Monday, March 17, 2014

PEMILIK BANGUNAN INI MENDOAKAN KEBAIKAN UNTUK MH 370..AMIN !



4 comments:

Anonymous said...

Sebagai rakyat, saya rasa macam kerajaan Malaysia ini sudah kena main dengan pihak Amerika dan sekutunya.

Amerika dan sekutunya melaporkan sekejab MH370 dikesan di sini dan sekejab lagi di sana pula. Terbaru mereka melaporkan MH370 ada melalui ruang udara Australia pula.

Cuba bayangkan berapa luas kawasan yang perlu diterokai oleh Malaysia hanya untuk mencari MH370. Tak dapat kita bayang berapa banyak belanja yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan Malasyia dalam pencarian ini. Bukan satu atau dua juta, boleh jadi ratusan juta atau ribuan juta. Bukan mustahil pada akhirnya kita terpaksa menerokai keseluruhan global (bumi) kecuali negara Amerika dan sekutunya hanya untuk mencari MH370. Bukan mustahil pencarian ini akan memakan masa berbulan-bulan lamanya untuk meliputi semua kawasan yang disebut oleh Amerika dan sekutunya.

Pelik bin ajaib. Kenapa tiada laporan yang mengatakan MH370 ada terbang melintasi ruang udara Amerika atau ruang udara negara-negara kuasa besar yang menjadi sahabat akrab Amerika. Sungguh menghairankan ....

Terdetik dihati kecil saya, apakah ini adalah satu konspirasi terancang oleh musuh Malaysia atau oleh kuasa besar yang ingin menjahanamkan Malaysia.

Persoalannya. Kenapa Amerika selaku negara kuasa besar yang mempunyai teknologi penerbangan yang tercanggih di dunia gagal memandu Malaysia dengan tepat tentang laluan penerbangan MH370 atau apa yang berlaku kepada MH370. Jika Amerika boleh memberitahu Malaysia MH370 ada melintasi ruang udara sini dan ruang udara sana, ertinya mereka mengetahui pergerakan MH370 dan mengetahui apa yang berlaku kepada MH370 sekarang.

Kasihan saya melihat DS Najib. Moga DS Najib bertafakur sejenak dan menilai segala maklumat yang disampaikan oleh negara kuasa besar itu. Sebagai rakyat saya nampak sudah semakin melalut. Mula-mula tuduh dua penumpang Iran itu, selepas itu kata mereka tidak terbabit kerana rekod mereka berdua bersih. Lepas itu tuduh penumpang ethnik Uighor yang ada dalam pesawat MH370, sudahnya senyap begitu sahaja. Lepas itu tuduh kapten Zaharie pula, serbu dan selongkar rumah beliau. Terbaru dan terkini tuduh kumpulan militan islam Malaysia sendiri yang terlibat. Hendak bagi cerita mereka nampak cantik, mereka kata seorang tahanan Al Qaeda (saya lupa namanya) mendedahkan ada pertemuan juruterbang Boeing 777 (mereka tidak sebut nama juruterbang) dengan kumpulan militan islam Malaysia. Adakah pada akhirnya kerajaan Malaysia akan menyiasat semua pertubuhan islam dalam negara pula selepas ini ? Adakah pada akhirnya kerajaan Malaysia akan menyimpan perasaan curiga terhadap semua pertubuhan islam negara ini (yang berdaftar atau yang tidak berdaftar)?

Karut dan semakin mengarut sudah nampaknya. Tolong lah bertanya dan berfikir, ADAKAH MALAYSIA SEDANG DIPERMAINKAN OLEH PIHAK TERTENTU ??????

Rakyat Perihatin

Anonymous said...

Amin. . .

zethro said...

Ya. Saya setuju dgn pandangan Rakyat Perihatin di atas.

Seharusnya kita berhati2 dan berwaspada atas setiap maklumat yg diberikan oleh US. Mereka sebenarnya dalang kpd semua huru-hara yg berlaku di dlm dunia ini pd zaman skang. Malaysia juga tidak terkecuali dijadikan sasaran kerana Malaysia merupakan negara yg kaya dgn sumber asli, lebih2 lg Malaysia juga merupakan salah satu negara Islam yg sememangnya dijadikan sasaran pihak kafir.

Semoga pihak atasan mengambil langkah berhati2 dlm menangani pergerakan licik mereka2 yg ingin membinasakan kita. Ayuh semua rakyat Malaysia terutamanya Melayu Islam bersatu berdepan dgn ancaman yg tidak terduga pd masa hadapan.

Wallahua'lam.

Anonymous said...

Salam, isu MH370 lama kelamaan mengundang persepsi buruk kepada malaysia. Dr laut china selatan , laut andaman kini lautan hindi di perluaskan operasi sampai barat laut australia. Kalau di teliti dr awal radar tentera dan buat keputusan awal mungkin masalah ini dpt di atasi sedikit sebanyak. Pencarian yg terlalu lama di laut china selatan dan sekitar laut andaman memberi masa lebih kepada perampas tersebut menyembunyikan atau melupuskan bukti. Pihak us dah hint ' MH370 mungkin terhempas di lautan hindi' semasa pihak SAR memberi tumpuan ke laut china selatan. Kenapa pihak china yg berkemampuan tidak mengarahkan 10 satelit membuat pencarian di sekitar lautan hindi? Setiap statement dr pentagon harus diambil kira dan klu2nya yg harus di teliti. Mustahil MH370 menghala ke arah india disebabkan teknologi yg ada pd negara tersebut dn dr segi ketenteraan. Jika diteliti krisis dunia semuanya berpunca dr pentadbiran us. Mustahil pentagon tidak mempunyai maklumat radar. Keadaan ini disengajakan dan peluang us untuk melagakan malaysia dengan negara2 lain terutamanya china. Taktik 'air tun back' hanyalah untuk melengahkan pencarian dari MH370 dikesan. Kawasan yg kurang pemantauan radar secara fakta mmg di sekitar selatan lautan hindi. Us dr awal lg telah mengerahkan kapal kelas pemusnah ke lautan tersebut di ikuti pesawat canggih yg mampu memantau sekitar lautan tersebut dgn alasan wayang lapuk ' membantu malaysia dlm operasi SAR'. Teknologi boeing 777 bukan mcm basikal pakai dynamo sangkut pada tayar nk nyalakan lampu. Saiz pun sebesar bagunan. Teknology AWACS 'fly by wire' dgn system autopilot...antara kecanggihan pemanduan boeing. Dr sini 'senario' permainan antarabangsa memang ketara menjadikan malaysia mangsa keadaan dlm isu MH370. Tuduhan ke atas pilot dan co pilot memang menjengkelkan dan tidak berasas sama sekali walaupun aku mmg anti pkr gila2. Tidak mungkin orang yang beragama islam hilang akal mahu membunuh diri. Statement bangang 'pilot membunuh diri'. Kenapa pihak pertahanan tidak meminta rekod radar sekitar lautan hindi secara rasmi dr pentagon.'TAKUT' atau mahu mengelak dr terjadi sesuatu prkara buruk pd malaysia? Pd yg mengikuti dr awal tragedi ini sehingga ke hari ini akan nampak 'foul play' dan MH370 masih belum ditemui. Kita doakan semoga isu ini akan berakhir dgn sebaik2 kesudahan. Amin.......