Wednesday, April 23, 2014

BACA PERENGGAN AKHIR.. HEHE


PERKASA hari ini mengkritik cadangan pembangunan “Taman Persahabatan China-Malaysia” di Presint 4, Putrajaya sebagai mercu tanda hubungan Malaysia-China.


Presidennya Datuk Ibrahim Ali (bawah) berkata, identiti Putrajaya, meliputi sebibina dan landskap sedia ada mesti dikekalkan kerana ia “berteraskan patriotisma negara Malaysia yang asli.”



“Cadangan jambatan reka bentuk gaya Lingnan boleh di buat di Pulau Pinang, Bukan Putrajaya. Janganlah atas nama pelancongan atau duit semata-mata,kita lupa bumi dipijak,” katanya.



Bernama semalam melaporkan, pembinaan taman bercirikan Lingnan, China itu akan dibuat di tanah 0.24 hektar di tapak kekal 11.7 hektar Festival Bunga dan Taman Putrajaya, yang lebih dikenali sebagai Floria Putrajaya.



Majlis pecah tanah dan penanaman pokok kelmarin disempurnakan anggota Biro Politik Jawatankuasa Pusat Parti Komunis China (CPC) Hu Chunhua dan Presiden Perbadanan Putrajaya Tan Sri Aseh Che Mat.



Dalam ucapannya Aseh dilaporkan berkata projek yang membabitkan kos RM1.5 juta yang disalurkan kerajaan China melalui Persatuan Rakyat Dongguan dijangka siap pada awal Jun ini.



Dalam kenyataannya hari ini, Ibrahim berkata, mereka membuat gesaan itu kepada Putrajaya Holding ekoran dihujani gesaan orang ramai supaya keadaan Putrajaya itu dikekalkan.



Menegaskan bukan menentang mana-mana budaya, beliau menegaskan, setiap negara dan bangsa mesti ada nilai patriotisme yang wajib dipelihara.



“Pelancong datang dengan berbagai acara. Oleh itu batalkan hasrat ini dan pindah ke Petaling Street (di Kuala Lumpur) atau Pulau Pinang. Kecewanya saya,” katanya.



“Adakah negara Cina akan bina tapak warisan Melayu di tengah-tengah kota Beijing?” soalnya lagi

20 comments:

Anonymous said...

Tentang soalan dalam perenggan terakhir itu, hanya Najib sorang saja yang boleh jawab.

Anonymous said...

mendidih darah aku dibuatnya. Awat yang buta perut sangat nak buat benda ni. Tindakan kita selalunya hanya untung disatu pihak saja. DAP sanggup robohkan pintu gerbang yang bercirikan ISLAM di botanical garden di pulau pinang, lihat betapa kuatnya jatidiri mereka berbanding melayu.

Anonymous said...

saya sokong....

Anonymous said...

Melayu telah serahkan Pulau Temasik kepada China PAP, telah serahkan Pulau Pinang kepada China DAP...perlu serah Malaysia pula baru puas hati?

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Akibat insiden MAS ini, dilapurkan China dan Malaysia akan meningkatkan kerjasama ketenteraan termasuk berkongsi maklumat, dan kita makin di‘BLACKMAIL‘ rejim China , kononnya pelancongan China terjejas sedangkan isu PATI China yang beratus ribu di Johor, Sabah-Sarawak dan P.Pinang makin terus dilupakan - disyaki mungkin China akan memaksa K’jaan kita memberi hak istimewa utk. pelancongnya mahupun PATInya ( cthnya boleh masuk tanpa visa akibat indsiden MAS ini serta anak-anak yg. dilahirkan PATI China mungkin boleh dpt. kerakyatan dgn. lebih mudah), serta memaksa kita menerima pelaburan perdagangan yg. lebih meningkat spt. PELABURAN-SAMPAH spt. ini.

Di samping itu, PENGGANAS Red BeanBANGKAI yg. ganjilnya, sedang asyik berkempen nak halang Kem. Pertahanan guna kapal selam kita sendiri!

Jadi aku syak Mossad/Israel-CIA-MI6-NATO (serta ejen tempatannya dari dari EvangeliSStar dan MalaysiaKKKini, serta termasuklah DAPBANGKAI//PKRPELIWAT/PENGGANAS Red Bean/Geng Kongsi Gelap), nak MENGHALANG K'jaan kita guna kapal selam kita sendiri, mungkin takut terdedah rahsia, Submarine NUKLEAR HARAM Israel/Barat yg. berpengkalan dn pengkalan RAHSIA bawah tanah Diego GarCIA, sedang beroperasi di Laut China Selatan, Lautan Hindi dan di Selat Melaka [tengoklah 'Piracy' (yg. akan drancang Barat-ZIONIS sendiri), ke atas kapal asing di Selat Melaka yg. akan meningkat dan akan menyebabkan Barat-ZIONIS akan minta dibenarkan pengawasan kapal tentera laut/submarine mereka di Selat Melaka nanti]!

