Wednesday, April 30, 2014

CATUAN AIR : INI MASA PERLI KAW KAW PENGUNDI PAKATAN !


pasal emosi melebihi rasional, rakyat selangor kini terpaksa menikmati AIR PERCUMA gaya pakatan.

siapa yang undi pakatan masa pru 13 lepas, korang patut taji cukup cukup..

menyusahkan RAKYAT YANG TAK BERDOSA !

gang, ini masa suruh rakyat perli kaw kaw penyokong dan pengundi pakatan..

SAKAT DEPA, KATA AMACAM SEDAP TAK TAKDE AIR NI !

tolong sakat otak depa sampai lumat !

KLIK SINI

31 comments:

Anonymous said...

Masih ingat lg masa BN menang PRU 13. Ada terjumpa flash mob dibuat ditepi lampu isyarat. Dgn sepanduk 'Terima Kasih Pengundi BN' utk memomokkn kenaikan harga tol, minyak dan pengurangan subsidi. Skrg sy x nampak pula flash mob dr pihak BN utk 'berterima kasih' kpd pengundi PR. Apa pun pengundi BN mungkin tinggi tahap kesabarannya...

Anonymous said...

satu innovasi yang baik untuk tadah air hujan, tapi sampai bila,bagaimana orang duduk flat, ada ke air pancur macam tu, kita bayangkan kalau Khalid dan kuncu kuncu dia buat kerja macam ni kan ke bagus, terutama mamat exco yang minta orang Selangor tadah air hjan tu, cara ni pateut di patent di jadikan harta intellect..Khalid dan mamat mamat dia patut buat kerja ni sebagai teladan kepada rakyat Selangor..tapi rasanya lepas tu seminngu tak masuk opis sebab sakit badan, demam..selangor oh Selangor

Anonymous said...

dari berkumpul ramai ramai 1 May besok nak bising pasal GST elok berkumpul ramai ramai tolak PKR sebab issue air Selangor tak da,elok jumpa Sultan untuk menyampaikan kesusahan sebab tak da air, mana janji kerajaan Selangor bahwa selangor cukup air, tak perlu risau...sekarang rakyat dah terpaksa tadah air untuk keperluan hidup...lawan tetap lawan issue air ni.

usin said...

kreatif siot!!! kalau tak kena catu tak mungkin akan lahir skil dan pemikiran kreatif seperti ini. ini dah kira kelas inovasi. pengundi2 pakatan tak nak patenkan ke produk kumpul air hujan ni???

Anonymous said...

bayangkan kalau makcik pakai baju hitam dalam gambar bawah tu azizah, patutnya itu lah azizah lakukan untuk rakyat kajang, mencontohi menadah air hujan, dan sebelahnya ialah exco yang pandai cakap rakyat Selangor malas, mana pula si anwar masa hujan lebat ni, berehat di istana tujuh juta, kami bosan dengan masaalah air Selangor,sampai bila air nak di catu, kami pun nak mandi, nak basuh berak, nak basuh kain, nak sembahyang, nak main dengan suami/bini..macam kamu juga exco exco Selangor..kenapa kamu buat kami macam second class...mana kepakaran kamu memerintah..dah dijangka Selangor kurang air lima nam tahun dulu, apa tindakan kamu.. kamu bongkak, kamu sombong dengan mengatakan Selangor banyak air...rakyat Selangor,, patut bangun tolak PKR...dah tahu lima nam tahun dulu masaalh air akan timbul tapi mereka sombong dan bongkak ada yang kata rakyat Selangor malas...cukup cukup lah berpolitik..

Anonymous said...

FOTO DALAM AYAT .

betul2 menyahut seruan seorang ADUN PAS untuk mencari alternatif sumber air hujan dengan teknologi kreatifnya sekali .Mungkin ini sahaja fikiran tokoh tersebut dalam menangani krisis . mentelahan pemimpin PKR sendiri baru sekarang meminta catuan ditarikbalik selepas sibuk menyelesaikan kasus dalam seluarnya sendiri . Khahakhaha

Anonymous said...

