Tuesday, May 20, 2014

DONG ZHONG DAN PEPERIKSAAN UEC : DYANA DICABAR PERSOAL KESETIAAN CINA TERHADAP NEGARA MALAYSIA !


Seruan kepada penulis tahyul, pelakon video dan ulama oportunis
Sejarah membuktikan bahawa tidak ada satu kaum yang begitu toleran di dunia ini melainkan kaum Melayu. Lihat saja fakta ketika kemerdekaan dicapai :
-        980,000 bangsa Cina dan India secara en-bloc telah diberikan kerakyatan percuma oleh kerajaan.
-        Insiden ini telah merubah struktur negara daripada sebuah tanah yang berpusatkan kepada orang Melayu tetapi akhirnya bertukar menjadi negara komuniti (berbilang kaum).
-        Raja-raja Melayu sanggup memberikan kuasa mereka demi menjaga hati rakyat bangsa lain.
-        Lebih hebat daripada itu setiap mereka ini telah diberikan 10 ekar tanah secara percuma oleh kerajaan.

Inilah pengorbanan yang dibuat oleh orang Melayu. Maka menyedari pengorbanan yang begitu besar oleh Raja-raja Melayu inilah maka pihak British telah memperuntukkan Fasa 153 Hak Keistimewaan Melayu dalam perlembagaan. Inilah Kontrak Sosial yang telah dipersetujui bersama oleh semua kaum ketika itu. Alhamdulillah negara telah berjalan begitu aman sehinggalah peristiwa 13 Mei 1969 yang menyebabkan kerajaan terpaksa mengadakan beberapa perubahan dasar termasuklah Dasar Ekonomi Baru dan Pengujudan Sekolah Kebangsaan. Semuanya bertujuan untuk mencapai keharmonian kaum.
Orang Melayu tidak pernah menentang hak agama lain, mahupun kemewahan yang orang lain perolehi. Malah orang Melayulah yang menjadi kuli bangsa lain, orang Melayulah yang menjadi pelanggan utama di kedai-kedai bangsa lain, orang Melayulah yang rela menjadi Ali Baba dalam banyak bidang perniagaan. Orang Melayu sanggup berkongsi kuasa dan memberikan pelbagai kemudahan kepada bangsa lain. Malaysia adalah satu-satunya negara yang mempunyai begitu banyak cuti demi merayakan pelbagai perayaan agama lain. Malaysia juga satu-satunya negara yang mempunyai pelbagai aliran sekolah mengikut bangsa. Semuanya ini atas dasar ingin menjaga hati bangsa lain. Ringkasnya orang Melayu bukanlah satu bangsa yang suka mencari pergaduhan tetapi sangat cinta pada perdamaian jauh sekali rasis.
Namun kebaikan orang Melayu ini telah diambil kesempatan oleh bangsa lain untuk dimanipulasi demi kepentingan kaum mereka sendiri. Mereka bukan saja mempertikaikan hak orang Melayu malah lebih ganas lagi apabila mereka mempertikaikan dan menggugat perlembagaan negara dan kemuliaan agama Islam. Kepada yang lupa atau yang sengaja mahu lupa, saya senaraikan sikap bangsa lain ini yang saya anggap sudah keterlaluan. Antaranya :-
  1. Slogan Malaysian Malaysia yang jelas menggugat Fasa 153 Perlembagaan Negara. Inilah cubaan halus untuk menghapuskan identiti bangsa Melayu dengan bertopengkan slogan keadilan dan hak sama rata. Mereka tahu jika semuanya diberikan sama rata maka nescaya orang Melayu yang masih jauh ketinggalan dalam banyak aspek akan akhirnya mudah diketepikan.
  1. Menidakkan Perkara 3 Perlembagaan Negara yang mengatakan Islam adalah agama negara. Sebaliknya mereka mendakwa negara ini adalah negara sekular supaya senang mereka membuat apa saja yang melanggar ajaran Islam tanpa boleh diganggu-gugat oleh pihak berkuasa agama Islam.
