Thursday, June 19, 2014

BILA HABIS BACA KENYATAAN NI..APA RASA KORANG ?


1. Telah selesai sesi sebutan pertuduhan ke atas Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman. Mahkamah Sesyen Kajang menetapkan 18 Julai untuk sebutan semula pertuduhan, pasport diserahkan kepada mahkamah dan wang ikat jamin sebanyak RM 5,000.00.

2. Ustaz Abdullah dituduh melakukan hasutan atas aduan kepada polis yang dilakukan terhadapnya oleh Lim Lip Eng, seorang ahli Parlimen DAP. Beberapa perkataan yang digunakan oleh Ustaz Abdullah seperti ‘Cina dan Inggeris penceroboh’ telah dijadikan alasan aduan tersebut.

3. Sebahagian rakan-rakan dari NGO lain menyokong Ustaz Abdullah atas kenyataannya. Manakala ada juga rakan-rakan dari sesetengah NGO yang menasihati agar Ustaz Abdullah dan ISMA berhati-hati agar tidak lagi mengucapkan apa-apa perkataan seperti penceroboh dan seumpamanya.
4. Adakah Ustaz Abdullah terpaksa berhadapan dengan proses mahkamah hari ini semata-mata kerana perkataan ‘penceroboh’? Adakah yang tersinggung itu Lim Lip Eng sahaja atau siapa sebenarnya di belakang beliau?
5. Ustaz Abdullah hanyalah seorang individu yang dihadapkan ke mahkamah mewakili umat Islam yang mempertahankan kedaulatan negara dan perlembagaannya. Lim Lip Eng adalah seorang ahli Parlimen DAP yang mewakili DAP dan sekutunya. Ini bukan pertembungan antara dua individu tetapi pertembungan antara peruntuh kontrak sosial dan perlembagaan melawan pihak yang mempertahankan perlembagaan dan kedudukan Islam Melayu.
6. Perkataan ‘penceroboh’ hanyalah alasan pertuduhan. Ustaz Abdullah, ISMA, PEMBELA dan lain-lain NGO Islam sebelum ini telah menentang agenda Evangelist, agenda golongan liberal, tuntutan IFC, tuntutan Comango dan lain-lain usaha DAP dan sekutunya untuk mengubah perlembagaan negara. Siri-siri penentangan terhadap agenda DAP itulah sebenarnya punca kenapa mereka berusaha mengheret Ustaz Abdullah ke mahkamah. Selepas Ustaz Abdullah akan ada mangsa seterusnya atas pertuduhan-pertuduhan yang mungkin berbeza pula.
7. Persoalan yang lebih penting dari semua di atas; penggerak NGO Islam, pemimpin parti politik orang Islam, tokoh masyarakat, cendekiawan Islam, golongan ulamak dan masyarakat Islam keseluruhannya …… di pihak manakah sepatutnya mereka?
Ustaz Muhammad Fauzi Asmuni
Naib Presiden 1 ISMA

21 comments:

UndurNajib said...

Kita dh jelas ditipu dgn Najib dan AG Patail laknat tu.
Jelas2 penghinaan2 demi penghinaan pd Islam dan Melayu bersiri2 sejak bertahun Najib jd PM tp sampai sekarang xde sekor pun dihukum.. NAmewee yg jelas derhaka pd negara di hamparkan karpet merah lg.. bebas dia dgn penghiaanya..
beratus2 penghinaan oleh Cina DAP, MCA, Alvian, RS Rayer dll.. tp yg dicepat pendakwaan org yg ckp benarf sperti Presiden ISMA>.

amat kecewa dn terkejut dgn keadaan ini bila jelas2 RS Rayer di tangguh dkawaan..tp Presiden ISMA cepat2 di dakwa..entah apa kesalahannya pd negara. Bible dirampas JAIS diarahkan hantar balik dan tiada kes berlaku.. APA INI??
CELAKANYA Ghani Patail yg direstui NAJIB laki ROSMAH ini..apakah org2 UMNO masih terngaga mulut enjoy dgn menonton bola world cup bersama KJ??

apakah kita mahu berlaku kebangkitan sebenar rakyat majoriti ini melalui rusuhan atau kekerasan lain barulah krjn nk bertindka tegas pd kaum2 pendatang dan ketidak adilan dlm tindakan undang2 ini??

jgn rosakkan tanah bumi tercinta ini hnya krn taat membuta tuli pd pemimpin yg tiada wibawa seperti Najib dan dayus dgn musuh2.

Saya minta bloggers yg sygkan tanah air warisan nenek moyang kita ini dan UMNO supaya tolong lakuakn sesuatu.. keadaan kelihatan semakin parah, krn bloggers adalah media alternatif yg boleh lakukan perubahan..

Insya Allah..

PUTRA MERDEKA said...

gua cilok, tq

Anonymous said...

Baik kalau kita panggil orang melayu pengkongkek tanah orang asli haram...setuju ke tak? tak tau malu

Anonymous said...

