Monday, April 21, 2014

CATUAN MAKIN MENYUSAHKAN ! HAPPY LAH ! INI KALI LAH !


cadangan kepada rakyat selangor yang kena catuan.
takde masalah untuk kita tumpang mandi di rumah adun pakatan selangor.

ini hak rakyat juga maaa....
undi bawak bencana.. 

46 comments:

Anonymous said...

ceh! ingatkan BN terok....PR bertingkek tingkek terok....nyesal !

Anonymous said...

ceh! ingatkan BN terok....PR bertingkek tingkek terok....nyesal !

Anonymous said...

Aku teramat suka angkat air sampai tkt 10..
Ini lah impian ku...
trm kasih khalid...
kami rakyat selangor amat gembira dgn pemberian anda..

Anonymous said...

air kerumah semua adun Selangor patut di catu, baru lah bersama rakyat pada semua ketika, patut Khalid sewa rumah tingkat atas 20 tingkat ke supaya dia rasa macam mana bawa air naik tangga, yang alain lain pun sama...turun padanglah adun bengap ooi sama sama tolong makcik, pak cik, adik cik bawa air naik apartment, kalau sakit badan boleh pergi urut sebab ada elaun untuk urut, Selangor banyak rumah urut, tak jadi masaalah...agak nya kerajaan negeri dah Nampak, Selangor akan kurang air, adun akan bantu rakyat angkut air, badan sakit sakit,.. so adakan banyak rumah urut dan naikkan elaun adun...kena betul 10-yr plan untuk Selangor..

Anonymous said...

Ini Kali Sajalah ..... lepas ni sorrylah ...... Selangor lebih bagus diurus oleh BN. Aku harap PRU14 akan datang semua Melayu bersatu lah dan undi BN.

Anonymous said...

Kalau Air Paip takde pakai air ujan.

Kalau air ujan takde pakai air longkang.

OK per sbb Pakatan Haram tu semua otak busok maca air longkang!!

Anonymous said...

Cuba perhatikan. Rata rata yang kena catu adalah kawasan pendudukan kelas rendah je.... Kawasan penduduk mewah terus dapat air. Rumah rumah setingkat dua tingkat terus bermandi manda sedangkan kondo berbelas tingkat yang diduduki orang kelas rendah kena angkut air dari lori. Tahniah penduduk Selangor dan syabas kepada pengundinya.

Anonymous said...

Saya duduk di kawasan pengundi tegar PKR, tapi saya bukan pengundinya, air pun tak keluar di sini. Kita semua kembalilah hidup dalam negara dunia ketiga seperti tahun 70-an dulu-dulu. Bersusah payah banyak sekarang ni, walaupun air di Sg Shah Alam, hujan lebat semalam melimpah banjir di Batu Tiga, air paip tetap tak keluar. Hari ini pun hujan juga, dah jadi musim hujan di Shah Alam, air tetap tiada.

Anonymous said...

Rakyat zalim berhak dpt pemimpin zalim

Anonymous said...

Dlm perjalanan dari klang ke kuala selsngor tadi singgah di masjid jeram.
Alahai. . .air tandas tak ada. Air dlm kolah depan tandas sudah sampai ke lantai. Nasib baek nampak kolah di sebelah mesjid. Alahai. . .

Anonymous said...

Ini. Kalilah kita angkat air. Air percuma ma

Anonymous said...

bila pru korang dok kelentong janji tu janji kepalo ayah hang....

Anonymous said...

Yunus Hairi ni orang tak sekolah ke, tak terkata bodohnya.

Anonymous said...

Perhatikan kaum Cina langsung tidak merengek pasal catuan air. Kerana mereka telah malu besar dgn menyokong Pakatan Rakyat pd PRU12 dan PRU13. Mereka sangka dgn mengundi Pakatan Rakyat dapatlah Cina menguasai Malaysia. Sorry not in a thousand years.
Masa PRU14 nanti Pakatan Rakyat akan dihukum oleh rakyat yg dah muak dgn sandiwara Pakatan Rakyat.
Ada kemungkinan besar yg PAS akan keluar dari Pakatan Rakyat disebabkan Hudud.

azam14 said...

