Friday, June 20, 2014

BILA KJ ULAS BAB AKIDAH . SHUT UP REALLY SHUT UP !


kata kj, bab penukaran agama kanak-kanak bawah 18 tahun tertakluk pada keputusan kabinet 2009 . sejak bila keputusan kabinet ni boleh MELANGKAUI PERLEMBAGAAN ?


KJ KATA....

Mengikut laporan Malaysiakini, Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin menegaskan bahawa keputusan Kabinet pada tahun 2009 masih lagi digunapakai – bahawa penukaran agama anak bawah umur secara sepihak tidak boleh dilakukan.

“Pendirian Kabinet, pada masa itu, seperti juga sekarang dalam isu hak jagaan dibangkitkan kerana penukaran agama. Kita perlu hormati agama asal ibu bapa berkenaan ketika mereka berkahwin,” katanya kepada pemberita.

Bagaimanapun, isu bersabit perlembagaan persekutuan berhubung perkara ini masih dalam pertimbangan, katanya.

Beliau berkata demikian susulan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom semalam yang berkata penukaran agama sepihak itu selari dengan peruntukan Perkara 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

Jamil Khir dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat semalam, berkata Putrajaya juga tidak bercadang untuk meminda peruntukan undang-undang berkenaan penukaran agama Islam anak-anak berumur bawah 18 tahun.

PERLEMBAGAAN KATA...

Persetujuan bersama kedua-dua ibu dan bapa bukan keperluan untuk penukaran agama anak, sebaliknya persetujuan salah satu pihak memadai untuk menukar agama anak, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Mengambil contoh kes Shamala Sathiyaseelan melawan Dr Jeyaganesh C Mogarajah dan Anor (2004), Jamil Khir berkata, Mahkamah Persekutuan memutuskan berdasarkan Perkara 12 (4) Perlembagaan Persekutuan, agama anak berumur di bawah 18 tahun boleh ditentukan oleh ibu atau bapa masing-masing.

“Berdasarkan keputusan kes ini, persetujuan salah satu pihak sahaja adalah memadai dalam penentuan agama seorang kanak-kanak kerana perkataan yang digunakan dalam Perkara 12(4) adalah ‘parent or guardian’, bukannya parents or guardian’ yang mana bermaksud ibu bapa atau penjaga,” katanya.


“Oleh itu semua pihak perlu tertakluk kepada undang-undang yang sedang berkuat kuasa memandangkan kerajaan belum meminda apa-apa peruntukan undang-undang,” katanya dalam jawapan itu.


KATA GAP..

kalau anak lelaki umur 10 tahun jika tak sembahyang pun disuruh rotan.. apatahlagi kalau islam bercakap bab akidah. baik kata kj ketum mahupun  perlembagaan....hakikatnya akidah anak islam mestilah terpelihara dan tak perlu ikut umur pun... ini baru betul !


mykmu

10 comments:

Anonymous said...

Isu agama ank2 bwh 18th bila ibubapa berpisah kerana seorg drpnya keluar Islam? Hukum Islm bab Murtad jelas mudah-Jika murtad, d beri kaunseling beberapa kali. Jika mahu murtad juga hukum mati. Utk kurang atau elak isu ini org Islam & institusi Islam jngn ghairah seronok sangt ada org nak peluk Islam. Sebelum d terima elok juga d kaunseling pastikn ia ikhlas utk peluk Islam. Juga pastikn ia faham hukum jika dia murtad. Setiap yg peluk Islam d pastikn tandatngn atas 2 hal penting ini> Peluk Islam ikhlas kerana Allah/ Sedia d hukum jika murtad. Pentdbiran Islam seluruhnya perlu sepadu drp Raja/Sultan hingga kepaling bawah. Dlm Misa Melayu/Malay Covenance rakyt melantik Raja mereka dng perjanjian bersama. Islam iktiraf kaedah ini sebab itu pemegang kunci Ka' bah & kunci greja tertua d Baitulmqdis d beri ikut keturunan. Malah bula dtg Islam Raja & rakyt sama2 terima Islam & perjanjian d selaras ikut Islam. Raja sah Khalifah kita. Kita semua Raja & rakyt perlu benar2 Islamik dlm Hidayh Taufiq AllahSwt utk kekal dlm Rahmt RedzaNya berkekalan. Qur'an-Jika penduduk negeri beriman amal soleh nescaya Allah Limpahkn mereka ni'mat drp pelbgai sumber; jika mereka engkar awas Ancaman Bala' dunia & azab Akhirat. Ulama2 perlulah jaga Islam sebab kita tak mahu ulama jahat penipu agama & seleweng Ayat2AllahSwt serta Hadith NabiMuhdSaw; yg sejahat2 mahluk ie lebih teruk drp Iblis & dajjal. Skian dulu mohon ampun drp AllahSwt, NabiMuhdSaw serta Muslim & seluruh mahluk andai saya tersalah. Skian.

kluangman said...

Seperti yg kita tahu...puak ini memang sedang berusaha mencabul dan mengubah perlembagaan negara bagi merugikan Islam dan Melayu...tak banyak beza dng yahudi.

Ms Pearl said...

I never like KJ anyway (noktah)

Anonymous said...

KJ will you shut up. Who are to talk about Islam.

Anonymous said...

sejak bila pulak keputusan kabinet atau perlembagaan boleh mengatasi Aqidah.