INI FOTO BERSEJARAH PENDUDUK SELANGOR SEDANG MENGGUNAKAN TEKNOLOGI TERCANGGIH BUATAN PAKATAN RAKYAT. SUNGGUH HEBAT ANWAR PERLU LAH MEMAKLUMKAN KEPADA OBAMA DENGAN SEGERA. AMEK KAU!

Anonymous said...

Tapi ada juga penyokong sehidup semati PKR yang bila ditemu bual oleh RTM kata krisis air ditempatnya sudah berlaku sejak tahun 70an lagi....bermakna sejak dia dibangku sekolah lagi. Ada betul ka!!! komen

Anonymous said...

Teknologi baru untuk tadah air hujan. Ini kalilah muahahahaha

Anonymous said...

Di negeri Selangor - Masalah air tak cukup. Di negeri Pulau Pinang - Masalah para peniaga dan penjaja melayu susah nak cari makan, mereka dihalau dihambat macam anjing kurap selongkar tong sampah. Di negeri Kelantan - Muda mudinya bertaburan diserata negeri orang sebab di Kelantan susah nak hidup tak ada kerja sebab tak ada kilang dan industri.

Semua negeri yang saya sebut itu adalah negeri2 yang rakyatnya buat keputusan supaya diperintah oleh Pakatan Rakyat. Tak siapa pun yang paksa mereka supaya undi PR pada PRU13 dulu. Mereka sendiri yang pilih dengan rela dan redho kerana mereka rasa Umno(BN) dah tak boleh nak bagi kesenangan lagi kepada mereka.

Dan sekarang adalah musim mereka menuaikan hasil yang mereka usahakan sejak sekian lama. Dan alhamdulillah mereka dapat apa yang mereka idamkan .... Air Tak Cukup, Susah Nak Berniaga Cari Makan dan Berdagang Bergelandangan Merempat Mencari Makan Di Negeri Yang Diperintah Oleh Umno(BN).

Maka atas kejadian yang menimpa2 itu mereka (rakyat Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan) seharusnya banyak2 bersyukur diatas nikmat menghadapi kesulitan hidup yang mereka sendiri pilih. Terutamanya rakyat yang berbangsa melayu beragama islam di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan ... jangan merintih, jangan bersungut sebaliknya BERSYUKUR LAH kerana anda dipilih oleh Allah untuk merasai nikmat kesulitan sedangkan rakan2 anda di negeri2 bawah Umno(BN) tidak berpeluang mendapat nikmat sepahit yang anda dapat.

Ana Muslim

Anonymous said...

Petunjuk Allah

Banyak yang Allah tunjukkan tapi ramai yang tak mahu sedar.

1. Rakyat2 negeri PR hidup tak sesenang masa negeri itu bawah BN.

2. Tun Mahathir yang disumpah diseranah didoa mati oleh Nik Aziz hidup berkali-kali lebih sehat daripada Nik Aziz. Tun M jalan tak perlu tongkat tapi Nik Aziz kalau tak ada tongkat tak boleh bergerak kemana2.

Itu lah antara kebesaran Allah yang dikhabarkan kepada kita. Melayu masih juga tak sedar2 .....

Ana Muslim

Pitam Sink said...

kesian.. undi lagi pakatan haram.. nak berak pun kena beli air mineral.. kah ka kah kiokk!

Pak Kadiaq said...

Penyokong BN memang baik-baik sangat.. tak de pun nak berdemo & bising mengutuk k'jaan pakatan haram yg perintah Selangor.. tapi kalau negeri di bawah BN yg ade krisis air mcm ni tentu melalak, mengaum, menyalak dan melolong pecacai2 pakatan haram.. itu tak termasuk lagi berdemo & berguling-guling tengah jalan..
kesimpulannya mentaliti pemimpin pakatan haram & para penyokongnya lebih teruk dari penyokong BN.. itu sudah nyata & terang!!