  1. Menentang Perkara 11 (4) berkenaan dengan penyebaran agama lain kepada orang Islam. Mereka mahu agama lain juga diberikan hak seperti agama Islam supaya senang untuk memurtadkan umat Islam. Mereka mendakwa agama lain tidak diberi layanan sepatutnya sedangkan mereka tahu di Kuala Lumpur saja bilangan rumah ibadat agama lain lebih dari 1,000 buah sedangkan surau dan masjid hanya berjumlah 277 buah. Adakah itu masih tidak adil?
  1. Menghina institusi Raja yang merupakan penaung agama Islam dinegara ini supaya lahir rasa benci rakyat kepada Raja walaupun Raja telah berkorban dengan memberikan kuasa mereka kepada rakyat.
  1. Menghina acara korban sedangkan itu adalah ajaran umat Islam.
  1. Menentang pelaksanaan hudud.
  2. Menentang bahasa kebangsaan dan menuntut bahasa lain juga diberi status yang sama.
  3. Menyokong 14 tuntutan IFC yang jelas mencabar kedaulatan Islam yang antara lainnya menuntut bahawa semua kanak-kanak yang baru lahir tidak mempunyai agama sehingga umur 18 tahun.
  4.  Mengatakan bahawa Melayu juga adalah kaum pendatang sedangkan negara ini (termasuk Indonesia) adalah terkenal sebagai Kepulauan Tanah Melayu semenjak ratusan tahun yang lalu.
  5. Menentang cadangan kerajaan untuk memanjangkan pembelajaran agama Islam di sekolah-sekolah.
  6. Menyokong tuntutan COMANGO.
  7. Menuntut institusi-institusi yang dikhususkan kepada orang Melayu dibuka kepada bangsa lain seperti UiTM, MRSM dan lain-lain sedangkan inilah kemudahan untuk menampung anak-anak orang Melayu yang majoritinya masih miskin dan tinggal dikampong2 dengan kemudahan pembelajaran yang terbatas.
  8. Menghalang langkah membenteras penjualan arak di kedai 7Eleven.
  9. Menentang Kontrak Sosial yang telah dipersetujui semenjak merdeka dengan mengatakan ianya tidak wujud dan mahu kesemua bangsa diberi hak sama rata.
  10. Mempertahankan sekolah venakular yang mengasingkan kaum tapi dalam masa yang sama kononnya bercakap tentang perpaduan.
Pendek kata, saya boleh senaraikan banyak lagi tindakan bangsa lain yg chaunvinis ini yang telah mengguriskan hati orang Melayu selama bertahun-tahun tetapi orang Melayu hadapi dengan penuh kesabaran dami menjaga keharmonian kaum . Jika ini tindakan melampau mereka berani lakukan maka :
-        Apakah dengan satu kalimah saja orang Melayu Islam sebut mereka sudah melompat-lompat seperti katak kepanasan?
-        Adakah satu kalimah yang hanya sekadar mempertahankan diri boleh dianggap rasis dan menghasut?
-        Adakah adil mereka dibiarkan mengguriskan hati orang Melayu Islam saban hari saban malam sedangkan orang Melayu Islam tidak boleh berbuat apa-apa?
Kalau kita teliti secara halus kita akan dapati bahawa kenyataan Melayu Islam ini hanyalah sebagai respon kepada tindakan kaum chauvinis ini. Merekalah yang mula dahulu. Saya amat yakin jika bangsa lain berhenti mengguriskan hati orang Melayu Islam maka nescaya orang Melayu Islam tidak akan bertindak balas.
Oleh itu nasihat saya kepada penulis tahyul, ulamak oportunis dan pelakon video tolong nasihatkan bangsa lain yang chauvinis ini; berhentilah menghina orang Melayu dan Islam. Mengapa kamu marah pada orang Melayu Islam yang sekadar mempertahankan diri tetapi berdiam diri dengan sikap keterlaluan bangsa lain?
Aminuddin Yahaya

Timbalan Presiden ISMA

26 comments:

Anonymous said...

Jum kitq hayati LAGU DESTINI ANAK BANGSA. Inikah yang menDAPkan dyana sofya?

Mak Bedah said...

Aku sokong pendapat, kelohan dan aspirasi Amiduddin Yahya, Timbalan ISMA.

