Thursday, April 3, 2014

PENJARA MALAYSIA TERBAIK : ANWAR DESAK KERAJAAN PASTIKAN BEKALAN SABUN MENCUKUPI..


KUALA LUMPUR - Penjara Malaysia diiktiraf antara yang terbaik di dunia kerana aspek kebajikan dan hak asasi banduan memenuhi standard antarabangsa yang ditetapkan.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata program pemulihan yang dilaksanakan bukan sahaja dijadikan kursus pegawai penjara rantau Asia Pasifik di bawah Program Kerjasama Teknikal Malaysia (MTCP), malah turut digunakan di beberapa negara lain.

"Jabatan Penjara Malaysia amat peka terhadap hak asasi serta kebajikan penghuni, dan memastikan layanan profesional berlandaskan nilai kemanusiaan secara adil dan saksama.

"Semua penghuni dilayan dengan adil mengikut standard prosedur tanpa mengira bangsa, jantina atau fahaman politik," katanya pada persidangan Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian semasa menjawab soalan Shamsul Iskandar Mohd Akin (PKR-Bukit Katil) yang ingin tahu sama ada layanan terhadap banduan memenuhi standard peraturan minimum Pertubuhan Bangsa-Bangsa (UNSMR).

13 comments:

Anonymous said...

Aku syorkan untuk lebih berperi kemaknusiaan Penjara Malaysia harus sediakan Pelacur China (Chinadoll) dan Mat Jambu untuk bakal Penghuni Penjara/Bakal PM termasyur di kalangan Bangsa Yahudi, Cina Kominis dan Melayu Pembangkang Bahlol.

Anonymous said...

Aku syorkan untuk lebih berperi kemaknusiaan Penjara Malaysia harus sediakan Pelacur China (Chinadoll) dan Mat Jambu untuk bakal Penghuni Penjara/Bakal PM termasyur di kalangan Bangsa Yahudi, Cina Kominis dan Melayu Pembangkang Bahlol.

Mak Bedah said...

Sudah dihukum masuk penjara cuma 5 tahun sahaja. Tapi sampai sekarang belum masuk lagi. Masih menghentam kerajaan dalam ceramah politik dan dalam luar Negara seperti Yahoo dan Malaysian Insider. Boleh masuk ke parlimen pulak. Ternyata terlalu lemah institusi perlembagaan Malaysia.

1. Apa gunanya jika dihukum masuk penjara tapi mahkamah sendiri melengah-lengahkan si raja peliwat dan raja pemfitnah ni?

2. Kerana Datuk Seri pangkatnya ke yang dapat keistimewaan?
3. Apa jadi mereka yang bukan berpangkat Datuk Seri? Kena masuk penjara cepat-cepatlah.

4. Dimana buktinya keadilan dalam hukuman dari mahkamah ?

5. Adakah datuk seri sudah membeli atau hakim-hakim mahkamah untuk menebus sodomi dia?

6. Dalam keadaan masuk penjara tak masuk penjara, tetapi boleh hentam kerajaan sesuka hati; menuduh, menunjuk jari dan memfitnah orang lain.

Anonymous said...

Orang Singapura pun tertanya2 bagaimana orang yang telah dijatuhkan hukuman masih bebas bergerak, boleh masuk parliamen malah boleh keluar negara lagi. Undang2 apa Malaysia pakai tak macam kat Singapura.

Anonymous said...

Jadi Anwar tak payah takut masuk penjara. Harap2 kegemaran Aljuburi ke atas dubur jantan dapat dipulihkan semasa dalam penjara he he he

Anonymous said...

Kena bagi tau jugak ayah banduan mati boleh keluar sama2 pergi kubur. Bukan itu saja anak nikah pun ayah boleh balek rumah nikahkan. He he he . .bukan semua beb. .

Anonymous said...

SEDIAKAN KY JELY JUGAK.......

Anonymous said...

hahaha syamsul kenit tanya rupanya apsal teringin kot nak join sekaki.

Anonymous said...

Akibat mulut terlalu keji, itu yg mata kena taji tu, baru dia tau rasa, memang bagus peringatan yg terpampang ni supaya kita beringat akan profile dajal yg sebijik dgn dia ni.

Zul Baha said...

Aku pon hairan gak....napa nak lewat2 kan Rayuan SiJuburi nie...Buat semak aje selagi dia masih bebas kesana sini mcm babak dianya Malaysia nie

Anonymous said...

Kenapa saya kata penjara malaysia tak adil?
Sebabnya masa anuar dipenjara dahulu...anuar telah diberi banyak keistimewaan berbanding banduan lain.
Bagi membuktikan bahawa penjara malaysia adil, saya mahu apabila anuar dimasukkan dalam penjara nanti, tidak akan ada keistimewaan diberi kepada anuar, biar sama seperti banduan yang lain.

Anonymous said...

Malaysia kena mula jaga maruah bukan barua.....

Anonymous said...

Penyokong al jubori ni lupa dia bukan lagi tpm.