Anonymous said...

Saya balik Johor, air bersih melimpah ruah, jalan lebar rata berturap, polis trafic boleh berehat, taman luas terbentang, petang2 boleh berekreasi. Alahai Selangor.

Anonymous said...

Pengundi yg pangkah pee arr jgn dok melatah naa...hangpa kan suka ayaq x dak.hangpa sume leh solat syukur sbb kera jaan slangor la nie mmg terbaik.
Dulu hangpa ingat x, pernah buat solat hajat bg pecah perut pm.la ni hangpa pi la buat solat hajat bg pecah plak perut mb dan penasihatnya.
Hangpa pikiaq la...umah depa ada ayaq...umah hangpa ayaq kena angkut pakai lori.mana maruah hangpa sebagai pemangkah pee arr...
La ni, hgpa jgn pikiaq panjg.ambil.wuduk pi solat hajat.

Anonymous said...

Cerita pasal Hudud. Dulu dan Sekarang.

Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud Umno tak pernah menyatakan sokongan secara terbuka. Tapi hari ini alhamdulillah. Umno terang2 kata akan sokong. Tapi pemimpin Pas pula ragu2 takut Umno sokong sebab nak pecahkan PR.

Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud pemimpin paling kanan dalam DAP kata " langkah mayat aku ". Tapi hari ini orang itu dah mampos dah.

Dulu2 MCA dan Gerakan takut2 nak membantah perlaksaan Hudud. Tapi hari ini ketua2 Gerakan dan MCA dengan berani dan jujur menyatakan " kami tolak Hudud "

Itu lah bezanya antara dulu dan sekarang. Yang tak mahu berubah hanyalah Pas, dari dulu sampai sekarang tak putus2 mencurigai Umno. Umno jadi serba tak kena, " diam tak kena sokong pun tak kena, kalau tak sokong terus dikatakan Umno tolak islam, bila sokong dikatakan ada agenda tersembunyi "

Kalau orang Pas pegang kepada kitab yang orang Umno pegang, kalau orang Pas sembah tuhan yang orang Umno sembah ... tidak lah Hudud menjadi terawang2 dikayangan.

Dulu orang Pas kata Umno tu Setan sebab Umno tak mahu buat Hudud, tapi hari ini hendaknya orang Pas berani mengaku " Kami adalah Setan Berserban yang saja2 nak guna Hudud untuk political mileage parti kami ".

Boleh jadi betul. Orang Umno kopiah tak pakai serban pun tidak berjubah jauh sekali ... makanya Setan pun tak ada tempat lah nak sembunyikan diri. Orang Pas berkopiah, berserban dan berjubah siang dan malam ... Setan suka sangat2 sebab banyak tempat dia boleh menyembunyikan diri dan wajahnya.

Perangai Setan adalah ... mulut kata nak islam, nak Hudud tapi dihati berdoa " mudahan2 pihak yang satu lagi tu tak akan sokong usul aku, maka dapat lah aku kata kepada pengikut dan penyokong aku ... aku nak buat Hudud tapi pihak yang satu lagi tu yang tak mahu sokong "

Akhirnya Setan pun kantoi ... bila pihak yang satu lagi kata " kalau kau bawa usul tu aku dan orang aku akan beri sokongan penuh ".

Ha ha ha ... pada akhirnya Setan telah termasuk ke dalam perangkapnya sendiri.

Anonymous said...

Inilah buktinya janji air percuma untuk rakyat. Setiap hari bertangki-tangki lori hantar air. Bila hujan air pun free boleh tadah berbaldi-baldi.

Anonymous said...

Air percuma.

Memang betul lah rakyat Selangor dibekalkan air percuma. Sumpah tak bohong. Tapi bukan air paip yang bertapis atau air terawat. Yang MB maksudkan air yan tak kena bayar itu adalah Air Lombong.