1. Aku harap magistrate, attorney-general, hakim, peguam yang bertugas membela Negara menjalankan tugas yang tegas.

2. Hukumlah mereka yang menghasut kebencian dan menghapuskan kepentingan hak orang Melayu dan bumiputera, jangan setakat merengankan hukuman; kerana mereka yang dajal menghasut perkauman di Negara ini akan terus berjuang menghasut lebih jahil lagi.

3. Terutama Lim Kit Sial, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Tian Chua, Ambiga, Alvin Tan porno dan ramai lagi. Penganalisa politik yang sentiasa menjolok rasis cina dan India supaya menaikkan kebencian orang Melayu dan bumiputera, termasuk Channel News Asia, Malaysian Insider, Yahoo Singapura, Malaysiakini, Straits Times Singapura dan aku masih terus hentam Carolyn Hong yang rasis cina dap.

4. Selagi si datuk homo pkr tidak dihukum kerana sodomi, selagi itulah masa’alah politik dalaman Negara tanah Melayu akan hancur lebur.

Anonymous said...

Pelakon video ? Siapa erk....

mae said...

sebagai orang biasa, saya dah jumpa apa yg saya cari. itulah ISMA.

Anonymous said...

saya setuju dengan tuan sudah terlalu banyak hati melayu tergores.. tak lama lagi bln ramadan jangan ada kata atau gambar yang menyingung hati orang melayu

Anonymous said...

Orang Melayu bila banjir takat pinggang dia cakap takpa...air naik setakat leher pun dia cakap takpa....bila air dah naik paras hidung.. batang nibong(Berduri) dipelok dipanjat nya..!!

Anonymous said...

Sokong 1000%. Siapa yang mulakan dulu. Orang Melayu hanya mempertahankan diri. Sudah tiba masanya membalas.

Anonymous said...

Tak payah kiatkan dgn Orang Melayu, boleh tak?

Siapa yang melantik mereka sebagai suara umum orang Melayu?

Tu suara Melayu celup ISMA, proksi Melayu celup UMNO Baru sahaja.

Dan tak yah kata yang lain pendapat sebagai pengkhianat ke, tak de jatidiri Melayu ke, Babi ke, lembu ke atau perkataan-perkataan yang mengaibkan atau menghina.

Tu bukan cara Dan jatidiri orang Melayu beragama Islam, tau tak?

Anonymous said...

Ada beberapa perkara kenapa bangsa lain berani menguris perasaan melayu dan menuntut perkara yang bukanx2:1.Ada bangsa melayu sendiri yang jadi pengkianat .2.Ujud parti politik yang buat melayu berpecah.3.Ustaz dan lebaix2 dalam komuniti melayu mula ajar untuk suka kpd budaya arab benci budaya bangsa sendiri dan macam-macam lagi perkara karut yang tak selari dgn alquran utk tujuaan cari makan sehingga bangsa yang lemah ini bertambah lemah . akhir nya bangsa lain terangx2 boleh menuntut apa-apa saja walaupun menghina islam .

Anonymous said...

Satu undi untuk melayu DAP bermakna satu undi untuk lembu .

.

salim hasan said...

Melayu harus mula persoalkan balik kerakyatan mee segera yg diberi secara salah oleh pemimpin terdahulu kepada kaum pendatang,haramjadah jenis tak kenang budi dan muka tak malu ni ,Masalah nya orang melayu malu malu kucing nak bangkit kan perkara ni,Kepada melayu melayu semua ;JANGAN TAKUT DAN JANGAN MALU Untuk bangkit kan isu kerakyatan mee segera ni,Kera ianya BUKAN KEHENDAK KITA,Tapi hasil ugutan dan penindasan British keatas kita.Diharap boleh di mulakan usaha bagi mencabar kerakyatan kaum pendatang ni,

salim hasan said...

Melayu harus mula persoalkan balik kerakyatan mee segera yg diberi secara salah oleh pemimpin terdahulu kepada kaum pendatang,haramjadah jenis tak kenang budi dan muka tak malu ni ,Masalah nya orang melayu malu malu kucing nak bangkit kan perkara ni,Kepada melayu melayu semua ;JANGAN TAKUT DAN JANGAN MALU Untuk bangkit kan isu kerakyatan mee segera ni,Kera ianya BUKAN KEHENDAK KITA,Tapi hasil ugutan dan penindasan British keatas kita.Diharap boleh di mulakan usaha bagi mencabar kerakyatan kaum pendatang ni,

salim hasan said...

