiri bendera tu ke hulu ke hilir.. tapi bendera yg dipikul itu hendaklah 2 helai underware size XXL berwarna putih, .. gantungjan underware pada tiang berbentuk T supaya seluar dalam anuar maen cinadoll dan mustapha ali maen guna derma jihad !!

Tak payah nak jerit nak tempik... sebut jer cinadoll cinadoll cinadoll derma jihad .. cinadoll cinadoll cinadoll derma jihad...

Pastikan hari mengundi di penuhi dengan underware putih anu war al juburi dan mustapha ali derma jihadi..

war warkan supaya menjadi gelombang yg memalukan penyokong para munafik itu !!

Anonymous said...

MAS MH370 hilang semasa membawa ramai penumpang Cina dari KL ke Beijing ..

Jam Omega pula hilang semasa melanggan seorang pelacur cina ...

Betulkah orang cina tu nak mogok lapar?? tapi tak apalah kerana mereka memang sentiasa pun lapar sehingga babi pun nak di mentekedarahnya.

Biarlah mereka nak cabut bendera umno..lepas ni pastikan setiap ahli umno pikul sendiri bendera tu ke hulu ke hilir.. tapi bendera yg dipikul itu hendaklah 2 helai underware size XXL berwarna putih, .. gantung underware pada tiang berbentuk T supaya seluar dalam anuar maen cinadoll dan mustapha ali maen guna derma jihad berada sebelah menyebelah !!

Tak payah nak jerit nak tempik... sebut jer cinadoll cinadoll cinadoll derma jihad .. cinadoll cinadoll cinadoll derma jihad...

Pastikan hari mengundi di penuhi dengan underware putih anu war al juburi dan mustapha ali derma jihadi..

war warkan supaya menjadi gelombang yg memalukan penyokong para munafik itu !!

Anonymous said...

Puak2 Comango itulah anjing2 penjajah. Dlm bentuk baru dan ramai org2 Melayu yg lupa daratan, lupa Allah lupa bangsa yg join sama..

Krn puak2 inilah akan rosakkan negara, menjemput kemurkaan Allah, jgn sebut lagi AMAN & MAKMUR negara ini jika puak2 COMANGO laknatullah ini berjaya dalam tuntutan ini krn negara akan menuju kpd peradaban kotor dan jauh dr Islam.

Marilah kita sama2 berdoa-tingkatkan dakwah dan teruskan Solat Hajat utk melawan pemikir2 dajjal Comango ini..
Kenapakah semakin lama kesongsangan semakin diterima oleh rakyat negara ini? sejak tertubuhnya PKR dan Pakatan Haram.. segala2nya dirosakkan oleh manusia bernama Anwar Ibrahim..

pasti azab Allah akan menimpa mereka! Amiin!

Mak Bedah said...

Press Conference setiap hari patut dihentikan untuk mengelak salah fahaman antara media dan kerajaan Malaysia.

1. Sidang Media pada jam 5.30 petang di tv3 dan Channel News Asia setiap hari yang diketuai oleh D Hishamuddin sepatutnya diberhentikan seketika sehingga pesawat MH370 dapat dikesan.

2. Sungguh buang masa dan menambahkan stress bagi pegawai MAS yang dua tu, kerana mereka terpaksa menentang hentaman wartawan-wartawan yang menyoal soalan yang tidak menasabah dan menindas pemikiran pegawai yang sedang resah dan risau akan masa depan mereka.

3. Mengapa keluarga kapten semua tidak ditangkap di Perth? Kerajaan Australia boleh disuruh jalankan arahan ini. Kerajaan Malaysia mesti kuatkan syak mereka terhadap bapa dan suami keluarga ini. Banyak informasi yang boleh dikorek oleh PDRM.

4. Tv 3 dan Channel News Asia serta tv1 tidak sepatutnya menginterview beberapa orang yang memuji kapten zaharie untuk mengelakkan prasangka terhadap masa’alah mental kapten zaharie.

5. Sudah terang lagi bersuluh hampir 80 persen kapten zaharie dan pemimpin pkr khususnya bertanggung jawab dalam perkara ini, kerana selama ini pemimpin pembangkang dan NGO menghasut rakyat terlampau sangat terhadap membencikan kerajaan BN.

Penghasutan membencikan kerajaan dan turut bersedih tentang hukuman pemimpin pkr yang homo sehingga membunuh seramai 239 penumpang dengan senjata pesawat adalah dosa yang tak dapat dima’afkan. Mengambil tindakan yang terlalu kejam kerana sudah dicucuk oleh pemimpin pkr mereka anWar homo.

Anonymous said...

