Friday, May 9, 2014

WEI KJ...MELAYU TAK CAKAP PUN KUAT MEREKA PADA BORANG !


baca kenyataan kj di atas.
dia kata....

sebenarnya melayu tak cakap pun kekuatan bangsa melayu itu pada borang.

CUMA MELAYU NAK TANYA, ADAKAH BENAR SEKIRANYA KETIADAAN TANDA KAUM PADA BORANG TU BOLEH DATANGKAN UNDI PADA BN ?

ps; jangan suka jadi hero celah kangkanglah kj...


47 comments:

Anonymous said...

Memang dua ekoq si LIBERAL-PENJAHANAM-PEMUDA-UMNO (atau mana-mana pemimipin UMNO LIBERAL) ini harus diNYAHkan dr. PEMUDA UMNO - lihat juga di http://riziqin.blogspot.com/2014/05/naib-ketua-pemuda-umno-sebenarnya.html , Naib Ketua Pemuda #UMNO Sebenarnya #MrArrogant @azwanbro @khairykj, @NajibRazak , May 8, 2014!

Inilah jenis Islam/Melayu yg. tak sedaq diri, bila mereka hidup di bawah gerbang EMAS (kalau asyik nak mempertahankan hak si PENDATANG KAPIRDAJAL, tak payah jadi pemimipin Islam/Melayu dlm. UMNO - PI BERAMBOS kat PKRSODOM!) - sedangkan masih ramai lagi BUMIPUTERA termasuk umat Islam/Melayu yg. miskin dan MEREMPAT - rumah yg. murah pun masih ramai tak mampu sampai terpaksa hidup anak-beranak bawah jambatan dan dlm kontena panas-berapi (lihat di - http://www.nst.com.my/latest/grinding-poverty-forces-family-to-stay-in-sweltering-container-1.587016 ,Grinding poverty forces family to stay in sweltering container, 04 May 2014Ini sangat KEJAM!

Dan masih ramai Bumiputera pakai motosikal, bukan sebab suka tetapi terpaksa (sebab tak mampu beli kereta walaupun yg. kecil), yg. asyik dilanggar lori/kereta/bas BUAS! Apa Menteri Pengangkutan buat - contohnya berita amat menyayat hati ini tetapi amat ngeri dan KEJAM, bila dua adik-beradik naik motor diGILIS treler ketika nak potong (kemalangan spt. ini BERLAMBAK lagi, bahkan hampir hari-hari – di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140428/dn_31/Dua-beradik-maut-tidak-sempat-ziarah-ibu-di-hospital , Dua beradik maut tidak sempat ziarah ibu di hospital); dan pemandu lori disyaki MABUK, yg. masih dibenarkan memandu walau dah SEPULUH saman trafik (di http://www.nst.com.my/nation/general/lorry-rams-into-heritage-zone-1.590467, Lorry rams into heritage zone, By JASON GERALD JOHN, 08 May 2014)!

Dan lihatlah pelancongan tepi pantai yg. didominasi pelancong si KAPIRBarat-hampir-TELANJANG sedangkan PELANCONGAN ISLAM TULEN untuk menjaga sensitiviti dan hak pelancong ISLAM dr. Dunia Islam termasuk rakyat sendiri kat sini, diabaikan! Kerana mana ada pusat pelancongan di mana wanita Islam bertudung/berpurdah dpt. bersantai di pantai bersama keluarga, dgn. amat bebas (tanpa TERPAKSA melihat wanita hampir bertelanjang) atau disediakan bahagian pantai/kolam mandi khas hanya utk wanita Islam mandi-manda, atau restoran hotel tanpa alkohol kat Malaysia ni , kerana pantai-pantai , yg. dulunya kepunyaan Bumiputera termasuk umat Islam/Melayu, telah didominasi PELANCONGAN ala Barat- dgn- alkohol-si betinaomputihpakaiBIKINIPORNO!

Lihatlah juga Pulau Langkawi, yg. penuh tradisi PUSAKA Melayu-Islam yg. mahu diKAPIRkan spt. negara KASINO (dan utk kapal-laut org-kaya) Barat-ZIONIS, Monaco, spt. dihebohkan dgn. amat bangga oleh si EvangeliSStar!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

selain melayu kuat pun bukannya pada borang

jadinya padam jugak la sekolah jenis kebangsaan tu

pundek la sapa sokong dia time pemilihan dulu

Anonymous said...