Melayu harus mula persoalkan balik kerakyatan mee segera yg diberi secara salah oleh pemimpin terdahulu kepada kaum pendatang,haramjadah jenis tak kenang budi dan muka tak malu ni ,Masalah nya orang melayu malu malu kucing nak bangkit kan perkara ni,Kepada melayu melayu semua ;JANGAN TAKUT DAN JANGAN MALU Untuk bangkit kan isu kerakyatan mee segera ni,Kera ianya BUKAN KEHENDAK KITA,Tapi hasil ugutan dan penindasan British keatas kita.Diharap boleh di mulakan usaha bagi mencabar kerakyatan kaum pendatang ni,

Anonymous said...

Saya berharap & berdoa, semoga kaum bumiputra dalam negara ini, khususnya bangsa Melayu yang beragama Islam akan bersatu (terutama Parti UMNO & PAS).

Setelah penyatua tersebut, mereka dapat menguasai parlimen dengan mojoriti 2/3. Setelah menguasai 2/3 parlimen, dipinda perlembagaan dengan menetapkan bahawa cuma warganegara Malaysia yang berketurunan Bumiputra (kaum asal) negara ini sahaja yang mempunyai hak untuk bertanding sebagai ADUN atau Ahli Parlimen dan mengundi didalam pilihanraya.

Kaum2 pendatang, India serta khususnya Cina tidak dibenarkan tetapi diberi kebebasan untuk menjalankan aktiviti ekonomo & memgumpul kekayaan mereka berlandaskan undang-undang & peraturan negara. 9memang kaum2 Cina itu matlamat mereka!)

Undang2 juga harus menetapkan, semua warganegara asing tidak dibenarkan memiliki landed property (mereka hanay boleh membeli kediaman seperti apartment, pangasapuri) khususnya kaum2 Cina dari Singapura. Kaum2 Singapura banyak membeli kediaman dinegara ini khususnya Johor yang secara tidak langsung mereka telah memiliki tanah dinagara ini.

Kemudian, bangsa melayu yang beragama Islam boleh melaksanakan hukum Hudud seperti mana yang dicita cita & digembar gemburkan sebagai perjuangan parti PAS!

In Sha Allah negara ini akan aman, kerana puak2 Cina khususnya Cina DP tidak lagi boleh berpolitik & merosakkan negara ini dengan cita2 mereka untuk menguasai negara ini dan menghapuskan Melayu.

Anonymous said...

setuju 100%...tunggu pertumpahan darah dan ada yg terkorban baru dierang nie akan senyap...

Anonymous said...

Apa-apa tindakan mereka di sini sama macam tindakan saudara mereka di China. Dah DNA pun lebih kurang sama. Sanggup mengaku kepunyaan mereka apa yang bukan hak seperti Cina di China yang menuntut hampir keseluruhan Laut China Selatan. Tak ke tamak dan angkuh tu? Sama macam sikap saudara mereka penceroboh di sini.

Anonymous said...

Semuanya silap org melayu juga....

Yg mempertaruhkan masa dpn org melayu pada parti2 politik....

Komposisi 60% tidak membolehkan org melayu berpecah....

Tapi pemimpin2 melayu sendiri bersetuju bahawa parti politik arus perdana mestilah umno manakala pas di persetujui utk menegur kjaan dan menjadi pembangkang dlm negara demokrasi....

Masalahnya apabila pas sendiri sudah rosak....drpd parti yg terasnya ulamak skrg sudah rosak diresapi oleh pelbagai ideologi...

Apabila pas sediakan platform benci bukan platform intelectual dan bukan platform agama islam yg syumul...

Maka lihatlah hari ini.... setelah 50thn perjuangan pas.... telah lahirkan melayu islam yg tampa segan silu menyokong utk jahanamkan bangsa sendiri...

Menyokong utk hakis semua kepentingan org melayu....

Menyokong utk buang kedaulatan melayu di dlm pelembagaan ...