BAR COUNCIL & LIWAT SUKA SAMA SUKA - apakah pendirian Wan Azizah dengan kenyataan Christopher Leong, Presiden Majlis Peguam Malaysia yang mengulas keputusan Mahkamah Rayuan pada 07 Mac 2014 mensabitkan Anwar dengan pertuduhan meliwat pembantunya Saiful Bukhari Azlan dan menjatuhkan hukuman 5 tahun penjara; bilamana Christopher menyatakan bahawa ini adalah kes ‘liwat suka sama suka’. Adakah Wan Azizah bersetuju dengan pendirian ini? Jika ya, adakah Wan Azizah bersetuju dengan amalan seks bebas LGBT? Jika tidak bersetuju, adakah Wan Azizah akan menyaman atau menegur Presiden Majlis Peguam ini

Anonymous said...

BAR COUNCIL & LIWAT SUKA SAMA SUKA - apakah pendirian Wan Azizah dengan kenyataan Christopher Leong, Presiden Majlis Peguam Malaysia yang mengulas keputusan Mahkamah Rayuan pada 07 Mac 2014 mensabitkan Anwar dengan pertuduhan meliwat pembantunya Saiful Bukhari Azlan dan menjatuhkan hukuman 5 tahun penjara; bilamana Christopher menyatakan bahawa ini adalah kes ‘liwat suka sama suka’. Adakah Wan Azizah bersetuju dengan pendirian ini? Jika ya, adakah Wan Azizah bersetuju dengan amalan seks bebas LGBT? Jika tidak bersetuju, adakah Wan Azizah akan menyaman atau menegur Presiden Majlis Peguam ini

Anonymous said...

BAR COUNCIL & LIWAT SUKA SAMA SUKA - apakah pendirian Wan Azizah dengan kenyataan Christopher Leong, Presiden Majlis Peguam Malaysia yang mengulas keputusan Mahkamah Rayuan pada 07 Mac 2014 mensabitkan Anwar dengan pertuduhan meliwat pembantunya Saiful Bukhari Azlan dan menjatuhkan hukuman 5 tahun penjara; bilamana Christopher menyatakan bahawa ini adalah kes ‘liwat suka sama suka’. Adakah Wan Azizah bersetuju dengan pendirian ini? Jika ya, adakah Wan Azizah bersetuju dengan amalan seks bebas LGBT? Jika tidak bersetuju, adakah Wan Azizah akan menyaman atau menegur Presiden Majlis Peguam ini

Anonymous said...

Kenapa mereka berani hingga ketahap ini, sebab ISA sudah dihapuskan.Banyak keburukan telah berlaku selepas ISA dimansuhkan.

Anonymous said...

Wei kerajaan MELAYU tegas dan keras skit la lembik tul laa.

Anonymous said...

Kerajaan ada telor ke nak wat?

Anonymous said...

...pada pengundi kajang dan blogger kelian ada tak Nampak pok cik dan anak beranak yang tiup trompet dengan lilitan bendara DAP di Kajang...pok cik tu penyokog kuat PKR yang kena halau oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang di Kampung Permatang Subuh...kalau ada minta lapur bergambar...dah insaf atau masih lagi menyokong PKR...Pok Cike menang sorak kampong tergadai...

Anonymous said...

Apa kebendanya COMANGO tu ? Bunyi macam nama ular berbisa saja. Adakah COMANGO ini sama ganas macam ALACONDA.

Anonymous said...

After spending the crucial initial 4 to 5 days of contradictions, mismatched statements and finger pointing, Hishamuddin then dismissed a statement from the US as 'not true' that Flight MH370 might have flown for another 4 to 5 hours after ground control lost communication with the aircraft. Then the CEO of MAS declared that there were no hazardous goods on board other than mangosteen. It took him several days to admit that there were lithium-ion batteries on board indeed but only a 'small' amount, though he did not say what that 'small amount' was. Now that the Australian authority has demanded for the cargo manifest, that 'small amount' seems to be a staggering 200kg. The culture of Umno not being used to be questioned, scrutinised and transparent is showing through. BAD KARMA! Reaping what they sowed. Dr Mahathir should be thankful and say a big 'thank you' to all the 'kafir' and 'pendatang' countries that are working hard day and night to find Flight MH370. Will he?

If you have the guts, please do not censor this comment...if you got cock

Anonymous said...

OI anon 8.48pm, lu ni PENJILAT BUTUH DAPBANGKAIBABI aahh?? Jijik mulut lu yg. memang mcm. BANGKAI penuh ulat - lu banyak lahap itu BABI punya KANGKANG aaahh?! Atau lu mabuk minum itu KENCING BABI aahhh?! Dan DAPBANGKAIBABI akan MAMPUSS di Tanah Melayu ini!