Assalamualaikum kepada kaum Muslim di Malaysia.

Aku cadangkan diadakan satu desakan memorandum ditandatangani seluruh umat Islam di Malaysia dan diserah kepada DYMM SPBY Pertuan Agong, majlis Raja-raja Melayu dan Sultan serta Raja yg memerintah jajahan negeri masing-masing agar melucutkan jawatan Peguam Negara kerana tidak berkemampuan berlaku ADIL dalam menilai kes-kes Profil Tinggi yang boleh melibatkan KEHANCURAN AGAMA, BANGSA dan NEGARA. Satu lagi desakan adalah wujudkan jawatan PEGUAM NEGARA SYARIAH dan kuatkan lagi Undang-undang Syariah dlm Malaysia yang mana perintah-perintah Mahkamah SYARIAH tidak boleh dicabar, dirayu, ditangguh ataupun dibatal oleh mahkamah sivil walaupun Mahkamah Persekutuan sekalipun. Melainkan dengan sebulat suara kuasa Majlis Raja-raja Melayu Malaysia. Ini cuma cadangan saja. Sekian Wasssalam.

Anonymous said...

salam Tuan, saya sebagai seorang individu tetap menyokong isma. hidup Melayu

Anonymous said...

Sokong isma..
lahanat Dap..

Anonymous said...

Mmg org cina intruders....

Warganegara jus joli yg diberikan pd mereka bukanlah makmilik kekal...

Hanya al quran yg x bleh di pinda...

Jus joli anytime bleh ditarik balik...

Anonymous said...

kenapa org kecil pasport perlu diserahkan kepada mahkamah tetapi ketua pembangkang walaupun sudah disabitkan salah masih bebas keluar negara.....ada yg tak kena dengan sistem kehakiman negara....

Anonymous said...

Sebenarnya dibelakang semua ini adalah Najib.Dia ingin jadi PM selama yang boleh dan dia tahu UMNO tak dapat bertahan lama. Dia telah buat perjanjian pintu belakang dengan DAP+MCA sebab kalau PR menang PRU 14 nanti,Najib tetap PM. Sebab itu dia sedang memberi apa saja kepada cina dan melayu uang bersuara ditindas. Perkataan penceroboh tidak ada apa2 berbanding kenyataan menghina islam dan melayu oleh kaum cina yang sehingga hari ini tidak ada sebarang kes pendakwaan.Begitulah kes dgn Rayer yang mengeluarkan perkataan celaka dilepaskan tetapi Pemuda UMNO yang masuk dewan didakwa. Kenapa puak pembangkan yang masuk ke Parlimen beberapa kali sebelum ini tidak didakwa?Fikirkanlah wahai ahli UMNO. Jangan jadi macam lembu yang tiada otak ikut saja pucuk pimpinan. Semua bukti dah ada. Setiap hari ada saja penghinaan terhadap melayu dan islam tapi melayu yang mengeluarkan perkataan penceroboh pula didakwa.

Anonymous said...

Saya dan keluarga sokong ustaz Abdullah zaik 110%. Takbir!!!

Anonymous said...

AG dajjal dgn najib pondan....sepets kemain mnghina mnghasut langsong xdi usik... betina pork siap buat video mnghina malah mnghasut org mmbenci kjaan pimpinan org Melayu skrg neh...malah ayat malai si di permainkan dgn niat mmg nak mnghina Melayu...

Tu belom lg jantan tiang tuak tuh...terang2 mnghasut mngajak org ramai mnjatohkn kjaan skrg... nape puak sepets tuh very2 untouchable...

ada lg sekor betina sepets yg kata Melayu pon pendatang...so itu xtergolong dlm mghina ke??? apek sial terang2 mncetus 13 mei nape smp skrg xde pon di dakwa...

poodahla najib...kalo presiden ISMA di jatuhi hukuman yg xberbaloi...wakeup kol pada semua Melayu.... dulu 13 mei 69 terjadi krn kelemahan di peringkat kepimpinan mngabaikan perasaan org Melayu...kini perkara yg sama terjadi...mungkin lebih burok lagi...wallahualam...

yg penting kami semua sayangkan Agama, bangsa dan negara kami..tapi kami xkan pertahankn pemimpin yg BACUL dan xde jatidiri sayangkan abata...

Anonymous said...

HIDUP UMNO, BN...MALAYSIA SEGALA2 BOLEH...BOLEH DIBUANG KELUAR OLEH SENARAI 100 UNIVERSITI ASIA...AGI IDUP, AGI NGELABAN, MARI PANCUT BERAMAI2...STYLE UMNO

M'sia bumped off top 100 Asia varsities list

Not a single Malaysian university made it to the Times Higher Education Top 100 Asia University Ranking this year.

This includes Universiti Kebangsaan Malaysia, which was the only university to make it to the top 100 list last year at number 87.