Sejak bila pulak kesucian dan ketinggian Islam itu direndahkan dgn undang2 dan keputusan lain.? Apakah bila kita senang kita lupa Tuhan? beriman dgn undang2 barat?>

KJ org harapan Najib, org muda yg nk ganti jd PM? lingkuplah negara jika di budak oxpod ni berkuasa... habis rosak Agama dan Bangsa budak ni kerjakan.

usin said...

perasan pandai. pandai telan kapur barus adalah budak ni. jaga je la kemaslahatan muda mudi para belia yg sekarang ni entah tak tau asal usul. bab agama berilah kepada orang yang diamanahkan jaga agama. jangan sibuk masuk rumah orang buat macam rumah sendiri. tak ada adab begitu! kalau kenyataan tu betul takpe, ni merepek macam makan kapur barus campur air ketum...

Anonymous said...

kalau bab enter frame kasikanlah kj. bila dia bercakap dia akan merapu. bukan bidang dia katakan. ada lebih baik si kj ni tak usah nak masuk campur hal orang lain yang mana dia tak paham langsung.

Anonymous said...

Aku syak ramai si pemimpin Islam/Melayu serta keluarga mereka dah di 'BLACKMAIL' - kerana diPERANGKAP dgn. rasuah, gambar-gambar LUCAH termasuk dgn. GRO/Pelacur/puak SODOM atau diHASUT oleh ejen yg. MENYAMAQ sbg. Islam termasuk berkahwin dgn. pemimpin Islam/Melayu! Terutamanya apabila mereka dimabukkan dgn. alkohol atau dipernagkap dgn. dadah - lalu MUSUH ISLAM akan gunakan MO PERANGKAP ini, yg. adalah MO biasa si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS dan ejen tempatan mereka. Spt. juga empayar Zionis-Rothschild plg. DAJAL, yg. menubuhkan Israel dgn. amat BUAS – bagaimana keluarga mereka memerangkap Raja-Raja Kristian Eropah dgn, hutang, kejatuhan akhlak dan perkahwinan – lihat di di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html , Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam!

Itulah yg. mengherankan bila Si PENYIBUK-sini-sana- si mamat-kari-LIBERAL, lulusan-omputih-Oxpot ni sibuk MEMPERTAHANkan MUSUH ISLAM, termasuk begitu memuja si ZIONISGAY-Obama –sampai disyaki nak jatuhkan kuasa Mahkamah Syariah/MAIN dgn. MENGHENTAM KPN! Lihat di http://paneh.blogspot.com/2014/06/kj-nak-hapuskan-kuasa-mahkamah-syariah.html , KJ nak hapuskan kuasa Mahkamah Syariah?!, Coretan: paneh, June 12, 2014!

Sekrg. si mamat-kari-PENYIBUK ni yg. pikiaq dia dah dilantik sbg. PM kot; nak menyibuk pula dgn. MEMANIPULASI dgn. begitu licik, kajian UM yg. mendapati bangsa BUMIPUTERA didiskriminasi oleh majikan PENDATANG CINARASIS! Lihat bagaimana liciknya si PENYIBUK-mamat-kari nak pertahankan undg-undg si KAPIR Barat-ZIONIS melalui hak asasi ‘KESAMAAN‘ dlm. pekerjaan swasta dan awam, disyaki juga nak MENGHAPUSkan terus hak keistimewaan BUMIPUTERA yg. termasuk kuota istimewa pekerja BUMIPUTERA seperti Perkara 153 Perlembagaan Malaysia tersebut. Sepatutnya kajian UM itu digunakan utk. memastikan Perkara 153 tidak diJAHANAMKan si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS; bukan diselesaikan melalui hak asasi 'KESAMAAN' Barat-ZIONIS! Bahkan Perlembagaan Persekutuan pada perkara 38 (5) menyatakan dengan jelas perkara berikut :(5) Majlis Raja-Raja hendaklah dirundingi sebelum dibuat apa-apa perubahan tentang dasar yang menyentuh tindakan pentadbiran di bawah Perkara 153"! Jadi JGN. si mamat-kari ni nak tunjuk TERA dia, tak tentu pasal!

Lihat di -
http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140613/dn_23/Tangani-isu-ambil-pekerja-ikut-kaum ,Tangani isu ambil pekerja ikut kaum, Oleh FAZRINA AYU RADUIAN:

SHAH ALAM 12 Jun - Langkah yang komprehensif perlu diambil bagi menangani isu diskriminasi pengambilan pekerja berdasarkan kaum di negara ini, kata Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata, satu perbincangan di peringkat undang-undang akan dipertimbangkan dengan mengambil kira pelbagai aspek meliputi perpaduan nasional dan sudut ekonomi

"Ada sesetengah negara mempunyai akta untuk melindungi hak sama rata pekerja dan tidak membenarkan diskriminasi terhadap latar belakang kaum daripada berlaku.

"Ini adalah salah satu contoh yang mungkin boleh dipertimbangkan dan kerajaan perlu mempertimbangkan untuk menggubal undang-undang kesamarataan pekerjaan," katanya.....

Beliau mengulas mengenai kajian .....mendapati kedudukan kaum calon lebih diambil kira berbanding kualiti kelayakan bagi mendapatkan pekerjaan dalam syarikat dimiliki kaum Cina dan syarikat antarabangsa yang pengurusan tertinggi dipegang kaum Cina di negara ini.

Khairy berkata, kajian itu perlu dipandang serius kerana ia menunjukkan ada trend diskriminasi dalam kalangan sektor swasta terhadap pemohon kerja berdasarkan latar belakang kaum.......

"Selain itu, diskriminasi ini bukan sahaja perlu dilihat dalam sektor swasta malah dalam sektor kerajaan agar hak sama rata dapat dilaksanakan dengan baik," katanya.....

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

KJ INGAT DIA EXPERT SEMUA HAL.....
FLY KITE LAH.
PASAL MUKA DIA NI AKU BENCI UMNO, DAN TAK AKAN SOKONG UMNO.
SHIT.....

Anonymous said...

Kj cari pasai. Kita aj a k dia dalam per himpunan umno nanti...