Anjing rembau memang celaka
Haramjadah

Anonymous said...

Kekuatan UMNO pada Melayunya
Bukan pada Pak Mertuanya
Bukan pada duitnya hanya nak menang jawatan KP !!

Anonymous said...

KJ ni sekor lagi Melayu Bodoh nak bodek bangsa lain tak kena tempat!!!

Belajar tinggi cuma pandai belajar tapi bodoh macam lembu!!

usin said...

Jauh sgt kj sorang ni melangkah. Sampai habis kepala keturunannya dipijak dihenyak. Mungkin jd begitu sbb tanpa 'kaum' pun anak beranaknya boleh senang 7 keturunan. Makan x habis org kata. Kj lupa bhw ramai lg bangsa keturunnya masih perlukan 'melayu @ bumiputera' bg meneruskan kelangsungan hidup di bumi malaysia. Belum sampai lg masanya diisytiharkan melayu ini dh kuat ekonominya...kecuali kamu kj.

Anonymous said...

Pukimak Haramjaddaj Si Khairi Nie...

Kau Memang Tak Layak Jadi Menteri ker Timbalan Menteri Ker, Atau Pegang Apa2 Jawatan..

Hanya Jawatan Tukang Bodek Ajer yang sesuai untuk Kau..

Anonymous said...

aku mula tak suka kj bila dia komen zulnordin. memang betul apa yang dikatakan oleh saudari seislam dari singapura. bila melayu dihina dia senyap tapi bila musuh islam dikritik dia jadi pembela, tak layak jadi pemimpin melayu, nak buat baik tak bertempat, mana dia pernah hadir masa konsert selawat bersama syed alseggaf,

Anonymous said...

Belajar dan lahir pun di luar negara.Mana ada sifat2 patriotisme,sayangkan agama dan bangsanya pada makhluk seperti dia ni.Hidup senang lenang hasil daripada perjuangan patriot2 Melayu terdahulu yang bersusah payah membela nasib dan berjuang demi Bangsa Melayu dan Bumiputra negara ini.

Anonymous said...

huhu sedih...
pemompin2 melayu sering menurut dan memberi sajaha apa yg diminta oleh bangsa lain.. kerana mereka tidak akan merasa dan menanggung kesannya kerana kedudukan dan keteguhan kewangan mereka...
at last...rakyat terbanyak yg terpaksa bersaing dengan kaum pendatang untuk survival sendiri... dan pemimpin terus membuat rakyat menderita...

hhuhuhu sedih bila dpt pemimpin dari kaum bangsawan yang tidak pernah memahami jerit perih rakyat untuk meneruskan kehidupan.

wahai pemimpin melayu...jangan dijual bangsa sendiri demi kelangsungan politik anda...

aku amir

Anonymous said...

AM PROUD TO BE A MALAY.
INSIST THE BORANG INCLUDES " RACE".
MAMAK KJ ADA Race KAH ?

Anonymous said...

Aku pon setuju tetapi mesti bangsa lain pon ikut tiada sekolah jenis kebangsaan cina,Tamil begitu juga bahasa dan nama semua kena ikut mcn indon.Ini asyik hak melayu jer nak kena buang, cuba hak mereka nak di tarik balik. KJ ni satu hal nak jaga sangat bangsa lain try la jadi calon di seputeh.

Anonymous said...

menteri ckp tanpa ILMU. Kahkahkahkah

MNH said...

Saya ucapkan tahniah kepada GAP kerana tidak bias dalam menyampaikan sesuatu perkara. Sebagai blogger kita tidak boleh bias. Kalau UMNO betul kita sokong dan kalau UMNO salah kita hentam. Barulah negara akan maju. Tahniah sekali lagi.

berasiam said...

shut up! really, shut up!

Anonymous said...

Dia Melayu yang bukan Melayu.
Moh kita tolak dia ansur2 dalam pemilihan akan datang.
Kita hanya mahu Melayu Ori. Bukan Melayu saduran.. Okey !

Anonymous said...

Kalau ada cadangan buang ruangan bangsa dalam mana mana borang maka rakyat harus menggunakan satu bahasa sahaja dalam sistem pendidikan...

salim hasan said...