In contrast, National University Singapore (NUS) was ranked second in Asia, losing its pole position to University of Tokyo in the 2013/14 list.

NUS scored a very high 94.3 percent in the international outlook category – one of five areas measured.

The other areas measured are teaching, industry income of graduates, research and citations.

Another university in neighbouring Singapore, Nanyang Technology University ranked 11th.

Thailand's King Mongkut's University of Technology, Thonburi and Mahidol University placed at number 50 and 82 respectively.


Most of the universities making up the top 100 list were from East Asia, including Hong Kong University (3), Seoul University (4) and Peking University (5).

More Chinese universities joined the list, while fewer Japanese universities made it to the top 100.

The Times Higher Education findings of Malaysian universities differs from its rival QS.

Five Malaysian institutions made the top 100 of the QS University Rankings 2013, including Universiti Malaya (32) and Universiti Kebangsaan Malaysia (56).

Universiti Sains Malaysia and Universiti Teknologi Malaysia ranked 57th and 66th, up four and two places respectively. Universiti Putra Malaysia dropped four places to 76th.

Universiti Islam Antarabangsa was ranked 145th, when it was ranked outside the top 100 in 2012.

Anonymous said...

Semoga Allah swt beri kekuatan dan kebijaksanaan kepada kita menangani ancaman musuh2 Islam.

Anonymous said...

Anonymous June 19, 2014 at 9:29 PM

Pandai sungguh buat andaian.... najib buat pakatan belakang pintu UMNO... hg ingat org Melayu x ada maruah ker...???

Anonymous said...

Muga muga adalah org melayu Islam yg sanggup korbankan nyawa utk agama bangsa

Anonymous said...

Ada kah umno buat masa nie tak relevan lagi dgn sikap lemah lembutnya dan diam diri? Orang melayu cakap sikit, Cina India kalau rasis! Adakah melayu skg ni dijajah oleh Cina India? Melayu kena dakwa, cina india lepas. Adakah melayu perlu wujud parti yg betul 100% rasis, macam parti BNP di UK. Ganas mempertahan hak british white saje. Aku rasa kita perlu penimpin yg tegas, ganas dan segera tanpa legah2. Umno dah jadi parti lemah lembut! Bangun Najid sebelum kamu dibangunkan oleh kita melayu2.

usin said...

rasa macam mana? cam biasa biasa saja. dah letih dengan rasa marah, geram dan emosi terhadap geo-politik malaysia ni. letih memaki hamun puak2 evangelis dan liberal yang ada diluar dan dalam kerajaan. letih merintih minta lindungi apa2 yang memang termaktub dalam perlembagaan. letih mohon ehsan agar agama Islam, bangsa melayu jangan dibuli dalam negara tanah tumpah sendiri. tunggu je la apa nak jadi lepas ni. adusssss!!!!

Anonymous said...

BILA TERKENA KEPADA ORANG2 MELAYU DAN ISLAM BEGITU CEPAT PERTUDUHAN DAN PENDAKWAAN DIBUAT. SIAPAKAH SEBENARNYA DIBELAKANG SEMUA INI? AGENDA SIAPAKAH INI? BELUM DIJATUHKAN HUKUM PASSPORT DIRAMPAS, YANG TELAH DIJATUHKAN HUKUM SEPERTI ALJUBORI BOLEH TERBANG KE SANA KEMARI. SIAPAKAH SEBENARNYA YANG MEMERINTAH MALAYSIA PADA WAKTU INI? NAJIB KAH, ROSMAH KAH, LIM KIT SIAL, KAH , ANWAR KAH? MALAHAN AGONG TIDAK BOLEH BERKATA-APA2. RAJA-RAJA MELAYU JUGA TIDAK BOLEH BERBUAT APA. AMAT MEMALUKAN. INI SEMUA PATUT DIPERSALAHKAN KEPADA NAJIB. SEMUA AGENDA INI ADALAH UNTUK MENJATUHKAN NAJIB, TETAPI BELIAU MASEH TERSENYUM, BERANGAN-ANGAN HENDAK MENJADI PERDANA MENTERI YANG PALING LAMA BERKUASA DI MALAYSIA. MEREKA TIDAK DAPAT MEMBACA AGENDA SEBENAR DAP..........PEMIMPIN UMNO HANYA HENDAK DAPAT JADI MENTERI, WALAUPUN TIDAK BERKEUPAYAAN DAN TIDAK MAMPU BERBUAT DEMIKIAN.

Anonymous said...

Bila melayu islam cepat je najib ambil.tindakan. contohnya isma, kes kepala lembu, etc. Kalau kes penceroboh takut.. contoh namweee, alvin, banyak lagi lepas... mana keadilan .. aku benci najib ah gor..

Anonymous said...

PEMUDA umno SOKONG TAK ?

Anonymous said...

Najib rosmah xlayak JD pm melayu. Ejen Hindu Dan dap