Makcik Sambal Belacan.

Anak Bukit Jelutong said...

Benar Dato' Presiden PERKASA.

"BERBUAT BAIK BIARLAH BERPADA-PADA"

Nanti susah pelancong luar negara nak cari "tuan" Tanah Melayu yang asal dan sebenar dek terlalu baik hati kita "menyanjung sahabat-sahabat yang sangat baik hati"

Lantas demi "menjaga hati" kita
"menyerah" apa yang dihajat dan disuarakan, demi......








Unknown said...

Mana pemuda Umno

Anonymous said...

Alhamdulillah kita ada Perkasa.bole jugak sound melayu lupa diri.pelik dan mengarut
betul ler aseh che
mat ni.sblm ni nak adakn
hard rock cafe ;skrg idea
mengarut lg.putrajaya
tu dah cukup
hebat,maintain je la dgn
budaya msia.pelancong
dtg kerana ingin melihat
kepelbagaian budaya
msia,kalau takat nak tgk
taman cina;baik depa
Pi kat china jer.tak reti ke
nak mempertahankn budaya melayu dan
msia.itu lah kelebihan
kita pd
pelancong.aduhh....aseh
aseh..

Anonymous said...

apa hal pula nak buat di putrajaya tu..penat Tun Dr. M cari ilham..senang2 je org lain nak ubah..

tak ada jati diri..

Anonymous said...

Tengoklah di sekeliling rantau ini - bagaimana negeri/jakahan Melayu menjadi kecil diberi kepada orang datang.

Anonymous said...

Mat Aseh the Biol la man...

Anonymous said...

Melayu kan jenis suka mengikut apa gaya orang lain buat umpama katalah dulu dulu era penjajah diikuti gila bollywood , kemdian naik gaya indon pastu gaya korea, bebalik pulak sekarang gaya habibi lepas ni tak taulah ..bermusim macam bunga tisu hari tu..pemimpin melayu semua dah tua akal masih jaman pra sejarah..sikap "tak apa".."tak jadi kudis pun" dan sikap sikap yang membodohkan diri masih ada dijiwa pemimpin melayu yang bebal sejak era penjajah.

Anonymous said...

Melayu kan jenis suka mengikut apa gaya orang lain buat umpama katalah dulu dulu era penjajah diikuti gila bollywood , kemdian naik gaya indon pastu gaya korea, bebalik pulak sekarang gaya habibi lepas ni tak taulah ..bermusim macam bunga tisu hari tu..pemimpin melayu semua dah tua akal masih jaman pra sejarah..sikap "tak apa".."tak jadi kudis pun" dan sikap sikap yang membodohkan diri masih ada dijiwa pemimpin melayu yang bebal sejak era penjajah.

kadiruuun said...

Kalau dah menteri tak patriotik, aku nak percaya pada sape lg. Minta DS NAJIB PECAT ASEH DENGAN SEGERA.

Anonymous said...

Itulah satu cara paling halus dan bijak China mahu Menchainakan Tanah Melayu ini.

Mula2 sikit, satu masa nanti "Taman Larangan China" akan di bina satu lagi di Tanah Melayu ini.

Melayu apa yang tinggal?

Datuk2. Tan Sri-Tan Sri, YB2 ada faham ke?

By:Pak Mat Kampun Hulu yang risau

tukang telek said...

Tanah cuma sekangkang kera utk tmn bunga lambang persahabatan diantara Malaysia dan China. Hanya 1.5 juta saja perbelanjaan nya, seperti kos sebuah market ikan di pekan kecil Kamunting. Janganlah buat cerita jadi gempak. Kerana ada nya China bersahabat dengan Malaysia, Amerika tak berani nak buli kita.

Anonymous said...

Kat Melaka, di Melaka Perdana sedang dibina institut kajian Han. Pada aku Han tu merujuk kepada bangsa cina. Sedang rancak dibina denga besar sekali.

Persoalannya, apa ke hal nak dikaji tengan kecinaan di bumi Tanah Melayu? Cina nak kaji tengtang bangsa dia, pergi la ke tempat asal usul diorang; kaji kat sana.

Anonymous said...

makin hari makin menyampah..meluat dengan kerenah pemimpin kita..nganga-nganga kemudian ngap macam katak jelir lalat. tak ada ke sedikit perasaan sayang, cinta, kasihkan negara??? tukarkan aje nama Malaysia kepada 'MALAYCHINA' baru nampak nilai persahabatan!!!!!

Anonymous said...

Gitu ker...? Kena ikut tlunjuk cina maka msia slmat..?? Muahahaha...ledbin...ledbin...aiyyaah.manyak modo

Anonymous said...

Malaysian chinese ala manyak modoh laa....tatak pelu guan eng jadi pm maaaa atau itu palti lap pelintah ini malaysia...kita olang sutah ala ah jib jadi pm, lagi mayak bagut maaa...tatak susah galuh-galuh sama mulayu maaa...apa lagi olang cina mau?