KALAU BOLEH KITA TAK NAK SERANG HANTU OPSS!! SORRY!!! MENANTU PAK LAH NI .ONAR DIA ZAMAN PAK LAH DULU BANYAK KALAU NAK DITELANJANGKAN .TAPI SEMAKIN HARI SEMAKIN BODOH MAMAT SEKOR NI .

Anonymous said...

Kp sama tkp sama2 bodo....

Kalo begitu maka buang la nama jln melayu seme tuko ke bahasa cina....

Sbb kekuatan mlayu bukan pada nama jalan....

Kalo cam tu tuko la nama org melayu seme ke nama omputih nama cina...

Kekuatan melayu bukan pada nama....

Apa punya bahalol laaa kp dgn tkp....

Kekuatan intelektual ko ampaii mana bebb..... cuceta kitt....

Pandai ckp omputeh....tu kekuatan intelektual kaa...kikiki..

Bahaloll tulll..... nyampahh aku...

Patut laa umno lemah sbb ada bdak2 yg nak jd ketua tapi bodo....

Gelikk aku....

Anonymous said...

aku rasa klu KJ jd PM..silap2 malaysia nie di jual..komen2 die nie mcm budak hingusan..

Anonymous said...

GAP

What do you expect from DAPster ?
Should you ask Regina ?

Anonymous said...

kj ni puk_m_k nya orang la...lahabau betul

Anonymous said...

Saya menyokong kekuatan Melayu itu pada kejayaanya dan bukanya pada "Bahagian Bangsa"dan kita kena berani berubah minda dan jangan hanya selesa pada bangsa.

Anonymous said...

Diharap ilmu dan usaha Kera Jadian boleh diperjuangkan atas platform parti Gerakan yang tak menggunakan Melayu dalam nama parti ketika isi borang calun PRU

Anonymous said...

Dasar yg terlalu liberal merugikan bangsa melayu...

Anonymous said...

Patut Mantan PM Dr.M memang tak bagi Mamat KJ ni sebarang jawatan dalam Kabenit pun.
Beruntung Pemuda UMNO dapat Ketua Cap Kayu macam ni.

Anonymous said...

Patut Mantan PM Dr.M memang tak bagi Mamat KJ ni sebarang jawatan dalam Kabenit pun.
Beruntung Pemuda UMNO dapat Ketua Cap Kayu macam ni.

Anonymous said...

Shut up la kj!dah agak dah.kj kalau bab nak meliberalkan melayu atau mengutuk ultra melayu laju jer.mmg layak jd menteri twitter
jer la si kj ni.naik menyampah ngan perangai si anwar 2.0 ni.

Anonymous said...

Setuju dgn KJ 25 %

Anonymous said...

Setuju dgn KJ 25 %

Anonymous said...

Nama I Maria Adam..teka apa I punya bangsa ..nama Maria dan Adam ada pada cina, hindu, omputih, yahudi, kadazan, iban..kalau U kata melayu..yeh salah..cina..lagi salah..india mungkin..dusun ada sikit betul..sekarang I apply zakat jadi bolehlah kan sebab orang zakat bukan cek ic pun..I nak apply UiTM juga sebab MARA luluskan loan belajar..tak susahkan sebab dalam form tiada "Race" jadi I gunakan quota bumis..walhal I was born in Phillipine ..

Anonymous said...

Sia sia hang tuah cakap takkan melayu hilang di dunia.
Banggang . . .

Anonymous said...

KJ PRU 14 kau jgn bertanding diRembau tu tpt pure melayu. kau kata kekuatan melayu terletak pd ilmu dan usahanya. nak tgk sikit mcm mana kau punya usaha. ada baik kau bertanding di Pandan lwn sama Rafizi. setakat mat jambu tu apahal... kau takut?

Anonymous said...

Marah2 kj pun,kj menang dlm pemilihan umno..knp ya?mgkn segilintir je xskg kj,tp majoriti skg beliau..saja bertanya?

Anonymous said...

Apa komen twitter si kj bila dcdgkn sekolh vernakular sjkc n sjkt dhapuskn? Shut up really shut up...klu nk sokong cinadap knp dia nk jdk kp umno melayu. Btul2 opportunist cam anuwar, guna parti melayu utk naik jd menteri tp sokong cinadap utk dpt sokongn klu2 perlu lompat nt...x utk pjuang melayu tp pjuang utk tekak n perut sdr jer.. tu la org bwhn pun satu hal, dh ada calon bjiwa melayu pi undi mamat liberal sp norule ni apa ke hal

Anonymous said...

