Saturday, April 5, 2014

MEMALI : YANG KORANG NI TAK FOKUS ISU UTAMA APASAL ?



samada musa hitam atau tun kita sokong ...
hakikatnya kita WAJIB JANGAN lupa pada satu benda.

musa hitam dan tun mahathir terpaksa LAYAN isu memali..

pasal fatwa hj hadi ( perlembagaan kafir ,negara isle dan  amanat hj hadi ) yang mempengaruhi ibrahim libya untuk berperang dengan pemerintah...

inilah punca polemik memali  TAK SELESAI LAGI..
BUKAN PADA SIAPA ADA WAKTU TU...!

adeh lemah sejarah lah korang ni..
fokus pada punca lah brader...

17 comments:

Anonymous said...

Ya, punca sebenar adalah Fatwa secara pukal @ borong Hj Hadi tu. Betapa besarnya FITNAH PERPECAHAN yang berlaku dek Fatwa Borong @ Pukal tu.
Bila pulak nak minta maaf dengan orang orang Islam yang dikafirkan secara pukal tu?
Rasa rasa cukup ke pahala yang nak ditukarkan di PADAng Mahsyar nanti?

Anonymous said...

Ya, punca sebenar adalah Fatwa secara pukal @ borong Hj Hadi tu. Betapa besarnya FITNAH PERPECAHAN yang berlaku dek Fatwa Borong @ Pukal tu.
Bila pulak nak minta maaf dengan orang orang Islam yang dikafirkan secara pukal tu?
Rasa rasa cukup ke pahala yang nak ditukarkan di PADAng Mahsyar nanti?

Anonymous said...

jgn cuba nk nerdalih...TMH ke atau TMM yg bohong? itu persoalannya skrang...

Anonymous said...

Pd aku salah besarnya pd Pak Brahim sendiri dan HH dgn amanat HH81nya. Wajib ditarik balik dan diperjelaskan yg sebenarnya. Amanat HH81 adalah jelas akibat dr penafsiran sendiri ayat ayat Surah Al Maidah 44, 45, 47 yg tidak selari dgn pegangan ASWJ. Penafsiran sebenar dah bnyk dibuat oleh ramai ilmuan, sila buat rujukan sendiri.

Unknown said...

Setuju. Kenapa X fokus skrg... sengaja nak menyalahkan orang lain...?

Anak Bukit Jelutong said...

Betul Datuk.
Puncanya FATWA.

Dan yang dok jadi macam-macam "cerita" kerana janji yang pihak yang berkenaan tidak tunaikan.

Walhal tabung "peristiwa Memali" penuh.....ke mana yang dialirkan oleh pihak yang berjanji macam-macam tu.

Aku "lari" tajuk sikit saja Tuk..

Jack said...

Hardy Boy adalah Ulardalamsemak Ajaran Sesat PAS yg telah mempengaruhi pemikiran rasional orang2 yg mencari tuhan dn agama. Mereka ini mudah dipengaruhi dn didoktrinkan. PAS ajaran sesat yang menyesatkan pengikut2nya.

Anonymous said...

Betul tu. Ramai penyokong muda PAS / PR yang tak tahu cerita sebenar disebalik insiden ini. Yg peliknya kemudian HJ Hadi boleh buat 'turn back' pulak kemudiannya dengan mengatakan tak ada Negara Islam , yang ada adalah Negara Berkebajikan.....? Satu lagi yg digembar-gemburkan adalah kematian 14 orang , yang Polis terkorban 4 orang depa tak cerita. Cuba lihat balik video peristiwa itu , kanak2 dan wanita yang memgang parang pada ketika itu seolah2 sedang dalam keadaan 'menurun' - orang kampung saya kata 'naik sheikh'. Mereka menggunakan kanak2 dan wanita sebagai benteng mereka. Polis (FRU) minta bersurai , tapi degil dan melawan. Habis tu Polis nak diam sahaja? Bagi cacing naik ke mata?

anti-syiahGaban said...

Aji HAdi 'Flip flop'Awang ni nanti akan mintak maap kat semua orang macam Pok Nik 'U-turn' Ajis. Bila sedaq umuq dah sampai ke kerengkung tu nanti, di mula lah melalaq mintak ampun. Ini jawapan aku....kharrrrk ptuiihhhhh.

Ben Mazalan said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Mohon blog tuan support portal berita mahasiswa yang baru belajar ini .. mohon link ke universitynewscapital.com

Anonymous said...

Musa hitam ni ingat kat Malaysia ni dia dgn Dr Mahathir aje ke???

Kalau Dr Mahathir ada di KL semasa memali, kenapa dia sorang aje yg tahu Dr Mahathir ada di KL. ?

Mesti ada ramai lagi...

kalau nak berbohong pun, gunalah akal...dia ni dah nyanyuk ke apa!!!

Banyak bukti yg menunjukkan Dr Mahathir memang ada di China semasa memali berlaku...

Anonymous said...

YG SALAH PARTI PAS & PARA PEMIMPIN2NYA..!

Anonymous said...

Lepas ni perut Hardy Boy pulak akan pecah....perut Nicky Ajis dahpun.

Anonymous said...

Tidak ada Kerajaan di dunia ini yang melayan pemberontak bersenjata yang jelas nak berperang dengan usapan manja. Pemberontak bersenjata kalau sudah jelas nak berperang maka diperangilah jawabnya. Ini lah yang berlaku dalam peristiwa Memali berlaku. Kenapa pemberontak 12 org yang terbunuh sahaja dibangkitkan. Apakah nyawa 4 orang anggota polis yg terbunuh tidak penting. Mereka juga ada keluarga.

Anonymous said...

Salam Bro,kita pun kena tanya dengan mat sabu tentang tabung memali yang ditubuhkan oleh PAS? Apa kabornya?

Anonymous said...

TAGHUT TAGHUT TAGHUT
APA BEDZA DURU DAN SKRNG...DAN SKRNG TAK SEBUT PUN ?
Semua FAHAM apa ITU MUNAFIK kan.......... BESAR SERBAN BESAR DOSA KAH. ?
JELAS......Islam DI PERMAIN !

tobeng said...

Hadi muka selamba aje dah pecah-belahkan umat Islam dengan amanat sesat dia.Sampai berbunuh2,bercerai-berai,putus silaturrahim,solat 2 imam,kapir-mengkapir,dendam-mendendam.Sikit pun dia tak rasa bersalah,tak rasa nak bertaubat dan rasa nak minta ampun pada seluruh umat Melayu Islam Malaysia,nak perbetulkan keadaan.Mati esok kau tahulah nasib kau hadi.