Setakat nak mandi boleh tahan lagi,nak minum bolih minum air meneral,masaalahnya sakit perut ketandas mcamana,lagi teruk kalau malam jumaat..inilah pilih sangat Parti Kongkek Rakyat..PKR.

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal said...

Kepada rakyat Selangor, aku sarankan ko orang pi ke rumah wakil2 rakyat ko orang tu terutamanay yang jadi exco. Rumah depa sure ada ayaq terutamanya rumah Khalid G & G, Mama Hanna, Teresa Cock, and of course Jijah Sepet. Istana dia kat segambut tu konfirm banyak ayaq....

Anonymous said...

padan muka....

Anonymous said...

PADAN MUKA

Anonymous said...

PADAN MUKA

Anonymous said...

Badan la seketul berat air lagi tingkat lima pulak bergoyaang kaki.esok mc tak pegi kerja badan lenguh lenguh.geng tkok tinggal rumah bawah rm500000 ada nepal skurity kondo rm 300000 berlif mana fizi montel tahu ini kesengsaraan.

Anonymous said...

Malaysia di kelilingi oleh laut . Pakai saja air laut menggantikan air paip . Bukan nya susah .

Anonymous said...

Klau pkr kata manifesto bukan janji..rakyat selngor ttap sokong pakatan..sebab nak kan hasil ekonomi selangor yg byk duit tu..skali lgi menng.. dpt selangor..lgi lah nest..janji tu ketepikan dulu..nanti salahkan umno yg tak pandai urus slangor seblum ni..hehe ..apa daaaa..

Anonymous said...

Adalah disarankan supaya rakyaat Selangor yang terlibat dengan catuan air yang mendatangkan kesusahan kepada mereka; agar menggambil tindakan undang2 kepada Kerajaan Selangor serta syarikat2 bekalan air negeri itu.Adalah disarankan juga rakyaat Selangor mengumpul sedikit dana bagi bayaran guaman dan memilih Dr Shafie Abdullah sebagai peguam mereka...bertindaklah sebelum rakyaat lebih banyak menderita akibat kerajaan negeri yang tidak bertanggung jawab.

nasirwise said...


Penulis sempati dengan kedua anak penulis yang berada di Shah Aam dan Kajang juga Dengkil. Mereka semua sedang menghadapi catuan air yang teruk dan ia sedikit sebanyak menjejaskan kehidupan sehariannya. Mereka perlu mendapatkan bekalan air sewaktu catuan berkuatkuasa.

Apabila mereka ke restoran menjamu selera, sering kali mereka terpaksa menggunakan pinggan plastik atau guna buang. Mereka kena biasakan diri menggunakan sudu dan garpu. Ada restoran yang mengenakan caj tambahan.

Krisis air ini adalah hasil pengsengketaan politik di antara Kerajaan Pusat dengan Kerajaan Negeri. Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri di bawah BN suatu masa dahulu sudah merancang dan melaksanakan projek berkaitan bekalan air. Malangnya apabila Selangor jatuh ke pemerintahan PKR, persoalan dan halangan timbul dan projek tergendala.

Secara ringkasnya Kerajaan PKR beranggapan projek ini menguntungkan kroni UMNO manakala konsessi bekalan air meng`jutawan'kan kroni UMNO. Anggapan ini mungkin betul atau salah tetapi ia terus dipertikaikan sehingga bekalan air di Lembah Klang dan Putrajaya terganggu.

Kini banyak pekilang multinasional tidak merasa selesa dengan krisis air di Selangor. NESTLE menyatakan kerisauan pengurusan kerana ia menjejaskan pengeluaran mereka dan keuntungan.Jikalau rakan rakan fb melayari mudah.com.my, rakan rakan akan melihat banyak bisnes dobi, restoran dan car wash di Lembah Klang hendak di jual kerana masalah air. Jestru itu perniagaan besar hingga kecil terganggu perniagaanya dan ini merugikan ekonomi. Pakai lah penasihat ekonomi yang bergaji tinggi, pun tidak akan menyelesaikan masalah ini. Ini bukan pulak mengunapakai Penasihat Ekonomi bergaji RM1 sebulan? Sehari? Sejam? Seminit?

