Friday, May 9, 2014

LEPAS AIR HUJAN, KERAJAAN SELANGOR BAGI PULAK AIR LOMBONG !


sungguh extraordinary gaya pakatan selesaikan masalah air selangor.

lepas air hujan, kerajaan selangor bekalkan pulak air lombong...

KLIK SINI

7 comments:

Anonymous said...

Memang dua ekoq si LIBERAL-PENJAHANAM-PEMUDA-UMNO (atau mana-mana pemimipin UMNO LIBERAL) ini harus diNYAHkan dr. PEMUDA UMNO - lihat juga di http://riziqin.blogspot.com/2014/05/naib-ketua-pemuda-umno-sebenarnya.html , Naib Ketua Pemuda #UMNO Sebenarnya #MrArrogant @azwanbro @khairykj, @NajibRazak , May 8, 2014!

Inilah jenis Islam/Melayu yg. tak sedaq diri, bila mereka hidup di bawah gerbang EMAS (kalau asyik nak mempertahankan hak si PENDATANG KAPIRDAJAL, tak payah jadi pemimipin Islam/Melayu dlm. UMNO - PI BERAMBOS kat PKRSODOM!) - sedangkan masih ramai lagi BUMIPUTERA termasuk umat Islam/Melayu yg. miskin dan MEREMPAT - rumah yg. murah pun masih ramai tak mampu sampai terpaksa hidup anak-beranak bawah jambatan dan dlm kontena panas-berapi (lihat di - http://www.nst.com.my/latest/grinding-poverty-forces-family-to-stay-in-sweltering-container-1.587016 ,Grinding poverty forces family to stay in sweltering container, 04 May 2014)- spt. baru dilapurkan berita! Ini sangat KEJAM!

Dan masih ramai Bumiputera pakai motosikal bukan sebab suka tetapi terpaksa (sebab tak mampu beli kereta walaupun yg. kecil), yg. asyik dilanggar lori/kereta/bas BUAS! Apa Menteri Pengangkutan buat - contohnya berita amat menyayat hati ini tetapi amat ngeri dan KEJAM, bila dua adik-beradik naik motor diGILIS treler ketika nak potong (kemalangan spt. ini BERLAMBAK lagi, bahkan hampir hari-hari – di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140428/dn_31/Dua-beradik-maut-tidak-sempat-ziarah-ibu-di-hospital , Dua beradik maut tidak sempat ziarah ibu di hospital); dan pemandu lori disyaki MABUK, yg. masih dibenarkan memandu walau dah SEPULUH saman trafik (di http://www.nst.com.my/nation/general/lorry-rams-into-heritage-zone-1.590467, Lorry rams into heritage zone, By JASON GERALD JOHN, 08 May 2014)! Ini juga sungguh KEJAM!

Dan lihatlah pelancongan tepi pantai yg. didominasi pelancong si KAPIRBarat-hampir-TELANJANG sedangkan PELANCONGAN ISLAM TULEN untuk menjaga sensitiviti dan hak pelancong ISLAM dr. Dunia Islam termasuk rakyat sendiri kat sini, diabaikan! Kerana mana ada pusat pelancongan di mana wanita Islam bertudung/berpurdah dpt. bersantai di pantai bersama keluarga, dgn. amat bebas (tanpa TERPAKSA melihat wanita hampir bertelanjang) atau disediakan bahagian pantai/kolam mandi khas hanya utk wanita Islam mandi-manda, atau restoran hotel tanpa alkohol kat Malaysia ni , kerana pantai-pantai , yg. dulunya kepunyaan Bumiputera termasuk umat Islam/Melayu, telah didominasi PELANCONGAN ala Barat- dgn- alkohol-si pompuanomputihpakaiBIKINIPORNO!

Lihatlah juga Pulau Langkawi, yg. penuh tradisi PUSAKA Melayu-Islam yg. mahu diKAPIRkan spt. negara KASINO (dan utk kapal-laut org-kaya) Barat-ZIONIS, Monaco, spt. dihebohkan dgn. mat bangga oleh si EvangeliSStar!

Makcik Sambal Belacan - sayu terkenang lagu “Insan Dan Bunga“ dr. suara sungguh merdu dan sopan, Allahyarham Tiar Ramon, saudara se ISLAM/se BUMIPUTERA kita dari Alam Melayu, penyanyi dan pencipta Legenda Minangkabau 1961-2000, dr. Sumatera Barat, yg. membawakan lagu-lagu Minang-Melayu.

Anonymous said...

(MAAF GAP - sebelum ini tersalah tertulis artikel pasal isu KJ kat sini)

Aku syak agenda nak paksa rakyat minum air LOMBONG ini adalah rancangan si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM nak MEMBUNUH beramai-ramai (GENOCIDE) umat Islam/Melayu dgn. pelbagai penyakit, terutamanya kwsn. Islam/Melayu! MUSTAHIL kwsn-kwsn. puak si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM akan minum air lombong ni! Ini mesti diSIASAT oleh KDN!

Dahlah si KAPIRDAJAL PAP Singapura boleh MENYAMUN air bersih kita dr. Johor dgn. harga yg. tak LOGIK di zaman sekarang, begitu murah sekali - sdgkan rakyat kat Tanah Melayu dipaksa minum air lombong! BANGSATnya si DAPBANGKAI/PKRSODOM!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).



Hatta almukMin said...

Kerajaan Pakatan merupakan satu kerajaan yang kelam-kabut!!!Panik tidak menentu,kerana sikap sombong dan angkuh nya tidak mahu berkerjasama dengan kerajaan pusat di dalam isu pembekalan air mentah!!!Semua hendak di politikan akhir2 nya rakyat Malaysia di negeri Selangor yang tidak berdosa menerima padah nya hasil hasutan bapak prngasut Malaysia yang tersohor Anwar Ibrahim-bagus di matikan di dalam Penjara sahaja!!

Anonymous said...

Apa nak kata lagi ... MB Selangor kata selamat ... Menteri Dr India tu pun kata selamat ... rumusannya selamat.

Agaknya Dr India tu pun pro PR ?

Anonymous said...

Biarkan jer ORANG SELANGOR minom air lombong tu biar cepat MAMPOS!!!

Orang Selangor ni Bodoh macam lembu Haram macam Cina Babi!!!

Anonymous said...

Pakatan Haram Jadah dlu bkn main fitnah Lynas toksik lah.. radioaktif bahayalah.. hasilnya smpai skrg Agensi Tenaga Atom sahkah ia selamat...

tp Allah SWT terbalikkan pd mereka pula Krjn Pakatan Haram Selangor.. air minum mereka yg akan bercampur logam berat lagi merbahaya..

itulah petunjuk dr Allah SWT bg yg sedar.. mereka fitnah dn skrg Allah balas pd mereka atas apa yg nmereka fitnah!!

Anonymous said...

Suh kalid berahim dan anuar minum dulu air lombong ni dalm masa sebulan dua.kalu diorg sihat waafiat ok.kalu mampus, maknanya air lombong tak selamat utk diminum oleh rakyat.