Menyokong utk dibuang agama islam sebagai agama rasmi...

Akhirnya umat islam di msia akan jadi anjing buruan sama seperti masyarakat islam dibosnia dan di mana2 negara di mana umat islam nya lemah....

Sepatutnya pemimpin2 melayu hari ini dah npk didepan mata betapa apabila melayu di injak maka secara automatik islam dihina...

sepatutnya ambil pendekatan drastik utk meroboh keadaan ini...politik 2 parti bg org melayu dah tak relevan sama sekali...

nak tegur pemimpin2 melayu boleh gunakan ngo dan pertubuhan2 yg berkecuali bukan atas tikit politik...

org melayu sudah x mampu utk berpecah lagi...

Anonymous said...

Orang melayu yang menyokong DAP adalah yang lupa daratan. Mereka menganggap DAP akan beri sama rata kepada mereka. Mereka membandingkan dengan negara Jepun yang penduduknya semua berbangsa Jepun bolehlah diberi sama rata. Ini adalah negara kita hak orang melayu dan keistimewaan orang melayu wajib dipertahankan. Bodoh tak boleh diajar cerdik tak boleh diikut, inilah dia penyokong DAP.

Anonymous said...

Orang melayu yang menyokong DAP adalah yang lupa daratan. Mereka menganggap DAP akan beri sama rata kepada mereka. Mereka membandingkan dengan negara Jepun yang penduduknya semua berbangsa Jepun bolehlah diberi sama rata. Ini adalah negara kita hak orang melayu dan keistimewaan orang melayu wajib dipertahankan. Bodoh tak boleh diajar cerdik tak boleh diikut, inilah dia penyokong DAP.

Anonymous said...

Bila MELAYU JAHIL TENTANG SEJARAH ..
CONTOH TERDEKAT SINGAPORE ..
APA YANG MELAYU DAPAT ???
PERANGAI MELAYU .. TAK HABIS2 .. MARAH KEPADA NYAMOK .. KELAMBU HABIS DIBAKAR ..
DALAM KAMUS CINA .. TIADA KEIKHLASAN..
BAIK ..ADA MAKNA ..
FIKIR LAH BANGSA KU MELAYU ..

Anonymous said...

Yang sebenornya Mike semua tu (AHLI PAS YANG MENYOKONG PARTI ANTI HUDUD YANG NAK DILAKSANAKAN OLEH PAS) IBARAT KELEPIAU (TELOR...SENANG FAHAM) ANU KAT DALAM TONGAH SOOOODAP, TELOR KAT LUAR HANYA BERTEPOK....TU AJA LER TELOR BUAT...BODOH BETUL AHLUL PASSSSSS..KORANG JAWABLAH DIHADAPAN ALLAH SWT SOALANNYA: MENGAPA KAMU BERSEKUTU DENGAN KUMPULAN YANG TERANG2 MENENTANG HUDUD ALLAH YANG KAMU SENDIRI PERJUANGKAN. Susah jugak soalan tu ye? Jangan salah kan BN/UMNO LAK!

Anonymous said...

Yang sebenornya Mike semua tu (AHLI PAS YANG MENYOKONG PARTI ANTI HUDUD YANG NAK DILAKSANAKAN OLEH PAS) IBARAT KELEPIAU (TELOR...SENANG FAHAM) ANU KAT DALAM TONGAH SOOOODAP, TELOR KAT LUAR HANYA BERTEPOK....TU AJA LER TELOR BUAT...BODOH BETUL AHLUL PASSSSSS..KORANG JAWABLAH DIHADAPAN ALLAH SWT SOALANNYA: MENGAPA KAMU BERSEKUTU DENGAN KUMPULAN YANG TERANG2 MENENTANG HUDUD ALLAH YANG KAMU SENDIRI PERJUANGKAN. Susah jugak soalan tu ye? Jangan salah kan BN/UMNO LAK!

Anonymous said...

"Sejarah membuktikan bahawa tidak ada satu kaum yang begitu toleran di dunia ini melainkan kaum Melayu"????