OI anon 12.17pm, lu punya ekoq ni ANJINGKURAP PENGGANAS DAPBANGKAIBABI aaahh? Apahal lu tak bising si Cina dan si India buat sekolah BANGSA CINA dan sekolah BANGSA India (TAMIL)?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANGDAPBANGKAIBABI!

Anonymous said...

KJ patut syor mansuhkan sekolah cina atau tamil.. Ada brani..?

Anonymous said...

shut up kj..really..u better shut the fucked up kj..

Anonymous said...

Woi kj,klu hang kta cam 2,apa kta hang bg cdngan kat kabinat,hapuskan sklah cina dam india..seragamkn suma sbb klu hang kta ruangan kaum x pntg,aku plak kta sekolh vernakular polisi bodoh..ada berani dan lupaknlh mimpi hang nk jd pm

Anonymous said...

Amacam kj..klu hang setuju cdngn nak buang ruang kaum mcm org cina dan mntri 2,cba bg cdngan hapus sekolh vernakulr cina dan india,bru seragam..amacm ada berani

Anonymous said...

Sibangang al bahalul kalu berckp je musti menipu x menipu dia jd bahlul

Anonymous said...

Pjuangan melayu baru...hapuskn identiti kaum melayu, malu mngaku melayu, bleh minum arak bjudi zina lahir anak luar nikah bsekududukn sblm kawin, jual bodi utk sedikit kmudahan. Buktinya dh ada dsajikn hari2 dpn mata bila bukak tv tgk drama melayu. Semua ni dcetus secara tbuka oleh pkr, dfatwakn bolh oleh pas n dsokong sgelintir pmimpin melayu bjiwa dap dlm umno n komponen bn lain. Hny pemimpin ulung sj yg bleh mnangani smua kbejatan ini dgn izibNya. Hrp pmimpin tu spt dsp mukhriz n yg sewaktu dgnnya.

Anonymous said...

kj ni kp umno ke kp cap ayam?

Anonymous said...

wei kj menantu paklah! aku boleh sokong statement ko 100% kalau ko berani hentam dan hentak sistem sekolah di negara kita. buang sekolah vernakular dan kita pakai satu jenis aliran sahaja!! ko ni kalau untuk melayu@bumiputera, kemain hebat ko hentam kiri kanan. kalau tuntutan melampau bukan bumi, sikitpun kau tak berani cuit. apa istilah nak beri kt perangai bangsat ko ni. bangsat dah tak cukup kekasarannya. pengkhianat atau sikitol sesuai barangkali. aku tunggu statement ko hentam sekolah cina dan sekolah tamil sebagai sarang penternakan rasis, baru aku akan sokong ko.... sebelum itu, ko memang sial la kj.

Aku Melayu Rasis said...

apsal menteri-menteri lantikkan dalam umno ni tak ada otak bila bercakap. Ikut sedap mulut aje mcm aku maki kat korang.
aku ni tak apelah kalau cakap mengarut pun bukan aku menteri...
cakap korang skali mcm keeling, skali macam cina, skali macam melayu sgt sgt..skali macam celaka!
Haritu sorang menteri cakap kalau barang naik harga, kita makan sayur kangkung. sorang lagi menteri cakap kalau tak ada duit, jangan makan itu ini..ni KJ pulak! haduiii...cakap nak pertahan melayu..takkan melayu hilang didunia, ni hal macam ni pun sempat lg bg ruang pada orang bukan melayu gelak sakan...Bodo ke apa menteri2 ni? Cakap belajau tinggi2 tapi bodo Nampak bertingkat-tingkat. Karang aku tak undi BN kang cakap aku mental pulak..

Anonymous said...

Setuju .. CADANGAN DENGAN ANON .. 8.23 pm..
SEBELUM DIHAPUSKAN BANGSA MELAYU PADA BORANG...
MANSUHKAN SEGALA SEKOLAH JENIS CINA n TAMIL
HANYA SEKOLAH BERBAHASA MALAYSIA ..
DIBENARKAN ..
KJ n KITOL ... YOU ADA BERANI.. ???????

Anonymous said...

Anjing Rembau memang celaka
Tok Najib kena tanggungjawab sbb anjing kurap ni dlm kabinet. Sial punya Menteri...