Bak kata Mantan Perdana Menteri, YABhg Tun Dr Mahathir, rakyat Selangor salah memilih Kerajaan. Kerajaan ini cekap berpolitik tetapi tidak pandai mentadbir. Rakyat Selangor terpaksa membayar kos yang tinggi. Penulis merasa rakyat Selangor sudah menjadi seperti rakyat Kelantan yang merelakan kehidupan yang terbelakang, bekalan air yang kotor dan jalanraya yang teruk. Mereka kini rela ketiadaan air. Bagi pengundi dan penyokong DAP,PKR dan PAS, krisis ini OK dan pada mereka ialah perjuangan. Kena susah sedikit.

Pengundi dan penyokong DAP dan PKR khasnya, sebilangan besar berbangsa xxxx, tidak kisah dengan bekalan air yang di catu. Sebabnya mereka menggunakan tisu kertas untuk membersihkan diri selepas buang air besar. Ramai yang mandi 2 hari sekali. Cuba perhatikan mereka. Orang Melayu berbeza, mereka kena suci sepanjang masa.

Kepada Penasihat Ekonomi Selangor, investlah bisnes di dalam pengeluaran tisu kertas. Pasti ia akan memberikan pulangan modal yang baik.

Anonymous said...

nk mandilah. jom ke rumah mb. ada kolam besar wa cakap lu...

Anonymous said...

Yang jadi masalah beso aku ni bila pagi jumaat.Macamana nak mandi junub ni? Berapa lama aku dan kekawan boleh tahan napsu ni.Seminggu dua minggu barang kali boleh lah kut, tapi kalau dah mencecah sebulan , mata dah naik kelabu ni.

Orang2 PKR mandi junub tak? Lainlah kalau mati pucuk !

Anonymous said...

Kalau itu saja idea yg ada, nenek aku pon tahu sbab dia dah buat masa zaman JEPON dulu. Tak perlu jadi Wakil Raayat klu idea camtu blh selesai masaalah air diSelangor. Next time klu ada idea atau plan yg baik utk raayat jng lah dipolitikkan. Korang yg kepala mcm BATU , kami raayat yg susah...ko ingat ini BAPAK korang puya negeri ker....bagi Pengundi yg pilih jahanam2 nie apa korang nak komen???Siouttt x leh nak diajar..MENYUSAHKAN X ABIS...Dari Boss ko sampailah lah ke kuncu2 ..

Anonymous said...

bukan setakat mandi, berak kat rumah diorang pun boleh. harta diorang adalah harta rakyat jugak.

Anonymous said...

Padang muka orang Selangor pilh Kerajaan yang hanya pandai urus air liur je.

Anonymous said...

Yunus ni org tempat aku.. Doktor in medic ni.. Orgnya pun mmg baik.. Tp bila lama dia bergaul ngn DAP n PKR, kna plank stress ngn isu air ni, lama2 menjawab statement pun dh jadi bongok.. Nasib aku x undi dia time PRU13 baru ni.. Tak la rasa bongok mcm dorg2 yg undi dia..hehe

Anonymous said...

Angkat air tak apa. Body sihat. Lepas ni nampak berketul ketul. Dah hampa nak terima aje lah.

Anonymous said...

xde apa yg dapat dicakapkan ..hanya 'PADAN MUKA' 'PANGKAH LAGI LE....'BARU KORANG RASA' NAK BERUBAH SANGAT KAN' 'HA AMBIK>>>>'

Anonymous said...

xde apa yg dapat dicakapkan ..hanya 'PADAN MUKA' 'PANGKAH LAGI LE....'BARU KORANG RASA' NAK BERUBAH SANGAT KAN' 'HA AMBIK>>>>'

Anonymous said...

xde apa yg dapat dicakapkan ..hanya 'PADAN MUKA' 'PANGKAH LAGI LE....'BARU KORANG RASA' NAK BERUBAH SANGAT KAN' 'HA AMBIK>>>>'

mat13 said...