Salah tu GAP...baik GAP tarik kenyataan tu...boleh terbatal syahadah kalau percaya dengan statement tu. ketahuilah, bahawa tiada kaum yang lebih toleran di dunia melainkan kaum Arab...kerana sesungguhnya junjungan besar kita iaitu Nabi Muhammad adalah berbangsa Arab...bukanya berbangsa Melayu. dalam Al-Quran dan hadis takde pun sebut pasal kebaikan Melayu..GAP ni pecinta Nabi Muhammad ke atau pecinta Melayu?

Anonymous said...

T'kasih ISMA - kerana KEBERANIAN ISLAM/Melayu TULEN mu - bukan mcm. si Islam/Melayu LIBERAL-siBANGANG-PENAKUT; yg. asyik nak bela MUSUH ISLAM!Terutamanya puak liberal ni yg. lahir disuap sudu 'emas' - tak pernah rasa perit hidup bawah kemiskinan dan kesusahan!

Si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKR yg. begitu DAJAL, asyik nak mempertikaikan hak, sejarah dan identiti BUMIPUTERA terutamanya BUMIPUTERA ISLAM/Melayu - selain dr. patut diPENJARA bawah undg-undg TERORISMA kerana mahu mencetuskan satu lagi 13 Mei, juga patut diSAMAN berjuta - sebab si PENDATANG/PENCEROBOH ni melanggar Kontrak Sosial utk- menghormati kaum Bumiputera di NEGARA ISLAM ini, spt. yg. dipersetujui sbg. syarat pemimpin kita bagi PENDATANG/PENCEROBOH sampai berjuta dpt- kerakyatan dgn. begitu senang! Sedangkan rakyat BUMIPUTERA biasa terutamnya umat Islam/Melayu - tidak ditanya!

Dah PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL ni mendapat Pulau Temasik dgn. begitu mudah dgn. bantuan ZIONIS-Mossad/Israel (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009), tapi akibat KETAMAKAN yg. amat JAHAT, masih tak berpuas hati - mahu si PENDATANG/PENCEROBOH ni RAMPAS seluruh Tanah Melayu ni! Bahkan ZIONIS/Israel berharap utk. menawan satu lagi 'Palestin' di Tanah Melayu ini, yg. kaya minyak-gas dan boleh disatukan dgn. Singapura, yg. terlalu kecil!

Dan tengok Israel – sekutu kuat si Barat, yg. asyik melalak psl. falsafah/undang-undang “DEMOKRASI dan HAK ASASI KESAMAAN/KEBEBASAN" SAMPAH si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS kat Dunia Islam – boleh bunuh/penjarakan/rompak dan rampas tanah Bumiputera Islam Palestin dlm. GENOSID, termasuk penajarakan beribu kanak-kanak setiap tahun di mahkamah tentera, sesuka hati (lihat di http://rt.com/news/158556-israel-palestinian-children-confinement/ , 'Blindfolded & bound': Israel puts more Palestinian kids in solitary confinement, May 13, 2014) ; adakah mereka dikutuk si Barat/UN (yg. dikuasai si Barat-ZIONIS) ? Bahkan Barat-ZIONIS/Israel boleh menyerang/menjajah Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), dan tak pula dihentam si UN-ki Moon BANGSAT tu!

Sebenaqnya juga, sedg. berlaku GENOSID berterusan utk. MENGHAPUSkan jenerasi muda BUMIPUTERA ISLAM Palestin, termasuklah pelarian Islam Palestin di Syria, Lebanon,Turki, Jordan dsbnya, termasuk melalui pemberian makanan dan suntikan vaksin yg. mengandungi racun kimia, yg. boleh menyebbakan kemandulan, kanser, dsbnya, oleh NGO-NGO Barat-ZIONIS dan UN (Yg. dikuasai Barat-ZIONIS – bahkan semua umat/pelarian Islam global, sedang disasarkan, antara strategi DAJAL MUSUH ISLAM utk. MENGURANGkan jumlah umat Islam sedunia)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Kenyatan yang dibuat tu memang betul.....sekalipun yang buat kenyataan tu bukan ISMA.....

Anonymous said...

tere sgt puak bukan-kapiak ni hah...siapa sifunya ye????? takan allah dia kot..hebat sifunya hah......kan...kan...kan...