Bodoh punya orang Selangor. Air Lombong kan berlambak2, tak kena bayar satu sen pun. Kalau dah air paip tak ada korang sedut saja lah Air Lombong. Itu lah kecil2 tak nak mampos, udah tua bangka buat menyusah kerajaan negeri Selangor saja.

Anonymous said...

penduduk selangor kena ingat pesanan pendekar mustar" jangan main huujaan nanti demem"

Anonymous said...

penduduk selangor kena ingat pesanan pendekar mustar" jangan main huujaan nanti demem"

Anonymous said...

saya lihat penyokong PKR/PR selamba saja. minda dah terjajah. mereka terima kesusahan ini demi melihat idola mereka jadi PM. rasa simpati terhadap idola melebihi segalanya. sebut nama pemimpin dunia terbaik terutama dari dunia Islam, akan disamakan dengan ketokohan idola mereka. mereka masih tidak sedar.
sokong pendapat anon 12.22, orang BN memang penyabar. saya rasa orang orang yang menyokong kerajaan lebih berfikiran terbuka. hanya orang orang seperti ini saja yang boleh menerima kekurangan. orang orang yang baran dan selalu menyalahkan orang, tak boleh menerima kekurangan orang, suka mengkeritik, rasa diri mr. sempurna, mereka inilah yang akan membangkang apa saja. itulah penyokong PR.

Anonymous said...

bukan senang nak dapat air pree ! tahniah selangor ! Rakyat sangat menyokong . kahkahkah !

Anonymous said...

Catuan air hanya dibuat di kawasan yg populasi melayu tinggi. Kawasan Cina tak da catu air.

Padan muka melayu pembangang.

Korang boleh guna alat ciptaan korang tu buat tadah kencing Nuar & Nurul disetiap ceramah nanti. Ambik berkat kata org yahudi.

Anonymous said...

akhirnya Krjn PRngok Selangor mengotakkan janji mereka.. bg air preeeee pd rakyta... tuuuuuu pree laa tu.... tadah ja dr langitt...

kah..kah.. kah macai PASngok yg plg untung.... DAP xuntung maaa sbb depa Cina makan babi pagi2 xpyh mandi.. basuh kecing berak pakai tisu... air preeee xde untung maaaaaa.....

Anonymous said...

Salam...

Analogi saya macam ni..

Ada 4 baldi tadah air hujan, ambil masa 60 minit utk penuhkan 100% satu, tapi sebab nak tambah 25% contingency, terpaksa tunggu lagi 15 minit. jadi masa keseluruhan diperlukan 75 minit utk dapatkan 4 baldi x 125% = 500%.

Kalau tambah satu lagi baldi, hanya perlukan 60 minit utk dapatkan 500% (5 baldi x 100% = 500%). Kalaulah ada baldi ke lima (contoh; sumber air utk langat 2), takdelah catuan lama lama atau mungkin tak perlu langsung catuan.

Ini menunjukkan kerajaan Selangor ni...#*¥%..

Anonymous said...

Ini semua salah melayu masuk umno. Kalau masuk pkr tentu nasib melayu terbela. . .kalau masuk dap lagi tak payah mandi junub. . .huhuhu. ..

Anonymous said...

leman said,
kerajaan Pakatan dah tunaikan janji bagi air percuma,tu tadah air hujan tu air percuma lah tuu,tak lama lagi rakyaat Selangor ikut pengikut DAP berak pakai tisu...hokeyyy lah tu

Anonymous said...

Terima kasih kerajaan PR beri air percuma, mohon diteruskan di tahun tahun hadapan. Demi PR Rakyat Selangor gumbira angkut air.

Anonymous said...

CERDIK PUN....KALAU MENGUNDI BIAR BEGINI........CERDIK ALWAYS..

Anonymous said...

lepas ni dapat air mani free dari tuan punaisehat negeri selangor....

Anonymous said...

Anda betul...
Orang yang selalu sangat banyak persangka buruk dalam hatinya kepada saudaranya sendiri ialah PAS.
Terlalu banyak syaitan yang bersarang dalam hati mereka.