Hahahaha memanglah cina tak bising pasal krisis air....1) Mereka hanya guna air untuk minum...berak tak yah....tak mandi biasalah... sembahyang pun tak perlu cuci... lepas tu rumah mereka ada diSelangor satu ....di NS satu ...bak kata orang banyak rumah....kalau takde air kat Selangor boleh balik rumah kat NS. Macam jiran cina hampas sebelah rumah aku.....Itu hari tak tahan dengan aku pergi duduk kat Selangor. Sekarang ni Selangor takde air terhegeh-hegeh balik NS.Tapi nak buat camna rumah dia. Tapi orang melayu tu lah rumah satu. Apa nak banyak cakap lagi angkat jela air tu hahahahahaah

Umar Azhar El-Hassan said...

Salam! cina kafir babi memendam perasaan je lah, nak merungut malu sebab pengundi terbesar Pakatan Rakyat diorang. Kepada cina kafir babi jike tiada air paip atau air hujan gunalah kencing babi. Binatang kesukaan diorang. Muntah aku...

Umar Azhar El-Hassan said...

Salam! cina kafir babi memendam perasaan je lah, nak merungut malu sebab pengundi terbesar Pakatan Rakyat diorang. Kepada cina kafir babi jike tiada air paip atau air hujan gunalah kencing babi. Binatang kesukaan diorang. Muntah aku...

Mak Bedah said...

Padan muka pengundi PKR, DAPigs dan PAS.
Angkat airlah sampai lama-lama.

Padan muka dia orang tu, padan muka MB Selangor K I tak mahu menerima nasihat dan cadangan kerajaan persekutuan dahulu.

Mak Bedah said...

Anon April 21, 2014 at 6:18 PM
Aku setuju.

Rakyat yang zalim kerana mengundi pembangkang, memang sesuai mendapat musibah, sehingga keparat pembangkang pun tak dapat tolong masa'alah pengundi mereka.

Anonymous said...

Hutan kat ulu sg dh dgondol dek cina dap nk dpt balak. So cmne nk ada air kt sg n empng wlu ujan hr2 ma...x jemu2 pnyokong pr d auta pmimpin pojaan ati mrk. Klu pmimpin berak kat dpn umah pun xpe gamakny...x marah, sbb klu marah nt kena jual...muahahaha

man ejoke said...

Patut la aku tgk cina tkde bngkitkn isu air ni, sbb kne selepet batang idung diorang.. nanti bleh la bg alasan air bkn kperluan utama kami.. kami tk perlu mandi.. cuma gosok gigi lap bdan je.. berak calit.. kahkahkah

Anonymous said...

Kenapa org yg undi pakatan rakyat tak jawab. Bisu ke.padan muka kou org yg pilih kerajaan bongok dan bodoh sombong ini. Cina peduli apa. Berak calit aje, tak perlu mandi, rumah cina kaya ada kolam renang. Melayu apa ada. Air liur aje.

Anonymous said...

Kenapa org yg undi pakatan rakyat tak jawab. Bisu ke.padan muka kou org yg pilih kerajaan bongok dan bodoh sombong ini. Cina peduli apa. Berak calit aje, tak perlu mandi, rumah cina kaya ada kolam renang. Melayu apa ada. Air liur aje.

Anonymous said...

Nak air, nak mandi wajib!!!! Dosa x mandi wajib cam ne ni

Anonymous said...

PAS selangor terus senyap sunyi.....kalau la isu air ni berlaku di zaman BN, mahu berarak, berguling guling atas jalan raya hari hari puak puak bahalol ni....

Anonymous said...

buduh..ko try dulu minum air laut tu...baru cerita...ingat murah ke kos nak buat water desalination plant